A true fok!erquote:Op woensdag 21 december 2011 14:27 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik snap niet waar dit beeld vandaan komt. Niet alle jongeren zijn kutpubers. Neem mij bijvoorbeeld, ik ben zelfs nog nooit uit geweest__!
Nou is Hans Hillen een CDA'er waarvan je wereldvreemdheid kunt verwachten, maar je hebt gelijk.quote:
Jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ja..
Je ben nog een beginner dus fok!erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
Dit gelezen hebbende verander ik van standpunt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:32 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gatver, maatschappelijke dienstplicht. Nou willen die babyboomers dat andere generaties hun billen G R A T I S komen wassen in het bejaardenhuis.![]()
En weer 2 jaar minder om je hypotheek af te lossenquote:Op woensdag 21 december 2011 14:33 schreef Leandra het volgende:
Hoe laat zich dat combineren met de maximale studieduur, en wanneer vindt die maatschappelijke dienstplicht plaats?
Direct na de middelbare school? Direct na de vervolgopleiding?
Dat is vast geweldig als je je studie deels gedaan hebt mbv een stage in het bedrijfsleven waarbij het de bedoeling is dat je daar blijft werken, en dat je dan even een jaar of 2 uit de werkomgeving bent om koffie te serveren in het bejaardentehuis.
Misschien kun je je vakkennis nog bijhouden door te helpen met het invullen van belastingformulieren ofzo, maar ik hoop dat ze eigenlijk juist het doen en afronden van een vervolgopleiding als vrijstelling voor die maatschappelijke dienstplicht gebruiken, zodat juist de jongeren die kennelijk geen discipline hebben iets van hun leven te maken iig een periode verplicht aan de slag zijn.
En daarbij hoeft Karel met de vlugge handjes geen billen te wassen in het bejaardentehuis, want waarschijnlijk neemt hij dan gelijk de inhoud van oma d'r portemonnee mee, maar laat ze die "dienstplichtigen" maar fijn op kazernes laten verblijven en daarvandaan naar hun maatschappelijke stage gaan, zijn ze ook gelijk uit hun eigen omgeving.
Da's ook in hun eigen belang: Hoe langer ze actief blijven, hoe langer ze vitaal blijven.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik zie meer iets in dienstplicht voor bejaarden.
Dat luie volk zit de hele dag maar een beetje uit het raam te staren.
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom niet het werken in die sectoren aantrekkelijker maken?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef eriksd het volgende:
Goede zaak. Op jonge, vormende leeftijd is mensenkennis en werk in sectoren waar je normaal geen oog voor hebt een prima idee.
Jij moet de politiek in.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Dat hoeft ook niet, Hillen is geen VVD'er.quote:
De minister wees er verder op dat de dienstplicht geen correctie mag zijn voor een slechte opvoeding of een samenleving die geen normen stelt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef _dirkjan_ het volgende:
Wat een baggerplan. Jongeren die zich verder willen ontplooien door een tweede studie te doen worden op alle manieren tegengehouden, maar iedereen wordt wel verplicht een jaar maatschappelijk werk te doen omdat een paar straatschoffie's zich niet kunnen gedragen.
Terwijl dat hier juíst als handvat wordt gebruikt om het goed te praten...quote:Op woensdag 21 december 2011 14:45 schreef soklos het volgende:
[..]
De minister wees er verder op dat de dienstplicht geen correctie mag zijn voor een slechte opvoeding of een samenleving die geen normen stelt.
Welk tekort op de arbeidsmarkt precies??quote:Op woensdag 21 december 2011 14:55 schreef Sound.Cloud het volgende:
Slimme manier weer van Hillen om het tekort op de arbeidsmarkt op te lossen. Misschien moet ie ervoor zorgen dat die sectoren weer aantrekkelijker worden, salaris misschien verhogen? De VVD zou het geen probleem moeten vinden, hogere salarissen bij een tekort in een bepaald gebied op de arbeidsmarkt, maar dat is zeker weer niet de bedoeling!
Schaarste personeel in de zorg door de komende vergrijzing?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk tekort op de arbeidsmarkt precies??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |