Dat moet je zelf dan maar doorhebben. Mijn UE700's (Die dual drivers hebben) zet ik voor m'n gevoel juist minder hard dan m'n halfopen Sennheiser koptelefoon (of eerdere IEM's)quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:11 schreef Watertornado het volgende:
Overigens ben ik niet vaak van de betutteling, maar die UE's zoals die Triple Fi's kunnen wel echt ACHTERLIJK hard. 130 dB moet zeker wel lukken.
De single versie van die UE's hebben niet zo'n opgepept laag en helemaal geen hoog (zoals normaal) en daardoor ga je vanzelf harder draaien. Maar je molt je complete gehoor. Als je in het vliegtuig zit en je hebt geen perfecte afsluiting kun je jezelf zomaar tinnitus aanjagen.
Ja, maar ik schreef er juist over als je geen perfecte afsluiting hebt. Dan verlies je tevens ook wat laag. Maar in een vliegtuig heb je al standaard 85 dB ofzo. Dáár moeten je UE's dan weer vrolijk overheenblazen (wat ze vrij moeiteloos lukt) en daar krijg je gehoorschade van, als je pech hebt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:19 schreef znarch het volgende:
[..]
Mwah, doordat ze nogal goed aflsuiten ging bij mij het volume juist lager dan ooit. Ze dempen (indien ze goed zitten) nogal namelijk.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:54 schreef SosuaCafe het volgende:
En niemand die er bij nadenkt dat de input voor de headphone minstens net zo belangrijk is voor het geluid als het merk? Je kan nog zo'n dure akg hebben, met een simpele ipod kom je dan ook niet ver.
Wellicht heeft die dre niet zoveel nodig. En is het plebs snel tevreden.
Maar zodra je aanvoer goed is blaas je die dre's zo weg.
Verdiep je eens in een portable amp.
http://www.head-fi.org/t/575084/impression-fiio-e10
[ afbeelding ]
Hoe voelt het dat je 200 euro te veel hebt betaald voor die Beats?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:09 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn iPod met portable amp. Dit in combinatie met de Beats by Dre en je wil nooit meer anders.
Dit zeggen alleen mensen die nooit Beats by Dre hebben gehoord.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:13 schreef Quisho het volgende:
[..]
Hoe voelt het dat je 200 euro te veel hebt betaald voor die Beats?
Beyerdynamic is beter dan Dr Dre ooit zal zijn jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:18 schreef SosuaCafe het volgende:
Totdat je uit je "plebs" dre'tjes bent gegroeid. (mede door de brakke bekabeling) en je een goeie Akg, beierdinamics of ultimate ears koopt.
Heb een AKG701 liggen maar sinds ik m'n Beats heb raak ik die niet meer aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:18 schreef SosuaCafe het volgende:
Totdat je uit je "plebs" dre'tjes bent gegroeid. (mede door de brakke bekabeling) en je een goeie Akg, beierdinamics of ultimate ears koopt.
Stuur maar hierheen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:24 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Heb een AKG701 liggen maar sinds ik m'n Beats heb raak ik die niet meer aan.
je bedoelt 0.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:13 schreef Quisho het volgende:
[..]
Hoe voelt het dat je 200 euro te veel hebt betaald voor die Beats?
Dit is niet helemaal waar, het is namelijk afhankelijk van de gevoeligheid en de impedantie van de headphones. Het is dan wel weer zo dat de duurdere / kwaliteitsheadphones over het algemeen een hogere impedantie hebben en dus inderdaad een amp nodig hebben. Dit hangt dan ook weer af van voor welk doeleinde je hem wilt gebruiken. Sennheiser IE8 bijvoorbeeld zijn goede oordoppen, maar probleemloos zonder een externe amp aan te sturen, terwijl een Sennheiser HD650 absoluut een extra amp nodig heeft.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:54 schreef SosuaCafe het volgende:
En niemand die er bij nadenkt dat de input voor de headphone minstens net zo belangrijk is voor het geluid als het merk? Je kan nog zo'n dure akg hebben, met een simpele ipod kom je dan ook niet ver.
Wellicht heeft die dre niet zoveel nodig. En is het plebs snel tevreden.
Maar zodra je aanvoer goed is blaas je die dre's zo weg.
Verdiep je eens in een portable amp.
http://www.head-fi.org/t/575084/impression-fiio-e10
[ afbeelding ]
Vraagprijs?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:24 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Heb een AKG701 liggen maar sinds ik m'n Beats heb raak ik die niet meer aan.
Klopt wel jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ja, maar ik schreef er juist over als je geen perfecte afsluiting hebt. Dan verlies je tevens ook wat laag. Maar in een vliegtuig heb je al standaard 85 dB ofzo. Dáár moeten je UE's dan weer vrolijk overheenblazen (wat ze vrij moeiteloos lukt) en daar krijg je gehoorschade van, als je pech hebt.
Overigens hebben de Triple.Fi's meerdere drivers en klinken (in mijn oren) een stuk naarder. "Tweetertje" (eigenlijk mag het de naam niet dragen maar afijn) krast nog een paar resonanties in je oor in het hoog en het laag is lekker aangezet dus het is al fijn op normaal volume. Overigens mist die weer wat mid rond 1 kHz die de presence omlaag haalt.
Jahroon ontkennen.quote:
Marktplaats =/= nieuwquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:30 schreef EcktenBaas het volgende:
[..]
Vraagprijs?
En als je daarmee die 250 euro bedoelt haal ik hem liever nieuw, ze staan voor ca. 125 op marktplaats.
Zoveel swag had die boi.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:58 schreef Levolution het volgende:
Ik zag laatst zo'n wigger, had-ie zijn Beats koptelefoon zo met de band op de voorkant van zijn pet gelegd, zodat iedereen kon lezen dat er BEATS BY DR. DRE op stond.
neeeeeequote:Op dinsdag 20 december 2011 22:58 schreef Levolution het volgende:
Ik zag laatst zo'n wigger, had-ie zijn Beats koptelefoon zo met de band op de voorkant van zijn pet gelegd, zodat iedereen kon lezen dat er BEATS BY DR. DRE op stond.
Waarom mag je niet tonen dat je smaak hebt?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:58 schreef Levolution het volgende:
Ik was niet aan het haten man, ik was aan het representen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom mag je niet tonen dat je smaak hebt?
In je nek joh?? leipe headphone ouwequote:Op dinsdag 20 december 2011 23:32 schreef Draganta het volgende:
Beats by DreHeb er 2x naar geluisterd, zelfs met bas muziek. Het zijn geen slechte dingen, maar nooit het geld waard. Mijn in-neck headphone van Sennheiser blaast ze weg, en de kostten maar 50 euro
. Ik heb het idee dat die dingen meer mode accesoires zijn. Niks mis mee natuurlijk, als er vraag naar is, waarom niet?
Die gast is blijquote:
Nou een HD595 misschien toch welquote:Op woensdag 21 december 2011 01:19 schreef Henno het volgende:
Veel te weinig waar voor je geld. Mijn Sennheiser HD595 klinkt veel helderder, en die heeft niet eens per se een speciale amp nodig.
In een vliegtuig wil je geen knallende boxen om je kop, als je 99 procent van alle omgevingsgeluid weg krijgt met een active noise cancellation in-ear setje. Plus dat je niet voor lul loopt met die enorme set oorwarmers.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ja, maar ik schreef er juist over als je geen perfecte afsluiting hebt. Dan verlies je tevens ook wat laag. Maar in een vliegtuig heb je al standaard 85 dB ofzo. Dáár moeten je UE's dan weer vrolijk overheenblazen (wat ze vrij moeiteloos lukt) en daar krijg je gehoorschade van, als je pech hebt.
Overigens hebben de Triple.Fi's meerdere drivers en klinken (in mijn oren) een stuk naarder. "Tweetertje" (eigenlijk mag het de naam niet dragen maar afijn) krast nog een paar resonanties in je oor in het hoog en het laag is lekker aangezet dus het is al fijn op normaal volume. Overigens mist die weer wat mid rond 1 kHz die de presence omlaag haalt.
De sq van Cowon is best oké! (Voor mp3 spelers dan)quote:Op woensdag 21 december 2011 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dure koptelefoons op smartphones/MP3-spelers met crappy DA-omzetters.
Daarom heb ik ook een Cowon J3.quote:Op woensdag 21 december 2011 02:15 schreef znarch het volgende:
De sq van Cowon is best oké! (Voor mp3 spelers dan)
Wat bedoel je met functionaliteit? De Cowon J3 heeft een prima interface vind ik en navigeert snel en intuitief. Soms zitten er wel erg veel opties in, alleen al met die equalizer kun je uren bezig zijn, maar die kun je ook gewoon links laten liggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 02:38 schreef Quisho het volgende:
Nou ik zat ook te twijfelen tussen een Cowon en iPod en veel reviewsites zeiden dat er weinig verschil zit in de DAC's dus heb maar voor functionaliteit gekozenAlleen helaas geen FLAC
Ja maar geen 15 biljoen Apps bedoelde ikquote:Op woensdag 21 december 2011 02:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat bedoel je met functionaliteit? De Cowon J3 heeft een prima interface vind ik en navigeert snel en intuitief. Soms zitten er wel erg veel opties in, alleen al met die equalizer kun je uren bezig zijn, maar die kun je ook gewoon links laten liggen.
Goede instellign inderdaadquote:Op woensdag 21 december 2011 03:06 schreef beetotheizzo het volgende:
Als ik producten koop van waarde ga ik voor de ouderwetse merken. Als ik een zonnebril koop kijk ik bij Ray Ban, headphone Sennheiser, boxen Rotel, broeken Levi's. Geen bril van Armani van 300 zonder polaroid. Ik betaal voor kwaliteit en niet marketing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |