Haha, die hebben aan het mos gezetenquote:
Dat was mijn ervaring ook. Bijna alle actie is voor het middaguur en vooral laat in de middag gebeurt er weinig meer. Daarom had ik de camera ook niet meer aanquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:36 schreef Sodium het volgende:
Hoezeeee!
Ik weet niet hoe het met pimpelmezen gaat, maar mijn koolmezen bouwden vooral in de ochtenduren. 's Middags na een uur of een was er geen vogel meer te bekennen.
Bij mij overnacht er al geruime tijd (in elk geval sinds 6 april) dagelijks een vogeltje. Alleen lukt het me nooit om dat vogeltje goed te zien want dat moet gebeuren vlak voor het binnengaan en daar heb ik geen goed zicht op. Bovendien is het dan al aan het schemeren. Ik dacht steeds te zien dat het niet Jerommeke was (al ben ik dus niet 100% zeker) en het zou dus zijn vriendinnetje kunnen zijn, maar zeker ben ik daar niet van. Ik had inderdaad ook gelezen dat het de vrouwtjes zijn die er normaal gesproken overnachten.quote:Het begon inderdaad met mos, daarna werden gras en dorre blaadjes aangevoerd om te eindigen met veel fluffy spul. Duurde een dag of vijf-zeven, geloof ik. Zover ik heb gelezen zal het vrouwtje vanaf nu geregeld in het kastje overnachten en zullen beide vogeltjes het kastje actief verdedigen.
Ik denk dat het met die snelheid moet om ook werkelijk het nest veilig te stellen. Ik kan mij voorstellen dat een ander koppeltje, zonder geschikte nestplaats, een mosnestje heel interessant vindt... Scheelt weer werk. Maar ook dat zijn slechts menselijke interpretaties.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat was mijn ervaring ook. Bijna alle actie is voor het middaguur en vooral laat in de middag gebeurt er weinig meer. Daarom had ik de camera ook niet meer aan. Ze heeft dat mos wel heel snel binnen gebracht.
quote:Op zondag 22 april 2012 08:40 schreef SeLang het volgende:
OMG! Er wordt nu elke 20-30 seconden materiaal binnen gebracht!
Is Ellen ook een idee? :pquote:In De knokkersburcht wordt Jerom verliefd op Ellen, de dochter van de hoofdman van "The Black Hand Clan".
Het moet lief klinkenquote:Op zondag 22 april 2012 15:29 schreef komrad het volgende:
Sidonia was dan ook niet serieus.
Heb je een thema/richting in gedachten?
Olive, Jannekequote:Op zondag 22 april 2012 16:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het moet lief klinken. Iets uit een kinderboek ofzo
Maakt niet uitquote:
Jerommeke en Lonneke? Jerommeke en Femke?quote:Op zondag 22 april 2012 12:26 schreef SeLang het volgende:
Het vrouwtje moet ook een passende naam krijgen. Iemand een idee? (iets liefs)
Wat een leuk filmpje!quote:Op maandag 23 april 2012 15:46 schreef SeLang het volgende:
Natgeregende Jerommeke komt het nest checken en Femke spring er bovenop met haar bouwmateriaal. Er wordt nu vooral gras binnen gebracht.
In dit geval is het simpel: de mannetjes pimpelmezen bouwen geen nesten. Dat is een vrouwelijke aangelegenheid.quote:Op maandag 23 april 2012 16:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Hoe kun je zien wie Jerommeke of Femke is?
Geen idee, misschien komt dat nogquote:En leggen ze geen 'zachte ondergrond' op dat kale houten plek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |