Gewoon doen! Pielen tot je er bij neer valtquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je leert van alles watDankje!! Ja dat wil ik ook! De passie is terug, is lang weggeweest door vorige werk maar nu voel ik het weer zo erg in mn tenen dat ik wel kan janken, serieus
Wil zooooo graag techniek doorkrijgen en dan pingen tot ik erbij neerval!
Nee want ik heb de techniek niet dus ik weet niet hoe de studio werkt. Maar ik heb wel een eigen visie op muziek. Overigens is mijn bedoeling om zelf nummers te componeren en niet om een band iets in te laten spelen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Heb je genoeg kennis dan? Als er morgen bijvoorbeeld een band bij jou de studio inloopt, heb je dan ook wat te bieden? Of wil je die kant toch niet op?
(niet lullig bedoeld, maar ik vraag het me echt af)
Maar.. als je componeert wil je toch ook dat het uitgevoerd wordt?quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee want ik heb de techniek niet dus ik weet niet hoe de studio werkt. Maar ik heb wel een eigen visie op muziek. Overigens is mijn bedoeling om zelf nummers te componeren en niet om een band iets in te laten spelen.
Ja maar nu gaat het niet! Het loopt iedere keer op iets vast en ik word er gek van!! Heb een cursus in Haarlem gehad en dan zat ik thuis en liep ik vast omdat dingen niet werkten.. het zat iedere keer tegen en ik kwam nergens. Zo frustrerend! Daarom wil ik een cursus aan huis maar eerst werk zodat ik ervoor kan sparen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pielen tot je er bij neer valtnú heb je alle tijd er voor!!!
Yes, 2 certificaten behaald. Zowel theorie als praktijk.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:35 schreef krakkemieke het volgende:
FFT, heb je ook muziek theorie geleerd? Solfege enzo?
Zijn er geen online vraagbaken te vinden? Forum oid?quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja maar nu gaat het niet! Het loopt iedere keer op iets vast en ik word er gek van!! Heb een cursus in Haarlem gehad en dan zat ik thuis en liep ik vast omdat dingen niet werkten.. het zat iedere keer tegen en ik kwam nergens. Zo frustrerend! Daarom wil ik een cursus aan huis maar eerst werk zodat ik ervoor kan sparen.
Ja allereerst door dj's gedraaid wordenquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar.. als je componeert wil je toch ook dat het uitgevoerd wordt?
Ah ok, dan snap ik het. Volgens mij moet overigens je ook wel iets bredere en diepgaandere muziekkennis hebben om dat te doen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee want ik heb de techniek niet dus ik weet niet hoe de studio werkt. Maar ik heb wel een eigen visie op muziek. Overigens is mijn bedoeling om zelf nummers te componeren en niet om een band iets in te laten spelen.
Ik vond het heel moeilijk, vooral intervallen horen. Nu weet ik alleen nog wat een triool is.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes, 2 certificaten behaald. Zowel theorie als praktijk.
ambitieus..quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja allereerst door dj's gedraaid wordenMaar ik wil voor anderen muziek maken. Van Hollands tot Latin tot Klassiek. En ik heb een aantal jaar geleden een eis aan mezelf gesteld; voor mn 40e moet ik een volledig orkeststuk gemaakt hebben, met alle bladmuziek voor ieder instrument en iedere stem van dat instrument. Dus ik moet gauw beginnen
Ja het synthforum maar het is echt ingewikkeld. Het lukte maanden niet en op een gegeven stopte ik want ik werd compleet gek. Het beste is om er zo weinig mogelijk aan te denken tot iemand mij hier komt helpen want nu word ik alweer gekquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zijn er geen online vraagbaken te vinden? Forum oid?
Iets bredere en diepgaandere dan wat?quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ah ok, dan snap ik het. Volgens mij moet overigens je ook wel iets bredere en diepgaandere muziekkennis hebben om dat te doen.
Heb daar voor mijn eindexamen een paar ezelsbruggetjes voor geleerdquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:43 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik vond het heel moeilijk, vooral intervallen horen. Nu weet ik alleen nog wat een triool is.![]()
Master of Puppets.
dan jij hebtquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Iets bredere en diepgaandere dan wat?
Toen ik die cursus deed, hoorde ik overal intervallen. In de piepende remmen van de trein enzo.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb daar voor mijn eindexamen een paar ezelsbruggetjes voor geleerdwij moesten idd alle intervallen kunnen herkennen. Maar ben het helaas, na 13 jaar, kwijt
soms zou ik wel weer eens een opfriscursus willen.. Ritmische en melodische dictees en zo.. tof was dat
Ja! Nu zijn octaven wel de makkelijkste om te herkennen. En de 5e van heetboven is een... ehm.... nou ja shit dus!quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:48 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Toen ik die cursus deed, hoorde ik overal intervallen. In de piepende remmen van de trein enzo.En het wilhelmus is een octaaf!
Ik kan noten lezen gelukkigquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ambitieus..vond dingen zelf verzinnen met mijn gitaartje altijd wel leuk, maar het overzetten op notenschrift is wel echt een klus
Was ik al bang voor dat je dat bedoelde! Je gaat nu toch niet af op filmpjes van Zanger Rinus die ik post he?quote:
Ding-dong-deurbel? Grote terts?quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja! Nu zijn octaven wel de makkelijkste om te herkennen. En de 5e van heetboven is een... ehm.... nou ja shit dus!
Ik denk dat als je het hebt gekund je het weer snel op kunt pakken Sunquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb daar voor mijn eindexamen een paar ezelsbruggetjes voor geleerdwij moesten idd alle intervallen kunnen herkennen. Maar ben het helaas, na 13 jaar, kwijt
soms zou ik wel weer eens een opfriscursus willen.. Ritmische en melodische dictees en zo.. tof was dat
Heel erg jammer jaquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik kan noten lezen gelukkigIk heb in een orkest gezeten cum laude geslaagd voor 2 praktijk- en theorieexamens toen ik 11 en 12 was. Had ik toen doorgegaan kon ik direct naar het conservatorium maar toen wilde ik dat nog niet (jong?). Mijn vader wilde dat wel en nog steeds iedere keer als hij iemand trompet ziet spelen op tv zegt hij wat een zonde het is dat ik er niet mee ben doorgegaan. En nu vind ik dat ook, dus dat frustreert dat hij het nog steeds iedere keer zegt! Ja pap ik weet het
Schrijven kan ik ook. Maar jammer dat ik mezelf altijd aan iedereen moet bewijzen als ik zeg dat ik dit wil doen. Ik heb zoiets van "jullie horen het vanzelf wel, ik heb zat ideeën en weet waar ik toe in staat ben". Ik ben super onzeker maar muziek en dans is mijn dingquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Noten lezen en schrijven is wel een verschilletjeMaar het helpt wel zo'n achtergrond
Ik heb een mega programma thuis waar je flink mee aan de slag kunt en alles kunt spelen wat je wilt maar ik weet niet hoe het werkt!! Zodra ik dit doorheb en ermee kan werken weet ik zeker dat ik muziek maak tot ik neerval van de hoofdpijnquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel erg jammer jaWant ik denk dat je er zeker wel talent voor hebt, maar het ontbreekt je dus aan kennis.
Weet je wat het vervelende is, FFT? Het is precies zo'n sector waar niets in te verdienen isquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Schrijven kan ik ook. Maar jammer dat ik mezelf altijd aan iedereen moet bewijzen als ik zeg dat ik dit wil doen. Ik heb zoiets van "jullie horen het vanzelf wel, ik heb zat ideeën en weet waar ik toe in staat ben". Ik ben super onzeker maar muziek en dans is mijn ding
Je ziet er wat moe uit ja, maar dat is niet zo gek aangezien je schema tochquote:Op zaterdag 17 december 2011 09:56 schreef LieLie het volgende:
Oh en dit is wel de out-of-bed look..
Waarom weer dit? Toen ik danseres wilde worden zeiden mensen (behalve vriendinnen) ook dat ik dat nooit zou worden en werd zelfs uitgelachen. Zelfs tijdens trainingen zeiden mensen dat ik niet kon dansen en ook nog lelijk was dus nooit op een podium zou komen te staan. Mijn agent heeft gezegd dat dansers zelfs herhaaldelijk hebben gevraagd mij eruit te gooien vanwege die redenen. En nu heb ik als danseres een paar keer in Ahoy gestaan vanwege keihard en keihard werken (3x per week 2,5 uur heen en 2,5 uur terug met het OV reizen voor 1,5 uur les) + thuis oefenen en oefenen en oefenen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Weet je wat het vervelende is, FFT? Het is precies zo'n sector waar niets in te verdienen isNet als fotografie. Er is een overkill aan mensen die dit leuk vinden en er zelfs best goed in zijn. Je moet zelf wel heel goed zijn en boven het maaiveld uit komen om hier succesvol in te worden. Dat is gewoon niet voor veel mensen weggelegd en persoonlijk denk ik ook niet voor jou.
Dat gezegd hebbende moet het vooral geen belemmering zijn om er lekker mee bezig te zijn hoorMijn enige punt is: probeer het een beetje realistisch te bekijken en bedenk ook dat, als hobbies werk worden, de passie vaak verdwijnt. En nu spreek ik uit ervaring!
omg borisz!!quote:
Ik vond het al weer meevallen, je had me twee week terug moeten zienquote:Op zaterdag 17 december 2011 12:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je ziet er wat moe uit ja, maar dat is niet zo gek aangezien je schema toch
Mag ik wat van je haar
verder teruglezen, nu ff rustig aan ja
Elf
Ik kan alleen moeilijk weer bij mijn oude school langs gaan om daar de muziektheorie uren te volgenquote:Op zaterdag 17 december 2011 11:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik denk dat als je het hebt gekund je het weer snel op kunt pakken Sun
Dat vraag ik me van wel meer zangers/zangeressen af jaquote:Op zaterdag 17 december 2011 12:31 schreef Bluezz het volgende:
Waarom gaat Edsilia Rombley met haar stem die zeiknederlandse liedjes zingen vraag ik me af![]()
/radio
Nee, smaak is smaak, hoe erg ik het er ook mee oneens ben. Maar ik heb CD opnames meegemaakt en weet ongeveer wat daarvoor gevraagd wordt. Ik denk dat je op het gebied van 'bands" te weinig affiniteit hebt als ik je op basis van wat ik van je weet inschat.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was ik al bang voor dat je dat bedoelde! Je gaat nu toch niet af op filmpjes van Zanger Rinus die ik post he?
Mijlpaal in de Nederlandse muziekgeschiedenisquote:Op zaterdag 17 december 2011 12:42 schreef Felagund het volgende:
Had toch ook wel Irene Moors en de smurfen erin verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |