gehard vet is vaak een verzadigd vet die slecht is voor je "slechte" cholesterol. Vloeibare vetten zijn vaak (meervoudig) onverzadigd en daarom ook beter voor je "goede' cholesterol. Bij het verharden van plantaardige olieën tot een margarine gaan ook veel van die (transvetten?? geloof ik) verloren en worden dan verzadigde vetten. Daarom is olie beter. Qua calorieen kan je beter boter hebben trouwens.;) En met boter bedoel ik dan gewone roomboter, zonder bewerkingen en toevoegingen.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:41 schreef moussy het volgende:
pannekoeken gebakken in roomboter![]()
Ik weet ook niet precies waarom vloeibaar beter is dan een blok en geen zin om google aan te slingeren. Maar krijg de vraag altijd als hartpatiënten hier eten, wat ik gebruikt heb. Toch dat cholesterolietsdinges waarschijnlijk.
spoilers omdat de OP anders zo schermvullend zou zijn..quote:Op donderdag 22 december 2011 13:45 schreef moussy het volgende:
oh en btw, wat achterlijk al die spoilers in de op
quote:Op donderdag 22 december 2011 13:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij gaan met kerst aardappeltjes gebakken in ganzevet eten.Ik heb in mijn leven al zoveel dingen moeten eten "omdat ze goed voor je zijn" dat ik gelijk op de alarmstand ga als ik dat hoor.
Echt hoor, de eerste sojabrokken. (de naam alleen al) vieze beige hompen met het mondgevoel van een spons. Verkrijgbaar in groot of kleine brok. nou ja, de gierstsoufflé dus, en nog meer van dat macrobiotische gedoe. Snoep was echt de anti-christ, net als frisdrank en chips en koekjes. Zelfgebakken zuurdesembrood waar je iemand mee dood kon slaan na één dag. Net als heel calvinistich in je bed moeten liggen als je ziek was. Niks met een dekentje op de bank.
En dus eet ik bewust niet zó bewust. Ik ben er erg mee bezig, je kan me vrij weinig wijs maken op dat gebied en kies daarom wél bewust om mijn kinderen te leren dat je ook best eens lol mag hebben, dat lekkere dingen, mits met mate gewoon ook lekker zíjn ook al brengt het je niks.
Dat dik zijn je een hoop belemmeringen brengt, en dat het daarom niet fijn is om dik te zijn. Maar dat je niet een minder mens bent als je dik bént. ik bedoel, waarom zo moeilijk doen? zodat je 92 wordt in plaats van 85?
Waarom ik let op wat ik eet is om de aarde te behouden. En om lief en aardig te zijn voor de wereld om me heen, inclusief de dieren. maar geen gestress meer op de millimeter als globaal je voeding maar gezond en afwisselend is is het mij algauw goed. Geloof ik.
Dat is precies wat ik wilde zeggen met dat onderzoek. Dat Fransen bij taart zeggen: Feest en Amerikanen een schuldgevoel-associatie.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:24 schreef mignonne het volgende:
wat dat betreft ben ik meer van de Franse slageten moet lekker zijn, eten moet kunnen, en eten moet genieten zijn. Als je zilvervliesrijst lekker vindt, dan helemaal prima, maar als je het met lange tanden eet alleen maar omdat het gezonder is, dan zou ik dus gewoon voor witte rijst kiezen, of desnoods voor notenrijst ofzo.
Met mate enzo.
ah!quote:Op donderdag 22 december 2011 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik gebruik altijd arachideolie om in te bakken. En soms wel vloeibare 'boter'. Mij vader (diabetes 2 wegens leeftijd en erfelijkheid) werd dat geadviseerd door de diëtiste ivm gezondere vetten. Juist omdat het vloeibaar is, kennelijk.
We gebruiken nu eigenlijk altijd blue band goede start op brood, maar misschien toch weer eens overstappen op roomboter. Wat smeren jullie op brood?
En hier altijd volkomen penne van grand' italia, maar gewone witte, verse, tagliatelle en lasagnabladeren. Ik vind de volkomen penne lekkerder dan gewonen.
ja heusquote:
nee gewoon buuf natuurlijk!quote:Op donderdag 22 december 2011 13:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja heus, als de meisjes maar geen oma gaan zeggen.
klopt.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:47 schreef Cooki het volgende:
[..]
spoilers omdat de OP anders zo schermvullend zou zijn..
t is niet gauw goed bij jou zeg...
o wacht.. ik zou me inhouden
Anders misschien iets minder linkjes in de OP? Als het er zoveel zijn zie je ook door de bomen het bos niet meer. en voor de rest heeft iedereen zelf ook wel Google.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:47 schreef Cooki het volgende:
[..]
spoilers omdat de OP anders zo schermvullend zou zijn..
t is niet gauw goed bij jou zeg...
o wacht.. ik zou me inhouden
doorstrepen is het nieuwe openlijk achter je rug om lullen, je zou haast, bijna he, denken; achterbaks kutwijf.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Anders misschien iets minder linkjes in de OP? Als het er zoveel zijn zie je ook door de bomen het bos niet meer. en voor de rest heeft iedereen zelf ook wel Google.
En wat is dat met dat doorstrepen? Dat je eigenlijk niet zegt wat je wel zegt? je kan het ook weghalen bijvoorbeeld. Of het gewoon laten staan.
Dat was dus ook waar ik me over verbaasde, het viel mij erg mee hoe snel je aan die aanbevolen hoeveelheid zit, ook voor grotere kinderen.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:34 schreef debuurvrouw het volgende:
wat weinig hoef/mag je maar!jeetje zeg, wij eten royaal in de vezels zie ik wel. Hmm. scheelt weer een hoop zilvervliesrijst.
Dit verklaart voor mij wel heel veel sinds ik Heller (tijdelijk) over boord gezet heb en weer normaal brood ed eet.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:42 schreef debuurvrouw het volgende:
kenonne! Twéé weken opgeblazen gevoel, winderigheid en krampen na meer vezels eten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |