Nee, ik beroep me nergens op. Maar ik zal het ondanks je overdreven reactie toch even uitleggen:quote:Op woensdag 21 december 2011 21:51 schreef Gert het volgende:
[..]O god, je beroepen op een studie om je gelijk te halen.
Nou studiebol, dit is een gevalletje noodweerexces.
Maar laat die mafkees rustig weer opstaan en 'm een mes trekken of zo. Tuurlijk.
Stoute keeper, ongelooflijk dat-ie opgefokt raakt als hij van achteren aangevallen wordt in een stadion van de tegenstander.
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat ben jij voor simpele ziel dan?
Iemand die het studeert heeft er volgens jou niks over te zeggen maar vervolgens ga jij wel beweren dat jij precies weet hoe het zit.
Doe toch normaal kerel.
Het is niet alsof hij daar 5 seconden op hem in staat te trappen. Kijk het eens terug...quote:Op woensdag 21 december 2011 21:53 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja, want Esteban was helemaal alleen en er waren niet binnen 5 seconden 10 stewards om die gast op te pakken
Dat beweer jij hier. Ik beweer alleen dat wat jij zegt niet per definitie zomaar gesteld kan worden. Probeer een beetje normaal te reageren man.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.
Doe toch niet zo mal, vent.
Dit.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat ben jij voor simpele ziel dan?
Iemand die het studeert heeft er volgens jou niks over te zeggen maar vervolgens ga jij wel beweren dat jij precies weet hoe het zit.
Doe toch normaal kerel.
Het is gewoon voor de rechter geen noodweer. Klaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.
Nee hij kreeg de kans niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij daar 5 seconden op hem in staat te trappen. Kijk het eens terug...
Bedankt dat je het even uitlegde. Je kunt nu toch wel echt merken dat je er kijk op hebt.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, ik beroep me nergens op. Maar ik zal het ondanks je overdreven reactie toch even uitleggen:
Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.
Nee, maar die zal ik eerder serieus nemen dan iemand die hard zit te schreeuwen dat hij het beter weet ook al weet hij er eigenlijk niets van.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
fdbquote:Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef Gert het volgende:
Ajax-trainer Frank de Boer nu op EL: "Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd: waarom moet dat nou. Hij wordt toch aangevallen. Dadelijk heeft ie een mes bij zich."
Dus je neemt me niet serieus.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, maar die zal ik eerder serieus nemen dan iemand die hard zit te schreeuwen dat hij het beter weet ook al weet hij er eigenlijk niets van.
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef Gert het volgende:
Ajax-trainer Frank de Boer nu op EL: "Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd: waarom moet dat nou. Hij wordt toch aangevallen. Dadelijk heeft ie een mes bij zich."
Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb het normaal niet zo op Verbeek, maar voor deze actie meer dan hulde! Zou best vaker mogen gebeuren dat een trainer gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt!
Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb het normaal niet zo op Verbeek, maar voor deze actie meer dan hulde! Zou best vaker mogen gebeuren dat een trainer gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt!
Met 10 man zeker?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef Platina het volgende:
[..]
Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.
40 jaar geleden had men hetzelfde gedaan en gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.
Dit gaat helemaal niet voor de rechter komen in the first place. Maar een rechter met een beetje empathie zou dit beoordelen als noordweerexces. De plotselinge aanval, de hektiek van een stadion. Niet weten of er nog meer malloten aankomen. Niet weten of die idioot nog neer van plan is, misschien iets in zijn zakken heeft. "Uitschakelen", dacht zijn lichaam. Kijk maar eens hoe de keeper reageert als er een suppoost op hem afkomt, tien seconden later. Hij schiet weer even in de vechthouding, maar ziet op tijd dat het "goed volk" is.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.
Ja. Hoe ik het zie stopt Verbeek omdat hij het oneens is met de rode kaart. Dit zijn gewoon de regels van de KNVB wat betreft dit soort incidenten. Een zwaktebod dus om te stoppen.quote:
Waarom niet. Als het OM hem wil vervolgen voor dit delict dan komt het gewoon voor de rechter. En volgens mij is daar prima kans op gezien de voorbeeldrol die zo'n persoon heeft.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal niet voor de rechter komen in the first place. Maar een rechter met een beetje empathie zou dit beoordelen als noordweerexces. De plotselinge aanval, de hektiek van een stadion. Niet weten of er nog meer malloten aankomen. Niet weten of die idioot nog neer van plan is, misschien iets in zijn zakken heeft. "Uitschakelen", dacht zijn lichaam. Kijk maar eens hoe de keeper reageert als er een suppoost op hem afkomt, tien seconden later. Hij schiet weer even in de vechthouding, maar ziet op tijd dat het "goed volk" is.
Ik vind dus: de reactie van de keeper was niet noodzakelijk, maar volkomen begrijpelijk.
ik denk dat ajax in het gelijk gesteld gaat worden. Aangezien een ploeg het veld niet meer opgaat na het weglopen tijdens het geven van een rode kaart.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
En nu, volledig overspelen, deels overspelen, AZ gewonnen want schuld Ajax, Ajax gewonnen want tussenstand = eindstand. Bert, zeg eens wat.
Omdat de rode kaart die die mafkees vervolgens geeft compleet nergens op slaat. Er wordt een speler aangevallen, met een karatetrap. Het is logisch dat de keeper reageert. Je kan discussiëren over de reactie van Esteban, maar rood mag je daar nooit en te nimmer voor geven.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef Platina het volgende:
[..]
Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.
Ajax moet voor de veiligheid zorgen, net als bij staafincident. Ze zullen dus wel weer heel hard gestraft worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef wise het volgende:
[..]
ik denk dat ajax in het gelijk gesteld gaat worden. Aangezien een ploeg het veld niet meer opgaat na het weglopen tijdens het geven van een rode kaart.
Das spelweigering, dus 3-0 ajax. Natuurlijk totaal niet terecht, maar zo staat het in de regels
tja, als die malloot in een rolstoel naar binnen komt, en dan opeens het valt op gaat rennen. Valt weinig tegen te doen. Niet alleen in de arena, maar in elk stadion.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ajax moet voor de veiligheid zorgen, net als bij staafincident. Ze zullen dus wel weer heel hard gestraft worden.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik zijn reactie goedkeur. Ik kan hem echter wel begrijpen, wat ook al gezegd wordt. Je weet niet eens of het de enige debiel is of dat er meer het veld op komen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.
Volgens jou slaat die rode kaart nergens op. Gelukkig ben jij geen scheidsrechter. De rode kaart voor Esteban is volgens de regels. Klaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Omdat de rode kaart die die mafkees vervolgens geeft compleet nergens op slaat. Er wordt een speler aangevallen, met een karatetrap. Het is logisch dat de keeper reageert. Je kan discussiëren over de reactie van Esteban, maar rood mag je daar nooit en te nimmer voor geven.
Nijhuis had de wedstrijd stil moeten leggen, even de spelers tot rust laten komen en dan doorspelen. Dat was de enige juiste reactie.
Maar veel mensen vinden het ook begrijpelijk dat mensen een pedofiel zouden lynchen, dus gelukkig is het strafrechtelijk systeem íets anders ingericht dan wat jan met de pet met al zijn persoonlijke voorkeuren en gedachten begrijpelijk zou vinden.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat ik zijn reactie goedkeur. Ik kan hem echter wel begrijpen, wat ook al gezegd wordt. Je weet niet eens of het de enige debiel is of dat er meer het veld op komen.
Maar ik denk dat het een hele andere discussie is of het noodweer was of te ver gaan.
Dan was hij er ook af gegaan. Zo integer is hij wel. Als het met een AZ supporter was gebeurd had hij dat ook gedaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Quisho het volgende:
Maar wat had Verbeek gedaan als AZ voorstond?
volskrant.nl telegraaf.nl ad.nl geenstijl.nl parool.nl ook.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
En nu.nl opent alweer met Ajax.
hey jijquote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef Tomasso het volgende:
Nijhuis, echt, wat een dwaas. Een van de grootste mongolen onder dit scheidsrechterkorps.
Esteban.
Verbeek.
Ajax. Tweede keer in een paar jaar dat spelers worden belaagd
.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef kapiteintje het volgende:
Juist...jij vindt dat dus beperk je tot wat jij vindt en niet wat een ander zou moeten vinden en hoe de zaak juridisch in elkaar steekt.
Zo is dat, en niet aan de groentenboer.quote:Overigens heb je met je beredenering van de omstandigheden nog wel een punt, maar het is aan een rechter om alle feiten en omstandigheden te laten meewegen in zijn oordeel.
Inderdaad.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar veel mensen vinden het ook begrijpelijk dat mensen een pedofiel zouden lynchen, dus gelukkig is het strafrechtelijk systeem íets anders ingericht dan wat jan met de pet met al zijn persoonlijke voorkeuren en gedachten begrijpelijk zou vinden.
Hij ging gelijk van het veld. Aanvaller was al afgevoerd en ineens kom Nijhuis met rood op de proppen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:13 schreef Platina het volgende:
Heb de wedstrijd niet gevolg maar ging Verbeek gelijk van het veld na de rode kaart? Had Nijhuis een kans om te staken of reageerde Verbeek te snel?
hij lijkt op karim benzemaquote:
quote:
quote:
Complete waanzin. Weet je wel wat je hier zegt?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:12 schreef Platina het volgende:
[..]
Volgens jou slaat die rode kaart nergens op. Gelukkig ben jij geen scheidsrechter. De rode kaart voor Esteban is volgens de regels. Klaar.
Nijhuis dient een rode kaart te geven, de wedstrijd tijdelijk stil te leggen en vervolgens eventueel hervatten.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:12 schreef ZuidGrens het volgende:
Verbeek is een kneus maar dit is gewoon een goede actie van 'm
Wat is je probleem precies? Moet ik dan met opzet gaan lopen verkondigen hoe de zaken NIET zitten, puur omdat jij het vervelend vindt dat het juridisch anders is geregeld? Dat zou toch vreemd zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:16 schreef Gert het volgende:
[..]Pleur toch op man, met je ik heb rechten gestudeerd dus ik weet het beter.
[..]
Zo is dat, en niet aan de groentenboer.
twitter:sjoerdmossou twitterde op woensdag 21-12-2011 om 22:05:13Ongelooflijk hoe weinig solidair Ajax zich toont met AZ. Zal reglementair doordachte tactiek zijn, maar publicitair zeldzaam dom. #AjaAZ reageer retweet
Overdrijf het anders eens. Je vergeet dat Ajax ook zwaar gestraft gaat worden. Ik besef goed wat ik zeg en zo is het nu eenmaal. Dat jij dat niet snapt wil niet zeggen dat het waanzin is.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Complete waanzin. Weet je wel wat je hier zegt?
Voetbal gaat om miljoenen. Stel dat je als club zijnde voor 3 ton zo'n eikel inhuurt. Die laat je het veld op rennen en de keeper/topspeler van de tegenpartij slaan waardoor deze reageert. Resultaat is dat de keeper/topspeler van het veld moet, en je de wedstrijd een stuk makkelijker naar je hand kan zetten zonder dat dit een rode kaart voor een van je eigen spelers oplevert.
Complete waanzin!
En dan neem ik nog niet eens mee dat je als thuisclub voor de veiligheid hebt te zorgen!
Hier ben ik het dan ook weer mee eens.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Omdat de rode kaart die die mafkees vervolgens geeft compleet nergens op slaat. Er wordt een speler aangevallen, met een karatetrap. Het is logisch dat de keeper reageert. Je kan discussiëren over de reactie van Esteban, maar rood mag je daar nooit en te nimmer voor geven.
Nijhuis had de wedstrijd stil moeten leggen, even de spelers tot rust laten komen en dan doorspelen. Dat was de enige juiste reactie.
Hoezo? Dan zou iedereen dat na het overdreven reageren en iemand de tering intrappen kunnen beweren op basis van niks en zo een straf ontlopen. Dat is toch niet werkbaar vanuit het oogpunt van een effectief rechtssysteem?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]_! dit is natuurlijk je reinste onzin
Ja, want in andere landen zou er heel anders gereageerd worden inderdaadquote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Stokstaart het volgende:
Wat een commotie om niets weer zeg
Tegenwoordig kun je als eenling kennelijk een voetbalwedstrijd waar 40.000 mensen + 1 miljoen voor de buis naar kijken kennelijk zo verstoren.
De macht is wederom aan de zwakzinnige minderheid in dit land.
Btw..mijn verklaring voor het gedrag van de keeper zou zijn:quote:Op woensdag 21 december 2011 22:16 schreef Gert het volgende:
[..]Pleur toch op man, met je ik heb rechten gestudeerd dus ik weet het beter.
[..]
Zo is dat, en niet aan de groentenboer.
Er spelen gewoon 2 zaken.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar daarom moet je het ook los zien in mijn ogen. De scheidsrechter is nu als publieke rechter opgetreden.
Frankrijk (Bordeaux - OM) kreeg een speler 3 jaar geleden ook een klap voor zijn bek van een fan. Wedstrijd is gewoon zoals het hoort uitgespeeld.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:25 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ja, want in andere landen zo er heel anders gereageerd worden inderdaad
Ze hadden die gast al eerder tegen moeten houden. Ik snap het dat Verbeek, zeker na de rode kaart, zegt dat ze maar moeten kappen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Stokstaart het volgende:
Tegenwoordig kun je als eenling kennelijk een voetbalwedstrijd waar 40.000 mensen + 1 miljoen voor de buis naar kijken kennelijk zo verstoren.
Die macht is er sowieso altijd al. Kijk maar naar een potentiele MP (Fortuyn) die door een gek in zijn hoofd wordt geschoten. Het is iets van alle tijden.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:24 schreef Stokstaart het volgende:
Ik kan het makkelijk zonder emotie zien, ik ben voor geen van beiden clubsquote:Op woensdag 21 december 2011 22:27 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er spelen gewoon 2 zaken.
1: de rode kaart en of die volgens de regels is
2. de actie van Esteban
En probeer dit nu eens allemaal los van alle emotie te benaderen in plaats van die overhitte reacties hier.
Oh, dat van die rooie kaart heb ik niet gehoord verder. Dacht dat het puur ging om die malloot en de veiligheid.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:29 schreef Muto het volgende:
[..]
Ze hadden die gast al eerder tegen moeten houden. Ik snap het dat Verbeek, zeker na de rode kaart, zegt dat ze maar moeten kappen.
Ik ook, maar ik snap niet dat mensen niet kunnen accepteren dat sommige dingen gewoon niet mogen in Nederland, zelfs geen keepers van een Eredivisieclub op een voetbalveld.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het makkelijk zonder emotie zien, ik ben voor geen van beiden clubs
Gast jij spoort nietquote:Op woensdag 21 december 2011 22:32 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik snap niet dat mensen niet kunnen accepteren dat sommige dingen gewoon niet mogen in Nederland, zelfs geen keepers van een Eredivisieclub op een voetbalveld.
Wat je zelf vindt en zou doen is 1 ding, hoe het juridisch geregeld is is een tweede. Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |