quote:
Op zaterdag 17 december 2011 11:56 schreef PdeHoog het volgende:[..]
Weet je wat het vervelende is, FFT? Het is precies zo'n sector waar niets in te verdienen is

Net als fotografie. Er is een overkill aan mensen die dit leuk vinden en er zelfs best goed in zijn. Je moet zelf wel heel goed zijn en boven het maaiveld uit komen om hier succesvol in te worden. Dat is gewoon niet voor veel mensen weggelegd en
persoonlijk denk ik ook niet voor jou.Dat gezegd hebbende moet het vooral geen belemmering zijn om er lekker mee bezig te zijn hoor

Mijn enige punt is: probeer het een beetje realistisch te bekijken en bedenk ook dat, als hobbies werk worden, de passie vaak verdwijnt. En nu spreek ik uit ervaring!
Waarom weer dit? Toen ik danseres wilde worden zeiden mensen (behalve vriendinnen) ook dat ik dat nooit zou worden en werd zelfs uitgelachen. Zelfs tijdens trainingen zeiden mensen dat ik niet kon dansen en ook nog lelijk was dus nooit op een podium zou komen te staan. Mijn agent heeft gezegd dat dansers zelfs herhaaldelijk hebben gevraagd mij eruit te gooien vanwege die redenen. En nu heb ik als danseres een paar keer in Ahoy gestaan vanwege keihard en keihard werken (3x per week 2,5 uur heen en 2,5 uur terug met het OV reizen voor 1,5 uur les) + thuis oefenen en oefenen en oefenen.
Ik heb net gezegd dat ik weet hoe de muziekwereld in elkaar steekt. Ik weet heel goed dat het een onzekere wereld is, maar betekent het daarom dat ik dan maar mijn droom moet laten varen en de rest van mn leven spijt hebben dat ik niks heb geprobeerd? Omdat ik weet dat het moeilijk is en ik niet commercieel wil worden maar doen waar ik van hou heb ik tegen mezelf gezegd dat ik muziek wil maken omdat dat mijn passie is. Daarnaast werk ik gewoon natuurlijk. En ik HOOP dat ik op een gegeven moment steeds minder hoef te werken en steeds meer van muziek kan leven. Ik maak muziek voor mezelf en als iemand er naar wil luisteren dan is dat alleen maar megafijn.
Het laatste wat ik erover zeg is dat ik het jammer vind dat net als met dansen sommige mensen zeggen dat ik het toch niet kan zonder dat ik ook maar ben begonnen en alsof ik alleen maar naief ben. En nee, dit is heus geen realitycheck, dit is gewoon negatief als je zegt dat ik het niet kan.