Het huis verkopen zal sowieso gaan gebeuren aangezien ik het zelf ook wel zo fijn vind om samen een nieuwe start te maken in een ander huis. Er zal waarschijnlijk verlies gemaakt worden op mijn huidige huis, maar door samen in bv. een leuk huurhuis te gaan zitten worden de maandlasten een stuk lager dan nu, waardoor ik mijn schuld (en daarna ook andere schuld) kan aflossen. V.w.b. de kinderen vs mijn vriendin denk ik dat het nu allemaal even te veel is voor haar en dat als zij een stuk minder moet inleveren, de weekenden met de kids een stuk gemakkelijker verlopen. Het is niet zo dat de weekenden met de kids als één en al stress en irritatie voelen. We maken er toch wel vaak iets gezelligs van.quote:Op zondag 18 december 2011 19:38 schreef gelestipjes het volgende:
Als je daarheen gaat verhuizen moet je toch alsnog je huis verkopen? Dus dan kun je net zo goed een andere woning zoeken in de buurt van je kinderen.
Verder, als zij er echt al tegenop ziet als je kinderen komen, dan denk ik niet dat de relatie gaat werken. Je kinderen zullen het vast ook wel merken dat ze niet zo heel erg welkom zijn dan.
Eens. Daarnaast zullen die kinderen, hoe je het wend of keert altijd deel uitmaken van jouw en dus als jullie samenwonen, haar leven.quote:Op zondag 18 december 2011 19:55 schreef trovey het volgende:
Ze wil niet samenwonen omdat ze er teveel voor moet opgeven als ze gaat verhuizen maar als jij 100 km van je kinderen af komt wonen is geen probleem? Ik zou voor je kinderen kiezen.
Weet je, het is dat ik het juist wel begrijp dat zij echt alles moet inleveren en ik helemaal niks. In het kader "eerlijk zullen we alles delen" zou ik het wel zo fair vinden als ik haar ook een stuk tegemoet kom.quote:Op zondag 18 december 2011 19:55 schreef trovey het volgende:
Ze wil niet samenwonen omdat ze er teveel voor moet opgeven als ze gaat verhuizen maar als jij 100 km van je kinderen af komt wonen is geen probleem? Ik zou voor je kinderen kiezen.
Niets moet inleveren? Als er iets met je kids aan de hand is zit je dan 100 kilometer verderop.quote:Op zondag 18 december 2011 20:08 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Weet je, het is dat ik het juist wel begrijp dat zij echt alles moet inleveren en ik helemaal niks. In het kader "eerlijk zullen we alles delen" zou ik het wel zo fair vinden als ik haar ook een stuk tegemoet kom.
Mijn kinderen zijn uiteraard het aller belangrijkste. Geen twijfel over mogelijk. Maar het is ook zo dat ik zo verschrikkelijk veel om mijn vriendin geef en we verder een fantastische relatie hebben. Dat voelt heel heftig en mega zwaar om op te geven. Het moet toch ook soms een beetje Yin Yang zijn of ben ik nu een typisch lotgenoot van de uitdrukking "liefde maakt blind"?quote:Op zondag 18 december 2011 19:50 schreef beware_reageerd het volgende:
Bij twijfel niet inhalen......
Het gezegde is er niet voor niets...
Wat is jouw belangrijkste in je leven ?
Ik mag hopen je kinderen, de relatie zal zich daarin moeten kunnen schikken.
Kan ze dat niet, dan moet je hard nadenken... In deze omstandigheid dus nog voorlopig niet samenwonen. Je nieuwe relatie is te fragiel.
Just my 2 cents.
Tja, maar ik zit voor mijn werk ook vaak op de baan dus dan zou er theoretisch ook wat kunnen gebeuren. En als ik op vakantie ben met mijn vriendin dan is dat risico ook niet gedekt... De mama in kwestie heeft trouwens ook een nieuwe relatie en ze sluit niet uit dat ze daar mee samen gaat wonen. Dat is ook 60km van mijn huidige woning vandaan. Laat dat dan net weer wat gunstiger liggen t.o.v. Maastricht zwaardoor de 100km veraagt wordt naar zo'n 65km.quote:Op zondag 18 december 2011 20:12 schreef Olga het volgende:
[..]
Niets moet inleveren? Als er iets met je kids aan de hand is zit je dan 100 kilometer verderop.
Maar je kinderen opgeven (want dat ga je doen met zo'n afstand of het nu lang of kort duurt voordat het zover is) is wel een hele grote opoffering.quote:Op zondag 18 december 2011 20:08 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Weet je, het is dat ik het juist wel begrijp dat zij echt alles moet inleveren en ik helemaal niks. In het kader "eerlijk zullen we alles delen" zou ik het wel zo fair vinden als ik haar ook een stuk tegemoet kom.
Jij doet het voorkomen, alsof het een probleem is dat jij kan oplossen.quote:Op zondag 18 december 2011 19:26 schreef Vandaar77 het volgende:
Ze heeft 2 weken geleden aangegeven dat ze wil stoppen. Ze vindt het te zwaar allemaal en ziet geen perspectief qua nieuwe woning, kinderen en schulden.
Ik snap inderdaad dat ik het zelf niet voor haar kan invullen en oplossen. It takes two to tango....quote:Op zondag 18 december 2011 20:24 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Jij doet het voorkomen, alsof het een probleem is dat jij kan oplossen.
Wat ik me af vraag, is of dit wel het geval is. Als ik tegen mijn partner zeg, "het is over", dan is er vaak heel weinig dat die ander nog kan doen.
Zij komt natuurlijk wel met allerlei redenen, maar is bij haar het gevoel niet gewoon weg?
Begrijp me niet verkeerd; Het is (nog) niet over tussen ons. We hebben afgesproken dat we elkaar even heel erg met rust laten zodat we wat afstand kunnen bewaren en rationeel over dingen na kunnen denken. Als ze aangeeft dat ze echt niet meer wil, dan zal ik me daar bij neer moeten leggen, hoe moeilijk ook.quote:Op zondag 18 december 2011 21:45 schreef schaakkipje het volgende:
Wat ik ook niet echt begrijp is dat wanneer zij aangeeft twijfels te hebben jij juist een stapje verder wil.
dat is een beetje:
ZIJ: het is uit
JIJ: nee we gaan samenwonen
doet me denken aan een aflevering van Seinfeld
Voor volwassenen niet maar voor (jonge) kinderen is het een heel eind.quote:Op zondag 18 december 2011 22:36 schreef Sjeen het volgende:
Maastricht-Eindhoven is drie kwartier rijden, dat is toch geen onoverkomelijk probleem?
Ik vind het allemaal nogal onzeker overkomen van haar kant. Ik heb het idee, dat de tijd voor je vriendin nog niet rijp is, voor een relatie zoals jij die voor ogen hebt.quote:Op zondag 18 december 2011 20:30 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Ik snap inderdaad dat ik het zelf niet voor haar kan invullen en oplossen. It takes two to tango....
Maar ze geeft wel aan dat ze het heel moeilijk vindt omdat ze enerzijds zo graag wil genieten van haar vrijheid, en andezijds nog zo ongelooflijk veel van me houdt.
Wel als je daarvoor een paar honderd meter veraf woonde en zo even langs kon gaan als er wat was(zowel kinderen als ouder).quote:Op zondag 18 december 2011 22:36 schreef Sjeen het volgende:
Maastricht-Eindhoven is drie kwartier rijden, dat is toch geen onoverkomelijk probleem?
quote:Op maandag 19 december 2011 10:14 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou gewoon de kinderen opgeven, moeders het helemaal alleen laten doen. Je laat toch niet je geluk verkloten door een foutje uit het verleden.
TS verdient zijn kinderen niet als hij twijfelt over ze 100km te laten reizen naar een vrouw die ze niet moet. Dat is mijn punt. Misschien dat het je wel lukt te snappen als ik het zo zeg.quote:
Aha, op die manier...gelukkig.quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
TS verdient zijn kinderen niet als hij twijfelt over ze 100km te laten reizen naar een vrouw die ze niet moet. Dat is mijn punt. Misschien dat het je wel lukt te snappen als ik het zo zeg.
Je gaat je beslissing toch niet af laten hangen van wat je ex doet? Tja, je zou ernaar kunnen informeren... Bij een vaag antwoord, zou ik er niet op anticiperen.quote:Op maandag 19 december 2011 13:03 schreef schaakkipje het volgende:
Wanneer zijn de verhuisplannen van jouw ex duidelijk? Het lijkt me als dat doorgaat je net zo goed naar Maastricht kan.
De verhuisplannen van mijn ex staan nog in de kinderschoenen (om de kids er maar weer eens bij te halenquote:Op maandag 19 december 2011 13:03 schreef schaakkipje het volgende:
Wanneer zijn de verhuisplannen van jouw ex duidelijk? Het lijkt me als dat doorgaat je net zo goed naar Maastricht kan.
Vind dat je het nogal zwart/wit schetst op die manier... Mijn kids blijven op nr 1 komen, no matter what.... Zoek alleen naar een modus om een oplossing te vinden voor dit alles. En het is niet zo dat mijn vriendin een hekel heeft aan de kinderen. Ze spant zich ook echt wel in om het leuk te maken als ze er zijn. De kids vragen als ze een keer later komt of een dagje verhinderd is, telkens waar ze is en wanneer ze komt. Ze vinden haar wel degelijk heel leuk maar aangezien mijn vriendin nogal op rust gesteld is, kost het haar behoorlijk wat inspanning waarvan ze het gevoel heeft dat dat haar nu op gaat breken.... (Wat ik ook aangaf in de situatieschets is dat er nogal wat gebeurd is in haar leven het afgelopen jaar, waarbij ze dit nu heel slecht kan handelen).quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
TS verdient zijn kinderen niet als hij twijfelt over ze 100km te laten reizen naar een vrouw die ze niet moet. Dat is mijn punt. Misschien dat het je wel lukt te snappen als ik het zo zeg.
Goed te horen dat er ook iemand tussenzit die bekend is met een soortgelijke situatie (welliswaar vanuit het oogpunt van de situatie van mijn vriendin, maar daar kan ik natuurlijk ook wel wat mee). Ik zal haar de tip van de website eens doorgeven. Wie weet doet het wonderenquote:Op zondag 18 december 2011 22:26 schreef microgids het volgende:
Hoi,
mijn partner is ook ver van zijn oude woonplaats gaan wonen. (bij mij dus)
Aanvankelijk leek het me leuk, een vriend met een kind, maar toen het eenmaal zover was dat ze om het weekend kwam, vond ik het verschrikkelijk. In mijn ogen claimde ze mijn vriend verschrikkelijk, wat achteraf natuurlijk logisch is. Maar mijn afkeer was enorm.
Ik heb veel hulp nodig gehad om te komen waar ik nu ben. Ik vind het leuk als ze komt, maar als ze er niet is, mis ik haar niet. (ik denk alleen soms: 'och jammer dat ze hier niet bij kan zijn, had ze leuk gevonden!)
De afstand is niet zo'n groot probleem, maar co-ouderschap zit er met 100 km afstand niet in natuurlijk.
Dat je vriendin je kinderen niet leuk vindt, is wel een probleem. Maar misschien heeft ze iets aan stiefmoeders.nl. Dit is een forum waarop je ongegeneerd kan klagen en mopperen, maar ook advies kan krijgen van andere vrouwen met partners met kinderen.
ps. ik had ook geen kinderen en stond voor deze relatie heerlijk elke zaterdag in de kroeg maf te doen. De overgang naar de kinderboerderij was groot.
Helemaal mee eens. Om de week een weekendquote:Op maandag 19 december 2011 10:14 schreef stbabylon het volgende:
Ik zou gewoon de kinderen opgeven, moeders het helemaal alleen laten doen. Je laat toch niet je geluk verkloten door een foutje uit het verleden.
Zal ik hier op reageren? uhhhhh, nee laat maar. Deze persoon heeft blijkbaar tijd te veel...quote:Op dinsdag 20 december 2011 03:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Om de week een weekend![]()
Gewoon afschrijven die kinderen.
Alleen jij luistert niet. Iedereen zegt: kies voor je kinderen. En jij wilt nog steeds naar Maastricht.quote:Op zondag 18 december 2011 22:01 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Ps. Fijn dat er zo veel mensen reageren. Daar kan ik echt iets mee. Jullie staan er natuurlijk toch een heel stuk objectiever in dan ik.
En jij denkt dat het haar minder inspanning zal kosten als jullie samen wonen en je kinderen ook in haar huis haalt? Zoals ik zei, dat de kinderspullen en rommel altijd in het huis zijn terug te vinden.quote:Op maandag 19 december 2011 18:05 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Vind dat je het nogal zwart/wit schetst op die manier... Mijn kids blijven op nr 1 komen, no matter what.... Zoek alleen naar een modus om een oplossing te vinden voor dit alles. En het is niet zo dat mijn vriendin een hekel heeft aan de kinderen. Ze spant zich ook echt wel in om het leuk te maken als ze er zijn. De kids vragen als ze een keer later komt of een dagje verhinderd is, telkens waar ze is en wanneer ze komt. Ze vinden haar wel degelijk heel leuk maar aangezien mijn vriendin nogal op rust gesteld is, kost het haar behoorlijk wat inspanning waarvan ze het gevoel heeft dat dat haar nu op gaat breken.... (Wat ik ook aangaf in de situatieschets is dat er nogal wat gebeurd is in haar leven het afgelopen jaar, waarbij ze dit nu heel slecht kan handelen).
Waar ik dus een beetje op hoop is dat de rust gaat wederkeren waardoor ze de kids niet meer als zo'n opgave gaat zien.
Typisch toch, je plempt iets op R&P en focussed je helemaal op de antwoorden die je graag wil horen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Alleen jij luistert niet. Iedereen zegt: kies voor je kinderen. En jij wilt nog steeds naar Maastricht.
Nee hoor, wilde gewoon de juiste beslissing nemen en kon gevoelsmatig ook wel aanvoelen dat er veelal de opmerking geplaatst zou worden dat ik er mee moet stoppen. Zie het maar als een stukje bevestiging waardoor je wat rationeler na kunt denken. En ja hoor..... het ei is gelegd. Sinds gisteravond zijn we officieel uit elkaar. Na de "rustpauze" die we met elkaar hadden afgesproken heeft ze aangegeven er echt mee te willen stoppen. Eigenlijk geeft me dit nu ook wel een stukje rust omdat ik de zware beslissingen niet meer hoef te overdenken en me hopelijk snel kan richten op een wat idealere toekomst als dat er tot voor kort voor me in het verschied zou liggen. Wat hebben we ervan geleerd? Nou, in ieder geval dat een vrouw die absoluut geen kinderwens heeft het risico om moeite te hebben of krijgen met mijn situatie nogal drastisch verhoogd. Dan zou je zeggen dat ik dus het beste een relatie aan kan gaan met een vrouw die juist wél een kinderwens heeft. Echter, stel dat je dan uit elkaar gaat nadat er een kind op de wereld is gekomen, dan maakt het m'n leven wel echt een chaos.... Blijft er één optie over: Een vrouw die al een kind heeft.... Eureka?!quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Typisch toch, je plempt iets op R&P en focussed je helemaal op de antwoorden die je graag wil horen.
Mits in de buurt van Ehv.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:10 schreef Vandaar77 het volgende:
Blijft er één optie over: Een vrouw die al een kind heeft.... Eureka?!
Ik vind stiefmoeder een vrij heftig begrip. Er zijn voldoende vrouwen die niet de verantwoordelijkheid willen van kinderen elke dag/altijd, maar het als tante het goed doen. Het is maar net wat je afspreekt tussen vriendin en vader of moeder en vriend.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:10 schreef Vandaar77 het volgende:
[..]
Nee hoor, wilde gewoon de juiste beslissing nemen en kon gevoelsmatig ook wel aanvoelen dat er veelal de opmerking geplaatst zou worden dat ik er mee moet stoppen. Zie het maar als een stukje bevestiging waardoor je wat rationeler na kunt denken. En ja hoor..... het ei is gelegd. Sinds gisteravond zijn we officieel uit elkaar. Na de "rustpauze" die we met elkaar hadden afgesproken heeft ze aangegeven er echt mee te willen stoppen. Eigenlijk geeft me dit nu ook wel een stukje rust omdat ik de zware beslissingen niet meer hoef te overdenken en me hopelijk snel kan richten op een wat idealere toekomst als dat er tot voor kort voor me in het verschied zou liggen. Wat hebben we ervan geleerd? Nou, in ieder geval dat een vrouw die absoluut geen kinderwens heeft het risico om moeite te hebben of krijgen met mijn situatie nogal drastisch verhoogd. Dan zou je zeggen dat ik dus het beste een relatie aan kan gaan met een vrouw die juist wél een kinderwens heeft. Echter, stel dat je dan uit elkaar gaat nadat er een kind op de wereld is gekomen, dan maakt het m'n leven wel echt een chaos.... Blijft er één optie over: Een vrouw die al een kind heeft.... Eureka?!
Tja, er zijn ook mannen (lees ik) die wel een Porsche willen, maar er geen geld aan uit willen geven....quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:42 schreef stbabylon het volgende:
Er zijn ook vrouwen die wel kinderen willen, maar niet willen baren.
Ik ben blij te lezen dat jullie uit elkaar zijn. En voor wat betreft "leren" en "toekomstvisie": relatie is gebaseerd op balans (dat leek jij verloren te zijn op het moment dat je je kinderen buiten spel wilde gaan zetten) en denk niet zoveel na over wat een vrouw wil! Als ze jou tof vindt, zal het je relatie een worst zijn of je nu een kind hebt of niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:10 schreef Vandaar77 het volgende:
Sinds gisteravond zijn we officieel uit elkaar. Na de "rustpauze" die we met elkaar hadden afgesproken heeft ze aangegeven er echt mee te willen stoppen.
Neem eens contact op met je ex, je weet maar nooitquote:Blijft er één optie over: Een vrouw die al een kind heeft.... Eureka?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |