Haha, dat was natuurlijk niet te verwachten hé. En dit is het pas het begin. Same shit all over again.quote:Explosieve stijging Polen met uitkering
DEN HAAG - Het aantal Oost-Europeanen in Nederland met een uitkering is explosief gestegen. Bijna 12.000 Polen en andere arbeidsmigranten uit de nieuwere EU-lidstaten ontvangen nu een uitkering. Van hen zitten bijna 3200 zit in de bijstand, ruim 2500 in de WW en ruim 1400 krijgt een uitkering voor arbeidsongeschiktheid. Daarnaast ontvangen ongeveer 4400 AOW of een uitkering volgens de Nabestaandewet.
Eind vorig jaar zaten nog 1070 Oost-Europeanen in de bijstand en 1527 in de WW, zo meldde Kamp deze zomer. Toen zei hij al bezorgd te zijn over het beroep op onze sociale zekerheid door Polen.
De minister zei over het nog niet volledig openstellen van de grenzen voor Roemenen en Bulgaren geschrokken te zijn dat het aantal Oost-Europeanen met een uitkering in ons land dit jaar zo hard is gestegen. „Wie zegt dat het straks niet gaat om 30.000 of 40.000?”, stelde hij. Volgens hem kost dit honderden miljoenen euro's.
Een ruime Kamermeerderheid van VVD, PvdA, PVV, CDA en SP sprak steun uit voor het kabinetsplan om voorlopig (tot 2014) een werkvergunning te eisen van Roemenen en Bulgaren die hier willen werken. bron:telegraaf
ja dat klopt.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:14 schreef L3IPO het volgende:
Ze hebben hier toch ook premie voor afgedragen?
Maar ten opzichte van autochtonen natuurlijk een stuk minder, iets waar volgens mij alleen de AOW op gecorrigeerd wordt.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:15 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
ja dat klopt.
maar zoals de meeste pvv ers hier moeten ze alsnog gedeporteerd worden naar hun eigen land
Ja, dat risicoaspect is het principe van een verzekering, wat bijvoorbeeld de WW is. Als het goed is, is de hoogte van de premie daarop vastgesteld.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ten opzichte van autochtonen natuurlijk een stuk minder, iets waar volgens mij alleen de AOW op gecorrigeerd wordt.
Werknemers betalen gek genoeg geen ww-premie, dit zit in het werkgeversdeel. Linksom of rechtsom maakt het natuurlijk niet zoveel uit, de reden dat dit het nieuws haalt is dat het idee kennelijk leeft dat Polen te weinig betaald hebben om nu recht te hebben op geld, een probleem dat je natuurlijk vrij snel hebt in dit soort situaties. Het is eigenlijk alleen maar beeldvorming.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:20 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat risicoaspect is het principe van een verzekering, wat bijvoorbeeld de WW is. Als het goed is, is de hoogte van de premie daarop vastgesteld.
Ja, klopt. Maar WW is sowieso maar een paar maanden. Een beroep doen op de Bijstand kan voor EU/EER-burgers gevolgen hebben voor het verblijfsrecht, en daarmee op het recht op Bijstand. Maar dan moet de IND wel dat verblijfsrecht intrekken. Mij is niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk gebeurt.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Werknemers betalen gek genoeg geen ww-premie, dit zit in het werkgeversdeel. Linksom of rechtsom maakt het natuurlijk niet zoveel uit, de reden dat dit het nieuws haalt is dat het idee kennelijk leeft dat Polen te weinig betaald hebben om nu recht te hebben op geld, een probleem dat je natuurlijk vrij snel hebt in dit soort situaties. Het is eigenlijk alleen maar beeldvorming.
De vraag die rijst is of onze politici echt zo naïef zijn, of zich alleen maar van den domme houden. Hoewel ik deze politici niet hoog aansla geloof ik niet dat ze zo naïef zijn. Ze wisten heus wel dat dit het resultaat zou zijn. Dit zag een blind paard nog aankomen.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:56 schreef LXIV het volgende:
Ik weet nog dat Donner ons vertelde dat het totale aantal Oost-Europeanen "hooguit enkele duizenden" zou gaan bedragen. En dat ze na een paar maanden werken "allemaal weer terug zouden keren naar eigen land", omdat dit een "hele andere situatie was dan met de gastarbeiders in de jaren 70".
Nu hebben we dus al meer WAO-ers, WW-ers, bijstandstrekkers en andere afhankelijken van het sociale stelsel als er ooit voorzien was dat er uberhaubt aan Oost-Europeanen naar Nederland zou komen. En dat al na een paar jaar. Het is werkelijk exact hetzelfde verhaal als destijds met de gastarbeiders.
Maar als je dit 10 jaar terug zei was je op z'n best een fascist maar eerder nog een nazi.
Als het huidige systeem over 5 jaar nog zou bestaan, zou dit zomaar het geval kunnen zijn inderdaad.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:15 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof niet dat die politici zo naief zijn. Ze weten best wel wat de effecten zijn, maar sussen het volk in slaap om zo toch weer een lichting binnen te halen. Dan zijn ze er eenmaal en gaan ze toch niet meer terug. Waarschijnlijk komt over 5 jaar de volgende lichting, uit Bangladesh, Afrika of elders. Maar dan zal het allemaal heel anders lopen dan met de Turken of met de Polen, echt waar. Dit is weer een nieuwe situatie. En we hebben die mensen keihard nodig, vanwege de vergrijzing en omdat de Turken en Polen die hier nu een uitkering hebben eigenlijk toch kansarm op de arbeidsmarkt zijn.
quote:Op woensdag 21 december 2011 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ten opzichte van autochtonen natuurlijk een stuk minder, iets waar volgens mij alleen de AOW op gecorrigeerd wordt.
Ik zie het niet zozeer als klagen , meer aan de alarmbel trekken.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als het huidige systeem over 5 jaar nog zou bestaan, zou dit zomaar het geval kunnen zijn inderdaad.
Wij zijn hier echter zelf debet aan. We klagen wat, maar niemand doet er iets aan. Wat dat betreft hoeven de politici ook weinig te sussen. We zijn gewoon verworden tot apathische consumensen.
Ik zou het anders hebben verwoord , maar er zit kern van waarheid in inderdaad.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Stemmen...
Het enige dat volgens mij nog helpt is politici bedreigen en indien nodig ook verder gaan als alleen dreigementen uiten, ook al "moeten we dat met zijn allen niet willen" en "bedrijven we zo geen politiek in dit land".
"Wie niet horen wil, moet maar voelen..."
Ze hebben in het verleden geleerd dat dergelijke gastarbeiders goedkope loonslaven zijn welke zich makkelijk laten uitbuiten.quote:
Exact.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:08 schreef De_Nuance het volgende:
Hier waarschuwen de PvdA & SP al jaren voor.
Maar rechts kijkt weer weg net als toen met de gastarbeiders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |