wat ik gelezen heb zijn hypotheses welke al dan niet waarschijnlijk worden geacht. allemaal verleden en onduidelijk, 1e onderzoek spreekt andere onderzoek tegen. boeiend. belangrijk is de relevantie binnen de actuele stand van zaken van de mensch; is alleen vlees een dieet waar je gezond oud mee wordt?quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:39 schreef Zith het volgende:
[..]
En dat boeit mij weer weinig. Jij had een standpunt, dat standpunt was wmb fout, dat zie jij nu ook in. Prima.
Vandaag begonnen. Toch maar eerst een testrun doen tot nieuwjaar. Oudjaarsdag hervat ik de vaste voeding wel weer om 12:00 uur omdat er nogal wat alcohol in zal gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Na overleg ga ik meedoen TS! Niet puur om water maar 10 dagen op eiwitshakes en smorgens 10 ei-eiwitten om toch nog iets binnen te krijgen. Dan 4 dagen aansluitend op alleen water.
Wel zullen de nodige vitaminen supplementen aangeschaft worden...
Denk je ook aan zout? 5 liter vocht is echt heel veelquote:[b]Op dinsdag 27 december 2011 17:52 schreef Hydrogeny het
5 x per dag mijn eiwitshake om de schade te beperken. Shakes zijn verdunt met 1 liter water en bevatten 70 gram eiwit per shake.
Ondersteund door:
http://www.bodyenfitshop.(...)ds/adam_ingredienten
Om toch aan mijn vitaminen te komen...
77 kg 8% en dan 350 gram eiwit per dag?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:52 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Vandaag begonnen. Toch maar eerst een testrun doen tot nieuwjaar. Oudjaarsdag hervat ik de vaste voeding wel weer om 12:00 uur omdat er nogal wat alcohol in zal gaan.
5 x per dag mijn eiwitshake om de schade te beperken. Shakes zijn verdunt met 1 liter water en bevatten 70 gram eiwit per shake.
Ondersteund door:
http://www.bodyenfitshop.(...)ds/adam_ingredienten
Om toch aan mijn vitaminen te komen...
BF is 18.1%
Gewicht is 77.2KG
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
77 kg 8% en dan 350 gram eiwit per dag?Overkill, dure carbs. Daarnaast is zo'n scoop whey echt geen 100% eiwit en krijg je nog steeds genoeg carbs binnen uit zoet- en vulstoffen. Dure grap, en van een alleen-eiwit dieet is dus geen sprake. Waarom doe je dit?
beter gewoon watervasten, dat is het beste zegt mijn tante.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.
De shakes zijn trouwens van Isopure en heb hier de Low Carb versie van genomen. Ze hebben ook nog een Zero Carb versie maar ben ook op advies toch voor de low carb gegaan zodat ik in ieder geval nog iets binnen krijg. Zout krijg ik overigens genoeg binnen bij mijn eitjes...Met dit "dieet" zit kom ik 1700 kcal lager uit dan dat ik nu binnenkrijg.
Een energiedeficientie van 1700 kcal? Harde cut maatje. Maar mijn punt is, waarom zou je al dat eiwit als dure carbs willen gebruiken? Schroef het eiwit gewoon naar beneden, 2 gram per kg lichaamsgewicht is meer dan voldoende, zoek de studies maar op. Je boekt meer resultaat met meer rust en beter trainen, dan met onnodig veel eiwit eten. Energie kun je ook gewoon uit goedkopere carbs halen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.
De shakes zijn trouwens van Isopure en heb hier de Low Carb versie van genomen. Ze hebben ook nog een Zero Carb versie maar ben ook op advies toch voor de low carb gegaan zodat ik in ieder geval nog iets binnen krijg. Zout krijg ik overigens genoeg binnen bij mijn eitjes...Met dit "dieet" zit kom ik 1700 kcal lager uit dan dat ik nu binnenkrijg.
Dat is omdat je lichaam dan aan het "afkicken" is van het structureel teveel koolhydraten binnenkrijgen. Je spijsvertering moet andere enzymen aanmaken en je cellen zijn "gewend" om glucose te verbranden, terwijl ze nu moeten omschakelen naar vetten. De meeste low-carb dieeten (Atkins, Protein Power, etc) waarschuwen hier ook voor in de eerste paar dagen (Atkins heeft geloof ik ook wat tips om die effecten zoveel mogelijk te verminderen).quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:10 schreef Hydrogeny het volgende:
Dag 3 en 4 was het 's morgens zwaar, je staat half dood op!
Ja had zoethout al als tip gekregen en Atkins raad (suikervrije) kauwgom aan. Door al het kauwen en slikken krijg je alleen maar meer honger dus was voor mij niet ideaal... denk dat je hier "gewoon" even doorheen moet bijten. Alhoewel ik me niet kan indenken dat ik dit langer dan 3 a 4 dagen zou kunnen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat is omdat je lichaam dan aan het "afkicken" is van het structureel teveel koolhydraten binnenkrijgen. Je spijsvertering moet andere enzymen aanmaken en je cellen zijn "gewend" om glucose te verbranden, terwijl ze nu moeten omschakelen naar vetten. De meeste low-carb dieeten (Atkins, Protein Power, etc) waarschuwen hier ook voor in de eerste paar dagen (Atkins heeft geloof ik ook wat tips om die effecten zoveel mogelijk te verminderen).
Jij doet het zo te lezen ook wel heel extreem met alleen maar eiwitten en (heel veel) waterquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:43 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Ja had zoethout al als tip gekregen en Atkins raad (suikervrije) kauwgom aan. Door al het kauwen en slikken krijg je alleen maar meer honger dus was voor mij niet ideaal... denk dat je hier "gewoon" even doorheen moet bijten. Alhoewel ik me niet kan indenken dat ik dit langer dan 3 a 4 dagen zou kunnen.
pas maar op met die shake kuurtjesquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:53 schreef anboni het volgende:
[..]
Jij doet het zo te lezen ook wel heel extreem met alleen maar eiwitten en (heel veel) waterIk heb een tijdje geleden ook zo'n "kuur" gedaan, dat waren 2 a 3 eiwitshakes per dag met 2 eetlepels kokosmelk erdoor en daarnaast 1 normale (low-carb) maaltijd per dag. Dat was nog redelijk vol te houden voor die twee weken (maar daarna had ik het ook wel gehad met die eiwitshakes, had nog wat eiwitpoeder over, dus ik dacht af en toe nog eens te ontbijten met zo'n ding. heb het in de maanden daarna nog 1 keer gedaan
)
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:36 schreef fathank het volgende:
Enige goeie shake die ik ken is de shake weight.
Check deze man zn fysiek, en dat allemaal dankzij 5 minuten shaken per dag.
[ afbeelding ]
Dat wilt men niet horen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
watervasten man. het klinkt levensgevaarlijk en daarbij lijkt het jojo effect me onvermijdelijk. als je zo graag wilt afvallen ga dan naar je huisarts ofzo, of neem een ander dieet. niets eten is echt de slechtste manier om op lange termijn een goed gewicht te houden.
wel een interessante economische markt thoughquote:Op zondag 1 januari 2012 13:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat wilt men niet horen.
Ze vreten zich jaren lang de tyfus in totdat ze zo moddervet zijn om daarna te denken dat er een quick fix voor is. Zelfs als daarna goed wordt uitgelegd dat hetgeen ze gaan doen een zeer slechte benadering is gaan ze toch door daarmee.
Triest om te zijn hoe ze na hun dieet er uiteindelijk veel slechter voorstaan dan voorheen.
En dan maar weer gaan zoeken naar die ene magic quick fix.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |