abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2012 @ 19:23:21 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106881003
quote:
Hier dus weer

The new Williams driver revealed…
January 16, 2012 by Joe Saward
The Mole’s latest missive would seem to be announcing that Bruno Senna will soon be signed by WilliamsF1.

The Mole says that we should watch out tomorrow.

http://joesaward.wordpres(...)new-williams-driver/
pi_106903583
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier dus weer

The new Williams driver revealed…
January 16, 2012 by Joe Saward
The Mole’s latest missive would seem to be announcing that Bruno Senna will soon be signed by WilliamsF1.

The Mole says that we should watch out tomorrow.

http://joesaward.wordpres(...)new-williams-driver/
Nu ook op F1Today
quote:
'Bruno Senna legt beslag op tweede stoeltje bij Williams'

Het team van Williams staat op het punt om de line-up voor 2012 af te ronden. Bruno Senna heeft maandag een contract getekend bij de Britse renstal, melden Autosprint en Grande Premio. De Braziliaan volgt zijn landgenoot Rubens Barrichello op.

Senna dankt het stoeltje bij Williams vooral aan zijn rijk gevulde sponsorbuidel. Hij brengt maar liefst veertien miljoen euro mee, met sponsors als OGX, Embratel en Gilette. De 28-jarige coureur wordt de nieuwe teamgenoot van Pastor Maldonado. Een officiële aankondiging lijkt een kwestie van dagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_106903613
Petrov in gesprek met Caterham over positie van derde rijder
quote:
Oksana Kosachenko, manager van Vitaly Petrov, is gespot bij de fabriek van Caterham F1 Team in Hickham. De Russische coureur zit na een gedwongen vertrek bij Lotus Renault GP zonder werkgever voor 2012, maar kan mogelijk bij het team van Tony Fernandes terecht.

Dat gerucht zoemt al enige tijd rond, al ging het daarin steeds om de plek van Jarno Trulli als racecoureur. De Finse krant Turun Sanoma bericht echter dat Caterham F1 Team het contract van Trulli honoreert en dat Petrov in beeld is voor de positie van reserverijder.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:41:57 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106909171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nu ook op F1Today

[..]

Nu helemaal officieel

F1 twitterde op dinsdag 17-01-2012 om 13:38:34 Senna to race for Williams in 2012: Williams have announced on Tuesday that Bruno Senna will contest the 2012 FI... http://t.co/UIJj65sr reageer retweet
pi_106912375
Jammer dat dit stoeltje naar Senna gaat. Lijkt me niet de juiste line-up voor Williams om de weg naar boven te vinden.

Zowel Senna als maldonado geef ik nog wel het voordeel van de twijfel, bij vlagen allebei erg snel en goed. Naast elkaar in een team lijkt me voor beide heren niet de beste situatie om je te bewijzen: Ook al versla je je teamgenoot, blijft er toch twijfel bestaan over je prestaties. Lastig om dergelijke coureurs zo op waarde te schatten. Zie ook Toro Rosso afgelopen jaar.

Voor barrichello vind ik het ook erg zuur. Niet een van mijn favoriete coureurs, maar hij verdient een mooi(er) afscheid.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:13:26 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106915166
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:05 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Jammer dat dit stoeltje naar Senna gaat. Lijkt me niet de juiste line-up voor Williams om de weg naar boven te vinden.

Zowel Senna als maldonado geef ik nog wel het voordeel van de twijfel, bij vlagen allebei erg snel en goed. Naast elkaar in een team lijkt me voor beide heren niet de beste situatie om je te bewijzen: Ook al versla je je teamgenoot, blijft er toch twijfel bestaan over je prestaties. Lastig om dergelijke coureurs zo op waarde te schatten. Zie ook Toro Rosso afgelopen jaar.

Voor barrichello vind ik het ook erg zuur. Niet een van mijn favoriete coureurs, maar hij verdient een mooi(er) afscheid.
Ben ik wel met je eens, ik had liever Sutil daar gezien, die heeft wel altijd moeite een race goed uit te rijden maar bij hem weet je wel hoe snel de auto kan.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:36:05 #57
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_106920727
Toch licht teleurgesteld dat het Senna is geworden.
Trotse Belg.
pi_106920888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens, ik had liever Sutil daar gezien, die heeft wel altijd moeite een race goed uit te rijden maar bij hem weet je wel hoe snel de auto kan.
Denk dat bij Sutil ook de (mogelijke) aanklacht van Eric Lux heeft meegespeeld. Is toch een extra onzekerheid.
pi_106943998
HRT hangt prijskaartje van 6 miljoen euro aan tweede racestoeltje
quote:
Het team van HRT vraagt minstens zes miljoen euro voor het tweede racezitje voor 2012. De nieuwe teamgenoot van Pedro de la Rosa moet betalen, zo schrijft de Spaanse krant Marca. En het dagblad zet Giedo van der Garde bovenaan het lijstje kandidaten.

Het management van de Nederlander doet verwoede pogingen om Van der Garde voor komend seizoen in de Formule 1 onder te brengen. HRT is wat dat betreft nog de enige mogelijkheid, alle andere stoeltjes zijn reeds vergeven. Van der Garde kan de vereiste 6 miljoen euro ophoesten, maar er zijn meerdere gegadigden voor de plek bij HRT.

De Nederlander schreef gisteren nadat Williams Bruno Senna presenteerde voor 2012 op zijn Twitter: “Ik wacht nog op nieuws. Ben hard aan het trainen om me zo goed mogelijk voor te bereiden. Ik ben positief dat we spoedig goed nieuws hebben.”
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:11:11 #60
300404 Katlaah
Slaapt nu nog.....
pi_106944857
Vraag me nu toch af, heeft ie de plek om zijn skills, of om zijn geld/naam? Want veel verrassende dingen heeft Bruno Senna nou niet laten zien in het afgelopen jaar, tenminste mij staat niks bij :P .
Nu ook met actief FOK!-account
pi_106955816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:11 schreef Katlaah het volgende:
Vraag me nu toch af, heeft ie de plek om zijn skills, of om zijn geld/naam? Want veel verrassende dingen heeft Bruno Senna nou niet laten zien in het afgelopen jaar, tenminste mij staat niks bij :P .
Williams zegt dat een een weloverwogen keuze hebben gemaakt voor Senna en hem niet voor zijn geld hebben gekozen.
quote:
Williams chief operations engineer Mark Gillan said that the team was adamant that it would go for the best driver it could - rather than the one offering the highest money.

"From our side we had an extensive driver evaluation programme with a handful of drivers, and we made the final decision based on raw pace, consistency, tyre management, technical feedback and mental capacity - and most importantly the potential impact they would have on the team," he said.

"I think in all those areas it was very clear that Bruno has not had a lot of experience in single seater racing, but has consistently shown improvement and real talent.
Dit is wat Alan Permane over Senna zegt:
quote:
They know a decent driver when they see one at Renault. Trackside operations diretor Alan Permane has worked with Michael Schumacher, Fernando Alonso and Robert Kubica and he says his impressions of Senna were largely positive.

"I don't think there's any doubt about his pace," Permane says. "What lets him down - and he knows it - is his consistency. But he didn't get a chance to show it. He had eight races with us but a lot of them were compromised by car problems."

Permane admits that it is difficult to be sure exactly how quick Senna is because Petrov is not exactly a proven top-level benchmark.

"Bruno was at least as quick as - if not quicker than - Vitaly," Permane says. "It's difficult to say whether he's going to be an Alonso/Kubica/Schumacher character, but some drivers take a long time to come along.

"Look at Jenson Button - when he drove for us, Giancarlo Fisichella destroyed him, and Fisi would be the first guy to admit he's not a mega. He was a very good number two. But now Jenson's fantastic. Can Senna do that? Only time will tell.

"He's very confident, very relaxed, almost performs better under pressure. The cars these days are trickier to drive (than they used to be) for someone who jumps in cold. And I think he did a brilliant job to do that.

"There's definitely something there. He definitely can be there on merit."

Backed by a budget or not, then, Senna more than deserves a chance to show what he can do.
Snel, maar niet consistent is het oordeel van Permane. Maar dat kan hij nog bijleren, zoals ook Button dat gedaan heeft.

En daarnaast heeft hij vorig jaar leuke dingen laten zien bij Renault.

• In Spa had hij een goede kwalificatie een goede race na zijn fout in de eerste bocht en eindigde niet ver achter Petrov (ca 20 seconden).
• In Monza haalde hij de top 10 na in de eerste ronde zijn neus te hebben verwisseld (en dus laatste lag).
• In Singapore was hij sneller dan Petrov
• In India had hij problemen met KERS (en lag voor die problemen voor Petrov)
• In Brazilie lag hij voor Petrov voordat hij tegen Schumacher reed en een penalty kreeg (en daarna nog een)
pi_106956061
Senna is van het kaliber Van der Garde, Liuzzi denk ik. Eigenlijk niet goed genoeg voor F1.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2012 @ 17:16:35 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106956134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:14 schreef Big-Ern het volgende:
Senna is van het kaliber Van der Garde, Liuzzi denk ik. Eigenlijk niet goed genoeg voor F1.
mja, ik schat Senna wel iets hoger in. Geen top, maar ook geen bagger. Hij moet alleen nog veel leren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:47:30 #64
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_106959463
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik schat Senna wel iets hoger in. Geen top, maar ook geen bagger. Hij moet alleen nog veel leren.
Vind dat lastig te beoordelen. Eerst in een HRT die nog trager was dan een vuilsniskar in een file. En dan instappen in een wagen waar je nog niet in gereden hebt.
Dus ik wacht de eerste paar races eens af, dan heeft ie mooi pre-season tests kunnen doen, en heeft ie enig sinds de race ervaring van vorig jaar waar die op kan verder bouwen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:07:33 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_107184637
JRobertsF1 twitterde op dinsdag 24-01-2012 om 17:05:42 Jérôme D'Ambrosio confirmed as third /reserve driver for Lotus #f1 reageer retweet
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:24:46 #66
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_107187367
Goeie keuze voor Jérôme. Zeker als je ziet wat nog vrij was. En misschien als een Grosjean of Kimi zwaar tegenvalt dat hij toch nog een kans midden in het seizoen zou krijgen .
Trotse Belg.
pi_107205208
Ow dat is wel tof nieuws voor de belgen onder ons!

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107208964
Petrov testrijder voor Pirelli (als hij geen stoeltje vindt)

quote:
Vitaly Petrov is in the frame to land a test driving role with Pirelli for 2012 if he fails to land a race seat for the season ahead.

The Russian, who has most recently been linked with a drive at Caterham following his dismissal from Renault at the end of last season, made a surprise appearance on Wednesday at a Pirelli press event in Abu Dhabi.

Although the appearance with Pirelli is a one-off for now, Pirelli's motorsport director Paul Hembery has confirmed that the Russian is being considered for an expanded role if he does not race.

"We will see how it goes," Hembery told AUTOSPORT. "There is always a lot of tyre development work to do, and we are eager to have a driver who has experience of racing from the previous year."

Pirelli currently has Lucas di Grassi as its tester, and the Brazilian is also expected to stay on for the season ahead.

...

Petrov has been in talks with Caterham about a role for 2012, and there were rumours that he could even replace Jarno Trulli if the Italian decided that he did not wish to continue with the team.

However, Trulli said last week that he was unaware of the rumours and he spent time at the outfit's Hingham factory on Monday talking through plans for the season ahead with his engineers.
pi_107211142
Toch wel apart dat de man geen race stoeltje heeft gevonden. Ik meen me te herinneren dat ie 30 miljoen ofzo mee bracht naar Lotus? Dan is er voor een VdGarde al helemaal geen hoop.
pi_107211211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:24 schreef Sasman het volgende:
Goeie keuze voor Jérôme. Zeker als je ziet wat nog vrij was. En misschien als een Grosjean of Kimi zwaar tegenvalt dat hij toch nog een kans midden in het seizoen zou krijgen .
Zo'n beroerde rijder is die Belg ook helemaal niet. Een Formula Master titel op zn naam geschreven. In de GP2 viel hij me trouwens wel tegen. Eerste jaar F1 was degelijk. Meer kan je volgens mij ook niet doen in een Virgin.
pi_107232168
Niet eens geld voor een paar stoelen en een tafel!

woensdag 25 januari 2012 @ 20:56:40 #72
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107232913
Ach, hij heeft zich tenminste geschoren. Dat doen dat soort mannen meestal ook niet :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 januari 2012 @ 20:59:58 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107233063
quote:
15s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:40 schreef Nober het volgende:
Niet eens geld voor een paar stoelen en een tafel!

[ afbeelding ]
ze zijn vast te lui om het spul van binnen naar buiten te slepen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107234390
Waarom heeft ie een kniebeschermer om zn rechterbeen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:40:34 #75
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107234971
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Waarom heeft ie een kniebeschermer om zn rechterbeen? :@
Smalle monocoque. Zodat de knieën niet tegen elkaar slaan continue, dus het kussen zit normaal aan de zijkant, niet van voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')