http://www.telegraaf.nl/w(...)on_van_gevaar__.htmlquote:Kerstbomen bron van gevaar
AMSTERDAM - Echte kerstbomen kunnen een risico in huis vormen: ze blijken een bron van schimmels, die slecht voor de luchtwegen zijn. Bovendien zijn exemplaren met een kluit erg brandgevaarlijk, doordat ze makkelijk kunnen uitdrogen. Dan maar liever een kunstboom? Of is dat minder knus?
Volgens recent onderzoek is een kerstboom in huis een ware schimmelbron en een aanslag op de luchtwegen. Bronchitis en zelfs longontsteking kunnen het gevolg zijn van de zich rap vermenigvuldigende schimmels. Tegelijkertijd waarschuwt de brandweer nog maar weer eens, dat droge kerstbomen maar al te makkelijk vlam kunnen vatten. Reden om terughoudend te zijn met kerstbomen, of zal het allemaal zo'n vaart niet lopen?
quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Zweetteef het volgende:
het valt nog mee dat je er geen kanker van krijgt
Uiteraard.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef ArnosL het volgende:
En kunstbomen dan? Die zijn zeker kankerverwekkend?
De EU wil gewoon dat haar 'burgers' een totaal sober leven leiden, zodat ze maximaal belastingen kunnen heffen en die burgers tot hun 70-ste aan het werk kan houden. Een andere reden kan ik er niet voor bedenken. Het is vast allemaal niet om de mensen gelukkiger te maken.quote:Op maandag 19 december 2011 22:58 schreef Madame_Paon het volgende:
De EU blijft ook maar geld verspillen aan zulke onzinonderzoeken.
Álles is slecht voor je. Dat is ondertussen wel duidelijk.
Er zit alleen natuurlijk wel verschil tussen de schadelijkheid van 5 gram vitamine C en de schadelijkheid van 5 gram arsenicum.
triestquote:Op maandag 19 december 2011 22:59 schreef Macabrefuture het volgende:
Ik vind kerstbomen maar heidense taferelen. Ik heb mijn huis dit jaar ook niet versiert en ik werk gewoon met kerst.
Nee, dit wordt zo'n jaarlijks oeverloos verhaal, net als die onzinnige discussies over Zwarte Piet in de periode voor 5 december en over het al of niet verbieden van (legaal) vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:02 schreef Joker89 het volgende:
Je kan het ook gewoon lezen en denken van: ok.
Volgende dag ben je het mogelijk alweer vergeten.
Ik ook. Volgens een link in het artikel is het onderzoek gedaan door de "Upstate Medical University in New York".quote:Op maandag 19 december 2011 23:10 schreef kalinzar het volgende:
Ik mis de link met de EU hier een beetje?
quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Zweetteef het volgende:
het valt nog mee dat je er geen kanker van krijgt
Moet je eens opletten in de zomer, zie je van die a4tjes hangen met pas op voor teken!111einz!111quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef DarkMagenta het volgende:
Wat een vage onderzoek, een boom geeft toch zuurstof af? mag je dalijk dan ook niet meer lang in de bossen lopen of een kamerplant in je woonkamer hebben. Wat een onzin..
Ik denk dat dat wel zal meevallen haha.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, dit wordt zo'n jaarlijks oeverloos verhaal, net als die onzinnige discussies over Zwarte Piet in de periode voor 5 december en over het al of niet verbieden van (legaal) vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |