quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:18 schreef Den_Haag het volgende:
Dat wordt een splitboard regelen en omhoog wandelen.
Ow jeej, das anders als de "sneeuwapp" aangeeft. Die zegt morgen nog sneeuw en dan de komende week niks meer maar wel heel koud... Ik hoop dat jij gelijk hebtquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:20 schreef saaw het volgende:
Vanmiddag was de helft van de liften dicht, dikke storm boven die zeker de komende 2 dagen nog blijft hangen en een hoop sneeuw meebrengt.
Huidige weerbericht:
donderdag: -9° met 18 cm sneeuw
vrijdag: -12° met 30 cm sneeuw
zaterdag: -12° met 9 cm sneeuw
zondag: -12° met 27 cm sneeuw
maandag: -11° met 22 cm sneeuw
hoop dat het daarna ook nog een beetje koud blijft
quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:36 schreef kupsani het volgende:
[..]
Ow jeej, das anders als de "sneeuwapp" aangeeft. Die zegt morgen nog sneeuw en dan de komende week niks meer maar wel heel koud... Ik hoop dat jij gelijk hebtdat wordt poeder rijden
Jeuj!!! Wij gaan vanacht aanrijden. Gisteren nog ff mijn boadje strak in de wax gezet en morgen gaan we vlammen!!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:53 schreef saaw het volgende:
En dan word je sochtends wakker, ligt er dik een halve meter verse sneeuw, en het gaat maar door!
quote:
Dan hoop ik maar dat ons hotel er nog staat morgenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:14 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik las het ja!!!
Lees ook van iedereen verhalen over ingesneeuwde hotels. Las ook 8 meter in Val Tholawines overal..
Bron: http://www.wintersportweerman.nl/quote:Om te beginnen: het rondzingende gerucht dat de Gratbahn op het Kitzsteinhorn bij Kaprun onder een gigantische lawine zou zijn bedolven, is een opgeklopt verhaal.
Heb net de heer Brennsteiner, de technischer leiter van de Kapruner Bergbahnen aan de lijn gehad en die heeft droogjes uitgelegd dat vanochtend natuurlijk vele Sprengungen zijn geweest om de lawines kunstmatig te triggeren die het liften- en pistegebied kunnen bedreigen. Daarbij is in het gebied van het bergstation van de Gratbahn ook “wat sneeuw” belandt dat vervolgens in enkele uren tijd netjes werd opgeruimd. Aan het einde van de middag was de lift al gewoon weer open.
Ja, dat klopt, maar ik had het ook gewoon vetter gevonden als die strepen gewoon horizontaal door zouden lopen.quote:
Dank voor je post! Board komt denk ik bij die winkel uit de verhuur en was zichtbaar gebruikt, aardig wat krassen aan de bovenzijde. Had er zelf nog niet aan gedacht dat die ook invloed heeft op de stijfheid van het board. Ik zat zelf ook aan een iets groter board te denken. Het moeilijke is, ligt het probleem echt bij het board of moet ik nog meer ervaring op doen en is het ook nog meer oefenen. Maar ik heb ook geen zin er om er volgend jaar achter te komen dat ik 2 vakanties op een voor mij slecht board heb gereden. Misschien maar eens naar Snowworld en iets anders gaan proberen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:41 schreef saaw het volgende:
De Rossignol Imperial is sowieso een beginnersboard dus afhankelijk van hoe veel er vervolgens nog op gereden is [je zegt dat hij 2ehands was] is dat een heel slappe plank, al is dat voor beginners vaak prima
Met jouw lengte en gewicht zou ik een stapje langer gaan, bijvoorbeeld 168, en omdat je aangeeft dat hij wat wappert een wat stijvere plank, maar niet te overdreven gezien je nog wel wat vergevingsgezindheid kan gebruiken.
Voorbeelden heb ik zo even niet uit mn hoofd, weet niet wat er in die maat verkrijgbaar is, maar google eens een rondje standaard merkenMisschien dat iemand anders hier iets weet.
Verder had je natuurlijk beter voor het seizoen iets kunnen kopen qua prijs, maar misschien dat je ergens nog een mooi dealtje kan maken! Misschien kun je ook wel beter wachten tot na je vakantie, na nog een weekje boarden weet je veel beter wat je wil, en kun je ook zelf wat meer. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe onstabiel dat ding nou helemaal aanvoelt of je dat uithoudt.
Lache om ff gezien te hebbenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:22 schreef MarcoD het volgende:
Voor wie niks te doen heb nu de O'neill Evolution live in Davos:
http://www.oneill.com/evolution/live.html
quote:Op zondag 8 januari 2012 20:19 schreef Komakie het volgende:
Ben al 3 dagen non stop poeder aan het rijden
Drie-eenheid en max lawine 3quote:Op zondag 8 januari 2012 20:21 schreef Komakie het volgende:
Vandaag verhuist naar Fugen. Nog een weekje het Zillertal rond knallen.
Hoch Fugen is gewoon dicht ivm lawine gevaar. Net als de verbindingen naar de verschillende dorpen in de Zillertal Arena. Echt bizar
Klein nadeel, er ligt zo veel sneeuw dat echt lekkere afdalingen 50 graden wanden zijn, maar dat is "lichtelijk" gevaarlijk met lawine stufe 4(om maar niet gewoon te zeggen onmogelijk
)
Met stufe 3 is het vaak ook niet veilig om dat soort wanden te rijden.quote:
Ik ben ook weer terug van la Plagne, ook bijna alleen maar poeder lopen knallen. Wat een vakantie, echt niet te beschrijven. Met 9 man ergens de bossen in duiken, en om 5 uur erachter komen dat je 150 meter onder de laagste gondel zitquote:Op zondag 8 januari 2012 20:19 schreef Komakie het volgende:
2 weken zo goed als geen internet gehad. Heerlijk rustig.
quote:Op zondag 8 januari 2012 20:19 schreef Komakie het volgende:
Lijkt mij ook super om zulke filmpjes te maken! Alleen geen geld voor dat soort apparatuur!quote:
Eens, wij hebben 2 dagen gehad met +- 30cm poeder op de piste. Kan je je ook prima in vermakenquote:Op maandag 9 januari 2012 22:51 schreef Den_Haag het volgende:
Idioten. Je moet je nu gewoon beperken tot die simpele hellingen, treeruns of piste. jammer maar helaas. En met deze omstandigheden kun je genoeg poederhappen op de piste.
Kwam 2 dagen tot aan de knieėn in de pow, onpistequote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:18 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Eens, wij hebben 2 dagen gehad met +- 30cm poeder op de piste. Kan je je ook prima in vermaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |