abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 08:19:42 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105855658
quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)om-en-belt-zus.dhtml

Bange Margot in Australië klimt in boom en belt zus

Nederlandse: Ik schreeuwde heel hard, maar niemand hoorde me

De 24-jarige Nederlandse Margot Rijk is in Australië uit een zeer benarde positie gered, toen ze in het donker verdwaalde in een moeras. Uit angst gegrepen te worden door een krokodil bracht ze uren door in een boom, voor een helikopter redding bracht. De Nederlandse kreeg veel aandacht in de media aan de andere kant van de wereld.
'Ik wilde in de schemering nog even een wandelingetje maken, maar nam de verkeerde afslag van een van de paden. Ineens moest ik door het water en de modder waden. Ik dacht dat ik het pad wel terug kon vinden, maar ik verdwaalde gewoon. Toen ben ik heel hard en heel veel gaan schreeuwen, maar niemand hoorde me,' luidt het verhaal van de backpacker die net tien dagen in het land was.

Paniek
Terwijl het water tot kniehoogte steeg, raakte de Brabantse in paniek toen ze plotseling iets vlakbij hoorde zwemmen, zo meldt het AD vandaag. 'Ik klom meteen in een boom, omdat ik bang was dat er een krokodil in de buurt zwom.' Ze belt haar zus in Nederland en meteen daarna het Australische noodnummer 000.

Een politiehelikopter kwam in actie en vond haar snel. Ze zwaaide aanhoudend met het brandende lichtje van haar telefoonschermpje naar de lucht toen ze de helikopter hoorde. 'Het was net een laserstraal die de lucht in ging, zoals wij het door onze nachtkijkers zagen,' vertelt een van haar redders, agent Melinda Lenders.

Geen krokodillen
Binnen een paar minuten hijst ze Margot de helikopter in. En daar krijgt ze meteen te horen dat haar angst voor krokodillen ongegrond was, omdat die dieren niet in het gebied voorkomen.

Het mislukte uitstapje van Margot zorgde gisteren voor veel media-aandacht in Australië, waar ze opgelucht haar verhaal deed. 'Ik ben mijn redders ontzettend dankbaar. Ik was zo bang dat ik de hele nacht in de boom moest blijven, en het was zo donker.'

'We moeten er wel vaker op uit om mensen te helpen, maar dat is ons werk. Het beste advies dat ik heb, is dat je altijd iemand moet vertellen waar je naartoe gaat en dat je, net als Margot, altijd een mobiele telefoon bij je moet hebben,' vertelden haar redders.

Margot zegt in de Australische media dat ze haar reis gewoon voortzet. 'Maar een les heb ik wel geleerd. Van nu af aan ga ik er niet meer alleen op uit.' (Redactie)
Wat een avontuur hee. ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_105855735
Niet de slimste blijkbaar...

censuur :O
pi_105855748
Als je Margot heet vraag je er ook om.
  woensdag 21 december 2011 @ 08:28:15 #4
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_105855758
quote:
Toen ben ik heel hard en heel veel gaan schreeuwen, maar niemand hoorde me
Ah, Rita Verdonk-syndroom... Ja, dat verklaart wel het een en ander.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_105855782
quote:
Ik wilde in de schemering nog even een wandelingetje maken, maar nam de verkeerde afslag van een van de paden. Ineens moest ik door het water en de modder waden.
En gewoon rechtdoor lopen natuurlijk, ook al sta je tot je middel in de troep.
pi_105855801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 08:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ah, Rita Verdonk-syndroom... Ja, dat verklaart wel het een en ander.
Zal ik Hitler vast even noemen? Hebben we die gehad.
  woensdag 21 december 2011 @ 08:35:55 #7
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_105855855
Ja daar mogen wij als Nederlanders trots op zijn... :')
/-=]
|o-0
~~~`
pi_105855964
Echt geweldig, van die mensen die schijnbaar totaal onvoorbereid ergens heen gaan. :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105855981
Die kijken geen VeryDisco of NG.
Ik kijk zelfs Bear Grylls voor ik naar de supermarkt ga.
  woensdag 21 december 2011 @ 08:50:01 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_105856082
Wel een goed verhaal voor als je thuiskomt. :')

Waar was ze precies uit die boom getrokken? Perth? :P Melbourne. :') Zuid-Australie, daar is het toch veels te koud voor krokodillen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_105856114
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 08:44 schreef Specularium het volgende:
Die kijken geen VeryDisco of NG.
Ik kijk zelfs Bear Grylls voor ik naar de supermarkt ga.
:D , ik weet niet of Bear noodzakelijk is als je gaat backpacken in Australie. Maar in de meeste reisgidsen van Australie staat duidelijk aangegeven in welke gebieden krokodillen voorkomen. Tenminste in degenen die ik ooit gezien heb stond het wel.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105856120
useless
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 21 december 2011 @ 08:55:40 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105856159
Mooi verhaal dit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 21 december 2011 @ 08:56:24 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_105856163
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 08:50 schreef SicSicSics het volgende:
Waar was ze precies uit die boom getrokken? Perth? :P Melbourne. :') Zuid-Australie, daar is het toch veels te koud voor krokodillen.
Sowieso als er ergens krokodillen zijn staan er om de 20 meter waarschuwingsbordjes. |:(
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 21 december 2011 @ 08:58:35 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105856198
Doet me denken aan dat verhaal van die vrouw die destijds die aanslag op Bali overleefde en toen in Australie door Krokodillen werd verslonden. Deze vrouw kan dus beter niet naar Bali gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 21 december 2011 @ 09:22:26 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_105856668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:D , ik weet niet of Bear noodzakelijk is als je gaat backpacken in Australie. Maar in de meeste reisgidsen van Australie staat duidelijk aangegeven in welke gebieden krokodillen voorkomen. Tenminste in degenen die ik ooit gezien heb stond het wel.
Moet je wel een reisgids 2012 meenemen aangezien na die overstromingen daar er ook spontaan haaien in rivieren zwemmen waar voorheen enkel een guppy in voorkwam :D
pi_105856837
quote:
Ze belt haar zus in Nederland en meteen daarna het Australische noodnummer 000
000, maar eerst natuurlijk even je zus bellen met landnummer en netnummer.
pi_105857078
Als in in Australie tot je knieen in het water staat, en je hoort vlakbij wat langszwemmen, kan je sowieso maar beter geen risico nemen. Of daar nou krokodillen zijn of niet, er leven daar nog zo'n 120 andere dodelijke diersoorten, groot en klein. Je kan ik dat takkeland niet eens s'ochtends achteloos je slippers aantrekken zonder eerst even te checken of er geen spin in is gaan hokken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_105857115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:42 schreef Hathor het volgende:
Als in in Australie tot je knieen in het water staat, en je hoort vlakbij wat langszwemmen, kan je sowieso maar beter geen risico nemen. Of daar nou krokodillen zijn of niet, er leven daar nog zo'n 120 andere dodelijke diersoorten, groot en klein. Je kan ik dat takkeland niet eens s'ochtends achteloos je slippers aantrekken zonder eerst even te checken of er geen spin in is gaan hokken.
Wat heb jij in vredesnaam voor slippers? Of moet je bij Hans Anders langs.

Ik weet wel dat je even je schoenen moet checken daar, die zwarte weduwes houden wel van donkere plekjes, maar slippers lijken mij behoorlijk open.
pi_105857146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat heb jij in vredesnaam voor slippers? Of moet je bij Hans Anders langs.

Ik weet wel dat je even je schoenen moet checken daar, die zwarte weduwes houden wel van donkere plekjes, maar slippers lijken mij behoorlijk open.
Nou pantoffels dan, het was ook maar gewoon een voorbeeld. Zelf heb ik badslippers. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 21 december 2011 @ 09:47:52 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_105857154
Goh ja, leuk jezelf vinden in Australië en er dan later erachter komen dat het hele land wemelt van de beesten die je dood willen hebben. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_105857184
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou pantoffels dan, het was ook maar gewoon een voorbeeld. Zelf heb ik badslippers. :')
:D ik weet het, het was ook een slechte poging om bijdehand te zijn :@
pi_105857279
Verdwalen tijdens een avondwandelingetje. Vrouwen. :')
  woensdag 21 december 2011 @ 10:01:51 #24
215628 woid
let's get Friendly
pi_105857452
quote:
Ik wilde in de schemering nog even een wandelingetje maken, maar nam de verkeerde afslag van een van de paden. Ineens moest ik door het water en de modder waden.
en omdraaien en terug lopen is te ingewikkeld... |:(
pi_105857481
Ik mag toch hopen dat dit soort idioten hun eigen "redding" mogen betalen. De Australiërs hoeven toch niet op te draaien voor zoveel onnozelheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')