Ik snap het. Accepteren geeft ruimte, zolang je maar niet over het gevoel oordeelt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:33 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik zou kunnen zeggen dat je je idee van 'goed' in deze situatie (of alle) los zou kunnen laten maar goed lijkt me een stap te ver.
Watje denk ik wel naar kan kijken is dit; je wil je top voelen zeg je, wat houdt dat in? Is dat uiteindelijk niet meer dan een (aangeleerde) mening over een bepaald gevoel? Als ik me zus of zo voel dan is het 'goed'.
Snap je dat door vast te houden aan een idee, een beeld, van hoe het zou moeten zijn je weinig tot niks kan doen met hoe het werkelijk is? Het idee van ''zou moeten'' legt je in beslag, het gemotiveerd zijn tot leren zal dat ook niet ten goede komen. Je legt jezelf de taak op de schouders deze situatie 'op te lossen' daar maak je jezelf het moeilijk/onmogelijk mee, de situatie is namelijk zoals hij is, niet anders. Het accepteren daarvan geeft ruimte. Zolang je zegt ''ik accepteer het maar voel me nog rot'' accepteer je het want je oordeel over het gevoel; rot.
Accepteren is dingen er zonder enig oordeel te laten zijn, dus ook je gevoel.
Ga dan voor de veilige keus en dat is Australie. Dat land is veilig en je ontmoet heel veel mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij. Het land biedt verder de keus tussen een meer sociale feest bestemming (de oostkust) gecombineerd met mooie natuur en aan de andere kant woeste wildernis waar je heerlijk tot jezelf kan komen (de westkust bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:19 schreef justme1234 het volgende:
Ik heb er al over zitten na te denken om te backpacken, alleen ik kan mezelf niet redden joh als ik zolang weg ben
Weet niet eens welke landen ik zou willen bezoeken, en heb nog nooit zulke dingen alleen ondernomen. En zomaar een jaar weg moet je wel erg veel dingen regelen en wel weten waar je mee bezig bent. ( woning, financieen etc. )
Het geld heb ik wel dat is het probleem niet, alleen je moet toch ook weten welke landen veilig zijn en waar je savonds beter wel en niet kan lopen. Ik denk dat het dan meer overleven word dan echt genieten.
Heb destijds talloze websites bekeken met informatie over rondreisen, maar ik weet niet eens hoe ik een ticket moet boeken. En hoe te reizen en waarheen en hoelang blijf je ergens.
Als ik het wist deed ik het wel, maar ben niet zon waaghals ben vrij snel gespannen en angstig.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Uit een ander topic:
[ afbeelding ]
Heb het boek niet gelezen, maar heb zelf een jongerenproject opgezet waar ik Paul Smit heb uitgenodigd die ook een presentatie en interactief gesprek hield met mij en mijn bezoekers. Echt een dijk van een presentatie!! Leuke man privé ook.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:13 schreef Urquhart het volgende:
Iemand het boek "Praten over bewustzijn" van Patrick Kicken en Paul Smit gelezen? Ik vond het wel een prima boek ter inleiding van dit onderwerp, erg toegankelijk geschreven.
Is niet zo heel ingewikkeld hoor. Je verstand maakt het ingewikkeldquote:Op donderdag 5 april 2012 02:16 schreef Leyli het volgende:
Vrij lastige maar interessante materie. Ironisch genoeg was ik hier een aantal jaar geleden heel erg mee bezig. Ik zat er helemaal in. ik herinner me dat ik mij in die periode licht voelde en dingen ook vanaf een enorme afstand kon bekijken. Nu begrijp ik de materie niet meer.
Ja komt het wel een beetje op neer.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:31 schreef Rafeiro het volgende:
Eigenlijk mag ik hier nog niet posten, ik moet me eerst fatsoenlijk inlezen, maar komt in deze reeks ook ter sprake hoe je met enorme onvrede over je zelf om kan gaan? Iemand met een puntmuts stuurde me deze kant op
De eerste keer dat ik t las, kon ik er ook niet zo heel veel mee. Ik had wel het gevoel dat er een diepere wijsheid in zat, maar ik kon die niet helemaal zien. Jaren later heb ik het boek nog eens gelezen (nadat De Kracht vh Nu wel effect had voor mij) en toen begreep ik Ontwaken in de Droom wel volledigquote:Op donderdag 5 april 2012 23:23 schreef abhinnaya het volgende:
Door het gehele boek heen bij de cursief gedrukte woorden. Een deel daarvan begrijp ik, maar het grootste deel niet. Begrepen jullie het wel direct, of moet je het echt vaker doorlezen om het goed te begrijpen? Gelukkig leest het wel snel weg
Had ik de eerste keer ook, maar nadat ik het aangehaalde boek Praten Over Bewustzijn van Paul Smit en Patrick Kicken had gelezen, vielen de puzzelstukjes wat meer op de plaats.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:23 schreef abhinnaya het volgende:
Door het gehele boek heen bij de cursief gedrukte woorden. Een deel daarvan begrijp ik, maar het grootste deel niet. Begrepen jullie het wel direct, of moet je het echt vaker doorlezen om het goed te begrijpen? Gelukkig leest het wel snel weg
Welkom!quote:Op maandag 9 april 2012 15:15 schreef Roogr het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje zeer geïnteresseerd in dit onderwerp.
Voeg me dus ook graag bij de discussie!
Erg tof dit! Gewoon twee nuchtere Hollandse gasten die over dit onderwerp praten en het ook gewoon goed begrijpenquote:Hier nog een YouTube link van een zeer interessant en heel toegankelijk filmpje over dit onderwerp:
Deel twee is ook zeker het kijken waard.
Paul Smit en Patrick Kicken die over non-dualiteit praten.
Heb je je al wat verdiept in Sam Harris?quote:Op donderdag 15 december 2011 08:14 schreef Canillas het volgende:
Mooie op!
Ga me ook eens in Sam Harris verdiepen
Ja, al ging het meeste wat ik gezien heb over religie en waarom dat niet waar zou zijn en dat is niet een verhaal/discussie die me erg aanspreekt. Voor mijn idee geloven mensen in dingen (kan werkelijk van alles zijn; hun gevoel, hun gedachten, beeld over zichzelf, anderen, de wereld, religie, etc.) om een gevoel van houvast te hebben; dat is iets wat voortkomt uit een angst om niet te weten hoe iets is of zal zijn. Of iemand daar nou religie voor aangrijpt of wat anders maakt geen verschil, het principe is het zelfde. Religie is helemaal prima, het is alleen wel iets wat (net als alle andere dingen ter wereld) gebruikt kan worden vanuit een angst, om mee te onderdrukken. Dat is het kwalijke zoals dat met elke vorm van onderdrukking is maar de behoefte op zich zit in mensen, daar heeft religie weinig mee te maken. Als er geen behoefte was om te onderdrukken (dit alles vanuit angst en ego) dan gebeurde dat niet, of er nu wel of geen religie was.quote:Op dinsdag 10 april 2012 03:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb je je al wat verdiept in Sam Harris?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |