Ehh, nee. Althans, dat zul je minstens moeten uitleggen. Als er sprake is van een cirkelredenering is het de volgende: religie bestaat omdat god bestaat, god bestaat omdat religie bestaat. Het zijn juist Dawkins en Hitchens die daar niet in trappen.quote:
De redenering van Dawkins en Hitchens is volgens mij: de wetenschappelijke methode is juist, dus zijn er geen goede aanwijzingen dat god bestaat.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehh, nee. Althans, dat zul je minstens moeten uitleggen. Als er sprake is van een cirkelredenering is het de volgende: religie bestaat omdat god bestaat, god bestaat omdat religie bestaat. Het zijn juist Dawkins en Hitchens die daar niet in trappen.
Ik heb geen geloofsovertuiging.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Als jij uit je geloofsovertuiging zou spreken heb je toch dezelfde vrijheden?
Ah, dus iedereen moet zich maar bekeren?quote:En het aanhangen van een geloof is toch een vrije keuze? Dan heeft toch iedereen dezelfde rechten?
Pedo's idemquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:12 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik heb geen geloofsovertuiging.
Dus die vlieger gaat niet op.
[..]
Ah, dus iedereen moet zich maar bekeren?
Een redenatie als "Homo's worden in de meeste staten van de VS helemaal niet achtergesteld, want ze hebben in de VS evenveel recht om te trouwen als hetero's, want ze kunnen immers gewoon met iemand van het andere geslacht trouwen".
Ach kom op. Het is toch evident dat grondrechten met elkaar kunnen conflicteren, en dat juist godsdienstvrijheid (afhankelijk van de geloofsinhoud) gemakkelijk in conflict kan komen met andere grondrechten.quote:
Komkom, een beetje respect voor de roomsen.quote:
Dat is evident ja. Maar daarom nog geen probleem lijkt me. Waar hbe je nou eigenlijk moeite mee, het feit dat de vrijheid van godsdienst wordt gewaarborgd of het feit dat mensen dat misbruiken om kwetsende meningen te uiten? Of gaat het je om die meningen zelf?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:22 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ach kom op. Het is toch evident dat grondrechten met elkaar kunnen conflicteren, en dat juist godsdienstvrijheid (afhankelijk van de geloofsinhoud) gemakkelijk in conflict kan komen met andere grondrechten.
Dat wel natuurlijkquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:32 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Komkom, een beetje respect voor de roomsen.
Je "redeneringen" worden steeds onnavolgbaarder.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:54 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk
Ik neem aan dat jij ook recht wilt hebben op een AOW-uitkering, hoewel je nog geen 65 bent?
Natuurlijk is het een probleem als het recht niet logisch consistent is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:53 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat is evident ja. Maar daarom nog geen probleem lijkt me. Waar hbe je nou eigenlijk moeite mee, het feit dat de vrijheid van godsdienst wordt gewaarborgd of het feit dat mensen dat misbruiken om kwetsende meningen te uiten? Of gaat het je om die meningen zelf?
Dat is geen antwoord.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een probleem als het recht niet logisch consistent is.
Als je je best doet moet het lukken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:55 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Je "redeneringen" worden steeds onnavolgbaarder.
Er is geen sprake van rechtsongelijkheid: dat wil slechts zegeen dat in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Moet je niet met ongelijke gevallen komen natuurlijk: hoe kan een atheist nou het recht op godsdienstvrijheid gebruiken?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:07 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij hebt geen probleem met rechtsongelijkheid begrijp ik?
Wellicht weet je niet wat godsdienstvrijheid is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Er is geen sprake van rechtsongelijkheid: dat wil slechts zegeen dat in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Moet je niet met ongelijke gevallen komen natuurlijk: hoe kan een atheist nou het recht op godsdienstvrijheid gebruiken?
Iedereen wordt, als het goed is, vanzelf 65.quote:
Dat.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
rechtsongelijkheid per definitie.
Niet iedereen wordt zomaar ouder. De vergelijking loopt weer rechtquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:27 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Iedereen wordt, als het goed is, vanzelf 65.
Niet iedereen wordt automatisch bijgelovig (sterker nog - de meeste goedgelovige kinderen weten gaandeweg wel beter).
Je vergelijking gaat dus mank.
Sja. In jouw wereldje wellicht.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:49 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt zomaar ouder. De vergelijking loopt weer recht
We hadden het kunnen verwachten van een realitybashing kastchristen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:00 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. In jouw wereldje wellicht.
Ja sorry hoor, zo ben ik nu eenmaal opgevoed.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
We hadden het kunnen verwachten van een realitybashing kastchristen.
het is geen keuze om 65 te zijnquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:49 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt zomaar ouder. De vergelijking loopt weer recht
-1 Sowieso voor gelovigen cq intelligent design-adepten die iets wetenschappelijks over een onwetenschappelijk begrip als God gaan roepen, of mag dat soms wel ?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:55 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
+1. Sowiesoe, wetenschappers die iets wetenschappelijks over een onwetenschappelijk begrip als God gaan roepen...als God zou bestaan hadden we ook geen evolutietheorie nodig, tenslotte.
De evolutietheorie zegt voor de zoveelste keer (zucht..) niets over een onwetenschappelijk concept als God (jou woorden), dus waarom het een het ander uitsluit ontgaat mij volledig ... of eigenlijk ontgaat jou volledigquote:als God zou bestaan hadden we ook geen evolutietheorie nodig, tenslotte
Waarom mag een religieus persoon zich in geval van een misdaad beroepen op godsdienstvrijheid?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Er is geen sprake van rechtsongelijkheid: dat wil slechts zegeen dat in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Moet je niet met ongelijke gevallen komen natuurlijk: hoe kan een atheist nou het recht op godsdienstvrijheid gebruiken?
Omdat zijn bijgeloof inherent discriminerend is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:35 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Waarom mag een religieus persoon zich in geval van een misdaad beroepen op godsdienstvrijheid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |