Lees ook mijn tweede stukje ook eens.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zie net het filmpje terug, maar iemand 2x trappen die op de grond ligt noem ik geen zelfverdediging meer.
Dat doet niets af aan mijn reactie.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lees ook mijn tweede stukje ook eens.
Jawel, dat heet noodweerexces: in de emotie van het moment waarin je aangevallen wordt, meer uitdelen als voor de daadwerkelijke noodweer nodig is.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zie net het filmpje terug, maar iemand 2x trappen die op de grond ligt noem ik geen zelfverdediging meer.
Noodweerexcesquote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
Klopt, heeft met noodweer weinig meer te maken, maar klassiek voorbeeldje van noodweerexces dit.quote:
Ben je serieus?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef Niox het volgende:
[..]
Jawel, dat heet noodweerexces: in de emotie van het moment waarin je aangevallen wordt, meer uitdelen als voor de daadwerkelijke noodweer nodig is.
abces?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:28 schreef CasselerRIP het volgende:
Misschien moeten we een apart noodweerecestopic openen, want mensen willen het maar niet begrijpen.
Overigens kan ik me voorstellen dat Nijhuis in de heat of the moment die kaart geeft, maar vind het geen terechte kaart.
Gast, noodweerexces is een juridische term die precies beschrijft wat er op het veld gebeurt is. Dus wat wil je nou?quote:
JA JIJ FAALTquote:
Het dus in ieder geval geen zelfverdediging zoals je zelf beaamt.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef Niox het volgende:
[..]
Jawel, dat heet noodweerexces: in de emotie van het moment waarin je aangevallen wordt, meer uitdelen als voor de daadwerkelijke noodweer nodig is.
Bloedserieus. Die kerel die de schoppen ontvangt heeft net de uitdeler van de schoppen aangevallen. Dat veranderd alles.quote:
Noodweerexces prima, maar het was absoluut geen zelfverdediging..quote:Op woensdag 21 december 2011 22:29 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt wel lacherig doen, maar dit is bloedserieus. Sla het wetboek maar open.
Precies, ik denk dat hij instinctief zichzelf op deze manier verweert zonder in de gaten te hebben dat de supporter op dat moment niet veel meer kon uitrichten. Volledig te begrijpen overigens want iedere gek in een stadion heeft wel een mes bij zich tegenwoordig. Je kan daar niet op gokken.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:31 schreef Buitendam het volgende:
Het wás geen zelfverdediging, het was adrenaline. Esteban schrikt zich helemaal de pestpleuris en ramt er twee keer goed tegenaan dat die gast in ieder geval niet overeind kan komen, wie weet wat hij in zijn poten kon hebben. Het duurt in totaal 3 seconden, Esteban had geen tijd voor een ingenieus plan, die rode kaart is een grove schande.
Wel.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:32 schreef GX3 het volgende:
[..]
Noodweerexces prima, maar het was absoluut geen zelfverdediging..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |