abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2011 @ 17:30:06 #101
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105732043
*valt even binnen... Ik zie jullie praten over het slapen met bh s nachts. Dat vond ik ook altijd zo irritant. Ik weet niet hoe ik dat dit keer ga doen (ik denk na de stuwing eerst Asy's tip proberen), maar ik had ook dit gevonden:

http://www.smartmama.nl/shower-hug/

Leek mij ook wel een fijn ding voor in bed :). Ziet er zacht en minder 'knellerig' uit.
  zondag 18 december 2011 @ 17:40:18 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105732421
Ik lek ook dwars door pads heen.. En soms een hele heftige tsr.. Arm ventje heeft zo een krampjes en meer spugen weer door Mijn fout van gister.. Bewijs genoeg dus.. Jipster dank :* hoe zeer Ik Mijn kaas mis.. En dat at Ik graag.. Met liefde voor hem O+ Vandaag veel uit mignonnes lijstje gehaald ook :D. Dat Allison brood is wel heul droog zeg :r
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 18 december 2011 @ 17:45:25 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105732599
Ach jee evenstar. Mooi shit dat een klein foutje zulke gevolgen heeft... :{

Fee-nix, hoe kom jij toch altijd bij zulke dingen uit :D
  zondag 18 december 2011 @ 18:02:30 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105733252
Ach denk maar zo weet Ik iig dat Ik t Niet voor niks weg laat ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105734206
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat Allison brood is wel heul droog zeg :r
Ja smerig he. Moet je eens proberen in te vriezen :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105734322
hahahaha ja dat is ook dé reden dat ik nog steeds dat blueband brood eet, ik vind dat allison en oberlander enzo echt niet-te-vreten :X ;(

ik wissel dat bb-brood af met euroshopper knackebröd, rijstwafels, beschuit en gewoon rijst. Gaat prima zo, genoeg variatie op zich. Maar ik mis stiekem wel een beetje de smaak van zo'n pain de madeleine O+
:)
pi_105734441
Die zijn fijn ja. Is er geen melkvrij maisbrood?
Het oerbrood van de super is ook lekker, maar weet niet wat er allemaal in zit naast geen melk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 18 december 2011 @ 18:48:23 #108
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105735114
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 17:45 schreef Asyniur het volgende:

Fee-nix, hoe kom jij toch altijd bij zulke dingen uit :D
Haha, ja geen idee :P. Ik google veel. Dit keer was ik op zoek naar info over het trainen van je bekkenbodemspieren, toen vond ik een 'apparaatje' waarmee dat makkelijker kan en kwam ik op deze site. En toen zag ik dat ze nog veel meer zwangerschaps- en bevallingsgerelateerde spulletjes verkopen :). Ik vind nieuwe producten altijd wel interessant!
  zondag 18 december 2011 @ 19:28:37 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105736778
En zelf brood bakken? Is dat geen optie?

Mja evenstar, toch zuur om het zo weer bevestigd te zien...
pi_105736938
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Vanyel het volgende:
Die zijn fijn ja. Is er geen melkvrij maisbrood?
Het oerbrood van de super is ook lekker, maar weet niet wat er allemaal in zit naast geen melk.
Nou als je het vindt hou ik me aanbevolen voor goed maisbrood O+

nah de realiteit is dat ik ook gewoon aan een budget zit qua boodschappen. Het bluebandbrood is relatief gezien eigenlijk nog de goedkoopste optie.
  zondag 18 december 2011 @ 19:37:48 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737155
Mijn borsten zijn sinds een maand of twee 's nachts zindelijk. Het begin bij mij dat overdag mijn pads droog bleven (op een uitzondering na), toen dat twee weken zo was toen ging het 's nachts ook zonder iets.

Ik heb wel eerder pogingen gedaan om 's nachts niets te dragen of alleen een pyjama, maar dan bij een zuchtje kou of wrijving met de dekens gingen ze hun werk doen. :')

Nu gebruik ik dus al twee maanden zowel overdag als 's nachts niets van pads. Vandaag had ze om 11.45 gedronken en toen pas weer om 18.30 en dat ging goed. Normaal drinkt ze tussendoor ook nog, maar we waren onderweg en op bezoek, dus ze heeft er een overgeslagen.

Ik vond het vooral in het begin vreselijk, heel de dag die pads verversen en dan nog maandverband, je voelt je meteen weer meer jezelf als je daar allemaal vanaf bent.

Gisteren na een week of 3 weer eens gekolfd, even oefenen omdat ik vrijdagavond weg ben, zonder problemen dronk ze het Medela flesje leeg, 100cc met een boertje tussendoor.
Daar doet ze het dan op tot ergens 04.00 uur, bizar...
De melk is ook echt witwit, dikke vette moedermelk. ^O^
  zondag 18 december 2011 @ 19:40:39 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105737266
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou als je het vindt hou ik me aanbevolen voor goed maisbrood O+

nah de realiteit is dat ik ook gewoon aan een budget zit qua boodschappen. Het bluebandbrood is relatief gezien eigenlijk nog de goedkoopste optie.
En roggebrood?
Ik ben geen brood eter, dus ik wissel regelmatig, soms rijstwafel, soms roggebrood, soms normaal brood en soms een restje pasta/rijst vd vorige avond. Als ontbijt eet ik pap, nu gewoon hetzelfde als Lientje, 6 maanden pap van Bambix.

Maar ik hoef godzijdank geen dieet te volgen, wat dat betreft petje af....
pi_105737658
nee huuu roggebrood maak je mij niet blij mee :N

ik varieer ook hoor, staat boven ook haha, rijstwafel, knackebrod, gewoon rijst, zulke dingen. Maar ik ben natuurlijk ook wel weg s middags en soms ook 's nachts en s avonds enzo en dan wil ik gewoon brood in mn tas kunnen mikken wat al gesmeerd is. voordat een hond weer al mn fruit en mn komkommer uit mn tas vreet }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn meisje begint echt aan te geven dat ze wil drinken :D ze trekt aan mn shirt (ok, daar ben ik iets minder blij mee) en dan vraag ik haar of ze wil drinken en klapt ze in haar handjes en kijkt ze op haar allerzoetst :') :D
pi_105745828
Hihi, wat schattig Mignonne :D

Even wat vragen aan de mama's van twee met nog kindjes aan de borst op moment van zwanger worden:

Isabel drinkt nog echt voor de honger bij mij 's nachts heb ik het idee. Soms 1, soms 4, meestal 2 keer. Op het moment zijn we aan het overwegen om te proberen zwanger te worden, maar ik zit een beetje te piekeren over haar voedingen. De melk droogt bijna altijd echt op bij een zwangerschap, toch? Gaan de kindjes dat overdag zelf inhalen, of zit de kans erin dat we enorme dramanachten krijgen ( ik hoef niet te proberen haar 's nachts iets anders aan te bieden nu :P), vang je dat af met een flinke beker warme melk voor het slapen gaan?

Ik vind het nu zo makkelijk, als ze slecht gegeten heeft bijvoorbeeld, maak ik me daar niet druk over omdat ik weet dat ze de vitaminen ed wel gewoon binnenkrijgt via de bv. Dat wordt dan ongetwijfeld ook anders..

*pieker*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105746891
Lastig Mor. Als je 100% zeker wilt zijn moet je een zwangerschap nog even uitstellen ben ik bang :P

Het stomme is dat het ontzettend kan verschillen en dat er geen klap over te zeggen is. Ik zat bij oudste altijd ruim in mn productie, tegen overproductie aan. En toch liep het zo ontzettend hard terug dat ik eigenlijk bij 6 a 7 weken zwangerschap al opgedroogd was. We zijn zelfs nog extra gaan wegen bij het cb omdat ze afviel, dikke drama's s nachts enzo. Tot het kwartje viel. Maar er zijn evengoed ook genoeg moeders te vinden die probleemloos tot in de 20 weken voeden of die zelfs gewoon doorvoeden.

Wij hebben het gewoon opgevangen door 's nachts nutrilon nr 1 te geven. (geen reden voor nr 1 trouwens verder :') ), en dan ook weer naar behoefte. Soms kwam ze helemaal niet voor een flesje, soms twee of drie keer. Maar omdat ze verder maar weinig flessen kreeg lag ik er niet zo wakker van qua hoeveelheid.
Ik zag wat dat betreft trouwens weinig verandering bij haar, het was vooral troostdrinken wat ze deed aan de borst 's nachts, en toen ze de fles kreeg deed ze dat nog steeds. B. haalde haar dan uit bed, legde haar bij ons in bed, ik gaf een fles, lekker knus tegen me aan in ons bed spullen stonden op mn nachtkastje, lui wijf dat ik ben :P en kindjelief dronk op kamertemperatuur <3 ideaal! en daarna ging ze weer terug naar haar eigen bedje.

Wat ik wil zeggen is dat het me heel erg is meegevallen wat de dramafactor betreft. Er viel ook simpelweg niets meer te halen, dat scheelt enorm. Ze mocht wel aan de borst, maar er kwam niets. En dus accepteerde ze probleemloos een alternatief want dat kwam wel.
  zondag 18 december 2011 @ 22:35:03 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748240
hier ook na 2 maanden zwangerschap ofzo bijna geen productie meer, toen ook gestopt met voeden... jammer..

Even wat anders; denk dat het hier het beste kan, zoals velen van jullie weten heb ik al meer dan een jaar last van slapeloosheid/slaapproblemen en ben nog steeds dood en doodmoe. Ik geef Liene inmiddels 4 maanden BV en wil er nog niet mee stoppen, maar de gebroken nachten beginnen me op te breken.. Ik vind het prima te doen om 2-3 keer mijn bed uit te moeten, maar meer dan dat valt me de laatste tijd zwaar, erg zwaar... En in januari moet ik weer beginnen met werken, dus eigenlijk wil ik nog een beetje uitrusten voor die tijd. Nu heb ik al een poos lopen denken hoe het aan te pakken.. Stoppen met voeden wil ik nog lang niet, maar moet wel ook ff aan mezelf gaan denken.
Nu hebben we bedacht om Liene 1x per dag, voor de nacht, een flesje KV te geven.... zo kan ik hopelijk een keer meer dan 3 uur achter mekaar slapen, kan ik eerder naar bed. En ook voor T is het wel fijn, zo kan hij ook wat momentjes pakken met Liene om zo de band wat te versterken.
Helaas had ik geen melkvoorraad, anders hadden we het eerst met BV in de fles gedaan, maar denk dat dit voor ons allemaal de beste oplossing is. Misschien tijdelijk, misschien voor wat langer...
ben benieuwd hoe het gaat..
Liene heeft gister voor de eerste keer dus een flesje KV gehad en heeft dit goed gedronken.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105748367
BJ :* Zou het een optie zijn op Liene toch weer naar jullie kamer te verhuizen voor de nacht, zodat ze in een cosleeper naast jullie kan liggen? Dan kun je wellicht liggend voeden en dan hoef je niet helemaal wakker te worden en heen en weer te lopen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105748565
Voor je eigen rust zou ik ook voor een co-sleeper gaan ja BJ :*
ik merk aan mezelf dat het enorm verschilt. Wij zitten hier ook weer in een dramaaaatische voed-periode. Veelvraat van mij, beter groeit ze erop want anders vind ik het gemeen :') ze drinkt momenteel rustig 5 tot 7 keer per nacht. En ik ben gekke henkie niet want ik ga dus niet in mn blote billen 5 tot 7 keer per nacht die koude gang over. :X
co-sleeper maakt een wereld van verschil daarin, ondanks dat de hoeveelheid voedingen nog steeds niet om over naar huis te schrijven is scheelt het wel.
  zondag 18 december 2011 @ 22:40:46 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748580
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:37 schreef Twinkly het volgende:
BJ :* Zou het een optie zijn op Liene toch weer naar jullie kamer te verhuizen voor de nacht, zodat ze in een cosleeper naast jullie kan liggen? Dan kun je wellicht liggend voeden en dan hoef je niet helemaal wakker te worden en heen en weer te lopen.
heb ik in eerste instantie ook gedaan, tot 2 maanden ofzo heeft ze naast me gelegen.. maar probleem is, dat ik dan amper durf bewegen, niet durf te plassen als ik moet.. en Liene zelf nogal onrustig slaapt, waardoor ik nog steeds niet echt diep sliep...
Ik ga overigens wel voordat ik ga slapen kolven nu, dus ik sla eigenlijk geen voeding over, Liene slaapt vaak van 20:30 tot ongeveer 1 uur, dan krijgt ze dus nu een flesje KV, en die voeding erna doe ik weer gewoon...
willen gewoon even kijken of het zo voor ons werkt.. want ik ben echt nog steeds oververmoeid..
pi_105748639
Wat Twinkly zegt, echt! Ik kan het (frequente) nachtvoeden alleen volhouden in combinatie met het samen slapen. Toen Lieuwe nog 's nachts dronk heb ik ook zo'n periode gehad dat ik heen en weer liep, dat is echt mijn vermoeidste tijdperk ooit geweest. In mijn ogen is het echt geen schande als een kindje niet op zijn/haar eigen kamer slaapt.
  zondag 18 december 2011 @ 22:43:11 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748750
helaas slaap ik dan dus helemaal bijna niet....word echt van alles wakker ook..heel lastig...
pi_105748777
Vermoeidheid sucks gewoon BJ, ik hoop dat het snel beter zal gaan!
Ik liep pas na een aantal hele zware nachten de kamer van de verkeerde binnen, dacht dat die aan het huilen was, niet dus. Dat was dus dikke pret toen met 2 huilende kinderen die daarna ook niet meer wilden slapen :X

:* voor jou
pi_105748818
oordopjes? ik slaap met oordoppen in omdat ik ook overal van wakker wordt. Anders doe ik geen oog dicht. Vermoeidheid zuigt zwaar.

En is het een optie om Liene op haar buik te laten slapen in de co-sleeper?
  zondag 18 december 2011 @ 22:46:43 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105748949
weet je wat het gewoon is??
moe zijn hoort er bij, wakker worden hoort er bij, maar al zo lang oververmoeid zijn en er overdag steeds slechter door functioneren lijkt me dan weer niet de bedoeling...ik slaap inmiddels al ruim een jaar slecht tot matig en kan me de laatste goede nacht niet meer herinneren. zal ergens voor de zwangerschap zijn geweest...
:O
  zondag 18 december 2011 @ 22:47:15 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105748976
Maar wie weet slaapt ze nu al beter en dieper omdat ze wat rustiger is, ik zou ook voor de optie co-sleeper gaan of het althans nog eens proberen. Voor je eigen rust is dat gewoon veel prettiger.

Ik was ook al lang aan het eind van mijn latijn geweest als ik 2-3 keer per nacht eruit zou moeten.
Lientje drinkt om 23.00 uur en dan tussen 03.00 en 06.30 ongeveer 2 keer, dus ik slaap tussen 23.30 en 06.30/07.00, 4 dagen per week, de overige drie slaap ik na de ochtendvoeding vaak nog tot 09.00 uur.

Omdat ik niet uit bed hoef en haar zo naar me toe kan schuiven slapen we allemaal, tenzij er een keer buikpijn is oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')