abonnement Unibet Coolblue
pi_105888912


Topicreeks: Genderdysforie

Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht (= gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Daarnaast kunnen mensen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk, of juist geen van beide voelen.
Voor meer informatie kunt u terecht op Wikipedia.

Er zijn op dit moment twee genderteams actief in Nederland bij het VUmc in Amsterdam, en het UMCG in Groningen.

Termen

FtM - female to male, transmannen, vrouwen die man worden.
Pre-op - (nog) niet geöpereerd
MtF - male to female, transvrouwen, mannen die vrouw worden.
Stealth - transgenders die volledig als hun gender door het leven gaan, vertellen niet dat ze van geslacht zijn veranderd maar zijn volledig geïntegreerd in de samenleving.

Links
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
Transman
Transvrouw

[ Bericht 8% gewijzigd door Nezhi op 23-12-2011 22:23:49 ]
pi_105889774
Zijn er mensen die bereid zijn om vragen van andere mensen te beantwoorden en wel in de OP willen? :)
  woensdag 21 december 2011 @ 22:21:29 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_105889848
Ja hoor, brand maar los.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_105890217
Haha, was meer een algemene vraag om het topic wat toeganklijker te maken, of mensen over te halen die niet echt durfen te posten maar wel vragen hebben. Ben ook even een bannertje aan het maken :)
  donderdag 22 december 2011 @ 08:56:16 #5
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_105906117
Kijk aan, zowaar een aardige Fok! column over Andrej Peric: Een echte vrouw is een man

En op vergoeding van het verhelpen van secundaire geslachtskenmerken hoeven we voorlopig niet te rekenen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Joanne35 op 22-12-2011 09:02:23 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 22 december 2011 @ 09:07:58 #6
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_105906331
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Kan je eigenlijk je naam veranderen op facebook, of moet je dan een nieuw aanmaken?
Je kan je naam veranderen via Account Settings, achter je naam staat een "edit" knopje. Volgens mij controleren ze de wijziging wel (lees de tekst die er bij staat). Officieel moet je van Facebook je echte naam gebruiken, soms moeten mensen b.v. wel eens een kopie van hun paspoort opsturen. Ik vraag me af hoe dat gaat met transseksuelen die hun naam nog niet wettelijk gewijzigd hebben.

Ik heb zelf pas vrij recent een Facebook account aangemaakt onder mijn nieuwe naam, dus ik had dat probleem niet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_105906515
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 09:07 schreef Joanne35 het volgende:
Je kan je naam veranderen via Account Settings, achter je naam staat een "edit" knopje. Volgens mij controleren ze de wijziging wel (lees de tekst die er bij staat). Officieel moet je van Facebook je echte naam gebruiken, soms moeten mensen b.v. wel eens een kopie van hun paspoort opsturen. Ik vraag me af hoe dat gaat met transseksuelen die hun naam nog niet wettelijk gewijzigd hebben.

Ik heb zelf pas vrij recent een Facebook account aangemaakt onder mijn nieuwe naam, dus ik had dat probleem niet.
Ik heb mijn naam daar een half jaar geleden ofzo veranderd, evenals mijn geslacht. Nooit iets van gehoord verder :) Volgens mij is het ook niet te doen dat te controleren voor zoveel miljoenen mensen :)

Heb het overigens bij mijn Battle.net account (ik speel nog steeds WoW :P) niet voor elkaar gekregen mijn naam al te wijzigen, die eisten wel een officieel document voor de naamswijziging :(
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 22 december 2011 @ 10:17:03 #8
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_105908048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 09:17 schreef Abby79 het volgende:

[..]
Volgens mij is het ook niet te doen dat te controleren voor zoveel miljoenen mensen :)
Nou, zelfs Salman Rushdie is er bijna afgeknikkerd omdat hij zijn echte naam niet wou gebruiken, blijkbaar vinden er toch wel wat controles plaats :P

Maar volgens mij controleren ze vooral als iemand een melding doet van een account.

Anyhow, nog een nieuwtje: Discriminatieverbod transgenders mogelijk in strafwet
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_105911661
Voor eem standaard gebruiker die eens een naam veranderd zullen ze niet zo moeilijk doen. Van dat voorval met Rushdie heb ik ook gehoord. Bij beroemdheden doet facebook, net als twitter, de echtheid van de accounteigenaren verfieren.
  donderdag 22 december 2011 @ 12:30:05 #10
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_105912177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:13 schreef Fixers het volgende:
Voor eem standaard gebruiker die eens een naam veranderd zullen ze niet zo moeilijk doen. Van dat voorval met Rushdie heb ik ook gehoord. Bij beroemdheden doet facebook, net als twitter, de echtheid van de accounteigenaren verfieren.
Nou, op Amerikaanse forums waar ik op zit is het al een tijdje een topic van discussie hoor, er zijn daar al heel wat mensen hun accounts kwijtgeraakt omdat ze niet hun echte naam gebruikten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 22 december 2011 @ 12:33:38 #11
296917 Abby79
Being myself!
pi_105912304
Hoe kan Facebook nou weten dat ik niet echt Abby heet? Ok, in hun logging kunnen ze de wijziging terugzien, maar met een nieuw account zouden ze niets weten. (Maar ik ben sowieso van mening dat het hen eigenlijk niet moet uitmaken welke naam ik gebruik, zij krijgen hun inkomsten toch wel)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_105912321
Tegen kleine "beroemdheden" van Nederlandse bodem, willen Facebook en Google+ ook best moeilijk doen...

Zie oa. Karin Spaink: Facebook dwang en Echte Namen.
pi_105913767
Ik heb zo vaak mijn naam veranderd in troep zoals 'Sinaasappel' :') gewoon doen.
pi_105916328
Ik heb geen problemen gehad met die wijziging, misschien omdat het maar 1 letter scheelt :')

Er stond wel bij dat ze er een dag over doen om het eerst te checken maar.. het was eigenlijk gewoon *poef* meteen verandert
pi_105917312
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:56 schreef Joanne35 het volgende:
Kijk aan, zowaar een aardige Fok! column over Andrej Peric: Een echte vrouw is een man

En op vergoeding van het verhelpen van secundaire geslachtskenmerken hoeven we voorlopig niet te rekenen.
Zowaar, leuke column is dat. :Y Gelukkig heeft Djeez hem niet geschreven. Heeft er trouwens iemand al ervaring met die bh's? Ik heb mezelf voorgenomen om niet met losse protheses of kipfiletjes ofzo te gaan etteren. Maar ach, alle vrouwen dragen tegenwoordig voorgevormde en opgevulde push-ups. O-)
  donderdag 22 december 2011 @ 14:54:04 #16
296917 Abby79
Being myself!
pi_105917575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:47 schreef Fixers het volgende:
Heeft er trouwens iemand al ervaring met die bh's?
Nog niet, heb er wel 1 besteld, eens kijken of het wat is (was maar 15 euro ofzo). Zou vandaag of morgen binnen moeten komen :P

Ik werk overigens wel met losse protheses nu, het was met mijn bouw niet afdoende om alleen een een push-up te gebruiken vond ik. Eens kijken of die mega-push-up iets doet (zeker nu er ook al iets aan het ontwikkelen is door de hormonen :))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_105936183
Ik ben lang, niet al te breed, zeker niet gespierd en heb ietwat taille van mezelf. Als ik eens in een cocktailjurk loopt valt het niet eens op dat ik een platvinkje ben. Andere dingen springen meer in het oog.

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met die mega push ups.
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:45:39 #18
296917 Abby79
Being myself!
pi_105954909
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:42 schreef Fixers het volgende:
Ik ben lang, niet al te breed, zeker niet gespierd en heb ietwat taille van mezelf. Als ik eens in een cocktailjurk loopt valt het niet eens op dat ik een platvinkje ben. Andere dingen springen meer in het oog.

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met die mega push ups.
Met die omschrijving denk ik dat het wel iets voor je is :) Laat ik het zo zeggen, die foto's van Andrej zijn niet overdreven :P Ik heb zelf nog niet genoeg om ook echt iets aan het push-up te hebben, maar de BH zelf is echt behoorlijk gevuld en zou best wel eens genoeg kunnen zijn voor je dan!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_106056703
Ik ga die bh dan wel eens proberen. Ben benieuwd.

Ik heb de rust van de kerstdagen aangegrepen om me eens bezig te houden met social media. Eindelijk eens een net apart blog gestart waar ik dingen over mijn transitie kwijt kan. Link staat hieronder in mijn sig. Voor mezelf ook een tumblraccount aangemaakt wat ik wil gaan gebruiken als moodboard/plakboek voor kledinginspiratie. Want ik heb nog steeds niet echt een goed beeld van wat ik nu precies leuk vind en vooral wat er nu goed bij mijzelf past. Wel zo handig om te weten als ik straks een complete garderobe bij elkaar mag shoppen.

* Fixers hoopt op een leuke prijs in de eindejaarsloterij, dan huur ik een stylist in. :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:01:21 #20
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106084853
Nou complimentjes voor de Rabobank hoor, moest er toevallig zijn vanwege wat bankzaken, en vroeg meteen of ze even mijn gegevens aan konden passen zodat hun post in het vervolg aan "mevrouw" is geadresseerd.

De mevrouw die me hielp keek er niet eens vreemd van op, even wat tikken en het was geregeld. Het is nog nooit zo gemakkelijk gegaan. Alsof ze daar dagelijks transen aan de balie krijgen met die vraag :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:58:03 #21
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106088970
Hallo. :W

Ik vind dit een best interessant topic om te volgen.

Maar ik heb wel een paar vragen: is het geslacht in je profiel het geslacht "waar je naartoe werkt/wat je bent geworden" of het "originele" geslacht?
En zijn jullie voor de wet al officieel van geslacht veranderd zeg maar? En wat zijn daarvoor de voorwaarden?

Niet beledigend bedoeld.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:03:49 #22
296917 Abby79
Being myself!
pi_106091828
Volgens mij heeft iedereen hier het "nieuwe geslacht" als instelling in het profiel staan :)

Voor de wet kunnen we het helaas nog niet veranderen, dat kan met de huidige wetgeving pas na de operatie, voornamelijk omdat het niet meer vruchtbaar zijn een eis is (waar niemand hier iets van snapt), en de ervaring leert dat de meeste mensen na het hele traject die dus wel hun geslacht gewijzigd hebben, hier niet zoveel meer posten.

En wat zou hier beledigend aan zijn? :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:29:18 #23
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106092772
Je hebt mensen die alles als een belediging opvatten. ;)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106093331
Ik heb op andere communities (engels weliswaar) posts gezien zoals die van Madame_Paon waar iedereen compleet over de zeik gingen. Dan zeggen ze dingen als "Dit is niet mijn nieuwe geslacht, dit ben ik altijd geweest :(" etc... haha.

Is die 'niet vruchtbaar zijn' wet niet pas geleden veranderd? Of is dat wetsvoorstel er niet doorheen gekomen?

http://www.rijksoverheid.(...)or-transgenders.html
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:50:46 #25
296917 Abby79
Being myself!
pi_106093470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:46 schreef Nezhi het volgende:
Is die 'niet vruchtbaar zijn' wet niet pas geleden veranderd? Of is dat wetsvoorstel er niet doorheen gekomen?

http://www.rijksoverheid.(...)or-transgenders.html
Nog niet behandeld volgens mij, alleen het voorstel ingediend tot nu toe dacht ik
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:52:11 #26
107792 Hexley
the Platypus
pi_106095678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:46 schreef Nezhi het volgende:
Is die 'niet vruchtbaar zijn' wet niet pas geleden veranderd? Of is dat wetsvoorstel er niet doorheen gekomen?

http://www.rijksoverheid.(...)or-transgenders.html
Zie oa. Transman.nl: TNN en wetsvoorstel genderregistratie & @ TNN: Wetgeving.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:03 schreef Abby79 het volgende:
voornamelijk omdat het niet meer vruchtbaar zijn een eis is (waar niemand hier iets van snapt),
Groot-Brittannië: Transsexual prisoner wins move to women's jail (telegraph.co.uk)
Spanje: Transsexual transferred to womens unit in prison (20minutos.es)

Dat soort dingen kunnen er dus gebeuren als "alles" maar moet kunnen,....

Edit: iemand dit nog opgevallen? AD.nl: Transseksuele tennisster koopt plekje op WTA-lijst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hexley op 27-12-2011 18:57:32 (AD.nl) ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:20:23 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106096843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:52 schreef Hexley het volgende:

[..]

Zie oa. Transman.nl: TNN en wetsvoorstel genderregistratie & @ TNN: Wetgeving.

[..]

Groot-Brittannië: Transsexual prisoner wins move to women's jail (telegraph.co.uk)
Spanje: Transsexual transferred to womens unit in prison (20minutos.es)

Dat soort dingen kunnen er dus gebeuren als "alles" maar moet kunnen,....

Edit: iemand dit nog opgevallen? AD.nl: Transseksuele tennisster koopt plekje op WTA-lijst.
Ik hoop niet dat je die links bedoelt als "de huidige wetgeving is prima" ...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:40:30 #28
107792 Hexley
the Platypus
pi_106097698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je die links bedoelt als "de huidige wetgeving is prima" ...
Ik zeg niet dat het prima is. Alleen zo simpel als TNN en Transman doen is het natuurlijk ook niet.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:53:55 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106098324
Waarom niet? Een man die mannen verkracht of een vrouw die vrouwen verkracht zou ook gewoon bij "potentiele slachtoffers" in de gevangenis komen, dus ik zie niet in waarom dit nu zo'n rare constructie is.

Sterker nog, die ene werd veroordeeld voor de moord op een man. Wil je die dan bij de mannen laten? :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 28 december 2011 @ 03:21:08 #30
107792 Hexley
the Platypus
pi_106115281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef wonderer het volgende:
Waarom niet? Een man die mannen verkracht of een vrouw die vrouwen verkracht zou ook gewoon bij "potentiele slachtoffers" in de gevangenis komen, dus ik zie niet in waarom dit nu zo'n rare constructie is.
Dat doen ze "meestal niet" met een penis die ze sinds de geboorte bij hun hebben. Ook zijn ze niet zwaar onderinvloed van een natuurlijke variant van anabole steroïde, die het libido en agressie niveau flink kan laten stijgen. Wie zegt er dat ze netjes hun pillen blijven slikken? En wat als het misgaat, dan heb je de poppetjes aan het dansen,...

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef wonderer het volgende:
Sterker nog, die ene werd veroordeeld voor de moord op een man. Wil je die dan bij de mannen laten? :P
Niemand heeft hier de vraag "Naar wat voor gevangenis gaan transseksuelen" beantwoord.

Weet jij het toevallig of zijn daar geen regels voor? Nou kun je wel zeggen zorg dat je er niet terecht komt. Maar wat als Joanne35, Abby79 of Maisnon door een bekende flink genaaid wordt en op Schiphol met een paar kilo coke in de koffer aangehouden, ja wat dan? Goede vraag of een achterlijk idee en kan TNN beter alleen pleiten voor "zinvolle dingen" zoals ze nu doen een 0900 nummer, waarmee je je juridisch geslacht zonder vragen kunt veranderen,...? Op zich best handig maar het lijkt me net als een XYZ geslacht niet echt reëel, voor die wet ze zijn ipv nuttig eerder vertragend.

Nou ik woon nog steeds in Spanje, nog steeds de Spaanse nationaliteit en het zelfde geslacht en zo. Maar mocht ik iets stoms uitvreten en hier in de bak belanden, dan zal dat een low risk male of special care afdeling worden. Bij binnenkomst vissen ze zogoed als alle Male to Whatever er wel uit en dan zijn er de regeltjes, dus niet gewoon bij de mannen dumpen. Maar ook dat ze zoveel mogelijk "electronisch" moeten fouilleren, je hebt het (verplichte) recht alleen te douchen, medische zorg is ook een recht, iets heel anders is dat er op mannen afdelingen ook een "jurkjes recht" is.

Zoiets als hierboven lijkt me voor een toko als TNN een heel stuk nuttiger dan die zogoed als onhaalbare doelen,...
  woensdag 28 december 2011 @ 03:31:18 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106115396
Ik kan dat 0900 nummer niet vinden, alleen dat mensen die de duurzame overtuiging hebben etc... en dat vind ik helemaal niet vergezocht of wat dan ook, dan kan in Amerika ook al: briefje van je therapeut en je bent klaar, gewoon naar burgerzaken. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106116031
Pffff. Ik verbaas me over de enorme negativiteit in het transwereldje. De post van Hexley is er een voorbeeld van. Ja het is kut als je er geen hebt en er een wilt, of als je er een hebt en er geen wilt. Je leven wordt er niet bepaald makkelijker op. Maar dat afkraken van alle initiatieven, afzeiken van hulpverleners en de algemene calimerohouding is toch niet nodig?
pi_106117508
quote:
Die eerste mag levenslang in een isoleercel hangen, een beetje iemand anders verkrachten omdat je jezelf niet kan beheersen. Maak jezelf dan van kant ofzo. Bij zulke mensen schaam ik me echt dat ze zeggen dat ze trans zijn, en ze maken het voor anderen er echt niet beter op.
Die tweede moet niet zo zeiken en gewoon bij de mannen geflikkerd worden, als je iemand verkracht moet je maar rekening houden met de consequenties. Misschien leert die het wel als hij een keer in zijn kont genomen wordt door bubba.

In Amerika is het echt niet zo makkelijk hoor. Mensen moeten daar eerst een half jaar zoeken naar een therapeut die uberhaupt iemand begrijpt, en dan moeten ze eerst voor elke afspraak nog 5 uurtjes gaan rijden, of van therapeut wisselen omdat ze toch niet denken dat ze trans zijn.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:31:50 #34
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106125592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 07:09 schreef Fixers het volgende:
Maar dat afkraken van alle initiatieven, afzeiken van hulpverleners en de algemene calimerohouding is toch niet nodig?
Tja, en hier stoor ik me dan weer aan. Mogen mensen hun mening niet meer laten horen? En waarom is dat een calimerohouding? Ik vind het juist een calimerohouding om alles maar over je heen te laten komen zonder daar tegen in het verweer te komen.

Ik ben zelf ook geen fan van de nieuwe wetgeving. Genderidentiteit en geslacht worden weer eens hopeloos door elkaar gehaald. Genderidentiteit moet je niet registreren, dat is net zo onzinnig als het registreren van je seksuele geaardheid. Op je paspoort moet je of gewoon je fysieke sekse vermelden, of nog beter, helemaal niets en die hele registratie gewoon afschaffen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106125707
EN WEET JE WAAR IK ME AAN STOOR

haha

Rustig aan iedereen :D

Ik stoor me trouwens serieus wel aan iets! Dat nu elke homo die ik ken automatisch denkt dat ik ook homo ben en dus het geweldig vind naar al die feestjes te gaan, nee dankje :')

Sowieso met het hele LGBT gedoe (zeg ik dat zo goed?) 3 ervan zijn seksualiteiten, eentje niet :') maar dat wordt voor de grap wel eens vergeten volgens mij
  woensdag 28 december 2011 @ 14:38:02 #36
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106125843
Ik heb trouwens de best-xmas-ever gehad. En morgen ga ik ook weer een dagje lekker stappen met een vriendin. Ben dan ook in een opperbest humeur nu, dat even terzijde :D
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106125974
Ik heb een 'transitioning' tumblr gemaakt. Misschien in de toekomst wat vlogs maken, en geld verdienen aan pageviews als Dirtywhiteboi naar me linkt op youtube ^^ Maar dat terzijde, kan je chest surgery krijgen los van een traject bij het VU?

[ Bericht 19% gewijzigd door Nezhi op 28-12-2011 14:47:09 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 19:05:53 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106134772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:58 schreef Nezhi het volgende:

In Amerika is het echt niet zo makkelijk hoor. Mensen moeten daar eerst een half jaar zoeken naar een therapeut die uberhaupt iemand begrijpt, en dan moeten ze eerst voor elke afspraak nog 5 uurtjes gaan rijden, of van therapeut wisselen omdat ze toch niet denken dat ze trans zijn.
Och, zoveel problemen had ik niet. Zes weken wachten, kwartiertje rijden, en binnen twee jaar had ik testosteron en een borstoperatie achter de rug ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106138068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Tja, en hier stoor ik me dan weer aan. Mogen mensen hun mening niet meer laten horen? En waarom is dat een calimerohouding? Ik vind het juist een calimerohouding om alles maar over je heen te laten komen zonder daar tegen in het verweer te komen.

Ik ben zelf ook geen fan van de nieuwe wetgeving. Genderidentiteit en geslacht worden weer eens hopeloos door elkaar gehaald. Genderidentiteit moet je niet registreren, dat is net zo onzinnig als het registreren van je seksuele geaardheid. Op je paspoort moet je of gewoon je fysieke sekse vermelden, of nog beter, helemaal niets en die hele registratie gewoon afschaffen.
Je mag best kritisch zijn over de diverse initiatieven en werkgroepen en clubjes en wat dan ook. Ik vind echt niet dat we alles maar moeten toejuigen zonder weerwoord of wat dan ook. Van halfbakken dingen worden we natuurlijk ook niets wijzer. Mijn reactie was niet alleen puur op Hexley gericht, maar het was wel een voorbeeld.

Wat betreft dat registreren van geslacht en gender identiteit ben ik het wel met je eens. Ik zie ook niet in wat vermelding van het geslacht überhaupt toevoegd aan een paspoort. Het is niet echt een kenmerk waarmee je jezelf onderscheid van de andere zes miljard mensen op deze planeet.
  woensdag 28 december 2011 @ 20:23:49 #40
107792 Hexley
the Platypus
pi_106138115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 03:31 schreef wonderer het volgende:
Ik kan dat 0900 nummer niet vinden, alleen dat mensen die de duurzame overtuiging hebben etc... en dat vind ik helemaal niet vergezocht of wat dan ook, dan kan in Amerika ook al: briefje van je therapeut en je bent klaar, gewoon naar burgerzaken. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
quote:
TNN is van mening dat een “duurzame overtuiging” tot het andere geslacht te behoren, voldoende moet zijn om je paspoort en geboorteregister te wijzigen.
Vertel eens waar je iets wat op het woordje therapeut lijkt bent tegen gekomen? Ow, foutje bedankt misschien,...?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 07:09 schreef Fixers het volgende:
Pffff. Ik verbaas me over de enorme negativiteit in het transwereldje. De post van Hexley is er een voorbeeld van. Ja het is kut als je er geen hebt en er een wilt, of als je er een hebt en er geen wilt. Je leven wordt er niet bepaald makkelijker op. Maar dat afkraken van alle initiatieven, afzeiken van hulpverleners en de algemene calimerohouding is toch niet nodig?
Met beide beentjes op de grond is een evnt. val nog redelijk te overzien, maar wat als je van zo'n roze wolk af stuitert?
Verder wil ik niet lullig doen of zo maar het is voor mij vrij simpel, het zijn gewoon klote punten,...
  woensdag 28 december 2011 @ 20:27:06 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106138260
Dat therapeut gedoe is in Amerika, waar ik het mee vergeleek. En die duurzame overtuiging zal toch bewezen moeten worden...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 december 2011 @ 02:08:20 #42
107792 Hexley
the Platypus
pi_106192649
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:27 schreef wonderer het volgende:
Dat therapeut gedoe is in Amerika, waar ik het mee vergeleek. En die duurzame overtuiging zal toch bewezen moeten worden...
TNN denkt daar blijkbaar heel anders over.
Als het allemaal zo makkelijk moet, waarom dan geen 0900 nummer? Snap je,... ;) :)


Maar iemand dat Vlaamse onderzoek dat gisteren @ Transman.nl stond nog doorgebladerd?
quote:
3.1.10.4. Impact wettelijke sterilisatie-eis
Aangezien de Belgische wet op transseksualiteit stipuleert dat de aanvrager niet meer in staat mag zijn om zich voort te planten in het oorspronkelijke biologische geslacht, en het onduidelijk is in welke mate dit een impact heeft op de kinderwens van transgender personen, namen we hierover enkele vragen op in onze vragenlijst. Aan de groep van trans mannen stelden we de vraag of zij een hysterectomie/ovarectomie (verwijdering van baarmoeder en eierstokken) zouden laten doen, mocht dit niet nodig zijn om officieel (juridisch) van geslacht te veranderen. Aan de groep van trans vrouwen vroegen we of zij een geslachtsoperatie zouden laten doen indien dit wettelijk niet nodig zou zijn om om officieel (juridisch) van geslacht te veranderen. Slechts drie trans mannen en één transvrouw zouden deze ingreep niet doen mocht het niet wettelijk verplicht zijn, en zeven trans vrouwen weten het niet zeker of ze er voor zouden kiezen (zie voor details onderstaande tabel).

Tabel 18: Ingreep tevens gewenst indien niet wettelijk verplicht



De geslachtsverschillen zijn significant (p=0.022). Voor leeftijd was er geen significant verschil. Omwille van het kleine aantal personen dat niet voor een dergelijke operatie zou kiezen als het wettelijk geen voorwaarde was voor juridische geslachtswijziging, kunnen we de bijhorende “waarom?” vraag weinig zinvol analyseren. Het enige opmerkelijke is dat niemand de optie ‘omwille van het verlies aan vruchtbaarheid’ aankruiste.

40
  vrijdag 30 december 2011 @ 02:16:10 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106192774
Hopelijk gaan ze dat niet gebruiken om de wet zo te laten...

Overigens kan ik het wel begrijpen. Uiteindelijk zal ik er ook wel aan moeten geloven. Ik weiger het echter te doen als het niet absoluut noodzakelijk is alleen omdat het van de wet moet als ik mijn geslacht wil veranderen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 december 2011 @ 05:00:53 #44
107792 Hexley
the Platypus
pi_106193946
Bij het zien van die cijfers, krijg ik het idee dat die "nood" een beetje opgeklopt is. Niet te negatief, een beetje maar. ;)
  vrijdag 30 december 2011 @ 06:53:50 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106194117
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:41 schreef Nezhi het volgende:Maar dat terzijde, kan je chest surgery krijgen los van een traject bij het VU?
Ja, maar het is wel moeilijk om terug te krijgen bij de verzekering, die willen alles "volgens het boekje"/
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 30 december 2011 @ 08:36:09 #46
296917 Abby79
Being myself!
pi_106194566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 05:00 schreef Hexley het volgende:
Bij het zien van die cijfers, krijg ik het idee dat die "nood" een beetje opgeklopt is. Niet te negatief, een beetje maar. ;)
Het zit hem voor mij ook niet in die eis voor onvruchtbaarheid, ik wil die operatie, maar wat me wel erg tegenstaat is dat je, voor die operatie al 2 jaar of meer leeft als iemand van het andere geslacht, en dat kan best tricky zijn soms (identificatieplicht, vliegen, dat soort dingen). Ook emotioneel helpt het niet om nog op veel post je "oude" naam te zien omdat het officieel nog niet aangepast is, en dus niet te wijzigen (dingen als salarisstrookjes kun je niet naar een nog niet bestaande naam sturen)

Dus ja, de "nood" is er alleen voor mensen in transitie, maar is dat niet genoeg?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 31 december 2011 @ 00:32:43 #47
107792 Hexley
the Platypus
pi_106230088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 08:36 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dus ja, de "nood" is er alleen voor mensen in transitie, maar is dat niet genoeg?
Nee ik ben het ergens wel met Wonderer eens en maar mijn weten, zijn namen in Nederland
niet exclusief aan een bepaald geslacht gekoppeld maar goed,...
  zaterdag 31 december 2011 @ 00:57:00 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106231278
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 00:32 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nee ik ben het ergens wel met Wonderer eens en maar mijn weten, zijn namen in Nederland
niet exclusief aan een bepaald geslacht gekoppeld maar goed,...
Ik heb gehoord dat sommige rechters vinden dat mannennamen bij een M horen en vrouwennamen bij een V. Maar dat is redelijk willekeurig en maar net wie je treft. Ik ga het in ieder geval wel proberen (heeft iemand een tip welke advocaat redelijk goedkoop is? Ik kan waarschijnlijk wel in aanmerking komen voor de vergoeding maar voor het geval die niet doorgaat, heb ik liever een goedkope advocaat).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 1 januari 2012 @ 01:29:26 #49
363305 Muffle
Mufflelicious
pi_106268088
* Muffle is zeer gefascineerd door wat hij leest

Nu vraag ik mij af, hoe zit het met seksuele voorkeuren?
pi_106268176
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 01:29 schreef Muffle het volgende:
* Muffle is zeer gefascineerd door wat hij leest

Nu vraag ik mij af, hoe zit het met seksuele voorkeuren?
voorkeur is onafhankelijk van geslacht dat je voel ijij kan homo of les zijn wel transgender sorry heb wat op :)-
  zondag 1 januari 2012 @ 01:36:23 #51
363305 Muffle
Mufflelicious
pi_106268251
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 01:32 schreef Nezhi het volgende:

[..]

voorkeur is onafhankelijk van geslacht dat je voel ijij kan homo of les zijn wel transgender sorry heb wat op :)-
Dat zie ik ja (:
pi_106272776
Afgelopen kerst was er een om snel weer te vergeten, wat betreft acceptatie is er bij sommige familieleden nog een lange, lange weg te gaan. Het voordeel van volwassen zijn is dan wel weer dat je kunt kiezen met welke personen je omgaat.

Weer terug thuis belde Jos mij op. Er heeft een persoon afgezegd waardoor ze nu een gaatje in de planning hebben. Komende dinsdag begin ik met de diagnose -happydance-.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_106275821
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 11:26 schreef Venus-Castina het volgende:
Weer terug thuis belde Jos mij op. Er heeft een persoon afgezegd waardoor ze nu een gaatje in de planning hebben. Komende dinsdag begin ik met de diagnose -happydance-.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
:D

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 01:36 schreef Muffle het volgende:

[..]

Dat zie ik ja (:
Ik bedoel dus dat je homo of lesbisch kan zijn maar ook transgender :') je voorkeur kan na hormonen ook veranderen.

Ik ben wel hard aan het twijfelen. Ik heb geen constante gedachtes als "ik zit in het verkeerde lichaam" etc. Ik heb gewoon een beeld van mijzelf dat anders is dan wat ik nu heb, en dat wil ik verbeteren. Ik ben zo bang dat ze zullen zeggen "nee je bent niet transgender", omdat ik dysforie niet ervaar als anderen :S in mijn gedachtes en dromen etc. ben ik gewoon een man. Ik ben ontevreden met mijn borsten, maar so be it, dat ze er zitten, die kan ik toch wel weg laten halen. Geslachtsdelen zou ik liever anders hebben, maar na het zien van de resultaten van phallo etc. wil ik het liever niet omdat je alle gevoel kwijtraakt en het er niet goed uitziet :(

Ik word er erg rusteloos van. Vooral als ik zie dat andere ftms alle logica zowat kwijtraken door hun dysforie, dat ze van alles anders interpreteren wat je zegt, en dat ze op het punt staan om zelfmoord te plegen etc. Het enige wat ik heel soms herken is een paniekaanval in een winkel oid... maar dat is ook maar een keer gebeurd, en toen was ik ook omgeven met vrouwenkleding. En dat het teleurstellend is als mensen je 'haar' en 'zij' noemen.

Ik speelde altijd World of Warcraft als een mannelijk poppetje en als ik dat doe dan heb ik overigens totaal geen last van hierboven (ben ermee gestopt omdat het spel saai was en ik geen geld had). Sinds ik zeg maar, heb 'geaccepteerd' dat ik trans ben, zeggen veel mensen dat ik er beter+gelukkiger uit ben gaan zien en dat mijn kleding er beter uit ziet. Maar de laatste tijd vinden ze dat ik er doodtriest uitzie, vooral door het bovenstaande.

Ik ben ook bang dat ze denken dat ik het doe omdat iemand anders in mijn familie ook een geslachtsverandering is ondergaan. Ik ben wel al het contact met haar kwijtgeraakt (ze is m>v) sinds ze is veranderd, omdat ik totaal niet om kan gaan met vrouwen en vrouwelijk dingen, ook al is ze dezelfde persoon... vroeger waren we echt bijna altijd bij elkaar. Nouja, ik kan wel met vrouwen omgaan, maar ik weet niet, ik vind het gewoon niet fijn. Met vriendinnen vind ik het wel leuk.

Ik snap het gewoon niet, ik wilde graag een binder dus die heb ik gekocht. Ik vind het vervelend als ik hem niet draag, dus dan doe ik gewoon dikke kleding aan waardoor niemand het verschil kan zien. Ik wil ook graag een prosthese (zo een stp ding)... op zich zou ik al dolgelukkig zijn als ik testosterone krijg en een borstoperatie. Dat is alles :/

Sorry voor de bonk tekst die wat rommelig is geschreven.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nezhi op 01-01-2012 16:13:33 ]
  zondag 1 januari 2012 @ 16:33:19 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106278668
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 01:29 schreef Muffle het volgende:
* Muffle is zeer gefascineerd door wat hij leest

Nu vraag ik mij af, hoe zit het met seksuele voorkeuren?
Nicht als een paard hier 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 1 januari 2012 @ 16:39:56 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106278865
En Nezhi, ik voel echt precies hetzelfde. Mijn dysphoria was ook niet zo van dat ik echt mijn lijf haatte (ik dacht vijftien jaar geleden ook dat ik niet transseksueel was, want ik had geen hekel aan mijn lichaam), ik heb weinig problemen met mijn originele onderdelen (in ieder geval niets dat met trans zijn te maken heeft), en ik ben over het algemeen redelijk laid back.

Het belangrijkste is hoe je je identificeert. Waar je je aan spiegelt. Waar kijk je naar als je denkt "zo wil ik zijn" enzo. Natuurlijk kan je therapeut bij het VU het je allemaal veel beter vertellen, maar ik zou me echt niet druk maken omdat jouw verhaal niet "standaard" is. Er is geen standaard manier om trans te zijn en ik geloof dat ze daar bij het VU ook achter zijn inmiddels :)

Hou je taai, geloof in jezelf. Durf te voelen en die gevoelens te onderzoeken, leer jezelf kennen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 1 januari 2012 @ 17:43:33 #56
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_106280814
quote:
0s.gif Op Nezhi het volgende:

Ik ben wel hard aan het twijfelen. Ik heb geen constante gedachtes als "ik zit in het verkeerde lichaam" etc. Ik heb gewoon een beeld van mijzelf dat anders is dan wat ik nu heb, en dat wil ik verbeteren. Ik ben zo bang dat ze zullen zeggen "nee je bent niet transgender", omdat ik dysforie niet ervaar als anderen :S in mijn gedachtes en dromen etc. ben ik gewoon een man. Ik ben ontevreden met mijn borsten, maar so be it, dat ze er zitten, die kan ik toch wel weg laten halen. Geslachtsdelen zou ik liever anders hebben, maar na het zien van de resultaten van phallo etc. wil ik het liever niet omdat je alle gevoel kwijtraakt en het er niet goed uitziet :(

Ik word er erg rusteloos van. Vooral als ik zie dat andere ftms alle logica zowat kwijtraken door hun dysforie, dat ze van alles anders interpreteren wat je zegt, en dat ze op het punt staan om zelfmoord te plegen etc. Het enige wat ik heel soms herken is een paniekaanval in een winkel oid... maar dat is ook maar een keer gebeurd, en toen was ik ook omgeven met vrouwenkleding. En dat het teleurstellend is als mensen je 'haar' en 'zij' noemen.

Ik speelde altijd World of Warcraft als een mannelijk poppetje en als ik dat doe dan heb ik overigens totaal geen last van hierboven (ben ermee gestopt omdat het spel saai was en ik geen geld had). Sinds ik zeg maar, heb 'geaccepteerd' dat ik trans ben, zeggen veel mensen dat ik er beter+gelukkiger uit ben gaan zien en dat mijn kleding er beter uit ziet. Maar de laatste tijd vinden ze dat ik er doodtriest uitzie, vooral door het bovenstaande.

Ik ben ook bang dat ze denken dat ik het doe omdat iemand anders in mijn familie ook een geslachtsverandering is ondergaan. Ik ben wel al het contact met haar kwijtgeraakt (ze is m>v) sinds ze is veranderd, omdat ik totaal niet om kan gaan met vrouwen en vrouwelijk dingen, ook al is ze dezelfde persoon... vroeger waren we echt bijna altijd bij elkaar. Nouja, ik kan wel met vrouwen omgaan, maar ik weet niet, ik vind het gewoon niet fijn. Met vriendinnen vind ik het wel leuk.

Ik snap het gewoon niet, ik wilde graag een binder dus die heb ik gekocht. Ik vind het vervelend als ik hem niet draag, dus dan doe ik gewoon dikke kleding aan waardoor niemand het verschil kan zien. Ik wil ook graag een prosthese (zo een stp ding)... op zich zou ik al dolgelukkig zijn als ik testosterone krijg en een borstoperatie. Dat is alles :/

Sorry voor de bonk tekst die wat rommelig is geschreven.
Troost je, ik voelde me een aantal jaar geleden ook niet "standaard" in het hokje transgender/transsekueel passen. 3 óf 4 jaar geleden inmiddels had ik nooit gedacht om voor een operatie te gaan. En nu gaat het hopelijk ergens in Februari gebeuren.
Het was niet het meest "dringende" onderdeel van de transitie voor me, maar wel een van de meest zware. Ik vond andere dingen veel fijner, zodra ik in m'n gewenste geslacht ben gaan leven is m'n leven ontzettend verbeterd, ik ben eerlijk, goedlachs, heb inmiddels 1 relatie achter de rug, bezig met de 2e en ik heb een beetje voor ogen hoe mijn toekomst er uitziet (alleen gooide die crisis roet in het eten :P )
Allemaal veel beter dan pakweg 5 jaar geleden toen ik compleet ingestort was, depressief, maakte m'n school niet af, etc.
Dat je misschien wel een beetje onzeker bent is vrij normaal, niemand doet dit "zomaar even" daar gaat gewoon een proces aan vooraf. Dat je onzeker bent (=twijfels) is heel normaal, het geeft aan dat je er over nadenkt en je niet blind staart.
Paniekaanvallen, ook heel bekend, die heb ik ook wel een paar keer gehad (2 of 3 keer). En wat betreft FtM (of MtF) die de logica kwijtraken komt ook vaak genoeg voor, wat dat betreft maakt het niet uit welke kant je op gaat. Het is gewoon een zwaar, moeilijk en soms ook verwarrend proces. En sommigen komen daar, (eerlijk gezegd en no offence naar iemand specifiek) een beetje beschadigd uit. Maar dat ligt dan eerder aan dat wat is toegedaan in de jaren vóór de transitie.
Ik ben eigenlijk op een paar momenten na vrij nuchter gebleven.
Je nuchterheid bewaren is overigens een groot verschil ten opzichte van gevoelens wegdrukken, sommigen verwarren het een voor het ander. Maar het komt dan weer dubbel zo hard terug (ervaringdeskundige spreekt :P).

En sja, je familie zal nog vrij lang excuses blijven zoeken. Ik loop al bijna meer dan 3 jaar rond als mezelf en nog zit mijn vader in de ontkenningsfase. M'n moeder was eerst doodnerveus en bang dat het fout zou aflopen, maar ze is nu ontzettend blij als ze ziet hoe goed mijn leven nu loopt. M'n vader gaf een tijdje terug toch schoorvoetend toe dat hij me wel als "zij" ging zien als ik de operatie achter de rug had en m'n paspoort heb aangepast.

Vooral je laatste zin is overigens ook herkenbaar bij me (alhoewel ik de andere kant op ben gegaan.) Ik vond het destijds prima om hormonen te krijgen en de daarbij behorende lichaamsvormen te krijgen ^^ Maar een operatie in de downstairs-area was een ver-van-mijn-bed-show. Het is ook de reden dat ik met een aantal mensen gelijktijdig gestart ben aan het traject, wel als een van de eerste in transitie ben gegaan (3e-laatste gesprek leefde ik al fulltime.) en als laatste pas aan de operatie begin.
All-in-all. je verhaal komt gewoon heel bekend voor. Ik wens je veel sterkte.

Sorry dat ik niet zo vaak aanwezig ben of gepost heb. Ik heb tegenwoordig een vrij druk leven, afgelopen Februari een huisje betrokken waar ik nooit meer van m'n leven weg moet. En in héle kleine delen ben ik die aan het opknappen. (Vrij nieuw huis, dus hoeft eigenlijk niet veel te gebeuren :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 01-01-2012 18:23:38 (Spelfouten galore) ]
  zondag 1 januari 2012 @ 21:28:32 #57
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106289541
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:16 schreef Nezhi het volgende:
je voorkeur kan na hormonen ook veranderen.
Nah, dat is dus een mythe, je seksuele voorkeur verandert echt niet door het slikken van een paar pillen. Het is ze ook nooit gelukt om daarmee homoseksuelen te "genezen", en lesbiennes die in de menopauze terecht komen en vrouwelijke hormonen gaan slikken worden ook niet opeens hetero.

Als je seksuele voorkeur lijkt te veranderen zat dat waarschijnlijk al lang in je.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106289891
Maar biologisch gezien, ga je wel feromonen aanmaken van zeg maar je nieuwe geslacht. Dat gaat dan wel een rol spelen denk ik.

Ik weet niet of je automatisch vatbaarder wordt voor feromonen van het andere geslacht, want als dat zou zijn, zou het je seksuele voorkeur wel beinvloeden. Als het hetzelfde blijft, verandert er niet veel, anders dan dat je ineens aantrekkelijker wordt voor mensen die op je nieuwe geslacht vallen :P
  zondag 1 januari 2012 @ 22:14:55 #59
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106291464
Daar zijn toch hersenonderzoeken naar gedaan? Volgens mij reageren zowel vrouwen als homoseksuele mannen vergelijkbaar op de geur van mannelijk zweet, dus dat lijkt er op te wijzen dat je hormoonhuishouding daar geen invloed op heeft.

Ik heb zelf ooit ook zoiets meegemaakt, ik werd een keer behoorlijk opgewonden toen een man zich over me heen boog en zijn oksel wel erg dicht in de buurt van mijn neus kwam. Dat was dus nog voordat ik aan de hormonen ging :)

Ik heb niet het idee dat de hormonen mijn geaardheid veranderd hebben. Ik val op mannen, maar ook voor mijn transitie voelde ik al een aantrekkingskracht tot bepaalde mannen. Ik gaf er echter nooit aan toe omdat ik gewoon zeker wist dat ik niet homoseksueel was, dus drukte ik die gevoelens maar een beetje weg. Het enige verschil met vroeger is dat ik er nu wel open voor sta :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106294921
Weten jullie nog leuke, actieve trans communities op internet? Niet Susans, daar walg ik echt van :')
Bedankt voor het commentaar. Ik moet het alleen nog steeds tegen mijn vader vertellen, dan kan ik contact opnemen met het VUmc.

Ik heb trouwens wel van wat andere ftms gehoord dat nadat ze testosterone namen, ze soms alleen nog maar interesse hadden in vrouwen, ook al vielen ze daarvoor op mannen, of misschien zien ze gewoon meer leukere dames :P

[ Bericht 18% gewijzigd door Nezhi op 01-01-2012 23:58:38 ]
pi_106300260
Op het forum van genderjongeren komen veel jonge transgenders, ook is er "Gender Zone", een verborgen community op facebook die erg actief is. Hiervoor moet je wel door iemand worden uitgenodigd.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  maandag 2 januari 2012 @ 06:21:58 #62
362235 LoveZenLife
Be true, be you...
pi_106301345
Hmmm ik weet het niet Joanne. Na mijn hormonen en zeker na mijn operatie is mijn interesse in mannen flink toegenomen. :) Ik heb het idee dat ik na de hormonen 'meer compatibel' met ze ben dan daarvoor. Neem niet weg dat ik sommige vrouwen nog steeds aantrekkelijk vind trouwens. :) Maar ja... misschien ben ik altijd wel een beetje bi geweest.
pi_106302582
Ik zie veel herkenning in wat Nezhi zegt. Mijn lijf klopt niet, ik voel me er niet mee op mijn gemak. Maar ik heb ook weer niet de gedachte "Hier met dat mes!!".

Je geaardheid veranderen inder invloed van hormonen geloof ik ook niet zo in. Maar ik kan me goed voorstellen dat iets dat onder de oppervlakte sluimerd, dat je al dan niet onbewust omderdrukt, tot uitimg gaat komen.
  maandag 2 januari 2012 @ 12:26:49 #64
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106306575
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 06:21 schreef LoveZenLife het volgende:
Ik heb het idee dat ik na de hormonen 'meer compatibel' met ze ben dan daarvoor.
Ik denk dat je daar wel een belangrijk punt aan stipt. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn aantrekkingskracht tot mannen niet zozeer op hun uiterlijk is gebaseerd, maar meer op de manier waarop ze me behandelen. Als een man heel erg leuk tegen me doet en heel aardig is kan ik me opeens tot hem aangetrokken gaan voelen. Het is niet zo dat als ik een hele knappe man zie dat ik dan ook meteen spontaan verliefd op hem word, daar is meer voor nodig.

Voor die aantrekkingskracht is dus een wisselwerking tussen die man en mij nodig, en die wisselwerking kan natuurlijk pas echt goed functioneren als die man je ook als een vrouw ziet en je zo behandelt. Dat verklaart misschien dat gevoel dat je nu meer compatibel met ze bent, en dat kan ook verklaren waarom mensen pas na hun transitie die aantrekkingskracht echt gaan ervaren.

En het zal misschien ook de andere kant op werken. Vroeger was er misschien een bepaalde wisselwerking tussen jou en vrouwen die verdwijnt op het moment dat je in transitie gaat waardoor de aantrekkingskracht tot vrouwen ook minder wordt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 2 januari 2012 @ 12:37:38 #65
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106306859
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:43 schreef Nezhi het volgende:
Weten jullie nog leuke, actieve trans communities op internet? Niet Susans, daar walg ik echt van :')
Ik vind TrueSelves wel een aardig forum. Het is een besloten forum waar vooral twintigers en dertigers zitten, en het wordt erg strak gemodereerd waardoor de onderlinge sfeer erg goed is. Flamewars en trollen zul je daar niet snel tegenkomen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106311780
Ja, zo leg ik het ook meestal uit, van die compatibiliteit (alleen niet precies zo :P )

Nouja, ik vond mannen best wel leuk, maar ik wilde niet in een homoseksuele relatie met een man zijn. Ik wilde gewoon geen man in een relatie zijn punt :')

Maar het probleem was, dat ik er wel zo uitzag. Inclusief alle biologische geurstofjes etc. Hoe weet je dan wanneer een heteroseksuele man je leuk vind? Die valt op vrouwen, en die zal dus niet op die manier met je omgaan, als je lichamelijk niet zo bent. En dat zorgt er op zn beurt weer voor, dat ik nog niet weet hoe mannen met mij als vrouw omgaan, waardoor ik misschien iemand minder leuk vind omdat ik dat stukje niet ervaar. Hopelijk leg ik het zo goed uit :P

Maar het positieve dus, is dat ik nu al wat mensen ken in het echt, die mij niet anders dan als meisje kennen.

Met oudjaar was het echt leuk, ik was gewoon mezelf, en er waren wat vrienden van t broertje van de vriendin waar ik was. Die zeiden gewoon zij en haar en dit en dat, en hadden t eigenlijk niet door :P

Eentje daarvan had ik al wel ooit gezien, die kwam zich opnieuw voorstellen, dat was wel grappig :P dus ik zo van nou, volgens mij ken je me wel hoor! Maar hij kon het zich niet meer herinneren :')

Was later op de avond naar andere vrienden, en daar was dus ook een vriendin van een zusje van een vriend bij (lekker verwarrend zo he :P ) en die wist het dus wel, had het even tussen neus en lippen door van te voren meegekregen. Maar die behandelde dus me ook niet anders, zij, haar, dit en dat, en ze zei ook dat het echt niet zomaar opviel :P dus dat was wel fijn.

Gisteren een heleboel familie en vrienden nieuwjaar gewenst, en nu heb ik ze eindelijk ook allemaal kunnen zoenen zonder dat het een awkward handdruk was _O-
  maandag 2 januari 2012 @ 18:15:03 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106319671
Testosterone makes you gay ;)

Op zich een mythe (want het gebeurt lang niet bij iedereen) maar net zoals jongeren in hun natuurlijke puberteit in de war raken over hun seksualiteit vanwege die vloed aan hormonen, kan dat ook gebeuren in je "kunstmatige" puberteit door de HRT. Dat wil niet zeggen dat die geaardheid permanent is (maar heel vaak ze je transtitieverhalen maar een paar jaar en dan verdwijnen ze weer van het net), maar het kan dus wel gebeuren dat je het gewoon even niet meer weet omdat je lichaam anders gaat reageren. Vooral bij de mannen gebeurt dat regelmatig omdat testosteron nu eenmaal zo ontzettend krachtig is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 januari 2012 @ 18:17:04 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106319766
Overigens ben ik nieuwjaarsnacht met iemand naar bed geweest (niet all the way) die ik na de eerste zoen pas verteld heb hoe het zat. Het was een prachtige ervaring, hij had het totaal niet verwacht (en hij had al eerder mijn borst gezien), en hij vond het jammer dat ik geen penis had, maar verder was het geen enkel probleem. Ontzettend bevestigend dus :) Er is hoop voor de toekomst! :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 januari 2012 @ 19:11:33 #69
296917 Abby79
Being myself!
pi_106322238
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 06:21 schreef LoveZenLife het volgende:
Na mijn hormonen en zeker na mijn operatie is mijn interesse in mannen flink toegenomen. :) Ik heb het idee dat ik na de hormonen 'meer compatibel' met ze ben dan daarvoor. Neem niet weg dat ik sommige vrouwen nog steeds aantrekkelijk vind trouwens. :) Maar ja... misschien volgens mij ben ik altijd wel een beetje bi geweest.
Zo, zo klopt ie voor mij :P
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:48 schreef Maisnon het volgende:
Met oudjaar was het echt leuk, ik was gewoon mezelf, en er waren wat vrienden van t broertje van de vriendin waar ik was. Die zeiden gewoon zij en haar en dit en dat, en hadden t eigenlijk niet door :P
/jaloers! Dat gaat mij nog lang niet lukken volgens mij ;) Hoewel het wel steeds dichterbij komt :D
quote:
Eentje daarvan had ik al wel ooit gezien, die kwam zich opnieuw voorstellen, dat was wel grappig :P dus ik zo van nou, volgens mij ken je me wel hoor! Maar hij kon het zich niet meer herinneren :')
Dat heb ik dan wel weer gehad, ouders van mijn beste vriend die vorig jaar maart (ruim voor m'n hormonen) schijnbaar de vraag hadden gesteld "wie is die meid?". Toch leuk als je ze al zo'n 15 jaar kent :P (later op die avond nog een flinke tijd mee staan praten, maar toen hadden ze het al door ;))
quote:
Gisteren een heleboel familie en vrienden nieuwjaar gewenst, en nu heb ik ze eindelijk ook allemaal kunnen zoenen zonder dat het een awkward handdruk was _O-
Dat had ik met nieuwjaar ook om 12 uur, positief gevoel was dat!

[offtopic] Rapunzel O+

En geen idee waarom, maar ik ben stiekem best gespannen voor volgende week dinsdag, ondanks dat er niets gaat gebeuren. Ik heb dan namelijk een kennismaking met een van de chirurgen in Gent, en kom dan op de laatste wachtlijst. Stelt eigenlijk dus niets voor, maar toch spannend :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_106326000
Ik heb kerst en oud & nieuw ook doorgebracht met vrienden, die overal van af weten. Was fijn zo. Lekker zonder problemen mezelf kunnen wezen.

Tweede kerstdag kom ik binnen bij een vriendin, zit er een collega van haar op de bank die ook even langs wipte voor koffie. "Kees, dit is [insert mijn meisjesnaam] zij zat vroeger op de school waar wij nu werken." Dat was voor het eerst dat ik zo werd geintroduceerd, wel raar om dat zo te horen.

Met nieuwjaar ook veel gezoend inderdaad. Wel een gekscherend "Heu, je prikt! ;)" gehoord.Klopte inderdaad ook wel, als ik me 's morgens om half 8 scheer dan is er wel enigzins stoppels te voelen is tegen middernacht. Is een beetje een assepoester gevoel. Hoe doen jullie dat, flinke laag make-up en niet zoenen?
  maandag 2 januari 2012 @ 20:53:20 #71
296917 Abby79
Being myself!
pi_106327776
Meestal probeer ik me voor een feest oid nogmaals te scheren, maar om eerlijk te zijn, sommige dingen worden trickier, bv. normaal blijf ik na Oud & Nieuw overnachten, en dat heb ik dit jaar niet gedaan.

Deels omdat ik me niet 100% voelde, maar een behoorlijk deel is ook omdat ik 's ochtends zonder te scheren en zonder make-up mezelf nog duidelijk te mannelijk vind, wat ik niet zomaar bij anderen wil/durf te laten zien, zelfs al weten ze natuurlijk van mijn situatie en zouden zij het niet erg vinden.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_106336176
Wow, wat een hoop nieuws, goed nieuws, hier te lezen !! Heerlijk die positiviteit en keep on rolling ^O^

Alleen het berichtje (nouja, best een lap tekst eigenlijk) van Nezhi valt dan wel op.

Soms lijkt het net een wedstrijdje zwemmen hier. We zitten allemaal in onze eigen baan, eigen wereld en sociale leven en ook al zeggen we van niet, het klinkt voor sommige als muziek in de oren als men leest dat een ander de overkant al heeft gehaald.
Positieve jaloezie dus, als iemand als eerste de kant heeft aangetikt. En dan ga je jezelf meten. Waar zwem jij dan ? Hoe ziet jouw baantje er uit en wanneer denk jij aan de overkant te geraken?

Het is een wedstrijd zonder materiële prijzen, maar eer en zelfvertrouwen worden te pas en te onpas uitgedeeld, als je op de helft bent, op een kwart, als je word toegejuicht (complimentje) of iemand uitnodigt (uit-de-kast-moment) Elke keer win je wel wat.

Zelf zie ik mij ook niet als een doorsnee transgender. Een van de weinige hier volgens mij die blijft uitdrogen na de wedstrijd (operatie :D) en zeker geen "meisje-meisje".
Wel had ik die gruwelijke hekel aan mijn geslachtsdelen en het besef dat ik een kerel of vent was. Alleen dat maakte mij vroeger al goed misselijk. Maar kijk je naar mijn interesses, zoals Auto's, autosport, techniek, gadgets en de rest van het PTA-forum, dan is daar weinig vrouwelijks aan....zoals de maatschappij dat ziet.

En dat is door de jaren heen ook nooit veranderd ! Sterker nog, ik ben voor mijn gevoel steeds millimeter voor millimeter aan het wegzakken in een moeras dat autosport heet. En ik laat het lekker gebeuren :Y
pi_106350171
Auto's etc. vind ik geweldig, volg het alleen niet zo. Games ben ik juist wel super geïnteresseerd in en ik lees echt elke dag wel wat erover. Maar interesses maken toch niet uit :)

Iets anders: ik ben weer op zoek naar een andere naam, omdat mijn naam door superveel andere FtMs wordt gebruikt ._.

[ Bericht 38% gewijzigd door Nezhi op 03-01-2012 13:11:44 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:01:17 #74
107792 Hexley
the Platypus
pi_106365776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:51 schreef Nezhi het volgende:
Iets anders: ik ben weer op zoek naar een andere naam, omdat mijn naam door superveel andere FtMs wordt gebruikt ._.
Misschien wel een aardige site om het niet te uniek te maken: "de Nederlandse Voornamen Databank". :)
pi_106366121
Wat ook wel leuk is, is om bij de populaire namen te kijken van het jaar waarin je geboren bent. Dan klopt het zeg maar wat meer, als je snapt wat ik bedoel :P

Zo van, dat er bijna niemand is van 20+ die Sterre heet, terwijl dat over 10 jaar dus wel veel zal zijn :P
pi_106366487
Hé Maisnon, nieuwe avatar ?? Lekker vrolijk :D

Tja, ik had gewoon een lijst geaakt van alle leuke meisjesnamen die in die tijd een beetje te horen waren. Opmerkelijk veel namen beginnend met een M op mijn lijst (ongeveer een stuk of 12) en zo eigenlijk wel alles 1 voor 1 afgestreept. Maaike, Marijke, Nathalie, Meike stonden denk ik als laatst nog op het lijstje en gekke was wel dat ik mij toch totaal niet kon voorstellen met de naam Maaike, terwijl ik Meike wel weer heel leuk vond...... Blijkbaar :s)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:25:38 #77
107792 Hexley
the Platypus
pi_106367498
Mijn naam (Nicky) is dus dubbelzijdig, maar ik heb altijd de 'stoere' afgekorte versie gebruikt van de jongensversie. (Nick dus)

Nu gebruik ik dus Nicky, dat is aan de ene kant wel vertrouwd, en heel makkelijk, maar aan de andere kant zit daar wel een behoorlijk stuk van mijn mannelijke zelf aan vast, als je begrijpt wat ik bedoel :P

Een nieuwe naam kiezen vind ik gewoon iets moeilijks, er is nog niet veel wat ik echt natuurlijk vind klinken, en een boel leuke namen hebben vriendinnen ook al, dat is op een of andere manier toch wel awkward :P
pi_106367576
Ik had eerst Jayden maar dat is veels te populair.
Mijn ouders zouden mij Glen of Nigel genoemd hebben als jongen _O- of Cayleb...
pi_106367782
glen en nigel vind ik van die vieze namen, en cayleb een moerascowboy
pi_106367808
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:49 schreef Maisnon het volgende:
een moerascowboy
Ik ga stuk.
Zo grappig, Glen en Nigel vinden ik en mijn vrienden ook van die vieze namen.
pi_106370198
Vandaag weer een collega verteld van het een en ander, de laatste van mijn drie direct leidinggevenden. Dan staat nu de directeur/eigenaar op als volgende op de lijst. Collega was neutraal-positief. Ze vroeg inderdaad ook naar welke naam ik zou gaan gebruiken. Ik blijf er gewoon bij dat het de vrouwelijke versie van mijn jongensnaam zal blijven. Ik vind het een prima naam en de verkleinwoordjes van de mannelijke en vrouwelijke versie zijn hetzelfde.

Besides, ik vind mezelf heul geen Josephine. ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:31:35 #83
296917 Abby79
Being myself!
pi_106372646
quote:
Nezhi
de moerascowboy
hahahaha _O_

Ik heb mijn naam niet zelf verzonnen :P Ik wilde eigenlijk iets met een R, om zo toch de koppeling vast te houden met m'n oude naam (mijn naam was van mijn opa, en pap dacht dat oma het heel erg zou vinden als die naam verdween uit de familie), maar ik kreeg niets gevonden wat matchte. Renate of Rieneke of Regina ofzo passen gewoon niet. Dus toen kwam op een gegeven moment m'n schoonzus met Abby, wat ik absoluut wel vond passen :D (en voluit gaat het Abygail worden)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_106373680
Nezhi-de-moerascowboy-verzin-een-naam-wedstrijd-en-win-een-koekje
http://oi42.tinypic.com/2iuu6g4.jpg

Verzin een mooie naam en ik stuur een koekje.
Regina _O- dat vind ik eigenlijk zo een ouderwetse koninginen naam.
pi_106380011
Toen ik je foto bekeek kwam gelijk de naam Sydnie in mij naar boven.
Waarschijnlijk omdat ik in mijn jeugd iemand heb gekend met deze naam en (*ook) Aziatische roots had ??

Met *ook bedoel ik dat hij Chinese voorouders had en zoals zijn naam al doet vermoeden, in Australie geboren was en later naar Nederland gekomen is. Aan je foto te zien zie ik dit ook wel een beetje terug ? Of zit ik verkeerd ? :@

Denk dat het voornamelijk verstandig is om zelf je naam te kiezen, of je ouders en niet dat anderen voor je gaan kiezen. Dat van mij is dus ook maar een suggestie, misschien brengt het je ook wel op andere ideeën.
pi_106380181
Haha, nee, was maar een grap hoor. Maar suggesties zijn altijd welkom. Zelf vond ik Jaiden leuk... misschien dat ik voor Javen ga, dat is niet zo super populair.
pi_106380503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:59 schreef Nezhi het volgende:
misschien dat ik voor Javen ga, dat is niet zo super populair.
Met reden :')

Nee grapje

Of toch

Nu twijfel je er voor altijd aan :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 02:08:43 #88
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106384176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:51 schreef Nezhi het volgende:
Auto's etc. vind ik geweldig, volg het alleen niet zo. Games ben ik juist wel super geïnteresseerd in en ik lees echt elke dag wel wat erover. Maar interesses maken toch niet uit :)

Iets anders: ik ben weer op zoek naar een andere naam, omdat mijn naam door superveel andere FtMs wordt gebruikt ._.
Aiden? :D

Oh, ok, volgende keer lees ik wel het hele topic :P Er is zelfs een site/forum dat not another aiden heet vanwege het feit dat die naam (en afgeleiden daarvan) zo populair zijn (geen idee waarom eigenlijk).

Ik krijg wel vragen over mijn naam, waar het vandaan komt en alles... waarom mijn ouders het gekozen hebben... Da's soms wel awkward :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 januari 2012 @ 07:12:27 #89
296917 Abby79
Being myself!
pi_106385691
Maisnon, hoeveel gevoel zit er in je usericon? Dat is toch het moment dat ze net de toren uit is en ronddraait met "I can't believe I did this.... I can't believe I did this?!"

Hij is in iedergeval heel toepasselijk (en leuk) :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_106387415
:D ja best toepasselijk! Maar ik had er niet over nagedacht, ik zocht een leuke Tangled .gif en dit was een goeie voor een UI :)

Wilde zelfs eigenlijk die ene dat Flynn wakker wordt na met de pan geslagen te zijn, en dat ze hem dan meteen weer neerslaat :') dat was iets minder toepasselijk geweest.

Alhoewel, een Freudiaanse onderdrukking van de man in de toren die Rapunzel is :') :') ja zo blijf je bezig :D
pi_106392683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 02:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aiden? :D

Oh, ok, volgende keer lees ik wel het hele topic :P Er is zelfs een site/forum dat not another aiden heet vanwege het feit dat die naam (en afgeleiden daarvan) zo populair zijn (geen idee waarom eigenlijk).

Ik krijg wel vragen over mijn naam, waar het vandaan komt en alles... waarom mijn ouders het gekozen hebben... Da's soms wel awkward :')
Wat is jouw naam? Of wil je die liever niet delen?
En ja, ik had eerst Jaiden maar als ik nu rondloop in de stad hoor ik ook al continu 'Jaaaaiden' etc. :') Ik bedoelde trouwens Jaiven. Maar misschien laat ik mijn ouders wel een naam verzinnen, hoor.
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:32:17 #92
296917 Abby79
Being myself!
pi_106393144
Wonderer heet Micha (volgens z'n blog :P)

Is dat overigens zo'n vreemde naam dan? Een collega van mij heet ook zo, maar dan met een 's', dus Mischa.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:47:09 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106404047
Het is niet een heel gewone naam (zeker hier niet, het wordt hier sowieso als Micah geschreven) dus ik krijg wel vragen ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:27:45 #94
107792 Hexley
the Platypus
pi_106411260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:44 schreef Nezhi het volgende:
Ik had eerst Jayden maar dat is veels te populair.
Mijn ouders zouden mij Glen of Nigel genoemd hebben als jongen _O- of Cayleb...
Die hadden twee lijstjes? Mijn moeders tweede lijstje was na een dag of 4 a 5 de verjaardagskalender (van de WC). :')
pi_106411387
Volgens mij geen lijstjes.
Dit gaf mij wel even een WTF momentje: http://www.kabalarians.com/Male/jaiven.htm
alles op die lijst klopt :')
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:46:14 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106426969
http://www.kabalarians.com/Male/micha.htm

Hier ook bijna alles :o

Maar aan de andere kant klopt Jaiven's lijstje ook bijna volledig. Dus het zal ongetwijfeld hetzelfde werken als van die astrologische rapportjes ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106432799
Mwah, ik heb ook andere namen opgezocht en die passen totaal niet bij mij, maar wel bij de mensen die ik ken met die naam ^^
  zondag 8 januari 2012 @ 18:51:18 #98
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106569980
Interessant artikel van het Continuüm over de opkomst (en ondergang) van de genderklinieken in de V.S. in de jaren 60/70: De mensenmakers. Het eerste genderteam.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 9 januari 2012 @ 00:24:59 #99
107792 Hexley
the Platypus
pi_106587865
Voor wie dat Money/Reimer verhaal wel boeiend vindt.
Er is ook een aardige Oostenrijkse docu, die ergens wel een beetje vergelijkbaar is.

Tintenfischalarm (2006):


Helaas is dat laatste wel erg goed te horen. Omdat de hoofdpersoon niet echt Hochdeutsch spreekt, is ondertiteling wel handig,...
pi_106600333
Had vandaag een sollicitatiegesprek. Hij wist mijn naam, maar dacht dat ik een jongen was. Volgens mij denkt hij dat nog steeds. >:)
  maandag 9 januari 2012 @ 14:21:06 #101
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106600572
OMG, weer een enorme misser van SpitsNieuws (& Fox) hoor: Regisseur zat aan borsten transgender nichtje

quote:
Peloquin was samen met haar oom in de sportschool om buikspieren te kweken. Toen ze hem vertelde over de hormonen die ze slikte om haar borstspieren te vergroten, legde regisseur David O. Russell “zijn handen onder haar top en voelde aan beide borsten”. Nicole Peloquin wil zich binnenkort om laten bouwen tot een man en als Nicholas door het leven gaan, zo meldt Foxnews.
Het is dus net andersom. Maar goed, als de oorspronkelijke bron de pronouns al verkeerd heeft, dan kan je van Fox en SpitsNieuws natuurlijk al helemaal weinig beters dan dit verwachten. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Joanne35 op 09-01-2012 14:28:07 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 9 januari 2012 @ 14:31:16 #102
296917 Abby79
Being myself!
pi_106600869
Fox, dat zegt genoeg volgens mij :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 9 januari 2012 @ 15:18:39 #103
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106602403
Fox had de richting van de transitie fout, maar ze hadden het nog wel goed dat ze hormonen slikt om haar borsten te vergroten. Alleen de "journalist" bij SpitsNieuws heeft de fout nog wat groter gemaakt door daar dan maar weer borstspieren van te maken. :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106602736
Misschien zagen ze haar foto en dachten ze "Huh? Dat is toch een meisje? Misschien wilt ze wel man worden. *schrijft*" ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 20:07:26 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106614086
Toch schep ik er stiekem wel genoegen in, mezelf zo mannelijk mogelijk kleden voor een bezoekje aan de gynaecoloog... >:)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106627547
Voordat ik met hormonen begon was ik dus wel een paar dagen in de week als meisje, maar niet elke dag, en ook niet echt achter elkaar.

Dat heb ik, nu dus met die hormonen, en t nieuwe jaar, eens wel proberen te doen elke dag :) in 2012 en tot nu gaat t goed!

Het was wel wennen, en t is ook nog best moeilijk. Ik vind het erg fijn overdag, maar er is toch sochtends telkens een soort hobbel waar je overheen moet, qua borsten en scheren en heel de reutemeteut, waardoor ik er telkens aan herinnert wordt dat mn lichaam er nog lang niet is.

Dat maakt het nu nog wat ingewikkeld, dat ik qua lichaam gewoon niet als vrouw wakker wordt, als ik dat zo duidelijk uitleg :P

Verder heb ik wel veel kleren, maar is dat echt door de jaren heen verzameld. Vanaf 2007 ofzo. Dus veel kleding zit niet meer lekker of is gewoon echt te oud. Dus het is nu nog een gehannes om elke dag leuk gekleed te zijn, totdat ik er echt het geld voor heb flink wat nieuws in te slaan (en trust me, daar heb ik zin in :P )

Al met al is gaat t goed dus :) het is ook een belangrijk iets voor mn zelfbeeld, dat ik dat wat meer ga vormen zo, en ook voor mn omgeving natuurlijk :P de tijd mag nu wel even snel gaan in ieder geval :)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 01:29:18 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106629172
Het is in ieder geval maar tijdelijk, maar ik snap je wel (natuurlijk ;)). Maar goed, veel vrouwen hebben ook zonder baard en zo een uur nodig voor ze de deur uit gaan dus je bent niet raar ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:57:27 #108
296917 Abby79
Being myself!
pi_106644556
Zo, nu sta ik ook op het (laatste) wachtlijstje :)
Dat die dan nog anderhalf jaar duurt.... tja :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_106663846
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 00:23 schreef Maisnon het volgende:
Dat maakt het nu nog wat ingewikkeld, dat ik qua lichaam gewoon niet als vrouw wakker wordt, als ik dat zo duidelijk uitleg :P
Heel duidelijk en herkenbaar. :Y

Ik heb zelf eens de tijd genomen om de meest gehoorde vragen eens te verzamelen (en te beantwoorden) in een FAQ op mijn blog.
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:03 #110
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_106720016
Jeuzes, wat een gedoe zeg om geopereerd te worden.

Geen operatiedata in Okt.; November helemaal vol, geen data in December, November schoof op naar Januari en nu in Februari weer eens geen operatiedata..... Misschien in Maart. |:( Ik wil er eens vanaf zijn van al het gezeur. Wachttijd is nu overigens circa 2 jaar om geopereerd te worden in het VU.
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:31:30 #111
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106722705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:09 schreef NoktetMort het volgende:
Wachttijd is nu overigens circa 2 jaar om geopereerd te worden in het VU.
Je bedoelt 2 jaar vanaf het einde van je RLE? Nou, dat neemt helemaal de laatste twijfels weg om me richting Thailand te begeven. Ik ga echt niet tot 2014 zitten wachten.

Er stond overigens een aardig stukje over Valentijn in de Spits van vandaag.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106724044
Best aardig, maar sinds wanneer is Andrej Pejic transseksueel? Die is gewoon een vreselijk knappe (dat wel, ik zal er haast hetero van worden) androgyne jongen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:17:24 #113
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_106732244
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je bedoelt 2 jaar vanaf het einde van je RLE? Nou, dat neemt helemaal de laatste twijfels weg om me richting Thailand te begeven. Ik ga echt niet tot 2014 zitten wachten.

Precies, maar dat is de operatie bij het VUMC zelf; Je kunt ook elders eerder terecht (Alkmaar geloof ik en het OLVG bij dr Karim), maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die artsen, temeer omdat ze al jaren bij het VU weg zijn. En de huidige arts die in het VUMC zit komt uit Gent en die heeft daar een zware en goeie leerschool gehad. Of je krijgt Bouman, maar die doet geloof ik niet zoveel Genderchirurgie meer. Maar die loopt ook al heel lang in genderland rond.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:37:45 #114
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106761929
Valentijn heeft overigens de ELLE Style Award gewonnen. :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106769257
Vanavond is ze in DWDD :)
............................
pi_106774931
Zo nou, alle belangrijke mensen in mijn leven zijn op de hoogte. Vandaag mijn werkgever op de hoogte gebracht. Wel een beetje een anti-climax hoor. Ik vertelde gewoon even op de kop af waar ik mee bezig ben. Zijn reactie: "Oh, als je jezelf er goed bij voelt lekker doorgaan!" Daarna een paar standaard vragen maar niet veel doorgepraat. Hij moest weg. Ik had toch wel iets dramatischers verwacht, of op zijn minst een flauwe grap.

Nu de rest van mijn collega's nog. Dat moet ik zelf doen. Ik weet nog niet heel goed wat daar de beste aanpak voor is. Persoon voor persoon, een bericht op mijn facebook gooien en de roddelmachine zijn werk laten doen of een mailing. Belangrijkste is dat de persoon die mijn salaris betaald op de hoogte is en het allemaal prima vindt.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:01:03 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106921542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:15 schreef Fixers het volgende:
Best aardig, maar sinds wanneer is Andrej Pejic transseksueel? Die is gewoon een vreselijk knappe (dat wel, ik zal er haast hetero van worden) androgyne jongen.
Hij lijkt me veel te veel op een vrouw om aantrekkelijk te zijn... :{ Maar Spits is weer lekker (niet) op de hoogte, ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106923475
Het blijft een telegraafproduct natuurlijk.

Morgen weer een bezoekje aan het VU. Als het goed is ook gelijk bloedprikken. Ik heb iig positief nieuws op coming-out gebied. De bedrijfsleiding en de directeur/eigenaar van het bedrijf waar ik werk en zijn op hoogte en positief. Die laatste, waar ik toch wat onzeker over zijn reactie was, dat was echt een anti-climax. Ik had net zo goed kunnen vertellen dat ik volgend weekeinde naar de efteling zou gaan. "Ach, als je er gelukkig van wordt, lekker doen."
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:00:38 #119
296917 Abby79
Being myself!
pi_106924123
Ja, "leuk" is dat he, mensen die zo heerlijk ongeinteresseerd kunnen doen. En dan later het vreemd vinden dat ze altijd de laatste zijn die iets horen :P

Hoewel ik het bij zo'n nieuwtje toch wel heel knap vind om met zo'n reactie te komen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:09:03 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106924612
Nice! Toch altijd fijn als je weinig weerstand krijgt, hoe vervelend zo'n anti-climax ook kan zijn. Eigenlijk ook wel raar, dat dat ook rottig kan zijn als het goed gaat. Ga ik me toch altijd afvragen wanneer de klap DAN komt...

ANyway, ik herinner me ook iets grappig van vanmiddag. Ik heb het idiote plan opgevat om een kostuum (naar voorbeeld van een theatershow) te laten maken voor halloween en alles en ging vandaag mezelf laten opmeten en een beetje te brainstormen. Mijn maatje (ook ftm) heeft daar ook iets besteld en ze weten daar dat hij trans is.

Tijdens het meten ging het ongeveer zo:
-Ja, kijk bij mannen is alles smaller, we hebben alleen nog voor vrouwen genaaid, niet voor mannen
-Nou ja, [maatje] dan.
-Ja, maar daar liggen de verhoudingen anders en zo.
-Oh ja. Nou, dan is hij wel de eerste ja

En later gingen ze nog helemaal uitleggen dat ze best begrepen dat het moeilijk was als je in het verkeerde lichaam gevangen zat en alles. En ik maar grijnzen en knikken.

Ik heb mannenheupen :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:10:27 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106924681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:00 schreef Abby79 het volgende:

Hoewel ik het bij zo'n nieuwtje toch wel heel knap vind om met zo'n reactie te komen...
Ik had het bij iemand die met me naar bed wilde. Dat was ook wel even van "oh... ok... niet echt waar je op voorbereid wordt 'in de community'" ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:06:09 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106934033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:47 schreef Fixers het volgende:
Morgen weer een bezoekje aan het VU.
Ben vandaag geweest, en mijn psycholoog wil me niet meer zien, hij gaat me in maart voordragen voor de operatie als mijn RLE er op zit want wat hem betreft was het al wel duidelijk.

Alhoewel ik al die gesprekken met psychologen nooit echt erg heb gevonden (en er ook veel baat bij heb gehad) zit het er nu na dik 3 jaar intensieve gesprekken (vooral in het begin) dus eindelijk op. Voelt toch wel een beetje als een mijlpaal aan.

Verder was van Trotsenburg een beetje boos omdat ik tot nu toe alleen nog maar assistent endicrologen had gezien (en nog allemaal verschillende ook), en dat was dus echt niet de bedoeling volgens hem. En toen bleek dus ook nog dat ze even gemist hadden dat mijn botscan van juni niet zo goed was, ben meteen aan de kalktabletten gezet en moet meer gaan bewegen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106934244
Haha, ik zit ook al aan de kalktabletten :D

Ik heb 2 verschillende endocrinologen gehad, 2 vrouwen. Eentje had een apart accent, de andere kreeg ik maar niet aan het lachen ;( was niet zo luchtig

Ohja en nog iets, misschien dat het bij mijn vroeg instart omdat ik al lang aan die blokkers zit maar... Ik had gelezen dat je borstgroei na een jaar pas goed zou zien ofzo, nou het begint dus wel meteen :')

Heb er echt pijn aan gehad de afgelopen week, t is een beetje gevoelig allemaal
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:14:06 #124
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106934364
Ja, lach er maar om, nog meer van die pillen er bij ;(

Ben overigens ook terug gezet qua Androcur, 50mg/dag was wel voldoende zei hij. Hij zei ook dat dat nu de standaard dosering gaat worden bij de VU (in navolging van genderteams in het buitenland), het is dus eindelijk tot ze doorgedrongen dat 100mg/dag toch best wel een zware dosering is.

Borstgroei kan best snel gaan hoor, na een week of 3 begonnen mijn tepels al enorm te jeuken en pijn te doen en al mijn groei was in de eerste 3 maanden. Daarna is het bij mij helaas opgehouden. Maar volgens van Trotsenburg kon je pas na 2 jaar echt conclusies trekken.

Overigens vertelde hij nog iets interessants, volgens hem krijgen soms zelfs vrouwen in de menopauze nog extra borstgroei, schijnt te komen doordat er in onderhuids vet ook hormonen worden geproduceerd. Had ik dus nog nooit van gehoord, het blijft een ingewikkeld gedoe, die hormoonhuishouding in je lichaam.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106934503
Ja, lees wel meer dat het vrijwel ophoudt snel. Maar dat het wel ineens verder kan gaan, of na de SRS zeg maar weer ineens wat begint.

Ik weet het niet, ik hoop dat het niet veel echt kunstmatigs hoeft te worden ;(
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:24:01 #126
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106934719
Tja, ik zit ook nog met smart op een tweede groeispurt te wachten. Maar ik ga toch maar uit van het ergste, als het blijft zoals het nu is ga ik zeker voor een borstvergroting.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106936269
Ik ga het allemaal wel bezien.... Ik ben vrij mager, behalve een klein buikje dan, en als ik mezelf in een jurk zie vind ik het niet eens opvallend dat ik echt geen borsten heb. Ik heb niet eens waarneembare borstspieren, ik vraag me wel eens af hoe ik in vredesnaam die zware dozen opgetild krijg op mijn werk.

Hebben jullie trouwens iets gemerkt op huidgebied van de androcur? Ik ben gezegend met zo'n fijne vettige huid vol mee-eters, pukkeltjes, acne en meer van die ongein.
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:12:29 #128
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_106936578
leuk om te lezen hier, ben wel een beetje verward van de man/vrouw statussen naast de naam, is die dan van het 'oude' geslacht of van het geslacht waar jullie heen gaan :P. Van maisnon weet ik wel dat het het 'nieuwe' geslacht is...

en maisnon, groei je nu gewoon borsten met die hormonen (sorry, ben weet niet zoveel hiervan :@)
:')
pi_106936600
Heb er volgens mij niet zoveel van gemerkt, van die hormonen ook nog niet echt heel erg.

Mijn huid is heel erg droog verder _O-
pi_106936722
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
leuk om te lezen hier, ben wel een beetje verward van de man/vrouw statussen naast de naam, is die dan van het 'oude' geslacht of van het geslacht waar jullie heen gaan :P. Van maisnon weet ik wel dat het het 'nieuwe' geslacht is...

en maisnon, groei je nu gewoon borsten met die hormonen (sorry, ben weet niet zoveel hiervan :@)
Yes, dat komt daardoor. Niet zoveel als bij een biologische vrouw (helaas pindakaas) en het is voor een stukje ook genetisch bepaald.

Als je moeder een strijkplank is brengt dat niet zo'n goed nieuws, maar leeft ze al jaren met rugklachten dan zit het misschien wel mee :')
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:19:18 #131
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_106936826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:16 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Yes, dat komt daardoor. Niet zoveel als bij een biologische vrouw (helaas pindakaas) en het is voor een stukje ook genetisch bepaald.

Als je moeder een strijkplank is brengt dat niet zo'n goed nieuws, maar leeft ze al jaren met rugklachten dan zit het misschien wel mee :')
Maar dan groeien je borsten gewoon zoveel als ergens in je genen staat :? En dingen zoals brede schouders en grote voeten wat gebeurt daarmee? Je zal er toch altijd wel een beetje als een man uitzien?
:')
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:38:33 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106937356
Sinterklaas, je kunt er wel van uitgaan dat de het geslachtsicoontje van de personen hier het wensgeslacht is. Dus geen verwarring, we zijn wie we zijn, niet wie we waren ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:43:56 #133
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_106937479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:38 schreef wonderer het volgende:
Sinterklaas, je kunt er wel van uitgaan dat de het geslachtsicoontje van de personen hier het wensgeslacht is. Dus geen verwarring, we zijn wie we zijn, niet wie we waren ;)
Achja van binnen ben je altijd al van dat geslacht geweest, dus ik snap het. Wat ik altijd hoor/lees is dat mensen met genderdystrofie bijna allemaal wel een flinke periode depressief zijn (geweest). Ik kan me het moeilijk voorstellen, ik denk altijd dat je er wel mee kan leren leven toch? Ik vind vrouwenkleding ook veel mooier dan mannenkleding (ik weet niet te vergelijken), maar dat je echt niet verder wil gaan zonder daadwerkelijk je lichaam te veranderen? Echt niet te bevatten. Het is ook zo'n risico, het word nooit zo mooi als bij een echte vrouw.

En nog een moeilijke vraag: hoe denken jullie dat het verder gaat in de liefde als je van geslacht bent veranderd? Ik (en ik denk de meeste mannen) zouden nooit iets beginnen met een omgebouwde man, afgezien dat de meeste genderdystrofie-personen volgens mij hetero zijn (en dan weer homo worden na geslachtsverandering.)

Lijkt me niet echt aantrekkelijk voor mannen en vrouwen om met iemand sex te hebben eerder een ander geslacht hadden... Confronterende gedachte maar ik ga er vanuit dat jullie daar over na hebben gedacht :P
:')
  woensdag 18 januari 2012 @ 07:51:12 #134
296917 Abby79
Being myself!
pi_106939754
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Achja van binnen ben je altijd al van dat geslacht geweest, dus ik snap het. Wat ik altijd hoor/lees is dat mensen met genderdystrofie bijna allemaal wel een flinke periode depressief zijn (geweest). Ik kan me het moeilijk voorstellen, ik denk altijd dat je er wel mee kan leren leven toch?
Hier is een heel simpel antwoord op: nee. :P

(Ikzelf heb, voor ik de beslissing nam de stap echt te zetten vaak geprobeerd te stoppen met travestie, om 'normaal' te zijn. Dit heeft eind 2004 ervoor gezorgd dat ik geprobeerd heb zelfmoord te plegen (met een teveel aan insuline). Nadat ik die overleefd heb ben ik gaan nadenken, gaan kijken wat er nou fout zat. En uiteindelijk kwam ik na 5 jaar op deze conclusie.)
quote:
Ik vind vrouwenkleding ook veel mooier dan mannenkleding (ik weet niet te vergelijken), maar dat je echt niet verder wil gaan zonder daadwerkelijk je lichaam te veranderen? Echt niet te bevatten.
Het is geen keuze. Natuurlijk, niemand van ons WIL het traject door, ik zou me niet zomaar aanmelden voor een medisch traject van een paar jaar. Maar je hele leven niet kunnen zijn wie je bent, tja, dat is toch duidelijk erger.
quote:
Het is ook zo'n risico, het word nooit zo mooi als bij een echte vrouw.
Beetje te algemene opmerking hier... natuurlijk, er zijn genoeg transvrouwen die nog te mannelijk blijven (waarschijnlijk hoor ik daar ook bij met mijn bouw), maar als ik, zelfs hier op het forum, sommige FoBo's of geposte foto's/filmpjes zie, dan kan ik het niet met je eens zijn
quote:
En nog een moeilijke vraag: hoe denken jullie dat het verder gaat in de liefde als je van geslacht bent veranderd? Ik (en ik denk de meeste mannen) zouden nooit iets beginnen met een omgebouwde man, afgezien dat de meeste genderdystrofie-personen volgens mij hetero zijn (en dan weer homo worden na geslachtsverandering.)
Dat kun je wel denken, maar liefde is blind :P Ik denk niet dat mijn broertje vroeger gedroomt had van de vrouw waarmee hij nu getrouwd is, niet het type waar je als jongeman van droomt, maar wel een heel leuke meid. En dat geldt gelukkig ook voor een hoop transvrouwen ;)
quote:
Lijkt me niet echt aantrekkelijk voor mannen en vrouwen om met iemand sex te hebben eerder een ander geslacht hadden... Confronterende gedachte maar ik ga er vanuit dat jullie daar over na hebben gedacht :P
Ik heb bij deze laatste opmerking het gevoel dat het eerder confronterend is voor jezelf dan voor ons :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:38:14 #135
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106940159
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:02 schreef Fixers het volgende:
Hebben jullie trouwens iets gemerkt op huidgebied van de androcur? Ik ben gezegend met zo'n fijne vettige huid vol mee-eters, pukkeltjes, acne en meer van die ongein.
Ja, had ik ook, is allemaal verdwenen. Heerlijk spul, dat Androcur :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106940221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Achja van binnen ben je altijd al van dat geslacht geweest, dus ik snap het. Wat ik altijd hoor/lees is dat mensen met genderdystrofie bijna allemaal wel een flinke periode depressief zijn (geweest). Ik kan me het moeilijk voorstellen, ik denk altijd dat je er wel mee kan leren leven toch? Ik vind vrouwenkleding ook veel mooier dan mannenkleding (ik weet niet te vergelijken), maar dat je echt niet verder wil gaan zonder daadwerkelijk je lichaam te veranderen?
Zoals ik het in de FAQ op mijn blog omschreeft: Denk je eens in dat je in een hotelkamer zit, alle luxe van dien. Maar dat je jezelf toch niet thuis voelt, dat je graag naar je eigen huis wilt. Dat gevoel. Over je eigen lichaam. Altijd, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

quote:
Echt niet te bevatten. Het is ook zo'n risico, het word nooit zo mooi als bij een echte vrouw.
Ik ben bereid dat risico te nemen. Het is kiezen tussen óf absoluut ontevreden zijn in mijn lichaam, in die mate dat je er gewoon niet in thuis voelt. óf een kans waardoor dat beter gaat zijn. Esthetiek is niet gegarandeerd, maar hoeveel geboren vrouwen voldoen aan het westerse schoonheidsideaal? procentje of anderhalf schat ik zo in.
quote:
En nog een moeilijke vraag: hoe denken jullie dat het verder gaat in de liefde als je van geslacht bent veranderd? Ik (en ik denk de meeste mannen) zouden nooit iets beginnen met een omgebouwde man, afgezien dat de meeste genderdystrofie-personen volgens mij hetero zijn (en dan weer homo worden na geslachtsverandering.)

Lijkt me niet echt aantrekkelijk voor mannen en vrouwen om met iemand sex te hebben eerder een ander geslacht hadden... Confronterende gedachte maar ik ga er vanuit dat jullie daar over na hebben gedacht :P
Je moest eens weten hoeveel mensen, juist mannen, seks willen hebben met transgenders. Ga bij je lokale pornohandelaar maar eens kijken naar de hoeveelheid chicks-with-dicks porno. In het echte leven zijn er genoeg mensen die niet zo letten op geslacht en gender. Althans in mijn vriendenkring die er zo over denken. En zoals Abby zegt: Liefde maakt blind.
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:57:44 #137
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106940440
quote:
Je moest eens weten hoeveel mensen, juist mannen, seks willen hebben met transgenders
Ja, maar dat zijn dan weer niet het soort mannen waar ik persoonlijk op zit te wachten :{w

Wat dat "het zal nooit zo mooi zijn als een echte vrouw" betreft, dan vraag ik me ten eerste af wat een echte vrouw is, ten tweede wat mooi is.

Weet je wat veel transgenders voor hebben op veel andere mensen? Ze durven zichzelf te zijn, houden van zichzelf en kennen zichzelf beter als geen ander. Hierdoor komt je inner beauty naar buiten stralen, en dat maakt je misschien wel een stuk aantrekkelijker dan vrouwen die er super vrouwelijk uitzien.

[ Bericht 21% gewijzigd door Joanne35 op 18-01-2012 10:16:47 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106943554
VU bezoekje wordt verplaatat. Mijn psychologe is ziek, kan gebeuren natuurlijk, en de eerstvolgende mogelijkheid volgens het secratariaat is pas over 6 weken. Dat moet dan maar, wordt ik vijf minuten later nóg eens gebeld, psych vond 6 weken te lang uitstel, nu kan ik volgende week weer terecht.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:56:47 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106946253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Achja van binnen ben je altijd al van dat geslacht geweest, dus ik snap het. Wat ik altijd hoor/lees is dat mensen met genderdystrofie bijna allemaal wel een flinke periode depressief zijn (geweest). Ik kan me het moeilijk voorstellen, ik denk altijd dat je er wel mee kan leren leven toch? Ik vind vrouwenkleding ook veel mooier dan mannenkleding (ik weet niet te vergelijken), maar dat je echt niet verder wil gaan zonder daadwerkelijk je lichaam te veranderen? Echt niet te bevatten. Het is ook zo'n risico, het word nooit zo mooi als bij een echte vrouw.
Jezus, een meester in subtiliteit en inlevingsvermogen ben je niet, he? Nou goed dan.

Nee, daar kun je niet mee leren leven. Of zou jij het wel kunnen, je hele leven nooit jezelf kunnen zijn, niemand in de wereld die je ziet zoals jij jezelf ziet? Zou jij vrolijk door het leven huppelen als iedereen nu mevrouw tegen je zou zeggen, altijd, overal? Als heteroseksuele mannen en lesbische vrouwen op je zouden vallen, als mannen de deur voor je openhouden in de veronderstelling dat je dat wel kunt waarderen, als je loon minder is dan dat van je mannelijke collega's, als je wordt nagefloten op straat... kortom, als je als vrouw behandeld zou worden? Zou je daar mee kunnen leren leven? Of zou je dat willen remedieren?
quote:
En nog een moeilijke vraag: hoe denken jullie dat het verder gaat in de liefde als je van geslacht bent veranderd? Ik (en ik denk de meeste mannen) zouden nooit iets beginnen met een omgebouwde man, afgezien dat de meeste genderdystrofie-personen volgens mij hetero zijn (en dan weer homo worden na geslachtsverandering.)
Er zijn genoeg mensen die niet zo kortzichtig zijn als jij en er geen of maar een klein probleempje van maken dat het net even een andere situatie is dan normaal gesproken.
quote:
Lijkt me niet echt aantrekkelijk voor mannen en vrouwen om met iemand sex te hebben eerder een ander geslacht hadden... Confronterende gedachte maar ik ga er vanuit dat jullie daar over na hebben gedacht :P
Als ik voor mezelf spreek, denk ik dat ik minder moeite heb een goede partner te vinden dan jij, omdat zelfs een "omgebouwd lichaam" aantrekkelijker is dan iemand die denkt zoals jij :6
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:54:51 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106948373

Hier is bijvoorbeeld iemand die geen problemen heeft met het daten van transmannen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106971124
Met alle respect transmannen- en dames, maar hoe jullie op user "Sinterklaaskapoentje" reageren slaat naar mijn mening nergens op. Misschien is zijn woordkeuze niet zo heel erg netjes, maar de kern van zijn verhaal is dat hij het zich niet kan voorstellen hoe het is om geboren te zijn in het verkeerde lichaam. Ook ik kan het me niet voorstellen hoe dat is, ik moet er niet aan denken dat er in mijn lichaam gesneden gaat worden en dergelijke. Maar goed, ik denk dat ik jullie - hoe hard ik ook mijn best ervoor doe - nooit echt zal snappen aangezien ik niet in jullie schoenen sta. De breedte van de bekken, chromosomen en het DNA van van een trans-persoon veranderd niet tijdens zijn of haar transitie. Met andere woorden: transvrouwen zijn geen "echte" vrouwen en transmannen zijn geen "echte" mannen, althans, volgens de (wetenschappelijke) feiten die ik zojuist beschreven heb. Dus ja, in dat opzicht had user "Sinterklaaskapoentje" een punt. Dat hij een (lastige) vraag stelde over seks is zeer begrijpelijk. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die het een "eng" idee vinden, bang zijn voor de reacties uit hun buurt of een andere reden hebben waarom zij niet willen of kunnen daten met iemand die van geslacht veranderd is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xenzo op 18-01-2012 23:06:08 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:26:30 #142
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106972659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:59 schreef Xenzo het volgende:
De breedte van de bekken, chromosomen en het DNA van van een trans-persoon veranderd niet tijdens zijn of haar transitie. Met andere woorden: transvrouwen zijn geen "echte" vrouwen en transmannen zijn geen "echte" mannen, althans, volgens de (wetenschappelijke) feiten die ik zojuist beschreven heb.
De wetenschappelijke feiten zijn dat er mannen zijn die XX-chromosomen hebben, vrouwen die XY-chromosomen hebben, en dat er ook nog eens een heleboel mensen zijn die zelfs iets anders hebben. Ik weet persoonlijk zelfs niet eens wat mijn chromosomen zijn, en eerlijk gezegd interesseert het me ook helemaal niets, want mijn chromosomen bepalen niet of je een man of een vrouw bent, dat doen je hormonen. En laat dat nou juist veranderbaar zijn.

En die van dat bekken is een nieuwe, ga je nou beweren dat mannen met een breed bekken eigenlijk stiekem een vrouw zijn? :?

[ Bericht 2% gewijzigd door Joanne35 op 18-01-2012 23:33:01 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_106974366
Euh... ik vind niet dat we nogal lomp, hard of bot reageren op sinterklaaskapoentje. Lang niet zo erg als jij nu voor doet komen Xenzo. Postings als die van Sinterklaaskapoentje juich ik persoonlijk alleen maar toe. Iedereen die oprechte interesse in transen toont is weer een change agent die de wereld een beetje verdraagzamer kan maken.
pi_106976857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:26 schreef Joanne35 het volgende:
De wetenschappelijke feiten zijn dat er mannen zijn die XX-chromosomen hebben, vrouwen die XY-chromosomen hebben, en dat er ook nog eens een heleboel mensen zijn die zelfs iets anders hebben.
Ja, dat klopt inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:26 schreef Joanne35 het volgende:
Ik weet persoonlijk zelfs niet eens wat mijn chromosomen zijn, en eerlijk gezegd interesseert het me ook helemaal niets, want mijn chromosomen bepalen niet of je een man of een vrouw bent, dat doen je hormonen. En laat dat nou juist veranderbaar zijn.
Hoe iemand medisch in elkaar zit zal mij persoonlijk een worst zijn. Ik heb wel eens filmpjes gekeken op Youtube van transmannen- en vrouwen, het is indrukwekkend om te zien hoe zij in een rap tempo veranderen dankzij hun medicatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:26 schreef Joanne35 het volgende:
En die van dat bekken is een nieuwe, ga je nou beweren dat mannen met een breed bekken eigenlijk stiekem een vrouw zijn? :?
Nee, dat beweer ik helemaal niet. Ik zal even kort toelichten waarom ik over bekken begon: om de geboorte van een kind mogelijk te maken, zijn de bekken van een vrouw (meestal) een stuk breder dan die van een man.
  donderdag 19 januari 2012 @ 07:28:53 #145
296917 Abby79
Being myself!
pi_106978727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:59 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect transmannen- en dames, maar hoe jullie op user "Sinterklaaskapoentje" reageren slaat naar mijn mening nergens op.
Xenzo, zou je de reacties nog eens willen lezen? Ik heb net nog eens gekeken, en de reactie van mij en Fixers vind ik echt netjes, en totaal niet verkeerd. Die van Wonderer is misschien iets teveel op de man gespeeld, maar kom op, met vragen in de toon van Sinterklaaskapoentje is dat toch niet heel vreemd?

En natuurlijk heeft Sinterklaaskapoentje een punt, alleen zijn wij van mening dat die punten niet belangrijk genoeg zijn. En eveneens: natuurlijk zijn er genoeg mensen die "bang" zijn of slecht reageren op transgender mensen, maar dat is lang niet iedereen. Dat soort dingen gelden voor iedereen die niet voldoet aan de "normale mens", en zelfs voor normale mensen af en toe.

Maar is dat erg? Ik ben van mening van niet. En volgens mij de meeste hier. Dat er dan een waslijst van puntjes komt waarom we "toch nooit een echte vrouw" kunnen zijn, dat vond ik persoonlijk verkeerder overkomen dan de hele post van Kapoentje.

Voornamelijk je laatste zin in je 2e post, maar dat heeft meer met m'n persoonlijke omgeving te maken, een tijd terug zijn mijn 2 schoonzussen zwanger geraakt, en dat wekt (af en toe) iets teveel jaloezie, voornamelijk omdat ik weet dat ik het nooit kan worden, maar het zo graag zou willen kunnen!

En ik weet wel dat je het niet zo bedoelde en alleen Sinterklaaskapoentje "verdedigde", maar naar mijn mening was dat helemaal niet nodig :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 19 januari 2012 @ 07:44:54 #146
107792 Hexley
the Platypus
pi_106978811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 01:26 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Nee, dat beweer ik helemaal niet. Ik zal even kort toelichten waarom ik over bekken begon: om de geboorte van een kind mogelijk te maken, zijn de bekken van een vrouw (meestal) een stuk breder dan die van een man.
Ik wil anders best wel wat beweren hoor... Al is 33mm verschil in heup omtrek nou niet echt indrukwekkend te noemen. Bij twintigers is het gemiddelde slechts 27mm, das behoorlijk teleurstellend of wil je zeggen van niet?

Ow de cijfertjes komen van TU Delft dus ja, "wetenschappelijk" bla bla,... :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:22:21 #147
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_106979930
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 01:26 schreef Xenzo het volgende:
Nee, dat beweer ik helemaal niet. Ik zal even kort toelichten waarom ik over bekken begon: om de geboorte van een kind mogelijk te maken, zijn de bekken van een vrouw (meestal) een stuk breder dan die van een man.
Nou, ik was niet van plan een kind te gaan baren hoor, dus ik zie het probleem niet zo :6
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:08:00 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106982189
En volgens "mijn kleermaker" heb ik mooie smalle mannenheupen dus wtf.

Ik snap ook niet echt waarom er zo op dat "echte" gehamerd wordt. Als we ons leven kunnen leven zoals we willen boeit het toch geen ene fuck of alle details kloppen of niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106986578
Ieder lichamelijk details kan inderdaad zowel bij mannen als vrouwen voorkomen. Er zijn mannen met brede heupen en vrouwen met een grove kaak. Het punt is nu juist dat de gemiddelde mens niet naar al die dingen afzonderlijk kijkt maar naar een totaal plaatje. Als iemand een persoon ziet van 1.80m met schoenmaat 44, geen figuur, handen als kolenschoppen en een enorme kaak dan zal die sneller als man gelezen worden dan de gemiddelde cis-gender vrouw.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_106992318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 07:28 schreef Abby79 het volgende:
Dat er dan een waslijst van puntjes komt waarom we "toch nooit een echte vrouw" kunnen zijn, dat vond ik persoonlijk verkeerder overkomen dan de hele post van Kapoentje.

Voornamelijk je laatste zin in je 2e post, maar dat heeft meer met m'n persoonlijke omgeving te maken, een tijd terug zijn mijn 2 schoonzussen zwanger geraakt, en dat wekt (af en toe) iets teveel jaloezie, voornamelijk omdat ik weet dat ik het nooit kan worden, maar het zo graag zou willen kunnen!

En ik weet wel dat je het niet zo bedoelde en alleen Sinterklaaskapoentje "verdedigde", maar naar mijn mening was dat helemaal niet nodig :)
Het was inderdaad niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen, laat dat even heel erg duidelijk zijn. Ik probeerde alleen de verschillen uit te leggen, niet meer dan dat, alleen het kwam er misschien verkeerd uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:08 schreef wonderer het volgende:
Ik snap ook niet echt waarom er zo op dat "echte" gehamerd wordt. Als we ons leven kunnen leven zoals we willen boeit het toch geen ene fuck of alle details kloppen of niet?
Het is ook niet boeiend, althans, niet voor mij. Trouwens, ik als homoseksueel zijnde man ben ook geen echte man volgens één van mijn vrienden die mij af en toe zitten te plagen, want "echte" mannen vallen op vrouwen vindt hij.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:39:08 #151
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106997517
Als ik kijk naar de figuren die zogenaamde "echte" mannen zijn, ben ik nogal blij dat ik het niet ben, daar wil ik niet bijhoren :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:45:05 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106997668
Overigens gezellig om weer thuis te zijn...: (tegen mijn moeder) "Wat lijkt hij op zijn zus, he..." :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_107037207
Vanmorgen een gesprek met mijn werkgever, nadat ik hem vorige week op de hoogte heb gesteld. Persoonlijk heeft hij er niets op tegen. Maar zakelijk gezien wil 'ie wel een beetje zekerheid dat ik hierdoor gewoon mijn werk kan blijven doen en niet extra ziek of afwezig zal zijn. Dan doelde hij vooral op operaties en nasleep daarvan. Heb maar even uitgelegd dat de eerstkomende 2 jaar bij mijn lijf geen scalpel in de buurt gaat komen en dat ik sowieso nog niet eens zeker ben over operaties.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 10:26:04 #154
107792 Hexley
the Platypus
pi_107060482
Mocht je het nog niet hebben, dan lijkt me een rechtsbijstandsverzekering best een aardig idee.


quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:38 schreef Xenzo het volgende:

Het is ook niet boeiend, althans, niet voor mij. Trouwens, ik als homoseksueel zijnde man ben ook geen echte man volgens één van mijn vrienden die mij af en toe zitten te plagen, want "echte" mannen vallen op vrouwen vindt hij.
Ken je toevallig van Nina Hagen het nummer Wenn ich ein Junge wär (1979)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;) :P


[ Bericht 11% gewijzigd door Hexley op 21-01-2012 10:31:30 ]
  zaterdag 21 januari 2012 @ 12:59:56 #155
312080 Airethilien_
=^.^=
pi_107063372
*is geen actieve poster hier maar wilde toch graag iets zeggen*

Ik vind het hier en daar zeker wat rottig en "binair" er uitkomen bij Sinterklaaskapoentje maar over het algemeen stel ik mij hier iemand voor die vanuit de binaire wereld waarin hij is gewend zich te bewegen probeert naar buiten te kijken en vanuit zijn optiek dat duidelijk probeert te maken.

Ik vind de reactie van Wonderer logisch doch komt dat op mij over als 'vuur met vuur bestrijden'. Dus denk ik dat de antwoorden van Fixers en Abby79 toch wel op de juiste manier gesteld zijn.

Ik denk dat het even door 'het binaire schildje' van Sinterklaaskapoentje heenkijken is en als je wat pagina's in het topic verder zou praten zal dat schildje vast wel wat dunner worden.

:)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:55:33 #156
107792 Hexley
the Platypus
pi_107064894
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:59 schreef Airethilien_ het volgende:
Ik vind de reactie van Wonderer logisch doch komt dat op mij over als 'vuur met vuur bestrijden'.
Het enige antwoordt, waar interactie met de rest van de wereld duidelijk voorbij komt. Dus wel een +1 reactie.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:38:10 #157
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_107102238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jezus, een meester in subtiliteit en inlevingsvermogen ben je niet, he? Nou goed dan.

Nee, daar kun je niet mee leren leven. Of zou jij het wel kunnen, je hele leven nooit jezelf kunnen zijn, niemand in de wereld die je ziet zoals jij jezelf ziet? Zou jij vrolijk door het leven huppelen als iedereen nu mevrouw tegen je zou zeggen, altijd, overal? Als heteroseksuele mannen en lesbische vrouwen op je zouden vallen, als mannen de deur voor je openhouden in de veronderstelling dat je dat wel kunt waarderen, als je loon minder is dan dat van je mannelijke collega's, als je wordt nagefloten op straat... kortom, als je als vrouw behandeld zou worden? Zou je daar mee kunnen leren leven? Of zou je dat willen remedieren?

[..]

Er zijn genoeg mensen die niet zo kortzichtig zijn als jij en er geen of maar een klein probleempje van maken dat het net even een andere situatie is dan normaal gesproken.

[..]

Als ik voor mezelf spreek, denk ik dat ik minder moeite heb een goede partner te vinden dan jij, omdat zelfs een "omgebouwd lichaam" aantrekkelijker is dan iemand die denkt zoals jij :6
Sorry als ik bot overkom hoor, ik probeer met alle respect te reageren en ik verwacht ook dat jullie je situatie lang genoeg hebben overdacht dat deze vragen niet hard hoeven aan te komen. Maar goed ik zal voor de rest wel lurken.

Die laatste reactie vind ik al helemaal bullshit, alsof ik hier mensen probeer te beledigen, ik vind het juist heel moedig en cool, en dat kan je echt van de gemiddeld persoon in NL niet verwachten. Kennelijk zijn mijn vragen toch dusdanig confronterend dat je op de man in moet gaan spelen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:59 schreef Airethilien_ het volgende:
*is geen actieve poster hier maar wilde toch graag iets zeggen*

Ik vind het hier en daar zeker wat rottig en "binair" er uitkomen bij Sinterklaaskapoentje maar over het algemeen stel ik mij hier iemand voor die vanuit de binaire wereld waarin hij is gewend zich te bewegen probeert naar buiten te kijken en vanuit zijn optiek dat duidelijk probeert te maken.

Ik vind de reactie van Wonderer logisch doch komt dat op mij over als 'vuur met vuur bestrijden'. Dus denk ik dat de antwoorden van Fixers en Abby79 toch wel op de juiste manier gesteld zijn.

Ik denk dat het even door 'het binaire schildje' van Sinterklaaskapoentje heenkijken is en als je wat pagina's in het topic verder zou praten zal dat schildje vast wel wat dunner worden.

:)
Ik heb het hele topic doorgelezen en heb me best gedaan het netjes te houden, maar dit soort vragen zouden jullie toch wel vaker krijgen in de situatie lijkt me? Of is er niemand die dit soort vragen stelt?

[ Bericht 7% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 22-01-2012 16:47:29 ]
:')
  zondag 22 januari 2012 @ 18:01:24 #158
62053 Fixers
pi_107105800
Juist heel veel mensen stellen dat soort vragen Sinterklaaskapoentje. Dat is ook de reden waarom ik de meest gestelde heb verzameld in een Coming out FAQ op mijn blog. Ik vind het zelf juist fijn als geinteresseerden dat soort vragen stellen. Of dat nu mensen zijn uit mijn persoonlijke omgeving, of een vreemde zoals jij hier op het forum maakt me niets uit. Het is een kans om weer iemand uit te kunnen leggen hoe ik me voel, waar mee ik worstel en daarmee meer begrip te kunnen kweken in de maatschappij.

Vragen zijn dus welkom, zelfs als ze onbedoeld nogal lomp zijn verwoord. :)
  zondag 22 januari 2012 @ 18:55:22 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107107962
Sorry, ik vond je post echt overkomen alsof je er zelf nog geen halve minuut aan gespendeerd had en maar een beetje in het wilde weg vragen stelde zonder erbij na te denken hoe je verwoording over zou komen en dat schoot me in het verkeerde keelgat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 22 januari 2012 @ 20:24:07 #160
311976 Nezhi
pi_107111734
quote:
Sorry als ik bot overkom hoor, ik probeer met alle respect te reageren en ik verwacht ook dat jullie je situatie lang genoeg hebben overdacht dat deze vragen niet hard hoeven aan te komen. Maar goed ik zal voor de rest wel lurken.
Ja, dingen zeggen als "jullie zullen er nooit zo goed/mooi uitzien als iemand anders" is echt heel respectvol. Flikker een eind op en probeer je er niet uit te lullen.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:28:13 #161
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_107111956
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:24 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ja, dingen zeggen als "jullie zullen er nooit zo goed/mooi uitzien als iemand anders" is echt heel respectvol. Flikker een eind op en probeer je er niet uit te lullen.
Is ook maar een vraag :')
Als je van geslacht gaat veranderen moet je best wat kunnen hebben IMO. Nu word ik hier neergezet als een hater ofzo. Maar op die manier hoeft het dus niet van mij. Als je het niet aandurft reageer dan niet.
Lekker openminded zijn jullie zelf ook. Ik flikker al op. Doei

[ Bericht 11% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 22-01-2012 20:33:28 ]
:')
  zondag 22 januari 2012 @ 21:24:11 #162
296917 Abby79
Being myself!
pi_107115714
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:24 schreef Nezhi het volgende:
Ja, dingen zeggen als "jullie zullen er nooit zo goed/mooi uitzien als iemand anders" is echt heel respectvol. Flikker een eind op en probeer je er niet uit te lullen.
Heren, een beetje kalm aan mag ook wel hoor! ;)

Natuurlijk, het is ondertussen wel duidelijk dat sommige de post van Sinterklaaskapoentje heel beledigend vonden. En dat mag.
Ik las die post schijnbaar heel anders dan Wonderer en Nezhi, maar ik ga niet neerzetten wat ik dan wel las ;)

Maar om dan zo te reageren is ook weer niet netjes Nezhi :)

Kunnen we niet gewoon allemaal netjes blijven, zelfs als iemand (onbedoeld) beledigend is?

Dank je.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:00:35 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107121930
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is ook maar een vraag :')
Als je van geslacht gaat veranderen moet je best wat kunnen hebben IMO. Nu word ik hier neergezet als een hater ofzo. Maar op die manier hoeft het dus niet van mij. Als je het niet aandurft reageer dan niet.
Lekker openminded zijn jullie zelf ook. Ik flikker al op. Doei
Nee, je wordt neergezet als iemand die niet nadenkt voor ie zijn (virtuele) mond opentrekt en dat is volgens mij best accuraat.

In plaats van te zeggen dat wij ergens tegen moeten kunnen, kun je ook even bij jezelf kijken of je je vragen niet wat minder bot kunt verwoorden, en als je dat niet kunt, niet zo zeiken. Wie kaatst enzo :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:08:08 #164
296917 Abby79
Being myself!
pi_107174140
Voor de geïnteresseerden: Vanavond op RTL8 om 20:30, A Girl Like Me.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:18:31 #165
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107198946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:08 schreef Abby79 het volgende:
Voor de geïnteresseerden: Vanavond op RTL8 om 20:30, A Girl Like Me.
Was een mooie film.
Echt triest dat mensen iemand moeten vermoorden omdat hij in het verkeerde lichaam is geboren.
En helemaal walgelijk dat er dan mensen zo gaan protesteren op de begrafenis (!).
Dat die mensen nog met zichzelf kunnen leven ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:41:22 #166
296917 Abby79
Being myself!
pi_107200221
Ik kan me ook niets voorstellen bij dat soort mensen, maar er zijn er veel te veel... niet alleen in dit opzicht, maar eigenlijk iedereen die denkt door geweld zijn eigen angst voor iets anders probeert te verbergen... denk aan agressieve homofobie, aan eerwraak, geloof oorlogen, van alles. Of aan idiote advocaten... damn die uitspraken van hem *brrr*

Laat een ander toch zijn wie ze zijn, waarom zou je ze iets aandoen? Ik snap dat gewoon niet... gelukkig maar.

Overigens wel een mooie side-note: De moeder van Gwen heeft haar naam na het overlijden van Gwen ook daadwerkelijk laten aanpassen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:07:57 #167
134410 Maisnon
iloveu
pi_107201679
Ik heb de film niet helemaal gekeken, maar ik werd er verdrietig van. Gelukkig is het hier in Nederland ietsje toleranter (kom er maar in mensen met een andere mening :') ) maar wat een vervelende film om je met beide benen op de grond te zetten.

Ik moet er niet aan denken, die toilet 'onthullings scene' :'( :'(
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:48:26 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107204818
Klinkt als de vrouwenversie van Boys don't cry. Brr.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:58:25 #169
-1 #ANONIEM
pi_107210892
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:08 schreef Abby79 het volgende:
Voor de geïnteresseerden: Vanavond op RTL8 om 20:30, A Girl Like Me.
Die film heb ik gister gezien. Moest gelijk aan dit topic denken. Vond het een hele indrukwekkende film.
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:31:05 #170
62053 Fixers
pi_107280165
Vandaag zeven buisjes bloed armer het VUmc verlaten. "We hebben er eigenlijk maar vijf nodig, maar je weet nooit hè..." >:) De naam en mijn geslachtsaanduiding in de administratie en op mijn dossier is ook aangepast. *)
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:37:23 #171
134410 Maisnon
iloveu
pi_107280411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:31 schreef Fixers het volgende:
Vandaag zeven buisjes bloed armer het VUmc verlaten. "We hebben er eigenlijk maar vijf nodig, maar je weet nooit hè..." >:) De naam en mijn geslachtsaanduiding in de administratie en op mijn dossier is ook aangepast. *)
Zitten een paar leuke medewerkers tussen bij het bloedprikken :D

Vooral omdat ik altijd 3x zoveel tegen ze aanlul omdat ik bijna flauwval bij het prikken :')
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:38:51 #172
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107280478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:37 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Zitten een paar leuke medewerkers tussen bij het bloedprikken :D

Vooral omdat ik altijd 3x zoveel tegen ze aanlul omdat ik bijna flauwval bij het prikken :')
Misschien heb je mijn zus wel gezien. :o
Die werkt daar ook en doet ook aan bloedprikken.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:48:48 #173
134410 Maisnon
iloveu
pi_107280856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:38 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Misschien heb je mijn zus wel gezien. :o
Die werkt daar ook en doet ook aan bloedprikken.
Hoe ziet ze er uit :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:00:55 #174
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107281340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:48 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Hoe ziet ze er uit :D
-> DM.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:05:27 #175
62053 Fixers
pi_107281530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:37 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Zitten een paar leuke medewerkers tussen bij het bloedprikken :D

Vooral omdat ik altijd 3x zoveel tegen ze aanlul omdat ik bijna flauwval bij het prikken :')
Nah, ik had een nogal zwijgzame dame van middelbare leeftijd, niet mijn typ. Ze kon wel verdomd goed prikken! :Y Ik heb er eigenlijk niets van gevoeld. Flauwvallen had dus ook geen nut, en zo goed kan ik niet eens acteren.

Psych had vorige keer al gewaarschuwd: neem wat eten mee want je zal wat slapjes zijn. Ik kom daar bewapend met banaan en sportdrankje aan en heb echt helemaal nergens last van. Duidelijk niet de genen van mijn vader, die gaat al tegen vlakte van een papercut. :D

Nu een weekje wachten tot wat het besluit van het teamoverleg is.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:29:07 #176
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_107298855
Wat een doorgeschoten politieke correctheid weer, aparte Lego voor meisjes mag blijkbaar niet want dat schijnt dan weer seksistisch te zijn :')

'Nieuwe lego voor meisjes seksistisch'

Kan me toch echt herinneren dat er in de jaren '70 ook al meisjeslego was, en dat ik me er prima mee vermaakt heb, en met mij is het toch ook goed afgelopen? ;)

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:38:01 #177
311976 Nezhi
pi_107299184
Extreem feministen :')____!
quote:
lounging at the pool with drinks, brushing their hair in front of a vanity mirror, singing in a club, or shopping with their girlfriends.
Wat is er mis met het dikgedrukte?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:45:54 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107303241
Nezhi, ga je morgen ook naar Amsterdam, naar de mannengroep?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:51:26 #179
311976 Nezhi
pi_107303389
Oh, nee, nog nooit van gehoord. Wat is dat?
(en als ik het wist zou ik geen geld hebben om te komen, helaas!)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:00:35 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107303664
Elke vierde zaterdag in de maand komen er een heel stel transmannen/-jongens bijeen in het schorergebouw in Amsterdam. Hartstikke leuk altijd. http://www.transvisie.net/activiteiten/zelfhulp/transmannen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:04:20 #181
311976 Nezhi
pi_107303762
Klinkt erg leuk, kan je daar gewoon naar binnen lopen?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:05:21 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107303788
Yep. Ik ben nog niet zo vaak geweest (like duh) maar elke keer dat ik er wel was, waren er een paar die voor het eerst kwamen en zo. Heel open.

En de meerderheid van de organisatoren is homo, da's ook leuk. Voor ik daar heen ging kende ik geen gay ftms.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:16:59 #183
311976 Nezhi
pi_107304175
Oh.. zijn de meeste dan zeg maar 'hetero'? Ik vind mannen ook leuk.
Maar hoe gaat dat dan? Op de site zie ik vooral dat het een bijeenkomst is met lezingen en dergelijke. Ik ben niet de sociaalste en zou wel moeite hebben om in ene zo een grote groep te 'ontmoeten' en over transgender zijn te praten, aangezien ik vind dat het mijn leven niet moet overheersen etc. Dan liever gewoon hangen en BBQen oid.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:25:35 #184
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107304501
Ja, de hetero's zijn in de meerderheid ;)

Ik vind het vooral gezellig en je steekt er vaak nog wat van op ook. Het eerste uur is ouwehoeren/kennismaken, dan twee uur "kringgesprek" en daarna tot een uur of zeven meer ouwehoeren. Soms gaat een klein groepje daarna nog samen eten.

Ik ben ook niet echt constant bezig met transzijn, maar daarom is een dag per maand even wel ermee bezig zijn en ervaringen uitwisselen en zo juist wel tof.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:03:01 #185
107792 Hexley
the Platypus
pi_107308764
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:05 schreef Fixers het volgende:
Nah, ik had een nogal zwijgzame dame van middelbare leeftijd, niet mijn typ. Ze kon wel verdomd goed prikken! :Y Ik heb er eigenlijk niets van gevoeld. Flauwvallen had dus ook geen nut, en zo goed kan ik niet eens acteren.
Je hoeft het ook niet te voelen joh.
Beetje stress met een beetje angst is voldoende. Al is een bloeddruk van "onder nul", volgens mij ook wel een plus puntje. Bij de tandarts stuiter dan ook zo op je snufferd, zoals met wel meer dingen ziet men dit dus ook als afwijking...

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:29 schreef Joanne35 het volgende:
Kan me toch echt herinneren dat er in de jaren '70 ook al meisjeslego was, en dat ik me er prima mee vermaakt heb, en met mij is het toch ook goed afgelopen? ;)
Tja, je kunt het niet echt nieuw meer noemen nee, de laatste 20 jaar zeker onder een steen gelegen.

quote:
Paradisa was a subtheme of Town that ran from 1992-1997, it included many pink-colored bricks along with other rare pieces, and was mainly marketed towards girls.

quote:
Belville is a female-oriented theme that was introduced in 1994 and discontinued in late 2009.

  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:50:50 #186
134410 Maisnon
iloveu
pi_107311092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nah, ik had een nogal zwijgzame dame van middelbare leeftijd, niet mijn typ. Ze kon wel verdomd goed prikken! :Y Ik heb er eigenlijk niets van gevoeld. Flauwvallen had dus ook geen nut, en zo goed kan ik niet eens acteren.

Psych had vorige keer al gewaarschuwd: neem wat eten mee want je zal wat slapjes zijn. Ik kom daar bewapend met banaan en sportdrankje aan en heb echt helemaal nergens last van. Duidelijk niet de genen van mijn vader, die gaat al tegen vlakte van een papercut. :D

Nu een weekje wachten tot wat het besluit van het teamoverleg is.
Ja ging daarna ook heel veel eten :)

Een jonge gast (een stagair?) staat me nog bij, met een bril denk ik en blond haar. En een vrouw van rond de 40 met rood geverfd haar, en een dik accent, die laatste is echt aardig :)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:53:24 #187
134410 Maisnon
iloveu
pi_107311212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:03 schreef Hexley het volgende:

[..]

[..]

Tja, je kunt het niet echt nieuw meer noemen nee, de laatste 20 jaar zeker onder een steen gelegen.



[..]

Die paradisa vond ik wel echt mooi qua sfeer enzo :)

Die op die jetski met dat snorretje en strakke zwembroek :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:08:35 #188
134410 Maisnon
iloveu
pi_107312029
Triple post booyah!

Haha Nezhi hier is iemand op reddit en die heeft als naam Caleb. Die andere namen die je zei zag ik ook een paar keer voorbij komen _O- waarom zijn die zo populair
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:27:42 #189
107792 Hexley
the Platypus
pi_107312963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:53 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Die paradisa vond ik wel echt mooi qua sfeer enzo :)
Beetje een Miami Vice sfeertje en het doet me ook denken aan GTA Vice City, das dan weer een beetje ontopic. :')

quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:08 schreef Maisnon het volgende:
waarom zijn die zo populair
Het begint wel aardig op "We're all living in America" te lijken,...
Till, wat "people's ruler" betekend misschien een ideetje? :P

  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:31:59 #190
311976 Nezhi
pi_107313168
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:08 schreef Maisnon het volgende:
Triple post booyah!

Haha Nezhi hier is iemand op reddit en die heeft als naam Caleb. Die andere namen die je zei zag ik ook een paar keer voorbij komen _O- waarom zijn die zo populair
Ik ben al minstens 100 variaties op Jaiden tegen gekomen. Zo nu ook 2x Jeydon :') Caleb zou de jongensnaam van een vriendin van mij worden. Gelukkig is mijn nieuwe gekozen naam nu zo onbekend dat je er niemand mee kan vinden. Ik ben er trouwens achter hoe mijn ouders namen hebben gekozen. Ze pakten een lijst met namen erbij voor jongens en meisjes, en deden vervolgens iene miene mutte :+

quote:
Coca-Cola, Wonderbra
:D

Jezus, ik verveel me zo erg. Ben nu een beetje aan het trainen om spiertjes te kweken, maar ik moet wachten tot morgen :(

[ Bericht 7% gewijzigd door Nezhi op 27-01-2012 22:41:18 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:42:40 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107313588
Rammstein O+ Over echte mannen gesproken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:45:01 #192
311976 Nezhi
pi_107313679
Smaken verschillen :D
heb een nieuwe follower op tumblr, echt zo een schattig koppie heeft die. Echt net een konijntje.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:01:51 #193
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_107314236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:42 schreef wonderer het volgende:
Rammstein O+ Over echte mannen gesproken.
Zou dat maar niet te hard roepen :P

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:03:13 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107314287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:01 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zou dat maar niet te hard roepen :P

[ afbeelding ]
Dit is voor mij juist meer bewijs. Echte mannen durven met dit soort dingen te spelen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:26:05 #195
107792 Hexley
the Platypus
pi_107321964
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dit is voor mij juist meer bewijs. Echte mannen durven met dit soort dingen te spelen.
Idd. maar ontharen? :{ Nu niet, straks niet, nooit niet! Een echte man gaat nog liever dood,... ;) :P
Ze hebben natuurlijk wel de natte droom van elke echte man waargemaakt, je zelf vereeuwigen in Dildo vorm. :')
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:06:21 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107322768
Hm, dat krijg je niet als je hem downloadt... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:41:44 #197
311976 Nezhi
pi_107324990
waar scheert de eckte man zich wel
Ik vind zo een giga-woud onder je oksels echt smerig, vooral als het zo naar beneden druipt na het zwemmen :')
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:50:09 #198
134410 Maisnon
iloveu
pi_107328462
Een vraagje over borstgroei, altijd leuk :P

Ervaringsdeskundigen hier: Was het bij jullie ook zo dat die klieren zo enorm opgezwollen waren in het begin.

Ik dacht van woah, wat gebeurt er allemaal, maar merk dat het nu vooral die klieren zijn die gewoon groot en hard zijn :') weet nou niet wat weefsel is en wat niks is.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:23:57 #199
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_107334186
Dat zijn de 'groeischijven', is normaal hoor :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:30:25 #200
134410 Maisnon
iloveu
pi_107336151
Haha wat een naam, nou het voelt inderdaad als schijven aan.

Maisnon 2.0, met ingebouwde harde schijven :')
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:30:51 #201
107792 Hexley
the Platypus
pi_107336162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:41 schreef Nezhi het volgende:
waar scheert de eckte man zich wel
Ik vind zo een giga-woud onder je oksels echt smerig, vooral als het zo naar beneden druipt na het zwemmen :')
Weet ik veel, sommige echte mannen vinden dat gewoon zo,... Schaamhaar rond het poep gat das pas ranzig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:23 schreef Joanne35 het volgende:
Dat zijn de 'groeischijven', is normaal hoor :)
Datte. Als je er verder nog niets van ziet en bv. vrolijk de trap af stuitert of op een andere manier de stuiterbal uithangt, zou je het evnt. kunnen voelen bewegen. Totaal zinloos maar ergens wel grappig... :P



[ Bericht 2% gewijzigd door Hexley op 30-01-2012 00:26:38 (Afbeelding die plotseling stuk was gefixt.) ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:41:28 #202
62053 Fixers
pi_107336458
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef Hexley het volgende:

[..]

Weet ik veel, sommige echte mannen vinden dat gewoon zo,... Schaamhaar rond het poep gat das pas ranzig.
Tijd voor een karate kid. Wax on, wax off!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:34:34 #203
311976 Nezhi
pi_107338212
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef Hexley het volgende:

[..]

Weet ik veel, sommige echte mannen vinden dat gewoon zo,... Schaamhaar rond het poep gat das pas ranzig. [ afbeelding ]

[..]

Datte. Als je er verder nog niets van ziet en bv. vrolijk de trap af stuitert of op een andere manier de stuiterbal uithangt, zou je het evnt. kunnen voelen bewegen. Totaal zinloos maar ergens wel grappig... :P

[ afbeelding ]
Ik wilde bijna kijken of ik daar geen haar hebt, het klinkt echt nasty! Haha.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:30 schreef Maisnon het volgende:
Haha wat een naam, nou het voelt inderdaad als schijven aan.

Maisnon 2.0, met ingebouwde harde schijven :')
hoeveel gig opslagruimte?

Vandaag een vriendin die niet wist wat een hesje was het maar even uitgelegd. Reactie: "ooh cool, wist niet eens dat het bestond!" en even laten zien haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nezhi op 28-01-2012 20:39:53 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:41:39 #204
134410 Maisnon
iloveu
pi_107338446
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:34 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik wilde bijna kijken of ik daar geen haar hebt, het klinkt echt nasty! Haha.

[..]

hoeveel gig opslagruimte?

Vandaag een vriendin die niet wist wat een hesje was het maar even uitgelegd. Reactie: "ooh cool, wist niet eens dat het bestond!" en even laten zien haha.
Snap trouwens die hesjes niet zo goed want waar blijven ze zeg maar :') bij het inbinden?

Of wordt t echt je borstkas ingedrukt en ademt het dan niet moeilijker?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:44:33 #205
311976 Nezhi
pi_107338528
Bij mij wordt niet mijn hele borstkas ingedrukt. Het is alsof je constant met je handen je borst platdrukt. Als ik me inspan heb ik idd wel wat moeite met ademen, maar na een tijdje rekt het hesje uit en heb je daar geen last meer van. Als ik wat geld heb wil ik naar Danae en even een 'custom made' hesje halen, een witte lange. Als ik nu een wit shirt aan heb zie je eigenlijk het hesje gelijk eronder :')

Trouwens, grappig dat er geen geslacht staat op het rijbewijs.

[ Bericht 41% gewijzigd door Nezhi op 28-01-2012 20:54:51 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:35:02 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107345438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:41 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Snap trouwens die hesjes niet zo goed want waar blijven ze zeg maar :') bij het inbinden?

Of wordt t echt je borstkas ingedrukt en ademt het dan niet moeilijker?
Bij mij had het hesje ook bijna geen effect. Nou ja, wel wat, maar je zag nog steeds dat er iets zat wat er niet hoorde, heel frustrerend. Kijk, ik had nog een plaatje van vroeger: klik
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 januari 2012 @ 18:26:56 #207
311976 Nezhi
pi_107409446
Ik ga mee doen met een six pack challenge van youtube, krijg wekelijks emails etc.
Ik zal een voor en na foto maken met hesje, hopelijk zie ik er dan een stuk overtuigender uit :)

Wonderer, had jij ook dat je lichaam er nogal uit proportie uitzag als je alleen een t-shirt oid aan had? Van dat je eigenlijk te kleine schouders lijkt te hebben? Ik wil natuurlijk mijn schouders wat breder maken aangezien dat het gene is wat mij echt weerhoud eruit te zien als een natuurlijke jongen.
  maandag 30 januari 2012 @ 18:51:40 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107410259
Nee, ik ben gezegend met brede schouders van nature, dus dat viel wel mee. Maar goed je schouders en rug trainen, dan valt dat wat meer weg. Als je eenmaal aan de testo bent, gaat dat ook beter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:46:21 #209
62053 Fixers
pi_107487762
Begint een collega van me over het aantal "echte mannen" op het werk. Was een mooie opening om een en ander uit de doeken te doen. Weer positieve reactie gehad. :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:52:00 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107491016
Nice!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 februari 2012 @ 15:42:35 #211
62053 Fixers
pi_107793366
Vandaag zelf maar even gebeld naar het genderteam, mensen bellen met uitslagen is niet hun sterkste kant. Toch typisch dat Jos dan wel gelijk weet wie je bent. Maar het goede nieuws: diagnose bevestigt. *O* Morgen moet ik terugbellen om een afspraak met de endo te maken.

Gelijk maar even mijn blog een flinke update gegeven.
  donderdag 9 februari 2012 @ 15:48:27 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107793554
Nice ;) Groen licht dus.

Ik heb mijn afspraak van over drie weken verzet want ik zit tot half maart in Frankfurt, dus dat ging niet. Nu heb ik een afspraak op 12 april.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:15:47 #213
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_107819151
Update van mij; gisteren ben ik niet gebeld, ook geen operatie in Maart dus. -> April - Sint Juttemis
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:52:46 #214
296917 Abby79
Being myself!
pi_107820022
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:42 schreef Fixers het volgende:
Vandaag zelf maar even gebeld naar het genderteam, mensen bellen met uitslagen is niet hun sterkste kant. Toch typisch dat Jos dan wel gelijk weet wie je bent. Maar het goede nieuws: diagnose bevestigt. *O* Morgen moet ik terugbellen om een afspraak met de endo te maken.

Gelijk maar even mijn blog een flinke update gegeven.
Nice :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:15 schreef NoktetMort het volgende:
Update van mij; gisteren ben ik niet gebeld, ook geen operatie in Maart dus. -> April - Sint Juttemis
:{ minder...

Als ik dit soort dingen hoor ben ik steeds blijer met mijn keuze voor Gent. Ook na het lezen van het blog van Fixers. Sowieso waren de wachtrijen daar korter (dat was de hoofdreden daarheen te gaan), maar als ik dan lees dat het VU niet tegelijk met hormonen en hormoononderdrukkers begint, je pas op de operatie wachtlijst mag na de RLE, volgens mij scheelt dat behoorlijk veel tijd :o

Natuurlijk, ik weet niet hoe erg de schattingen voor de wachtlijst van de operatie uit kunnen lopen, maar als de schattingen voor de andere wachtlijsten een indicatie zijn, dan zal het niet of amper uitlopen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:57:46 #215
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_107820179
quote:
maar als ik dan lees dat het VU niet tegelijk met hormonen en hormoononderdrukkers begint
Dat doen ze wel hoor, maar het hangt wel een beetje van de omstandigheden af. Bij twijfel willen ze wel eens alleen met androcur beginnen, en soms is het gewoon de keuze van de patient zelf. Maar normaal gesproken krijg je gewoon tegelijkertijd recepten mee voor androcur en oestrogenen.

En die wachtlijst voor de operatie kan je omzeilen door naar het buitenland uit te wijken. Overigens denk ik dat het niet veel uitmaakt of ze je voor of na afloop van de RLE er op zetten, de wachtlijst wordt er vast niet korter van, het voelt alleen beter als je er al op staat tijdens je RLE :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:13:07 #216
296917 Abby79
Being myself!
pi_107820566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat doen ze wel hoor, maar het hangt wel een beetje van de omstandigheden af. Bij twijfel willen ze wel eens alleen met androcur beginnen, en soms is het gewoon de keuze van de patient zelf. Maar normaal gesproken krijg je gewoon tegelijkertijd recepten mee voor androcur en oestrogenen.

En die wachtlijst voor de operatie kan je omzeilen door naar het buitenland uit te wijken. Overigens denk ik dat het niet veel uitmaakt of ze je voor of na afloop van de RLE er op zetten, de wachtlijst wordt er vast niet korter van, het voelt alleen beter als je er al op staat tijdens je RLE :)
Als ze je erna opzetten, duurt het, vanaf de start gezien langer hoor :P

Geen idee wat de wachtlijst is nu bij het VU, maar in Gent is deze nu 1,5 jaar. Als ik straks m'n RLE "af heb", heb ik daar al iets meer als een half jaar vanaf. Als ik zou moeten wachten op een definitief oordeel van de RLE zou ik pas in Juli of Augustus toegevoegd worden, ook met anderhalf jaar :) Dus het scheelt wel (tenzij de wachtlijsten in het VU dus beduidend korter zijn voor de operatie)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:28:47 #217
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_107821145
Toen ik begon, viel het wel mee; Praten we over 2008; Wachtlijst om een psycholoog te spreken was 5 of 6 maanden, begon toen net op te lopen naar 7 maanden. 6 à 7 gesprekken/ 9 maanden later zat ik aan de androcur en oestrogenen. Ik werd aanvankelijk zelfs voor de operatie vorig jaar Februari gebeld, maar toen was ik nog niet begonnen aan de ontharing downstairs. Maja, frustrerend als het om die reden 6 maanden uitgesteld wordt om daarna wegens bezuiniging nóg eens 6 maanden uit te stellen.

Na de RLE van tegenwoordig een jaar (als het goed is) wacht ik dus nu ongeveer 2 jaar en 4 maanden, als het April wordt. Als het weer mei wordt dan is het 2 jaar en 5 maanden. Een en ander komt overigens ook omdat ik het toen nog niet zeker wist. En sja, dakloos worden ondertussen was ook niet handig ... :/

[ Bericht 2% gewijzigd door NoktetMort op 10-02-2012 11:38:33 ]
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:33:03 #218
62053 Fixers
pi_107823412
Even een toevoeging/verbetering. De keus om eerst androcur te nemen en pas later ook oestrogeen te nemen is mijn eigen. Om het zo in etappes te doen voelt voor mij beter. Of je al tijdens of pas na de RLE op de operatiewachtlijst mag weet ik niet 100% zeker, maar zo begreep ik het wel. Ik heb voor mijzelf de bedenktijd nodig. Ik heb een beetje schrik van de ingrijpendheid en nasleep. Deels omdat ik mijn grootvader een jaar geleden heb verloren aan de gevolgen van een verder geslaagde hart operatie. Maar die man was voorbij de 80, ik ben toch iets fitter. Ik neig naar wel opereren, maar ben nog niet helemaal zeker.

Ondertussen nog geen afspraak met de arts kunnen maken. Jos is de planning wat aan oprekken om meer plaats te krijgen. Anders zou ik pas eind april terecht kunnen. Als het goed is krijg ik vanmiddag daar een telefoontje over. (Hoop ik dan, ik heb voor de uitslag van de bespreking/diagnose ook zelf maar gebeld.)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:36:15 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107823517
Je kunt jezelf toch op de wachtlijst laten zetten, en als je tegen die tijd nog niet zeker bent, schuif je het gewoon een stuk op?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:48:31 #220
311976 Nezhi
pi_107986080


:D _O-
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:28:26 #221
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_108039405
Brrr, toch in Maart geopereerd worden *Eng vind*
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:36:45 #222
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108039683
Ooh, gefeliciteerd :D Wanneer precies? Kunnen we voor je duimen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:45:29 #223
296917 Abby79
Being myself!
pi_108039969
Nice Noktet, en inderdaad, best eng :P

Had het er gisteren met m'n logopediste toevallig over (ik was aan het vertellen dat ik me verbaasde over het niveau van bureaucratie bij het CZ - ik moet voor gezichtsontharing bij een ander bedrijf een compleet nieuwe aanvraag doen, incl. verwijsbrief, terwijl ik afgelopen vrijdag wel al een goedkeuring heb binnengekregen voor de operatie... logish :P) en zij vond het zo lang duren die anderhalf jaar wachten. Ik reageerde toen ook zo van, die heb ik ook wel nodig, als ze zouden bellen "we kunnen morgen", dan weet ik niet of ik dat durf :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:47:01 #224
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108040011
Het is ook nogal ingrijpend... Geen wonder dat het eng is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:52:22 #225
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_108040170
Gisteren werd ik om 17.30 gebeld; ik wist nog niet echt wat me overkwam, maar pas nu komt het realisatie momentje. Ik zit te shaken van de zenuwen, ik heb ook oxazepam geregeld van de huisarts om die reden, want ik wis dat dat ging gebeuren.
Het is ingrijpend, het is eng, ik weet niet wat het precies gaat worden/hoe het eruit komt te zien/ of het werkt / etc

En dan heb ik nog steeds een hekel aan ziekenhuizen en alles wat er omheen hangt......
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:11:32 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108042389
Maar ja, het alternatief wil je natuurlijk ook niet... Da's het kutte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 februari 2012 @ 17:34:50 #227
311976 Nezhi
pi_108470011
Ik ben nu een blogje aan het maken waar je veel info kan vinden, vooral voor FTMs..
Dus ik had iets geschreven over Ebay en dat mensen moeten oppassen met waar ze goedkope T kopen omdat het fakes kunnen zijn waardoor ze gevaarlijk zijn of gewoon niet werken. Krijg ik een stel anonymous mensen die mij gaan uitschelden voor van alles en dat ik FTMs zoals hun beledig omdat zij geen T kunnen krijgen via hun psycholoog etc. Dan denk ik echt "fuck transgenders, kut community". Weet eigenlijk niet echt waar ik het voor doe.

Nou maar de tekst van die blog entry ge-edit zodat de minder-intelligente ftms uit Amerika het wat beter kunnen begrijpen...
  maandag 27 februari 2012 @ 18:01:35 #228
134410 Maisnon
iloveu
pi_108470990
Tsja, wat ik me altijd maar bedenk, het is een groep mensen zonder dat er om gevraagd is, in plaats van direct uit gelijke interesses. Zodra het een dikke community wordt, omring je je zo veel door mensen in hetzelfde schuitje dat je door de bomen soms het bos niet meer ziet. Dit is gelukkig niet in elk geval, maar soms zie ik reacties en dingen waarvan ik denk, pfff. Dat van jou vind ik wel een goed voorbeeld :')

Ook echt beledigd zijn om alles, af en toe. Er zijn ook wel dingen die ik vervelend vind maar daar ga ik me ook niet zo druk om maken dat ik een complete hoe-met-mij-om-te-gaan handleiding maak :P

Maarja, sterke meningen vind je overal, het was voor mij wel moeilijk om het begin om een goede.. 'rolmodellen' te vinden (op youtube bvb :P ) die er ook luchtig in staan, ongeveer dezelfde leeftijd hebben etc :P

Nouja wat ik wil zeggen denk ik: transgender staat los van wie de persoon verder is, in mijn ogen in ieder geval.

Dus net zoals je FOK als community niet op een paar users kan afrekenen die er vastgeroest zitten, kan je dat volgens mij ook niet doen bij transgenders (maar het kan wel echt fucking irritant zijn :') )
  maandag 27 februari 2012 @ 18:14:28 #229
311976 Nezhi
pi_108471450
Mja, maar je vrienden opzetten over iets wat je duidelijk niet goed hebt begrepen is wel erg sneu. Het is ook niet echt een community, mijn blog, maar ik denk dat als je iets hebt dat je er dan van alles af wilt weten. Ik volg een paar trans mensen op youtube maar die posten niet alleen maar van die transition blogs, maar ook dans of muziek die ze zelf maken... gewoon mensen waarvan hun hele leven niet draait om een transitie.
  maandag 27 februari 2012 @ 18:18:38 #230
134410 Maisnon
iloveu
pi_108471581
Ik zit nu in de positie waar ik een bijbaantje moet zoeken en dat is dus fucking irritant omdat ik mn stem nog niet heb. Heb al wel zelf zitten oefenen maar dat bijbaantje is dus vanwege geldgedoe en dat geldgedoe zorgt voor verzekeringgedoe en dat zorgt ervoor dat ik die logopedie vergoeding enzo nog niet aandurf :')

Ik zie het vast heel ingewikkeld as usual maarja, voor mn gevoel heb ik gewoon een checklist die ik moet afwerken en werk zoeken staat bovenaan.

Mensen zien dus niet aan me dat ik door dit gebeuren heen ga, maar zodra ik mn mond opendoe zijn ze wel enigzins verward haha, wat wel snel weer naar vriendelijk bijdraait.

Maar dat maakt het nu dus extra eng te gaan solliciteren of vragen of er nog medewerkers nodig zijn in winkels oid.

Heb ik deze post niet al eerder gemaakt? Nouja het is dus nog steeds zo :P

Overigens wel: het tietenlied met recht kunnen zingen in bad :')
  maandag 27 februari 2012 @ 18:22:34 #231
311976 Nezhi
pi_108471711
kunnen zingen in bad :')
Gewoon gaan ervoor, er zijn vrouwen die ook een lage stem hebben.
Bij mijn vorige sollicitatiegesprek dachten ze ook dat ik een 19-jarige jongen was en ze vonden het vreemd dat ik zo klein was. Mijn stem is wel ultra-vrouwelijk :')

*heeft geen bad

[ Bericht 19% gewijzigd door Nezhi op 27-02-2012 18:29:01 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 19:30:17 #232
134410 Maisnon
iloveu
pi_108474381
Ja maar het tietenlied zing je liever niet denk ik, of misschien wel vroeger omdat het een Help! ik krijg lied is :')

Moet 6 maart trouwens weer op de koffie bij Jos :') zijn er nog anderen hier die er dan zijn?
  maandag 27 februari 2012 @ 19:42:22 #233
311976 Nezhi
pi_108474935
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:30 schreef Maisnon het volgende:
Ja maar het tietenlied zing je liever niet denk ik, of misschien wel vroeger omdat het een Help! ik krijg lied is :')

Moet 6 maart trouwens weer op de koffie bij Jos :') zijn er nog anderen hier die er dan zijn?
Ik ken dat lied heulmaal niet :D
  maandag 27 februari 2012 @ 21:15:28 #234
134410 Maisnon
iloveu
pi_108480428
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:42 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik ken dat lied heulmaal niet :D
  maandag 27 februari 2012 @ 22:55:48 #235
62053 Fixers
pi_108486072
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:01 schreef Maisnon het volgende:
Ook echt beledigd zijn om alles, af en toe. Er zijn ook wel dingen die ik vervelend vind maar daar ga ik me ook niet zo druk om maken dat ik een complete hoe-met-mij-om-te-gaan handleiding maak :P
Ja, ik vind 'verbouwen' ook niet het fijnste woord wat er is als het om mijn lijf gaat. Nee, ik ga niet gelijk met een vlammend zwaard ten strijde tegen eenieder die het durft te zeggen. Het is een term ingeburgerd in de nederlandse taal.

Er is een reden dat ik mijn blog zo open en toegankelijk mogelijk probeer te schrijven. Het is wel een thema-blog, alles wat ik er schrijf is gelinkt aan mijn proces en hoe ik dat ervaar en wat m bezig houdt. Maar de holier-than-thou types, die je in alle kringen ziet, heb ik niet zoveel mee. Al lijkt de transgendercommunity er meer last van te hebben dan de andere gemeenschappen waar ik in rondhang.

Heb trouwens speciaal visitekaartjes laten drukken. -Nou ja, de gratis alleen verzendkosten betalen van Vistaprint. :') - Om mijn blog een beetje te kunnen promoten en om aan mensen te geven als ze meer vragen hebben dan ik op dat moment kan beantwoorden. Kwam op het idee toen een meisje me in de trein een hele poos zat aan te staren. Al had ik dat pas door toen ik uitstapte.


volgende keer toch maar wél betalen. Dan heb je meer vrijheid in de lay-out en kan er ook een QR-code op. :D :P

Enne EliZe heeft nog best een flinke groeispurt gehad na het tietenlied. :+
  maandag 27 februari 2012 @ 23:23:25 #236
311976 Nezhi
pi_108487282
Ombouwen heeft bij mij een positieve betekenis... De betekenis van gratis spelletjes op je gameconsole >:) dus ik beschouw het voor alles positief. :)
  maandag 27 februari 2012 @ 23:28:18 #237
134410 Maisnon
iloveu
pi_108487520
Ik probeer ook zo open erin te zijn als het maar kan. Ik ga het niemand door zn strot duwen, maar ik geloof dat er een boel begrip komt als men een beetje op de hoogte is van wat het nou doet :P Mijn vrienden enzo ook die medicijnen geshowed :P het is nou eenmaal iets waar een boel stereotypes en vooroordelen aan hangen
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:53:57 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108493224
Ik ben (was?) ook wel een activistje op kleine schaal, maar ik merk nu dat ik toch voornamelijk stealth ben. Ik vertel het ook niet meer als het kan. Ik ben toch bang op de een of andere manier dat ze me niet meer voor "vol" aanzien of zo. Wat best stom is want eigenlijk boeit het me niet zo of ze me als "echte man" beschouwen of niet, want ik voel me niet eens een "echte man".

Ik heb er geen moeite mee om het aan mensen te vertellen die me van vroeger kennen en als ik in een discussie terecht kom waar de vooroordelen langsvliegen, spring ik er ook wel in, maar verder? Ik voel me toch meer homo dan trans.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:40:41 #239
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_108493962
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:55 schreef Fixers het volgende:
Kwam op het idee toen een meisje me in de trein een hele poos zat aan te staren.
En die ga je dan een visitekaartje geven met je website :?

Dat zou ik dus echt nooit doen, je bent echt niemand een verklaring schuldig omdat je gewoon jezelf wilt zijn. Als ik mensen ontmoet leg ik ook nooit meer uit dat ik trans ben. Dat deed ik in het begin nog wel, maar daar gingen mensen zich alleen maar ongemakkelijk bij voelen. Als je er zelf een issue van maakt wordt het vaak ook een issue voor andere mensen.

Mijn ervaring is dat als je het onderwerp gewoon negeert en gewoon jezelf bent en laat merken dat het geen enkel issue is voor jou dat andere mensen het dan ook al heel snel normaal gaan vinden. Vorige week ontmoette ik b.v. nog een aantal collega's van een vriendin in de kroeg, en in eerste instantie kreeg ik een paar ongemakkelijke blikken omdat ze zich niet goed een houding wisten te geven toen ze in de gaten kregen dat ik trans ben. Maar binnen enkele minuten hadden ze al door dat ik eigenlijk gewoon een doodnormaal mens ben en was al die spanning weg.

Als je dan eerst uitgebreid gaat zitten uitleggen dat je trans bent maak je het veel zwaarder dan het eigenlijk is, en volgens mij is dat echt niet meer nodig in Nederland anno 2012. Iedere Nederlander weet inmiddels wel dat er transen bestaan, en misschien is het nog wel een beetje vreemd voor ze als ze er een in real life tegenkomen, maar daar moeten ze maar gewoon aan wennen hoor.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:09:24 #240
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_108506104
Pfff, nog een week of 5; ik ben doodnerveus (Ik durf de eigenlijke datum niet bekend te maken op een publiekelijk forum, dus plusminus 5) En ik shake hem behoorlijk.

Het is een stukje afscheid en afscheid nemen valt me altijd al zwaar.
Ik wou dat ik wat meer contact had met lotgenoten die recent de operatie hebben gehad. Of er ergens iets over kan lezen, jhelp :P Ik zocht ook de website van Ilse Mikage, maar die is gone missing. :(
Meeste wat ik nu lees gaat over de operatie en achteraf zeggen ze dat het "allemaal wel mee viel" maar ergens is men de stress die er vooraf gaat behoorlijk vergeten. Zo ook bijvoorbeeld mijn ex (en tevens lotgenote) ze zei: komt allemaal wel goed, enige wat ik kan denken is momenteel: argh, help, komt allemaaaaal niet goed :'(
Stress, stress, stress.

[ Bericht 10% gewijzigd door NoktetMort op 28-02-2012 16:45:42 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:50:06 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108534423
Adem in, adem uit...
Eigenlijk zouden ze eerst de operatie moeten doen zodat je geen last hebt van de hormonen op het moment zelf :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:04:00 #242
311976 Nezhi
pi_108536000
Nou, ik heb nog een klassieker hoor als reactie op mijn blog.

"Please stop using transgendered/transgenders, they're not a verb. Otherwise I could transgender someone on the street today. It's not a noun either and it's offensive. I expected more from a blog who claims to give information." Ik ga niet transgender people constant schrijven omdat mensen er niet tegen kunnen dat ik een s achter transgender zet :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Nezhi op 29-02-2012 10:13:22 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:45:28 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108537094
Dat het geen werkwoord was, wist ik wel, maar volgens mij is het heus wel een zelfstandig naamwoord, net als homo een zelfstandig naamwoord kan zijn...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:54:37 #244
311976 Nezhi
pi_108537313
Mwah. Ik vind het niet iets om iemand doodsbedreiging over te sturen. Heb ze ook allemaal geblocked.
Transgender staat wel als noun in het woordenboek.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:16:55 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108537976
Ik zie geen doodsbedreiging in die post die je geplaatst hebt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:22:55 #246
311976 Nezhi
pi_108538189
Ik heb veel 'asks' gekregen, de meeste hadden dat soort erin staan maar dan met vele beledigingen, bedreigingen, maar dat ga ik hier maar niet plaatsen :P zal even de volgende keer een printscreen maken wanneer ik weer zulke dingen krijg. Ik krijg ook berichtjes van het soort als Dirt met het standaard patriarchal society praatje en dat ik mijzelf mutileer etc etc.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:25:35 #247
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108538274
Ahh, okay. Ja, stom is dat, die haat binnen de community... Ik snap het niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:28:29 #248
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_108538353
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:45 schreef wonderer het volgende:
Dat het geen werkwoord was, wist ik wel, maar volgens mij is het heus wel een zelfstandig naamwoord, net als homo een zelfstandig naamwoord kan zijn...
Iemand een homo noemen is anders niet zo netjes. Net zomin als b.v. iemand een blinde noemen. Je kan veel beter gewoon over homoseksuele man of blinde man spreken (en dan alleen als die toevoeging relevant is), komt al een stuk vriendelijker over.

Zeker als je in het Engels schrijft moet je er goed op letten, daar ligt dit heel gevoelig. Heb zelf ook al regelmatig op mijn kop gekregen op Engelse fora omdat ik het per ongeluk fout deed. Ik probeer het ook in het Nederlands zoveel mogelijk te vermijden om b.v. transseksueel als een znw te gebruiken, alhoewel het toch vaak erg gemakkelijk is om het wel te doen omdat het gewoon korter is om neer te schrijven.

Het grote probleem met dit soort woorden als znw gebruiken is dat je iemands identiteit gaat ophangen aan dat ene woord. Een homoseksuele man is zoveel meer dan alleen homoseksueel, en een blinde man ook zoveel meer dan alleen maar blind.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:33:56 #249
311976 Nezhi
pi_108538503
Vaak moet ik transgender people beperken tot transgender, wanneer de wordlimit overschreden wordt ( ik werk met blokjes, en als je het iets te lang maakt zie je de "Read More" knop niet meer :') ). In de rest van de tekst gebruik ik dan vooral FTM, of gewoon guys en transgender people.

Ik vind het wel erg krom. Het is alsof zij denken dat een transgender geen mens is. Natuurlijk is het een labeltje, maar wat is het verschil tussen een transgender (een persoon die transgender is) en een transgender persoon (een persoon die transgender is?). Beiden zeggen totaal niets over jouw andere karakteristieken. De betekenis van transgender bevat al persoon.

I'm a transgender person, hier is transgender ook al een noun...
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:37:03 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108538583
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:28 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Iemand een homo noemen is anders niet zo netjes. Net zomin als b.v. iemand een blinde noemen. Je kan veel beter gewoon over homoseksuele man of blinde man spreken (en dan alleen als die toevoeging relevant is), komt al een stuk vriendelijker over.

Zeker als je in het Engels schrijft moet je er goed op letten, daar ligt dit heel gevoelig. Heb zelf ook al regelmatig op mijn kop gekregen op Engelse fora omdat ik het per ongeluk fout deed. Ik probeer het ook in het Nederlands zoveel mogelijk te vermijden om b.v. transseksueel als een znw te gebruiken, alhoewel het toch vaak erg gemakkelijk is om het wel te doen omdat het gewoon korter is om neer te schrijven.

Het grote probleem met dit soort woorden als znw gebruiken is dat je iemands identiteit gaat ophangen aan dat ene woord. Een homoseksuele man is zoveel meer dan alleen homoseksueel, en een blinde man ook zoveel meer dan alleen maar blind.
Dat is wel een goed punt. Ga ik in mijn achterhoofd houden.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het woord technisch gezien een zelfstandig naamwoord is ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:10:59 #251
262963 Quarant
pi_108539533
Op mijn mueslipak las ik vanmorgen dat de dagelijkse energiebehoefte van mannen 2500 kcal is en van vrouwen 2000 kcal. Hoe zit dat dan bij jullie? :)

Pas je bijv. je eetpatroon aan, aan je gewenste geslacht. Of word je een vrouw die nog zoveel eet als vroeger en vice versa?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:15:05 #252
311976 Nezhi
pi_108539651
De energiebehoefte verschilt echt per persoon en ligt veel hoger als je aan veel sport doet.
Ik eet gewoon hetzelfde als iedereen bij mij thuis, ik denk niet dat mannen en vrouwen er echt rekening mee houden tenzij ze op dieet zijn oid :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:07:23 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108541257
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:10 schreef Quarant het volgende:
Op mijn mueslipak las ik vanmorgen dat de dagelijkse energiebehoefte van mannen 2500 kcal is en van vrouwen 2000 kcal. Hoe zit dat dan bij jullie? :)

Pas je bijv. je eetpatroon aan, aan je gewenste geslacht. Of word je een vrouw die nog zoveel eet als vroeger en vice versa?
Metabolisme wordt beinvloed door de hormonen die je neemt. Dus personen bij wie oestrogeen dominant is, moeten van de 2000 uitgaan en personen waarbij testosteron dominant is van 2500.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:12:40 #254
62053 Fixers
pi_108541452
Ik vind het niet eens zo'n rare vraag. Helemaal niet bij stilgestaan op die manier. Is metabolisme zo sterk hormoongestuurd? Ik eet nu namelijk nog tot ik genoeg heb. Ben wel benieuwd of mijn eetlust daadwerkelijk minder gaat worden, ofwel ik sneller verzadigd zal zijn. Ik eet nu nog best veel.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:15:42 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108541568
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:12 schreef Fixers het volgende:
Ik vind het niet eens zo'n rare vraag. Helemaal niet bij stilgestaan op die manier. Is metabolisme zo sterk hormoongestuurd? Ik eet nu namelijk nog tot ik genoeg heb. Ben wel benieuwd of mijn eetlust daadwerkelijk minder gaat worden, ofwel ik sneller verzadigd zal zijn. Ik eet nu nog best veel.
Metabolisme != eetlust ;) Maar testosteron jaagt je verbranding omhoog dus als je dat ineens niet meer krijgt en wel oestrogeen, gaat je energiebehoefte omlaag. Ook minder spierweefsel dus minder verbranding in rust.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:16:05 #256
311976 Nezhi
pi_108541578
Ik weet niet of het persé gender/hormoon gebonden is.
Ik eet bijv. echt stukken meer dan een vriend van me die echt breed is en 40 cm langer is dan mij :P en mijn metabolisme is enorm snel. Die van hem is niet zo snel, hij heeft genoeg energie maar zit wel erg snel vol. Als hij net zo veel als mij eet komt hij ook wel snel aan.

Hebben jullie dingen die jullie doen, zoals hobby's oid, dat ervoor zorgt dat jullie dysforie wat minder wordt? En zou ik dit mogen posten op die blog met/zonder naam (wat jullie willen) zodat anderen ook iets kunnen proberen om het er minder last van te hebben? Ik heb nu 70 followers, en dat al na 3/4 dagen :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:20:16 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108541727
Een hobby die ervoor zorgt dat de dysforie minder wordt? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :?

Online roleplay, misschien, zodat je meer kunt zijn wie je bent zonder dat vervelende lichaam dat niet meerwerkt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:32:47 #258
311976 Nezhi
pi_108542193
Niet alleen hobby's hoor, maar ik ken mensen die idd met online rp ervoor zorgen dat ze er veel minder last van hebben omdat ze toch helemaal zichzelf kunnen zijn voor enkele uren, of met verhalen schrijven oid waarin de hoofdpersoon iemand is waarmee ze zich helemaal kunnen identificeren. Of kleine dingen waardoor ze even die gedachtes weg kunnen stoppen.

Ik ben nu bezig met wat fitness etc. Eet ook veel kwark, maar zodra ik zo een bak op krijg ik echt zo BAM! Energie! en dan kan ik niet meer stil zitten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nezhi op 29-02-2012 13:43:18 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:44:16 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108542622
Was jij nou al aan de T of nog niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:46:15 #260
311976 Nezhi
pi_108542683
Nee, ik ben nog niet eens bij het VuMC geweest. Moet het alleen nog vertellen aan mijn vader :| mijn hele vriendinkring en mijn moeder weten het al wel :') (mijn ouders zijn gescheiden)

trouwens met dat hobby ding, ik bedoel niet iets waardoor de dysforie verdwijnt, maar tijdelijk minder wordt
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:48:20 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108542735
Kan nog leuk worden als je wel aan de T gaat dan :')

En ja, dat van de dysforie snap ik, als het weg zou gaan, zou iedereen die hobby doen ;) Maar verder dan sporten en roleplay kom ik niet, eigenlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:49:14 #262
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_108542761
Ja, ik heb zoiets, al zou ik het geen hobby willen noemen. Dit forum is me echter te publiek om te zeggen wat, dus dat houd ik even voor me. Doet ook niet zo ter zake... Maar als ik terug kijk naar het laatste half jaar ben ik eigenlijk meer met die activiteiten bezig geweest dan met mijn transseksualiteit. Het glijdt hierdoor ook steeds meer weg naar de achtergrond, en van dysforie heb ik dan ook veel minder last dan vroeger.

Volgens mij is het ook wel goed om je op iets anders te richten, je ziet soms toch dat mensen hun hele identiteit aan hun transseksualiteit op gaan hangen en blijven hangen in het "T-wereldje".
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:51:37 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108542849
Ik zie mijn transstatus als een soort van bijzondere hobby, geloof ik :') Of nee, net als het in Amerika wonen. Gegarandeerd aandacht tijdens een gesprek of zo, maar niet iets waar ik mijn hele identiteit aan ophang. En als ik het er niet over wil hebben, merkt ook niemand wat aan me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:53:07 #264
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_108542887
Bij mij is het trouwens geen doelbewust afleiding zoeken hoor, het is meer dat ik me vanzelf op andere zaken ben gaan richten toen ik mijn nieuwe leven eenmaal een beetje op de rails begon te krijgen. Het keerpunt was toen ik met hormonen ben begonnen, daardoor is veel spanning weggevallen en de gevoelens van dysforie zijn daardoor ook veel minder geworden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:55:52 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108542986
Bij mij was de operatie toch wel een keerpunt, en de vrijheid die daarmee kwam. Ineens hoefde ik amper meer bang te zijn "dat iemand erachter kwam" en als dat eenmaal naar je achterhoofd is verbannen, heb je heel veel ruimte om andere dingen te gaan doen :)

Maar ik heb me sowieso toch altijd meer homo dan trans gevoeld, dat is ook een veel groter deel van mijn identiteit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:57:15 #266
311976 Nezhi
pi_108543034
Ik wil niet beledigend zijn,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil het zelf niet omdat ik het er nog niet goed genoeg uit vind zien en je moet zoveel troep erin hebben zoals prostheses... plus de littekens op je huid :/ In mijn hoofd zit er al wel 'wat' terwijl er helemaal niets zit, dat vind ik ook vreemd. Net een spookledemaat oid.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:59:16 #267
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_108543096
Staat op de TODO-lijst voor dit jaar :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:03:49 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108543236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik wil niet beledigend zijn,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil het zelf niet omdat ik het er nog niet goed genoeg uit vind zien en je moet zoveel troep erin hebben zoals prostheses... plus de littekens op je huid :/ In mijn hoofd zit er al wel 'wat' terwijl er helemaal niets zit, dat vind ik ook vreemd. Net een spookledemaat oid.
Ik begin steeds meer naar een meta te neigen. Phallo vind ik niks en al die complicaties, brr. Maar ik wil ook niet echt met de originele onderdelen verder...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:05:12 #269
296917 Abby79
Being myself!
pi_108543277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:59 schreef Joanne35 het volgende:
Staat op de TODO-lijst voor ditvolgend jaar :)
Voor mij dan :) Maar voor mij is er ook niet echt sprake van iets als een spookledemaat, dat is het nu al :P

En qua hobbies, ik heb me voordat ik het traject in ging behoorlijk kunnen verstoppen in WoW, maar eigenlijk sinds de start niet echt de noodzaak gehad me in hobbies te gooien om de dysforie te verminderen :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:11:06 #270
311976 Nezhi
pi_108547834
Ik vind het wel knap, de operatie zelf lijkt mij niet eng maar alles wat er na komt. Een meta zou ik heel misschien doen, maar ik ben gewoon bang dat het er niet goed uitziet. Een borstoperatie lijkt mij daarentegen helemaal niet zo erg, maar daar hoop ik wel dat ik niet de operatie hoef te doen waar je twee lange littekens over je ribben krijgt.

heb net even een workout gedaan, ben gelijk bek af x) maar voel me wel een stuk beter.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:12:37 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108547892
Ligt eraan hoe groot je geschapen bent. En ik wil de meta niet per se voor het estetische effect, maar omdat ik afwil van dat gat :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:18:17 #272
311976 Nezhi
pi_108548108
Ja, dat kan ik begrijpen. Zelf heb ik dat niet, er zit wel een gat maar ik doe er niets mee, eigenlijk 'bestaat' het voor mij gewoon niet.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:34:16 #273
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108548746
Ik doe er ook niks mee, maar die vochtige slijmvliezen en alles, gatver :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:57:32 #274
262963 Quarant
pi_108549664
Offtopic, zou je echt niet zeggen dat hij (Balian Buschbaum ) eerder vrouw was, of wel? :s)

Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:00:18 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108549753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:57 schreef Quarant het volgende:
Offtopic, zou je echt niet zeggen dat hij (Balian Buschbaum ) eerder vrouw was, of wel? :s)

[ afbeelding ]
Die is wel goed gelukt ja...

Vraag me wel af wat je hiermee nu precies wilt zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:02:16 #276
262963 Quarant
pi_108549801
quote:
5s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die is wel goed gelukt ja...

Vraag me wel af wat je hiermee nu precies wilt zeggen.
Niks :D Moest het even kwijt.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  donderdag 1 maart 2012 @ 07:16:19 #277
296917 Abby79
Being myself!
pi_108575063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:34 schreef wonderer het volgende:
Ik doe er ook niks mee, maar die vochtige slijmvliezen en alles, gatver :')
Ruilen? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:08:22 #278
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108575970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:16 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ruilen? :P
Als dat zou kunnen O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:01:36 #279
134410 Maisnon
iloveu
pi_108635002
Dudes en dudettes hebben jullie dit gezien?

http://www.rijksoverheid.(...)or-transgenders.html

Het is er bijna doorheen ook!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:04:59 #280
311976 Nezhi
pi_108635155
Alleen nog de tweede en eerste kamer?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:13:52 #281
134410 Maisnon
iloveu
pi_108635523
Oh ik dacht dat ie al door de Tweede kamer heen was :') (eerste kamer komt toch als laatst? )

In ieder geval een goed begin dan. Ik vraag me ook af wat voor zware redenen ze zouden kunnen aanvoeren om het níet door te laten gaan
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:18:23 #282
311976 Nezhi
pi_108635702
Standaard religieuze tegenstanders zijn er denk ik wel, maar niet zo veel.
Eerste Kamer komt idd na de Tweede Kamer, maar ik denk als die door de TK is je er wel vanuit kan gaan dat die wetswijziging er gewoon komt.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:04:04 #283
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_108659340
Het lijkt er op dat de rechter er uit gehaald is, dat is goed nieuws. Scheelt waarschijnlijk heel wat gedoe en kosten als dat klopt.

Roep trouwens niet te snel dat als iets door de Tweede Kamer komt het ook wel door de Eerste Kamer zal komen. Er zijn genoeg wetten die sneuvelen in de Eerste Kamer, en bovendien heeft de SGP een sleutelpositie in de Eerste Kamer op dit moment omdat het Kabinet ze nodig heeft bij het behalen van meerderheden. Ik ben wel benieuwd wat de SGP gaat stemmen, kan me zo voorstellen dat ze ook geen voorstander van verplichte sterilisatie zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:15:29 #284
107792 Hexley
the Platypus
pi_108773596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:04 schreef Joanne35 het volgende:
Het lijkt er op dat de rechter er uit gehaald is, dat is goed nieuws. Scheelt waarschijnlijk heel wat gedoe en kosten als dat klopt.
Ja nou uh, en de naam dan? Das toch wel een redelijk groot detail wat men hier evenjes vergeet. ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:25:43 #285
262963 Quarant
pi_108773831
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:04 schreef Joanne35 het volgende:
Het lijkt er op dat de rechter er uit gehaald is, dat is goed nieuws. Scheelt waarschijnlijk heel wat gedoe en kosten als dat klopt.

Roep trouwens niet te snel dat als iets door de Tweede Kamer komt het ook wel door de Eerste Kamer zal komen. Er zijn genoeg wetten die sneuvelen in de Eerste Kamer, en bovendien heeft de SGP een sleutelpositie in de Eerste Kamer op dit moment omdat het Kabinet ze nodig heeft bij het behalen van meerderheden. Ik ben wel benieuwd wat de SGP gaat stemmen, kan me zo voorstellen dat ze ook geen voorstander van verplichte sterilisatie zijn.
SGP zal waarschijnlijk beoordelen of het juridisch klopt en dat vraag ik mij af... Het voorstel is volgens mij niet van steun SGP afhankelijk.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:53:05 #286
311976 Nezhi
pi_108774597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:15 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ja nou uh, en de naam dan? Das toch wel een redelijk groot detail wat men hier evenjes vergeet. ;)
Je naam kan je toch altijd veranderen, zonder iets te moeten ondergaan?
http://www.rijksoverheid.(...)ornaam-wijzigen.html
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:14:37 #287
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108775180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:53 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Je naam kan je toch altijd veranderen, zonder iets te moeten ondergaan?
http://www.rijksoverheid.(...)ornaam-wijzigen.html
Sommige rechters willen nog wel eens moeilijk doen als je een naam uitkiest die (volgens hun) niet bij je geslacht past.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:27:38 #288
107792 Hexley
the Platypus
pi_108775516
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:53 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Je naam kan je toch altijd veranderen, zonder iets te moeten ondergaan?
http://www.rijksoverheid.(...)ornaam-wijzigen.html
Het is gewoon een halve oplossing en mocht je de complete willen,...
Tja dan kun je als nog naar de rechter met de daarbij bijbehorende kosten.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:30:17 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108775584
Ik vind dat naams- en geslachtsverandering voor transgenders goedkoper (of gratis) moet :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:03:02 #290
311976 Nezhi
pi_108776620
Iedereen moet betalen voor een naamswijziging, ook niet-transgenders. Ik zie niet echt het probleem, en ik vind het geen 'halve oplossing'. Iemand die ik ken heeft het ook zo naar een fantasie-naam veranderd, al voordat ze aan het traject bij het VU begon.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:41:27 #291
107792 Hexley
the Platypus
pi_108780126
Als je de dingen op die manier bekijkt hé,...

Zou het dan niet normaal zijn als je die anabole steroïde straks net als plastisch chirurgie zelf zou betalen?
De niet-transgender zou dat normaal gesproken ook zelf moeten betalen,...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:52:05 #292
311976 Nezhi
pi_108780594
Een niet-transgender ondergaat geen geslachtsverandering, maar idd, als je een borstvergroting wilt moet je ook gewoon betalen (en misschien vergoedt je zorgverzekering een deel). Testosterone is voor mij hetzelfde als medicijnen die (gedeeltelijk) vergoed worden door een verzekering voor iemand die ze nodig heeft.

Een naam kan je zelf al veranderen door het gewoon tegen je vrienden te zeggen, die hoeven je officiele papieren niet te zien. Het veranderen van je naam in documenten en diploma's etc neemt gewoon tijd in beslag, en moeite van een rechter en een advocaat om jouw aanvraag te behandelen. Ja, dat kost geld.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:55:01 #293
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108780696
Nee, dat hoeft geen geld te kosten. Het kost (veel) geld omdat het verplicht is in Nederland om een advocaat in de arm te nemen die jou representeert. Als je het zelf zou kunnen doen (zoals in veel staten in Amerika), zou het een heel stuk goedkoper zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:57:03 #294
311976 Nezhi
pi_108780775
Maar daar kosten de operaties toch ook gelijk 5000 dollar+?
Maar goed, de rechtbank zelf kost al 250 euro. Ik vind dat niet zo veel, in vergelijking met wat je ervoor terug krijgt. Ik vind niet dat transgenders maar alles gratis moeten krijgen, vooral als er ook anderen zijn die bijv. constant gepest worden met hun naam en die ook gewoon moeten betalen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:06:55 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108781198
Ik vind dat als iets een noodzaak is, dat er dan wel wat tegemoet mag worden gekomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:27:13 #296
107792 Hexley
the Platypus
pi_108784217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:52 schreef Nezhi het volgende:
Een niet-transgender ondergaat geen geslachtsverandering,
Blijkbaar is het de ene keer niet en de andere keer wel van belang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik vind niet dat transgenders maar alles gratis moeten krijgen, vooral als er ook anderen zijn die bijv. constant gepest worden met hun naam en die ook gewoon moeten betalen.
Ow, is het onderstaande dan niet meer voldoende?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:52 schreef Nezhi het volgende:
Een naam kan je zelf al veranderen door het gewoon tegen je vrienden te zeggen, die hoeven je officiele papieren niet te zien.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:43:42 #297
134410 Maisnon
iloveu
pi_108784717
Heb ik toch mazzel met mn androgyne naam _O-

Was vandaag weer op het VU voor zo'n 3 maandelijks tussengesprek. Het was wel fijn er even te zijn maar op zich ging alles goed. Wat wél kut is, is dat ze afgelopen vrijdag pas de andere afspraak die ik zou hebben af hadden gebeld. Bij de endocrinoloog. Moet ik volgende week donderdag terugkomen. Echt irritant, kost me veel aan reisgeld en tijd
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:58:29 #298
311976 Nezhi
pi_108787286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:27 schreef Hexley het volgende:

[..]

Blijkbaar is het de ene keer niet en de andere keer wel van belang.

[..]

Ow, is het onderstaande dan niet meer voldoende?

[..]

Ook iemand die gepest wordt moet dus betalen. En als iemand wordt gepest, denk je dan echt dat mensen dan rekening houden met een andere naam? Nee, maar diegene moet gewoon betalen. Nederland geeft je al enorm veel, maar het lijkt alsof zelfs een grote verandering zoals een geslachtsverandering op je akte te min is voor de mensen hier.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:06:28 #299
231832 Onderweg
pi_108787540
@Maisnon: Da's wel waardeloos. Tot nu toe zijn alle combinatieafspraken gelukkig doorgegaan. Scheelt per afspraak iig 2 uur reistijd.

@Nezhi: Ik snap de combi pesten<-> naam wijzigen niet zo goed. Zoals je zelf ook al aangeeft, is naam wijzigen geen oplossing vor het pesten. Of snap ik je niet?

Er zijn heel veel mensen die een (ernstig) probleem hebben waarvan de behandeling geld kost. Het blijft een beetje vechten om de pot met geld. Maar als alles nou zo laagdrempelig maken als mogelijk, dus geen moeilijke routes waar het gewoon niet nodig is, zal dat wel geld schelen dat ergens anders voor gebruikt kan worden. Want die legesvergoeding dekken de kosten van een rechtbank natuurlijk niet, dus als dat vervalt scheelt het de aanvrager èn de gemeenschap geld (zo maar een voorbeeldje).
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:28:00 #300
311976 Nezhi
pi_108788303
Naja, bijv. in de klas wordt je aangesproken met je geboortenaam, en al vertel je tegen mensen je andere naam er is altijd wel een leraar die een lijst gebruijkt om absenten op te schrijven. Maar als je dan je naam al hebt veranderd heb je daar geen last meer van en weet toch niemand je oorspronkelijke naam.

Bij de reactie van Hexley bedoelde ik dus met naamswijziging dat je alleen maar zelf een andere naam zegt, maar nog niet officiëel hebt laten veranderen.

Ik had trouwens iets anders in me hoofd maar ben dat al totaal vergeten :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Nezhi op 06-03-2012 17:38:57 ]
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:02:28 #301
311976 Nezhi
pi_108791022
bam dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')