Bij t lezen van jou post heb ik ons ook maar eens in de OP gezet (ook al mag ik m niet zelf aanpassen... Foei).quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik sta eigenlijk op een gedeelde 10e plaats dat kan helemaal niet. Mijn meissie is nog een baby
Jij sloot het topic en ik bedacht me dat je er helemaal niet in staat! Kijk ik hier...quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
Bij t lezen van jou post heb ik ons ook maar eens in de OP gezet (ook al mag ik m niet zelf aanpassen... Foei).
Dottir is best al bijna klaar voor 1 worden. Vandaag noemde iemand haar een klein mensjequote:Op dinsdag 20 december 2011 19:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee hoor puck en jongste en dottir staan er niet in
Alles komt goedquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn vriendje staat er ook niet inmag wel onder Ollie
( 28-11-2011)
Volgende week is hij al een maand
Hij zit iig weer boven zijn geboortegewichtmaar is teruggevallen naar de middellijn. Nu hopen dat hij dat lijntje blijft en met dat lijntje meegroeit.
( ansich niks spannends aan de hand maar Ze willen het wel in de gaten houden ivm grote zus)
heb je ook Balneum in huis? dat werkte bij Elin zo goed!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:02 schreef bitterend het volgende:
Hoe vaak gaan jullie kleintjes in bad trouwens?
we doen 2x in de week want droge huid en dan insmeren met natusan baby olie daarna
quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:04 schreef danic het volgende:
Kijk dan:
[ afbeelding ]
Deze foto is van de 15e. Toen kon ze het al een week, misschien 2. Maar nu heeft ze op het gemak zo zeker 5 minuten gestaan en met mij staan kletsen
klinkt goed!quote:Op woensdag 21 december 2011 07:46 schreef Jipster het volgende:
Hier maken we best goede nachten, hij slaapt 's nachts wat langer, zo van 23u tot 3 en dan one eer van 4 tot 7.30 uur. Eerst voedde ik om 21/22uur en ging dan naar bed, maar dan kwam ie rond 1u en dan weer 4u. Door zelf iets langer op te blijven wordt mijn nachtrust maar 1x onderbroken en dat voelt het best!
Dat! Ik weet het ook niet meer, kun je gekookte aardappel nou invriezen??quote:Op woensdag 21 december 2011 11:25 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn hoofd gaat tollen van de lekkere eetdingen die ik hierboven lees![]()
Morgen maar fijn banaan en wortel proberenAardappel dus pas iets later toevoegen hé? En dat moet natuurlijk vers? Of kan je dat wel invriezen?
quote:Op woensdag 21 december 2011 11:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Voor Sarah!
Oh, nu heb ik helemaal zin om Cas morgen wat te eten te gevenEn ik zal een filmpje / foto maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik hield inderdaad ook die hoevelheden aan. En ik moet zeggen dat ik bij Jaël echt met weegschaal erbij het regelde enzo. Maar nu met Sarah ben ik echt een stuk makkelijker. Nu is het ook zo dat Sarah goed aangeeft genoeg te hebben, en Jaël at gewoon door tot ze bij wijze van ploftequote:Op woensdag 21 december 2011 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik hou de hoeveelheden aan die ook in Olvarit potjes zitten. Puck eet zelfs nog wel meer dan dat. Dat is met 6 maanden 200 gram. Puck eet ook wel 250gram als ik hem dat geef
Fijn dat het zo helpt! En dat scheelt al erg in je eigen nachtrust he als ze maar 1 keer komt.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Juud, hoe doe je de verhouding pasta zalm courgette?
Wat voor pasta gebruik je dan? en hoe geef je dit dan (gepureerd of gewoon zo?).
Ik ben volgens mij ook iets te voorzichtig denk ik qua eten geven
MP, wat voor mij helpt tot nu toe is het goed wakker maken voor het voeden 's nachts.
Larissa wordt sinds 2 dagen ook om 21:30/22:00 wakker, en daarna dus nog 1x 's nachts.
Second thatquote:Op woensdag 21 december 2011 12:32 schreef Cyntiaa het volgende:
Dan wacht ik daar mee![]()
Heb veel te lezen in mijn vakantie, veel te koken
3/5 courgette, 2/5 pasta, 1/5 zalm.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Juud, hoe doe je de verhouding pasta zalm courgette?
Wat voor pasta gebruik je dan? en hoe geef je dit dan (gepureerd of gewoon zo?).
vis en kip nu al? wow...dat durf ik nog niet aan hoor...quote:Op woensdag 21 december 2011 11:10 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben 5 weken geleden begonnen, mijn meisje eet heel gemakkelijk dus of het een goed graadmeter is weet ik niet.
Begonnen met fruit, geraspte appel, fijngemalen peer/banaan/mango/framboos.
Dat is eigenlijk nu nog de variatie die ze krijgt, inmiddels echt met stukjes erin.
Warme hap ben ik een week later mee begonnen. Wortel, courgette, bloemkool, pompoen, aard, boontjes, rijst, pasta, broccoli. de eerste twee weken puur, en daarna gaan mengen in verschillende combi's. Kip en vis heeft ze twee keer gehad, vind ik nog niet zo nodig. Vlees krijgt ze helemaal nog niet.
Tegen 6 maanden aan ben ik met pap en brood begonnen. Pap vaak 's ochtends, net hoe het uitlkomt, vaak doe ik dat met haar fruit in een keer. Beetje fruit, beetje melk, beetje pap, et voila.
Brood krijgt ze korsten, heeft ze die op krijgt ze nog wat vlokjes brood om op te kauwen.
Rijstwafel krijgt ze in haar hand en soms krijgt ze een slokje water uit een tuitbeker.
Bij het KDV zou ik vooral goed aangeven wat je wel en niet wil dat ie krijgt, zo zou die van mij geen smeerkaas en smeerworst mogen. Wel gewone kaas, appelstroop, vruchtenmoes en boter op brood, tzt, nu krijgt ze nog niets op brood.
Hier ook hoorquote:Op woensdag 21 december 2011 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Pasta met tomatensaus is hier wel altijd een groot succes, bij beide kinderen.
Hé wat een goede tip. Die ga ik onthouden voor over een paarquote:Op woensdag 21 december 2011 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik hou de hoeveelheden aan die ook in Olvarit potjes zitten.
Jep, dat is nu al een handig boek, staan ook borstvoedings gerelateerde dingen in.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:51 schreef sverbern het volgende:
Bedankt voor alle eet-tips! J. is nu 3 maanden en we willen pas rond 6 maanden beginnen met bijvoeden. Ik las ergens iets over een boek van Stefan Kleintjes, "Van borst tot boterham". Wie kent het? Is het een aanrader?
ik was zelf pas op zoek naar bakjes die in de diepvries, magnetron en vaatwasser kunnen, met goedsluitende deksel en relatief goedkoop zijn, uiteindelijk heb ik een 17- delig set bij Ikea gekocht voor 3.49 Euroquote:Op woensdag 21 december 2011 11:37 schreef Aventura het volgende:
Interessant thema...! Vraagje, aan welke hoeveelheden moet ik straks denken? En wat zijn handige bewaarbakjes (die overeenkomen met gangbare porties)? Ik heb niet de illusie dat ventje echt porties opeet hoor, maar ik heb echt geen notie van hoeveel ik kan aanbieden. Verder nog tips? Ik denk bv al aan slabbetjes-met-mouwtjes..!
De set heet Pruta, vind ik op de een of andere manier wel passendquote:Op woensdag 21 december 2011 16:34 schreef Zana het volgende:
[..]
ik was zelf pas op zoek naar bakjes die in de diepvries, magnetron en vaatwasser kunnen, met goedsluitende deksel en relatief goedkoop zijn, uiteindelijk heb ik een 17- delig set bij Ikea gekocht voor 3.49 Euro
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60149673/
bij de Hema hebben ze ook een 17- delig set, maar daar sluiten de kleine bakjes niet, de deksel viel er zo vanaf, ik had in 2 filialen gekocht en weer terug gebracht, omdat ik na de eerste keer dacht misschien een foute charge
bij Blokker hebben ze vierkante met blauwe deksel 4 voor 3.99 Euro of zo, en bij Zeeman zag ik er ook 4 bakjes voor 0.79 Euro liggen, maar weet niet hoe de kwaliteit is
hier zit het meeste eten (na 4 weken Rapley en af en toe ook iets met een lepel) op de slab, stoel, handen, armen, verdeeld over het hele gezicht, maar ik vind er gelukkig ook iets in de luier terug, ik geef echt kleine hoeveelheden, 1/4 banaan, 3 cm soepstengel, 1/4 peer, 1/2 minitroostomaat, 5 boontjes, 2 takjes broccoli, 1/4 aardappel, ik kook nu onze aardappel/ groenten zonder zout, dan kan die meeeten, pasta was hier geen succes, dat kreeg die nog niet klein, maar ik pureer ook niet, soms met een vork iets kleiner maken)
en als het niet smaakt wordt het trouwens vakkundig weggemoffelt of gefascineerd in plasjes op de grond gespuugt
Ze loooooopt!quote:
Ja het past gewoon niet voor mij. Een baby van die maat hoort nog door haar hoefjes te zakken voor mijquote:Op woensdag 21 december 2011 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, Lena loopt nog niet. Vanyel, als je eigen kind nog niet loopt kunt je je daar heel weinig bij voorstellen, hè?Terwijl ik me bij Ivan juist weer niet voor kon stellen dat kinderen van zijn leeftijd nog niet liepen.
Welk dilemma is dat? Ik heb inmiddels een cadeau.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Och die eerste verjaardag. Zo groot gewoon, mijn mooie mannetje![]()
Maar ik zit met hetzelfde cadeau dilemma als jij Claudia...
Blokken en verder alles wat van ons is en op de salontafel ligtquote:Op woensdag 21 december 2011 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor soort dingen vindt Puck nu leuk om mee te spelen, DML?
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft geen interesse in de boom maar wel bijvoorbeeld in het windlicht op de vensterbank maar hij is heel vatbaar voor nee dat mag niet en luistert ook echtHij zakt door zijn knieën en gaat wat anders doen.
Claudia! die hebben we hier ook staan.. en dat was t ding dat genegeerd werd door Lucas ...quote:Op woensdag 21 december 2011 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets, DML?
[ afbeelding ]
Die bak is zo fijn om met zijn blokken in te rommelen.
Of heb je hier eigenlijk geen ruimte voor?
Hihi dat deed Sarah ookquote:Op woensdag 21 december 2011 22:53 schreef danic het volgende:
Eva begrijp 'nee' en 'uhuh' ook wel. Maar dan kijkt ze je bedenkelijk aan, lacht dan heel lief naar je en probeert het nog eens![]()
Ze is nog klein, dus meestal leidt ik haar af met iets anders.
Haha, ze probeert je al uit en kan dus al bewust ja zeggen!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Magniet is het enige moment waarop ik kan voorspellen wat er uit Dottirs mond komt. Dan volgt steevast Ja met een enorme grijns. En dan terwijl ze je aankijkt nog een klein beetje dichterbij. Ik vind het nu al moeilijk om niet te lachen.
Geweldigquote:Op woensdag 21 december 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk dat Ivan en Lena al samen beginnen te spannen. Zijn ze samen kasten aan het plunderen waar ze niet in mogen komen. Als ik dat ontdek geeft Ivan Lena de schuld en Lena doet op haar beurt weer alsof ze de onschuld zelve is.
Deze is wel geweldig hoor. Ik heb hem onder een tafeltje staan.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets, DML?
[ afbeelding ]
Die bak is zo fijn om met zijn blokken in te rommelen.
Of heb je hier eigenlijk geen ruimte voor?
Dat deed tijn ook al vanaf een maand of 9,was toen altijd heel verbaasd.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft geen interesse in de boom maar wel bijvoorbeeld in het windlicht op de vensterbank maar hij is heel vatbaar voor nee dat mag niet en luistert ook echtHij zakt door zijn knieën en gaat wat anders doen.
Ik had het niet verwacht maar dit past wel bij een kind met mijn genen, dat redelijke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb twee keer een keizersnee gehad, maar herken dit niet.. Anders even vragen op je nacontrole. Ik kon beide keren vrijwel meteen na die tijd mijn spijkerbroeken weer aan, dit deed ik niet omat het niet lekker zat, maar het had gekuntquote:Op donderdag 22 december 2011 11:22 schreef TimeJumper het volgende:
Het is nu bijna 5 weken geleden dat ik een keizersnee heb gehad, maar ik heb nog een hele dikke, opgezwollen, vette? buik.
