abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:21:28 #31
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105816553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

persoonlijk lijkt het me een heel enge ontwikkeling als we groepen gaan aanpakken op basis van daden van een individu. Dat zet de deur open voor veel zaken die je niet zou moeten willen.
Inderdaad. Daarnaast hebben we meer dan genoeg wetten om dit soort tuig aan te pakken, maar die worden helaas niet uitgevoerd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:28:23 #32
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_105816886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarnaast hebben we meer dan genoeg wetten om dit soort tuig aan te pakken, maar die worden helaas niet uitgevoerd.
Ik ben ook geen voorstander van dit soort wetgeving, maar zolang iedereen gewoon zwijgt tegen de politie is er meestal geen zaak en staan verdachten binnen de kortste keren weer op straat. Meestal is er niet voldoende mankracht en tijd om indirect bewijs te verzamelen. En als men wel zaken als telefoonverkeer, locatie, buit en meer dan dit soort zaken boven tafel krijgt, is dit voor rechters meestal nog niet genoeg.

Of zoals ze dat zeggen: Bekennen is politie verwennen, zwijgen is vrijblijven.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_105817453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee zoals ik al zei die hebben we niet. Als je gewoon je kaken stijf op elkaar houdt valt er in groepen weinig te bewijzen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:45:07 #34
79262 Dwersdriever
pi_105817515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee zoals ik al zei die hebben we niet. Als je gewoon je kaken stijf op elkaar houdt valt er in groepen weinig te bewijzen.
Exact. Politie en justitie hebben geen schijn van kans als het geen heterdaadje is en iedereen houdt zijn kaken stijf op elkaar. Het is de grootste tekortkoming van het Nederlandse justitiële systeem. Zoals ik in mijn eerste posting al stelde, misdaad loont in Nederland.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:26:45 #35
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105819145
misdaad loont in Nederland.

Ja, en dus trekken criminelen naar ons land.Polen kent bv een daling van autodiefstallen met 70 %, leuk om te weten dat die dieven nu waarschijnlijk in Nederland zitten.
En zo zullen meerdere landen een daling van criminaliteit zien, het komt allemaal hier naartoe, hup Holland hup w/
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:35:07 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105819490
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:12 schreef Gia het volgende:
Heropvoedingskampen! Opsluiten tot hun 23ste. Gehele tijd werken en leren. Voor het werk krijgen ze dan zakgeld. De rest is voor hun huisvesting en verzorging.

Iets anders werkt gewoon toch niet.
en waarom zou dat wel werken?... die gasten gaan echt niet ineens braaf op kamp :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_105820427
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

en waarom zou dat wel werken?... die gasten gaan echt niet ineens braaf op kamp :')
Google maar eens op Frderiksoord, Willemsoord etc. daar werden de "asocialen" van 150 jaar geleden heen gestuurd en met succes (hoewel niet al te prettig voor hen die het ondergingen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:01:07 #38
79262 Dwersdriever
pi_105820551
quote:

[..]

Letterlijk en figuurlijk vernederen wordt wel gezien als een methode. Zorgen dat alle winsten uit de criminaliteit worden afgenomen, kleding en sieraden en andere statussymbolen in beslag nemen. Daar bovenop ook nog een flinke schadevergoeding voor slachtoffers en uitgebreid excuses aanbieden. Zorgen dat ze vernederende activiteiten in het openbaar moeten doen, bij voorkeur in de eigen omgeving. Daarna een tweede kans geven en wellicht nog een herhaling van bovenstaande procedure. Bij een derde veroordeling hebben ze hun recht op vrijheid definitief verspeeld. Gevangenissen voor deze permanente gevallen uitbesteden aan een laag lonenland, bijvoorbeeld Roemenië.
We Came A Long Time Ago
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:04:15 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105820670
laten we het vooral realistisch houden... je droomkamp/oplossing zal er echt niet komen
pi_105820876
[
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:44 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

wat een sneu figuur ben jij ook :')
Vertel eens, wat moet je dan met dit soort mensen doen?
pi_105820979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:10 schreef Big-Ern het volgende:
[

[..]

Vertel eens, wat moet je dan met dit soort mensen doen?
In Siberië strafkampen inrichten voor Europese criminelen.
Eerste keer = 1 jaar Siberië,
2 keer = 5 jaar Siberie,
3 keer = enkele reis Siberië
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105821185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In Siberië strafkampen inrichten voor Europese criminelen.
Eerste keer = 1 jaar Siberië,
2 keer = 5 jaar Siberie,
3 keer = enkele reis Siberië
Lijkt me wel, maar waarschijnlijk dat het weer veel ;( smilies op zal leveren. Ik zal een enkeltje Rottumerplaat al heel wat vinden.
pi_105821270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:17 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Lijkt me wel, maar waarschijnlijk dat het weer veel ;( smilies op zal leveren.
Waarom, het worden ruime open kampen. Mensen die een poging willen wagen om te ontsnappen krijgen daarvoor alle ruimte. We geven ze zelfs gratie als ze het redden om het hele eind hierheen weer terug te wandelen. Ik ben best wel schappelijk ;)
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:46:54 #44
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_105822413
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom, het worden ruime open kampen. Mensen die een poging willen wagen om te ontsnappen krijgen daarvoor alle ruimte. We geven ze zelfs gratie als ze het redden om het hele eind hierheen weer terug te wandelen. Ik ben best wel schappelijk ;)
Als je ze ook heen laat lopen zal het nog goedkoper uitvallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_105822487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]

_O-
pi_105822941
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Burgemeesters bestaan al honderden jaren; die zijn geen fenomeen van de laatste jaren. Niet dat burgemeesters altijd vrijuit gaan, maar de manier waarop ze in dit soort kwesties tot Kop van Jut worden verklaard, is wel eens ergerlijk.

De burgemeester draagt een bepaalde verantwoordelijkheid, maar 9 van de 10 keer is het de politie die in de praktijk faalt. Deels omdat ze te weinig bevoegdheden en menskracht hebben, maar ook vanwege de cultuur die je hierboven beschrijft. De boel sussen is het credo geworden, in plaats van criminelen en ander tuig bestraffen.
Nee, de burgemeester komt ook niet meer op de straat maar gewoon uit een politiek incestieus ei gekropen. De politieman op straat weet best wat hij moet doen om dat tuig aan te pakken, alleen de heren boven hem verbieden dat.

Met als reden: We moeten de boel niet laten escaleren......
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:20:15 #47
3542 Gia
User under construction
pi_105823861
quote:
Uiteraard niet vrijwillig. Maar als de ouders niet opvoeden, moet de rechter een dergelijke sanctie op kunnen leggen alleen al om het simpele feit dat ze bij een bende zitten.

Er worden nu ook van die gastjes gepakt en bestraft, maar dat vinden ze stoer. Wat? Een maand? Twee maanden zitten? Doet ze niks. Maar zet ze eens in een heropvoedingskamp tot hun 23ste! Denk dat de jeugd die nog vrij is, zich wel twee keer bedenkt voordat ze wat uitvreten.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:22:59 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105823973
we leven niet meer in de jaren 60, natuurlijk zou het tof zijn als heropvoedingskampen nu zouden werken maar daar zijn die gasten zelfs al te ver voor heen ... die gaan echt niet braaf luisteren naar de meester
pi_105824168
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:22 schreef Re het volgende:
we leven niet meer in de jaren 60, natuurlijk zou het tof zijn als heropvoedingskampen nu zouden werken maar daar zijn die gasten zelfs al te ver voor heen ... die gaan echt niet braaf luisteren naar de meester
Als je in een Goelag zit is er veel mogelijk, maar dat zal er nooit van komen, "onze" politici zijn veel te slap.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105825005
Gewoon oppakken en in de cel gooien, hoe moeilijk kan het zijn :?
Wanneer ze eindeljk opgesloten zitten zullen de dorpelingen ook wel gepord zijn om ze daar te houden lijkt mij
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_105825302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:46 schreef Son-Goku het volgende:
Gewoon oppakken en in de cel gooien, hoe moeilijk kan het zijn :?
Wanneer ze eindeljk opgesloten zitten zullen de dorpelingen ook wel gepord zijn om ze daar te houden lijkt mij
Alsof ze niet na een paar dagen gewoon weer op straat lopen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_105825593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof ze niet na een paar dagen gewoon weer op straat lopen. :')
Precies.
Je laat het overigens wel uit je hoofd om aangifte te doen. Kom je thuis na een dagje werken staat je woonkamer in de brand.
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:01:56 #53
3542 Gia
User under construction
pi_105825664
quote:
Tja, dan merken ze het wel aan hun privileges. Geen sigaretten, gaan zakgeld, geen recreatie, enz.... Het moet ook geen vakantiekamp worden waar je mág leren en mág werken. Nee, je moet. Geen keuze. Mogelijkheden genoeg om die gasten te straffen.
pi_105828632
Vreemde reacties. Ondanks dat een bende criminele jeugd er steeds mee weg komt omdat er iets gruwelijk faalt in Nederland, ik wil toch ook niet meteen denken aan doodseskaders op jacht jeugdbendes neer te knallen etc. Geeft me juist het gevoel dat je eigenlijk net zo bent als die jeugdbendes.

quote:
Mja, blijkbaar werken de huidige maatregelingen ook niet.

Ik snap ook dat een groep enorm sterk staat en bijna altijd onschuldig is omdat ze getuige voor elkaar zijn, maar hoe lossen we dit op? Voordat we overal camera's hebben staan. Het is net of de bendes daar op uit zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:20:22 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105828977
misschie nals slecht voorbeeld maar in de VS als je met een groep crimineel bent wordt iedereen in die groep voor het delict op dezelfde manier gestraft dacht ik, of je nou de directe dader bent of er alleen bijstond... dat lijkt me onder bepaalde omstandigheden misschien best invoerbaar, bijvoorbeeld met plaatselijke verordeningen
pi_105830036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Iedereen heeft natuurlijk een keuze, in het kamp blijven en dwangarbeid verrichten of een lekkere wandeling door de vrije Siberische natuur.
pi_105830329
quote:
Glenn Mills werkte

http://www.youngmindz.nl/(...)heropvoedingskampen/
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_105830468
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:02 schreef vincerusso het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
tuig dat tuig bestrijdt
http://en.wikipedia.org/wiki/Vigilante ;)
Burgers die het zat zijn en zelf (hard) ingrijpen, zonder goedkeuring van de overheid.

Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over, aan de ene kant wel goed als er burgers zijn die doen wat de staat niet doet, maar aan de andere kant kunnen ze te ver doorslaan, waarbij er ook onschuldige slachtoffers kunnen vallen, zoals buren van een pedofiel die ook schade oplopen aan hun huis omdat het huis van een pedofiel in brand gestoken wordt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:56:27 #59
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_105830554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 02:02 schreef vincerusso het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
tuig dat tuig bestrijdt
Toen wisten ze tenminste nog wat aanpakken betekende :X
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
pi_105830797
En daarom pleit ik voor de dienstplicht, dan elimineer je gelijk dit soort wanstaltige praktijken en word het probleem op een goede manier opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')