abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 december 2011 @ 17:23:09 #1
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_105873591
Stoppen met roken maakt gelukkiger

quote:
Een goede reden om stoppen met roken dit jaar weer op je lijst met goede voornemens te zetten. Mensen die gestopt zijn met roken zijn namelijk gelukkiger dan toen ze nog wel rookten. Dat blijkt uit een onderzoek van het blad Annals of Behavioral Medicine.

Het blad heeft onderzoek gedaan naar de invloed van stoppen met roken op het levensgeluk van de deelnemers. 1500 proefpersonen deden mee met het experiment. Voor aanvang van het experiment werd gekeken hoe gelukkig de rokers waren. Er werd hierbij onder andere gelet op werk, creativiteit, sociale contacten, gezondheid, emoties en relaties. Na een periode van één en drie jaar later werden de deelnemers opnieuw gevraagd hoe gelukkig ze waren.

Opvallend is dat mensen die erin geslaagd waren om van het roken af te komen, een betere kwaliteit van leven hadden, minder last van stress en ze voelden zich gezonder. Volgens de onderzoekers zullen ex-rokers op lange termijn dus gelukkiger en tevredener worden.
Zijn er hier ex-rokers die dit kunnen bevestigen?
Of rokers die van plan zijn te stoppen?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_105873611
ja ik ben gelukkiger :)

Het enige: ben 5 kilo aangekomen... Nu kon ik het wel hebben (van 57 naar 62 ongeveer) dus maakt het niet zo heel veel uit, merk wel dat ik op moet letten met eten wat ik voorheen nooit heb moeten doen.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:25:08 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_105873672
Interessant.... toch wil ik nog niet stoppen. :9
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_105873750
Ik ben van plan om ergens tussen nu en drie jaar te stoppen met roken, ik ga er geen datum op prikken ;)

Wel een interessant stukje tekst, ik geloof ook wel dat gestopte rokers minder last hebben van stress en dergelijke, maar na 10+ jaar roken kun je je denk ik niet meer voorstellen hoe het is om niet te roken. Of althans, zo ervaar ik het zelf.
pi_105873780
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:27 schreef LompeHork het volgende:
Ik ben van plan om ergens tussen nu en drie jaar te stoppen met roken, ik ga er geen datum op prikken ;)

Wel een interessant stukje tekst, ik geloof ook wel dat gestopte rokers minder last hebben van stress en dergelijke, maar na 10+ jaar roken kun je je denk ik niet meer voorstellen hoe het is om niet te roken. Of althans, zo ervaar ik het zelf.
Hint: Lees mijn topic nog een keer door :D
pi_105873904
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:28 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Hint: Lees mijn topic nog een keer door :D
Ha, maar ik was wel van plan om te stoppen zonder hulpmiddelen, dat lijkt mij voor mijzelf prettiger ;)
pi_105874353
Dit kan wel kloppen.
Altijd dat gestress bij rokers als ze op een feestje zijn en niet binnen mogen roken en dus naar buiten moeten.
Of ergens thuis op een verjaardag dat ze met een paraplu buiten moeten staan als het regent.
5 Ferrari's op videoband!
pi_105874494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dit kan wel kloppen.
Altijd dat gestress bij rokers als ze op een feestje zijn en niet binnen mogen roken en dus naar buiten moeten.
Of ergens thuis op een verjaardag dat ze met een paraplu buiten moeten staan als het regent.
Niet-roker?

Die situaties bezorgen namelijk helemaal geen stress.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:48:17 #9
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_105874567
Ik ben wel gelukkiger ja, sinds ik gestopt ben. :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  Moderator vrijdag 23 december 2011 @ 15:03:47 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_105963917
Ik begrijp niet helemaal waarom je gelukkiger wordt: roken helpt bij mij (deels) juist tegen stress. Hoezo zou ik dan minder stress hebben als ik zou stoppen?

quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:46 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Niet-roker?

Die situaties bezorgen namelijk helemaal geen stress.
Integendeel, op je werk is het juist lekker als je even naar buiten gaat om te roken. Even van je plek af.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:40:26 #12
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105974052
Ik ben juist ongelukkiger omdat ik nu als enige niet rook van mijn vrienden. En ik kan echt iet meer tegen rook. Niet leuk om minstens 2 keer per week hoestend en benauwd in hun rook te zitten, weer al je kleren en haren te moeten wassen. Ik heb inmiddels gewoon weerzin om naar mijn vrienden en feestjes te gaan.

Als er een reden is om weer te beginnen, is dat het.
pi_105989981
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:03 schreef Karina het volgende:

[..]

Integendeel, op je werk is het juist lekker als je even naar buiten gaat om te roken. Even van je plek af.
Dat is waar, maar om het nou stress te noemen dat je naar buiten moet om te roken is ook zo vreemd ;)
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 15:30:39 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_106002513
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2011 01:09 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat is waar, maar om het nou stress te noemen dat je naar buiten moet om te roken is ook zo vreemd ;)
Dat bedoel ik: juist even onstressen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:30:08 #15
351780 Piye
King of Kush
pi_106004604
Ik ben wel heel vrolijk, maar ik heb denk ik niet lang (en intensief) genoeg gerookt om dat als verklaring te zien.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_106009255
Nu anderhalve maand gestopt ofzo. Het prettige is dat je niet meer afhankelijk bent van de sigaret. Je hoeft niet meer op te letten of je er nog wel genoeg hebt, en je hoeft niet telkens tussen de dingen door te roken. Dat is wel lekker.

Met bier erbij wordt het echter een behoorlijk gestresste frustisituatie. Daar moet ik echt nog ff goed aan wennen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_106152083
In theorie ja. In praktijk nee, maar dat komt door een tsunami van vette pech die tegelijk kwam.
Heeft die pech me weer aan de peuk gebracht? Nee want een smoel als een mummie kan ik nu effe missen als kiespijn.

Genoeg is genoeg, het was lekker maar nu is het welletjes.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:17:29 #18
333294 ch0c0l0c0
Live the moment
pi_106157132
Ik weet zeker dat ik er ongelukkiger van zal worden en dat pas na enkele jaren ik de voordelen ervan ga inzien.
Op 29 december 2012 schreef AppelCake het volgende:
ch0c0l0c0 Je bent mijn lieve hoer, ik kan niet meer zonder je! wjnmk nwly!
Samen met ginger en kerstsnol nemen wij de wereld over, pr0nfilms maken en meer en meer chickies hosselen.
pi_106165960
Ik vraag me toch ook af hoe het je minder stress kan bezorgen. Natuurlijk, als je verschrikkelijk verslaafd bent dat je in paniek raakt als je een paar uur niet kan roken is het wat anders, maar zo snel gaat het niet is mijn ervaring.

Ik vind het nooit erg als ik ergens niet binnen mag roken. Als er andere rokers zijn loop ik af en toe even mee naar buiten, en anders zie ik wel of ik er nog zin in heb. Op het werk is het ook wel relaxt moet ik zeggen. Ik heb twee banen, bij de ene (kantoorbaan) mag ik niet roken tijdens het werk waar ik geen problemen mee heb. Zou ook niet eerlijk zijn als ik rookpauzes zou inlassen terwijl de rest doorwerkt. Ik pak thuis wel weer een peukje. Op mijn andere werk (uitgaansscene) mag het wel gewoon. En daar is het bijzonder relaxed om even buiten te gaan staan roken met wat collega's :) Even niks doen.

Ik wil er ook in de komende 3, 4 jaar mee stoppen, maar momenteel nog niet. Voornamelijk omdat ik 65 uur in de week werk, en het werkt voor mij behoorlijk stressverminderend.

Overigens ben ik er wel eerder een keer mee gestopt, een half jaartje. Moet zeggen dat het me helemaal niet zo tegen viel nadat ik de eerste drie weken door was.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_106166682
Roken helpt helemaal niet tegen stress, dat is een fabeltje waar rokers graag in willen geloven, Ik geloofde er ook in, maar het is niet meer dan placebo. Sinds ik niet meer rook heb ik echt niet meer stress gekregen, integendeel. Als je van de afhankelijkheid af bent dan heb je veel minder stress en heb je geen peuken meer nodig om "rustig" te worden. Nooit meer die gedachtes zoals "oh god ik hoop dat ik daar mag roken", of: "fuck, sigaretten op en de winkels zijn bijna dicht" etc. En ik ben veel fitter en gezonder geworden, zeker nadat ik die bijgekomen kilo's na het stoppen erafgetraind had. Want roken kost veel energie, die energie stop ik nu in sport en beweging en dat voelt erg goed.

Dus ja, ik denk wel dat ik er gelukkiger op ben geworden.
pi_106166802
Mwa, om het nou 'stress' te noemen is ook wel wat overdreven natuurlijk. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit stress heb gevoeld omdat ik niet kon roken. Maar even lekker buiten staan en rustig een sigaretje roken vind ik toch wel ontspannend, laten we het dan zo noemen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_106202114
je longen zeggen van wel

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')