Ik heb een teringhekel aan ajax, maar dit soort gezeik gun je geen enkele club.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Schijnt aan die kant dat je gewoon over het hek heen kan stappen zei die van Gangelen op tv.
Zoals je al zei: de macht ligt in handen van de zwakzinnigen. We hebben zelf toch ook al gezien hoe een klein clubje in Nancy het voor heel Feyenoord kon verpesten? Het is veel makkelijker om de actie uit te voeren dan te voorkomen, dat hou je altijd helaas.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik heb een teringhekel aan ajax, maar dit soort gezeik gun je geen enkele club.
Straks lig je uit die beker door 1 idioot
Klopt. Ze hebben bij ajax een scheiding tussen lichamelijk en geestelijk gehandicapten. De eerste groep op dat plateau, de rest op de tribunes.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze een plateau over de gracht liggen voor de rolstoelen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Klopt. Ze hebben bij ajax een scheiding tussen lichamelijk en geestelijk gehandicapten. De eerste groep op dat plateau, de rest op de tribunes.
Daar moest ik idd ook aan denken, te zielig voor woordenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zoals je al zei: de macht ligt in handen van de zwakzinnigen. We hebben zelf toch ook al gezien hoe een klein clubje in Nancy het voor heel Feyenoord kon verpesten? Het is veel makkelijker om de actie uit te voeren dan te voorkomen, dat hou je altijd helaas.
[..]
Klopt. Ze hebben bij ajax een scheiding tussen lichamelijk en geestelijk gehandicapten. De eerste groep op dat plateau, de rest op de tribunes.
Hou op johquote:Op woensdag 21 december 2011 21:33 schreef Elusive het volgende:
welke sfeer, er is nog nooit sfeer in de Arena geweest... oh ja 1x tijdens een concert van de spice girls.
sfeer zal er ook nooit meer komen want er zullen nu hekken geplaatst moeten worden
Hoerquote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef Gert het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is wel waarschijnlijk maar je weet het natuurlijk niet zekerquote:Op woensdag 21 december 2011 23:20 schreef Pedroso het volgende:
Als die rode kaart niet gegeven was dan had AZ vrolijk doorgevoetbald hoor. Zo principieel is Verbeek dan ook weer.
Zal uiteindelijk wel op een reglementaire nederlaag uitlopen + een fikse boete voor Ajax.
Jammer dat één zo'n malloot dit kan veroorzaken. Hij is bij de invalideplaatsen over het hek gegaan schijnbaar.
[..]
Het lijkt er in ieder geval niet op dat jij enig verstand van strafrecht hebt. Een paar puntjes:quote:Op woensdag 21 december 2011 21:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus zware mishandeling mag als je vol zit met adrenaline?
Goed man, daar kan je als advocaat rijk mee worden
Er zit een grens tussen, zeer terechte, zelfverdediging en zware mishandeling/poging tot doodslag.
Uhuh. "Op deze manier hoeft het van mij niet meer" was zijn insteek denk ik. Eenmaal van het veld is intern overlegd dat het op de veiligheid gegooid moest worden om geen reglementaire nederlaag aan de broek te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:23 schreef Jappie het volgende:
Ow.voor ik het vergeet....dit tupoc ging over de actie van Verbeek; n.l. het van het veld halen van zijn spelers NA de rode kaart van zijn keeper......
Het zag er mij niet uit als een zuivere nobele daad te bescherming van zijn spelers..eerder als een daad om het op zon lullige manier verliezen van een pot voetbal tegen te gaan.
Klopt, maar zoals ik al zei moet er dan wel sprake zijn van een noodweersituatie en die worden niet zo makkelijk aangenomen wanneer iemand (hoe lullig dat ook mag voelen voor het slachtoffer in kwestie) gewoon weg kan rennen om een escalatie te voorkomen. Dat is in deze zaak dus waarschijnlijk ook de vraag waar het om zal draaien.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het lijkt er in ieder geval niet op dat jij enig verstand van strafrecht hebt. Een paar puntjes:
- Er is hier geen sprake van zware mishandeling.Bij zware mishandeling moet er veel zwaarder letsel zijn dan twee trappen die een paar blauwe plekjes opleveren. En poging tot doodslag...
- 'Volzitten met adrenaline' is inderdaad een geldig excuus. Iemand die de grenzen van noodzakelijke verdediging overtreedt door "een hevige gemoedsbeweging" die rechtstreeks door de aanval is veroorzaakt, blijft namelijk straffeloos. Zie artikeltje 41 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht.
Precies. In eerste instantie overheerste de emotie vanwege die rode kaart en vervolgens bedachten ze zichzelf dat het wel eens nadelig kon uitpakken om op basis van die rode kaart gewoon van het veld af te lopen en gooiden ze het maar op zo'n lullig 'veiligheids-verhaal.'quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Uhuh. "Op deze manier hoeft het van mij niet meer" was zijn insteek denk ik. Eenmaal van het veld is intern overlegd dat het op de veiligheid gegooid moest worden om geen reglementaire nederlaag aan de broek te krijgen.
Doorspelen doet AZ te kort, ajax hierom uit het toernooi lazeren is ook geen bevredigende oplossing. Overspelen dus maar..
Geldt een rode kaart nog eigenlijk, als je een wedstrijd over speelt?
Zou het niet met zekerheid durven zeggen; maar de straf die opgelegd wordt naar aanleiding van een opgelopen rode kaart is niet automatisch een schorsing dacht ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Uhuh. "Op deze manier hoeft het van mij niet meer" was zijn insteek denk ik. Eenmaal van het veld is intern overlegd dat het op de veiligheid gegooid moest worden om geen reglementaire nederlaag aan de broek te krijgen.
Doorspelen doet AZ te kort, ajax hierom uit het toernooi lazeren is ook geen bevredigende oplossing. Overspelen dus maar..
Geldt een rode kaart nog eigenlijk, als je een wedstrijd over speelt?
Zeg me dat dit on topic is. Verbeek. Held.quote:
Ik zei het direct al. Je kon erop zitten wachten. De nachtmerrie van elke veiligheids-coördinator dit.quote:
Maar wordt zo'n wedstrijd dan niet gewoon met 10 tegen 11 hervat/overnieuw gespeeld? Regels zijn regels toch?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef Jappie het volgende:
[..]
Zou het niet met zekerheid durven zeggen; maar de straf die opgelegd wordt naar aanleiding van een opgelopen rode kaart is niet automatisch een schorsing dacht ik.
In dat geval zou de wedstrijd idd onder min of meer gelijke omstandigheden kunnen worden over gespeeld; al begint ie dan wel gelijk vanaf de start weer heel beladen.
Hervatten "as is". Overnieuw spelen, dan begin je... overnieuw. Vandaar ook mijn vraag of dan die rode kaart nog geldt. Maar dát denk ik dan weer wèl eigenlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar wordt zo'n wedstrijd dan niet gewoon met 10 tegen 11 hervat/overnieuw gespeeld? Regels zijn regels toch?
Precies...dat was mijn vraag dan ook. (Zij het miss wat onduidelijk geformuleerd)quote:Op woensdag 21 december 2011 23:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Hervatten "as is". Overnieuw spelen, dan begin je... overnieuw. Vandaar ook mijn vraag of dan die rode kaart nog geldt. Maar dát denk ik dan weer wèl eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |