Alsof je roept in een wijk waar 100 inbraken per week plaatsvinden omdat er uberhaupt geen politie is. "Maar er wordt overal ingebroken!"quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want dit is natuurlijk een uitzonderingssituatie die alleen in Utrecht voorkomt.
triestquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:
Een veroordeling als een trofee zien....
persoonlijk lijkt het me een heel enge ontwikkeling als we groepen gaan aanpakken op basis van daden van een individu. Dat zet de deur open voor veel zaken die je niet zou moeten willen.quote:
Inderdaad. Daarnaast hebben we meer dan genoeg wetten om dit soort tuig aan te pakken, maar die worden helaas niet uitgevoerd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
persoonlijk lijkt het me een heel enge ontwikkeling als we groepen gaan aanpakken op basis van daden van een individu. Dat zet de deur open voor veel zaken die je niet zou moeten willen.
Ik ben ook geen voorstander van dit soort wetgeving, maar zolang iedereen gewoon zwijgt tegen de politie is er meestal geen zaak en staan verdachten binnen de kortste keren weer op straat. Meestal is er niet voldoende mankracht en tijd om indirect bewijs te verzamelen. En als men wel zaken als telefoonverkeer, locatie, buit en meer dan dit soort zaken boven tafel krijgt, is dit voor rechters meestal nog niet genoeg.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast hebben we meer dan genoeg wetten om dit soort tuig aan te pakken, maar die worden helaas niet uitgevoerd.
Nee zoals ik al zei die hebben we niet. Als je gewoon je kaken stijf op elkaar houdt valt er in groepen weinig te bewijzen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast hebben we meer dan genoeg wetten om dit soort tuig aan te pakken, maar die worden helaas niet uitgevoerd.
Exact. Politie en justitie hebben geen schijn van kans als het geen heterdaadje is en iedereen houdt zijn kaken stijf op elkaar. Het is de grootste tekortkoming van het Nederlandse justitiële systeem. Zoals ik in mijn eerste posting al stelde, misdaad loont in Nederland.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee zoals ik al zei die hebben we niet. Als je gewoon je kaken stijf op elkaar houdt valt er in groepen weinig te bewijzen.
en waarom zou dat wel werken?... die gasten gaan echt niet ineens braaf op kampquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:12 schreef Gia het volgende:
Heropvoedingskampen! Opsluiten tot hun 23ste. Gehele tijd werken en leren. Voor het werk krijgen ze dan zakgeld. De rest is voor hun huisvesting en verzorging.
Iets anders werkt gewoon toch niet.
Google maar eens op Frderiksoord, Willemsoord etc. daar werden de "asocialen" van 150 jaar geleden heen gestuurd en met succes (hoewel niet al te prettig voor hen die het ondergingen)quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
en waarom zou dat wel werken?... die gasten gaan echt niet ineens braaf op kamp
Letterlijk en figuurlijk vernederen wordt wel gezien als een methode. Zorgen dat alle winsten uit de criminaliteit worden afgenomen, kleding en sieraden en andere statussymbolen in beslag nemen. Daar bovenop ook nog een flinke schadevergoeding voor slachtoffers en uitgebreid excuses aanbieden. Zorgen dat ze vernederende activiteiten in het openbaar moeten doen, bij voorkeur in de eigen omgeving. Daarna een tweede kans geven en wellicht nog een herhaling van bovenstaande procedure. Bij een derde veroordeling hebben ze hun recht op vrijheid definitief verspeeld. Gevangenissen voor deze permanente gevallen uitbesteden aan een laag lonenland, bijvoorbeeld Roemenië.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
Vertel eens, wat moet je dan met dit soort mensen doen?quote:Op maandag 19 december 2011 21:44 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
wat een sneu figuur ben jij ook
In Siberië strafkampen inrichten voor Europese criminelen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:10 schreef Big-Ern het volgende:
[
[..]
Vertel eens, wat moet je dan met dit soort mensen doen?
Lijkt me wel, maar waarschijnlijk dat het weer veelquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In Siberië strafkampen inrichten voor Europese criminelen.
Eerste keer = 1 jaar Siberië,
2 keer = 5 jaar Siberie,
3 keer = enkele reis Siberië
Waarom, het worden ruime open kampen. Mensen die een poging willen wagen om te ontsnappen krijgen daarvoor alle ruimte. We geven ze zelfs gratie als ze het redden om het hele eind hierheen weer terug te wandelen. Ik ben best wel schappelijkquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:17 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Lijkt me wel, maar waarschijnlijk dat het weer veelsmilies op zal leveren.
Als je ze ook heen laat lopen zal het nog goedkoper uitvallen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom, het worden ruime open kampen. Mensen die een poging willen wagen om te ontsnappen krijgen daarvoor alle ruimte. We geven ze zelfs gratie als ze het redden om het hele eind hierheen weer terug te wandelen. Ik ben best wel schappelijk
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je ze ook heen laat lopen zal het nog goedkoper uitvallen.
Nee, de burgemeester komt ook niet meer op de straat maar gewoon uit een politiek incestieus ei gekropen. De politieman op straat weet best wat hij moet doen om dat tuig aan te pakken, alleen de heren boven hem verbieden dat.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Burgemeesters bestaan al honderden jaren; die zijn geen fenomeen van de laatste jaren. Niet dat burgemeesters altijd vrijuit gaan, maar de manier waarop ze in dit soort kwesties tot Kop van Jut worden verklaard, is wel eens ergerlijk.
De burgemeester draagt een bepaalde verantwoordelijkheid, maar 9 van de 10 keer is het de politie die in de praktijk faalt. Deels omdat ze te weinig bevoegdheden en menskracht hebben, maar ook vanwege de cultuur die je hierboven beschrijft. De boel sussen is het credo geworden, in plaats van criminelen en ander tuig bestraffen.
Uiteraard niet vrijwillig. Maar als de ouders niet opvoeden, moet de rechter een dergelijke sanctie op kunnen leggen alleen al om het simpele feit dat ze bij een bende zitten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:35 schreef Re het volgende:
Als je in een Goelag zit is er veel mogelijk, maar dat zal er nooit van komen, "onze" politici zijn veel te slap.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:22 schreef Re het volgende:
we leven niet meer in de jaren 60, natuurlijk zou het tof zijn als heropvoedingskampen nu zouden werken maar daar zijn die gasten zelfs al te ver voor heen ... die gaan echt niet braaf luisteren naar de meester
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |