abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105772168
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:40 schreef moussie het volgende:
Vakantie is de periode waarin jij alleen maar vrijwillig een verplichting aangaat, je moet dus niet werken, je mag werken.
Laura heeft vrijwillig besloten te gaan zeilen. Dat dat de verplichting met zich meebrengt dat ze boodschappen moet doen, zeilen bijstellen, de boot schoonhouden.. dat zijn consequenties van die vrijwillige beslissing. Dat schaar ik onder vakantie.
Maar als jij dat werk vindt, dan mag dat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105772463
@moussie

Niet automatisch "kwalitatief goed, kritisch en volledig"!

Maken we dit maar weer even aan het topic vast:
- Kritisch is ok indien men de zaak van alle kanten neutraal belicht en daarbij gefundeerde kritiek of vragen bij stelt. De verhalen van de jeugdzorg en andere instanties kwamen in het voortraject dominant naar buiten zonder dat er ook eens kritische vragen daarover werden gesteld. De kritische tegenoverstelling van feiten kon pas plaatsvinden nadat het boek (ook eenzijdig) van oma Dekker was verschenen. Een kritische pers behoort bijde kanten van een zaak te belichten.
- Volledig? Wanneer is de Nederlandse bevolking door de Nederlandse pers voor het laatst geinformeerd waar Laura is? Nadat men alle vermeende schandaaltjes zo breed uitgemeten heeft zou een vervolgberichtgeving, minstens in de vorm van een "oneliner" toch wel het minste moeten zijn voor een volledige berichtgevig.
Waar waren twee weken geleden de correspondenten van de Nederlandse media in Zuid Afrika? De reis voor berichtgeving zou een koopje zijn geweest omdat daar naast Laura en de VOR ook nog eens over de klimaat conferentie in Durban bericht had kunnen worden.
Een ander thema, very off topic, is op het ogenblik de berichtgeving rond de Eurocrisis waar de Nederlandse bevolking "dom" gehouden wordt.
- Kwalitatief goed is het nu niet bepaalt indien bijvoorbeeld de gehele Nederlandse pers opent met de kop dat Laura gestopt is met de Wereldschool. Van dit bericht bestonden volgens Google in de Nederlandse pers slechts 3 versies in dmv copy en paste door andere kranten waren overgenomen. De enige bron van dit bericht was een Skype interview met het NOS jeugdjournaal ..... waarin niet gezegd werd dat ze gestopt was maar tijdelijk even gestopt was vanwege de voorbereidingen voor het volgende traject. Aan het verzoek voor rectificatie van dit feit door Laura ben ik echter slechts een of twee keer tegengekomen.
pi_105772585
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Laura heeft vrijwillig besloten te gaan zeilen. Dat dat de verplichting met zich meebrengt dat ze boodschappen moet doen, zeilen bijstellen, de boot schoonhouden.. dat zijn consequenties van die vrijwillige beslissing. Dat schaar ik onder vakantie.
Maar als jij dat werk vindt, dan mag dat.
Aah, dus als jij er vrijwillig voor kiest om een baantje 100 kilometer verderop aan te nemen omdat je dat leuker vindt dat het werk dichterbij ben je niet aan het werk maar heb je vakantie .. weten we dat ook weer.
pleased to meet you
pi_105772828
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:21 schreef moussie het volgende:
Aah, dus als jij er vrijwillig voor kiest om een baantje 100 kilometer verderop aan te nemen omdat je dat leuker vindt dat het werk dichterbij ben je niet aan het werk maar heb je vakantie .. weten we dat ook weer.
Ik werk om te leven. En ik werk het liefste in een zo leuk mogelijke omgeving.
Maar het is wel werk. Omdat ik anders geen inkomsten heb en ik wil eigenlijk toch wel elke dag iets eten.
Laura moet niet zeilen, ze mag. Ze kan ook gewoon naar school. Als zij op school zit, heeft ze nog steeds elke dag te eten. Zij kiest er dus voor om te gaan zeilen. Prima, maar ik vind het dus wel vakantie.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105772959
Dat vacantievieren verhaal is toch ergens lachwekkend!

al die mensen die hier zo op de lijn van de jeugdzorg zitten en begaan zijn met het "lot" van Laura zouden toch eigenlijk het tegenovergestelde moeten beweren.
Laura is verplicht 24 uur per dag beig als ze op zee is; heeft dan geen tijd voor ontspanning en is 7 dagen per week bezig. Ook als ze aan land is heeft ze slechts in het beste geval enkele dagen voor vrijetijdsbesteding die voor een puber van haar leeftijd normaal is.
Als jeugdzorg- fan zou men zich eerder druk moeten maken over het gebrek aan vrij besteedbare tijd of vacantie!
pi_105773115
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:30 schreef svetan het volgende:
Dat vacantievieren verhaal is toch ergens lachwekkend!

al die mensen die hier zo op de lijn van de jeugdzorg zitten en begaan zijn met het "lot" van Laura zouden toch eigenlijk het tegenovergestelde moeten beweren.
Laura is verplicht kiest ervoor 24 uur per dag beig als ze op zee is; heeft dan geen tijd voor ontspanning en is 7 dagen per week bezig. <knip>
Even verbeterd.
Tevens, uit de laatste blog:
quote:
en zo nu en dan gewoon op dek te zitten om naar de eindeloze golvende horizon te staren..
Nee, geen tijd voor ontspanning..
pi_105773309
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat moet je aan svetan vragen, die regelmatig beweert dat onze overheid de pers verbiedt over zaken te rapporteren of de pers een bepaalde kant uitstuurt.
Volgens mij zei hij dat het daar soms op lijkt, alsof het "gestuurd" wordt, en dat hem die kunst van het weglaten herinnert aan de voormalige DDR-pers. Dat is dus totaal iets anders dan beweren dat de overheid hier de berichtgeving aanstuurt
pleased to meet you
pi_105773345
Ja.... zo nu en dan even op het dek zitten voor ontspanning

Hoeveel uren per dag hangt de gemiddelde puber voor de TV of PC voor "ontspanning? Ze heeft daar alleen maar de Oceaan om tegenaan te kijken.
pi_105773506
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:39 schreef svetan het volgende:
Ja.... zo nu en dan even op het dek zitten voor ontspanning

Hoeveel uren per dag hangt de gemiddelde puber voor de TV of PC voor "ontspanning? Ze heeft daar alleen maar de Oceaan om tegenaan te kijken.
Hetgeen haar eigen keus is. Of heeft Jeugdzorg haar gedwongen met een boot de wijde zee op te trekken?

Bovendien, ik kan me ergere dingen voorstellen om naar te kijken dan de zee. Het overgrote deel van het programma-aanbod op tv, bijvoorbeeld ;).
pi_105773541
Dat is een consequentie van haar keuze te gaan zeilen. Waar de gemiddelde puber na 3enhalve seconde verveeld zou raken van de oceaan, zal Laura steeds weer gefascineerd zijn door de oceaan, en dat is dus een deel van haar ontspanning. Super dat ze dat kan (is beter dan gamen op de PSP of xbox imo).
pi_105773573
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat is een consequentie van haar keuze te gaan zeilen. Waar de gemiddelde puber na 3enhalve seconde verveeld zou raken van de oceaan, zal Laura steeds weer gefascineerd zijn door de oceaan, en dat is dus een deel van haar ontspanning. Super dat ze dat kan (is beter dan gamen op de PSP of xbox imo).
Helemaal mee eens! :)
pi_105773882
@moussie

Het sturen van de pers kan ook heel subtiel gebeuren.... geen typisch Nederlandse verschijning maar zo gebeurt het altijd weer dat politicie geen interviews of medewerking geven aan publicaties die niet positief berichten over hun persoon of beleid. Hier wordt dan indirect druk door de redacties op de journalisten uitgeoefend of bepaalde feiten weggelaten.
pi_105773939
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik werk om te leven. En ik werk het liefste in een zo leuk mogelijke omgeving.
Maar het is wel werk. Omdat ik anders geen inkomsten heb en ik wil eigenlijk toch wel elke dag iets eten.
Laura moet niet zeilen, ze mag. Ze kan ook gewoon naar school. Als zij op school zit, heeft ze nog steeds elke dag te eten. Zij kiest er dus voor om te gaan zeilen. Prima, maar ik vind het dus wel vakantie.
Zij gaat ook nog steeds gewoon naar school, toch? Jij moet werken voor je boterham en zij moet leren voor haar toekomst, heel normaal op haar leeftijd. Waarom blijft het bij jou werk als je dat verricht in een zo aangenaam mogelijke omgeving en wordt het bij haar een vakantie?
Jij moet daar niet werken, jij mag. Als jij dichterbij werkt heb je nog steeds elke dag te eten. Jij kiest er dus voor om verder weg te gaan werken. Prima, maar dat maakt het volgens je eigen redenering dus wel een vakantie.
pleased to meet you
pi_105773966
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:52 schreef svetan het volgende:
@moussie

Het sturen van de pers kan ook heel subtiel gebeuren.... geen typisch Nederlandse verschijning maar zo gebeurt het altijd weer dat politicie geen interviews of medewerking geven aan publicaties die niet positief berichten over hun persoon of beleid. Hier wordt dan indirect druk door de redacties op de journalisten uitgeoefend of bepaalde feiten weggelaten.
Klopt dan het geen typisch Nederlands verschijnsel is; dat gebeurt overal, ook in je gelouterde Duitsland. Om dat dus als argument tegen Nederlandse pers te gebruiken is volslagen nonsens.
pi_105774171
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:53 schreef moussie het volgende:
Zij gaat ook nog steeds gewoon naar school, toch?
Da's nog maar de vraag btw
quote:
Jij moet daar niet werken, jij mag. Als jij dichterbij werkt heb je nog steeds elke dag te eten. Jij kiest er dus voor om verder weg te gaan werken. Prima, maar dat maakt het volgens je eigen redenering dus wel een vakantie.
Ik moet werken, of het nu om de hoek is of 100km van mijn huis. Zonder werk geen inkomsten. Zonder inkomsten geen eten.
Laura zou ook eten krijgen als ze op school met 25 medeleerlingen zou zitten. Vandaar dat die zeiltocht een keuze is die ze heeft gemaakt.
Ik kan niet kiezen om niet te werken, heb helaas de loterij nog steeds niet gewonnen. Dus moet ik werken voor mijn geld.
Als je dat verschil niet snapt, dan ben je niet meer te redden.
pi_105774307
@spijkerbroek.... je draait de feiten weer totaal om
pi_105774451
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:01 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek.... je draait de feiten weer totaal om
Pot en ketel, svetan, pot en ketel.
  maandag 19 december 2011 @ 17:10:24 #143
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_105777510
Ik ben toch erg benieuwd wat er van die Nieuw Zeelandse red herring terecht komt. Ik probeer me voor te stellen wat er gebeurt als een minderjarige zonder onderdak of middelen van bestaan aankomt in Auckland en dan zegt: "ik kom hier wonen". Ze is voor bijna alle handelingen handelingsonbekwaam, ze heeft geen inkomsten (nee, ik denk niet dat boeken en films haar het grote goud gaan brengen) ze kan goed zeilen maar heeft verder geen opleiding. Ze beheerst geen vak waar vraag naar is. Daar zit je dan wel mee, als Nieuw Zeelandse overheid. Meteen maar in een kindertehuis of pleeggezin, lijkt me en dan kijken hoe je ervan af komt - we hebben het hier over een variant op de allleenstaande minderjarige asielzoeker. Mauro in een verwende verpakking.

Of is er een masterplan? Waar ik dan aan denk: als Laura zich vrijelijk mag vestigen, mag allicht haar familie ook overkomen in het kader van gezinshereniging. Sterker, ze heeft iemand nodig voor het ouderlijk gezag die toezicht op haar houdt - en wie is daar nu beter voor geschikt dan haar vader? Vijftien jaar geleden weggestuurd, maar nu weer terug. Dan slaat ze twee vliegen in een klap, en vervult Laura al haar vader's mislukte ambities.

Wat een soap - alleen, in een soap krijgt de scenarioschrijver zo'n script terug met de vraag om het een en ander wat realistischer te maken. Ze overtreft alle verwachtingen, dit zeilmeisje.
pi_105778643
@MrFoureyes

Het blijkt wel weer dat je bijzonder goed geinformeerd bent. Kijk eens naar de inkomenssitualie van Laura's voorgang(st)ers. Alleen al uit de inkomsten uit interviews en sponsorcontracten zou het wel eens kunnen zijn dat ze in 2012 duidelijk die typisch Nederlandse "Balkenende Norm" zal overschrijden. De inkomsten van de DVD van de film en de boeken zal voor haar zeker in de komende jaren een vaste bron van inkomsten zijn.

Nieuw Zeeland is niet Nederland! Ten eerste brengt Laura nu al een expertise mee.... namelijk zeezeilen en bovendien geld ze bv in dat land als volwassen genoeg om een rijbewijs te halen en vele andere dingen te doen die je in Nederland niet voor je 18de mag.

Bovendien is het lachwekkend dat je Laura vergelijkt met een asylzoeker. Laura is door geboorte Nieuw Zeelandse en haar verblijf in Nederland was alleen maar een (foute) keuze van haar ouders. Ze had voor het zelfde geld ook in Duitsland kunnen opgroeien want ze heeft ook de Duitse nationaliteit.

Ik neem aan dat er in NZ al lang zaken voor Laura zijn geregeld.... alleen al het feit dat ze door de NNieuw Zeelandse crew van de Camper is meegenomen doet vermoeden dat er achter de schermen veel meer gebeurd als publiek bekend is.
  maandag 19 december 2011 @ 18:00:40 #145
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_105779566
1. Haar voorgangers waren (het woord zegt het) voor haar. Toen was het nieuws, Laura is een navolger - het nieuwtje is er af, de belangstelling is minimaal. Haar afzetmarkt (like it or not) is primair Nederland. Dat is een minimarkt. Het boek van Oma is alleen in Nederland uitgebracht. Als een uitgever brood zag in haar verhaal voor de buitenlandse markt, was het boek zeker vertaald. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een uitgever of productiemaatschappij de gok aandurft om te investeren in iemand die zo anti-media is, verdwijnt in de vergetelheid, niet meewerkt met promotie en vooral opvalt door dwarsheid. Uitgeven of produceren is een riskante activiteit en Laura is dan een "bad risk" - dit is precies de conclusie die producitemaatschappijen al eerder hebben getrokken, waarna ze zijn afgehaakt.

2. Het lijkt mij dat vacatures voor zeezeilers niet heel frequent voorkomen in Nieuw Zeeland. Ik zie dat jij andere informatie hebt en ben wel benieuwd waar je die vacatures hebt gevonden. Het zal in ieder geval om een baantje na school moeten gaan, want Laura is gewoon leerplichtig. Kleine stukjes zeezeilen na school dan? Zou je daarmee in je levensonderhoud kunnen voorzien?

3. Laura vlucht naar Nieuw Zeeland omdat ze in Nederland wordt vervolgd door de overheid. Dat staat in het boek van haar oma, dat geeft ze zelf als reden voor het geplande emigratie. Ze wordt bedreigd en is klaar met het land (interviews). Er zijn slechtere vluchtverhalen.

4. Zou die bemanning van de Camper worden gestuurd door de Nieuw Zeelandse regering? Is de arm van de overheid daar net zo lang als in Nederland? Ik dacht dat die staatsbemoeienis met burgers alleen bij ons voorkwam?

Svetan, jij weet duidelijk meer dan wij met z'n allen samen. Vertel het ons - ook slecht nieuws (gaat ze echt weg?) is beter dan die martelende onzekerheid!
pi_105780186
@MrFoureyes

Ga er maar vanuit dat Laura voorgoed voor Nederland verloren is en mogelijkerwijze in de toekomst een serieuze concurente wordt voor de Nederlandse zeilwereld.

Wat betreft de instelling van Laura tov Nederland: Ze is op de leeftijd van 5 jaar maar Nederland gekomen... en met 14 jaar weer vertrokken. Ze heeft dus in het totaal 9 jaar in Nederland gewoond waarbij ook nog eens de laatste 1 1/2 jaar, op de leeftijd dat men de stap naar volwassenheid begint, haar het leven door de diverse overheden zuur is gemaakt.

Dat eerste boek van oma Dekker kan in deze vorm niet internationaal worden uitgegeven omdat de acties van de overheidsinstanties voor een buitenlander zo lachwekkend zijn dat het boek dan als onzin wordt afgedaan. Buitenstaanders kunnen niet begrijpen dat dit soort zaken in een land zoals Nederland mogelijk zijn.
  maandag 19 december 2011 @ 18:30:57 #147
3542 Gia
User under construction
pi_105780768
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
Wat betreft de instelling van Laura tov Nederland: Ze is op de leeftijd van 5 jaar maar Nederland gekomen... en met 14 jaar weer vertrokken. Ze heeft dus in het totaal 9 jaar in Nederland gewoond waarbij ook nog eens de laatste 1 1/2 jaar, op de leeftijd dat men de stap naar volwassenheid begint, haar het leven door de diverse overheden zuur is gemaakt.
Gelukkig heeft ze geen pensioen opgebouwd en is Nederland haar niks verschuldigd.

Dat ze verloren is voor Nederland zal, denk ik, menigeen niet deren.

Moussie, als een volwassen man stopt met werken om 2 jaar rond de wereld te gaan zeilen, is hij dan nog steeds aan 't werk? Of telt dat niet voor volwassenen? Is het dan wél vakantie?
Iemand die een voettocht maakt naar Santiago de Compostella is aan 't werk?
pi_105781254
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
Ga er maar vanuit dat Laura voorgoed voor Nederland verloren is en mogelijkerwijze in de toekomst een serieuze concurente wordt voor de Nederlandse zeilwereld.
Ik dacht dat Laura geen interesse had in wedstrijdzeilen?
quote:
Dat eerste boek van oma Dekker kan in deze vorm niet internationaal worden uitgegeven omdat de acties van de overheidsinstanties voor een buitenlander zo lachwekkend zijn dat het boek dan als onzin wordt afgedaan. Buitenstaanders kunnen niet begrijpen dat dit soort zaken in een land zoals Nederland mogelijk zijn.
Dan zou het toch juist interessanter moeten zijn? Proberen te begrijpen hoe en waarom en hoe er in dat rare Nederland wetten zijn waaraan men zich vasthoudt.
pi_105783764
@Gia

Voor het geval dat Laura succes in NZ heeft zal daarbij altijd het verhaal worden vermeld dat ze uit NL is weggepest. Dit heeft dan vele jaren een negatief gevolg voor het imago van Nederland in de wereld.

Als voorbeeld kan men hier Hirsi Ali nemen. Bij elk van haar optredens/ interviews komt kaar carriere en drama rond haar vertrek uit Nederland weer naar voren. Ook zij heeft het nu in de USA een gelukkiger leven als ze ooit in NL zou kunnen hebben.
  maandag 19 december 2011 @ 19:31:36 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105783951
Wat is jouw wereld toch overzichtelijk klein, Svetan. Denken dat op de schaal van de huidige wereldproblematiek een imago van een land schade oploopt door een zeilmeisje.

Op zich wel opvallend voor iemand die zich er juist op voorstaat een wereldburger te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')