abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105655445
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"A drug person can learn to cope with things like seeing their dead grandmother crawling up their leg with a knife in her teeth. But no one should be asked to handle this trip."
pi_105660078
.

[ Bericht 56% gewijzigd door dotjesland op 17-12-2011 12:22:21 ]
pi_105662234
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:09 schreef dotjesland het volgende:
de mooie kunst is er, naar mijn mening, niet bij bij loslaten. Het is nu 2 jaar uit tussen mij en mijn ex en ik ben er nog steeds niet overheen. Wat belangrijk is, is dat je het contact verbreekt in het begin. Dat heb ik dus niet gedaan. Anderhalf jaar een beetje lopen, aan uit aan uit. Het loslaten heeft alles veel moeilijker gemaakt. Ik ben nu eindelijk verlost, we hebben geen contact meer, maar wat doet dit pijn:( vreselijk, echt!! Ik wou dat ik een paar jaar verder kon springen zodat dit verdriet en pijn over was. Ook toen ik hoorde dat hij een ander had, stortte ik compleet in. Vreselijk... maar het zal wel het beste zijn voor mij, anders was het wel anders gelopen.

ook iemand die er belachelijk lang over heeft gedaan om eroverheen te komen? :(
ben zelf nog bezig, zit op 2 weken :(
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:20:18 #4
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_105662470
quote:
de mooie kunst is er, naar mijn mening, niet bij bij loslaten. Het is nu 2 jaar uit tussen mij en mijn ex en ik ben er nog steeds niet overheen. Wat belangrijk is, is dat je het contact verbreekt in het begin. Dat heb ik dus niet gedaan. Anderhalf jaar een beetje lopen, aan uit aan uit. Het loslaten heeft alles veel moeilijker gemaakt. Ik ben nu eindelijk verlost, we hebben geen contact meer, maar wat doet dit pijn:( vreselijk, echt!! Ik wou dat ik een paar jaar verder kon springen zodat dit verdriet en pijn over was. Ook toen ik hoorde dat hij een ander had, stortte ik compleet in. Vreselijk... maar het zal wel het beste zijn voor mij, anders was het wel anders gelopen.

Niet vreselijk lang, maar met mijn allereerste ex (waren elkaars eerste liefde :') ) heb ik ook zoiets gehad. Aan/uit/aan/uit enzovoort. Dat heeft nog een goeie 7/8 maanden doorgezet, bijna langer dan onze relatie duurde :') Beter dat je zoiets niet doet dus :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_105664009
Kreeg vandaag een kerstkaart van 'm. Vul zelf maar in wat ik toen dacht.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_105665426
Return 2 sender? ;)

(om t netjes te houden...)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:47:08 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105665440
ik ben het ermee eens, meteen het contact verbreken werkt toch het beste.
ik heb mijn ex 1 dag nadat het definitief over was nog gemaild, en een paar keer heen en weer gemaild (2x ofzo) en daarna heb ik nergens meer op gereageerd. Hij is nog een paar dagen doorgegaan met mailen maar ik heb alles genegeerd. Ook spullen die nog moesten worden uitgewisseld heb ik via iemand anders gedaan.

Ik zal niet zeggen dat ik er al helemaal overheen ben, maar het geeft me wel veel rust in mijn kop dat de optie "met hem praten" is afgesloten vanaf dag 1.

Maar zin in een andere relatie heb ik nog niet echt. Ben er wel redelijk klaar mee, maar dat heeft er ook wel mee te maken dat ik van alles bij elkaar redelijk ben ingestort, en dus al mijn energie nu liever in het opbouwen van mezelf steek dan in een relatie. Al merk ik dat ik er al iets minder negatief tegenover sta en soms in een goeie bui wel eens denk: goh, zou best leuk zijn, beetje flirten, beetje aanrommelen. Dus ik denk dat het in 2012 wel weer een keertje ervan kan komen. of niet, dan wordt het 2013 ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105668716
quote:

Ik ben vijf jaar samen geweest met mijn ex en het is nu bijna een jaar uit. Vorig jaar kerst zat ik nog leuk met haar te vieren en paar maanden later was het uit. Ze bedroog me al een tijdje met een ander. Heb het contact ook niet gelijk verbroken, wat niet slim was. Pas sinds kort is het helemaal gestopt en het blijft zeer doen ook al heeft ze me zoveel pijn gedaan. Ik snap niet hoe je iemand zo kan behandelen zoals zij mij behandelt. Ik vind het ook lastig om aan mezelf te denken, maar hier wordt aan gewerkt. Het is niet makkelijk en ik hoop dat 2012 leukere dingen weet te brengen dan 2011.
pi_105673456
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:46 schreef Wanderingwhy het volgende:
Return 2 sender? ;)

(om t netjes te houden...)
Ja om het netjes te houden ja.
Heb wel een geschikte kaart in huis om terug te sturen
pi_105674128
Hoi. Wat is jullie mening: je hebt het vorige week uitgemaakt, een week later geef je aan haar te missen en er spijt van te hebben. Ze wil het een kans geven, ze houdt nog van je, maar wel heeft ze ondertussen - binnen een paar dagen - al seks gehad met een andere man, om de lust. Ik kan het haar niet verwijten, want het was uit. Het doet pijn, ik voel verdriet, boosheid, jaloezie - maar ook heb ik iets van, zoiets doe je gewoon niet binnen een week of paar weken, na een toch lange relatie, dat is disrespectvol.
Wat vinden jullie?
pi_105683046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:56 schreef Paarthurnax het volgende:
Hoi. Wat is jullie mening: je hebt het vorige week uitgemaakt, een week later geef je aan haar te missen en er spijt van te hebben. Ze wil het een kans geven, ze houdt nog van je, maar wel heeft ze ondertussen - binnen een paar dagen - al seks gehad met een andere man, om de lust. Ik kan het haar niet verwijten, want het was uit. Het doet pijn, ik voel verdriet, boosheid, jaloezie - maar ook heb ik iets van, zoiets doe je gewoon niet binnen een week of paar weken, na een toch lange relatie, dat is disrespectvol.
Wat vinden jullie?
ben zelf ook na 1 week al met iemand anders naar bed geweest :') was ongeveer de slechtste seks ooit, maarja seks is seks :') :') Ik kon/kan me nog niet over haar heen zetten en vul dit gebrek op. Weet niet of dit ideaal is, maar ik kijk zo wel ff een stukje verder, misschien is dit juist wat ik nodig heb ;(
  zaterdag 17 december 2011 @ 06:25:43 #12
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105685164
Zondag uitgemaakt, nu al gelul over vrienden blijven. Geen valse hoop willen geven, maar ook niks uitsluiten voor de toekomst.

Het was allemaal nog te overzien geweest, ware het niet dat je met dit lieve kind echt niet weet waar je aan toe bent. Afgelopen jaar heeft ze de relatie ook al eens verbroken, had ze ook de nodige moeite met loslaten (heb toen overigens de optie "vrienden blijven" al afgekeurd) en rolden we op den duur langzaam aan weer een relatie in.

Nou zie ik dat er nu niet zo van komen.

Ik wil best contact met haar onderhouden, maar dan wil ik nog steeds de full package, alleen zonder verplichtingen of verwachtingen. Ik zie ons beiden niet echt een relatie meer beginnen met een ander voorlopig, al weet je het nooit.

Moeilijk man. Weet niet of ik het over m'n hart kan krijgen om alle contact te verbreken.
'Cos boys don't cry.
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:02:25 #13
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_105685522
Vandaag de grote verhuisdag en dat doet pijn. Wel veel nieuwe inzichten afgelopen week gekregen alleen is dat iets positiefs voor de toekomst. Ik heb besloten wel vrienden te willen blijven en misschien maakt dat het moeilijker, maar ga hem wel loslaten. Hij heeft dat nodig. Alleen dan slaan we ons er beiden doorheen ook al is het moeilijker voor mij.

Dit weekend mogelijk geen internet, maar genoeg te doen zeggen we dan maar. Hier moet ik doorheen en ooit zal alles recht komen.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_105686671
Gisteren zijn broer gesproken en ergens heel blij want ik had bijna iets doms gedaan wat ik beter niet kon doen, zijn broer heeft me zonder dat die het weet geholpen.
Meneer deed naar zijn broer net alsof ik hem lastig viel terwijl hij altijd zelf naar me toe kwam. Hij blijkt er een beetje een dubbelleven op na te houden waar die de boel bij elkaar liegt en door zielig doen gewoon alle aandacht opeist.

Ik heb zijn broer ook aangesproken van laat je broer nou eens dingen gewoon verprutsen zonder dat jij de grote beschermende broer bent die aan komt draven als er iets misgaat, en laat hem eens gewoon goed op zijn bek gaan.

Hij is 27 woont nog bij ma en alles word voor hem gedaan , niets doet die zelf en verwacht altijd dat iedereen er voor hem is maar als een ander wat heeft ja dan is die er niet .
Hij kan mij niet aan omdat ik juist daar tegen in ging en ja als hij zielig over iets ging doen wat die zelf deed hield ik hem een spiegel voor en dat is meneer niet gewend.

Hij is gewoon het type van gewoon egoistische zakkenwasser waarbij alles om hem gewoon draait en sorry maar zo werkt het leven niet.
Een ding wat mooi is zijn broer is nu door de weeks thuis (was eerst altijd op dienst)en gaat nu ook beseffen van he mijn broer is mooi weer aan het spelen en liegt de boel bij elkaar en heeft nu ook zoiets van he hier moet verandering in komen.

Mijn ex is gewoon een verwend nest die niets van het leven snapt en echt een mama's kindje is en als die zijn zin niet krijgt gaat die dreinen of zielig doen.
Ergens besef ik nu dat zoals ik nu deed de goede manier is en er gewoon boven staan , zo iemand valt zelf wel een keer door de mand.
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:45:54 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105686808
quote:
Wat vinden jullie?
Weet je wat respectloos is? Het uitmaken zonder daar fatsoenlijk over na te denken! Ze is toch godverdomme geen pak koekjes dat je terugbrengt naar de winkel en een week later toch maar opnieuw haalt?
Misschien heb je haar, door het uit te maken wel vreselijk veel pijn gedaan en heeft ze die leegte even moeten vullen met een one night stand. Of wat dan ook. En inderdaad, uit is uit, dan had je maar niet zo'n ondoordachte keuze moeten maken.
Het belangrijkste is nu: kunnen jullie echt samen verder? Weet jij heel zeker dat je haar wilt en niet gewoon de liefde an sich mist? Gaat het niet over een x tijd weer uit en dan weer aan? Is er van beide kanten genoeg vertrouwen om door te gaan?

Ik zou er allebei nog eens goed over na denken en voelen wat jullie nu echt willen. Anders blijf je elkaar kwetsen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105686947
quote:
Wat vinden jullie?
Eigenlijk sluit ik me bij Murmeli aan, jij hebt het uitgemaakt en kan gewoon niet verwachten dat ze op je wacht. Emoties doen ook rare dingen met je dus ja je kan met andere gaan juist omdat je degene wil vergeten en eigenlijk kan je er ook niet over vallen want ja je hebt het zelf uitgemaakt. Ik denk inderdaad dat je zelf eens heel goed moet na gaan denken over wat je zelf eigenlijk wilt.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:22:12 #17
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105690365
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Weet je wat respectloos is? Het uitmaken zonder daar fatsoenlijk over na te denken! Ze is toch godverdomme geen pak koekjes dat je terugbrengt naar de winkel en een week later toch maar opnieuw haalt?
Misschien heb je haar, door het uit te maken wel vreselijk veel pijn gedaan en heeft ze die leegte even moeten vullen met een one night stand. Of wat dan ook. En inderdaad, uit is uit, dan had je maar niet zo'n ondoordachte keuze moeten maken.
Het belangrijkste is nu: kunnen jullie echt samen verder? Weet jij heel zeker dat je haar wilt en niet gewoon de liefde an sich mist? Gaat het niet over een x tijd weer uit en dan weer aan? Is er van beide kanten genoeg vertrouwen om door te gaan?

Ik zou er allebei nog eens goed over na denken en voelen wat jullie nu echt willen. Anders blijf je elkaar kwetsen.
Goed gelukt!

Maar zo is het wel een beetje. Uitmaken is loslaten. Kan op vanalles uitdraaien, ook weer samenkomen.

Maar dan moet je wel loslaten dus. Niet huilen om zoiets als dit hoort daar dan bij.
'Cos boys don't cry.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:27:19 #18
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_105690536
Pfff, ik begrijp hier echt helemaal niks van.

Woensdag hebben we 45 minuten aan de telefoon gehangen omdat we even moesten praten. Donderdag smste ze me ineens dat ze me heel erg mist, dus hebben we wat over en weer gesmst.
Gisteren had ik iets laten horen van mezelf, kreeg ik dan weer geen reactie op. Dus ik heb vanochtend gezegd dat ik het zo niet trek dat zij mij negeert als ik iets laat horen terwijl ik wel reageer dus dat ik nu graag een beetje rust zou willen.

En dan zegt ze daarop ineens: "Dat snap ik, ik zou graag contact houden over de langere termijn. Maar begrijp dat dat nu zwaar is"

Wat wilt ze nou, ze neemt uit zichzelf contact op woensdag en donderdag en dan nu is het ineens weer definitief voorbij. Ik begrijp er helemaal niks meer van.
pi_105691792
Lange en lastige situatie hier aan mijn kant.

Vriendin is al langer vaak met een klasgenoot aan het omgaan. Ze zegt ook dat de "spark" weg is tussen ons. Ik heb het aagekeken, kijken of die spark nog terug zou komen,maar merkte al dat het van één kant kwam.

Nouja, zij wilde tijd voor zichzelf, ook omdat ze met een depressie zit. Prima. Maarja, nu is ze hier dus bijna 2 weken weg, waarvan ze afgelopen week op 1 dag na met die klasgenoot is geweest. Ze heeft me dus gewoon lekker aan de kant gezet voor iemand anders denk ik en had het lef niet om dit in mijn gezicht te zeggen. Vandaar die woorden als "de spark is weg" of "het is beter als we het rustig aan doen".

Morgen is haar verjaardag, ik moet zelf werken tot in de avond maar okay, kan best langs komen. Maar, die klasgenoot heeft haar mee uit eten gevraagd. Sowieso speelt die gast een smerig spelletje, maar mijn vriendin bedriegt mij ook keihard na een relatie van 2 jaar.

Wat ik nu dus heb gezegd is het volgende: We gaan er nu, vandaag over praten. Je maakt tijd vrij en komt vanmiddag langs, ik wil het uit m'n leven hebben. Dan is er de keus: Of we maken een verse start, opnieuw daten, rustig aan beginnen en het komt allebei van twee kanten. Of het is gewoon over en voorbij. Ik neig zelf naar dat laatste, want ik heb er geen zin meer in, hoe moeilijk ik het er ook mee heb.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het de laatste optie gaat worden. Ik hoop alleen dat het iets bij haar losmaakt nu ik haar gewoon keihard laat vallen en zeg hoe ze er voor staat.
pi_105692595
ik zit ook een beetje in de domme dingen doen fase. weekeinden zijn vreselijk.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:37:53 #21
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105695873
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:37 schreef QEX het volgende:
ik zit ook een beetje in de domme dingen doen fase. weekeinden zijn vreselijk.
Sappige details? O-)
'Cos boys don't cry.
pi_105696292
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:37 schreef grrrbeer het volgende:

[..]

Sappige details? O-)
Ga ik niet delen, sorry, al pijnlijk genoeg zonder meelezers
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:57:51 #23
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_105696436
Ach, hoort er bij domme dingen doen :)

Afgelopen zaterdag ben ik knetter lam geworden, was nog nooit over m'n nek gegaan van de drank. Tot zaterdag. Ben er niet trots op, maar hoort er een beetje bij ben ik bang :)
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:04:12 #24
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105696610
Geloof dat ik het domste al gehad heb toen er nog sprake was van een relatie :P

Hoop het. Ben wel verdrietig, maar verbazingwekkend kalm. Niet echt wat ik had verwacht.
'Cos boys don't cry.
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:06:54 #25
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_105696691
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:04 schreef grrrbeer het volgende:
Geloof dat ik het domste al gehad heb toen er nog sprake was van een relatie :P

Hoop het. Ben wel verdrietig, maar verbazingwekkend kalm. Niet echt wat ik had verwacht.
Tjah sinds men gesprek van vanmiddag ben ik ook wel redelijk kalm. Het is haar keuze nu, zij moet het zelf doen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')