abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105646728
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105646737
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

En lekker onverdoofd geslacht. Doodbloeden schijnt een van de meest pijnlijke manieren om te sterven te zijn.
Waarom zo veroordelend over iets waarvan je zelfs zelf aangeeft dat je niet weet of het wel terecht is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105646750
Kippen en varkens die dagelijks op ons bord liggen hebben anders ook een flink kutleven. Als je het zielig vindt moet je gewoon geen vlees eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105646751
Dat was mijn laatste, de rest kan ik niet quoten wegens mobiel.
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:49:34 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105647723
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:58 schreef Ticootje het volgende:
Kippen en varkens die dagelijks op ons bord liggen hebben anders ook een flink kutleven. Als je het zielig vindt moet je gewoon geen vlees eten.
Dat idd, "gewoon" vlees heeft het bij leven een heel leven lang slechter dan een weidebeest dat alleen maar onverdoofd geslacht wordt, vandaar dat we waarschijnlijk geen varkens meer in de wei zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105647790
Vreemd binnen komen zo in het bv topic ;)

Pijnlijke plek gelukkig weer weg, Jelle heeft gisteren gelukkig weer goed gedronken en dat scheelde weer veel :D
Melk maar weer in de vriezer gezet, zo kom ik nooit door de voorraad heen ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:55:45 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105647853
Als je een specifiek dieet volgt moet je je voedingsstoffen uit de dingen halen die je wel eet. Een vegetariër eet waarschijnlijk meer eieren dan ik doe omdat diegene vlees laat staan en bepaalde voedingsstoffen uit vlees wel nodig heeft.
Ik vind het heel knap van evenstar dat ze zo'n dieet volgt met het beste voor ogen voor haar kind.

Onder een spoiler ivm gedeeltelijk off topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105648175
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105648186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef pessie het volgende:
Als je een specifiek dieet volgt moet je je voedingsstoffen uit de dingen halen die je wel eet. Een vegetariër eet waarschijnlijk meer eieren dan ik doe omdat diegene vlees laat staan en bepaalde voedingsstoffen uit vlees wel nodig heeft.
Ik vind het heel knap van evenstar dat ze zo'n dieet volgt met het beste voor ogen voor haar kind.

SPOILER
Eensch.
En als je dan bijvoorbeeld geen ei mag, en geen vis, en geen schaal/schelpdieren, en ook geen tofu dan wordt het lastig. Helemaal lastig wordt het als je ook geen noten/pinda's of zaden of weet ik veel mag. En als je dan ook geen melk mag wat in de meeste vleesvervangers zit dan is het verdraait lastig om aan voldoende voedingsstoffen te komen zonder vlees te eten.

SPOILER
:)
pi_105648259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef pessie het volgende:

SPOILER
Vrijheid van godsdienst houdt niet in dat we voor gelovigen maar allerlei uitzonderingen moeten gaan maken op wetten die verder wel gewoon voor alle andere Nederlanders gelden. Als atheïst is het voor mij verboden om onverdoofd te slachten. Ben ik moslim of jood, dan mag het ineens wel. Bizarre situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 10:13:50 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:13:21 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648268
Wat mignonne zegt dus.. En Ik volg dat dieet zelf niet Arwen heeft nooit BV gehad. Daarom was/is het nu voor mij zo belangrijk.

Mignonne Heb jij toevallig een zelfgemaakte lijst met veilige producten? Dat wat Ik voor Arwen nodig Heb is nl ook GV Dus denk dat er veel meer kan..
Dat Ik iig een basis heb. Die lijsten van dieetisten en voedingscwntrum zijn niet echt up to date.. :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105648346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat mignonne zegt dus.. En Ik volg dat dieet zelf niet Arwen heeft nooit BV gehad. Daarom was/is het nu voor mij zo belangrijk.

Mignonne Heb jij toevallig een zelfgemaakte lijst met veilige producten? Dat wat Ik voor Arwen nodig Heb is nl ook GV Dus denk dat er veel meer kan..
Dat Ik iig een basis heb. Die lijsten van dieetisten en voedingscwntrum zijn niet echt up to date.. :)
ik heb hem niet, maar voor jou wil ik hem wel maken. Ik zal vanavond even kijken. :)
:)
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:19:29 #13
259886 pessie
pi_105648385
evenstar wat is GV in dit geval?

Nielsch, gezellig dat je weer aanschuift al begrijp ik meestal niet zo goed wat je in dit topic te zoeken hebt aangezien je dochter geen borstvoeding krijgt of heeft gekregen.
Wat betreft vrijheid van godsdienst mag je zelf even de geschiedenis in duiken, dan vind je meer dan voldoende.
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:19:45 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648394
Fijn ! Het heeft niet superhaast qua brood weet Ik wel maar telkens t zelfse beleg komt me de kont uit lol :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:20:52 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105648426
GV= gluten vrij :)
pi_105648459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:19 schreef pessie het volgende:
Nielsch, gezellig dat je weer aanschuift al begrijp ik meestal niet zo goed wat je in dit topic te zoeken hebt aangezien je dochter geen borstvoeding krijgt of heeft gekregen.
Wat betreft vrijheid van godsdienst mag je zelf even de geschiedenis in duiken, dan vind je meer dan voldoende.
Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven. Dan kan ik mij hier prima oriënteren. Als je daar problemen mee hebt kan Rockabella ze misschien in haar i-don't-give-a-fuck-boekje noteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 10:22:56 ]
pi_105648710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven.
Al onderweg?
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:16:27 #18
259886 pessie
pi_105649917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uhm pardon? Ten eerste ga je compleet de mist in met je aannames en wellicht willen we de 2de wel borstvoeding geven. Dan kan ik mij hier prima oriënteren. Als je daar problemen mee hebt kan Rockabella ze misschien in haar i-don't-give-a-fuck-boekje noteren.
8)7 .
a) ik ken Rockabella verder niet
b) over het algemeen zit je hier om tegen ons aan te schoppen, niet om ons advies, niet om waar wij het over hebben maar puur pesten. Lichtelijk vervelend vind ik dat.
c) gefeliciteerd met de zwangerschap!
pi_105651345
Ik ben een paar dagen afwezig geweest hier en heb net even bijgelezen.

Eerst even offtopic:
SPOILER
Dan nu ontopic:

Ik heb afgelopen week precies hetzelfde gehad als Take_A_Picture: veel minder volle borsten. We hadden een paar regeldagen waar J. echt al mijn melk opdronk terwijl ik gewend was aan overproductie. Daar kwam bij dat ik weer ongesteld was geworden (en daardoor een productiedip had) en J. en ik allebei flink verkouden waren/zijn. Al met al dus best wel vermoeiend!

De regeldagen zijn nu over en J. is op zoek naar een nieuw schema. Hij heeft ineens een paar nachten doorgeslapen tot half zes, zes uur of zelfs half zeven (ik moest één nacht om kwart over vijf kolven omdat ik wakker werd van de stuwing...)! Maar overdag haalt hij dat in en drinkt heel onregelmatig: soms na een uur alweer, soms na drie en een half uur. Er is geen peil op te trekken.

Trouwens, J. heeft ook 2 weken lang heel veel op zijn knuistje gesabbeld en nu ineens helemaal niet meer. Ik begin bijna in de 'sprongetjes-theorie' te geloven :P

Dus Take_A_Picture, het hoort volgens mij allemaal bij de 3-maanden regeldagen :Y
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:20:24 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105651820
Maar worden halal (en koosjer) geslachte dieren dan ook diervriendelijk gehouden?
  vrijdag 16 december 2011 @ 13:06:48 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_105653316
Slagroom hier: vandaag één maand oud, 5400 gram. Dat gewicht had Annicka pas met drie maanden... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_105654511
:D Doettie goed zeg! Hoe is het met je rechterborst GWS? (dat was rechts toch, waar je problemen mee had?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105655077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Slagroom hier: vandaag één maand oud, 5400 gram. Dat gewicht had Annicka pas met drie maanden... :')
hier met 3 weken zitten we op 4310 !! slagroom idd ^O^

sver...ow regeldagen, menstruatie en verkoudheid! pff gelukkig het is voorbij :* !
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105655710
Dank je Bitterend O+

Ik produceer ook slagroom trouwens :9 : ons mannetje woog bij zijn geboorde 2675 gram en na 2 maanden 5150 :Y Ik was beretrots op zijn curve. A.s. maandag weer naar het CB voor de 3-maanden check en dan ben ik benieuwd! Hij is al zooo groot vinden wij w/
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:03:33 #25
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_105657763
Slagroom bij iedereen, geweldig. :D We hebben hier de grootste lol om dat gewicht trouwens, Annicka was zo licht vergeleken met Ayden... :D

Mijn rechterborst is nog niet van alle problemen vrij, er zit zelfs een dunne kras op van een cm of twee. Misschien een aanvaring gehad met een scherp nageltje, ofzo? :?

Het is wel beter dan eerst, maar er is nog veel verbetering mogelijk...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')