Het lijkt wel of ik nog (een paar maanden) zwanger ben.![]()
Hoe lang duurt dit voordat dat wegtrekt? of terugtrekt. Fee-nix jij had toch ook "vroeger" een keizersnee gehad?
Ik zou zo graag weer mijn spijkerbroeken aantrekken, maar dat gaat dus zo niet lukken.
Ik denk dat ik toch maar moet gaan shoppen om nieuwe broeken, zonde wat ik heb er genoeg liggen
Ja bij mij moeten er ook nog heel wat kilo's vanaf, dat wel.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog een steeds een buikje TJ. Maar dat komt volgens mij meer door mijn eet gedrag na mijn zwangerschap. Maar toch is het niet zo strak als eerst en ik vraag mij af of dat ooit nog goed gaat komen.
Maar dan was je vast niet zoveel aangekomen, denk ik?quote:Op donderdag 22 december 2011 11:25 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik heb twee keer een keizersnee gehad, maar herken dit niet.. Anders even vragen op je nacontrole. Ik kon beide keren vrijwel meteen na die tijd mijn spijkerbroeken weer aan, dit deed ik niet omat het niet lekker zat, maar het had gekuntIk heb nog weken mijn zwangerschapsbroek gedragen.
Over 2 weken mag ik pas buikspieroefeningen doen, dus of ik last heb van dat litteken, moet ik nog ondervinden.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik pas wel in mijn eigen spijkerbroeken maar niet in al mijn rokken. Ik moet gewoon op mijn eten gaan letten en mijn buikspieren weer meer trainen dat deed ik eerst elke dag en nu niet. Maar als ik het doe voel ik wel mijn litteken.
Nou als ik een beetje buik overhou maakt me dat niet zo uit. Maar momenteel is het eigenijk nog tamelijk bol.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:29 schreef danic het volgende:
Ik heb ook nog een buikje hoor en dat gaat waarschijnlijk nooit helemaal weer weg.
Tja, met buikspieroefeningen, maar die mag ik niet doen door mijn verzakking. Dus ik heb nog steeds zo'n flubbertje![]()
Ach, ik merk wel dat mijn lichaam langzaam weer in oude staat herstelt, op een klein detail na dan
Mijn vrouw heeft 3 maanden na de KS ook nog altijd een flink buikje, als ware ze nog zwanger. Helemaal abnormaal lijkt me dat dus niet. Totdat haar buik weer wat normalere proporties heeft hebben we op mijn advies dan ook een paar pantalon-achtige broeken met elastische broekband gehaald zodat ze wat warmers aan kan trekken dan leggingsquote:Op donderdag 22 december 2011 11:22 schreef TimeJumper het volgende:
Jeej Cleany, zonde voor dat kleintje en voor jullie gezinnetje, jammer hoor mocht de eerste vakantie voor jullie in het water vallen.
Cynthiaa wat een mooie haartjes heeft jullie kleineIk vind die laatste foto echt om op te vreten
![]()
Het is nu bijna 5 weken geleden dat ik een keizersnee heb gehad, maar ik heb nog een hele dikke, opgezwollen, vette? buik.
Het lijkt wel of ik nog (een paar maanden) zwanger ben.![]()
Hoe lang duurt dit voordat dat wegtrekt? of terugtrekt. Fee-nix jij had toch ook "vroeger" een keizersnee gehad?
Ik zou zo graag weer mijn spijkerbroeken aantrekken, maar dat gaat dus zo niet lukken.
Ik denk dat ik toch maar moet gaan shoppen om nieuwe broeken, zonde wat ik heb er genoeg liggen
Helaas passen de opa en oma die daarvoor in aanmerking komen ook al op mijn twee neefjes, wij gingen nl met mijn broer en zijn vriendin. Alle kids mee willen we (en ze) ook niet mee... Misschien volgend jaar!quote:Op donderdag 22 december 2011 11:43 schreef Jipster het volgende:
Wow cleany veel beterschap en sterkte gewenst! Hoop dat het snel beter gaat!
Isis, neem haar dan mee?? (en een oppas)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd niet veel aangekomen en ik had altijd al een buikquote:Op donderdag 22 december 2011 11:37 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Maar dan was je vast niet zoveel aangekomen, denk ik?
Bij mij moet er nog zeker 15 kilo af. Mijn stretchbroeken krijg ik gedeeltelijk wel aan, zit wel keistrak door die extra kilo's maar als ik de broek maar niet dicht doe, want dat gaat dus gewoon niet lukken.
Dat was inderdaad ook al pittig, maar ging bij ons wel goed. Alleen toen ze vorige week ziekjes was vond ik het wel zwaar om niet de hele dag bij haar te zijn... Komt goed!quote:Op donderdag 22 december 2011 12:02 schreef Jipster het volgende:
Ow Isisheel goede keuze, dat is anders ook niks. Ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik zonder mannetje wegga op vakantie.. Eerst over een paar weken sowieso maar eens beginnen met weer werken. Ik vind dat an sich wel leuk, maar niet het idee dat ik niet meer met mijn mannetje ben hele dagen..
![]()
We hadden geluk, meneer heeft niet geplast tijdens de shoot ;-)quote:Op donderdag 22 december 2011 12:02 schreef Jipster het volgende:
En zeker mooie foto's Lb! Ging hij niet plassen of had hij nog een broekje aan? Ik wilde voor de opa's en oma's thuis op het bed een mooie foto maken van J naakt (zo puur), maar toen ging ie gelijk plassen uiteraardgelukkig wel een plastic tas tussen dekbed en dekbedhoes gelegd..
Ja, fijn dat je niet de enige bent met een flubberbuik hequote:Op donderdag 22 december 2011 11:29 schreef danic het volgende:
Ik heb ook nog een buikje hoor en dat gaat waarschijnlijk nooit helemaal weer weg.
Tja, met buikspieroefeningen, maar die mag ik niet doen door mijn verzakking. Dus ik heb nog steeds zo'n flubbertje![]()
Ach, ik merk wel dat mijn lichaam langzaam weer in oude staat herstelt, op een klein detail na dan
Ja, dit!quote:Op donderdag 22 december 2011 14:54 schreef Poezebeest het volgende:
Ik lig hier prinsheerlijk op de bank serious request te kijken met een klein jongetje op mijn borst die de meest lieve geluidjes maakt en gekke gezichtjes trekt in zijn slaap
Dit hielp bij mijn zus ook, maar bij mij werkte het averechts schijnbaarquote:Op donderdag 22 december 2011 17:07 schreef bitterend het volgende:
danic mijn vk heeft tijdens het persen haar vingers gedrukt tegen de plek waar ik naartoe moest persen...in het begin perste ik te hoog maar na dat ze met haar vingers aan gaaf waar ik ernaartoe moest persen ging het veel beter
Ze ligt nu ookprinsheerlijk bij d'r vader op de arm een flesje te drinken. Ik denk dat haar vorige fles gewoon te groot was en dat het teveel er uitgekomen is. Ze was ook niet huilirig ofzo dus ik vond het ook niet zielig. Ze leek zelfs opgelucht te zijn na het spugen, rustiger.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:45 schreef wickie het volgende:
Dank allemaal![]()
Ze ligt momenteel uitgeteld van de dag bij haar vader in zijn armen te slapen, natuurlijk slaapt vaders gezellig mee![]()
SB, als ze wil drinken, gewoon geven. Dat is wat de verloskundige en de dokter me hebben verteld. En ja er is een kans dat ze er weer wat uitgooid, maar zo neemt ze toch wel steeds wat op.
Wat grappig om steeds m'n eigen naam te lezen
Hier ook nog even BJ, succes morgen!
Het is volgens mij wel een lief en knap naamgenootje (voor en achternaam!!)quote:Op donderdag 22 december 2011 23:54 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ze ligt nu ookprinsheerlijk bij d'r vader op de arm een flesje te drinken. Ik denk dat haar vorige fles gewoon te groot was en dat het teveel er uitgekomen is. Ze was ook niet huilirig ofzo dus ik vond het ook niet zielig. Ze leek zelfs opgelucht te zijn na het spugen, rustiger.
En ik wist niet dat hier zo veel Mariekes rondliepen. Kan me voorstellen dat het voor jullie (ik heb er inmiddels al 3 geteld hier) best apart moet zijn om een mini-naamgenootje te hebben.
Dan ros je hem toch gewoon uit bed en zegt daar wat vanquote:Op vrijdag 23 december 2011 04:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
En de laatste dagen gaat hij haar ook niet meer halen. Zo midden in de nacht kan ik daar echt niet tegen, voel me dan heel alleen staan.
Daar doe ik aan mee.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:39 schreef Aventura het volgende:
Ik wil Evan nog even heel veel beterschap toewensen!
Afspraken werkt inderdaad het bestequote:Op vrijdag 23 december 2011 09:37 schreef Aventura het volgende:
Tap, zeg het tegen je man, niet tegen ons(natuurlijk mag je even klagen hoor). Wij hebben afspraken gemaakt (afspraken, duidelijkheid, dat werkt bij mannen. Klinkt mss een beetje badinerend maar zo is het niet bedoeld). Wij hebben de afspraak dat mijn man de laatste voeding geeft, dus om 23-00 uur. Ik geef de voeding van 7 uur en reageer ook op eventueel nachtgespook.Op dagen dat ik naar kantoor moet spreken we af dat hij reageert op nachtgespook. Mijn man heeft veel meer slaap nodig dan ik, wordt minder snel wakker en bovendien ben ik veel meer een ochtendmens. Ik vind het fijn om op een werkdag rond half 11 naar bed te gaan. Jouw vriend kan geen voedingen geven maar wel brengen en verschonen.
Susie, ik kon onze kinderwagen ook pas na twee maanden zelf in-en uitklappen. Het is een mutsy, ze staan erom bekend.
Hoe herkenbaarquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:58 schreef Aventura het volgende:
Waar ik het trouwens laatst over heb gehad met man is het feit dat als hij met de kleine is (we hebben ieder 2 dagen per week de zorg) hem niet in bad doet, ik ben altijd degene die baddert, nageltjes knipt, oortjes schoonmaakt etc. Verder gebeurt er in huis dan ook niet veel. Het bakje met luiers is aan het eind van de dag helemaal volgestouwd. De flesjes tussendoor niet afgewassen. Geen babywasje gedraaid. Laat staan dat er verder iets is opgeruimd. Het is geen onwil geloof ik, hij ziet het werk gewoon niet liggen. We hebben nu besproken dat hij dingen die hij niet uit zichzelf ziet, ook niet hoeft te doen. Dat levert alleen maar ruzie en frustratie op. Maar over heel concrete dingen zoals boodschappen doen en koken kunnen we wel afspraken maken. Dat doet hij nu voortaan elke dag, zijn ook dingen die hij leuk vindt om te doen.
Ja, maar dat is dus eigenlijk heel oneerlijk. Net of je wordt beoordeeld op iets waarvan je niet wist dat je beoordeeld kon worden. Frustrerend voor allebei.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:02 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar
Ook ik "zie" bepaalde huishoudelijke taken gewoonweg niet en krijg steevast commentaar thuis dat ik niet uitvreet
Klopt. Frustrerend voor haar omdat ze er vanuit gaat dat ik in huis help en zelf dingen zie en doe om de boel netjes te houden en voor mij omdat ik er vanuit ga dat er een rolverdeling is (hoe ouderwets) waarbij ik zorg voor het inkomen en in huis help waar ik kan en vrouwlief de boel thuis runtquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus eigenlijk heel oneerlijk. Net of je wordt beoordeeld op iets waarvan je niet wist dat je beoordeeld kon worden. Frustrerend voor allebei.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:02 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar
Ook ik "zie" bepaalde huishoudelijke taken gewoonweg niet en krijg steevast commentaar thuis dat ik niks uitvreet
Hier geef je dus aan dat het 'niet zien' eigenlijk niks te maken heeft met niet zien, maar met je ideeën over de rolverdeling.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:09 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Klopt. Frustrerend voor haar omdat ze er vanuit gaat dat ik in huis help en zelf dingen zie en doe om de boel netjes te houden en voor mij omdat ik er vanuit ga dat er een rolverdeling is (hoe ouderwets) waarbij ik zorg voor het inkomen en in huis help waar ik kan en vrouwlief de boel thuis runt
majah, ik probeer gewoon m'n best te doen thuis en frustraties zoveel mogelijk te voorkomen.
Dat is niet herkenbaar hier, want wij zijn beide kostwinner, er zijn maanden dat ik het leeuwendeel binnenbreng. Vandaar dat ik goed op mezelf pas. ik ga mezelf niet kapotwerken. Het moet wel leuk blijven. Ken genoeg vrouwen die, ondanks dat ze evenveel of meer geld inbrengen, thuis ook nog eens de boel draaiende houden, waaronder de zorg voor het kind (alsof het haar projectje is). Ongelofelijk maar waar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:09 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Klopt. Frustrerend voor haar omdat ze er vanuit gaat dat ik in huis help en zelf dingen zie en doe om de boel netjes te houden en voor mij omdat ik er vanuit ga dat er een rolverdeling is (hoe ouderwets) waarbij ik zorg voor het inkomen en in huis help waar ik kan en vrouwlief de boel thuis runt
majah, ik probeer gewoon m'n best te doen thuis en frustraties zoveel mogelijk te voorkomen.
eens met omaquote:Op vrijdag 23 december 2011 11:14 schreef Aventura het volgende:
Als ik lekker met mijn knul aan het spelen en knuffelen ben denk ik ook niet aan de vuile was hoor
Wel grappig: mijn moeder vindt dat ons huis niet al te netjes is (ze is zelf een miep kraak). Dus zegt ze tegen haar moeder, mijn oma: 'ze ziet het gewoon niet'! Waarop mijn oma zei dat ze het jammer vindt dat ze vroeger zo focusten op een kraakhelder huis, een goed draaiend huishouden en daardoor dus minder geniettijd met de kinderen hadden. Ik vind dat dus een heel tof antwoord van mijn oma!
Ik denk dat de poetsmevrouw een stuk goedkoper isquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zou super zijn, maar dat kunnen wij niet betalen :-P
Ach het komt wel goed. Desnoods besluit ik om na een paar maanden een dag minder te gaan werken. We gaan het zien
Goh cleany waarom is dat FV ivm bloedarmoede?quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:55 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Afspraken werkt inderdaad het bestedaar kan ik over meepraten.
In mijn geval, wij doen FV ivm bloedarmoede, is de afspraak dat ik de eerste en laatste fles doe en op het nachtgespook reageer (wat gelukkig zelden gebeurd). Vrouwlief werkt (nog) niet en zorgt de rest van de dag op D.
Tot nu toe bevalt deze afspraak prima
Haha herkenbaar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:19 schreef Susie het volgende:
Wat ik wel vervelend vind is als hij zijn troep niet achter zijn hol opruimt. Doe ik mijn best om het hier toonbaar te houden, binnen 5 minuten ligt er overal wel wat.... Grrrrr....
cleany?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:42 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh cleany waarom is dat FV ivm bloedarmoede?
Ikzelf heb ook bloedarmoede maar bij mij is nooit besproken dat ik daarom beter FV kan geven.
Ik ben gewoon nieuwsgierig![]()
Het niet zien van dingen die in huis gedaan moeten worden staat buiten de rolverdeling. Zelfs al zouden we beiden werken en het huishouden gezamenlijk doen zou ik nog niet zien wat er moet gebeuren waar mijn vrouw dat wel ziet. Toegegeven, ik kijk ook wat gemakzuchtiger tegen bepaalde taken/frequentie van taken aan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Hier geef je dus aan dat het 'niet zien' eigenlijk niks te maken heeft met niet zien, maar met je ideeën over de rolverdeling.
Niet zien wat er moet gebeuren is een keuze.
Als we beiden kostwinner zouden zijn dan vind ik het zelf ook niet meer dan eerlijk als we samen de taken in huis en de verzorging van ons kind (eerlijk) samen doen. Een kind neem je samen en is ook in mijn ogen geen "projectje" van de vrouwquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is niet herkenbaar hier, want wij zijn beide kostwinner, er zijn maanden dat ik het leeuwendeel binnenbreng. Vandaar dat ik goed op mezelf pas. ik ga mezelf niet kapotwerken. Het moet wel leuk blijven. Ken genoeg vrouwen die, ondanks dat ze evenveel of meer geld inbrengen, thuis ook nog eens de boel draaiende houden, waaronder de zorg voor het kind (alsof het haar projectje is). Ongelofelijk maar waar.
Geen BV maar FV hadden we al besloten voor de bevalling. Door een postoperatieve bloeding na de KS heeft m'n vrouw ook nog 's bloedarmoede opgelopen waardoor ze zeker de eerste weken totaal geen energie had. We waren het er over eens dat BV dan teveel van haar lichaam zou vergen dus waren we achteraf "blij" dat we op voorhand hadden besloten om FV te doen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:42 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh cleany waarom is dat FV ivm bloedarmoede?
Ikzelf heb ook bloedarmoede maar bij mij is nooit besproken dat ik daarom beter FV kan geven.
Ik ben gewoon nieuwsgierig![]()
Oops sorry, verkeerde naamquote:
ah op die manier, zeer begrijpelijk. Ik was gewoon nieuwsgierigquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:17 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Geen BV maar FV hadden we al besloten voor de bevalling. Door een postoperatieve bloeding na de KS heeft m'n vrouw ook nog 's bloedarmoede opgelopen waardoor ze zeker de eerste weken totaal geen energie had. We waren het er over eens dat BV dan teveel van haar lichaam zou vergen dus waren we achteraf "blij" dat we op voorhand hadden besloten om FV te doen.
No problemquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:47 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Oops sorry, verkeerde naam
[..]
ah op die manier, zeer begrijpelijk. Ik was gewoon nieuwsgierig
Je bent er wel klaar voor hoorquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:20 schreef NotTheSame het volgende:
Pffff... In Z&G ging het snel, maar jullie zijn ook niet bij te houden voor een verse mama! En over veel dingen kan ik simpelweg ook nog niet praten dus daar hou ik maar m'n mond over
.
Maar even een kleine update van onze kant, Draakje is vandaag een week oud! Dat gaat wel snel! Vandaag de laatste 'volle' dag kraam gehad, morgen en overmorgen nog 3 uurtjes en dan moeten we het echt echt ECHT alleen gaan doen *SHOCK*!
Ik zie er aan de ene kant wel erg tegenop, ik heb het gevoel echt niet klaar te zijn om alleen voor zo'n hummeltje te zorgen!
Maar onze kraamverzorgster zegt dat we een voorbeeldkind hebben. Weinig huilen, goed slapen en ze doet het perfect aan de borst, dus het zou wel loslopen allemaal... We shall see...
komt helemaal goedquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:20 schreef NotTheSame het volgende:
Pffff... In Z&G ging het snel, maar jullie zijn ook niet bij te houden voor een verse mama! En over veel dingen kan ik simpelweg ook nog niet praten dus daar hou ik maar m'n mond over
.
Maar even een kleine update van onze kant, Draakje is vandaag een week oud! Dat gaat wel snel! Vandaag de laatste 'volle' dag kraam gehad, morgen en overmorgen nog 3 uurtjes en dan moeten we het echt echt ECHT alleen gaan doen *SHOCK*!
Ik zie er aan de ene kant wel erg tegenop, ik heb het gevoel echt niet klaar te zijn om alleen voor zo'n hummeltje te zorgen!
Maar onze kraamverzorgster zegt dat we een voorbeeldkind hebben. Weinig huilen, goed slapen en ze doet het perfect aan de borst, dus het zou wel loslopen allemaal... We shall see...
Toch even een kleine nuancering op mijn eigen postquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:47 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Je bent er wel klaar voor hoordat is een kwestie van vertrouwen op je instinct en even wennen (wat een paar weken duurt) aan het dagelijks ritme met een kleine meid/mannetje. Komt vanzelf goed.
Ik had juist een beetje het tegenovergestelde eigenlijk. Nadat hij zaterdagavond is geboren en ik dinsdag pas naar huis mocht wilden we niet gelijk de kraamhulp bellen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:46 schreef Susie het volgende:
@NTS; het is ook raar en eng om in ene alleen voor je draak te moeten zorgen! Maar komt wel goed hoor!
quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:18 schreef Nirak het volgende:
Voor Dottir en Matthias ook eengaat het alweer beter met ze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |