quote:Op donderdag 22 december 2011 11:17 schreef flugeltje het volgende:
Tien minuten later sta je buiten... Is nou echt helemaal niets romantisch aan...
Volgens mij heeft dat vooral met erfrecht te maken. Dat moet je anders zelf regelen via de notaris met alle kosten van dien. En dan is op maandagochtend trouwen een stuk goedkoper.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar ik snap sowieso het trouwen omdat je een kind krijgt nooit zo
Ik wil de liefhebbers wel een Linkje naar m'n photobucket pm'enquote:Op donderdag 22 december 2011 11:13 schreef covie het volgende:
12 weken is wel erg vroeg
hmm maar volgens mij gaat trouwen op een dinsdagmorgen nog makkelijker
Kuuks krijgen we nog een foto in het kamertopic als je klaar bent straks?
Voor erfrecht hoef je dat ook niet te doen, gratis trouwen is in gemeenschap van goederen en daarin is ook niets m.b.t. vruchtgebruik enzo geregeld... Dus een testament moet dan ook nog en eventueel huwelijkse voorwaarden...quote:Op donderdag 22 december 2011 11:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat vooral met erfrecht te maken. Dat moet je anders zelf regelen via de notaris met alle kosten van dien. En dan is op maandagochtend trouwen een stuk goedkoper.
Maar weet het verder ook niet. Kan natuurlijk ook gevoelsmatig zijn (allemaal dezelfde achternaam of zo).
Juist, heel belangrijk. En daarin regel je ook de voogdij volgens mij als het kind nog jong is en je komt beiden te overlijden. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:25 schreef flugeltje het volgende:
Vergeet overigens vooral niet om ook een testament te regelen, dat is eigenlijk nog veel belangrijker... Daarin is ook vruchtgebruik en dergelijke geregeld als er iets met 1 van jullie gebeurd...
Ja klopt...quote:Op donderdag 22 december 2011 11:27 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Juist, heel belangrijk. En daarin regel je ook de voogdij volgens mij als het kind nog jong is en je komt beiden te overlijden. Maar dat weet ik niet zeker.
Maar heb je ook een testament dan?quote:Op donderdag 22 december 2011 11:29 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het maar ingewikkeld. Ben toch blij dat wij al getrouwd zijn en het allemaal dus al geregeld is eerlijk gezegd.
Hoewel de voogdij natuurlijk nog wel geregeld kan/moet worden.
Wij hebben een tijdelijk voogd benoemd met de opdracht dat die persoon op het moment dat ons allebei iets mocht overkomen gaat kijken wat op dát moment de juiste plek is voor onze kinderen. Dat kan namelijk heel veel schelen gaandeweg de jaren...quote:Op donderdag 22 december 2011 11:29 schreef Kuukske het volgende:
Nadenken over een voogd is ook niet makkelijk trouwens. Althans, das mijn mening.
Mijn kop zit nog in het zand Orea... Ik krijg het soms stikbenauwd bij het idee dat ik er 2 op moet voeden terwijl het met 1 soms al heel lastig gaat... Vooral na zulke nachten als gister en vandaag dat we amper slaap krijgen omdat Willem de halve nacht heeft liggen huilen... Man o man, waar beginnen we toch weer aan....quote:Op donderdag 22 december 2011 11:35 schreef Orea het volgende:
Ik had vanmorgen de intake bij de vlos in het ziekenhuis en mocht gelukkig weer even spiekenniks opgemeten (dat gebeurd over 2 weken, maar dan nog wordt de datum 21 juli aangehouden
) maar wel een kindje met armpjes en beentjes en een fel knipperend hartje! Hij doet het nog
(had zo'n onbestemd gevoel de afgelopen dagen...)
En zomaar een uitwendige echowat heerlijk!! Het lijkt er ook duidelijk op dat de placenta weer achter ligt, en aangezien ik Leia al bij 14,5 week voelde, kan het best zijn dat ik deze nóg eerder ga voelen
kan niet wachten
Dames die zwanger zijn van de 2e, ik heb dit keer echt een nog meer onwerkelijk gevoel over het zwanger zijn dan de eerste keer, hebben jullie dat ook? Zo raar, nóg een kindje! Hoe zal ie zijn?
quote:Op donderdag 22 december 2011 11:35 schreef Orea het volgende:
Ik had vanmorgen de intake bij de vlos in het ziekenhuis en mocht gelukkig weer even spiekenniks opgemeten (dat gebeurd over 2 weken, maar dan nog wordt de datum 21 juli aangehouden
) maar wel een kindje met armpjes en beentjes en een fel knipperend hartje! Hij doet het nog
(had zo'n onbestemd gevoel de afgelopen dagen...)
En zomaar een uitwendige echowat heerlijk!! Het lijkt er ook duidelijk op dat de placenta weer achter ligt, en aangezien ik Leia al bij 14,5 week voelde, kan het best zijn dat ik deze nóg eerder ga voelen
kan niet wachten
Dames die zwanger zijn van de 2e, ik heb dit keer echt een nog meer onwerkelijk gevoel over het zwanger zijn dan de eerste keer, hebben jullie dat ook? Zo raar, nóg een kindje! Hoe zal ie zijn?
Oh dat heb ik niet... maar tot nu toe hebben we het ook nog heel makkelijk met muppet... Wat dat betreft vraag ik me meer af hoe het straks met 2 gaat, of de 2e ook zo makkelijk is (vrees het ergste en dus van nietquote:Op donderdag 22 december 2011 11:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mijn kop zit nog in het zand Orea... Ik krijg het soms stikbenauwd bij het idee dat ik er 2 op moet voeden terwijl het met 1 soms al heel lastig gaat... Vooral na zulke nachten als gister en vandaag dat we amper slaap krijgen omdat Willem de halve nacht heeft liggen huilen... Man o man, waar beginnen we toch weer aan....
Oh, dat klinkt als een goeie oplossing. Die ga ik vanavond maar Es' met man bespreken.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wij hebben een tijdelijk voogd benoemd met de opdracht dat die persoon op het moment dat ons allebei iets mocht overkomen gaat kijken wat op dát moment de juiste plek is voor onze kinderen. Dat kan namelijk heel veel schelen gaandeweg de jaren...
http://www.kiind.nl/articles/192/Voogdij_regelen.htmlquote:Testamentaire voogd aanwijzen
Om te voorkomen dat een rechtbank beslist over het voogdijschap, kun je zelf een testamentair voogd aanwijzen. Dit gebeurt door middel van een testament. Voor een rechtsgeldig testament is een handtekening (en dus tussenkomst) van een notaris vereist. In het testament wordt een persoon genoemd die na de dood van de ouder als voogd (als er geen andere persoon met gezag over het kind (meer) is) de beslissingen over het kind neemt. Dit betekent niet dat het kind bij deze voogd gaat wonen, maar dat deze voogd beslist waar het kind gaat wonen en eigenlijk alle beslissingen neemt die normaliter de gezagsdragende ouders nemen.
De testamentaire voogdij vangt aan nadat de voogd die door de ouder is aangewezen zich bereid heeft verklaard om de voogdij te aanvaarden. Het heeft dus geen enkel nut om iemand tot testamentair voogd te benoemen waarvan je nu al weet dat hij/zij die taak niet op zich wil nemen.
Op het moment van overlijden dient de ouder het gezag over het kind te hebben, anders verliest de testamentaire voogdij zijn werking.
Het is mogelijk om één persoon als voogd aan te wijzen, maar je kunt ook twee personen als gezamenlijk voogden aanwijzen. Houd er rekening mee dat bij het benoemen van twee gezamenlijk voogden de voogdij niet aanvangt als één van hen niet meer de voogdij kan of wil uitoefenen. Er wordt vanuit gegaan dat de keuze voor een gezamenlijke voogdij een bewuste keuze is en dat het niet de bedoeling is dat één van de twee aangewezen personen de voogdij uit zal oefenen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 11:38 schreef Orea het volgende:
Ik kan uit ervaring zeggen: zorg dat je het vastgelegd hebt! Toen mijn moeder plotseling overleed en het echt een drama geworden met mijn zusje en broertje (toen 14 en 9) met jeugdzorg en alles erbij... dat is wel een extreem geval, maar je wilt echt niet als er iets gebeurd dat zíj de keuze voor je moeten gaan maken....
En verder steek ik daarover mijn kop in het zand. Ik heb het bij muppet al allemaal goed geregeld, dus daar hoef ik nu niet meer over na te denken! brengt me weer even terug bij mijn moeder, en dat brengt me momenteel alleen maar verdriet (heb zitten janken na de echo van vanmorgen weerze maakt gewoon 2 kleinkinderen niet mee
lijkt wel steeds moeilijker te worden...)
Ja maar met trouwen heb je de dingen die in een testament staan niet geregeld!!!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:48 schreef danic het volgende:
Daarom hebben wij alleen mijn zusje aangewezen en niet ook haar vriend. Je weet nooit.......
Oh ja en voor degene die zich het afvragen (geen geheim) 2 testamenten hebben wij ¤575,- voor betaald.
Trouwen is goedkoper
Zou kunnen, maar dan is daarin de voogdij waarschijnlijk nog niet geregeld en zal het aangepast moeten worden.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:42 schreef Kuukske het volgende:
Een testament moesten wij volgens mij bij de koop van ons huis nemen. Omdat hè daarin indd regelt hoe en wat met het huis bij weet ik veel wat voor sores.
Pffff, hou op, grote kans dat die bij de mijnes in de klas komt!quote:Op donderdag 22 december 2011 10:45 schreef covie het volgende:
Over barbie gesproken ik lees net op nu achterklap dat ohohcherso barbie ook zwanger is. Misschien mogen we haar hier verwelkomen binnenkort![]()
![]()
Je kunt tegenwoordig inderdaad bij het koopcontract een soort van clausule op laten nemen mbt vruchtgebruik, maar dit vervangt geen volledig testament...quote:Op donderdag 22 december 2011 12:42 schreef Kuukske het volgende:
Een testament moesten wij volgens mij bij de koop van ons huis nemen. Omdat hè daarin indd regelt hoe en wat met het huis bij weet ik veel wat voor sores.
Nope, indeed.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan is daarin de voogdij waarschijnlijk nog niet geregeld en zal het aangepast moeten worden.
Erg.hequote:Op donderdag 22 december 2011 14:17 schreef Orea het volgende:
Oh lekker![]()
Ik had van de week ook al heibel met meneer, die was verkouden en zat aan die anta flu dingen.. Mijn hemel wat een stankzelfs als ie ze niet at rook ik ze nog
![]()
![]()
Wat ik deze keer ook erg heb is dat ik ergens ongelooflijk zin in heb (bijv. een verse volkoren boterham met appelstroop en kaas) en dan neem ik 1 hap en dan zit ik alweer
raar gedoe joh, dat zwanger zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |