Regional kan je niet reserveren hequote:Op zondag 18 december 2011 18:18 schreef James1988 het volgende:
Zeg, zo'n Zugbindung, geldt die alleen voor IC/ICE of ook voor het Regionalverkehr?
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka".quote:Op zondag 18 december 2011 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hlavna Stanica"Dat klinkt meer als "hoofd-halte" dan als "Centraal Station"
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leekquote:Op zondag 18 december 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka".
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn.quote:Op zondag 18 december 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leek
Zou best kunnen, hij reed vanuit Praag langs Bratislava naar Beograd in Servië. In het begin was het druk en moest ik bij de deuren staan. Daar maakte de trein veel lawaai, maar het coupe was wel comfortabel en merkte ik nauwelijks van het lawaaiquote:Op zondag 18 december 2011 22:07 schreef Sandrvich het volgende:
Leuk verslagje Dr_Flash!
@ hemarookworst: Leuke rit is dat vanaf de grens!Voor zover ik zie heb je blijkbaar een Servisch zitrijtuig gehad, waren die uit te houden voor dat stuk?
t zal. Al zijn er daar niet heel veel vanquote:Op zondag 18 december 2011 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn.
Communicatie gaat continu fout, wat als gevolg heeft dat er bijvoorbeeld geen andere accu's konden komen. En zo nog wel een aantal redenen. Heb er geen zin meer in, en zat er al langer mee in de maag. Is ook de reden dat ik al bij de SSN begonnen ben. Vind de SSN ook leuker.quote:Op maandag 19 december 2011 02:07 schreef Bitlord het volgende:
Wat gaat er allemaal mis bij de stichting DE3? Je stopt niet zomaar.
Dat klopt ook wel ergens ja. Het is een ongeorganiseerde teringbende. De voorzitter weet half niet wat er speelt. Als voorbeeld:quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef dennistd het volgende:
De SSN is volgens mij ook een stuk meer over nagedacht, bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat...
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef dennistd het volgende:
bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat...
De SHD heeft Plan U's, maar die hebben ze vanwege roestrijden. Het gaat ze meer om die 2200 (die in Zutphen is ook van hun).quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor.
Leeuwarder Courantquote:Curator wil impasse stoomtrein doorbreken
SNEEK - Curator Robert Verdonk wil in januari met alle betrokken partijen om de tafel om te kijken of een doorstart van het stoomtreinplan tussen Sneek en Stavoren mogelijk is.
,,Hoe langer de impasse duurt, hoe moeilijker het wordt. Er zijn diverse initiatieven, maar niemand durft de eerste stap te zetten'', aldus Verdonk. Hij zei dit zaterdagmorgen tijdens een bijeenkomst met vrijwilligers van de Friese Stoomtrein Maatschappij in Sneek.
Gedeputeerde Jannewietske de Vries stelde ook alle kansen te willen aangrijpen. ,,Wy hawwe dit nedich.'' Het bestuur, dat het faillissement vorige maand heeft aangevraagd, kreeg een staande ovatie.
Ja precies. Kan het ook niet helpenquote:Op maandag 19 december 2011 12:48 schreef V2 het volgende:
Wat is die in de rechter kolom, derde van onder? München Pasing ofzo? Jammer dat die niet zo leesbaar is...
Goede reden om nog eens terug te gaanquote:Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Kan het ook niet helpen
Ja, daar wordt dat bordje niet leesbaarder van natuurlijkquote:
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld?quote:
Bijgeslapenquote:Op maandag 19 december 2011 12:56 schreef bork het volgende:
[..]
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld?
Verwachtingen waren erger. En om de vertregingen te bepertken tot 1 gebied, word het losgekoppeldquote:Op maandag 19 december 2011 16:52 schreef Mathijz het volgende:
Vorig jaar met Noord Holland voor een beetje wind
Waarom maakt dat iets uit?quote:Op maandag 19 december 2011 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
en laat in Noord-Holland nu erg veel met schommelboten gereden worden, dus ja dan is het logisch dat ze het losgekoppeld hebben destijds
zijn vanwege het hogere zwaartepunt iets gevoeliger voor wind en zouden daardoor wat langzamer moeten rijden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |