De man die valselijk beschuldigd zou worden in mijn post over wat ik erger vind. Ik zie ook wel dat er in het OP niet over gesproken wordt.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]welke man?
lees je soms dingen die niemand anders ziet staan?
er is gewoon een valse aangifte gedaan en kennelijk gezocht naar een vermeende 'dader' die niet bestond.... nergens staat dat er ook iemand gearresteerd zou zijn.
Ik had een mening, iets te ongenuanceerd vermeld en diende mijzelf daarna uit te leggen. Dat heb ik gedaan en dan is die gradatie wel degelijk van belang omdat de valselijk beschuldigde man naar mijn mening daar tussenin zit. Sowieso is zwart - wit juist het verste weg van wat ik zeg. zwart wit denken zou juist wel alles over een kam scheren. Zoals zeggen dat ieder misdrijf per definitie fout is.quote:sowieso is het een beetje slap om hier gelijk 'wat-is-erger-dan'-topic te gaan maken... dit soort kwesties terugbrengen tot een soort van zwart-wit "dat is erger-dan en dat is weer minder erg-dan", is een erg domme valkuil...
spelletjes spelen met welke misdad 'het ergste is' is extreem kortzichtig... ieder misdrijf is per definitie fout en dat _kun_ je niet zomaar eendimensionaal tegen elkaar afwegen.
En dat je durft te beweren dat een verkrachting ook niet-traumatisch zou kunnen zijn komt zeker ook omdat je een man bent?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:37 schreef Sisko het volgende:
Punt is dat ik het erg vind als een man valselijk beschuldigd wordt. Maar dat zal wel komen omdat ik een man ben.
dat zal t wel zijn jaquote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dat je durft te beweren dat een verkrachting ook niet-traumatisch zou kunnen zijn komt zeker ook omdat je een man bent?
Het ligt er een beetje aan hoe je 'trauma' definieert. Zo'n 80 tot 90 procent van de vrouwen ontwikkelt een post-traumatisch stress syndroom kort na een verkrachting. Voor 100 procent zal het een hele nare ervaring zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dat je durft te beweren dat een verkrachting ook niet-traumatisch zou kunnen zijn komt zeker ook omdat je een man bent?
bron?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe je 'trauma' definieert. Zo'n 80 tot 90 procent van de vrouwen ontwikkelt een post-traumatisch stress syndroom kort na een verkrachting. Voor 100 procent zal het een hele nare ervaring zijn.
Daar hebben ze het over de helft:quote:Op woensdag 14 december 2011 13:56 schreef CC040 het volgende:
http://verslavingszorg.jo(...)0en%20bij%20wie.html
quote:Ander onderzoek laat zien dat slachtoffers van seksueel misbruik de grootste kans lopen op PTSS.[21] Zo bleek in een studie dat de helft van de slachtoffers van verkrachting PTSS ontwikkelden, terwijl dat gold voor slechts 4% van de slachtoffers van een natuurramp met brand.
even goed lezenquote:Op woensdag 14 december 2011 13:58 schreef o2011 het volgende:
[..]
Daar hebben ze het over de helft:
[..]
waar danquote:
Voor mij is een trauma iets waar je 30 jaar later nog veel last van hebt. Er zijn genoeg verhalen bekend van vrouwen die er 30 jaar later geen tot minder last hebben dan een man die valselijk beschuldigd is geweest 30 jaar geelden. Het schijnt dat 1 op de 3 vrouwen in haar leven wel eens verkracht is geweest. Ik zie niet dat 33% van de vrouwen moeilijk kan meedraaien in de maatschappij, in tegenstelling tot de valselijk beschuldigde mannen.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe je 'trauma' definieert. Zo'n 80 tot 90 procent van de vrouwen ontwikkelt een post-traumatisch stress syndroom kort na een verkrachting. Voor 100 procent zal het een hele nare ervaring zijn.
En dat jij durft te beweren dat 100% van alle verkrachtingsgevallen, op welke manier het ook gebeurd is (kijk eens naar de definitie van verkrachting in zweden) wel traumatisch is zal wel komen omdat je je niet in kan leven in een ander?(je weet dat je vinger gebruiken om een lichaam binnen te dringen ook verkrachting is)quote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoezo in tegenstelling tot de valselijk beschuldigde mannen? Ik denk dat er ook maar héél weinig valselijk beschuldigde mannen zijn die 30 jaar later nog een trauma hebben van zoiets.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef Sisko het volgende:
[..]
Voor mij is een trauma iets waar je 30 jaar later nog veel last van hebt. Er zijn genoeg verhalen bekend van vrouwen die er 30 jaar later geen tot minder last hebben dan een man die valselijk beschuldigd is geweest 30 jaar geelden. Het schijnt dat 1 op de 3 vrouwen in haar leven wel eens verkracht is geweest. Ik zie niet dat 33% van de vrouwen moeilijk kan meedraaien in de maatschappij, in tegenstelling tot de valselijk beschuldigde mannen.
Ik heb ook nergens gezegd dat de mannen al dan niet een trauma oplopen, ik heb gezegd dat ze er maatschappelijk last van blijven houden, ik heb zelfs een voorbeeld gegevenquote:Op woensdag 14 december 2011 14:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoezo in tegenstelling tot de valselijk beschuldigde mannen? Ik denk dat er ook maar héél weinig valselijk beschuldigde mannen zijn die 30 jaar later nog een trauma hebben van zoiets.
Het is een stressvolle ervaring en je gevoel voor rechtvaardigheid zal een flinke knauw oplopen, maar die mannen zullen ook gewoon de draad weer oppakken. Een posttraumatisch stress-stoornis zullen er ook maar heel weinig oplopen, aangezien het niet gepaard gaat met geweld of doodsangsten.
Kortom, je aannames snijden niet echt hout.
Dat is zeker waar ja. Veel mensen hebben helaas nog altijd de opvatting dat waar rook is, ook vuur moet zijn. In een verkeerde sociale omgeving of een klein dorp, kan zoiets je leven grondig verpesten.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:34 schreef Sisko het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat de mannen al dan niet een trauma oplopen, ik heb gezegd dat ze er maatschappelijk last van blijven houden, ik heb zelfs een voorbeeld gegeven
quote:Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef Sisko het volgende:
omdat je je niet in kan leven in een ander?
Jij dacht dat elke vrouw die verkracht wordt daar een trauma van krijgt?quote:Op woensdag 14 december 2011 12:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
één van mijn tien doopnamen is Algemeen maar dit (--> "want niet iedere verkrachte vrouw krijgt een trauma") wist ik niet
Het blijft een verschrikkelijke ervaring, maar sommige mensen kunnen nou eenmaal de meest verschrikkelijke dingen meemaken zonder getraumatiseerd daarvan te raken. Iedereen reageert anders.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die vrouwen hebben jou persoonlijk gezegd: "Ik ben verkracht en ik heb er geen trauma van opgelopen!" ?quote:Op woensdag 14 december 2011 16:15 schreef Viajero het volgende:
Ik ken persoonlijk vrouwen die verkracht zijn en daar geen trauma aan hebben overgehouden.
Het is waar dat vrouwen daar heel verschillend op reageren. Ik heb dat idd. persoonlijk gehoord van een kennis die meermalen verkracht is.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die vrouwen hebben jou persoonlijk gezegd: "Ik ben verkracht en ik heb er geen trauma van opgelopen!" ?
Ik denk dat je veel van het leed dat een verkrachte vrouw heeft, niet meekrijgt als buitenstaander.
Ja. Is dat echt zo moeilijk voor te stellen? Vrouwen die ik goed ken, en die ook bepaalde persoonlijke dingen van mij weten.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die vrouwen hebben jou persoonlijk gezegd: "Ik ben verkracht en ik heb er geen trauma van opgelopen!" ?
Ik denk dat je veel van het leed dat een verkrachte vrouw heeft, niet meekrijgt als buitenstaander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |