abonnement Unibet Coolblue
pi_106550634
Heb het al. COUNT.IF / AANTAL.ALS *O*
pi_106694009
Misschien dat een van de excel kenners hier me kan helpen:

Voor mijn werk (office 2010), heb ik een lijst in excel met gegevens van klanten, deze bevat o.a.
naam bedrijf, plaats bedrijf, e-mail adres, heer/mevrouw, naam contactpersoon.
Elke dag komt er vanuit ons eigen software pakket (zoals SAP) een excel lijst met dezelfde gegevens en extra offerte informatie. Alleen de e-mail adressen ontbreken. Omdat ik vanuit bestand 2 in word een verzendlijst maak, en nu elke dag apart de betreffende mail adressen een voor een kopieer, vroeg ik me af of het mogelijk is in bestand 2 een nieuwe lege kolom toe te voegen en die met behulp van bestand 1 te laten invullen. Als het kan wel met een check van naam persoon en bedrijfsnaam. Zou me veel werk schelen, maar ik ben niet zo handig met excel.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106694375
Kan jullie eigen software zoals sap niet meteen een emailadres in de lijst toevoegen dan ben je meteen klaar.
pi_106694755
ja dat kan eenvoudig

bijvoorbeeld met een simpele teller

Uitgangspunten

sheet 2:
alles staat in het eerste tablad, eerste regel bevat kolomnamen
naam staat in sheet2.kolom 1
bedrijfsnaam in sheet2.kolom 2
het email adres moet in kolom 3 komen

sheet 1
alles staat in het eerste tabblad, eerste regel bevat kolomnamen
naam staat in sheet1.kolom 1
bedrijfsnaam in sheet1.kolom 2
email adres in sheet1.kolom 3

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
for i = 2 to 32000

for j = 2 to 32000

if workbooks("sheet1").sheets("blad1").cells(j,1)=workbooks("sheet2").sheets("blad1").cells(i,1) and workbooks("sheet1").sheets("blad1").cells(j,2)=workbooks("sheet2").sheets("blad1").cells(i,2) then

workbooks("sheet2").sheets("blad1").cells(i,3) = workbooks("sheet1").sheets("blad1").cells(j,3)
exit for
end if

next

next


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 19:51:52 ]
pi_106695195
Ik verwacht dat de lijst 2 per dag verschillend is anders zou vraagsteller ook dagelijks 1 kolom gekopieerd kunnen hebben.
pi_106695281
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:00 schreef Basp1 het volgende:
Ik verwacht dat de lijst 2 per dag verschillend is anders zou vraagsteller ook dagelijks 1 kolom gekopieerd kunnen hebben.
Nou dat maakt toch ook niet uit

Je loopt door lijst 1 heen en als de naam uit lijst 1 overeenkomt met de naam uit lijst 2 en idem voor bedrijfsnaam pak je het email adres

het punt is alleen dat de workbooks geen vaste naam zullen hebben.

Dus ik zou het oplossen door er een add-in van te maken met een simpel formulier met twee browse knoppen, 1 voor het bron bestand en 1 voor het doelbestand

edit;
daarbij tel ik nu tot 32000 en als ik het echt zou bouwen zou ik waarschijnlijk de lastactivecell pakken, maar dat is bijschaven

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 20:03:48 ]
pi_106695579
Klopt mijn fout. Gaat alleen jou oplossing niet een hele lang runtime hebben met 2 for loops in elkaar tot 32000?

En zoals ik zei dat pakket zoals sap waar het uit komt zal waarschijnlijk toch ook wel de mailadressen bevatten dus gewoon het rapport wat lijst 2 genereerd aanpassen. Sterker nog ze zouden een rapport moeten maken wat meteen de word documenten genereerd ipv die omslachtige wegen die bewandeld worden.
pi_106695684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:08 schreef Basp1 het volgende:
Klopt mijn fout. Gaat alleen jou oplossing niet een hele lang runtime hebben met 2 for loops in elkaar tot 32000?

En zoals ik zei dat pakket zoals sap waar het uit komt zal waarschijnlijk toch ook wel de mailadressen bevatten dus gewoon het rapport wat lijst 2 genereerd aanpassen. Sterker nog ze zouden een rapport moeten maken wat meteen de word documenten genereerd ipv die omslachtige wegen die bewandeld worden.
Zoals ik al zei, ik zou lastactivecell pakken

32000 is het max wat je een integer kan geven (of 64000 maar ik weet niet meteen of ze signed of unsigned zijn in vba)...

Daarbij doe ik exit for als het email adres is gevonden

maar ja, het kan wel een minuut of wat duren afhankelijk van je systeem

tijd voor koffie, beter dan adressen harken ;)

edit;

En ja, SAP moet dit kunnen, maar ik snap de vraagsteller wel ,want als je ooit een wijziging hebt aangevraagd in SAP snap je dat ze het zelf liever nu oplost dan pas over drie jaar en twaalf budgetvergaderingen en 16 nieuwe bugs haar zin te hebben

:') SAP

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 20:11:42 ]
pi_106698901
bedankt voor de antwoorden! ik ga er eens mee spelen morgen.
SAP zou dit inderdaad moeten kunnen, alleen hebben we niet de mogelijkheid om bij een contactpersoon een mail adres in te voeren. Ergens dit jaar komt er een nieuwe SAP, en ik heb dit ook aangegeven, maar ja in de tussentijd zou het mijn werk een stuk sneller maken.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106700162
Maakt het trouwens nog uit wat voor namen de bestanden krijgen?
Wat knap trouwens dat jullie er zoveel van weten! Ik ben al blij dat ik de autosom functie weet te gebruiken. :@
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106712875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:18 schreef gekkie000000 het volgende:
Maakt het trouwens nog uit wat voor namen de bestanden krijgen?
Ja, sheet1 en sheet2 zijn de werkboeknamen

blad1 is de naam van het tabblad waar de data staat

in mijn voorbeeld moeten beide workbooks open staan

Ik zou de code testen onder een macro:

1
2
3
4
5
sub macro1()

code

end sub

en die macro aanroepen

Uiteindelijk wil je een vaste oplossing, je zou een add-in kunnen maken (een derde sheet die je opslaat als add-in)

daar maak je de macro in en die kun je bijvoorbeeld aan een formulier (dialoogschermpje) hangen met twee browse knoppen om de juiste bestanden aan te wijzen.

Die add-in laad je vast in in excel. De macro kun je dan bijvoorbeeld onder een knop in een ribbon plaatsen. Die knop is er dan altijd en als je erop drukt komt er een dialoogschermpje met de browse knoppen.

Het is een hoop gehobby om dat uit te vogelen, maar aan de andere kant, je leert er een hoop van.

In het uiterste geval wil ik je ook wel helpen hoor, maar dan wil ik graag de twee sheets zien (zonder data, alleen kolomkoppen).

Alleen uit principe vind ik dat je eerst zelf moet vogelen en uitproberen ;)

browseknop:

1
2
3
4
5
6
7
8
Dim fn as string
dim Worbook_1 as string
fn = Application.GetOpenFilename 
If fn = False Then 
    MsgBox "U drukte op Cancel" 
Else 
    workbook_1= fn
End If 

Met bovenstaande code onder een knop kun je workbook_1 en (met aanpassing) workbook_2 "aanwijzen"

Je moet elke routine in een sub vangen (zoals in het eerste stukje code sub Macro1(). .. end sub)

Je kan vanuit de ene sub de andere sub aanroepen door de naam te noemen van die routine(sub)

Vervang de 32000 uit mijn eerste post door bijv. 100 (100 regels) als het werkt kun je verder vogelen en uitzoeken hoe lastactivecell werkt. (als je code misgaat ergens en je telt 32000 keer naar 32000 dan lijkt het alsof je pc hangt)

Ellendig is dat Nl mensen de begrippen sheet verkeerd gebruiken, het bestand is eigenlijk een workbook, de tabbladen zijn sheets, in bovenstaande code heb ik het dus ook over workbook_1, dat is wat jij bedoelde met sheet1...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 06:35:48 ]
pi_106713562
Ik ga het straks even proberen, maar ik het is echt abracadabra voor mij. Maar inderdaad, hoe meer ik zelf probeer, hoe meer ik er zelf van leer. Ik laat je wel iets weten.
Ben je voor je werk met excel bezig, dat je er zoveel van weet? Of is het een hobby?
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106713666
Gekkie0000 let even op of de toolbar/ribbon voor ontwikkelaars wel aanstaat (in ieder geval in office 2007 moet ik dat altijd bij een nieuwe installatie altijd doen) anders kun je geen macro's ed toevoegen.
pi_106714009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 08:48 schreef Basp1 het volgende:
Gekkie0000 let even op of de toolbar/ribbon voor ontwikkelaars wel aanstaat (in ieder geval in office 2007 moet ik dat altijd bij een nieuwe installatie altijd doen) anders kun je geen macro's ed toevoegen.
Waar zie ik dat?
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106714108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:12 schreef gekkie000000 het volgende:

[..]

Waar zie ik dat?
Als je hem niet ziet moet je hem aanzetten :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106714474
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:18 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Als je hem niet ziet moet je hem aanzetten :P
Help of zeg niets

in ieder geval:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee814737.aspx

To enable the Developer tab

1.
On the File tab, choose Options to open the Excel Options dialog box.

2.
Click Customize Ribbon on the left side of the dialog box.

3.
Under Choose commands from on the left side of the dialog box, select Popular Commands.

4.
Under Customize the ribbon on the right side of the dialog box, select Main tabs, and then select the Developer check box.

5.
Click OK.
pi_106714681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:42 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Help of zeg niets
Oh boehoe :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106727836
Kritische massa, als je me zou willen helpen als je er tijd voor hebt een keer zou ik het heel erg op prijs stellen. Ik heb de helft van de dag gevogeld, maar ik snap er echt niets van. Voel me heel dom...





Dit zijn de begin bestanden.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106728426
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:57 schreef gekkie000000 het volgende:
Kritische massa, als je me zou willen helpen als je er tijd voor hebt een keer zou ik het heel erg op prijs stellen. Ik heb de helft van de dag gevogeld, maar ik snap er echt niets van. Voel me heel dom...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit zijn de begin bestanden.
Je hebt PM :) ik heb een voorbeeld voor je gebouwd ;)

http://www.mediafire.com/?n4hg8l23afynnr1

Volgens mij heb ik het geupload (vrij nieuwe materie, ik load nooit up ;) )

Het is wel in excel 2003 format, dus ik weet niet of je als je mailmerge.xls inlaadt een net menu krijgt, maar dat schaven we wel bij ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2012 17:28:42 ]
pi_106729449
*O* Bedankt! Ga morgen testen, thuis ziet het menu er in ieder geval perfect uit!
Ben helemaal happy.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106729593
:)

let op he:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Sub Samenvoegen()

    Workbooks.Open (WB_1)
    WB_1_Name = ActiveWorkbook.Name
    WB_1_LastCell = Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
    Workbooks.Open (WB_2)
    WB_2_Name = ActiveWorkbook.Name
    WB_2_LastCell = Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
    
    For i = 2 To WB_1_LastCell
        For j = 2 To WB_2_LastCell
            If Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells(i, 1) = Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells(j, 1) And Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells(i, 2) = Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells(j, 2) Then
                Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells(j, 3) = Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells(i, 3)
                
            End If
        Next
    Next

End Sub

Cells(i, 1) de 1 wijst hier naar kolom 1, als je kolom C wil vergelijken maak je hier kolom 3 van (gewoon tellen dus)
pi_106768877
@Kritische massa, je bent geweldig! vandaag getest met mijn "eigen" bestanden en zelf de kolomnummers aangepast en het werkt perfect. Nog een keer hardstikke bedankt! ^O^
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106769079
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:49 schreef gekkie000000 het volgende:
@Kritische massa, je bent geweldig! vandaag getest met mijn "eigen" bestanden en zelf de kolomnummers aangepast en het werkt perfect. Nog een keer hardstikke bedankt! ^O^
:D

Dat is mooi :)

Probeer de code ook te snappen ;) heel ingewikkeld is het namelijk niet

Als je de sheet "mailmerge" opslaat als add-in (.xla) kun je hem via add-in inladen vast in excel zetten, zo heb je dat menu altijd en heb je niet die extra sheet meer nodig

http://www.dq.winsila.com(...)-and-excel-2010.html

En je kunt het form natuurlijk altijd zelf pimpen met jouw naam in het userfform, zodat als collega's het gebruiken ze herinnerd worden aan jouw briljantheid ;)
pi_106771262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:54 schreef KritischeMassa het volgende:

En je kunt het form natuurlijk altijd zelf pimpen met jouw naam in het userfform, zodat als collega's het gebruiken ze herinnerd worden aan jouw briljantheid ;)
Ik heb al lang verteld dat een geweldige fokker dit voor me gemaakt heeft. Ik ga maandag verder proberen. Fijn weekend!
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_106795978
Omdat dit een helptopic is en misschien mensen interesse hebben hoe ik Gekkie000000 heb geholpen zal ik in deze post uitleggen wat ik heb gedaan.

In de VBA editor heb ik een form ingevoegd met 4 commandbuttons, twee tekstvakken en twee labels zoals weergegeven in het plaatje.

Ook heb ik twee modules ingevoegd en deze een handige naam gegeven, namelijk:

Routines
Variabelen




Ik heb eerst mijn variabelen gedeclareerd en deze public gemaakt zodat ze tussen routines uitgewisseld kunnen worden:

module "Variabelen"
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
'voor het overzicht declareer ik mijn variabelen altijd in een aparte module
'ik maak ze allemaal public, ook de tellers
'omdat deze voor navigatie worden gebruikt en ik ze eventueel bij uitbreiding van code en functies
'misschien wel wil hergebruiken

Public fn              As String
Public WB_1            As String
Public WB_1_Name       As String
Public WB_2            As String
Public WB_2_Name       As String
Public WB_1_LastCell   As Integer
Public WB_2_LastCell   As Integer
Public i               As Integer
Public j               As Integer

In de module Routines heb ik de code gezet die het eigenlijke prgramma vormen en die moeten worden aangeroepen:

module "Routines"
1
2
3
4
5
6
Sub Dialoog()
'Aanroepen Userform1, start van de routine MailMerge
'Deze routine wordt niet gebruikt maar is wel een macro die kan worden aangeroepen als het plaatsen
'van het menu niet is gelukt (ivm met office 2010 ribbon en het feit dat de code in office 2003 is gebouwd)
    UserForm1.Show
End Sub

1
2
3
4
5
Sub Get_File()
'Aanroepen interne verkenner van Excel
'Het gekozen bestand wordt in de variabele "fn" opgeslagen
    fn = Application.GetOpenFilename
End Sub

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Sub Samenvoegen()
'Routine die wordt uitgevoerd wanneer er op "samenvoegen" wordt geklikt

'WB_1 is het bronbestand waar de email adressen in staan
'Deze is aangewezen door met behulp van de browse knop een bestand te kiezen
    Workbooks.Open (WB_1)
'Sla de naam van het workbook op in de variabele "WB_1_Name"
    WB_1_Name = ActiveWorkbook.Name
'Zoek de laatste actieve cell op van sheet WB_1
    WB_1_LastCell = Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
'WB_2 is het SAP uitvoerbestand waar de email adressen in moeten komen
'Deze is aangewezen door met behulp van de browse knop een bestand te kiezen
    Workbooks.Open (WB_2)
'Sla de naam van het workbook op in de variabele "WB_2_Name"
    WB_2_Name = ActiveWorkbook.Name
'Zoek de laatste actieve cell op van sheet WB_1
    WB_2_LastCell = Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
    
'met teller i lopen we door het bronbestand met de email adressen
'om de routine niet onnodig lang te laten duren tellen we tot de laatste actieve cel
    For i = 2 To WB_1_LastCell

'met teller j lopen we door het doelbestand waar de email adressen heen moeten
'om de routine niet onnodig lang te laten duren tellen we tot de laatste actieve cel
        For j = 2 To WB_2_LastCell
'Als de naam uit kolom 1 overeenkomt en het bedrijf uit kolom 2 kopieeren we het emailadres uit kolom 3 naar kolom 3
            If Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells(i, 1) = Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells(j, 1) And Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells(i, 2) = Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells(j, 2) Then
                Workbooks(WB_2_Name).Sheets(1).Cells(j, 3) = Workbooks(WB_1_Name).Sheets(1).Cells(i, 3)
            End If
        Next
    Next

End Sub

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Sub AddMenus()
'Routine om een menu item toe te voegen aan excel
'We declareren een control, commandbar en een commandbarcontrol
'We willen het nieuwe menu voor het Help item in excel plaatsen
    Dim cMenu1 As CommandBarControl
    Dim cbMainMenuBar As CommandBar
    Dim iHelpMenu As Integer
    Dim cbcCustomMenu As CommandBarControl

'Schakel errordetectie uit omdat we geen lelijke melding willen in het volgende stuk
'voor de netheid verwijderen we namelijk eerst het menu item
'om te voorkomen dat er twee identiek menuitems kunnen bestaan
    On Error Resume Next

'verwijder het menu "mailmerge"
'als mailmerge niet bestaat geeft dit een fout
'maar foutdetect staat uit, dus code zal gewoon doorgaan
    Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls("MailMerge").Delete
    
'zet error detect weer aan
    On Error GoTo 0
    
'stel een commandbar in in excel (application)
    Set cbMainMenuBar = Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar")
    
'stel vast welk indexnummer het menu "Help" heeft
    iHelpMenu = cbMainMenuBar.Controls("Help").Index
    
'voeg het menu toe aan excel, voor het menu "Help"
'menutype is pop-up
    Set cbcCustomMenu = cbMainMenuBar.Controls.Add(Type:=msoControlPopup, Before:=iHelpMenu)
'stel de naam in van het menu
    cbcCustomMenu.Caption = "MailMerge"
    
'Voeg een item toe aan het menu
    With cbcCustomMenu.Controls.Add(Type:=msoControlButton)
'geef het item een naam
    .Caption = "Mailbestand Samenvoegen"
'geef het item een uit te voeren routine
    .OnAction = "OpenMe"
'geef het item een kek plaatje
    .FaceId = 733
    End With

End Sub

Overzicht Kekke plaatjes inclusief FaceID nummer

1
2
3
4
5
Sub OpenMe()
'er is geklikt op "mailbestand samenvoegen"in het menu "MailMerge"
'het dialoogscherm wordt aangeroepen
    UserForm1.Show
End Sub

1
2
3
4
5
6
7
Sub DeleteMenu()
'als de gebruiker excel, of het bestand "MailMerge.xls", afsluit
'wordt deze routine aangeroepen om de menubar weer op te ruimen
    On Error Resume Next
    Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls("MailMerge").Delete
    On Error GoTo 0
End Sub

Vervolgens heb in "ThisWorkbook" code toegevoegd die moet worden uitgevoerd bij openen en sluiten van het workbook:

code in "ThisWorkbook"
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Workbook_Open()
'actie als workbook wordt geopend
    AddMenus
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
'actie als workbook wordt gesloten
    DeleteMenu
End Sub

In het form heb ik code toegevoegd die moet worden uitgevoerd bij het indrukken van de knoppen

code in "Userform1"
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Private Sub CommandButton1_Click()
'Commandbuttonactie Browse bestand 1
    Get_File
    TextBox1.Text = fn
    WB_1 = fn
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
'Commandbuttonactie Browse bestand 2
    Get_File
    TextBox2.Text = fn
    WB_2 = fn
End Sub

Private Sub CommandButton3_Click()
'Commandbuttonactie Samenvoegen
    Samenvoegen
    Unload Me
End Sub

Private Sub CommandButton4_Click()
'Commandbuttonactie Annuleer
    Unload Me
End Sub

In excel ziet het nieuwe menu er dan zo uit:



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2012 11:14:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')