Rly?! Kan je do volgorde ook beinvloeden? En hoe weet je welke volgorde het beste is? Hoe moet je zo'n explain lezen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:29 schreef GlowMouse het volgende:
De output van EXPLAIN zal verschillen (tabelvolgorde). De beste volgorde hangt van je data af.
Ik kan gewoon bij die pagina dan hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:08 schreef totalvamp het volgende:
probeer eens een profiel te bekijken op fok zonder je in te loggen.. dan heb je het antwoord.
Nou mijn idee was dat mijn scriptje je een random string geeft die je dan in je sig zet. Zo kan mijn script checken of je de goede persoon bent.quote:
of je doet iets fout in je code of FoK is beveiligd ertegen. Je kunt dan altijd inloggen proberen met je eigen username.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:10 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ik kan gewoon bij die pagina dan hoor.
Waarom zijn die pagina's dan openbaar als fok! het daar niet mee eens is? Tevens worden de gegevens niet opgeslagen maar alleen gebruikt als check. Zodra het licht groen is moet je je Minecraft naam invullen en dan kan je spelen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef GlowMouse het volgende:
De check is niet goed: je kunt altijd iemand bewegen iets in zijn sig te zetten. Daarnaast denk ik niet dat FOK! het goed vindt wanneer jij een database van FOK!kers aanlegt.
Dat iets openbaar is wil niet zeggen dat het publiek domein is.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:26 schreef -Datdus- het volgende:
Waarom zijn die pagina's dan openbaar als fok! het daar niet mee eens is?
Waarom zou je FOK! sigs misbruiken voor je eigen checks en waarom zouden wij dat moeten goedvinden?quote:Tevens worden de gegevens niet opgeslagen maar alleen gebruikt als check. Zodra het licht groen is moet je je Minecraft naam invullen en dan kan je spelen.
Dan doe ik het niet, ook goed. En misbruiken is wel erg overdreven. Gebruikers kiezen er zelf voor omdat te doen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat iets openbaar is wil niet zeggen dat het publiek domein is.
[..]
Waarom zou je FOK! sigs misbruiken voor je eigen checks en waarom zouden wij dat moeten goedvinden?
De sigs hebben een doel op FOK!. Je kunt er iets van jezelf in kwijt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat anderen jouw je sig laten gebruiken om verificatiedoeleinden oid. En als het daadwerkelijk een keuze is; hoe zit het dan met mensen die kiezen de code NIET in hun sig te plaatsen? Want als het werkelijk een keuze is zou dat voor jou niets uit moeten maken.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:01 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Dan doe niet, ook goed. En misbruiken is wel erg overdreven. Gebruikers kiezen er zelf voor omdat te doen.
Dat zou geen probleem zijn. Het idee was bedoeld om nieuwe mensen sneller rechten te geven op de server. Nu moeten ze wachten tot er een admin online is etc en dat is ook prima hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:04 schreef Danny het volgende:
[..]
De sigs hebben een doel op FOK!. Je kunt er iets van jezelf in kwijt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat anderen jouw je sig laten gebruiken om verificatiedoeleinden oid. En als het daadwerkelijk een keuze is; hoe zit het dan met mensen die kiezen de code NIET in hun sig te plaatsen? Want als het werkelijk een keuze is zou dat voor jou niets uit moeten maken.
geef ze een sessie die niet aan een gebruiker is gekoppeld, of sla nog niks in een database op (maar in $_SESSION).quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:10 schreef Crimyclown het volgende:
Ik heb nu een database waarin een paar ingevoerde getallen worden opgeslagen en hiervoor een id aangemaakt wordt. Maar hoe kan ik deze gegevens aan een gebruiker/sessie linken zonder dat deze is aangemeld. Zodat deze gegevens in een later venster kunnen worden weergeven.
Nu kan ik alleen op de vervolg pagina gegevens ophalen omdat ik van te voren niet weet onder welk id het opgeslagen wordt.
Dank, het werkt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 23:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
geef ze een sessie die niet aan een gebruiker is gekoppeld, of sla nog niks in een database op (maar in $_SESSION).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | CREATE TABLE Accounts ( AccountID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (AccountID), FirstName varchar(20), LastName varchar(20) ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | CREATE TABLE Accounts ( AccountID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (AccountID), FirstName varchar(20), LastName varchar(20) ) CREATE TABLE Relatives ( RelativeID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (RelativeID), FirstName varchar(20), LastName varchar(20), AccountID int, FOREIGN KEY (AccountID) REFERENCES Accounts (AccountID) ) CREATE TABLE Constructs ( ConstructID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (ConstructID), String varchar(255), AccountID int, FOREIGN KEY (AccountID) REFERENCES Accounts (AccountID) ) CREATE TABLE Answers ( AnswerID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (AnswerID), String varchar(255), ConstructID int, FOREIGN KEY (ConstructID) REFERENCES Constructs (ConstructID) ) |
Niks, er zit geen error in blijkbaar. Echt heel raar...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 | <?php $server = '127.0.01'; $username = 'root'; $password = 'root'; $database = 'properdb'; $con = mysql_connect("localhost", $username, $password) or die('Kan niet verbinden met de server: ' . mysql_error()); // Create tables mysql_select_db($database, $con); $sql = " CREATE TABLE Accounts ( AccountID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (AccountID), FirstName varchar(20), LastName varchar(20) ) CREATE TABLE Relatives ( RelativeID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (RelativeID), FirstName varchar(20), LastName varchar(20), AccountID int, FOREIGN KEY (AccountID) REFERENCES Accounts (AccountID) ) CREATE TABLE Constructs ( ConstructID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (ConstructID), String varchar(255), AccountID int, FOREIGN KEY (AccountID) REFERENCES Accounts (AccountID) ) CREATE TABLE Answers ( AnswerID int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY (AnswerID), String varchar(255), ConstructID int, FOREIGN KEY (ConstructID) REFERENCES Constructs (ConstructID) ) "; // Execute query mysql_query($sql,$con); mysql_close($con); ?> |
Maar als ik dan dit leesvraag ik me af of ik wel de juiste resultaten terug krijg?quote:SELECT produkten.*, count(*) as productcount
FROM order_content
JOIN orders on (orders.order_id=order_content.order_id)
JOIN produkten on (produkten.product_id=order_content.product_id)
WHERE produkten.product_menu IS NOT NULL AND produkten.product_menu<>0 AND orders.wishlist=0 AND orders.activated=1 AND orders.orderdate between ('2011-01-01 0:0:0') AND ('2012-01-01 0:0:0')
GROUP BY produkten.product_id
ORDER BY productcount DESC
LIMIT 0, 10
je vergeet puntkomma's tussen queries, en je vergeet dat mysql_query maar één query uit kan voerenquote:Op zondag 18 december 2011 15:39 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Niks, er zit geen error in blijkbaar. Echt heel raar...
Hier is het volledige PHP-script btw:
[ code verwijderd ]
dan moet je het nog een keer lezenquote:Op zondag 18 december 2011 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu heb ik deze prachtige query om de top 10 verkochte producten van het afgelopen jaar uit mijn DB te trekken:
[..]
Maar als ik dan dit leesvraag ik me af of ik wel de juiste resultaten terug krijg?
Juist! Het werkt nu helemaal! Dankjewelquote:Op zondag 18 december 2011 15:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
je vergeet puntkomma's tussen queries, en je vergeet dat mysql_query maar één query uit kan voeren
[..]
dan moet je het nog een keer lezen
Het stukje waaruit je opmaakte dat je wellicht niet de juiste resultaten terugkrijgt, heb je niet begrepen.quote:
Er staat dat je in je group by all niet aggregate kolommen zou moeten opnemen. Dat heb ik in bovenstaande query toch niet? Of zie ik wat over het hoofd?quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het stukje waaruit je opmaakte dat je wellicht niet de juiste resultaten terugkrijgt, heb je niet begrepen.
Das mooiquote:Op zondag 18 december 2011 17:10 schreef GlowMouse het volgende:
eigenlijk niet (een andere db-server keurt je query af), maar van de oorzaak waardoor in hun voorbeeld verkeerde rijen worden teruggegeven heb jij geen last
Moet je wel weten waar je op moet googlen. Gelezen en duidelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 17:31 schreef GlowMouse het volgende:
Dummy betekent niet dat je niet hoeft te googlen. http://dev.mysql.com/doc/(...)-hidden-columns.html
1 | return(preg_match('^[0-9]{$min,$max}^', $string))? 1 : 0; |
1 | return(preg_match('^[0-9]{0,10}^', $string))? 1 : 0; |
1 | return(preg_match('^[0-9]{'.$min.','.$max.'}^', $string))? 1 : 0; |
Je hebt gelijk, bedankt!quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:24 schreef GlowMouse het volgende:
Die laatste werkt weldegelijk. Je kunt ook gewoon preg_match returnen, die ? 1 : 0 is eigenlijk onlogisch.
1 2 3 | <?php $factuur["levPostalcode"] = preg_replace("/[^0-9\s]/", "", $factuur["levPostalcode"]); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 | <?php /* Een autokenteken bestaat altijd uit 8 tekens (XX-XX-XX). Ieder teken is een letter, een cijfer of een ‘-‘-teken. Een letter staat altijd naast een andere letter of naast een ‘-‘-teken. Een cijfer staat altijd naast een ander cijfer of naast een ‘-‘-teken. */ function kenteken($string){ //maakt de functie aan die als parameter de string accepteert $length = strlen($string); //bekijkt de lengte van de string $letters = array('A','B','C','D','E','F','G','H','I','J','K','L','M','N','O','P','Q','R','S','T','U','V','W','X','Y','Z'); //array met alle letters $cijfers = array('1','2','3','4','5','6','7','8','9','0'); //array met alle cijfers $which=0; //$which zal later in de loop aangeven in welke categorie het vorige teken viel, 1 = letter, 2 = cijfer, 3 = '-' if($length != 8){ //als de lengte van de string niet gelijk is aan acht wordt aan de eerste voorwaarde al niet voldaan en 'false' gereturned return false; } elseif($string[3]!='-' and $string[5]!='-' ){ //kijkt of op de 3e en 6e plek wel het '-' teken staat return false; } else { for($index = 0; $index < $length; $index++){ //loop om door de stringposities heen te lopen if(in_array(strtoupper($string[$index]),$letters)){ //als aan deze conditie wordt voldaan, dan is het huidige teken een letter if($which != 2){ //als het vorige teken geen cijfer was (dus een 0, een 1 of een 3) wordt $which op 1 gezet $which=1; } else{ //het huidige teken is een letter, terwijl de voorgaande een cijfer was, wat niet is toegestaan return false; } } elseif(in_array($string[$index],$letters)){ //als aan deze conditie wordt voldaan, dan is het huidige teken een cijfer if($which != 1){ //als het vorige teken geen letter was (dus een 0, een 2 of een 3) wordt $which op 2 gezet $which=2; } else{ //het huidige teken is een cijfer, terwijl de voorgaande een letter was, wat niet is toegestaan return false; } } elseif($string[$index]== '-'){ //als aan deze conditie wordt voldaan, dan is het huidige teken een '-' if ($index=2 or $index=5){ //het '-' teken mag alleen op posities 3 en 6 voorkomen $which=3; //$which wordt enkel op 3 gezet wanneer het '-' teken op de juiste positie staat } else{ return false; } } else{ //het huidige teken valt in geen van de toegestane condities, dus een false wordt gereturned return false; } } return true; //als de loop is doorlopen en niet is afgebroken doordat niet aan een van de eisen is voldaan, kan true worden gereturned } } $kent1="ABCDEFGHI"; $kent2="a3-za-aa"; $kent3="ac-44-@r"; $kent4="ac-pz-44"; $kent5="jhgddest"; $kent6="12345678"; if(kenteken($kent1)){ echo "$kent1 is een kenteken.<br>"; } else { echo "$kent1 is geen kenteken.<br>"; } if(kenteken($kent2)){ echo "$kent2 is een kenteken.<br>"; } else { echo "$kent2 is geen kenteken.<br>"; } if(kenteken($kent3)){ echo "$kent3 is een kenteken.<br>"; } else { echo "$kent3 is geen kenteken.<br>"; } if(kenteken($kent4)){ echo "$kent4 is een kenteken.<br>"; } else { echo "$kent4 is geen kenteken.<br>"; } if(kenteken($kent5)){ echo "$kent5 is een kenteken.<br>"; } else { echo "$kent5 is geen kenteken.<br>"; } if(kenteken($kent6)){ echo "$kent6 is een kenteken.<br>"; } else { echo "$kent6 is geen kenteken.<br>"; } ?> |
if ($index=2 or $index=5){quote:Op woensdag 21 december 2011 12:45 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb een stuk code dat controleert of een string aan een aantal eisen voor een kenteken voldoet. Gek genoeg levert de enige juiste string een 'maximum execution time exceeded' op (bij $kent4). Ik zie niet wat het probleem is. Iemand een idee?
[ code verwijderd ]
Bedanktquote:Op woensdag 21 december 2011 12:52 schreef mstx het volgende:
[..]
if ($index=2 or $index=5){
Ik zou daar == gebruiken.
Als hij 1x bij die regel komt zet hij hem elke keer weer op 2 waardoor hij oneindig door blijft gaan.
Ook bedankt, dat loste inderdaad het laatste probleem nog op. Klopt dat ik niets met nieuwe kentekens doe, maar dat was niet de opdrachtquote:Op woensdag 21 december 2011 12:57 schreef GlowMouse het volgende:
Op regel 30 moet je $cijfers gebruiken. En je doet nu niks met nieuwe kentekens met een groepje van 3 letters; wat je nu hebt kan ook met een regex.
Heb jij oogjes gekregen van onze goede Heer?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:38 schreef Sitethief het volgende:
Wat doet jouw systeem met de volgende kentekens:
00-BBB-1
1-VBB-01
DB-001-B
D-001-BB
Die zijn namelijk ook gewoon geldig...
Geen idee, maar volgens mij zou ik dat oplossen door de condities rondom het '-' teken wat te versoepelen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Sitethief het volgende:
Je hebt gelijk, ik hoop dat ie niet straks alsnog dat kan inbouwen
En waar staat wat voor load ik heb?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:15 schreef Scorpie het volgende:
Zo`n hoge load is ongezond. Beter ga je structureel bekijken waarom de load zo hoog is.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:16 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast snap ik de scheiding niet zo goed.
+Dat een verbinding naar een andere server niet zo optimaal is.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef Pizzalucht het volgende:
We willen gewoon niet afhankelijk zijn van de webserver, dat als deze eruit ligt mensen nog gewoon in kunnen loggen op het spel.
Dat wil je dus niet. Je wilt blijkbaar niet afhankelijk zijn van je webserver.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:00 schreef Pizzalucht het volgende:
Het gaat erom dat we de login gegevens van phpbb gebruiken voor het inloggen op een ander systeem(spel). Nu maken we nog verbinding naar de externe server(de webserver), daar willen we vanaf omdat die voor steeds meer load op die server zorgt en we niet afhankelijk van de webserver willen zijn.
Nee, die gameserver heeft geen webserver?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:18 schreef Scorpie het volgende:
Dus je hebt straks een gameserver waarop een webserver draait die je los wilt koppelen van je primaire webserver waar het forum e.d. op draait?
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:16 schreef Pizzalucht het volgende:
Weet je, laat maar weer lekker zitten Gloeimuisje, je bent weer lekker behulpzaam.
Niemand heeft ervaring, want het is heel onstabielquote:Ik vraag alleen of mensen ervaring hebben met een master/slave en of het stabiel is.
Inderdaad, mensen loggen in met hun forum account.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Scorpie het volgende:
Maar je primaire login gegevens staan op de webserver?
Ik heb het over master/slave, niet over MySQL zelf...quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Niemand heeft ervaring, want het is heel onstabielGrote bedrijven gebruiken MySQL, wat denk je zelf dat het stabiel is
Daar zou ik dan sowieso vanaf willen stappen. Maak een apart login systeem voor je game. Scheelt je een hoop gezeik.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:25 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen loggen in met hun forum account.
Waarom? Waarom zouden mensen 2 verschillende accounts willen hebben?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar zou ik dan sowieso vanaf willen stappen. Maak een apart login systeem voor je game. Scheelt je een hoop gezeik.
Je denkt teveel vanuit de gebruiker en te weinig vanuit de techniek.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Waarom? Waarom zouden mensen 2 verschillende accounts willen hebben?
1 2 3 | <?php Warning: chmod() [function.chmod]: Unable to access /thumbs/klein_ in /xxx/blabla/domains/blabla.nl/public_html/includes/fotos.php on line 78 ?> |
1 2 3 | <?php chmod($map . '/thumbs/' . $type . '_' . $bestandsnaam, 0777); ?> |
nopequote:
1 2 3 | <?php $map = 'fotoalbum'; ?> |
Waarom zoekt het script dan naar "/thumbs/klein_" ? Voor zover ik kan zien betekent dat dat zowel $map als $bestandsnaam leeg zijn, anders stond er wel "fotoalbum/thumbs/klein_bestandsnaam.ext".quote:Op woensdag 21 december 2011 21:35 schreef MrNiles het volgende:
[..]
nope
bovenaan in script
[ code verwijderd ]
in fotoalbum staat mijn foto's + thumbs
deze zie ik ook op scherm
kan het iets te maken hebben met schrijfrechten?
kan zijn...vreemdquote:Op woensdag 21 december 2011 21:57 schreef mstx het volgende:
[..]
Waarom zoekt het script dan naar "/thumbs/klein_" ? Voor zover ik kan zien betekent dat dat zowel $map als $bestandsnaam leeg zijn, anders stond er wel "fotoalbum/thumbs/klein_bestandsnaam.ext".
1 2 3 | <?php list($breedte_origineel, $hoogte_origineel, $extensie) = getimagesize($map . '/' . $bestandsnaam); ?> |
var_dump die bende dan en loop stap voor stap na en kijk wat de variabelen voor waarde hebben en of dit klopt met wat de bedoeling is. Beetje debuggen is toch niet zo complex iets.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef MrNiles het volgende:
[..]
kan zijn...vreemd
krijg ook de melding
Warning: Division by zero
de waarde die nul zou zijn is $breedte_origineel
die gehaalt wordt uit
[ code verwijderd ]
tja..ik zie m echt niet..nog ff kijken en anders morgen weer een dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dingen met een * heb ik voor hier even leeggelaten, staat wel ingevuld.
Wat moet ik doen? Ik ben namelijk niet zo'n PHP-held, en heb dit gekopiëerd uit een bestand dat ik van m'n leraar heb gekregen.
Alvast bedankt!
1 | $query .= $_POST["cijfer"] . "', '"; |
1 | $query .= $_POST["cijfer"] . "')"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php $server = "mysql4.000webhost.com"; $user = "a1320523_mvdvr"; $wachtwoord = "*"; $database = "a1320523_MVDVR"; $query = ""; $bedankt = "bevestiging_toevoegen.php"; // adres van de bedank-pagina. ?> |
1 | $query .= $_POST["cijfer"] . "')"; |
Lijkt me goed ingevuld. heb je nog ergens problemen? of een foutmelding?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:28 schreef MXD het volgende:
Lost niks op.
Heb ik alles wel goed ingevuld?
deze gegevens heb ik van mijn host gekregen:
$mysql_host = "mysql4.000webhost.com";
$mysql_database = "a1320523_MVDVR";
$mysql_user = "a1320523_mvdvr";
$mysql_password = "*";
mijn tabel in de database heet contact
[ code verwijderd ]
is dit dan goed ingevuld?
* is overigens weer vervangen
http://dev.mysql.com/doc/(...)-auto-increment.htmlquote:Op woensdag 21 december 2011 23:45 schreef MXD het volgende:
Nee toch niet.
Ik heb 1x mijn gegevens ingevoerd en die staan nu in de database. Echter, als ik dit nog eens doe (met andere gegevens) krijg ik dit: Er is een fout opgetreden met foutnummer 1062 : Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY'
Ik snapt dat het ID dan niet veranderd wordt en er van elk ID maar 1 mag zijn, maar hoe los ik dit op?
ik gebruik meestal zo'n soort functie daarvoorquote:
1 2 3 4 5 | <?php function esc($str){ return mysql_real_escape_string($str); } ?> |
Ja of PDO. Of een eigen database wrapper. Maakt niet echt uit, als je het maar doet.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:17 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ik gebruik meestal zo'n soort functie daarvoor.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | echo " <a name='Aantallen_te_Matchen_Orders'></a> <b>Aantallen te Matchen Orders</b> Status van ".$datumvandaag." tijdstip ".$tijdnu." <a href='#Top'>Top</a> </div> <br> <table style='text-align: left; width: 644px;' border='1' cellspacing='2' cellpadding='2'> <tbody> <tr> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>Plangroep<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>Totaal<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap1<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap2<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap3<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap4<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap5<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap6<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap7<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap8<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap9<br></td> </tr> <tr> <td style='vertical-align: top; text-align: center;'>Aantal<br></td> "; AantalTeMatchen('lijst'); echo " </tr> </tbody> </table> <br> "; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ar quote=new Array(); quote[0]='This is quote number one'; /* add as many quotes as you like!*/ quote[1]='This is quote number two'; quote[2]='This is quote number three'; quote[3]='This is quote number four'; quote[4]='This is quote number five'; quote[5]='This is quote number six'; quote[6]='This is quote number seven'; quote[7]='This is quote number eight'; quote[8]='This is quote number nine'; quote[9]='This is quote number ten'; var speed=2000; /*this is the time in milliseconds adjust to suit*/ var q=0; function showQuote() { document.getElementById("quotes").innerHTML=quote[q]; q++; if(q==quote.length) { q=0; } } setInterval('showQuote()',speed); //]]> </script> |
Er is al 49 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.quote:Op donderdag 22 december 2011 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[Javascript] voor dummies (deel 12)
[html, css, js] voor dummies #20 is meer actuelerquote:Op donderdag 22 december 2011 08:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er is al 49 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Geen wonder dat ik hem niet kon vinden. Tnx
Door het veld ID niet op te nemen in je query. Hoef je er ook zelf geen waarde voor te verzinnen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:45 schreef MXD het volgende:
Nee toch niet.
Ik heb 1x mijn gegevens ingevoerd en die staan nu in de database. Echter, als ik dit nog eens doe (met andere gegevens) krijg ik dit: Er is een fout opgetreden met foutnummer 1062 : Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY'
Ik snapt dat het ID dan niet veranderd wordt en er van elk ID maar 1 mag zijn, maar hoe los ik dit op?
Huisnummer weglaten uit het adres is lastig. Je hebt namelijk ook straten met een nummer in de straatnaam. En je hebt te maken met huisnummers met toevoeging, waarbij die toevoeging uit letters en/of cijfers en/of spaties kan bestaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:01 schreef GI het volgende:
Zit hier toevallig een regexp expert die mij een alleen alfanumerieke characters regexp kan vertellen ?
Ik heb nu bijvoorbeeld :
[ code verwijderd ]
om de cijfers uit een postcode te plukken. Maar ik wil nu een vergelijkbare hebben die het huisnummer weglaat uit een adres.
Nou kan ik wel valsspelen en de code die ik heb te gebruiken en die daarna uit het adres te replacen met "" maar das net weer niet netjes genoeg
Een deel kun je al opvangen door de string na de laatste spatie als huisnummer te beschouwen.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:01 schreef Light het volgende:
[..]
Huisnummer weglaten uit het adres is lastig. Je hebt namelijk ook straten met een nummer in de straatnaam. En je hebt te maken met huisnummers met toevoeging, waarbij die toevoeging uit letters en/of cijfers en/of spaties kan bestaan.
Dus in "Dorpsstraat 5 E" wil je "E" als huisnummer beschouwen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:09 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Een deel kun je al opvangen door de string na de laatste spatie als huisnummer te beschouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |