Ja, dat is precies wat ik bedoel inderdaad. En ik voel me zo schuldig dat ik zo denk, ik durf het hem ook niet te zeggen want ik weet zeker dat hij het verkeerd op zou vatten.quote:Op zondag 18 december 2011 16:29 schreef HappyGirl91 het volgende:
Ik snap je welDat je het idee hebt dat die andere vrouw misschien geschikter is voor hem, ook al is hij perfect geschikt voor jou
Nee ik voel met niet echt verdrietig, alleen schuldig. Maar misschien dat ik ergens ook niet geloof dat het echt uit zou gaan, en dat ik daarom niet verdrietig ben? Hij heeft immers gezegd dat hij niks voor haar voelt (hoewel ik dat dus wel betwijfel).quote:Op zondag 18 december 2011 16:35 schreef HappyGirl91 het volgende:
Maar voel je bovenal dat schuldgevoel of is er niet verdriet dat overheerst? Of valt het wel mee met dat verdriet?
Dankje voor je reactie, Sevenquote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef Seven. het volgende:
Op zich niet gek. Maar naar mijn mening, als jullie het de afgelopen jaren leuk hebben gehad en goed bij elkaar bleken te passen.. de meeste mensen met zo'n leeftijdsverschil groeien uit elkaar, dan blijkt dat ze in eerste instantie bij elkaar pasten maar na een jaar of 5 zijn de levensfases zo verschillend dat ze te ver uit elkaar gegroeid zijn.
Als jullie daar tot nu toe eigenlijk maar weinig problemen mee hadden, waarom er dan vanuit gaan dat jij niet de juiste voor hem bent? Als jij niet meer studeert, kom je in dezelfde levensfase als hem.
Ik zou zeggen, beetje meer vertrouwen in jezelf want je komt heel volwassen over op mij. De belangrijkste vragen hier zijn denk ik niet of jij de juiste bent voor hem, want dat kan hij alleen beantwoorden. De vraag is misschien eerder of jullie sowieso goed bij elkaar passen.
Die andere chick zou ik me niet te druk over maken. Iedereen kan wel eens gevoelens hebben voor een ander binnen een relatie, het is maar net de vraag hoe je daarmee omgaat. Ga je in zo'n geval vreemd of niet? Probeer je er alles aan te doen om de problemen in je relatie op te lossen of niet? Jij vertrouwt dat hij niet vreemdgaat en dan is het nu dus tijd om te kijken of er een probleem is in jullie relatie.
Is hij de juiste voor jou? Zo ja: ervoor gaan. Jullie zijn niet voor niets 6 jaar samen.
Dat realiseer ik me ook inderdaad.. eerder hebben mijn twijfels ook al voor wat problemen gezorgd. Hij lijkt juist nooit onzeker over ons, maar misschien dat mannen (of alleen hij) dat gewoon minder uitspreken.quote:Op zondag 18 december 2011 17:32 schreef Tanin het volgende:
Niet zo onzeker zijn meidhij heeft voor jou gekozen, en hij zal zelf wel aangeven als hij niet tevreden is met die keuze.
Dit soort gedachtes kunnen een hele gezonde, positieve relatie omzeep helpen, en dat zou zonde zijn
Als jij zonder dat hij dat uitspreekt al gaat twijfelen, dan begrijp ik best dat hij enig mogelijke twijfel voor zich houdtquote:Op zondag 18 december 2011 21:30 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie, Seven![]()
Wat betreft of we bij elkaar passen; ik vind van wel, en ik wil verder met hem. Maar ik ben bang dat hij het anders ziet.
We hebben er net wel over gepraat, en hij zegt dat ik me echt geen zorgen moet maken. Dus dat probeer ik dan maar niet meer te doen. Hopelijk stelt het met die collega echt niks voor en beeld ik het me allemaal in.
[..]
Dat realiseer ik me ook inderdaad.. eerder hebben mijn twijfels ook al voor wat problemen gezorgd. Hij lijkt juist nooit onzeker over ons, maar misschien dat mannen (of alleen hij) dat gewoon minder uitspreken.
Je blijft er wel erg koeltjes onder. Sta je nog steeds voor 100% achter de relatie?quote:Op zondag 18 december 2011 16:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb het idee dat mijn vriend een oogje heeft op zijn collega, en misschien ook vice versa. Vreemd genoeg voel ik me hier niet zo verdrietig/machteloos bij als wellicht zou moeten, en heb ik er juist begrip voor. Is dit raar?
Ja, een keer tegen hem je twijfels zeggen ipv hier?quote:Op donderdag 12 april 2012 18:01 schreef Njosnavelin het volgende:
Update
We zijn inmiddels een paar maanden verder. Over die collega hoor ik nooit meer iets, dus dat zal wel overgewaaid zijn. Echter, onze relatie is niet echt verbeterd en ik heb steeds meer het idee dat ik er een beetje klaar mee ben. Ik realiseer me nu ook dat ik misschien hoop dat hij iemand anders ontmoet en dat hij het dan uitmaakt met mij. Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet, ik heb er al een paar keer met hem over gepraat maar hij wil dat we het echt blijven proberen. En eigenlijk wil ik het ook niet uitmaken want ik weet dat ik er spijt van ga krijgen, en dan is het te laat.
Ik denk dat het gewoon geen goed plan was om meteen vanuit mijn ouderlijk huis over te gaan op samenwonen. Destijds leek het allemaal leuk, en dat was het ook. Ik heb er nooit serieus over nagedacht, het was een beetje een impulsieve actie en ik heb er ook nooit spijt van gehad. Maar nu begin ik dus te denken dat ik een stukje zelfontplooiing heb gemist. En eigenlijk wil ik graag een tijdje alleen wonen, in een studentenflat ofzo, een beetje tot mezelf komen, onafhankelijk zijn..
Hebben jullie advies over wat ik hiermee moet?
Tja, die schade heb ik al toegebracht door hem hier mee lastig te vallen.. Hij wil dus ook niet apart gaan wonen, dan wil hij gewoon uit elkaar gaan. Maar ik wil wel wat meer dingen alleen doen inderdaad, en in het algemeen wat meer dingen doen en niet zoveel thuis zitten want dat is ook niet echt bevorderlijk voor onze relatie.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:10 schreef Frag_adder het volgende:
Hmmm zeggen "ik wil niet meer samenwonen maar even op mijzelf wonen" kan gauw worden opgevat als "ik weet niet of ik nog met je verder wilt"
is het geen optie op eens alleen op vakantie te gaan en te kijken hoe dat bevalt?Probeer een gulden middenweg te vinden, want ik ben bang dat het direct zeggen je relatie veel schade toe kan brengen.
Ja precies, en dat mis ik dus. Mijn vriend is wel eens een paar dagen weg en dan vind ik het helemaal niet erg om alleen te zijn.quote:Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik erg bij ben dat ik nu een tijdje op mijzelf woon, je leert er zo ontzettend veel van, niet dat er iets mis is met meteen samen wonen, maar voor je zelfstandigheid is dit een goede stap.
Zoals ik al zei heb ik het er al vaak over gehad en hij wil gewoon blijven werken aan onze relatie. Voor hem is er geen probleem, hij is gelukkig zoals het nu is. Maar hij heeft ook veel meegemaakt voordat we elkaar ontmoetten, andere relaties gehad, op zichzelf gewoond ed. En ik dus niet, en dat begin ik nu te missen.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, een keer tegen hem je twijfels zeggen ipv hier?
Hij vindt het wel best, jij dus niet. Werken aan je relatie dat werkt maar in bepaalde mate hoor.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik het er al vaak over gehad en hij wil gewoon blijven werken aan onze relatie. Voor hem is er geen probleem, hij is gelukkig zoals het nu is. Maar hij heeft ook veel meegemaakt voordat we elkaar ontmoetten, andere relaties gehad, op zichzelf gewoond ed. En ik dus niet, en dat begin ik nu te missen.
dit is best herkenbaar voor mij. Wat jij moet doen is naast dingen met hem samen, ook je eigen leven opbouwenquote:Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tja, die schade heb ik al toegebracht door hem hier mee lastig te vallen.. Hij wil dus ook niet apart gaan wonen, dan wil hij gewoon uit elkaar gaan. Maar ik wil wel wat meer dingen alleen doen inderdaad, en in het algemeen wat meer dingen doen en niet zoveel thuis zitten want dat is ook niet echt bevorderlijk voor onze relatie.
[..]
Ja precies, en dat mis ik dus. Mijn vriend is wel eens een paar dagen weg en dan vind ik het helemaal niet erg om alleen te zijn.
Dank voor je reactie iig
Over praten met vriendlief.. Lijkt me lastig als je opeens zin krijgt om allerlei one night stands te beleven etc. Terwijl je vastgebonden zit aan een vriendje...quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik het er al vaak over gehad en hij wil gewoon blijven werken aan onze relatie. Voor hem is er geen probleem, hij is gelukkig zoals het nu is. Maar hij heeft ook veel meegemaakt voordat we elkaar ontmoetten, andere relaties gehad, op zichzelf gewoond ed. En ik dus niet, en dat begin ik nu te missen.
En dit lijkt me een goed planquote:Op donderdag 12 april 2012 18:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dit is best herkenbaar voor mij. Wat jij moet doen is naast dingen met hem samen, ook je eigen leven opbouwenga sporten (ZONDER HEM!) ga een weekendje weg met vriendinnen dat soort dingen
zorg dat je naast dingen samen ook je eigen leven meer ontplooit en je zal zien, je wordt al gauw veel gelukkiger
en dat is weer positief voor je relatie!
mis je het op jezelf wonen? dat je geen andere relaties gehad hebt? Meestal zijn dit gewoon tekens dat je relatie niet zo lekker loopt en staat dat los van of je nou al 8 vriendjes gehad had of maar 1quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dankje, hier kan ik wel wat meequote:Op donderdag 12 april 2012 18:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dit is best herkenbaar voor mij. Wat jij moet doen is naast dingen met hem samen, ook je eigen leven opbouwenga sporten (ZONDER HEM!) ga een weekendje weg met vriendinnen dat soort dingen
zorg dat je naast dingen samen ook je eigen leven meer ontplooit en je zal zien, je wordt al gauw veel gelukkiger
en dat is weer positief voor je relatie!
Ja, zo voelt het soms wel een beetje.. Open relatie sta ik op zich wel open voor, maar hij niet. Denk ook niet dat dat zou werken in ons geval, aangezien je dan wel een sterke relatie moet hebben en het bij ons niet echt goed gaat.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Over praten met vriendlief.. Lijkt me lastig als je opeens zin krijgt om allerlei one night stands te beleven etc. Terwijl je vastgebonden zit aan een vriendje...
En als je het beleefd heb heb je er waarschijnlijk geen behoefte meer aan ook...
Nouja, open relatie FTW
Ja dat allemaal, maar het meest mis ik gewoon het op mezelf zijn en onafhankelijk zijn, kunnen doen wat ik wil. Als het nu uit zou gaan zou ik iig voorlopig geen relatie meer willen hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
mis je het op jezelf wonen? dat je geen andere relaties gehad hebt? Meestal zijn dit gewoon tekens dat je relatie niet zo lekker loopt en staat dat los van of je nou al 8 vriendjes gehad had of maar 1
je moet je leren binnen je relatie onafhankelijk op te stellen. Als je zo veel behoefte hebt daaraan waarom ga je dan niet wat ondernemen. Plan een uitje, en zoals ik al eerder zei ga uit met vriendinnen, ga bij een sportclub etc. En daar komt bovenop als je meer tijd met jezelf bezig bent, zit je minder te piekerenquote:Op donderdag 12 april 2012 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja dat allemaal, maar het meest mis ik gewoon het op mezelf zijn en onafhankelijk zijn, kunnen doen wat ik wil. Als het nu uit zou gaan zou ik iig voorlopig geen relatie meer willen hebben.
Ik denk dat je er gewoon geen zin meer in hebt, dat je uit elkaar gegroeid bent...quote:Op donderdag 12 april 2012 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja dat allemaal, maar het meest mis ik gewoon het op mezelf zijn en onafhankelijk zijn, kunnen doen wat ik wil. Als het nu uit zou gaan zou ik iig voorlopig geen relatie meer willen hebben.
Je moet het er gewoon beide mee eens zijn lijkt me....quote:Op donderdag 12 april 2012 18:33 schreef Njosnavelin het volgende:
aangezien je dan wel een sterke relatie moet hebben en het bij ons niet echt goed gaat.
Dat heb ik gedaan, maar hij kan daar op zich niks mee als ik geen beslissing neem. En ik durf niet de beslissing te nemen om het uit te maken, omdat ik er niet 100% achter sta.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat je er gewoon geen zin meer in hebt, dat je uit elkaar gegroeid bent...
Opper het idee eens bij je vriend als je dat echt denkt... Dat is wel zo eerlijk, tijdrekken heeft geen zin.
Het punt is dat ik niet precies weet wat ik wil er waar ik naar op zoek ben.. Ik heb gewoon het idee dat ik stil sta, en wil dat er iets verandert. Maar misschien dat als ik meer om handen heb dat dat genoeg verandering zal geven.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:36 schreef Tanin het volgende:
Als ik in een relatie zit met een meid die niet zeker is over de relatie en dan zegt "ik wil op mezelf wonen" dan moet ik moeite om niet te denken "ze wil vrijheid, zodat ze wat dingen met andere jongens kan proberen"
Gezien je vriend z'n reactie heeft hij daar ook moeite mee. Misschien kun je proberen uit te leggen waar je precies naar opzoek bent en dat dat in geen zins iets is wat hem pijn gaat doen. Spreek het uit. Tenzij dat het gene is wat je wel wilt, dan moet je het ook uitspreken en er voor gaan.
Soms is het goed om dingen te doen, ookal weet je dat je er spijt van krijgt, want anders krijg je spijt van het niet doen.
Verder wat Frag_adder zei.
En zeker niet aan een open relatie beginnen onder deze omstandigheden.
Geen open relatie nemen, maar uit huis gaan en met hem gaan scharrelen?quote:Op donderdag 12 april 2012 18:58 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar hij kan daar op zich niks mee als ik geen beslissing neem. En ik durf niet de beslissing te nemen om het uit te maken, omdat ik er niet 100% achter sta.
Dankje voor je reactiequote:Op donderdag 12 april 2012 18:47 schreef Poephoofd_ het volgende:
Het besluit nemen om op jezelf te gaan wonen op dit cruciale punt in jullie relatie, is er een die absoluut een - al dan niet pernicieuze - impact op jullie relatie gaat hebben. Het kan in bijzondere gevallen een favorabele output binnen je relatie betekenen, maar in mijn optiek is het een 'drawback' en puur gif voor je relatie.
Ik meen tussen de regels door te lezen dat je het gevoel hebt 'gevangen' te zijn in je eigen hoofd en wereldje op dit moment, door het feit dat je weinig om handen hebt en je sociale kringetje een beetje is uitgeput? Als dat zo is, denk ik dat je daar de wortels en de basis moet gaan zoeken.
Een eigen leven opbouwen is echt een cruciaal element als je deze relatie levensvatbaar wil houden. Investeren in je eigen wereld!
Ik hoor wat je zegt, ik ben ook bezig er wat aan te doen. Wat betreft meer om handen hebben ben ik sinds een paar maanden ook actief in een studentenvereniging, en ga ik volgende week naar het buitenland voor mijn studie.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
Hoe zeg je dat subtiel? Mijn groot-moeder zou zeggen of je moet stoppen met zeuren of je moet er wat aan doen.
Dat is voor hem geen optie. Hij wil niet apart gaan wonen, dan wil hij dat we gewoon uit elkaar gaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen open relatie nemen, maar uit huis gaan en met hem gaan scharrelen?
Waarom wilt hij je niet meer als je uit elkaar gaat wonen?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:05 schreef Njosnavelin het volgende:
Dat is voor hem geen optie. Hij wil niet apart gaan wonen, dan wil hij dat we gewoon uit elkaar gaan.
Hoe lang ga je? Want als je er een maandje of 2 tussenuit gaat, heb je alle kans dat dat al een heel stuk helpt.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:05 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt, ik ben ook bezig er wat aan te doen. Wat betreft meer om handen hebben ben ik sinds een paar maanden ook actief in een studentenvereniging, en ga ik volgende week naar het buitenland voor mijn studie.
[..]
Dat is voor hem geen optie. Hij wil niet apart gaan wonen, dan wil hij dat we gewoon uit elkaar gaan.
Dat is wat jij zelf gaat ondernemen maar in een relatie draait het om twee personen. En soms draait iets alleen beter dan met zijn tweeën.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:05 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt, ik ben ook bezig er wat aan te doen. Wat betreft meer om handen hebben ben ik sinds een paar maanden ook actief in een studentenvereniging, en ga ik volgende week naar het buitenland voor mijn studie.
[..]
Ik ben het hier wel mee eens. Dit gaat uiteindelijk leiden naar jij die de relatie verbreekt en hij die niet begrijpt waarom je het nou uitmaakt. Ik heb inderdaad het gevoel bij jou verhaal dat jij zelf twijfelt aan de relatie en dat je andere redenen begint te zoeken om het straks over een maand ofzo uiteindelijk uit te maken.quote:Op zondag 18 december 2011 17:32 schreef Tanin het volgende:
Niet zo onzeker zijn meidhij heeft voor jou gekozen, en hij zal zelf wel aangeven als hij niet tevreden is met die keuze.
Dit soort gedachtes kunnen een hele gezonde, positieve relatie omzeep helpen, en dat zou zonde zijn
Ik herken mezelf wel in jou wat dat betreft, en daarom kan ik uit eigen perceptie wel zeggen dat het echt funest is als je je eigen leven geen kleur gaat geven en je geen eigen leven gaat opbouwen.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:03 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie. Je hebt gelijk, ik voel me gevangen in mijn wereldje, ook omdat ik mijn studie heel zwaar vind en het idee heb dat ik nergens anders meer tijd voor heb. Maar ik moet inderdaad mijn sociale netwerk hier wat uitbreiden, daar ben ik ook mee bezig.
Omdat hij dan terug wilt naar waar hij vandaan komt. Hij is hier komen wonen voor mij, en als we niet meer samen wonen ziet hij niet in waarom hij hier zou blijven.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom wilt hij je niet meer als je uit elkaar gaat wonen?
Maar 1 weekjequote:Op donderdag 12 april 2012 19:09 schreef Tanin het volgende:
[..]
Hoe lang ga je? Want als je er een maandje of 2 tussenuit gaat, heb je alle kans dat dat al een heel stuk helpt.
Ja.. maar hoe kom je daar achter zonder het alleen te proberen?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is wat jij zelf gaat ondernemen maar in een relatie draait het om twee personen. En soms draait iets alleen beter dan met zijn tweeën.
Daar ben ik ook bang voor. We hebben het wel goed samen enzo, maar ik weet gewoon niet of ik dit nog langer wil, zo gebonden zijn zeg maar.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:42 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens. Dit gaat uiteindelijk leiden naar jij die de relatie verbreekt en hij die niet begrijpt waarom je het nou uitmaakt. Ik heb inderdaad het gevoel bij jou verhaal dat jij zelf twijfelt aan de relatie en dat je andere redenen begint te zoeken om het straks over een maand ofzo uiteindelijk uit te maken.
Edit; ik zie dat we inmiddels al een paar maanden verder zijn en dat het inderdaad jij was die al twijfelde. Ik kan het me wel voorstellen; hij is waarschijnlijk je eerste serieuze relatie en jullie zijn al zo lang bij elkaar... het is toch de fase in de leven waar het ook heel normaal is om te experimenteren op allerlei vlakken; zo noem je bijvoorbeeld al het op jezelf wonen. Ik denk dat wanneer je het nu al zo sterk voelt, dat dat alleen maar erger gaat worden en dat er op dit moment weinig toekomst in de relatie zit.
Dankjewelquote:Op donderdag 12 april 2012 20:01 schreef Poephoofd_ het volgende:
[..]
Ik herken mezelf wel in jou wat dat betreft, en daarom kan ik uit eigen perceptie wel zeggen dat het echt funest is als je je eigen leven geen kleur gaat geven en je geen eigen leven gaat opbouwen.In elk geval even een knuffel voor jou!
Ja misschien dat het daar wel op neer komt. En ik zie dat ik in het begin ook al aangaf dat ik misschien onbewust niet meer verder wilde met deze relatie, dus met dat projecteren op hem valt wel mee toch?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:39 schreef Coco98 het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat je wilt dat hij het uitmaakt, zodat jij geen verantwoording hoeft te nemen
Leuk projecteren van je problemen op hem trouwens in het begin van je topic.
Joh ja valt mee, daarom is het nog leuk.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja misschien dat het daar wel op neer komt. En ik zie dat ik in het begin ook al aangaf dat ik misschien onbewust niet meer verder wilde met deze relatie, dus met dat projecteren op hem valt wel mee toch?
Zo leuk is het niet hoor, mijn vriend verdient dit ook allemaal nietquote:Op donderdag 12 april 2012 22:12 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Joh ja valt mee, daarom is het nog leuk.
Hou de eer aan jezelf.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja misschien dat het daar wel op neer komt. En ik zie dat ik in het begin ook al aangaf dat ik misschien onbewust niet meer verder wilde met deze relatie, dus met dat projecteren op hem valt wel mee toch?
Ja natuurlijk wil je hem niet kwetsen, maar dat doe je meer door 0 actie en geen beslissingen te ondernemen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:18 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zo leuk is het niet hoor, mijn vriend verdient dit ook allemaal niet. Ik vind het ook kut dat ik me zo voel enzo.
Lees de update es ff...quote:Op donderdag 12 april 2012 23:25 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
Ik denk ook dat hij een oogje op haar heeft en zij op hem. Kwestie van tijd voor ze het bed gaan delen met elkaar. Of sterker nog: dat doen ze misschien al.
Ik zou je vriend maar goed in de gaten houden. Misschien een app met logging op zijn telefoon zetten. Dat heeft mij ook veel geholpen.
Bijna 5 jaar. En we doen wel veel samen ja, kijken veel films samen enzo. Maar overdag zien we elkaar niet en 's avonds en in het weekend ook niet altijd.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:22 schreef Godshand het volgende:
Hoe lang woon je al met hem samen, TS? Doen jullie meestal alles samen, als jullie bij elkaar zijn?
Denk je danweleens dat hij bij die vrouwelijke collega zit?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:30 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bijna 5 jaar. En we doen wel veel samen ja, kijken veel films samen enzo. Maar overdag zien we elkaar niet en 's avonds en in het weekend ook niet altijd.
Nee, daar ben ik wel overheenquote:Op donderdag 12 april 2012 23:34 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
[..]
Denk je danweleens dat hij bij die vrouwelijke collega zit?
*Zucht*; lees de updates zoals Godshand al zei; dan wist je dat ze al zo'n logging app geïnstalleerd heeft bij haar vriend, maar dat daar niets uit is gekomen.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:34 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
[..]
Denk je danweleens dat hij bij die vrouwelijke collega zit?
Dus vanaf je 17e. Dat is erg jong.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:30 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bijna 5 jaar. En we doen wel veel samen ja, kijken veel films samen enzo. Maar overdag zien we elkaar niet en 's avonds en in het weekend ook niet altijd.
Nou we hebben er vanavond nog over gepraat maar het is wel moeilijk allemaal. Hij wil in ieder geval niet dat we nu uit elkaar gaan; als ik het niet meer zie zitten wil hij het toch nog een paar maanden proberen om te zien of het niet beter gaat.quote:
Hij wilt volgens mij gewoon super graag oud met je worden... Maar ik ben bang dat hij zijn eigen glazen ingooit als jij niet die ruimte krijgt die je wilt... Stel je neukt er 3 maanden op los... Na de 4e maand kom je er of achter dat het allemaal veel beter is zonder hem, of dat je hem super graag terug wilt...quote:Op donderdag 12 april 2012 23:42 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Nou we hebben er vanavond nog over gepraat maar het is wel moeilijk allemaal. Hij wil in ieder geval niet dat we nu uit elkaar gaan; als ik het niet meer zie zitten wil hij het toch nog een paar maanden proberen om te zien of het niet beter gaat.
Zeer waarschijnlijk dat TS inderdaad gewoon even los wil, maar ik begrijp d'r vriend volledig als hij geen zin heeft dat toe te staan.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hij wilt volgens mij gewoon super graag oud met je worden... Maar ik ben bang dat hij zijn eigen glazen ingooit als jij niet die ruimte krijgt die je wilt... Stel je neukt er 3 maanden op los... Na de 4e maand kom je er of achter dat het allemaal veel beter is zonder hem, of dat je hem super graag terug wilt...
Hoe dan ook lijkt me dat beter voor hem.... Dusja..
Daar heb je gelijk in, het zal makkelijker zijn als we in dezelfde levensfase zitten. Nu zijn onze levens gewoon erg verschillend.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus vanaf je 17e. Dat is erg jong.
Wat dat betreft ga je van de ene geborgen omgeving (huis met ouders), naar de andere (huis met vriend) waarbij je er dus niet alleen voor staat. Dan mis je het zelf de stad ontdekken waar je woont, alleen dronken thuis komen in een leeg bed, alleen een recept uitvogelen en alleen een feestje organiseren.
Natuurlijk zit er voldoende leuks met zijn tweeen, en kan je taken verdelen.
Ik denk dat op zich, je wel volwassen geworden bent in relaties met je vriend. Maar ik ben het met je eens dat je de zelf-experimenteerfase je voor een groot deel overslaat.
Uiteraard kan een dergelijke relatie wel slagen, maar dan moet je meer uit die geborgen wereld komen door de zaken te doen, die hier reeds voorgesteld werden. En je vriend moet geduld hebben met die kinderwens ed. Over enkele jaren ben je wat ouder (straks jij 26 en hij 32) en zitten jullie weer meer in dezelfde fase.
Ja dat is goed mogelijk, dat ik er spijt van krijg en hem weer terug wil. En hij heeft al duidelijk gemaakt dat hij dat niet zou willen. Het gaat me trouwens niet zozeer om het rondneuken maar meer om het vrij en ongebonden zijn, doen wat ik wil (en dan bedoel ik niet per se seks maar ook gewoon uitgaan en niet te hoeven bellen hoe laat ik thuis kom etc).quote:Op donderdag 12 april 2012 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hij wilt volgens mij gewoon super graag oud met je worden... Maar ik ben bang dat hij zijn eigen glazen ingooit als jij niet die ruimte krijgt die je wilt... Stel je neukt er 3 maanden op los... Na de 4e maand kom je er of achter dat het allemaal veel beter is zonder hem, of dat je hem super graag terug wilt...
Hoe dan ook lijkt me dat beter voor hem.... Dusja..
Niet, maar als je maar genoeg twijfelt weet je vanzelf wel dat doorgaan geen optie is.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:40 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja.. maar hoe kom je daar achter zonder het alleen te proberen?
Serieus, doe je dat? Bellen hoe laat je thuiskomt? Dat is meer voor als je met je ouders woont: Ja pappa, ik ben om 12 uur thuis. Als je dat ook van je vriend moet, houdt ie je toch een beetje klein imho...quote:Op donderdag 12 april 2012 23:56 schreef Njosnavelin het volgende:
..doen wat ik wil (en dan bedoel ik niet per se seks maar ook gewoon uitgaan en niet te hoeven bellen hoe laat ik thuis kom etc).
Je hebt het nodig, en als hij je dat niet gunt blijft het gewoon simpelweg knagen, of zie je andere opties in? Wil je iets anders proberen waardoor het gevoel weggaat? Heb je ideeën of die bestaan en zoja wat?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:56 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja dat is goed mogelijk, dat ik er spijt van krijg en hem weer terug wil. En hij heeft al duidelijk gemaakt dat hij dat niet zou willen. Het gaat me trouwens niet zozeer om het rondneuken maar meer om het vrij en ongebonden zijn, doen wat ik wil (en dan bedoel ik niet per se seks maar ook gewoon uitgaan en niet te hoeven bellen hoe laat ik thuis kom etc).
quote:Op donderdag 12 april 2012 23:37 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
*Zucht*; lees de updates zoals Godshand al zei; dan wist je dat ze al zo'n logging app geïnstalleerd heeft bij haar vriend, maar dat daar niets uit is gekomen.
Dat was een poging om een troll te trollenquote:Op vrijdag 13 april 2012 00:26 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal. Als TS genoeg van haar vriend houdt dan zou ze eventuele gevoelens (lees: rondneuken) opzij moeten kunnen zetten lijkt me? Als het dan zo erg blijft knagen heb je misschien je antwoord op je vraag of je wel zoveel van hem houdt als dat je dacht?
Vind het wel knap dat je al op je 17e met hem ging samenwonen en dat jullie nu zolang samenzijn. Klinkt in mijn oren als echte liefde. Het zou echt rot zijn als blijkt dat je toch liever met hem was gebleven, hoe leuk je one night stands misschien ook zou vinden. Je beseft pas wat je hebt als je het kwijt bent.
Je zegt dat het niet per se seks hoeft te zijn, nou dan vertel je dat toch aan hem. Want omgekeerd als hij zoveel van jou houdt kan hij je ook best wat meer vrijheid gunnen als jij vindt dat je daarin teveel gebonden bent. Zou zonde zijn als iets moois hierdoor teniet wordt gedaan, dat moet hij toch ook wel beseffen.
Noem me maar ouderwets, maar die behoefte aan willen rondneuken en al die mensen die het normaal vinden dat daardoor een lange relatie op de klippen loopt (tenzij echt ongelukkig) snap ik gewoon echt niet. Misschien heeft het met cultuur te maken.
Overigens, waar staat dat TS een logging app op zijn mobiel heeft geïnstalleerd, heb ik eroverheen gelezen of zo?
[..]
Zeer eens hiermee.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:26 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Noem me maar ouderwets, maar die behoefte aan willen rondneuken en al die mensen die het normaal vinden dat daardoor een lange relatie op de klippen loopt (tenzij echt ongelukkig) snap ik gewoon echt niet. Misschien heeft het met cultuur te maken.
[..]
Je stelt dat mensen na een bepaale leeftijd / na een "vrijheid-blijheid"-periode; niet voor lange tijd trouw kunnen zijn in een vaste relatie?quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:35 schreef Niltag het volgende:
Bedenk je wel dat het relatie-materiaal dat 'overblijft' na je periode van vrijheid blijheid ook vaak dezelfde gedachte heeft gehad. De 'trouwe' partners zijn dan vaak al bezet.
Dat is een mening, geen feit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:45 schreef Axel1988 het volgende:
Uiteraard is een lange relatie veel waard.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Ik zeg dat het over het algemeen moeilijker is om zo'n persoon op die leeftijd nog te treffen dan op vroege leeftijd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:47 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Je stelt dat mensen na een bepaale leeftijd / na een "vrijheid-blijheid"-periode; niet voor lange tijd trouw kunnen zijn in een vaste relatie?
Ik heb dit gevoel al eerder gehad, maar toen is het steeds weer een beetje weggeëbt. Alleen komt het steeds wat erger terug. Ik wil het ook niet voor altijd blijven negeren en hopen dat het vanzelf weer beter gaat..quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je hebt het nodig, en als hij je dat niet gunt blijft het gewoon simpelweg knagen, of zie je andere opties in? Wil je iets anders proberen waardoor het gevoel weggaat? Heb je ideeën of die bestaan en zoja wat?
Ik denk ook wel dat het echte liefde isquote:Op vrijdag 13 april 2012 00:26 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal. Als TS genoeg van haar vriend houdt dan zou ze eventuele gevoelens (lees: rondneuken) opzij moeten kunnen zetten lijkt me? Als het dan zo erg blijft knagen heb je misschien je antwoord op je vraag of je wel zoveel van hem houdt als dat je dacht?
Vind het wel knap dat je al op je 17e met hem ging samenwonen en dat jullie nu zolang samenzijn. Klinkt in mijn oren als echte liefde. Het zou echt rot zijn als blijkt dat je toch liever met hem was gebleven, hoe leuk je one night stands misschien ook zou vinden. Je beseft pas wat je hebt als je het kwijt bent.
Maar de vrijheid die ik zou willen is het op mezelf wonen, en dat wil hij niet. Hij vindt dat een te grote stap terug.quote:Je zegt dat het niet per se seks hoeft te zijn, nou dan vertel je dat toch aan hem. Want omgekeerd als hij zoveel van jou houdt kan hij je ook best wat meer vrijheid gunnen als jij vindt dat je daarin teveel gebonden bent. Zou zonde zijn als iets moois hierdoor teniet wordt gedaan, dat moet hij toch ook wel beseffen.
Ik denk wel dat je gelijk hebt daar in. Liefst zou ik gewoon wat afstand nemen om alles te kunnen overdenken en mezelf wat verder te ontwikkelen en nieuwe ervaringen op te doen. Maar dat is voor hem dus geen optie, en dat begrijp ik ook wel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:45 schreef Axel1988 het volgende:
Ik sluit me deels aan bij bovengenoemde commentaren; het is gewoon plat om een relatie uit te maken om rond te kunnen neuken. Uiteraard is een lange relatie veel waard. Hoe het precies zit dat kan uiteindelijk alleen TS zelf vertellen. Ze geeft zelf ook aan dat het om meer gaat dan wat rondneuken; het gaat ook om een stukje ontwikkeling en ervaring. Het is dan de keuze: geef ik hieraan toe of zet ik me volledig in voor de relatie. Ik heb echter het idee dat deze gevoelens vaak toch blijven borrelen en dat ze in veel gevallen vroeg of laat toch een grote rol gaan spelen. Misschien kan TS ook pas ECHT de waarde van de relatie inzien na een tijdje alleen te zijn; na een tijdje te scharrelen en na een paar kortere minder succesvolle relaties.
Ik denk niet dat ik me daar nu druk over moet gaan maken. Zou niet eerlijk zijn tegenover mijn vriend om bij hem te blijven alleen omdat ik bang ben om later geen trouwe man meer te vindenquote:Op vrijdag 13 april 2012 01:35 schreef Niltag het volgende:
Het is je eigen keuze om voor vrijheid te gaan of niet. Als je het echt wil doe je het toch wel. Bedenk je wel dat het relatie-materiaal dat 'overblijft' na je periode van vrijheid blijheid ook vaak dezelfde gedachte heeft gehad. De 'trouwe' partners zijn dan vaak al bezet.
Dat mag je best anders zien. Vanuit zijn perspectief vindt hij dat geen optie. Maar zijn perspectief is dat het zo wel prima is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:08 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je gelijk hebt daar in. Liefst zou ik gewoon wat afstand nemen om alles te kunnen overdenken en mezelf wat verder te ontwikkelen en nieuwe ervaringen op te doen. Maar dat is voor hem dus geen optie, en dat begrijp ik ook wel.
Wat saaw zegt lijkt mij verstandig, maar als ik dit zo lees vraag ik mij af of jij daar wel zo'n zin in hebt, compromis? Hoe graag wil je dat, op jezelf wonen? Ik krijg een beetje het idee dat je gewoon te graag van 'het leven wil proeven' om hier nog iets van te maken namelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik heb dit gevoel al eerder gehad, maar toen is het steeds weer een beetje weggeëbt. Alleen komt het steeds wat erger terug. Ik wil het ook niet voor altijd blijven negeren en hopen dat het vanzelf weer beter gaat..
[..]
Ik denk ook wel dat het echte liefde is. En ik hou heel veel van hem, en hij ook van mij denk ik, anders hadden we het niet zo lang uitgehouden met elkaar.
Ik weet zeker dat ik hem heel erg zou missen en ik zal er vast ook veel spijt van krijgen. Maar ergens heb ik toch het gevoel dat het iets is dat ik mee wil maken en mee moet maken om verder te groeien.
[..]
Maar de vrijheid die ik zou willen is het op mezelf wonen, en dat wil hij niet. Hij vindt dat een te grote stap terug.
Is niet uitgesloten (tenzij je met die collega van hem bedoelt, dan is het neequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |