Iedereen die elkaar de hele tijd beschuldigt van "desinfoblabla". Ja, dolletjes. Nogal logisch dat de strijd tegen de illuminati zo stroef verloopt met dergelijke voorvechtersquote:Op zaterdag 21 januari 2012 07:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom ontdek ik dit topic nu pas? Het is bijzonder vermakelijk.
.. verklaar jezelfquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:10 schreef ems. het volgende:
Alles wat met jezus en de bijbel te maken heeft is sowieso hoax.
Wat is het verschil tussen SF en realiteit? Ik dacht alleen tijd...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:12 schreef Dr-Anderson het volgende:
Dit lijkt eerder SF dan realiteit.
De bewijslast ligt bij degenen die pachten dat er géén hoaxes (?) bestaan in de bijbel.quote:
Wat kom je hier doen in BNW ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:44 schreef ems. het volgende:
[..]
De bewijslast ligt bij degenen die pachten dat er géén hoaxes (?) bestaan in de bijbel.
Ongeveer hetzelfde als jij, ware het wat minder hysterisch en wat sceptischer over bronnen.quote:
Niet geheel onterecht, lijkt me.quote:De Bijbel is 1 van de belangrijkste discussiepunten in BNW.
Soms wel soms niet. Jij?quote:Heb je nog iets zinnigs te melden ?
In hoeverre de bijbel relevant is om als bron te gebruiken. Ook als het om BNW zaken gaat. Of moet je als BNW'er verplicht alles geloven wat jij ook gelooft? En word ik anders als desinfo agent (quote:Leg dan even uit wat er bewezen moet worden met jouw bewijslast.
Aangaande de Bijbel als bron: daar wordt juist bijna niets over gediscusieerd in BNW.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:18 schreef ems. het volgende:
[..]In hoeverre de bijbel relevant is om als bron te gebruiken. Ook als het om BNW zaken gaat. Of moet je als BNW'er verplicht alles geloven wat jij ook gelooft? En word ik anders als desinfo agent () gemerkt als ik dat niet doe?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:31 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Aangaande de Bijbel als bron: daar wordt juist bijna niets over gediscusieerd in BNW.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:13 schreef Bankfurt het volgende:
De Bijbel is 1 van de belangrijkste discussiepunten in BNW.
Goed, dus we kunnen dan wel concluderen dat de bijbel een hoax is, gebruikt als instrumenten door diverse conspiracies?quote:De insteek in BNW bij discussies is vooral de Bijbel en het christendom als instrumenten bij de global conspiracies.
Nou, Ali doet anders een aardige theologische duit in het zakjequote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:31 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Aangaande de Bijbel als bron: daar wordt juist bijna niets over gediscusieerd in BNW.
De insteek in BNW bij discussies is vooral de Bijbel en het christendom als instrumenten bij de global conspiracies.
Dit laatste zinsdeel; daar gaat het vooral om in BNW.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:34 schreef ems. het volgende:
Goed, dus we kunnen dan wel concluderen dat de bijbel een hoax is, gebruikt als instrumenten door diverse conspiracies?
Kan niet. Illuminatie kent zijn bestaansrecht lang nadat de bijbel is geschreven.quote:
Ali doet aan bijbeluitleg idd.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, Ali doet anders een aardige theologische duit in het zakje
Ja, ik lees zijn stukken ook graag.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ali doet aan bijbeluitleg idd.
Ik heb heel veel respect voor Ali Kanibali; zijn waarschuwingen zijn echt steengoed.
Hoe dan ook, de bijbel is eerder geschreven dan het ontstaan van deze organisaties. Wellicht dat zij hun organisatie gedreven lieten gaan door de bijbel (zoals veel sectische bewegingen). De bijbel is in mijn ogen niets meer en minder dan een verhaal beschreven door symbolistische moralen. Net zoiets als de Celestijnse Belofte. Je moet het niet letterlijk opvatten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:57 schreef allesbeterweter het volgende:
De bronnen die mensen gebruiken wel!
Illuminati betekend de verlichtenden en gaat wel iets verder terug dan het verhaal van de oprichter Adam Weishaupt in Beieren in 1776.
Of de De heilige Iñigo Lopez de Loyola (kasteel Loyola bij Azpeitia, 24 december 1491 - Rome, 31 juli 1556) wat er op Bron Wikipedia staan)
Of de vrijmetselaars oprichting Toen op 24 Juni 1717 in London vier loges de Grand Lodge of England oprichtten, was Anderson niet aanwezig.
De eerste grootloge werd gevormd rond 1631 in Engeland te Londen, waarmee de vrijmetselarij zich organiseerde in de vorm zoals we die vandaag de dag kennen.
Ja er zijn zoveel datums dat nu niemand meer weet hoe en wat!
Gewoon verder zoeken in de dodezee rollen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |