Late reactie, maar oxytocine is ook het hormoon dat de borstvoeding op gang brengt. Wellicht helpt zo'n prik ook nog voor een goede start? Als een positief side-effect zeg maarquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Fee-nix het volgende: Ja over die prik was ik dus ook in de veronderstelling dat ze die geven als de placenta er na een half uur ofzo nog niet is. Maar bij de cursus zeiden ze dus dat dat tegenwoordig niet meer zo gaat. Nog maar eens goed navragen in het eigen ziekenhuis. Ik had ook wel zoiets van: ja, vind ik dat dan erg? Maar een medecursiste maakte toen de opmerking dat oxytocine toch een hormoon is wat je beleving kan veranderen. Het is een wee-opwekker en kan stress in je lichaam geven. En hoe zit dat dan met je beleving na de geboorte? Misschien zit je op een roze wolk, krijg je zo'n prik en voel je je daarna heel anders. Zoiets zei ze. Ik weet ook niet wat ze hiervan zelf verzonnen heeft, maar dat hormonen iets met je gemoedstoestand kunnen doen is een feit. Daarom wil ik het toch graag eerst zelf proberen.
Al is het niet geheel hetzelfde,quote:Op woensdag 14 december 2011 10:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben ook geen expert wat betreft die oxytocine, maar ik vraag me wel af of zo'n 10 cc nou echt zo'n heftige reactie kan opwekken (volgens mij is niet veel meer dat je krijgt, plus dat je de hormonen van de bevalling ook nog in je heb zitten).
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best welquote:Op woensdag 14 december 2011 10:16 schreef Kuukske het volgende:
Oh warmte. Breek me de bek niet open. Iedereen zit hier te rillen van de kou en ik zit te puffen van de warmte. Terwijl ik normaal de grootste koukleum ben. Hormonen
.
Die heb ik dan wel nog steedsquote:Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Heerlijk die hormonen.. Ik heb een winter zonder koude voeten in bed
25 kilo, wat knap! Goed bezig!quote:Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best wel)
Dus vandaag een warm vest aangedaan, met lange mouwen eronder, en toen had ik t net heeel warm en toen was ik ook misselijk. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad
En ik wil ook jullie hormonen! Mijn voeten zijn zooooo koud s avonds, dat ik mn flanellen pyjama aanmoet met dikke sokken. En dan wordt t nog niet echt snel warm ofzo...
Ik vind zo'n kersenpitzakje een beetje eng eigenlijk... Mijn tante heeft in ieder geval meegemaakt dat zo'n ding brandend uit de magnetron kwam. En t enge is nog: dat hoef je niet direct te zien. Kan ook van binnen gaan smeulen. Hier een heel topic van mensen die zo'n ding in de fik hebben gestoken (per ongeluk):quote:Op woensdag 14 december 2011 10:00 schreef covie het volgende:
Even een vraagje zijn die kersenpit zakken beter dan kruiken??
Zag ik ergens staan maar wie weet daar wat van?
Wowie! Echt knap.quote:Op woensdag 14 december 2011 10:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Was ook wel nodig
Mn vriend is 40 kilo afgevallen, das helemaal erg
Dat is al jaren afgeraden toch? Wij hebben een aluminium kruik gekocht voor Smurf. Of nouja, voor in zn bed dan. Volgende week donderdag komt z'n kamer *draait blij rondje*. En dan kan ik gaan wassenquote:Op woensdag 14 december 2011 10:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het wordt sterk afgeraden bij baby's, een kersenpittenzak. ivm plaatselijke oververhitting
Nou zooo misselijk valt ook wel weer mee hoorquote:Op woensdag 14 december 2011 11:01 schreef Asyniur het volgende:
Son, ik vind het ook superknap hoor! 25 kg
Jammer dat je nu zo misselijk bent
Ik vind het zo leuk, zo'n bewegende beeb in mijn buik. Ik merk ook dat hij veel actiever is als Harry in de buurt is van mijn buik.
Jij bent gewoon te mager tegenwoordigquote:Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best wel)
Dus vandaag een warm vest aangedaan, met lange mouwen eronder, en toen had ik t net heeel warm en toen was ik ook misselijk. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad
En ik wil ook jullie hormonen! Mijn voeten zijn zooooo koud s avonds, dat ik mn flanellen pyjama aanmoet met dikke sokken. En dan wordt t nog niet echt snel warm ofzo...
heb je dat gore drankje wel eens gedronken? Geloof me dat is absoluutquote:Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef covie het volgende:
Nou flugeltje dat is toch nietDe uitslagen zijn nu goed en beter te veel testen dan te weinig denk ik dan maar.
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:48 schreef Orea het volgende:
Dat scheelt weer wat kilo's!#positivethinking
Ik ben haske goedgekeurd, Pietertje doet het helemaal prima... Gaat dus weer zo'n bonkje worden... Prikken vind ik ook helemaal niet erg, maar dat drankje.... Zie het als het drinken van pure ranja, maar dan zonder smaak, alleen zoet met een vaag nasmaakje dat je in de uren daarna ook steeds lekker op mag boeren...quote:Op woensdag 14 december 2011 11:48 schreef covie het volgende:
hahaha oh nee dat heb ik nooit gehad!![]()
Dan eenvoor jou. Maar toch fijn dat je goed bent gekeurd
![]()
En aangezien ik al niet meer sport sinds ik zwanger ben valt dat me mee. (Heb ook echt veel etentjes e.d. gehad)quote:Jij bent gemiddeld al 2 tot 4,5 kilo aangekomen
Daar hoop ik hier ook op!quote:Op woensdag 14 december 2011 11:49 schreef flugeltje het volgende:
[..]![]()
Ik vond het al zo goed gaan met 6/7 kilo bij bijna 25 weken. Het zit volgens mij ook allemaal op m'n buik dit keer... Met een beetje mazzel kom ik dus als een soort van sidonia uit deze zwangerschap...
Ah nu al dwars. Heerlijkquote:Op woensdag 14 december 2011 12:39 schreef Phaidra het volgende:
Spannend Nanadu.
Ik was vorige week nog geen gram aangekomen met bijna 12 weken.
Zo, weer terug van de nekplooimeting. We hebben nu al een dwarsligger, de meting kon niet goed gedaan worden. Morgen nog eens terug dus! Maar op het oog zag het er goed (weinig vocht) uit.
Ja, ik vond het ook wel mooiquote:Op woensdag 14 december 2011 12:42 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ah nu al dwars. Heerlijk.
Fijn dat je al zo snel terug kunt én dat het er op het eerste gezicht goed uitziet.
+1quote:Op woensdag 14 december 2011 12:42 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ah nu al dwars. Heerlijk.
Fijn dat je al zo snel terug kunt én dat het er op het eerste gezicht goed uitziet.
Hier zitten we vlak voor de run, vandaag laatste mutatiedag (ik doe personeels en salarisadministratie) en ons vreselijk stabiele systeemquote:Op woensdag 14 december 2011 13:35 schreef covie het volgende:
hmm hoe laat had Zoë die echo ook alweer?
Ik zit echt zo erg te niksen op het werk vandaagvreselijk en heb best veel te doen, maar komt gewoon niks uit handen.
Oeh nu al een boefje. Succes morgen!quote:Op woensdag 14 december 2011 12:39 schreef Phaidra het volgende:
Zo, weer terug van de nekplooimeting. We hebben nu al een dwarsligger, de meting kon niet goed gedaan worden. Morgen nog eens terug dus! Maar op het oog zag het er goed (weinig vocht) uit.
Jup! Dat mocht wel weer eens!quote:Op woensdag 14 december 2011 14:13 schreef Kyara het volgende:
Leuk Zoë!!! Fijn dat alles goed was, dat is tenslotte toch het belangrijkste! En eindelijk weer een meiske in de lijst!!!![]()
![]()
Bestel je toch pizza?quote:Op woensdag 14 december 2011 17:08 schreef Fee-nix het volgende:
Onverwacht spannend! Succes!
Hier belt mijn mannetje net... is laat thuis. Bah, ik heb helemaal geen zin om in mijn eentje boerenkool te maken! (ik=mietje, i know).
Boerenkool heb ik in de vriezer en de aardappelpuree is zo gemaakt, dat worstje duurt dan nog het langst. Zo klaar joh. Tenzij je de boerenkool en aardappelen nog moet koken, dan zou ik er ook geen zin in hebben om dat alleen te eten.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:08 schreef Fee-nix het volgende:
Onverwacht spannend! Succes!
Hier belt mijn mannetje net... is laat thuis. Bah, ik heb helemaal geen zin om in mijn eentje boerenkool te maken! (ik=mietje, i know).
Haha, dat heb ik ook. Bij die mysterie zwangere wist ik ook al dat ik haar niet zou kennen maar toch nieuwsgierigquote:Op woensdag 14 december 2011 17:05 schreef covie het volgende:
Naast dat ik je wss niet ken, ben ik toch benieuwd wie je dan bent![]()
Ja dat willllll ik ook wellll! Maar ik had alles al klaar staan... Aardappels al geschild, boerenkool al uit het zakje...quote:
Nope, moet dus alles nog koken. Achja, het staat nu op. Ik ga het gewoon doen!quote:Op woensdag 14 december 2011 17:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Boerenkool heb ik in de vriezer en de aardappelpuree is zo gemaakt, dat worstje duurt dan nog het langst. Zo klaar joh. Tenzij je de boerenkool en aardappelen nog moet koken, dan zou ik er ook geen zin in hebben om dat alleen te eten.
Whehehe thnx voor de tip. Hoezo luie huisvrouwenquote:Op woensdag 14 december 2011 17:39 schreef Onverwacht het volgende:
Fee-nix een mixer doet wonderenscheelt je n hoop kracht, en als je de piepers en de boerenkool in een grote pan doet, heb je er ook nog eens minder afwas aan
Ja hoor, weinig bijzonderheden te melden. Beeb groeit gestaag. Gisteren en vandaag wel ziek thiuis maar dat is een staartje griep dat ik mee pak. Lief dat je het vraagt.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:11 schreef Marrije het volgende:
Bijtje, spannend allemaal. Succes met de verhuizing en alles wat erbij komt kijken.
Onverwacht, haha zelfs niet van kamer naar kamer. Wij krijgen wel wat interne verschuivingen hier in huis maar ik heb er geen haast mee. Ik heb niet meer dat gevoel dat ik perse een kamertje af moet hebben voor de baby er is. Ze komt toch eerst 3 a 6 maanden bij ons op de kamer en tegen die tijd is het weer ook wat beter om extra dakramen te plaatsen. Ik zie het wel, vind het allemaal wel best.
Kyara, bij de praktijk waar ik zit is het wel standaard, naast een echo met 8 weken om de zwangerschap te bevestigen, de termijnecho en de 20 weken echo, doen ze ook 2 groeiecho's en een liggingsecho.
Covie, balen dat je zo moe bent en blijft.
Roosje met jou ook alles goed?
Clauwheee, sterkte met de eindejaarsdrukte. Gelukkig ff een weekend er tussenuit.
Geen idee! We denken max. 4 weken ofzo??? Maar volgens een telefoon appje zou het 8 weken zijnquote:Op woensdag 14 december 2011 12:34 schreef Nanadu het volgende:
SupremeEvil gefeliciteerd!!! Enig idee hoe ver je bent?
Laten we maar even wachten tot ik een datum hebquote:Op woensdag 14 december 2011 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
SupremeEvil, wil jij eigenlijk al in de OP. Of nog even afwachten tot je een datum hebt?
Oeh Soemp, waar heb je die gehaald? Op de slingerweg?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:49 schreef Soempie het volgende:
Ik kook nooit. Hier dan ook geen voorraad. Is wel slim om het een en ander in te vriezen natuurlijk. Ga het even doorspelen aan m'n.
Hier staat het bed op klossen.Echt zo'n opluchting. Zag het al gebeuren dat we dat nog moesten doen als de weeen al begonnen zijn.
quote:Op woensdag 14 december 2011 21:19 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oeh Soemp, waar heb je die gehaald? Op de slingerweg?
Ah, goed dat ik dat weet. Dan haal ik ze als ik ook rond 37 weken ben. Of hoever was jij?quote:Op woensdag 14 december 2011 21:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Borg was ook niet nodig trouwens, maar je kunt ze niet heel vroeg al halen. Ik krijg ze nu mee tot maart.
En dit!quote:
Vorige week, dus 36 weken. Omdat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:33 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ah, goed dat ik dat weet. Dan haal ik ze als ik ook rond 37 weken ben. Of hoever was jij?toen je ze haalde?
Ahh ok! Super die info. Thanksquote:Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Vorige week, dus 36 weken. Omdat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen.
Jep. Goed dat ik dat weet.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:41 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, heb je ook kraamzorg van Careyn? Want dan krijg je nog hele lijsten met wat je allemaal wanneer moet hebben. Zal bij de rest ook wel zo zijn.
Wij hadden dat ook op zolder gehad. Slagregen noemde iemand het. Dan kwam hier door de wind vanuit een bepaalde hoek en slaat de regen zo door de muur heen. Hier was het over toen we de schoorsteen geïmpregneerd hebben..quote:Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef Fee-nix het volgende:
... En het gekke is dat we maar heel af en toe lekkage hebben. We denken dat het met de windrichting tijdens zo'n hoosbui te maken heeft. Als die precies goed (of eigenlijk dus fout) is, gaat het dus lekken op zolder... Nou, ik hoop voorlopig niet meer!
Ik hoop het ook! Er zit in ieder geval een stuk theorie en een stuk praktijk in.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:44 schreef Soempie het volgende:
Lijkt me ook een stuk prettiger.Ben benieuwd wat jullie in al die bijeenkomsten gaan doen en of jullie er echt iets aan hebben.
Heb vannacht gedroomd dat ik een probleem had, omdat ik dus niet wist hoe ik moest persen. Ging ik veel te hard, waardoor de baby m'n been in schoot. Moesten ze dat open snijden, enz. Werd een beetje met een paniekgevoel wakker: aaah, had ik maar een cursus gedaan.
quote:Op donderdag 15 december 2011 08:46 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik hoop het ook! Er zit in ieder geval een stuk theorie en een stuk praktijk in.
Je baby in je been, weird. Gelukkig kan dat in de praktijk niet.
hahaha, dan ga je vast nog wel veel gekkere dromen krijgen.quote:Ik heb ook zo stom gedroomd! Ik beviel op m'n werk en belde heel droog JD op: "Ja schat, kom je hierheen met de MaxiCosi en een pakje en rompertje?" "Hoezo dan?" "Zoonlief is geboren!".
Ik kan niet wachten.quote:Op donderdag 15 december 2011 08:57 schreef Soempie het volgende:
[..]Om dat te weten hebbben we geen cursus nodig inderdaad.
[..]
hahaha, dan ga je vast nog wel veel gekkere dromen krijgen.
+1!quote:
Lief dat je vannacht nog aan me gedacht heb! Ik heb overigens precies hetzelfde hoor.... En anderszijds is het ook juist weer handig dat er ook weer mensen zijn die het al een keer meegemaakt hebben zoals Octo, DF en Fee-nix. Juist die mix is zo fijn!quote:Op woensdag 14 december 2011 18:02 schreef Soempie het volgende:
NTS, dit is toch ook jouw eerste kindje? Of? Ik was vannacht opeens heel blij met Kyara in het topic, zo van: ik ben niet de enige LLM straks voor wie het allemaal onbekend is.
Was al bang dat het te erg zou over komenquote:Op donderdag 15 december 2011 10:52 schreef Kyara het volgende:
DF, dat weet ik. Maar iets is beter dan niets.....
en om nog ergens een posititief iets uit te halen![]()
Fijn dat je man zo kan schuiven met z'n werk, DFquote:Op donderdag 15 december 2011 10:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier net even met man overlegd. Dat hij dinsdag gaat werken ipv morgen. Dan heb ik Chris geen hele middag alleen meer. Opzich gezellig en wel te doen, maar zoals gisteren, ben ik 's avonds wel kapot. Zeker toen Chris besloot om uit de supermarkt richting de auto's te rennen buiten. En op mijn roep ik alleen een lachend koppie kreeg dat net zo hard doorrende..![]()
Dit heb ik idd ook geleerd van de vorige keer. Helaas was de lactatiekundige van mijn ziekenhuis zelfs de meest onvriendelijke van het stel! En iedereen die maar probeert je borst in de mond van de baby te proppenquote:Op donderdag 15 december 2011 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Was al bang dat het te erg zou over komen, sorry ,
Ik heb me er alleen zelf erg op verkeken. Teveel verwachtingen bij die protocollen en daardoor (te)veel vertrouwen in de verpleegkundigen. Durf in ieder geval ook je eigen mening over borstvoeding te geven, ondanks hun expertise. En regel een lactatiekundige als je het vertrouwen in de verpleging niet hebt..
Kleuter heeft ook weer voordelen. Die zijn ook weer zelfstandiger met dingen. Hoef geen luiers te verschonen, boterhammen zet je zo voor zijn neus, en hij begrijpt dat mama niet zo goed meer met de treinbaan op de grond kan spelen, maar wel spelletjes kan doen aan tafel.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:03 schreef Fee-nix het volgende:
Fijn dat je man zo kan schuiven met z'n werk, DF. En een rennende kleuter in combi met hoogzwangere mama, lijkt me geen ideale combi
. Ben ik blij dat die van mij nog niet rent!
Oja! Maar ik bedoelde het ook niet negatief hoor... hoop niet dat het zo overkwam. Alleen dat ze van je wegrennen, lijkt me lastig met zo'n dikke buik. Maar het lijkt me ook dat er veel voordelen zitten aan een iets ouder kind. Inderdaad: geen luiers verschonenquote:Op donderdag 15 december 2011 11:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Kleuter heeft ook weer voordelen. Die zijn ook weer zelfstandiger met dingen. Hoef geen luiers te verschonen, boterhammen zet je zo voor zijn neus, en hij begrijpt dat mama niet zo goed meer met de treinbaan op de grond kan spelen, maar wel spelletjes kan doen aan tafel.
Hm.. daar is bij mij niet over gerept.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Is hier trouwens iemand die mee heeft gedaan aan de Triple P studie tijdens de SEO? Dat is een onderzoek naar vroeggeboorten aan de hand van de lengte van je baarmoedermond.
Hier was ik ook benieuwd naar!quote:Op donderdag 15 december 2011 11:50 schreef Zoë23 het volgende:
kyara; hoop dat je thuis kunt bevallen zoals je graag zou willen
en waarom zie je lief 't nut van borstvoeding niet?
Ok gelukkigquote:Op donderdag 15 december 2011 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:
En negatief kwam het niet over. Die hobbelbuik is gewoon niet handig. En nu de kleine ingedaald is, voel ik me nog meer een waggelend eendje..![]()
Maar rennen gaat nog redelijk, als je kind een rijdende auto van dichtbij wil bekijken. Of het fijn voelt is een ander ding
Yupz ikkequote:Op donderdag 15 december 2011 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Is hier trouwens iemand die mee heeft gedaan aan de Triple P studie tijdens de SEO? Dat is een onderzoek naar vroeggeboorten aan de hand van de lengte van je baarmoedermond.
quote:Op donderdag 15 december 2011 12:08 schreef Soempie het volgende:
Coupe cavia.Ik heb een aantal jaar geleden eens heel kort haar gehad, maar wat heb ik daar een spijt van gehad. Er zat ook altijd zo'n dwars plukje bovenop m'n hoofd, zag er niet uit.
![]()
Joe, Breda hierquote:Op donderdag 15 december 2011 12:01 schreef SupremeEvil het volgende:
Mogguh!
Er wordt hier flink doorgekletst
Succes voor de dames en babys die vandaag 'gecheckt' worden...
Grappige dromen ook, een baby in je been![]()
Vraag me af of er meer mensen in de buurt van Breda wonen, any tips?. Wij wonen er pas sinds ruim een jaar namelijk, ik ben een import brabo
Morgen naar de dokter, vriend gaat mee. Schattig hèeigenlijk willen we heel graag zsm weten hoeveel weken we zijn. Kan de dokter ons dat vertellen?
Ja, Oosterhout hierquote:Op donderdag 15 december 2011 12:01 schreef SupremeEvil het volgende:
Mogguh!
Er wordt hier flink doorgekletst
Succes voor de dames en babys die vandaag 'gecheckt' worden...
Grappige dromen ook, een baby in je been![]()
Vraag me af of er meer mensen in de buurt van Breda wonen, any tips?. Wij wonen er pas sinds ruim een jaar namelijk, ik ben een import brabo
Morgen naar de dokter, vriend gaat mee. Schattig hèeigenlijk willen we heel graag zsm weten hoeveel weken we zijn. Kan de dokter ons dat vertellen?
Hé echt?!quote:
Maar van wie mag je het nu niet vertellen dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 12:09 schreef SupremeEvil het volgende:
JammerWe zijn zo benieuwd! Dat wordt wachten tot dinsdag bij de vk dan...
Straks is het echt al 8 weken zoals die app op mijn telefoon zegt! Dan mogen we het bijna vertellen![]()
Best lastig zo'n groot geheimpje
Hm, ok. Ik zal het nog es met JD overleggen. Kan altijd kijken hoe het zit als m'n kraampakket er is. Daar zit ook een matrasbeschermend iets in toch?quote:Op donderdag 15 december 2011 12:42 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij moet ie 2.20 ook redden kuuk, er blijft hier in elk geval nogal wat stof over aan hoofd en voeteinde..
Vind ik inderdaad ook een apart gegeven, alsof het vervolgens als het mis gaat jouw schuld is dat je weer moet vertellen dat het mis is gegaan... Of van die mensen die dan overdreven voorzichtig doen omdat je al zo vroeg verteld.... Overigens ook bij het eerder vertellen van geslacht/naam krijg je die reactie vaak. Snap ik ook niet goed, moet ik toch allemaal zelf weten of ik dat wel/niet vertel??quote:Op donderdag 15 december 2011 12:45 schreef Orea het volgende:
[..]
Valt me op dat veel mensen het wel eerder zouden willen vertellen maar het niet doen 'omdat het niet hoort'... maar waarom niet, vraag ik me dan af.... (zo ken ik ook genoeg mensen die ervoor kiezen het niet te vertellen, maar het dan alsnog wel vertellen als het misgaatdat snap ik dan niet zo...)
Ik ook, na mijn man meteen mijn moeder gebeld na de positieve test bij de eerste zwangerschap. Maar ze vond het maar vaag, zelf een testje doen, twee streepjes zien en dan weten dat je zwanger bent. Ze wilde me ook niet feliciteren maar wachten tot het echt (bevestigd) wasquote:Op donderdag 15 december 2011 12:45 schreef Orea het volgende:
[..]
Maar van wie mag je het nu niet vertellen dan?als je het wilt vertellen dan moet je het gewoon doen!! Wij hebben vorige keer en deze keer nagenoeg direct na de positieve test verteld. Nou zou ik, mocht het misgaan, er ook heel open over zijn, dus voor ons heeft het niet zoveel nut om het stil te houden.
Valt me op dat veel mensen het wel eerder zouden willen vertellen maar het niet doen 'omdat het niet hoort'... maar waarom niet, vraag ik me dan af.... (zo ken ik ook genoeg mensen die ervoor kiezen het niet te vertellen, maar het dan alsnog wel vertellen als het misgaatdat snap ik dan niet zo...)
Dat had ze kunnen goed maken bij de tweede zwangerschap, maar toen kreeg ik ook weer een lauwe reactie. Ze schrok en vroeg of het wel de bedoeling was zo snel alweer. Maar dat bleek de standaardreactie van mensen te zijn. Ok ok, het was ook snel, binnen 3 maanden na de bevalling van de eerste zwanger van de tweede. Maar wel geplandquote:Op donderdag 15 december 2011 13:11 schreef Kuukske het volgende:
Hè gets Marrije. Wat een rare reactie..
Gezellig ja, dat dat bij de tweede keer ook weer even vermeld moet worden.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:16 schreef Fee-nix het volgende:
Nou precies, wat vervelend dat je moeder destijds zo reageerde... Ik ga er maar vanuit dat het komt doordat er in haar tijd nog geen betrouwbare thuistests waren. Maar dan ben je helemaal blij en dan krijg je zo'n reactie.
Wij hebben t beide keren ook heel snel (met 4 of 5 weken) aan ouders en schoonouders verteld. En beide keren zei mijn schoonmoeder er wel even bij van 'nou dat is wel heel pril hoor, in mijn tijd vertelden we het dan nog niet'. Sja...
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:20 schreef klavertje-4 het volgende:
Wat een bleh reactie marrije!
Wij hebben het alle keren ook heel vroeg verteld en toen het dus inderdaad 2x mis ging vond ik het juist heel fijn dat mensen al op de hoogte waren en je alleen nog maar hoefde te zeggen 'het is mis'
Ja, wat een vraag. Want dat heb je echt voor het kiezen ook.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:27 schreef Fee-nix het volgende:
Volgens mij gaan heel veel mensen uit van de 'standaard dingen'. Als je na 3 mnd weer zwanger bent , zal het wel een ongelukje zijn... Maar als je dan weer langer dan twee jaar (ofzoiets) wacht, dan worden mensen ongeduldig en gaan ze vragen of je al plannen hebt.
En ook met het geslacht. Sommige mensen aan wie we vertellen dat we nog een jongetje krijgen, zeggen serieus: maar hadden jullie dan niet liever een meisje gehad? Ik blijf dat toch vreemd vinden, ik kies voor nog een kindje...
Gewoon zeggen dat je eigenlijk op een cavia gehoopt had en een beetje baalt dat het wéér niet gelukt is. Dan maar een kindje...quote:Op donderdag 15 december 2011 13:27 schreef Fee-nix het volgende:
Volgens mij gaan heel veel mensen uit van de 'standaard dingen'. Als je na 3 mnd weer zwanger bent , zal het wel een ongelukje zijn... Maar als je dan weer langer dan twee jaar (ofzoiets) wacht, dan worden mensen ongeduldig en gaan ze vragen of je al plannen hebt.
En ook met het geslacht. Sommige mensen aan wie we vertellen dat we nog een jongetje krijgen, zeggen serieus: maar hadden jullie dan niet liever een meisje gehad? Ik blijf dat toch vreemd vinden, ik kies voor nog een kindje...
Haha ja precies, dat inderdaadquote:Op donderdag 15 december 2011 14:02 schreef Troeta het volgende:
Mensen zeggen vaak maar wat, ze zijn het zelf zo vergeten en jij zit je er nog over op te fokken. Het is nooit goed, of je het vroeg of laat verteld.
ohja das ook fijnquote:Op donderdag 15 december 2011 14:11 schreef Troeta het volgende:
haha, hun verschil is veel erger nog. Apart he dat mensen dingen er uit flappen wat nergens op slaat?
Mex heeft ook mijn kleur ogen bijv. maar volgens een vriendin van mijn vriend zijn moeder, zijn het de ogen van zijn oma. (die dus echt een andere kleur bruin heeft)
Ik luister gewoon niet meer
Ik laat het meestal ook gaan inderdaad, ze kletst maar een eind weg, het zal wel en als zij daar blij van wordt om dat te roepen.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:15 schreef Troeta het volgende:
hahaha, heel herkenbaar!
Aan de ene kant denk ik: laat gaan!! als hun daar gelukkig van worden, maar soms gaan mensen aan je voorbij en dat vind ik minder prettig.
Adem in 2, 3, 4 en Uit, 2, 3, 4...quote:Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef NotTheSame het volgende:
Korte update van mijn kant want ik heb m'n huis vol met volk zitten...
Ben net thuis van het zkh, Draak doet het nog goed maar omdat ze twijfelen over de buikomtrek en het vruchtwater verminderd is krijg ik (mits Draak zichzelf niet aankondigd) volgende week een keizersnede...
Tot nu toe staat deze gepland voor de 23ste, maar omdat ik aangegeven heb dat ik ivm privéomstandigheden liever begin volgende week geholpen wil worden, gaan ze proberen om me nog in te plannen voor de 20ste of de 21ste...
Pffff... dat moet je dan maar even allemaal in je eentje managen in zo'n ziekenhuis... Gelukkig zijn mijn ouders mannu in huis dus ik ga effe bekomen van alle schrik...
Dat plaatje heeft zich in mijn inbeeldingsafdeling van m'n brein reeds gecompletteerd Soemp. Whehehe.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:31 schreef Soempie het volgende:
Ben trouwens weer goedgekeurd bij de VK. Mag ook gewoon thuis bevallen: glucose was netjes en m'n gewicht is geen probleem.![]()
Heb ook weer heel wat info meegekregen, dus dat ga ik zo eens doornemen. Net als het artikel van Oeke.
En daarna nog de stad in geweest voor een badjas: knalroze met donkerroze streepjes. Dus ik zie er straks uit als een bolle zuurstok.Hormonen zijn toch gekke dingen. Nog een paar witte sloffen met konijnenoren en het plaatje is zo'n beetje compleet.
Ik heb hier aan mee gedaan. Stelde niet zoveel voor hoor. Gewoon inwendige echo, even meten en klaar. Bij mij was de de lengte 6 cm en dat was prima dus verder geen vervolg. Maar het telt wel mee in het onderzoek.quote:Op donderdag 15 december 2011 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:20 schreef Soempie het volgende:
Jeetje, NTS, dat is inderdaad schrikken en omschakelen. Aan de andere kant wordt er nu wel een moeilijke beslissing voor je genomen, hoop dat dat wat rust geeft (ipv het tegenovergestelde). En wil me graag aansluiten bij flugel: eerste kerst als gezinnetje.
oh lieverd snap dat je het even moet laten bezinken! maar ze letten wel erg goed op jullie daar in het zh! en draak komt heerlijk buiten spelen binnenkort!!!quote:Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef NotTheSame het volgende:
Korte update van mijn kant want ik heb m'n huis vol met volk zitten...
Ben net thuis van het zkh, Draak doet het nog goed maar omdat ze twijfelen over de buikomtrek en het vruchtwater verminderd is krijg ik (mits Draak zichzelf niet aankondigd) volgende week een keizersnede...
Tot nu toe staat deze gepland voor de 23ste, maar omdat ik aangegeven heb dat ik ivm privéomstandigheden liever begin volgende week geholpen wil worden, gaan ze proberen om me nog in te plannen voor de 20ste of de 21ste...
Pffff... dat moet je dan maar even allemaal in je eentje managen in zo'n ziekenhuis... Gelukkig zijn mijn ouders mannu in huis dus ik ga effe bekomen van alle schrik...
Die krijg ik nog iddquote:Op donderdag 15 december 2011 16:08 schreef Orea het volgende:
Phaidra, fijn dat de meting goed was, heb je ook de uitslagen van het bloed al? Of krijg je die nog?
Ja ok... maar toch is dat nog keihard werken hoor. En veeeeeeel kokenquote:Op donderdag 15 december 2011 16:27 schreef Troel het volgende:
Fee-nix, maar de oudste kinderen werkten toen gewoon mee in de huishouding heEn de moeders werkten niet, die werkten thuis.
Dan nog!! Ik heb een gasfornuis met 5 pitten.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:27 schreef Troel het volgende:
Fee-nix, maar de oudste kinderen werkten toen gewoon mee in de huishouding heEn de moeders werkten niet, die werkten thuis.
Vreemd. Ik zit namelijk al 4 weken exact op de 100. Met 40 weken ga ik dus ook echt niet zover overheen. En inderdaad, gewogen met laarzen, winterkleding en eind van de dag. Ik geloof dat ze nu op 9 januari mijn 'geval' in de vergadering gaan bespreken om te kijken of er een 'uitzondering' gemaakt kan worden (als ik dan niet al bevallen benquote:Op donderdag 15 december 2011 16:11 schreef Soempie het volgende:
Kyara, dan denken we er hetzelfde over.
De VK vroeg nog wel naar de trap en ze keek ook naar m'n BMI voor de zwangerschap.Ze nam in elk geval verschillende dingen mee in haar overweging. En ik zit er net boven (met zware wandelschoenen, etc). Heb het juist nagevraagd, omdat het bij jou zo aangegeven werd. Vind het ook heel vreemd. Bijvoorbeeld met mn glucose hebben ze heel precies het protocol gevolgd en ook met het bepalen van de bloedgroep (protocol was nieuw, dus dat heeft ze nog uitgebreid besproken).
Het is dus niet zo dat ze niet op de hoogte zijn, lijkt mij...
Maar als je voor 11 kookt, maakt het niet uit of er nog een 12e mee-eetquote:Op donderdag 15 december 2011 16:44 schreef covie het volgende:
[..]
Dan nog!! Ik heb een gasfornuis met 5 pitten.
Vroegen ook een vriendinnetje gehad en daar waren ze ook met 11 in totaal thuis, en geen probleem als er vriendjes of vriendinnetjes bleven eten.![]()
(Ik was de hele dag thuis, en dacht dat ik het goed had voorbereid maar ben sowieso te laat)
Eet je je biefstuk nu helemaal doorbakken? Ik vind een medium gebakken biefstukje wel heel lekker maar daar moet ik nog een paar weekjes op wachten....quote:Op donderdag 15 december 2011 17:41 schreef Orea het volgende:
Hier Bloemkool, met rauwkost, aardappelpuree en een biefstukje![]()
Ik heb treeeeeeeeeekkk!
Volgens mij heb ik wel een idee wie het is.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:35 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Kersjes gaat!
En met Onverwacht, die kwam vandaag uit de kast geloof ik?
.
Deze had ik even gemist.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:25 schreef Kyara het volgende:
*
Orea, volgens mij ligt Kersjes nog steeds in het ziekenhuis
ohhh, wat verdrietig.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:46 schreef Onverwacht het volgende:
Dit kloontje gaat weer terug in de kast na slecht nieuws vandaag tijdens de echotoch bedankt allemaal dat dit kleine kloontje mee mocht posten afgelopen week... wie weet tot ooit!
Wat enorm verdrietig. Ook al was het onverwacht, je was net aan het idee gaan wennen dus inderdaad, misschien tot ooit.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:46 schreef Onverwacht het volgende:
Dit kloontje gaat weer terug in de kast na slecht nieuws vandaag tijdens de echotoch bedankt allemaal dat dit kleine kloontje mee mocht posten afgelopen week... wie weet tot ooit!
Fijn dat ze het goed in de gaten houden, wel schrikken zeg.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:56 schreef klavertje-4 het volgende:
Hier net weer terug van nieuwe ctg, ctg goed maar tijdens de echo weer heel weinig beweging dus morgenochtend nog een x terug
Precies dit....quote:Op donderdag 15 december 2011 19:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat enorm verdrietig. Ook al was het onverwacht, je was net aan het idee gaan wennen dus inderdaad, misschien tot ooit.
Ja! Goede tipquote:Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef Soempie het volgende:
NTS, vergeet niet nog een laatste buikfoto te maken.
Nanaduquote:Op donderdag 15 december 2011 19:18 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja! Goede tip.
Zoë dank je. Ik heb nu ook al iets op internet gevonden wat ik denk ik ga bestellen. Ik vind het gewoon supermoeilijk om de juiste spier te localiseren en te voelen of ik het echt goed doe. (En dat terwijl ik er ook al mee bij de fysio heb gelopen en toen ging het wel aardig, maar ik heb het weer laten verslonzen). En ik lees net dat van alle vrouwen die die spier trainen, zo'n 30% het verkeerd doet. Ik wil nou deze:
http://www.smartmama.nl/come-pelvic-wand/. Alleen nog ff aan de dokter vragen of je die al mag gebruiken tijdens de zwangerschap.
Nanadu wat fijn!
Ja misschien wel... Maar deze heeft een soort staafje wat beweegt tijdens de oefening en dan kan je dus ook echt zien of je het goed doet.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nanadu![]()
!!!
Ah dat ziet er handig uit fee-nix!
Opzich zou je dat ook kunnen oefenen met een tampon toch? Dat je je spieren aanspant en dan zou je dat ook als soortgelijk moeten voelen (of klinkt dat niet logisch?)
laatste loodjes moedersquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |