Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet je zelf wel wat je allemaal zegt? Je hebt helemaal niet tot haar door te dringen, je hebt het te accepteren.
Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.quote:Op zondag 18 december 2011 16:43 schreef betyar het volgende:
[..]
En dan toch nog geen condoom gebruiken..... Waarom eigenlijk niet?
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.
[..]
Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.
Toch zou het niet normaal moeten zijn. Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat de vrouw moet kunnen kiezen of ze het wil houden. Als man zou je dan echter afstand moeten kunnen doen van het vaderschap en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Echt belachelijk dat je je leven weggooit door één foutje.quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai.
That's life. Deal with it.quote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Toch zou het niet normaal moeten zijn. Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat de vrouw moet kunnen kiezen of ze het wil houden. Als man zou je dan echter afstand moeten kunnen doen van het vaderschap en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Echt belachelijk dat je je leven weggooit door één foutje.
Jij haalt het einde van de zwangerschap waarschijnlijk niet eens, met je paniekaanvallen, misselijkheid en vreemdgaan..quote:Op zondag 18 december 2011 16:41 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel normaal, dat welke keuze ze ook maakt, ik daar ook voor opdraai. Ik ga haar sowieso niet in de steek laten en als ze dan toch echt die beslissing maakt, het kind ook niet. Al vind ik het wel verschrikkelijk.
Dat heb ik me ook afgevraagd en ik weet 100% zeker dat ze het niet expres heeft gedaan. Ik weet wel dat ze onzorgvuldig met de pil is geweest (vergeten/onregelmatig).
Uit het hoofd praten is juist wel verstandig. Denk ook een keer aan het kind ipv hoe moeilijk het voor haar is omdat: vrouwenhormonen blablablablaquote:Op zondag 18 december 2011 16:21 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Uit het hoofd praten vind ik al niet verstandig, want tussen uit het hoofd praten of de negatieve aspecten goed uitleggen zit een verschil. Dat laatste is wel ok.
Je kan niet bewust hechtingsproblematiek creëren, dat kan je alleen op onbewust vlak voelen, waarschijnlijk ga je er wel van houden, en als je dat niet doet, dan heeft dat niks met het kind of de situatie te maken.
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.quote:Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef Sinosappel het volgende:
Wow, wat?!
Je vriendin heeft steun nodig. Een abortus laten plegen is iets wat je voor de rest van je leven mee zult bijven dragen. Vele vrouwen ervaren dit als traumatisch en hebben er hun hele latere leven problemen mee. Het is echt niet zomaar een kwestie van "ff abortus plegen, want het is toch onnozel om nu een kind te nemen?" Wat de fuck.
Het is iets wat je als man van 20 misschien onmogelijk kunt begrijpen, dat snap ik, maar ga in godsnaam haar niet pushen of haar verwijten maken. Zij gaat nu door een ontzettend moeilijke tijd. Het was voor haar waarschijnlijk al een enorme klap dat het voor jou een no-brainer was. Zij heeft nu steun nodig ongeacht de beslissing die zij maakt, geef haar die dan ook ondanks dat geen inlevingsvermogen hebt en het moeiijk voor jou is. Geloof me, zij heeft het nog 10 keer zo zwaar.
Jullie zijn beiden even verantwoordelijk voor deze kutsituatie.
Ik vind trouwens dat je ook behoorlijk respectloos over je vriendin praat.
De hoogste tijd om volwassen te worden. Succes ermee, het is niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.
Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
Je zou haar juist wel in de steek moeten laten, want hoe jij je leven beschrijft, ben je niet klaar voor een relatie. Laat staan voor een kind.quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.
Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
Dat je het kind op dit moment niets te bieden hebt: goed puntquote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Voor het kind is het het belangrijkste dat er van je gehouden word, en dat komt vast wel goed. Ze zal wel gesteund worden door omgeving. Het is zwaar, maar daar hoeft het kindje helemaal niet onder te lijden.quote:Op zondag 18 december 2011 16:57 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Uit het hoofd praten is juist wel verstandig. Denk ook een keer aan het kind ipv hoe moeilijk het voor haar is omdat: vrouwenhormonen blablablabla
Dat heb ik ook wel gezegd, maar ik blijf erbij dat het een hele hele hele onverstandige keuze is mocht ze het doen en dat ze niet alleen haar eigen leven overhoop gooit, maar de mijn net zo goed. Ik behandel mijn vriendin niet respectloos, het enige wat ik heb gedaan (waar ik spijt van heb) is vreemdgaan.quote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.
Ik neuk toch en jij neemt maar een morning-after-pil? Lekker makkelijk, je bent in mijn ogen een egoïstisch mannetje, dat nog geen greintje respect heeft voor vrouwen.
Wat deze man zegt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.
Ik neuk toch en jij neemt maar een morning-after-pil? Lekker makkelijk, je bent in mijn ogen een egoïstisch mannetje, dat nog geen greintje respect heeft voor vrouwen.
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.quote:Op zondag 18 december 2011 17:03 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel gezegd, maar ik blijf erbij dat het een hele hele hele onverstandige keuze is mocht ze het doen en dat ze niet alleen haar eigen leven overhoop gooit, maar de mijn net zo goed. Ik behandel mijn vriendin niet respectloos, het enige wat ik heb gedaan (waar ik spijt van heb) is vreemdgaan.
Zij was er zelf ook bij. Heeft niet veel met egoïsme te maken, dat gebeurt nou eenmaal zo. En dan kan zij inderdaad de morning after pill slikken, ik kan niet zwanger raken namelijk.
Zo werkt dat dus niet. Het is voor haar geen rationele beslissing. Als ze wel de beslissing zou nemen om voor een abortus te gaan gaat die zelfs lijnrecht tegen al haar emoties in. Een hoop vrouwen nemen op hun 20e dus wel die beslissing, ondanks hun emoties, maar een hoop dus ook niet.quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden?
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?quote:Op zondag 18 december 2011 17:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.
Zij kan de morning afterpil slikken maar het lijkt me logischer als jij gewoon een condoom om had gedaan. Je verschuift de schuld, misselijk figuur dat je bent.
Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Dat je het kind op dit moment niets te bieden hebt: goed punt
Al dat gejank over dat je graag leuke dingen doet: daar had je over na moeten denken toen je haar neukte zonder condoom.
Oplossing: Geen leuke dingen meer doen en ga eens werken voor je kind, zodat je het iets te bieden hebt. (ondanks dat ik niemand een man als jij als vader toewens)
Trouwens, zoas anderen al aankaartten redt jij het eind van de zwangerschap waarschijnlijk niet, misschien alleen maar beter ook als je alleen de alimentatie betaalt.
De vrouw kan toch een DNA test afdwingen?quote:Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Overigens ben je niet verplicht om dat kind te erkennen als zijnde van jou.
Als je dat niet doet dan hoef je ook geen alimentatie te betalen.
Als ik op die momenten een condoom bij me had gehad, had ik die heus wel omgedaan. Ik vind het trouwens vreemd om één iemand de schuld te geven, we hebben allebei schuld.quote:Op zondag 18 december 2011 17:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.
Zij kan de morning afterpil slikken maar het lijkt me logischer als jij gewoon een condoom om had gedaan. Je verschuift de schuld, misselijk figuur dat je bent.
Dat zeg ik ook niet, ooit gehoord van "voorkomen is beter dan genezen"?quote:Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?
Je hebt nog 8 maanden om volwassen te worden, succes!quote:Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.
Ik ga niet fulltime werken maar studeren. Financieel maakt dat niet uit, mijn ouders ondersteunen dat sowieso allemaal en haar ouders ook wel deels denk ik.
Tja, ik vind ook dat een vrouw de verantwoordelijkheid heeft om als ze aan de pil is en het misgaat, dit ook gewoon te melden. Als je in een relatie zit en je dus op alleen de pil overgaat na verloop van tijd, dan moet je als vrouw het wel ff melden als er iets misgegaan is, je 'em vergeten bent ofzo. Lekker makkelijk te claimen dat de kerel het met condoom moet doen als 'ie niet weet dat 't veilig is.quote:Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef dralion13 het volgende:
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?
Yup. In nederland ben je verplicht om alimentatie te betalen ongeacht of je het kind erkent. Erkenning is ook weinig meer dan een formaliteit, het geeft je geen enkel recht als vader en ook geen niet minder plichten als je het niet doet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef Frag_adder het volgende:
De vrouw kan toch een DNA test afdwingen?
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Voor het kind is het het belangrijkste dat er van je gehouden word, en dat komt vast wel goed. Ze zal wel gesteund worden door omgeving. Het is zwaar, maar daar hoeft het kindje helemaal niet onder te lijden.
Beide schuld en beide heb je het te accepteren, maar de vrouw is ten alle tijden in het voordeel in haar beslissing want jij kan en mag niet verwachten dat jouw vriendin maar even dat ding uit haar baarmoeder laat trekken.quote:Op zondag 18 december 2011 17:12 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Als ik op die momenten een condoom bij me had gehad, had ik die heus wel omgedaan. Ik vind het trouwens vreemd om één iemand de schuld te geven, we hebben allebei schuld.
Dat weet je niet. Er gaat een grote knop om als je kind geboren wordt.quote:Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef Soldier2000 het volgende:
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.
Hij verwacht dat ook niet? Hij zegt dat het rationeel de 'beste' keuze zou zijn voor hun beiden, maar hij snap ook best dat dat zo niet werkt zo te lezen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:14 schreef betyar het volgende:
Beide schuld en beide heb je het te accepteren, maar de vrouw is ten alle tijden in het voordeel in haar beslissing want jij kan en mag niet verwachten dat jouw vriendin maar even dat ding uit haar baarmoeder laat trekken.
Ik laat haar sowieso niet in de steek, dat vind ik eigenlijk weer erg en dat kan ik ook niet eens trouwens. Ik ben inderdaad niet klaar voor een serieuze relatie, dat weet ik wel van mezelf. Maar toch vind ik mijn vriendin te leuk om kwijt te raken.quote:Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Je zou haar juist wel in de steek moeten laten, want hoe jij je leven beschrijft, ben je niet klaar voor een relatie. Laat staan voor een kind.
En dat is geen verwijt, want als je er wel klaar voor zou zijn (en dan met name voor dat kind) op jouw leeftijd, dan zou ik dat veel raarder vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |