abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105621638
Laat ik even bij het begin beginnen.

In augustus toen wij thuis kwamen van vakantie lag er een brief op de deurmat van Intrum justitia. Ik zou een bod gedaan hebben op een product op Ebay en had daarvoor niet het geboden bedrag voldaan.

Nu is het echter zo dat ik helemaal geen account heb op Ebay en dat wij in de periode dat de bieding is gedaan op vakantie waren.

Ik heb gebeld met Intrum Justitia waarna ik te horen kreeg dat ik aangifte moest doen bij de politie want anders konden zij niets ondernemen. Dus ik naar de politie waar ik te horen kreeg dat aangifte niet mogelijk is als niet duidelijk is op wel product geboden is.

Na veel bellen kreeg ik vandaag (!) eindelijk een factuur van Intrum Justitia waarop nog altijd niet staat op wel product geboden is (Ik kan dus nog altijd geen aangifte doen bij de politie) maar wel onder welke gebruikersnaam ik een account zou hebben bij Ebay.

Die gebruikersnaam is een naam die ik nooit zou kiezen en ook is het e-mail adres dat Intrum Justitia van Ebay heeft gekregen welliswaar een hotmail adres op mijn naam máár ik heb helemaal geen hotmail adres!

Zijn er hier op Fok! mensen bekend met deze situatie en kan iemand mij adviseren over de te nemen stappen? Ik heb inmiddels wel een brief verzonden waarin ik mijn bezwaren aangeef en vraag of ze het IP-adres van die bieding willen nagaan maar ik vermoed dat dit nog altijd het probleem van de vordering op zal lossen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_105621905
Dat je er de moeite voor doet? Dat ze het zelf uitzoeken...
pi_105621990
Waarom kom Intrum uberhaupt bij jou? Ik snap het sowieso niet, de verkoper verstuurt toch niets voordat hij/zij geld binnen heeft?

En als die persoon al iets heeft verstuurd (wat ik raar zou vinden) dan heeft hij/zij toch een adres waarnaar verstuurd is? Wie nam daar de telefoon op toen Intrum belde?
pi_105622028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:31 schreef Hydrogeny het volgende:
Dat je er de moeite voor doet? Dat ze het zelf uitzoeken...
^^ dit. Jij hebt geen enkele plicht om te bewijzen dat jij het niet bent. Intrum Justitia staat er om bekend dat ze je proberen bang te maken met van alles en nogwat. Zolang jij gewoon blijft ontkennen kunnen ze hoog en laag springen maar er gaat geen rechter zijn die dit gaat toekennen.

Ik zou, als ik jou was, een brief schrijven naar IJ met daarin de boodschap "Ik was het niet, zoek het lekker zelf uit."
pi_105623866
Stuur mij de usernaam en dan zal ik voor je kijken waar voor geboden/wat verkocht is. Maar weet je zeker dat het voor een bieding is?

Als het van eBay is het denk ik niet dat je voor een object geboden hebt maar juist een object verkocht hebt. eBay gaat niet via intrum voor biedingen maar wel voor openstaande eBay kosten.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_105623899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:25 schreef RPG het volgende:
Als het van eBay is het denk ik niet dat je voor een object geboden hebt maar juist een object verkocht hebt. eBay gaat niet via intrum voor biedingen maar wel voor openstaande eBay kosten.
Ja dat lijkt mij dus ook :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_105624890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:25 schreef RPG het volgende:
Stuur mij de usernaam en dan zal ik voor je kijken waar voor geboden/wat verkocht is. Maar weet je zeker dat het voor een bieding is?

Ik zal je zo een pm sturen met de gegevens.

Het zou kunnen dat het gaat om kosten voor een verkoop, zoals ik al aangaf heb ik geen account op Ebay en dus ook geen idee hoe Ebay precies werkt.

Ik ga er zelf steeds achteraan omdat ik wil dat de zaak opgelost wordt zodat ik IJ van mijn nek heb en niet bang hoef te zijn dat er straks misschien een deurwaarder voor mijn deur staat.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_105625723
Ik heb je wat meer informatie gestuurd. Als ik antwoord heb kan ik kijken of ik je nog verder juiste richting op kan helpen.
pi_105627098
Met dank aan RPG is inmiddels duidelijk waar het om ging (idd verkopen op Ebay uit mijn naam).

Ik heb van hem ook het mailadres van Ebay gekregen dus ik kan nu rechtstreeks met hen mailen om e.e.a. op te lossen.

Nogmaals bedankt voor je moeite RPG ^O^
pi_105627149
Geen enkel probleem hoor. Laat maar weten hoe het afloopt.
pi_105633102
Heb je enig idee wie het geweest zou kunnen zijn en/of zijn er vreemde dingen gebeurd (bijv. post die zoek raakt o.i.d.)?

Heb je enig idee waar Intrum danwel ebay het op baseert dat jij de persoon bent die het bod heeft gedaan?

Sinds wanneer spreekt ebay overigens rechtstreeks niet betalende bieders aan? :?
pi_105633465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:32 schreef Alicey het volgende:
Heb je enig idee wie het geweest zou kunnen zijn en/of zijn er vreemde dingen gebeurd (bijv. post die zoek raakt o.i.d.)?

Heb je enig idee waar Intrum danwel ebay het op baseert dat jij de persoon bent die het bod heeft gedaan?

Sinds wanneer spreekt ebay overigens rechtstreeks niet betalende bieders aan? :?
Het ging niet om biedingen maar aanbieden van objecten. De verkoop commisie moest nog betaald worden en dat hebben ze uit handen gegeven.

Het account heeft wat vreemde dingen dus met de informatie die ik TS gegeven heeft ziet het er naar uit dat het wel op te lossen valt.
  donderdag 15 december 2011 @ 21:43:38 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105633695
Lol, dus als iemand op ebay met jouw voornaam en achternaam oplichtingspraktijken doet dan doet Intrum Justitia gewoon een factuurtje naar iemand met dezelfde naam? :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105633919
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:43 schreef Maanvis het volgende:
Lol, dus als iemand op ebay met jouw voornaam en achternaam oplichtingspraktijken doet dan doet Intrum Justitia gewoon een factuurtje naar iemand met dezelfde naam? :D
Nee waren wel iets meer gegevens dan alleen voornaam en achternaam bekend. Zoals TS al zegt is het identiteitsfraude geweest.
  donderdag 15 december 2011 @ 21:49:18 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105633992
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:48 schreef RPG het volgende:

[..]

Nee waren wel iets meer gegevens dan alleen voornaam en achternaam bekend. Zoals TS al zegt is het identiteitsfraude geweest.
Welke gegevens klopten nog meer met de werkelijkheid?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105634102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welke gegevens klopten nog meer met de werkelijkheid?
Wegen privacy wetgeving/contract met werkgever kan ik dat natuurlijk niet vrijgeven. Maar genoeg om er vanuit te kunnen gaan dat TS account gemaakt heeft. Het is alleen dat ik andere dingen in het account gezien heb waardoor ik er vanuit kan gaan dat TS dit wel simpel kan oplossen.
  donderdag 15 december 2011 @ 21:54:27 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105634263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:51 schreef RPG het volgende:

[..]

Wegen privacy wetgeving/contract met werkgever kan ik dat natuurlijk niet vrijgeven. Maar genoeg om er vanuit te kunnen gaan dat TS account gemaakt heeft. Het is alleen dat ik andere dingen in het account gezien heb waardoor ik er vanuit kan gaan dat TS dit wel simpel kan oplossen.
Het waren dus geen gegevens die je in een telefoonboek of op facebook kunt opzoeken?
Een gedicht over Maanvis
pi_105634539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het waren dus geen gegevens die je in een telefoonboek of op facebook kunt opzoeken?
Klopt. Bepaalde handelingen moet je namelijk meer voor doen zoals bijvoorbeeld een koppeling met PayPal

ps. ik ga niet akkoord met je algemene voorwaarden :P
  donderdag 15 december 2011 @ 22:04:34 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105634741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:00 schreef RPG het volgende:

[..]

Klopt. Bepaalde handelingen moet je namelijk meer voor doen zoals bijvoorbeeld een koppeling met PayPal

ps. ik ga niet akkoord met je algemene voorwaarden :P
oke thanks, ik wou alleen ff weten hoe ik mezelf tegen identiteitsfraude kon beschrmen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_105636071
Ik heb echt geen idee wie het geweest kan zijn.

Google leverde op dat het gaat om verkoop van giftcards van Amerikaanse bedrijven dus ik vermoed dat het iemand uit Amerika geweest is maar hoe die aan mijn NAW gegevens gekomen is???

Ik ga in elk geval eens zitten voor een nette brief naar Ebay om te kijken of e.e.a. opgelost kan worden.
pi_105652356
Mogelijk kun je nu wel bij de politie aangifte doen van identiteitsfraude? Wie weet waar ze je naw gegevens nog meer voor gebruikt hebben...
pi_105656170
Ik denk dat ik eruit ben waar ze mijn NAW gegevens vandaan hebben.

Eind 2010 begin 2011 is de website van Lush UK gehackt. Ik had daar toen één of twee keer iets besteld en heb wel mijn creditcard vervangen maar NAW gegevens kunnen ze daar natuurlijk ook vandaan halen.

Ik ga binnenkort alle bewijsstukken eens verzamelen en dan inderdaad maar aangifte doen want hoewel ik vermoed dat het om iets eenmaligs gaat kun je herhaling maar beter voor zijn.
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:19:25 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105656389
maar NAW gegevens kun je ook uit het telefoonboek halen ;).
maar er was blijkbaar meer?
Een gedicht over Maanvis
pi_105657239
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:19 schreef Maanvis het volgende:
maar NAW gegevens kun je ook uit het telefoonboek halen ;).
maar er was blijkbaar meer?
Maar gaat iemand uit (vermoedelijk) Amerika voor de gezelligheid even in een Nederlands telefoonboek zitten bladeren? Dat was wat mij vooral dwars zat en waardoor ik verder ben gaan denken waar die gegevens vandaan komen. (en het gebruikte hotmail adres was voor het @ volledig gelijk aan mijn niet hotmail adres)

Het gekke is dat het eigenlijk niet eens echt gebruikt is om mensen op te lichten. De klantrevieuws op Ebay zijn allemaal lovend en positief waarom dan moeilijk doen om 100 Euro provisiekosten voor Ebay uit te sparen denk ik dan...
pi_105658877
eBay stuurt je toch een brief naar het bij inschrijving opgegeven adres om je identiteit te controleren?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:37:46 #26
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_105676137
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:36 schreef jeroen25 het volgende:
eBay stuurt je toch een brief naar het bij inschrijving opgegeven adres om je identiteit te controleren?
grapje mag ik aannemen?
Of ben ik al te lang 'klant' daar? ;0
pi_105676711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:37 schreef FF het volgende:
grapje mag ik aannemen?
Of ben ik al te lang 'klant' daar? ;0
Toen ik me daar aanmeldde kreeg ik per post een activatiecode oid.
Was al wel een tijdje geleden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_105677171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:51 schreef jeroen25 het volgende:
Toen ik me daar aanmeldde kreeg ik per post een activatiecode oid.
Was al wel een tijdje geleden.
Bij Marktplaats en Speurders heb ik zoiets gekregen om 'geverifieerd' te worden... Maar ik ben sinds 1999 eBay lid en heb nog nooit een brief van ze gezien :)
pi_106466776
Ik bedacht me zojuist dat ik jullie nog een update verschuldigd ben. Op 31 december ontving ik deze mail van Ebay:

quote:
Geachte mevrouw X,

Hartelijk bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat iemand anders uw gegevens heeft gebruikt voor het aanmaken van een eBay account.

Ik heb het betreffende eBay- account gecontroleerd en heb de volgende gezien: Het account is al geschorst dus de gebruiker kunt helemaal geen gebruik maken van dit account.

In dit geval raad ik u aan om aangifte te doen bij de politie. Ons team werkt samen met de politiediensten en andere juridische instanties om hen te helpen bij hun onderzoek. Deze kunnen telefonisch of per e-mail contact opnemen met het team van eBay op de volgende pagina's:

http://pages.ebay.nl/help/buy/role-of-ebay.html

Onze excuses voor deze zeer onaangename situatie en wensen u veel succes met het oplossen van dit probleem.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet om ons opnieuw te contacteren. Wij zullen u graag helpen.

Ik wens u een gelukkig Nieuwjaar!

Met vriendelijke groet,

Mevr. X

eBay Customer Support
Doordat het vakantie is en ik de kinderen nu thuis heb ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om naar de politie te gaan maar dat is zeker iets dat dus binnenkort wel zal gebeuren.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:59:17 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106489195
Op www.politie.nl kan je ook digitaal aangifte doen. Ik weet niet of dat in dit geval ook mogelijk is, maar je kunt het allicht proberen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_106496423
Ik heb even snel gekeken maar het lijkt erop dat je alleen aangifte kunt doen van 'normale' diefstal. Het standaard vragenlijstje vraagt bijv. waar iets is gestolen en zo nog meer vragen die niet in te vullen zijn voor ID diefstal.

Maandag gaat het spul hier weer naar school dus dan rij ik wel even langs het politiebureau.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:54:22 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106496620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:50 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb even snel gekeken maar het lijkt erop dat je alleen aangifte kunt doen van 'normale' diefstal. Het standaard vragenlijstje vraagt bijv. waar iets is gestolen en zo nog meer vragen die niet in te vullen zijn voor ID diefstal.

Maandag gaat het spul hier weer naar school dus dan rij ik wel even langs het politiebureau.
je kunt trouwens ook 0900-8844 bellen om aangifte te doen. Of iig om te vragen om advies wat je nou moet doen :).
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')