Het is hoogst onverantwoordelijk om in deze situatie het kind te houden. Echt, denk eens na, dat kind komt ongepland terecht bij twee mensen die er geen tijd voor hebben en het zelf niet kunnen onderhouden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef PixieDot het volgende:
[..]
Deels mee eens aangezien TS blijkbaar ook niet werkt(?)en die vriendin ook niet.. en ze op het geld moeten teren van de ouders.. Beter gaan ze allebei werk zoeken..
Is negentien volwassen? Dan ben je nog wel een tiener.quote:Op zondag 18 december 2011 17:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Tienermoeder, ze is 19 jaar, volwassen noemen we dat hier.
Ik heb wel 'n bijbaan en zij ook. Ik hoef inderdaad zelf niet veel te financieren aangezien mijn ouders alles vaak voor mij betalen en dat zal in dit geval ook zo zijn. Ik weet dat ik daarop kan rekenen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef PixieDot het volgende:
[..]
Deels mee eens aangezien TS blijkbaar ook niet werkt(?)en die vriendin ook niet.. en ze op het geld moeten teren van de ouders.. Beter gaan ze allebei werk zoeken..
Tijd voor vrij maken en een baan zoeken!!!Problemen opgelost.quote:Op zondag 18 december 2011 17:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het is hoogst onverantwoordelijk om in deze situatie het kind te houden. Echt, denk eens na, dat kind komt ongepland terecht bij twee mensen die er geen tijd voor hebben en het zelf niet kunnen onderhouden.
Hij is 20, dan hoor je dat nog te doen en niet opgezadeld te zitten met een kind. Al helemaal niet als je er niet zelf achter staat.quote:Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zijn leven wordt niet verpest, het wordt alleen anders. Hij kan 3 keer per week uit en reist veel, dan heeft ie ook genoeg geld om een kind op te voeden als ie dat limiteert tot 1 keer per week uit en niet zo vaak op reis.
Hij studeert nogquote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Tijd voor vrij maken en een baan zoeken!!!Problemen opgelost.
Wie ben jij om te bepalen wat hoort? Ik vind het juist normaal om voor een kind te zorgen als je zwanger bent of iemand zwanger maakt.quote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hij is 20, dan hoor je dat nog te doen en niet opgezadeld te zitten met een kind. Al helemaal niet als je er niet zelf achter staat.
met de gegevens die we hebben hier is de kans is groter dat ze 20 is als de kleine wordt geboren. En dus geen tienermoeder is. Hooguit voor een paar maanden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:35 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Is negentien volwassen? Dan ben je nog wel een tiener.
[..]
Ik heb wel 'n bijbaan en zij ook. Ik hoef inderdaad zelf niet veel te financieren aangezien mijn ouders alles vaak voor mij betalen en dat zal in dit geval ook zo zijn. Ik weet dat ik daarop kan rekenen.
Agreed, maar niet persé ook voor de moeder.quote:Op zondag 18 december 2011 17:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat hoort? Ik vind het juist normaal om voor een kind te zorgen als je zwanger bent of iemand zwanger maakt.
Ze zitten allebei nog niet in een stabiele situatie waarin het gepast is om een kind te krijgen. Geen afgeronde opleiding, geen baan, niks.quote:Op zondag 18 december 2011 17:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat hoort? Ik vind het juist normaal om voor een kind te zorgen als je zwanger bent of iemand zwanger maakt.
quote:Op zondag 18 december 2011 17:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, zij was er ook bij plus 'jullie' denken alleen maar aan haar. Hoe zwaar en moeilijk ze het wel niet heeft. Wtf zeg, ze studeert nog, ze ambieert een carriere, ze is jong, ze moet steunen op haar ouders etc. met andere woorden de enige goede keuze is gewoon een abortus. Niet alleen voor het kind, maar ook voor haar zodat ze zichzelf ook in andere richting kan ontwikkelen dan in een 'tienermoeder'. Daarbij heeft ze nog een heel leven de kans om kinderen te krijgen --> in een situatie met een betrouwbare man, eigen huis, financiële zekerheid etc. waardoor het kind waarschijnlijk veel gelukkiger gaat worden.
Jullie hebben helemaal gelijk. TS moet zijn vriendin dwingen om een abortus te plegen. Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.quote:Op zondag 18 december 2011 17:31 schreef CaptainCookie het volgende:
De fuck man, iedereen die het opneemt voor die vriendin en zegt dat het haar keuze is waar de TS zich bij neer moet leggen.
Het is heel onverantwoordelijk om dat kind te houden, gezien de situatie waar ze zich in bevinden. Het is juist egoïstisch van haar om dat kind te houden en het leven van de TS te verpesten.
Yep.quote:Op zondag 18 december 2011 17:36 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hij studeert nog. Moet ie zijn hele leven dan maar weggooien, een of andere kutbaan zoeken alleen maar omdat die vriendin het kindje wilt behouden?
TS kan natuurlijk ook de vriendin een breinaald geven als stille hint.quote:Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben helemaal gelijk. TS moet zijn vriendin dwingen om een abortus te plegen. Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Zij moet gepusht worden een abortus te plegen opdat TS weer 3x in de week uit kan gaan, met andere vrouwen bezig kan zijn en veel kan reizen.
...
Of een klerenhanger haar baarmoeder in forcerenquote:Op zondag 18 december 2011 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
TS kan natuurlijk ook de vriendin een breinaald geven als stille hint.
ik kan me niet voorstellen dat TS van zijn stufi zovaak op stap kan.quote:Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ze zitten allebei nog niet in een stabiele situatie waarin het gepast is om een kind te krijgen. Geen afgeronde opleiding, geen baan, niks.
Wie wordt daar dan beter van? Het kind komt in een kutsituatie waar niemand gelukkig in is. Daarom gewoon abortus.quote:
Goed punt inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2011 17:40 schreef loveli het volgende:
Wat vele malen stommer is dan in deze relatie zwanger raken, is samen gezinnetje gaan spelen alleen omdat er een kind is.
TS zal wel met een pot laxeermiddelen aankomen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:39 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Of een klerenhanger haar baarmoeder in forceren
Dat is helemaal niet waar!quote:Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wie wordt daar dan beter van? Het kind komt in een kutsituatie waar niemand gelukkig in is. Daarom gewoon abortus.
Haha. Shit, hou op. Voordat je hem misschien echt op ideeen brengt.quote:Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef betyar het volgende:
[..]
TS zal wel met een pot laxeermiddelen aankomen.![]()
![]()
Bron? Gewoon gaan werken genereert een inkomen en dus stabiliteit.quote:Op zondag 18 december 2011 17:41 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wie wordt daar dan beter van? Het kind komt in een kutsituatie waar niemand gelukkig in is. Daarom gewoon abortus.
De TS doet alles al met tegenzin, alsof dat op de lange termijn ook maar iets wordt. TS klinkt typisch als iemand die nog niet gebonden wil zijn, dan is het ontzettend dom om hem daartoe te dwingen dmv een kind.quote:
Ik ben bang dat ze dan nog meer gaat denken aan de positieve kanten als ik de negatieve kanten niet blijf benadrukken. Het is onverstandig, dat weet zij en jij wist dat toen dus ook neem ik aan (?) maar haar gevoel zegt iets anders. Ik weet niet hoe jouw gevoel toen was. Ik weet niet hoe zij reageert, ik weet wel dat ze impulsief is (aan de ene kant een goed teken, het kan dus omslaan) al ben ik bang van niet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK. Ik was ooit ook zeker dat ik het door wilde zetten, maar uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan omdat ik alle ruimte kreeg om voor mezelf te beslissen of ik het wilde. Ik kwam op eigen kracht tot de conclusie dat ik het mezelf en mijn ouders niet aan wilde doen. Verder denk ik dat je, juist door in een relatie te blijven met haar, je eigen kaarten niet gunstig deelt... misschien heel naar om te zeggen, maar zij moet ook geconfronteerd worden met de wetenschap dat jij er hoogstwaarschijnlijk niet altijd bij zult zijn (reëel gezien is de kans dat jullie de rest van jullie leven saampjes gelukkig zijn gewoon niet zo groot, de kans is groter dat jullie de zwangerschap niet eens samen overleven....). Zolang zij er blind vertrouwen in heeft dat jullie dit samen gaan doen, is de kans dat ze doorzet aanzienlijk groter. En hoe hard het ook is, in de toekomst zal het waarschijnlijk niet zo gaan lopen, zelfs al is de wil er van beide kanten wel.
Misschien kun je haar in contact brengen met iemand die abortus heeft laten plegen en met iemand die het op jonge leeftijd heeft doorgezet? Dan kan ze tot een beter overwogen beslissing komen.
Ik ben inderdaad van mening dat ze overgehaald moet worden tot het plegen van een abortus, en niet zodat de TS weer kan doen en laten wat hij wil....quote:Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben helemaal gelijk. TS moet zijn vriendin dwingen om een abortus te plegen. Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Zij moet gepusht worden een abortus te plegen opdat TS weer 3x in de week uit kan gaan, met andere vrouwen bezig kan zijn en veel kan reizen.
...
Even een embryo uitpoepen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:42 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Haha. Shit, hou op. Voordat je hem misschien echt op ideeen brengt.
Ik kan er echt niet bij dat jij het een kind gunt om in zo'n situatie op te moeten groeien.quote:Op zondag 18 december 2011 17:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Bron? Gewoon gaan werken genereert een inkomen en dus stabiliteit.
En gewoon abortus......beetje ziek word ik ervan.
in de praktijk blijkt gewoon dat kinderen in zo'n situatie toch vaak wel goed terecht komen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij dat jij het een kind gunt om in zo'n situatie op te moeten groeien.
Welke situatie? Pa fulltime werken, ma parttime, in een huurhuisje met een achtertuin. Stationwagon voor de deur met kinderzitje en bijbehorende plakplaatjes op de zijruit? Ik zie geen problemen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij dat jij het een kind gunt om in zo'n situatie op te moeten groeien.
Klopt allemaal niet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:43 schreef moneyfornothing het volgende:
Wat een soap beleef je toch ook met haar hè, eerst twijfel je hier of je het rondneuken wel op moet geven voor haar aangezien ze je nog niet eens seks heeft gegeven. Blijkbaar komt het toch goed want vervolgens kom je om tips vragen hoe je met haar vader om moet gaan, want het is toch wel vervelend dat hij een hekel aan je heeft. Na wat topics en posts over verdere relatieperikelen en knallende ruzies vraag je je af of je met haar verder moet, niet zo lang geleden hak je de knoop door om het uit te maken en wil je haar niet meer zien, en is ze enkel een last met al haar telefoontjes steeds.
En nu is ze zwanger van je, en dat allemaal sinds afgelopen zomer.
Nog geen jaar geleden was je nog maagd, en nu wordt je pappa.
OK, als je dan geen advies wil van een ervaringsdeskundige, dan word je maar papa. Gefeliciteerd. Maat, neem het nou maar van me aan: ga bij haar weg ondanks dat je gek op haar bent maar zeg erbij dat je haar financieel wil steunen en het kindje graag zo nu en dan wil zien. Op hoop alleen kan je relatie niet overleven, al helemaal geen zwangerschap, laat staan ouderschap.quote:Op zondag 18 december 2011 17:44 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze dan nog meer gaat denken aan de positieve kanten als ik de negatieve kanten niet blijf benadrukken. Het is onverstandig, dat weet zij en jij wist dat toen dus ook neem ik aan (?) maar haar gevoel zegt iets anders. Ik weet niet hoe jouw gevoel toen was. Ik weet niet hoe zij reageert, ik weet wel dat ze impulsief is (aan de ene kant een goed teken, het kan dus omslaan) al ben ik bang van niet.
Ik heb wel hoop eigenlijk dat ik voor een langere tijd bij haar blijf. Puur omdat ik sowieso wel ben veranderd door haar qua omgang met vrouwen. Ik vind haar leuk en alles is eigenlijk positief aan haar. Vreemdgaan doe ik sowieso niet meer, hooguit flirten omdat ik het leuk vind. Het is wel zo dat we allebei verschillende opvattingen hebben en zij iets serieuzer in het leven staat dan dat ik sta.
Misschien wel. Probleem is dat je dan ook weer positieve verhalen hebt van bepaalde tienermoeders.
En toch is er geen morning after pill gebruikt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:47 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat ik zeg, ik vind wel dat ik ook wat te zeggen heb aangezien ik er ook een aandeel in heb gehad.
[..]
Omdat er ten eerste altijd nog een morning after pill is en je op dat moment gewoon verder wil gaan en niet denkt aan de consequenties. Althans, ik niet. Op het moment zelf.
Ach. "Gewoon abortus". Hoe durft die vriendin een beslissing over haar eigen lichaam te maken. Hoe durft ze TS zn leven te veranderen dmv een kind! Hij heeft recht op uitgaan en reizen en andere vrouwen neuken. Dwing die bitch een breinaald in haar kut! Tis toch "gewoon abortus"?quote:
Die situatie is er niet, alleen al omdat de TS daar nog lang niet aan toe is. Ik voorspel dat de relatie binnen twee jaar voorbij is en dat de TS dan lekker verder gaat scharrelen, tot hij over zo'n tien jaar wat volwassener is.quote:Op zondag 18 december 2011 17:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Welke situatie? Pa fulltime werken, ma parttime, in een huurhuisje met een achtertuin. Stationwagon voor de deur met kinderzitje en bijbehorende plakplaatjes op de zijruit? Ik zie geen problemen.
Flikker toch op joh, TS' stem telt in dezen even zwaar als die van zijn vriendin.quote:Op zondag 18 december 2011 17:49 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ach. "Gewoon abortus". Hoe durft die vriendin een beslissing over haar eigen lichaam te maken. Hoe durft ze TS zn leven te veranderen dmv een kind! Hij heeft recht op uitgaan en reizen en andere vrouwen neuken. Dwing die bitch een breinaald in haar kut! Tis toch "gewoon abortus"?
Nee, bepaalde dingen niet. Klinkt allemaal als een slechte troll trouwens.quote:Op zondag 18 december 2011 17:49 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Jawel hoor, lees je posts onder je oude accounts maar eens terug.
Tja, misschien heb je gelijk maar dat gaat weer tegen mijn gevoel in.quote:Op zondag 18 december 2011 17:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK, als je dan geen advies wil van een ervaringsdeskundige, dan word je maar papa. Gefeliciteerd. Maat, neem het nou maar van me aan: ga bij haar weg ondanks dat je gek op haar bent maar zeg erbij dat je haar financieel wil steunen en het kindje graag zo nu en dan wil zien. Op hoop alleen kan je relatie niet overleven, al helemaal geen zwangerschap, laat staan ouderschap.
Dat geldt voor jou toch ook? Bedenk dan ook dat jouw houding heel moeilijk kan zijn voor haar, net als dat andersom het geval is.quote:Op zondag 18 december 2011 17:27 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het gevoel krijg dat ze de keuze allang heeft gemaakt, zonder mij. Ze twijfelt, maar ik heb het vervelende gevoel dat ze er eigenlijk al zeker van is.
Agreed. TS moet zichzelf eerlijk aankijken, nu bij haar blijven omdat hij wel van haar houdt, is uiteindelijk HAAR met de shit opzadelen terwijl hij nog heerlijk een jaar of 10 van zijn jeugd kan genieten. Dat kan zij ook, maar dan moet hij wel de ballen hebben om voor zichzelf en voor haar de beste beslissing te nemen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Die situatie is er niet, alleen al omdat de TS daar nog lang niet aan toe is. Ik voorspel dat de relatie binnen twee jaar voorbij is en dat de TS dan lekker verder gaat scharrelen, tot hij over zo'n tien jaar wat volwassener is.
Zoiets forceren voor een kind is ongelooflijk stom om te doen.
Je overdrijft wel deels, dat is mijn houding helemaal niet naar haar toe.quote:Op zondag 18 december 2011 17:49 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ach. "Gewoon abortus". Hoe durft die vriendin een beslissing over haar eigen lichaam te maken. Hoe durft ze TS zn leven te veranderen dmv een kind! Hij heeft recht op uitgaan en reizen en andere vrouwen neuken. Dwing die bitch een breinaald in haar kut! Tis toch "gewoon abortus"?
De relatie gaat de zwangerschap niet overleven. TS zal de komende 18 jaar alimentatie moeten betalen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Die situatie is er niet, alleen al omdat de TS daar nog lang niet aan toe is. Ik voorspel dat de relatie binnen twee jaar voorbij is en dat de TS dan lekker verder gaat scharrelen, tot hij over zo'n tien jaar wat volwassener is.
Volgens jou zadel ik haar dus sowieso met alles op. Of ik nou bij haar blijf of wegga.quote:Op zondag 18 december 2011 17:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Agreed. TS moet zichzelf eerlijk aankijken, nu bij haar blijven omdat hij wel van haar houdt, is uiteindelijk HAAR met de shit opzadelen terwijl hij nog heerlijk een jaar of 10 van zijn jeugd kan genieten. Dat kan zij ook, maar dan moet hij wel de ballen hebben om voor zichzelf en voor haar de beste beslissing te nemen.
Je moet haar hoe dan ook de keuze laten. Maar het is niet eerlijk om haar te laten denken dat jullie dit kindje samen op gaan voeden, de kans dat dat wél gebeurt is zo ontzettend klein. Als jij echt denkt dat die kans erin zit, dan onderschat je ouderschap. Deze hele situatie: abortus of doorzetten, de relatie is al ten dode opgeschreven want geen van beide opties overleef je als koppel. En dan zijn er 2, mogelijk zelfs 3 toekomsten verziekt.quote:Op zondag 18 december 2011 17:53 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Tja, misschien heb je gelijk maar dat gaat weer tegen mijn gevoel in.
Waar werken dan? Mac Donalds?quote:Op zondag 18 december 2011 17:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Welke situatie? Pa fulltime werken, ma parttime, in een huurhuisje met een achtertuin. Stationwagon voor de deur met kinderzitje en bijbehorende plakplaatjes op de zijruit? Ik zie geen problemen.
Dan wordt het tijd dat TS zich anders op gaat stellen, is best makkelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Denken vrouwen die zwanger zijn altijd rationeel dan ?quote:Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Sinosappel het volgende:
Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Eens.quote:Op zondag 18 december 2011 17:54 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
De relatie gaat de zwangerschap niet overleven. TS zal de komende 18 jaar alimentatie moeten betalen.
Moet de vriendin hierdoor gedwongen worden abortus te plegen? Een beslissing die ze de rest van haar leven mee zal dragen en die voor veel vrouwen als traumatiserend wordt ervaren? Met een enorme psychische nasleep? Nee. Het is haar beslissing.
Trouwens ik snap uberhaubt niet waarom het een discussie is over of vriendin gedwongen moet worden of niet? Dit is toch duidelijk. De discussie moet gaan over hoe TS om moet gaat met de beslissing van zijn vriendin.
Nee, als jij bij haar weggaat, dan kan zij EERLIJK naar de toekomst die ze tegemoet gaat kijken. DAN kan ze tot een weloverwogen beslissing komen, maar niet zolang zij gelooft (en ook wil geloven) dat jullie dit samen wel eventjes doen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:57 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Volgens jou zadel ik haar dus sowieso met alles op. Of ik nou bij haar blijf of wegga.
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.quote:Op zondag 18 december 2011 18:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, als jij bij haar weggaat, dan kan zij EERLIJK naar de toekomst die ze tegemoet gaat kijken. DAN kan ze tot een weloverwogen beslissing komen, maar niet zolang zij gelooft (en ook wil geloven) dat jullie dit samen wel eventjes doen.
Ik weet het, het hardste dat je kunt doen is nu de benen nemen. Maar het alternatief is dat zij er alleen voor komt te staan als de baby nog niet eens kan lopen..
Lees het nog eens goed.quote:Op zondag 18 december 2011 17:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Denken vrouwen die zwanger zijn altijd rationeel dan ?
Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.quote:Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.
Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
hij hoeft zijn studie helemaal niet op te geven, hij kan hem ook in de avonduren af makenquote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Trouwens, aan alle huilies hier: roepen dat de TS zijn studie op moet geven en fulltime moet gaan werken is net zo erg als zeggen dat die vriendin abortus moet plegen.
Dus inderdaad TS, je vriendin niet de illusie geven dat jullie het kind samen op gaan voeden.
Klopt. Dit betreft een meisje van 19 die hem al heel veel vergeven heeft omdat ze zo graag bij hem wil zijn. Zij WIL denk ik gewoon geloven dat ze dit samen doen, dat hij wel verandert als er een baby is. Ze staat misschien niet eens stil bij het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk alleenstaande moeder zal zijn voor ze zelfs op zichzelf woont.quote:Op zondag 18 december 2011 17:56 schreef loveli het volgende:
Geen enkele situatie is perfect om kinderen te krijgen, de van relatie van TS en zijn vriendin lijkt me zeker geen goede basis. Maar zijn vriendin is nu al zwanger en dat brengt keuzes met zich mee. Ze kan ervoor kiezen om de zwangerschap te beeindigen, alleenstaande moeder te worden of een tussenvorm waar zij en TS het over eens worden. Ze zijn niet verplicht om de rest van hun leven samen te blijven alleen omdat er mogelijk een kind komt.
Zo is mijn gevoel niet.quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.
quote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Trouwens, aan alle huilies hier: roepen dat de TS zijn studie op moet geven en fulltime moet gaan werken is net zo erg als zeggen dat die vriendin abortus moet plegen.
Dus inderdaad TS, je vriendin niet de illusie geven dat jullie het kind samen op gaan voeden.
Yep.quote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij hoeft zijn studie helemaal niet op te geven, hij kan hem ook in de avonduren af maken.
Jij wilt dat je leven makkelijk is dmv een abortus. Je kan bv ook deeltijd studerenquote:
Zij dachten het met een morning after pil op te lossen die ze uiteindelijk niet gebruikenquote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is het ook, jij praat ontzettend moeilijk en praat jezelf een falend leven aan.
Nou:quote:
Vind jij dat?quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.
Helaas loopt het leven niet altijd zoals je wil of gepland had. Welkom in de wereld van volwassen mensen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:04 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.
Ik wist niet dat dit een wedstrijdje was, wie is het slechtste?quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, welkom in de realiteit!quote:Op zondag 18 december 2011 18:04 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.
Niet run, Forrest, run... absoluut niet. Maar wees eerlijk: zij baseert deze keuze waarschijnlijk op de hoop dat ze dit samen doen. Dat kan ook, TS kan haar zeker steunen, maar dat hoeft hij zeker niet te doen als partner, alleen als vader van het kind.quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.
a) Daar wist TS van. Ze zijn beiden even verantwoordelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Jouw advies is: neem de benen, steun haar financieel en doe je ding. Nou, nee, dat vind ik weer niet kunnen al is dat opzich wel wat ik zou willen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. Dit betreft een meisje van 19 die hem al heel veel vergeven heeft omdat ze zo graag bij hem wil zijn. Zij WIL denk ik gewoon geloven dat ze dit samen doen, dat hij wel verandert als er een baby is. Ze staat misschien niet eens stil bij het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk alleenstaande moeder zal zijn voor ze zelfs op zichzelf woont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |