abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105566060
Zwangerschap en geboorte deel 881

December
25 december 2011: Deepfreeze
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy (meisje)
***04 januari 2012: Soempie en Wiebelkont***
07 januari 2012: Kyara (jongen)
28 januari 2012: IslaBonita (meisje)
29 januari 2012: Fee-nix (jongen)

11 februari 2012: CrazyMoon
14 februari 2012: klavertje-4
*** 17 februari 2012: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart 2012: Webkim
20 maart 2012: PureEvil
***21 maart 2012: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart 2012: Oeke
*** 31 maart 2012: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

07 april 2012: Asyniur (jongen)
12 april 2012: Marrije (meisje)
13 april 2012: Rixtje (jongen)
26 april 2012: Roosje84 (jongen)

02 mei 2012: Zoë23
06 mei 2012: Soohr (papa)
07 mei 2012: Sproet-je (jongen)
17 mei 2012: Sam1993
24 mei 2012: Covie

16 juni 2012: adesse
23 juni 2012: Phaidra
26 juni 2012: KatyM
26 juni 2012: Marjolijntje
29 juni 2012: bijtje84
30 juni 2012: clauwheee

4 Juli 2012: Bodpa09
6 Juli 2012: Miss-jones25
*** 8 juli 2012: mereltje en Forno ***
12 juli 2012: Fenne
12 juli 2012: Kersjes
20 juli 2012: Sonnetje85
21 juli 2012: Orea
26 juli 2012: Troeta

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  woensdag 14 december 2011 @ 09:20:46 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105566188
Wauw, wat een mooie mijlpalen vandaag van o.a. Zoë en Soempie *O*

Webkim, leuk joh! O+
KD :o :D

NTS, moeilijke keuze hoor! Ik denk dat ik ook zou neigen naar proberen voor stuitbevalling en anders keizersnee...

Zoë, hoe laat mag je? Heel veel succes en kijkplezier! Ben benieuwd naar het geslacht :D

Joehoe, Onverwacht? Hoe is het met jou?
pi_105566285
Ik ben ook wel benieuwd naar Onverwacht eigenlijk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_105566293
Zoë spannend hoor vandaag! Veel plezier!! *O* En mijlpaal *O*

Soempie llm :D *O*
Volgens mij heb je toch gewoon meldplicht vanaf dat je llm'er bent?! Zo heb ik t altijd begrepen tenminste.

*O* Voor alle andere mijlpalen *O*
pi_105566408
Goedemorgen!

*O* voor mijlpalen woensdag *O*

met een speciale vermelding voor Soempie als LLM en Zoë vandaag 20 weken echo!

Gisteravond weer partneravond van de pufclub gehad. Was wel nuttig en leerzaam. Alleen te lang op harde stoeltjes gezeten dus vandaag is het weer waggeldag.

Ik hoop ook dat de hoge bloeddruk een incidentje was trouwens, vrijdag weten we meer. Maar we hadden gister natuurlijk ook een druk programma dus dat kan er ook mee te maken hebben. Iemand vroeg ook wat als het vrijdag nou weer te hoog is of dat er dan wel eiwit in de urine wordt aangetroffen. Als dat het geval is moet ik overgedragen worden aan het ziekenhuis ivm kans op zwangerschapsvergiftiging. Maar dat verwacht ik niet echt.
pi_105566477
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Fee-nix het volgende: Ja over die prik was ik dus ook in de veronderstelling dat ze die geven als de placenta er na een half uur ofzo nog niet is. Maar bij de cursus zeiden ze dus dat dat tegenwoordig niet meer zo gaat. Nog maar eens goed navragen in het eigen ziekenhuis. Ik had ook wel zoiets van: ja, vind ik dat dan erg? Maar een medecursiste maakte toen de opmerking dat oxytocine toch een hormoon is wat je beleving kan veranderen. Het is een wee-opwekker en kan stress in je lichaam geven. En hoe zit dat dan met je beleving na de geboorte? Misschien zit je op een roze wolk, krijg je zo'n prik en voel je je daarna heel anders. Zoiets zei ze. Ik weet ook niet wat ze hiervan zelf verzonnen heeft, maar dat hormonen iets met je gemoedstoestand kunnen doen is een feit. Daarom wil ik het toch graag eerst zelf proberen.
Late reactie, maar oxytocine is ook het hormoon dat de borstvoeding op gang brengt. Wellicht helpt zo'n prik ook nog voor een goede start? Als een positief side-effect zeg maar ;). Maar ik ben het wel met je eens hoor, liever niet als het niet nodig is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 december 2011 @ 09:36:47 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105566514
*O* voor de mijlpalen

NTS, ik zou de stuitbevalling niet aangaan, maar ik heb sowieso al moeizame bevallingen.

Ja ik ben ook wel benieuwd naar overwacht.

En welkom & gefeliciteerd PE (goed onthouden?). -edit- nee dus, SE.

Zoe, veel plezier met de echo!
pi_105566559
Mooie mijlpalen vandaag! *O*

Soemp, meldplichtige met nesteldrang :D

Zoe, vandaag de SEO, spannend!

Kyara, hopelijk daalt je bloeddruk weer idd.

Over ruim een uurtje mag ik voor de nekplooimeting. Toch ook wel weer spannend...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 december 2011 @ 09:42:37 #9
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105566659
Kyara, dat snap ik ook nooit! Waarom er op pufclubjes geen fatsoenlijke stoelen staan... pfff.
Ik hoop dat alles meevalt met je bloeddruk/eiwitten de volgende keer.

Phaidra, ja dat hormoon doet heel veel dingen inderdaad.... Het blijft dus een beetje 'misschien doet het dit en misschien doet het dat met me'. Voor mij voelt het gewoon niet goed. Ik heb zelf trouwens ook weleens aan de rol van oxytocine bij bv gedacht, maar dan met betrekking tot mijn inleiding vorige keer. Toen ben ik helemaal volgepompt met dat hormoon en die borstvoeding... man, man, ik had een enorme overproductie. Misschien is dat ook wel gelinkt. Maarja, dan moeten meer moeders die zijn ingeleid hier last van hebben denk ik.

Dit net gevonden op een site: 'Een oxytocine-piek zorgt voor een gevoel van welbehagen en ontspanning. Als die piek wegvalt, kan dat voor een minder opgewekt gevoel zorgen.' Dus in mijn ogen kan je dan als die spuit is uitgewerkt somber worden. Maargoed ik ben ook geen expert :).
pi_105566671
Pff, ik heb een heel topic bijgelezen en nu vergeet ik van alles :o

SupremeEvil, gefeliciteerd met je zwangerschap! Welkom hier *O*

NTS, ik vind het dapper dat je een stuitbevalling overweegt. Een normale bevalling is al geen peanuts (denk ik), maar in stuit... Ik kan iig zeggen dat mijn zus 2x een keizersnede kreeg (spoed) en dat het herstel haar echt enorm meegevallen is. De laatste is nu 4 weken geleden en ze heeft al geen last meer van de wond. Ze verveelt zich nogal omdat ze tot 6 weken nauwelijks iets mag doen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105567087
Even een vraagje zijn die kersenpit zakken beter dan kruiken??
Zag ik ergens staan maar wie weet daar wat van?
pi_105567127
Ik ben ook geen expert wat betreft die oxytocine, maar ik vraag me wel af of zo'n 10 cc nou echt zo'n heftige reactie kan opwekken (volgens mij is niet veel meer dat je krijgt, plus dat je de hormonen van de bevalling ook nog in je heb zitten).
Hier iig geen somberheid gehad :)

NTS, lastige keuzes, hopelijk maak je de keuze die het fijst voor jou voelt!

Zoe, SEO vandaag, spannend joh!
Ben benieuwd wat het wordt, ga je dat ook hier vertellen?

En ik las nog een nieuwe zwangere, gefeliciteerd SE *O*

Bluh hier komt de misselijkheid geloof weer opzetten met 8 weken...Moest net echt moeite doen niet over te geven (zit op mn werk en hebben maar een klein pand, waar iedereen mee kan genieten, dus hopelijk hoef ik hier nooit over te geven).
Verder geen klachten gelukkig. Vorige keer had ik al weinig klachten, nu nog minder :D Hoop dus op net zo'n makkelijk zwangerschap als de vorige keer.
Oh ja alleen af en toe last van mn banden (denk ik), als ik draai in bed of opsta ofzo. Herken ik niet van de vorige keer, ook niet echt pijnlijk ofzo, gewoon gevoelig.
pi_105567232
Lekker Son, dat je niet veel last hebt. Wel balen van dat kotsgevoel -O-.
pi_105567262
SupremeEvil, wil jij eigenlijk al in de OP. Of nog even afwachten tot je een datum hebt?

Covie, geen idee. Heb nog 2 ouderwetse kruiken staan. Dacht dat die kersenpit wel lekker waren bij buikkrampjes, omdat het beter vormt. Maar voor in bed?
pi_105567271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben ook geen expert wat betreft die oxytocine, maar ik vraag me wel af of zo'n 10 cc nou echt zo'n heftige reactie kan opwekken (volgens mij is niet veel meer dat je krijgt, plus dat je de hormonen van de bevalling ook nog in je heb zitten).
Al is het niet geheel hetzelfde,
toen ik in het ziekenhuis aan infuus lag vanwege een blindedarmontsteking stond na het wisselen van de infuuszak het druppelregelaartje iets teveel open, en gelijk wordt je wazig. Er hoeft dus maar heel weinig "vreemd" spul in je te worden gespoten om effect te hebben.
pi_105567289
Ja best wel :D Hoewel t nu wel een beetje weggetrokken is gelukkig. Had mn vest uitgedaan ivm warmte, dus dat heeft misschien ook wel geholpen, al heb ik t nu weer koud :')
pi_105567453
Oh warmte. Breek me de bek niet open :'). Iedereen zit hier te rillen van de kou en ik zit te puffen van de warmte. Terwijl ik normaal de grootste koukleum ben. Hormonen O+.
pi_105567492
Heerlijk die hormonen :Y .. Ik heb een winter zonder koude voeten in bed O+
pi_105567501
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:16 schreef Kuukske het volgende:
Oh warmte. Breek me de bek niet open :'). Iedereen zit hier te rillen van de kou en ik zit te puffen van de warmte. Terwijl ik normaal de grootste koukleum ben. Hormonen O+.
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best wel :'))
Dus vandaag een warm vest aangedaan, met lange mouwen eronder, en toen had ik t net heeel warm en toen was ik ook misselijk. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad :)

En ik wil ook jullie hormonen! Mijn voeten zijn zooooo koud s avonds, dat ik mn flanellen pyjama aanmoet met dikke sokken. En dan wordt t nog niet echt snel warm ofzo...
pi_105567591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Heerlijk die hormonen :Y .. Ik heb een winter zonder koude voeten in bed O+
Die heb ik dan wel nog steeds -O-.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best wel :'))
Dus vandaag een warm vest aangedaan, met lange mouwen eronder, en toen had ik t net heeel warm en toen was ik ook misselijk. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad :)

En ik wil ook jullie hormonen! Mijn voeten zijn zooooo koud s avonds, dat ik mn flanellen pyjama aanmoet met dikke sokken. En dan wordt t nog niet echt snel warm ofzo...
25 kilo, wat knap! Goed bezig! :)
pi_105567648
Was ook wel nodig :)
Mn vriend is 40 kilo afgevallen, das helemaal erg :D
  woensdag 14 december 2011 @ 10:25:26 #22
250838 Fee-nix
pi_105567685
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:00 schreef covie het volgende:
Even een vraagje zijn die kersenpit zakken beter dan kruiken??
Zag ik ergens staan maar wie weet daar wat van?
Ik vind zo'n kersenpitzakje een beetje eng eigenlijk... Mijn tante heeft in ieder geval meegemaakt dat zo'n ding brandend uit de magnetron kwam. En t enge is nog: dat hoef je niet direct te zien. Kan ook van binnen gaan smeulen. Hier een heel topic van mensen die zo'n ding in de fik hebben gestoken (per ongeluk):
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=867477

Daarbij blijven de 'gewone' kruiken volgens mij langer warm (stond in ieder geval iets over op de uitzetlijst van mijn kraambureau: dat het de bedoeling was om een gewone kruik te kopen, omdat anderen te snel afkoelen.
pi_105567699
Laat maar zitten die kersenpittenzak :{w

Overal staat ook pas op voor verstikking, brandwonden, dat ding niet vergeten te sproeien ivm uitdroging van de pitten en ga maar door.
Afgeschreven bij deze.

edit: wow fee-nix! Dat is helemaal bizar! Nu weet ik helemaaaaaal genoeg :+ :{w
pi_105567768
Het wordt sterk afgeraden bij baby's, een kersenpittenzak. ivm plaatselijke oververhitting
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105568075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Was ook wel nodig :)
Mn vriend is 40 kilo afgevallen, das helemaal erg :D
Wowie! Echt knap.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het wordt sterk afgeraden bij baby's, een kersenpittenzak. ivm plaatselijke oververhitting
Dat is al jaren afgeraden toch? Wij hebben een aluminium kruik gekocht voor Smurf. Of nouja, voor in zn bed dan. Volgende week donderdag komt z'n kamer *draait blij rondje*. En dan kan ik gaan wassen O+.
pi_105568172
En je moet je magnetron zo schoonhouden voor zo'n kersenpitzak...
  woensdag 14 december 2011 @ 10:44:38 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105568203
Mogguh!

Welkom SupremeEvil *O*

Ik las ergens dat het vandaag mijlpalendag is *O*

Hier ook geen kersenpitzak, maar gewoon 2 kruiken van de Hema.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:01:43 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105568634
Son, ik vind het ook superknap hoor! 25 kg :Y
Jammer dat je nu zo misselijk bent

Ik vind het zo leuk, zo'n bewegende beeb in mijn buik. Ik merk ook dat hij veel actiever is als Harry in de buurt is van mijn buik. O+
pi_105568761
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:01 schreef Asyniur het volgende:
Son, ik vind het ook superknap hoor! 25 kg :Y
Jammer dat je nu zo misselijk bent

Ik vind het zo leuk, zo'n bewegende beeb in mijn buik. Ik merk ook dat hij veel actiever is als Harry in de buurt is van mijn buik. O+
Nou zooo misselijk valt ook wel weer mee hoor :)
Ik kan alles nog binnenhouden ;)

Oh en ik had nog niet *O* voor de mijlpalen, bij deze dus ;) *O*
(ik vergeet mn eigen mijlpaal al steeds :'))
  woensdag 14 december 2011 @ 11:27:00 #30
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105569360
En weer goedgekeurd...

Pies en bloeddruk helemaal in orde en inmiddels tussen 6 en 7 kilo aangekomen. Wel een extra glucosetest bij 30 weken -O- en nu ook nog even glucose en Hb geprikt. Uitslagen van afgelopen glucosetest waren wel goed trouwens, maar hij wil het even volgen geloof ik...

Verder moet ik mezelf rustig houden en goed naar m'n lichaam luisteren... Ook hier dus weer geen drol aan, iedereen zegt dat ik goed naar m'n lichaam moet luisteren en rustig aan moet doen, maar niemand geeft handvaten wat dat dan betekend :')

Zelf dus maar een modus verzinnen, ik denk dat ik morgen en overmorgen een start ga maken om te kijken hoe het gaat en dan vanaf volgende week dan 4 tot 6 uur per dag ga werken en dan ook zoveel mogelijk thuis om de rust erin te houden...

Volgens de dokter maak ik nu eenmaal grote babies en heb ik daardoor eerder last, aangezien ik nu al net zo dik ben als bij Willem toen ik met verlof ging kan hij daar best eens gelijk in hebben :+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105569768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Jij bent gewoon te mager tegenwoordig :P
pi_105569807
Nou flugeltje dat is toch niet -O- De uitslagen zijn nu goed en beter te veel testen dan te weinig denk ik dan maar.

Wat betreft het rustig houden is ook moeilijk om handvatten te geven want dat is ook voor iedereen anders :{ Maar als je echt last krijgt van iets, dus niet een steekje maar dat het je in de weg zit. En geen puf over hebt dan ga je iig te hard van stapel denk ik.
  woensdag 14 december 2011 @ 11:46:41 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105569956
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:42 schreef covie het volgende:
Nou flugeltje dat is toch niet -O- De uitslagen zijn nu goed en beter te veel testen dan te weinig denk ik dan maar.

heb je dat gore drankje wel eens gedronken? Geloof me dat is absoluut -O-
  woensdag 14 december 2011 @ 11:47:17 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105569977
Of eigenlijk eerder :r
pi_105570000
hahaha oh nee dat heb ik nooit gehad! :D

Dan een :* voor jou. Maar toch fijn dat je goed bent gekeurd O+ :D
pi_105570006
Dat scheelt weer wat kilo's! :7 #positivethinking
  woensdag 14 december 2011 @ 11:49:44 #37
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105570053
quote:
6s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:48 schreef Orea het volgende:
Dat scheelt weer wat kilo's! :7 #positivethinking
:')

Ik vond het al zo goed gaan met 6/7 kilo bij bijna 25 weken. Het zit volgens mij ook allemaal op m'n buik dit keer... Met een beetje mazzel kom ik dus als een soort van sidonia uit deze zwangerschap... :P
  woensdag 14 december 2011 @ 11:51:20 #38
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105570106
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:48 schreef covie het volgende:
hahaha oh nee dat heb ik nooit gehad! :D

Dan een :* voor jou. Maar toch fijn dat je goed bent gekeurd O+ :D
Ik ben haske goedgekeurd, Pietertje doet het helemaal prima... Gaat dus weer zo'n bonkje worden... Prikken vind ik ook helemaal niet erg, maar dat drankje.... Zie het als het drinken van pure ranja, maar dan zonder smaak, alleen zoet met een vaag nasmaakje dat je in de uren daarna ook steeds lekker op mag boeren... :Y)
pi_105570233
Flugel, balen van die extra test, maar fijn dat alles nu wel goed gaat!
Rustig houden is ook lastig te oordelen. Als je 's avonds gaar bent (harde buiken, moe, veel of juist weinig beweging van de kleine), dan weet je dat je overdag teveel hebt gedaan. Maar dat is pas achteraf. Al weet je dan ook dat je niet weer zoveel moet doen.
Of bij voorbaat zorgen voor een rustdag morgen als je vandaag druk bent. Mocht het dan meevallen kun je altijd nog een half uurtje extra aan het huishouden besteden ;)
pi_105570236
Ik zit nu op 3 kg bij (morgen) 17 weken.
Op babybytes staat bij 15 weken dit:

quote:
Jij bent gemiddeld al 2 tot 4,5 kilo aangekomen
En aangezien ik al niet meer sport sinds ik zwanger ben valt dat me mee. (Heb ook echt veel etentjes e.d. gehad)
Vanaf volgende week ga ik weer baantjes trekken dus verwacht rond de kerst alleen maar babykilo's aan te komen. :+
pi_105570554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:49 schreef flugeltje het volgende:

[..]

:')

Ik vond het al zo goed gaan met 6/7 kilo bij bijna 25 weken. Het zit volgens mij ook allemaal op m'n buik dit keer... Met een beetje mazzel kom ik dus als een soort van sidonia uit deze zwangerschap... :P
Daar hoop ik hier ook op! 8-)
pi_105570747
Hier al bijna 15 kilo erbij :') maar deze beeb is ook een stuk dikker dan dan Hannah was en ik heb veel vruchtwater :7
Bij de bv ging er vorige keer ook weer veel af, dus ik hoop daar nu ook een beetje op. Maak me er geen zorgen over eigenlijk.
Wel grappig: ik moest van de gyn eventjes vertellen aan de co-assistente hoeveel ik ooit woog (123 kilo), omdat ze het zelfs zo ongelooflijk vindt hoeveel ik ben afgevallen O+
pi_105571290
Dat valt nog best mee toch octo 15 kilo en je hoeft nog maar 2,5 week.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2011 @ 12:34:18 #44
309370 Nanadu
pi_105571310
SupremeEvil gefeliciteerd!!! Enig idee hoe ver je bent?

Kyara hopen dat vrijdag alles goed is met je bloeddruk, heb je verder klachten?

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal 12 kg aangekomen, maar ben ik ook bijna 4 wkn te vroeg bevallen en hoor altijd dat je vooral in de laatste weken veel aankomt. Ik ben benieuwd wat het deze keer wordt. Ik hou het wel goed in de gaten, want ik heb al licht overgewicht van mijzelf ;(

Morgen de echo :) Tot nu toe zijn de dagen wel snel gegaan, maar merk dat ik nu wel zenuwachtig wordt of alles goed zit :@ Ik heb de echo pas aan het eind van de dag, moet eerst tot 16.00 werken en om 17.15 echo.
pi_105571453
Spannend Nanadu :Y.

Ik was vorige week nog geen gram aangekomen met bijna 12 weken.

Zo, weer terug van de nekplooimeting. We hebben nu al een dwarsligger, de meting kon niet goed gedaan worden. Morgen nog eens terug dus! Maar op het oog zag het er goed (weinig vocht) uit :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105571546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:39 schreef Phaidra het volgende:
Spannend Nanadu :Y.

Ik was vorige week nog geen gram aangekomen met bijna 12 weken.

Zo, weer terug van de nekplooimeting. We hebben nu al een dwarsligger, de meting kon niet goed gedaan worden. Morgen nog eens terug dus! Maar op het oog zag het er goed (weinig vocht) uit :).
Ah nu al dwars. Heerlijk :D.
Fijn dat je al zo snel terug kunt én dat het er op het eerste gezicht goed uitziet.
pi_105571727
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Fijn dat je al zo snel terug kunt én dat het er op het eerste gezicht goed uitziet.
Ja, ik vond het ook wel mooi :D. Duidelijk een kind van z'n ouders.. ;)

Wel heeel veel fotootjes meegekregen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105571983
Ik ga ook even wat rustiger aan doen denk ik.. Zit nu bijna op de 12 weken en ben echt moe. En te druk. Gisteren moest ik ook weer van 8.00 tot 23.30 :@ aan de bak en dat bekoop ik vandaag. Misselijk, hoofdpijn en buikpijn. Komend weekend lekker een weekend weg en even bijkomen, want voor en na kerst heb ik ook geen extra dagen vrij.

Gefeliciteerd SE!

Phaidra fijn dat je zo snel weer heen kunt en het er op het eerste oog goed uitzag.

Dinsdag heb ik de combinatietest. Spannend toch wel.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 14 december 2011 @ 12:58:25 #49
250838 Fee-nix
pi_105572022
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

+1 :)
pi_105572027
En Zoe succes!!
pi_105572316
Clauw, wat een lange dag :o.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:08:57 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105572342
Ik zit al op +15kg nu. Maar goed, das een beetje eigen schuld en een beetje schuld door inactief ivm bekkenproblemen. Gaat er wel weer af...

Phaidra :D

clauwheee, wordt dan zeker tijd dat je het war rustiger aan gaat doen :Y
pi_105572428
Ik ben met 12 weken tot nu toe 2,5 kilo afgevallen, ook niet echt tof :( Stomme misselijkheid. Ik eet met pijn en moeite mn maaltijden. Maarja, ik hoop dat dat met een paar weken ook beter gaat.

Vanavond met een vriendin naar Wicked. Heb gevraagd of ik morgen een uurtje later mag beginnen op mn werk, ik trek het anders echt niet :') Als ik uberhaupt al de hele musical wakker kan blijven..

*O* voor de mijlpalen, Zoë spannende echo vandaag!

Clauwheee maakt te lange dagen en Phaidra, fijn van de positieve vooruitzichten!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_105572500
Ik heb al best een buik en ging ook met trillende benen op de weegschaal gister. Maar ook geen gram nog :D

Ja ga ik ook doen. Eindejaarsdrukte enzo, maar die trek ik nu toch iets minder makkelijk, hèhè..
pi_105573363
hmm hoe laat had Zoë die echo ook alweer?

Ik zit echt zo erg te niksen op het werk vandaag :@ vreselijk en heb best veel te doen, maar komt gewoon niks uit handen.
pi_105573710
clauwheee, zulke lange dagen zijn al slopend voor mensen die niet zwanger zijn joh.

En Flugel moet ook rustig aan doen. Heb je toch goed bedacht, 4-6 uur werken? En inderdaad denken aan de dagen dat je thuis kunt werken, kun je tussendoor ook nog even gaan liggen.

Zoe heeft zo te lezen een heel drukke dag vandaag. Ben ook benieuwd naar de echo. *O*

Octo, jeetje zeg, wat knap dat je zoveel bent afgevallen. Ik was je al eens tegen gekomen in het dieet-topic geloof ik. Als ik dan nu die foto in het zwembad zie...echt zo goed! En Son en d'r vriend ook. _O_
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105573769
ik ben ook benieuwd naar Zoë! Spannende dag vandaag. Net even terug gelezen. Aan het eind van de middag zou ze iets laten weten.

Ik denk dat ze een jongetje krijgt :P
pi_105574309
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:35 schreef covie het volgende:
hmm hoe laat had Zoë die echo ook alweer?

Ik zit echt zo erg te niksen op het werk vandaag :@ vreselijk en heb best veel te doen, maar komt gewoon niks uit handen.
Hier zitten we vlak voor de run, vandaag laatste mutatiedag (ik doe personeels en salarisadministratie) en ons vreselijk stabiele systeem :') ligt er precies vandaag uit :') 't is bijna elke maand hetzelfde liedje...

Dus ik zit ook maar veel te niksen :P want ik kan niets! Ondanks dat ik eigenlijk omkom in het werk nog...
pi_105574530
Phaidra, lekker eigenwijsje dus O+ Maar inderdaad fijn dat het er goed uitziet en dat je morgen al terug kunt!

Clauwhee, denk je nog wel een beetje aan jezelf en aan je kleintje :*

Hier is er iets van 15 kg bij geloof ik. Op zich wel redelijk netjes gezien de omvang van mijn buik. Hoop alleen wel wat het er straks snel weer af is, liefst het dubbele eigenlijk :+

Ik ben ook benieuwd of Zoë's voorgevoel klopt!

SUcces voor de werkende dames die geen zin meer hebben of last hebben van instabiele ict }:|
pi_105574592
Wat lief allemaal haha :*

Wat eerder op de iPad dan verwacht, erg moe dus lig nu ff op bed
(boodschappen oid doen we vanaaf wel)
Ik trok t niet meer :9

Enorm zenuwachtig vanmorgen :@
Beeb is helemaal goed gekeurd O+
gevraagd hoe hij/zij lag omdat ik rechts de bm boller vind aanvoelen dan links.
Hij/zij ligt met 't hoofdje richting linkerbekken en dan langs mn rechterkant omhoog, en dan nog n beetje schuin ofzo. Hierdoor kon die vrouw die de echo deed 't soms moeilijk onderzoeken :P met als gevolg t nodige gepor van haar kant in m'n buik, en trappen van de beeb terug. (veel buikpijn erna.. Kon ff bijna niet lopen maar goed)

Moederkoek zat wel dicht bij de baarmoedermond, maar lag er niet in/voor? Dus opzich niet erg. En ik draag t kindje naar binnen zei ze.

En 't geslacht.. Ik dacht al vanaf dag 1 een meisje.. En dat klopt ook :D

Helemaal happy met alles *O*

Lang verhaal weer..veel indrukken pff.. Maar echt super mooi :*

Las iets over gewicht enz, wel knap van 't afvallen!

En clauwhee rustig aan :*!
pi_105574628
Ik werk op de afdeling ICT :')

Maar bij ons draait alles netjes, geen problemen vandaag gelukkig :P
pi_105574630
Een meisje *O* Leeeeuuuk!! Fijn dat alles goed was!
pi_105574635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:39 schreef Phaidra het volgende:

Oeh nu al een boefje. Succes morgen! :*
pi_105574649
oooooooh ik lees alleen maar een meisje zoë de rest lees ik zo :D

Leueueuek! *O*

Edit: Wat betekend naar binnen dragen :?
  woensdag 14 december 2011 @ 14:13:00 #65
250838 Fee-nix
pi_105574717
Zoe een meisje!! *O* Wat leuk zeg! En wat heerlijk dat alles er goed uit ziet! En je draagt dus naar binnen, vandaar nog geen enorme bol ;). Maar straks ga jij een KD-tje doen ;).

Clauwhee rustig aan he!

En covie ga eens aan het werk! ~O> :P :*
pi_105574718
Leuk Zoë!!! Fijn dat alles goed was, dat is tenslotte toch het belangrijkste! En eindelijk weer een meiske in de lijst!!! *O* *O* *O*
  woensdag 14 december 2011 @ 14:13:40 #67
250838 Fee-nix
pi_105574743
quote:
17s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:13 schreef Kyara het volgende:
Leuk Zoë!!! Fijn dat alles goed was, dat is tenslotte toch het belangrijkste! En eindelijk weer een meiske in de lijst!!! *O* *O* *O*
Jup! Dat mocht wel weer eens! ;) *O*
pi_105574809
Oooh, wat leuk, een meisje!!! *O* *O* En helemaal goedgekeurd. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105574885
Haha :D

Covie: dat t wat meer naar binnen groeit zegmaar ipv naar voren. Dat komt later.

Fee-nix haha bol komt svonds wel tevoorschijn maar overdag nog niet echt
pi_105575115
Oooh Zoe een meiske! Leuk leuk! En fijn dat alles goed is *O*
pi_105575186
Fijn dat alles goed was Zoë!! *O* En een meiske O+, leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 december 2011 @ 14:27:34 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105575222
Zoë, wat fijn dat alles goed is! En een meiske! O+
pi_105575254
Zoe, fijn dat alles goed is! :Y en meisjes zijn de bom O+
pi_105575263
Wat leuk Zoë, een meisje! O+
Fijn dat alles goed was!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_105575373
:D erg lief. Dankjewel

Nu lekker slapen hihi :*
pi_105575654
Zoe fijn dat alles goed was en een meisje *O*
Als je uitgeslapen bent kun je helemaal los op de meisjeskleding..

Voor de goede echo van Troeta *O*

SupremeEvil welkom *O*

Mijlpalendag *O*
Vandaag 21 weken *O*

En voor iedereen :*
pi_105575749
Ik heb een adhd-ertje in m'n buik.

Word moe! 8)7

En m'n bekken kraakt/ knakt bij het omdraaien in bed. Hoop dat het nut heeft en dat de baby er dan straks zo'n beetje uit zal vallen. :P
  woensdag 14 december 2011 @ 15:07:16 #78
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105576756
Zo, daar zijn we weer...
Vanmorgen me ff lekker laten optutten bij de kapper, zodat ik zonder al te veel uitgroei in het kraambed lig ;) .
Ondertussen is de poetsploeg hier in huis weer aan de slag gegaan, en die heb ik net maar eens het huis uitgewerkt.
Ze komen gewoon elke week met 2 man, alsof wij hier zo'n rommelmakers zijn :') !

*O* *O* *O* *O* *O*
Voor alle mijlpalen!

En speciaal voor Soempie
*O* *O* *O* *O* *O*
MELDPLICHT!

Zoë wat fijn dat de echo goed was, en een meisje O+ ! Lekker tutten enzo!

Nou ga ik ff terug naar bed... Op één of andere manier ben ik toch wel weer een beetje heul erg moe :O .
pi_105576852
Je mag een van de twee wel deze kant op sturen de volgende keer. O-)

Ik zit hier met nesteldrang, maar ben te beroerd om wat te doen. Heel frustrerend. Ga zo maar weer in bed liggen denk ik.

Slaap lekker NTS! :z
pi_105576873
Het ligt gewoon aan het weer.

'S morgens lijkt het wel of ik aan mijn bed vastgenageld zit, mijn lichaam weigert er gewoon uit te gaan, ook al lig ik er 's avonds al om 21.00 uur in.

De hele dag door gapen als een dolle, maar als ik thuis ben 's avonds heb ik toch weer energie voor 10. :{

Ben nu ondertussen gewoon aan het werk geslagen hoor :*

Volgens mij hebben er meer last van.
pi_105577698
Ik ga proberen jullie iets beter bij te houden, maar jullie schrijven ook zo veel! ;) wel gezellig natuurlijk.

Zoe gefeliciteerd met de goede 20-weken echo! Fijn zeg dat alles goed is. En een meisje wat leuk! O+

Wij zijn inmiddels een beetje gewend aan het idee dat er twee baby's in mijn buik zitten. Het is echt even omschakelen geweest, alles wordt zo anders! Maar we zijn er vooral heel erg blij mee, wat bijzonder om mee te mogen maken.
Ik ben overgedragen door de vk naar de gynaecoloog en daar ben ik gisteren voor het eerst geweest. Elke vier weken moet ik daar in het ziekenhuis op controle komen, en elke keer zal er heel even met en wat ouder echoapparaat naar binnen gegluurd worden om de groei van Baby en Baby in de gaten te houden. Verder moest ik volop aan een dubbele dosis foliumzuur voorlopig, en ijzertabletten vanwege te laag hb. Heb ik eigenlijk altijd maar nu natuurlijk helemaal.
Zaterdagmiddag krijgen we de nekplooimeting. En de 20-weken echo is ook al ingeplant op 11 februari.
Ondertussen maak ik me soms wel wat te druk want ik zit middenin een verhuizing. Over drie weken gaan we over dus ik ben thuis aan het inpakken, in het nieuwe huis gaat van alles half mis en stresserig en moet opgelost worden. Nou ja niet erg rust-bevorderend dus. Ik ben blij als het januari is zeg maar ;)
En ik zwel intussen ook rustig al op :{ ik ben nu 12 weken maar mijn buik doet anders vermoeden.

Zo nou dat was even mijn relaas. Ik ga proberen wat frequenter hier te komen :)
  woensdag 14 december 2011 @ 15:39:59 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105577966
Zoe, een meisje, wat leuk!! Fijn dat alles er goed zag.
  woensdag 14 december 2011 @ 15:59:57 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105578700
bijtje, logisch dat je het spannend vindt! en dan ook nog een verhuizing erbij! Petje af hoor :Y
  woensdag 14 december 2011 @ 16:11:53 #84
250838 Fee-nix
pi_105579201
Nou idd bijtje, t lijkt mij ook even een hele omschakeling! Maar ook heel bijzonder, zoals je zelf al zegt! Ga je ook buikfoto's in het daarvoor bedoelde topic zetten? :) Ben wel nieuwsgierig ;).
En die verhuizing! Pfff, gelukkig doen jullie dat vroeg in de zwangerschap :). Veel succes ermee!
pi_105579741
Ik zag een roze echo voor Zoë gefeliciteerd *O*
Ik zag ook dat de 'woensdagblues' volop toeslaat, oftewel het geen zin meer hebben of niets uitvoeren... Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel wat doen _O- anders zou de wereld bijna stilliggen.

Verhuizen tijdens een zwangerschap, ik doe het nooooooooooooooooooooooooooooooit meer! zelfs niet van de ene kamer naar de andere... ik weiger, doe ut niet! Wat een stress zeg, en eer je alles op de plek hebt waar je het echt hebben wil, sleurt je peuterendekleuter (want je beeb is dan inmiddels al geboren) alles weer naar een andere plek... ;)

Morgen termijn echo, op van de zenuwen... zou t goed gaan ? Gister intake gehad afgesproken is al dat er een CEO komt rond de 20 weken, en minimaal 2 groei-echo's rond de 26/28e week en rond de 32/33e week. Afhankelijk van de CEO eventueel vanaf 30 weken wekelijks een 'gluurmoment' maar dat is voor dan... voor nu eerst morgen!
toen n kip n ei legde, en dit ei na veel gekneuter toch n kuiken bleek te worden....
pi_105580013
Pfff, Bijtje, verhuizen tijdens je zwangerschap. Moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Hoop dat je ook foto's in het buikentopic gaat plaatsen, ben wel benieuwd O+

Welterusten voor iedereen die nog een dutje gaat doen. Ik heb manlief vanochtend weer naar het station gebracht, dit keer pas om 9 uur dus daar nog even boodschappen gedaan en wakker gebleven. Maar om 11 uur toch maar weer even mijn bed in geklauterd voor een dutje. Wel lekker dat het kan.

Soempie :*

Onwerwacht, spannend morgen! Kom je dan ook uit de kast? Wel veel echo's trouwens! Heeft dat een speciale reden want standaard is het niet geloof ik. Met CEO bedoel je SEO (structureel echoscopisch onderzoek) neem ik aan? Of komt er echt een chief executive officer bij je langs met 20 weken? ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 16:50:43 #87
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105580877
Onverwacht, ik heb nu een gevoel wie je bent... Ik ga je niet PM'en hoor, merk het wel als je er straks aan toe bent... :* Fijn dat ze alles goed in de gaten houden en ik hoop met je mee dat morgen alles goed is....

Zoe een meiske *O*
pi_105581515
Spannend Onverwacht. Succes morgen!
pi_105581563
Zo toch nog best nuttig geweest! :D

Nu naar huis en een hapje over de grens eten (fish&chips :+ )

Onverwacht fijn dat het goed gaat, wel veel echo's, spannen morgen!
Naast dat ik je wss niet ken, ben ik toch benieuwd wie je dan bent :o *O*
  woensdag 14 december 2011 @ 17:08:16 #90
250838 Fee-nix
pi_105581673
Onverwacht spannend! Succes!

Hier belt mijn mannetje net... is laat thuis }:| . Bah, ik heb helemaal geen zin om in mijn eentje boerenkool te maken! (ik=mietje, i know).
pi_105581763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:08 schreef Fee-nix het volgende:

Hier belt mijn mannetje net... is laat thuis }:| . Bah, ik heb helemaal geen zin om in mijn eentje boerenkool te maken! (ik=mietje, i know).
Bestel je toch pizza? :Y) :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 14 december 2011 @ 17:11:09 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105581794
Bijtje, spannend allemaal. Succes met de verhuizing en alles wat erbij komt kijken.

Onverwacht, haha zelfs niet van kamer naar kamer. Wij krijgen wel wat interne verschuivingen hier in huis maar ik heb er geen haast mee. Ik heb niet meer dat gevoel dat ik perse een kamertje af moet hebben voor de baby er is. Ze komt toch eerst 3 a 6 maanden bij ons op de kamer en tegen die tijd is het weer ook wat beter om extra dakramen te plaatsen. Ik zie het wel, vind het allemaal wel best.

Kyara, bij de praktijk waar ik zit is het wel standaard, naast een echo met 8 weken om de zwangerschap te bevestigen, de termijnecho en de 20 weken echo, doen ze ook 2 groeiecho's en een liggingsecho.

Covie, balen dat je zo moe bent en blijft.

Roosje met jou ook alles goed?

Clauwheee, sterkte met de eindejaarsdrukte. Gelukkig ff een weekend er tussenuit.
  woensdag 14 december 2011 @ 17:13:33 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105581927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:08 schreef Fee-nix het volgende:

Boerenkool heb ik in de vriezer en de aardappelpuree is zo gemaakt, dat worstje duurt dan nog het langst. Zo klaar joh. Tenzij je de boerenkool en aardappelen nog moet koken, dan zou ik er ook geen zin in hebben om dat alleen te eten.
  woensdag 14 december 2011 @ 17:14:40 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105581982
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:05 schreef covie het volgende:

Naast dat ik je wss niet ken, ben ik toch benieuwd wie je dan bent :o *O*
Haha, dat heb ik ook. Bij die mysterie zwangere wist ik ook al dat ik haar niet zou kennen maar toch nieuwsgierig :7
pi_105582183
Onverwacht hihi nee ik kan het ook nu al niemand aanraden om te gaan doen ;) ik wil veel meer doen dan ik mag/kan. Dan moet ik het een ander vragen, die doet het dan net niet zoals ik het zelf zou doen. En daar wordt ik dan weer een beetje hormonaal-opstandig van :@

Fee-nix en Kyara, ik zal binnenkort een foto in het daarvoor bestemde topic plaatsen. Heb bij mijn dochter ook een hele collage gemaakt van elke week, zo leuk om later terug te zien.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat worden, die buik. Ik was al best 'flink' met 1 kindje erin. Dus ik vrees ergens dat ik over tien weken mijn tenen niet meer kan zien :o maar we gaan het zien.
  woensdag 14 december 2011 @ 17:21:49 #96
250838 Fee-nix
pi_105582337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

Bestel je toch pizza? :Y) :D
Ja dat willllll ik ook wellll! Maar ik had alles al klaar staan... Aardappels al geschild, boerenkool al uit het zakje...

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Boerenkool heb ik in de vriezer en de aardappelpuree is zo gemaakt, dat worstje duurt dan nog het langst. Zo klaar joh. Tenzij je de boerenkool en aardappelen nog moet koken, dan zou ik er ook geen zin in hebben om dat alleen te eten.
Nope, moet dus alles nog koken. Achja, het staat nu op. Ik ga het gewoon doen! *O* :P

Maar het is gewoon zo dat mijn man en ik bij veel gerechten een vaste taakverdeling hebben. En hij is van het stampen en de jus maken! En nu moet ik dat zelf doen! Terwijl ik normaal van het worst snijden ben, hahaha. Dusssssss. Aanstellerij ik weet het!
pi_105582915
Fee-nix een mixer doet wonderen ;) scheelt je n hoop kracht, en als je de piepers en de boerenkool in een grote pan doet, heb je er ook nog eens minder afwas aan _O-
toen n kip n ei legde, en dit ei na veel gekneuter toch n kuiken bleek te worden....
  woensdag 14 december 2011 @ 17:45:04 #98
250838 Fee-nix
pi_105583062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:39 schreef Onverwacht het volgende:
Fee-nix een mixer doet wonderen ;) scheelt je n hoop kracht, en als je de piepers en de boerenkool in een grote pan doet, heb je er ook nog eens minder afwas aan _O-
Whehehe thnx voor de tip. Hoezo luie huisvrouwen ;).
  woensdag 14 december 2011 @ 17:48:05 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105583131
Ik doe de piepers en boerenkool altijd in dezelfde pan! :D
De enige stamppot waarbij ik dat niet doe, is bij zuurkoolstamppot want dan krijg je je aardappels nooit gaar :N
Fee-nix, frietjes zijn ook heel lekker :Y
En als je de aardappels onder water in de koelkast zet en de boerenkool gewoon in een bak (of terug in het zakkie) dan houdt zich dat best nog een dagje hoor ;)

Onverwacht, spannend hoor morgen! Ben je wel al aan het idee gewend?
ben wel heel nieuwsgierig wie je dan bent :@
pi_105583209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:11 schreef Marrije het volgende:
Bijtje, spannend allemaal. Succes met de verhuizing en alles wat erbij komt kijken.

Onverwacht, haha zelfs niet van kamer naar kamer. Wij krijgen wel wat interne verschuivingen hier in huis maar ik heb er geen haast mee. Ik heb niet meer dat gevoel dat ik perse een kamertje af moet hebben voor de baby er is. Ze komt toch eerst 3 a 6 maanden bij ons op de kamer en tegen die tijd is het weer ook wat beter om extra dakramen te plaatsen. Ik zie het wel, vind het allemaal wel best.

Kyara, bij de praktijk waar ik zit is het wel standaard, naast een echo met 8 weken om de zwangerschap te bevestigen, de termijnecho en de 20 weken echo, doen ze ook 2 groeiecho's en een liggingsecho.

Covie, balen dat je zo moe bent en blijft.

Roosje met jou ook alles goed?

Clauwheee, sterkte met de eindejaarsdrukte. Gelukkig ff een weekend er tussenuit.
Ja hoor, weinig bijzonderheden te melden. Beeb groeit gestaag. Gisteren en vandaag wel ziek thiuis maar dat is een staartje griep dat ik mee pak. Lief dat je het vraagt.
pi_105583606
Wie weet wat dat stampen teweeg gaat brengen, fee-nix. :P (maar dat is nog een beetje te vroeg zie ik nu..)

Bijtje, leuk dat je je weer aan gaat sluiten hier. Kun je tijdens de -voorbereidingen voor de- verhuizing het topic ook mooi gebruiken als een soort stressballetje.

Onverwacht, spannend morgen!

NTS, dit is toch ook jouw eerste kindje? Of? Ik was vannacht opeens heel blij met Kyara in het topic, zo van: ik ben niet de enige LLM straks voor wie het allemaal onbekend is. :D
  woensdag 14 december 2011 @ 18:16:42 #102
348178 NotTheSame
pi_105584026
Soemp, wees gerust, voor mij is dit ook allemaal de eerste keer, je staat er niet alleen voor ;) !

* NotTheSame gaat ff lasagne in de oven mikken, hubbie ik heb honger :Y) !

Ow btw, over eten gesproken, hier ligt dus voor de hele winter al de stamppot in de vriezer. Ondertussen kook ik nog eens extra veel zodat ik van ons avondeten vaak ook nog een bordje (of twee) de vriezer in kan mikken. Zo heb ik toch het gevoel dat (8> en ik niet gaat verhongeren als de beeb zich aandiend/er is/en de tijd erna O-) . Even bakje in de *ping* en eten :Y) .
Maar ook mocht ik toch een ks krijgen en een paar dagen in het zkh liggen, dan weet ik dat (8> niet hoeft te koken.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:30:35 #103
250838 Fee-nix
pi_105584509
Slim NTS!

Soempie :D dat is nog niet de bedoeling idd!

Maar i did it! *O* . Jesper en ik hebben het al op. En hubbie is nog steeds niet thuis.
pi_105585187
Pff niet bijgelezen, intensief dagje geweest.

Ik voelde al een aantal dagen de baby wat minder en merkte juist wel vaker harde buiken ook op hele rustige momenten. Vanmiddag toch maar de vk gebeld, daar mocht ik even langs komen. Zodra zij aan mijn buik voelde werd die meteen weer hard. Het hartje klonk wel goed maar ze wilde toch een ctg. Dus door naar het ziekenhuis en daar een half uur aan de ctg gelegen. Hartje klopte goed en regelmatig maar ik schrok best hoeveel harde buiken er geregistreerd werden. Bij nabespreking bij de gyn vond hij het hartje en conditie van de baby goed, maar wel vrij veel harde buiken. Hij heeft met een echo gekeken naar de lengte van de baarmoedermond ivm vroeggeboorte maar dat zag er allemaal prima uit. Conclusie: niets aan de hand, goed dat ik aan de bel trok en zelf alert blijven. En meer rust nemen. Ik weet nog niet precies hoe, ik werk al halve dagen ivm rust maar daar ga ik morgen wel over verder denken. Nu met beentjes op de bank en niets meer vanavond.

Zo mega egopost maar ik heb geen energie om terug te lezen sorry. Een :* voor iedereen die m kan gebruiken.
pi_105588129
Zoe, gefeliciteerd! Een meisje *O*
Klavertje, gelukkig is alles ok!

Verder niet alles onthouden, maar een *O* *O* *O* voor alle mijlpalen!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:34 schreef Nanadu het volgende:
SupremeEvil gefeliciteerd!!! Enig idee hoe ver je bent?
Geen idee! We denken max. 4 weken ofzo??? Maar volgens een telefoon appje zou het 8 weken zijn :') :o
Die gaat uit van eerste dag van de laatste menstruatie, die was 25 oktober...

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
SupremeEvil, wil jij eigenlijk al in de OP. Of nog even afwachten tot je een datum hebt?
Laten we maar even wachten tot ik een datum heb :)

Ik heb trouwens nu sinds de test dinsdag (13-12-'11 O+) soort van steekjes/krampjes, is that a good thing? Ik ga dr maar vanuit dat het hoort.

[ Bericht 5% gewijzigd door SupremeEvil op 14-12-2011 20:07:36 ]
pi_105590175
Bijtje kan me voorstellen dat het even druk is. En 2 kleintjes levert nog wat extra dingetjes op..
Kom maar gezellig hier je stress weg-tikken ;)

Onverwacht, succes morgen!

Klavertje, rustig aan dan maar. Hopelijk trekken de harde buiken dan meer weg. Fijn dat ze je in ieder geval gerust hebben kunnen stellen.

SE, krampjes en steekjes kan betekenen dat er actie is. Ik had het bij de 1e vanaf zo'n 8 dagen na de eisprong, maar bij de 2e helemaal niet.

NTS, hier ook voorraadjes in de vriezer. Maar die verdwijnen ook weer op de dagen dat we niet zo'n zin hebben om te koken.. Hopelijk blijft er wat over tegen de tijd dat de kleine er is ;)
pi_105591573
Ik kook nooit. Hier dan ook geen voorraad. Is wel slim om het een en ander in te vriezen natuurlijk. Ga het even doorspelen aan m'n O+.

Hier staat het bed op klossen. *O* Echt zo'n opluchting. Zag het al gebeuren dat we dat nog moesten doen als de weeen al begonnen zijn.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:53:45 #108
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_105591837
@ Klavertje, goed dat de vk dit alles serieus neemt, is toch belangrijk! Fijn dat alles iig goed is ! scheelt weer een hoop stress. Doe lekker rustig aan nu :Y

Hier een kleine voorraad boerenkool/erwtensoep in de diepvries, en 1 bakje zuurkool.
Boerenkool heb ik toevallig zondag geprobeerd, en smaakt prima uit de diepvries ^O^

Binnenkort mag Hubbie nog wat erwtensoep maken voor hemzelf, want ik had 2 pakjes gekocht van Honig voor de erwtensoep bij de action (scheelt de helft met de winkelprijs !) Maar eerst nog ff wat diepvriesbakjes regelen ;)
pi_105593080
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:49 schreef Soempie het volgende:
Ik kook nooit. Hier dan ook geen voorraad. Is wel slim om het een en ander in te vriezen natuurlijk. Ga het even doorspelen aan m'n O+.

Hier staat het bed op klossen. *O* Echt zo'n opluchting. Zag het al gebeuren dat we dat nog moesten doen als de weeen al begonnen zijn.
Oeh Soemp, waar heb je die gehaald? Op de slingerweg?
pi_105593500
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:19 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oeh Soemp, waar heb je die gehaald? Op de slingerweg?
:Y

Borg was ook niet nodig trouwens, maar je kunt ze niet heel vroeg al halen. Ik krijg ze nu mee tot maart.
  woensdag 14 december 2011 @ 21:27:53 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105593516
klavertje, fijn dat alles goed was :Y
pi_105593553
En als je thuis wilt bevallen kun je er gelijk zo'n ondersteek halen. :Y
pi_105593832
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

:Y

Borg was ook niet nodig trouwens, maar je kunt ze niet heel vroeg al halen. Ik krijg ze nu mee tot maart.
Ah, goed dat ik dat weet. Dan haal ik ze als ik ook rond 37 weken ben. Of hoever was jij? :@ toen je ze haalde?
  woensdag 14 december 2011 @ 21:34:04 #114
250838 Fee-nix
pi_105593848
Klavertje dat is wel even stressen zeg. Gelukkig was alles goed. Nu rustig aan maar!

SE krampjes heb ik ook bij beide zwangerschappen in het begin last van gehad. Het is vanbinnen allemaal aan het werk :). Innestelen/baarmoeder oprekken, kan allebei volgens mij. Het stomme is: als ik krampjes had, maakte ik me druk, maar als ze vervolgens weg waren en ik helemaal niks meer voelde maakte ik me ook druk ;).

Wij hebben alleen een klein voorraadje eten in de diepvries voor Jesper. Voor onszelf hoeft het van mij ook niet zo... Vind koken bijna nooit vervelend of veel werk. (Ja vanavond was een uitzondering :P).

Het was helemaal een kloterig avondje trouwens... Na het eten ging ik boven nog even de was afhalen, kom ik erachter dat het door de keiharde regen en wind heeft gelekt op zolder. Groot stuk vloer zeiknat, onder de hometrainer en onder het logeerbed. En laten we onder het logeerbed nou net nog een tweepersoonbed (uit elkaar gehaald) hebben liggen. Dus alles moest van z'n plek. Gelukkig was hubbie er weer om te helpen. Pfff. En het gekke is dat we maar heel af en toe lekkage hebben. We denken dat het met de windrichting tijdens zo'n hoosbui te maken heeft. Als die precies goed (of eigenlijk dus fout :P) is, gaat het dus lekken op zolder... Nou, ik hoop voorlopig niet meer!

Nu lekker naar bed. Truste!
pi_105593858
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:27 schreef Asyniur het volgende:
klavertje, fijn dat alles goed was :Y
En dit!
pi_105593876
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:33 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ah, goed dat ik dat weet. Dan haal ik ze als ik ook rond 37 weken ben. Of hoever was jij? :@ toen je ze haalde?
Vorige week, dus 36 weken. Omdat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen. :Y
pi_105593930
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Vorige week, dus 36 weken. Omdat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen. :Y
Ahh ok! Super die info. Thanks :*
pi_105594260
Kuuks, heb je ook kraamzorg van Careyn? Want dan krijg je nog hele lijsten met wat je allemaal wanneer moet hebben. Zal bij de rest ook wel zo zijn. :Y
pi_105594673
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:41 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, heb je ook kraamzorg van Careyn? Want dan krijg je nog hele lijsten met wat je allemaal wanneer moet hebben. Zal bij de rest ook wel zo zijn. :Y
Jep. Goed dat ik dat weet. :D
pi_105604667
Thnx voor jullie medeleven!

Merk dat het me toch meer bezig houdt dan ik hoopte. Vanavond om 9 uur gaan slapen van vermoeidheid, tegen 12 uur wakker en nu nog steeds wakker :s het helpt ook niet echt mee dat de harde buiken gewoon doorgaan, hopelijk trekt dat morgen toch een beetje weg.

Inmiddels wel even teruggelezen:
Zoe wat fijn een goede SEO en leuk een meisje!
Soempies bed staat op klossen!
Lekkage bij feenix, balen zeg hopelijk draait de wind weer!
En spannend voor Onverwacht morgen, ik ben heel benieuwd!

[ Bericht 3% gewijzigd door klavertje-4 op 15-12-2011 02:40:32 ]
pi_105606286
*meld

Ik ben ook benieuwd wie Onverwacht is. Succes in ieder geval.

Zo, man en kind zijn de deur uit. Ik ga nog even pitten en dan straks maar eens naar de kapper.
pi_105606464
Wat een pokkeweer!! Jeeeemig. Echt van dat weer om heerlijk in bed te blijven liggen. Maarja. -O-. :'). Vanavond voor het eerst Samen Bevallen-cursus. Ben benieuwd. Ik stel me er iets heel zweverigs voor, maarja.
pi_105606512
Meld. :P

Vanmiddag naar de verloskundige. Hopelijk heeft ze dan ook de uitslag van de glucosetest.

Kuuks, zijn dan ook alle bijeenkomsten samen met partner?
pi_105606546
Ah hopen dat de uitslag goed is Soempie!
En eh ja, die cursusavonden (9 en dan nog een terugkomavond met baby) zijn altijd met partner. Bewust voor gekozen trouwens, ik vind het een hele prettige gedachte dat hij ook weet hoe het zit. :).
pi_105606600
Lijkt me ook een stuk prettiger. :Y Ben benieuwd wat jullie in al die bijeenkomsten gaan doen en of jullie er echt iets aan hebben.

Heb vannacht gedroomd dat ik een probleem had, omdat ik dus niet wist hoe ik moest persen. Ging ik veel te hard, waardoor de baby m'n been in schoot. Moesten ze dat open snijden, enz. Werd een beetje met een paniekgevoel wakker: aaah, had ik maar een cursus gedaan. :D
pi_105606621
Klossen moesten hier met 37 weken onder het bed. Of in ieder geval aanwezig zijn. Net als de ondersteek. Al werd het hier bezorgd via de kraamorganisatie. Mag ze 6 maand houden :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:34 schreef Fee-nix het volgende:
... En het gekke is dat we maar heel af en toe lekkage hebben. We denken dat het met de windrichting tijdens zo'n hoosbui te maken heeft. Als die precies goed (of eigenlijk dus fout :P) is, gaat het dus lekken op zolder... Nou, ik hoop voorlopig niet meer!
Wij hadden dat ook op zolder gehad. Slagregen noemde iemand het. Dan kwam hier door de wind vanuit een bepaalde hoek en slaat de regen zo door de muur heen. Hier was het over toen we de schoorsteen geïmpregneerd hebben..

En verder hier.. een rustig nachtje tot 4 uur. Daarna onrustige benen en alleen nog wat gedraaid en gedoezeld. Dus voel me nu brak. Zo maar eens wat ontbijten en dan lekker rustig aan vandaag ;)
pi_105606625
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 08:44 schreef Soempie het volgende:
Lijkt me ook een stuk prettiger. :Y Ben benieuwd wat jullie in al die bijeenkomsten gaan doen en of jullie er echt iets aan hebben.

Heb vannacht gedroomd dat ik een probleem had, omdat ik dus niet wist hoe ik moest persen. Ging ik veel te hard, waardoor de baby m'n been in schoot. Moesten ze dat open snijden, enz. Werd een beetje met een paniekgevoel wakker: aaah, had ik maar een cursus gedaan. :D
Ik hoop het ook! Er zit in ieder geval een stuk theorie en een stuk praktijk in. :P
Je baby in je been, weird. Gelukkig kan dat in de praktijk niet :7.

Ik heb ook zo stom gedroomd! Ik beviel op m'n werk en belde heel droog JD op: "Ja schat, kom je hierheen met de MaxiCosi en een pakje en rompertje?" "Hoezo dan?" "Zoonlief is geboren!".
pi_105606749
Heerlijk die levendige dromen :D
pi_105606759
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 08:46 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik hoop het ook! Er zit in ieder geval een stuk theorie en een stuk praktijk in. :P
Je baby in je been, weird. Gelukkig kan dat in de praktijk niet :7.
:D Om dat te weten hebbben we geen cursus nodig inderdaad.

quote:
Ik heb ook zo stom gedroomd! Ik beviel op m'n werk en belde heel droog JD op: "Ja schat, kom je hierheen met de MaxiCosi en een pakje en rompertje?" "Hoezo dan?" "Zoonlief is geboren!".
hahaha, dan ga je vast nog wel veel gekkere dromen krijgen. :Z
  donderdag 15 december 2011 @ 08:59:40 #130
250838 Fee-nix
pi_105606797
Ik vind het ook echt meerwaarde hebben om samen zo'n cursus te doen :). Als je het na moet vertellen vergeet je meestal toch dingen en als hij er gewoon bij is, pik je met z'n tweetjes vaak nog meer op dan in je eentje.

Ja die lekkage... bah. Vorig jaar ook een keer gehad. En daarna heeft het ook echt nog wel geregend en gestormd, maar nu dus weer op zo'n manier dat we pech hebben. Het kwam nu ook van een ander plekje dan vorige keer trouwens. En wij hebben geen schoorsteen, DF... maar misschien dat we iemand met verstand er eens naar moeten laten kijken. Want het is niet zo prettig om eens in de zoveel tijd een doorweekte zolder te hebben.

Soempie die droom :D. Gelukkig kan dat niet!

En Kuukske lekker op je werk bevallen ;). Als je man die baby dan gelijk mee naar huis neemt, kun jij weer aan de slag ;).

Verder lekker geslapen hier. Fijne dag alvast!
pi_105606809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 08:57 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D Om dat te weten hebbben we geen cursus nodig inderdaad.

[..]

hahaha, dan ga je vast nog wel veel gekkere dromen krijgen. :Z
Ik kan niet wachten. :7. Dromen is zó leuk. :D.
Vooral omdat ik tegenwoordig zo veel over een bepaalde zanger van een bepaalde band droom O-).
  donderdag 15 december 2011 @ 09:05:45 #132
348178 NotTheSame
pi_105606894
*meld*

Zometeen weer rondje zkh. CTG, flowmetingen, groeiecho en praatje...

Moet wel opschieten ik kom net weer uit m'n nest gerold :O .
  donderdag 15 december 2011 @ 09:09:39 #133
250838 Fee-nix
pi_105606952
Succes NTS!
pi_105607007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:09 schreef Fee-nix het volgende:
Succes NTS!
+1!
  donderdag 15 december 2011 @ 09:17:10 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105607068
Veel succes NTS...
pi_105607075
Succes NTS :*

Fee-nix, zal je zo ff een berichtje sturen. Echt fijn om jou voorkeuren te lezen, heeft ons goed gedaan :)

Vannacht voor 't eerst geslapen tot half 6 :o zonder wakker worden om te plassen oid
echt fijn O+ was ook wel heel erg moe :@
Nu op 't werk, sta hier als ziekgemeld, dus geen druk om aanwezig te zijn of te haasten om dingen te doen. Ben echt supermoe dus fijn om te weten dat ik weg kan gaan wanneer ik wil. :)
  donderdag 15 december 2011 @ 09:23:41 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105607192
NTS succes!

Onverwacht, hoe laat heb je de echo?

Klavertje, fijn dat alles goed is.
pi_105607332
Succes, NTS, hopelijk ben je er niet weer zoveel uur mee kwijt...

Zoe, fijn dat je weg kunt gaan als het niet lukt. ^O^
  donderdag 15 december 2011 @ 09:44:31 #139
250838 Fee-nix
pi_105607574
Dank je Zoë :* . Ik heb je al een bericht terug gestuurd!
En fijn idee dat je ziekgemeld staat op je werk! En nog lekker doorgeslapen ook :).
pi_105608001
Zo lekker vrij vandaag, weer goedgekeurd bij de vk en 17 weken vandaag *O*
Toch wel weer fijn om het hartje te horen O+

Nu even bijlezen.
  donderdag 15 december 2011 @ 10:06:31 #141
250838 Fee-nix
pi_105608083
Covie weer goedgekeurd en 17 weken! *O*
pi_105608196
Zoë fijn dat je het nu helemaal zelf mag weten en dus echt je eigen grenzen kan bepalen :Y

NTS succes maar weer vandaag, en dat het maar net zo snel mag gaan als de vorige keer!!
pi_105608867
NTS, hopelijk snel rondje vandaag!

Zoe, fijn dat je even je eigen grenzen kunt bepalen.

Hier net even met man overlegd. Dat hij dinsdag gaat werken ipv morgen. Dan heb ik Chris geen hele middag alleen meer. Opzich gezellig en wel te doen, maar zoals gisteren, ben ik 's avonds wel kapot. Zeker toen Chris besloot om uit de supermarkt richting de auto's te rennen buiten. En op mijn roep ik alleen een lachend koppie kreeg dat net zo hard doorrende.. :X
Vandaag weer harde buiken, beetje gerommel. Wel verklaarbaar, maar niet handig. :{
pi_105609002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:02 schreef Soempie het volgende:
NTS, dit is toch ook jouw eerste kindje? Of? Ik was vannacht opeens heel blij met Kyara in het topic, zo van: ik ben niet de enige LLM straks voor wie het allemaal onbekend is. :D
Lief dat je vannacht nog aan me gedacht heb! Ik heb overigens precies hetzelfde hoor.... En anderszijds is het ook juist weer handig dat er ook weer mensen zijn die het al een keer meegemaakt hebben zoals Octo, DF en Fee-nix. Juist die mix is zo fijn!

Klavertje, goed dat je aan de bel hebt getrokken. Wel even schrikken!

Succes Soempie, NTS en Onverwacht!

Goed zo Zoë!

En Covie ook weer goedgekeurd!

Wij zijn gister naar een infoavond in het ziekenhuis geweest. Op zich wel nuttig met veel praktische informatie en een praatje van een gyneacoloog wat voor kunstverlossingen er allemaal zijn en een kijkije in de verloskamer. De praktische info vond ik heel positief we weten nu waar je je moet melden en waar je moet zijn. Ook positief vond ik dat het een gecertificeerd borstvoedingsvriendelijk ziekenhuis is waarbij huid-op-huid contact belangrijk is. Wat ik minder vond was dat de gyneacoloog nogal laagdrempelig over de pijnbestrijding was. Pas toen er vraag kwam over de nadelen kwamen de mindere punten naar voren. Baarkruk vonden ze ook allemaal niet zo boeiend (ja, denk niet dat de arts-assistent daar aan mee wil werken, maar volgens mij hebben we er nog wel een ergens) En daarnaast, tja, het is een ziekenhuis en het blijft een ziekenhuis. Klein verloskamertje waar je dan voor mijn gevoel opgesloten bent.

Ik was dus niet zo enthousiast. Manlief helaas wel. Schoonmoeder heeft vorige week ook al een beetje duidelijk aangegeven dat ze het toch wel heel fijn zou vinden als ik in het ziekenhuis zou bevallen maar goed, die heeft er natuurlijk helemaal niks over te zeggen :X

Misschien toch maar proberen om onder de 100 te komen zodat ik gewoon thuis kan bevallen. Als regels regels zijn dan is 99,9 kg gewoon onder de 100 en gamag ik dus mooi thuis bevallen. :Y

(als ik ineens medisch word is het natuurlijk een heel ander verhaal, dan heb je geen keuze)
  donderdag 15 december 2011 @ 10:46:52 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105609050
NTS, succes!

Onverwacht, jij ook succes vandaag!

Hier enorm slecht geslapen (zie dreumestopic) dus als de poetsvrouw straks weg is, dan ga ik terug naar mijn bed...
pi_105609183
Kyara, niet om je bang te maken. Maar ons ziekenhuis had bij Chris ook dat certificaat, en toch stonden er 2 verpleegkundige boven mijn bed te kibbelen over de beste manier om Chris aan de borst te krijgen. Zo'n certificaat is leuk en een goed begin, maar geen garantie dat het ze alles (makkelijk) kunnen oplossen. ;)
pi_105609207
DF, dat weet ik. Maar iets is beter dan niets.....

en om nog ergens een posititief iets uit te halen :{
  donderdag 15 december 2011 @ 10:56:02 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105609285
Kyara je gaat niet lijnen he?

Hebben ze je trouwens ook het verlosbed laten zien? Dat kunnen ze namelijk zo instellen dat het net is alsof je op een baarkruk zit ;) Ik weet dat ik zelf ook nogal baalde dat dat geen optie was, maar toen lieten ze me wat kunstgrepen aan het bed zien en zag ik dat je met zo'n bed ook heel veel kunt. Overigens heeft het bed uiteindelijk niet eens in die stand gestaan. Ik heb alleen maar gelegen en heb helemaal niet meer aan dat soort dingen gedacht...
pi_105609378
is dat met een soort plastic glijbaan flugeltje?
Want bij mij wilden ze ook de baarkruk proberen en kwamen ze met zo'n ding aan, maar ze snapten niet hoe het werkte :')

Succes NTS!!
pi_105609396
Flugeltje, dat kan best hoor. Maar het was een nieuw bed en de verpleegkundige die de rondleiding deed, kon er nog niet veel mee...... kwam nogal stuntelig over.... :')

Nee, ga niet lijnen hoor. Plan mijn afspraken wel 's ochtends in ipv aan het einde van de dag en misschien een keertje smokkelen met mijn schoenen (slippers aan ipv laarzen). Beetje creatief smokkelen zeg maar :D. En gezien mijn eetlust de afgelopen week en de grootte van mijn buik verwacht ik ook niet heel veel meer aan te komen eigenlijk.....

Herkent iemand het gevoel alsof iemand je heel hard in je kruis getrapt heeft? Is dat ook je bekken? Is best wel au namelijk..... :X
pi_105609444
Kyara wat een domper dan :{ maar idd wat flugel zegt niet lijnen hoor! }:|

Trouwens ik wilde mijn beste vriendin meenemen naar de 20 weken echo, is dat wel gebruikelijk?
Of is dat helemaal niet zo handig..
pi_105609467
quote:
17s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:52 schreef Kyara het volgende:
DF, dat weet ik. Maar iets is beter dan niets.....

en om nog ergens een posititief iets uit te halen :{
Was al bang dat het te erg zou over komen :{ , sorry ,
Ik heb me er alleen zelf erg op verkeken. Teveel verwachtingen bij die protocollen en daardoor (te)veel vertrouwen in de verpleegkundigen. Durf in ieder geval ook je eigen mening over borstvoeding te geven, ondanks hun expertise. En regel een lactatiekundige als je het vertrouwen in de verpleging niet hebt..
  donderdag 15 december 2011 @ 11:03:40 #153
250838 Fee-nix
pi_105609491
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:39 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier net even met man overlegd. Dat hij dinsdag gaat werken ipv morgen. Dan heb ik Chris geen hele middag alleen meer. Opzich gezellig en wel te doen, maar zoals gisteren, ben ik 's avonds wel kapot. Zeker toen Chris besloot om uit de supermarkt richting de auto's te rennen buiten. En op mijn roep ik alleen een lachend koppie kreeg dat net zo hard doorrende.. :X
Fijn dat je man zo kan schuiven met z'n werk, DF :). En een rennende kleuter in combi met hoogzwangere mama, lijkt me geen ideale combi :X . Ben ik blij dat die van mij nog niet rent!

Kyara, ik hoop voor je dat je alsnog thuis mag bevallen... t Ziekenhuis is ook een 'kille' omgeving, vind ik. Maar wat al heel veel scheelt, is als er lief personeel is! En dat je schoonmoeder daar een mening over geeft, zeg! Heeft ze idd niks mee te maken.
pi_105609523
Covie, je neemt dan toch ook je vent mee?
De seo is wel een medisch onderzoek dus het wordt niet echt op prijsgesteld als je me veel mensen komt maar 1 iemand extra kan denk ik wel. Vraag is alleen of je dat ook wilt als je minder goed nieuws te horen krijgt, want dat kan namelijk ook.
pi_105609559
Je mag 2 mensen meenemen naar de echo, gewoon je vriendin meenemen hoor als je dat wilt.
pi_105609561
DF, dank je wel. Ik zal er zeker rekening mee houden :*
pi_105609585
Covie, dat kan vaak wel. Zeker een beste vriendin. Het blijft alleen een medische echo, dus bij slecht nieuws is je vriendin ook gelijk op de hoogte. Maar net hoe je daar tegenover staat ;)

Kyara, echt een harde steek down-under? Die heb ik hier sinds een kleine week, ongeveer net zolang als de kleine ingedaald is waarschijnlijk. Niet vaak, maar wel irritant..
  donderdag 15 december 2011 @ 11:07:04 #158
250838 Fee-nix
pi_105609591
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Was al bang dat het te erg zou over komen :{ , sorry ,
Ik heb me er alleen zelf erg op verkeken. Teveel verwachtingen bij die protocollen en daardoor (te)veel vertrouwen in de verpleegkundigen. Durf in ieder geval ook je eigen mening over borstvoeding te geven, ondanks hun expertise. En regel een lactatiekundige als je het vertrouwen in de verpleging niet hebt..
Dit heb ik idd ook geleerd van de vorige keer. Helaas was de lactatiekundige van mijn ziekenhuis zelfs de meest onvriendelijke van het stel! En iedereen die maar probeert je borst in de mond van de baby te proppen :N , nee dat gaat me niet nog eens gebeuren. Ze mogen best aanwijzingen geven, maar verder doe ik het zelf, thank u very much.
pi_105609655
oh nee, er wordt niks gepropt :N zelf zoeken en vinden hoor.

nou, zo maar eens naar mijn borstvoedingscursus. Die is vanmiddag 2 uur en volgende week nog een keer 2 uur dus ik denk dat ik daar wel genoeg informatie krijg.

Hopelijk ook genoeg om manlief ook te overtuigen van borstvoeding want die ziet daar het nut ook nog niet zo van in :{
pi_105609704
Ja mijn vriend die gaat natuurlijk sowieso!! :D
Die gaat gewoon bij elke echo hoor.

Wist niet dat 2 mensen mee mochten. Nou als er iets is dan vind ik het geen probleem als ze er bij is hoor. Zal eerder vragen hoe ze daar zelf tegenover staat.

Ik denk natuurlijk wel dat het goed is, en daar maak ik me eigenlijk geen zorgen over.
Maar de ervaring, ook hier op het forum, leert dat het plotseling anders kan zijn dan je denkt!
pi_105609709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:03 schreef Fee-nix het volgende:
Fijn dat je man zo kan schuiven met z'n werk, DF :). En een rennende kleuter in combi met hoogzwangere mama, lijkt me geen ideale combi :X . Ben ik blij dat die van mij nog niet rent!
Kleuter heeft ook weer voordelen. Die zijn ook weer zelfstandiger met dingen. Hoef geen luiers te verschonen, boterhammen zet je zo voor zijn neus, en hij begrijpt dat mama niet zo goed meer met de treinbaan op de grond kan spelen, maar wel spelletjes kan doen aan tafel.

Eigenlijk moest hij vrijdag en maandag nog werken, en dan tot O&N vrij. Nu dus maandag en dinsdag werken, en dan tot O&N. En dan kan hij dinsdagmiddag ook nog net mee naar de VK om 16.50, aangezien hij daar toch zo'n beetje om de hoek werkt..
pi_105609815
Kyara, hoeveel weeg je nu dan? Hopelijk mag je toch thuisbevallen als je niet zo enthousiast bent over je ziekenhuis...

NTS en Onverwacht, veel succes vandaag!!

Ik heb net ook weer een sticker gekregen van de verloskundige. Alles was goed, bloeddruk zelfs wat aan de lage kant, bloed ook in orde (Hb van 7,7 glucose 4,4). Ik heb ook het hartje gehoord O+ (maar stiekem gister ook al tijdens de echo van de nekplooimeting), zo bijzonder! En mijn baarmoeder was al best groot, op basis daarvan zou ik al richting de 14 weken gaan (volgens echometing ben ik vandaag 12+5).

Straks weer naar het ziekenhuis voor nekplooimeting 2.0 :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105609889
Nou mooi zo Phaidra :). En succes straks met meting 2.0!
  donderdag 15 december 2011 @ 11:20:15 #164
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105609958
Hoho meisjes, niet alle verpleegkundigen en dergelijke zijn boevrouwen he... Er zijn er ook een hele hoop die gewoon lief zijn en goed voor jou en je kindje zorgen. Ik heb er nooit een probleem mee gehad dat ze m'n tiet vastpakten om mij, amateurtje, te helpen bij iets waar zij dagelijke mee te maken hebben...

Ik ben maar 1 verpleegkundige tegengekomen die ik met alle plezier had willen laten kielhalen, dat was degene die me toen ik na de bevalling ein-de-lijk mocht slapen wakker maakte voor Willem's voeding :') Ik heb het haar vergeven omdat ze even door m'n bolletje aaide omdat ik er zo verfomfraaid uitzag...
pi_105610224
Phaidra, fijn dat je door de VK controle bent!
Nu die andere nog effe!

Flugel, het zijn ook geen heksen ofzo.. De rest van de zorg was ook echt goed, namen ook alle tijd voor me toen Chris naar de neonatologie moest.
Alleen met borstvoeden ging het hier wel mis, ondanks protocollen en cursussen..
  donderdag 15 december 2011 @ 11:32:32 #166
250838 Fee-nix
pi_105610350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Kleuter heeft ook weer voordelen. Die zijn ook weer zelfstandiger met dingen. Hoef geen luiers te verschonen, boterhammen zet je zo voor zijn neus, en hij begrijpt dat mama niet zo goed meer met de treinbaan op de grond kan spelen, maar wel spelletjes kan doen aan tafel.
Oja! Maar ik bedoelde het ook niet negatief hoor... hoop niet dat het zo overkwam. Alleen dat ze van je wegrennen, lijkt me lastig met zo'n dikke buik. Maar het lijkt me ook dat er veel voordelen zitten aan een iets ouder kind. Inderdaad: geen luiers verschonen _O_ . En straks kan ie lief 'helpen' met de baby O+ . Maarre... Jesper zet ik ook zo een boterham voor z'n neus hoor ;).

Phaidra een sticker! *O* Succes bij de volgende meting.

O nee, flugel, er zijn ook echt heel veel lieve verpleegkundigen! De meeste in mijn ziekenhuis vond ik echte engelen :). En ik vind t ook niet erg als ze wat aan mijn borst willen 'sturen' aan het begin. Het gaat meer om de manier waarop sommigen dat dan deden. Zonder te vragen, hoppakee, alsof het hun tiet was. En dan nog lekker duwen tegen het hoofd van de baby :{w . Maar dat was een enkeling idd. En toch zal ik er deze keer alert op zijn en vind ik dat ik er meer aan heb als ze gewoon uitleg en aanwijzingen geven, maar dat is heel persoonlijk ;).
  donderdag 15 december 2011 @ 11:35:58 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105610463
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik weeg. Mocht het aan de zware kant zijn dan kan ik eens overwegen de extra's te laten staan. Want nu eet ik gewoon alles wanneer ik er zin in heb. Al valt dat op zich wel mee, bij mijn eerste zwangerschap liep dat echt de spuigaten uit, volgens mij ben ik nu amper 10 kg aangekomen. Ik zal straks even op de weegschaal gaan staan. Al weet ik ook niet meer hoeveel ik woog toen ik zwanger werd.

Lol, ja dat zonder te vragen gaan proppen met die bv vind ik ook maar niks.
pi_105610543
Is hier trouwens iemand die mee heeft gedaan aan de Triple P studie tijdens de SEO? Dat is een onderzoek naar vroeggeboorten aan de hand van de lengte van je baarmoedermond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105610568
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:38 schreef Phaidra het volgende:
Is hier trouwens iemand die mee heeft gedaan aan de Triple P studie tijdens de SEO? Dat is een onderzoek naar vroeggeboorten aan de hand van de lengte van je baarmoedermond.
Hm.. daar is bij mij niet over gerept.
pi_105610662
Niks over gehoord Phaidra..
Ik ken Triple P alleen als opvoedmethodiek die hier in de regio gebruikt wordt ;)
pi_105610732
Phaidra fijn dat alles goed is O+ *O*

Zo vond ik het niet overkomen hoor fee-nix. Kan me juist goed voorstellen dat het in zulke situaties vervelend is omdat je er niet achteraan kan rennen.

Triple P ken ik ook niet, zal het bij de echo eens vragen.
(had echt 10 minuten geleden die echopraktijk aan de tel...)
pi_105610899
Triple P

Hier staat wat meer info. Ik wil op zich wel meedoen, even een drempeltje over ivm inwendig onderzoek (maar daar zal ik hoe dan ook een keer aan moeten geloven :P).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105610927
covie & phaidra *O*

Triple P ken ik ook niet, hebben ze 't gister niet over gehad.

klavertje; das schrikken..

kyara; hoop dat je thuis kunt bevallen zoals je graag zou willen :*
en waarom zie je lief 't nut van borstvoeding niet? :@

:O ben echt moe, zelfs te moe om te typen haha maar doe mn best.
nu weer even werken en dan naar huis & fysio en dan SLAPEN :@ erg eignl...
pi_105611033
En negatief kwam het niet over. Die hobbelbuik is gewoon niet handig. En nu de kleine ingedaald is, voel ik me nog meer een waggelend eendje.. :P
Maar rennen gaat nog redelijk, als je kind een rijdende auto van dichtbij wil bekijken. Of het fijn voelt is een ander ding }:|
pi_105611128
Phaidra goedgekeurd. *O* Hopelijk gaat de meting zo wel.

Kyara, dat gevoel dat er iemand in je kruis heeft getrapt heb ik al een paar weken. :X

Hier vindt m'n man het ook een prettiger idee als ik in het ziekenhuis zou bevallen. Zelf twijfel ik nu vooral: hoe zit dat met m'n gewicht, is het echt geen probleem dat we geen stromend water hebben boven, etc. Straks overleggen met de VK, want het liefst blijf ik gewoon thuis. Sowieso veel te bespreken, want ik weet amper iets over de pijnstilling. Vaag iets gehoord over ademhaling, stoned zijn, ruggeprik, etc. En heb ook geen plan de campagne opgesteld. Zo goed voorbereid hier. :@

En straks een afspraak maken bij de kapper. M'n haar is erg lang en ik word er echt kriegel van. (8> heb ik wel moeten beloven dat ik niet met een kort koppie thuis kom. Die is denk ik bang voor rood haar met stekeltjes straks. :')
pi_105611188
En het allerliefst zou ik in een uitgegraven holletje onder een heg willen bevallen. Helemaal alleen. 8)7
pi_105611236
Oja, en er gaat echt niemand aan m'n borst zitten leuren zonder toestemming hoor. Echt, wtf. :o
pi_105611237
Mogguh!
Er wordt hier flink doorgekletst :)
Succes voor de dames en babys die vandaag 'gecheckt' worden...
Grappige dromen ook, een baby in je been :D

Vraag me af of er meer mensen in de buurt van Breda wonen, any tips?. Wij wonen er pas sinds ruim een jaar namelijk, ik ben een import brabo *O*

Morgen naar de dokter, vriend gaat mee. Schattig hè :D eigenlijk willen we heel graag zsm weten hoeveel weken we zijn. Kan de dokter ons dat vertellen?
  donderdag 15 december 2011 @ 12:05:13 #179
250838 Fee-nix
pi_105611327
Triple P is hier ook niks over gezegd.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:50 schreef Zoë23 het volgende:

kyara; hoop dat je thuis kunt bevallen zoals je graag zou willen :*
en waarom zie je lief 't nut van borstvoeding niet? :@
Hier was ik ook benieuwd naar!
En: lekker slapen zo, Zoë!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:
En negatief kwam het niet over. Die hobbelbuik is gewoon niet handig. En nu de kleine ingedaald is, voel ik me nog meer een waggelend eendje.. :P
Maar rennen gaat nog redelijk, als je kind een rijdende auto van dichtbij wil bekijken. Of het fijn voelt is een ander ding }:|
Ok gelukkig :). Ja soms moet je dan wel rennen, auw!

Soempie, goed plan om t allemaal nog even door te spreken!
En ik wil ook naar de kapper!! Maar ik wacht nog eventjes... want des te mooier lig ik in het kraambed ;) hahahaha. Soms denk ik ook: zal ik weer eens kort gaan... maar ik heb dat twee keer in mijn leven rigoreus gedaan en beide keren spijt! Dus maar niet...Daarbij kom ik er dan steeds weer achter dat kort haar meer werk is dan lang haar. Elke ochtend als ik dan uit bed kom: coupe cavia ;).

SE, de dokter kan je niet vertellen hoe ver je bent, daar heb je echt een echo voor nodig :).
pi_105611398
SE, hier ook een import brabo en ik woon in Breda. *O* Wat voor tips ben je naar op zoek? Ik zit bij De Ooievaar en vind dat een heel fijne praktijk: http://www.verloskundigenbreda.nl/
Kuukske woont ook in Breda en zit weer bij een andere praktijk.

En je kunt wel ongeveer uitrekenen hoe ver je bent. Dan houd je de eeste dag aan van je laatste menstruatie (even googlen). Als ik het zo doe ben ik uitgerekend op 1 januari. Met de termijnecho werd ik naar 4 januari gezet. Scheelt bij mij dus niet veel.

Coupe cavia. _O- Ik heb een aantal jaar geleden eens heel kort haar gehad, maar wat heb ik daar een spijt van gehad. Er zat ook altijd zo'n dwars plukje bovenop m'n hoofd, zag er niet uit. :D
pi_105611431
Jammer :( We zijn zo benieuwd! Dat wordt wachten tot dinsdag bij de vk dan...
Straks is het echt al 8 weken zoals die app op mijn telefoon zegt! Dan mogen we het bijna vertellen *O*

Best lastig zo'n groot geheimpje :@
  donderdag 15 december 2011 @ 12:11:07 #182
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105611472
quote:
Yupz ikke :Y

Geen enkel probleem hoor, zo'n inwendige echo voelt echt niet vervelender dan een piemel, is nog dunner ook... :P

Ik zit in Tilburg SE... Dus ook nog aardig in de buurt ;)
pi_105611540
Flugel _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 december 2011 @ 12:17:21 #184
250838 Fee-nix
pi_105611624
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:08 schreef Soempie het volgende:

Coupe cavia. _O- Ik heb een aantal jaar geleden eens heel kort haar gehad, maar wat heb ik daar een spijt van gehad. Er zat ook altijd zo'n dwars plukje bovenop m'n hoofd, zag er niet uit. :D
:P Ja zo eentje:
pi_105611668
SE, ik denk ook dat hij echt alleen een schatting kan maken.
Dat is waarschijnlijk minimaal 5 weken, gezien de positieve test vorige week, en max 8 weken met de menstruatie..

Kapper, moet ook nog.. Misschien morgen. Anders volgende week nog.. Heb nog alle tijd toch :P

Nu lunchen.. Tikken jullie effe door. Wil wel in nr 900 bevallen.. Of 888, maar dan moeten jullie effe rustig aan gaan doen.
pi_105611673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:01 schreef SupremeEvil het volgende:
Mogguh!

Vraag me af of er meer mensen in de buurt van Breda wonen, any tips?. Wij wonen er pas sinds ruim een jaar namelijk, ik ben een import brabo *O*

Morgen naar de dokter, vriend gaat mee. Schattig hè :D eigenlijk willen we heel graag zsm weten hoeveel weken we zijn. Kan de dokter ons dat vertellen?
Joe, Breda hier :W!
pi_105611795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:01 schreef SupremeEvil het volgende:
Mogguh!

Ja, Oosterhout hier :W
pi_105611897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:24 schreef Roosje84 het volgende:
Ja, Oosterhout hier :W
Hé echt?! :D. Leuk.
pi_105611996
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:28 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hé echt?! :D. Leuk.
Ja echt, alweer vier jaar :)
  donderdag 15 december 2011 @ 12:38:35 #190
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105612177
Zeg meisjes, wij moeten een keer een IKEA-meet houden ofzo hoor :D

Of een walrus, sauna, relax, uitbuikmeet... :+
pi_105612272
Ja toch! Ik was trouwens bij IKEA van de week, om toch even te kijken naar zo'n beschermende molton voor op bed nav jouw tip Fluug. Hebben ze onze bedmaat niet -O-. Ons bed is 180x220 en die dingen zijn maar 2 meter lang -O-.
  donderdag 15 december 2011 @ 12:42:17 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105612295
Volgens mij moet ie 2.20 ook redden kuuk, er blijft hier in elk geval nogal wat stof over aan hoofd en voeteinde..
pi_105612384
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:09 schreef SupremeEvil het volgende:
Jammer :( We zijn zo benieuwd! Dat wordt wachten tot dinsdag bij de vk dan...
Straks is het echt al 8 weken zoals die app op mijn telefoon zegt! Dan mogen we het bijna vertellen *O*

Best lastig zo'n groot geheimpje :@
Maar van wie mag je het nu niet vertellen dan? :D als je het wilt vertellen dan moet je het gewoon doen!! Wij hebben vorige keer en deze keer nagenoeg direct na de positieve test verteld. Nou zou ik, mocht het misgaan, er ook heel open over zijn, dus voor ons heeft het niet zoveel nut om het stil te houden.

Valt me op dat veel mensen het wel eerder zouden willen vertellen maar het niet doen 'omdat het niet hoort'... maar waarom niet, vraag ik me dan af.... (zo ken ik ook genoeg mensen die ervoor kiezen het niet te vertellen, maar het dan alsnog wel vertellen als het misgaat ;) dat snap ik dan niet zo...)
pi_105612468
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:42 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij moet ie 2.20 ook redden kuuk, er blijft hier in elk geval nogal wat stof over aan hoofd en voeteinde..
Hm, ok. Ik zal het nog es met JD overleggen. Kan altijd kijken hoe het zit als m'n kraampakket er is. Daar zit ook een matrasbeschermend iets in toch? :@
  donderdag 15 december 2011 @ 12:48:45 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105612516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:45 schreef Orea het volgende:

[..]

Valt me op dat veel mensen het wel eerder zouden willen vertellen maar het niet doen 'omdat het niet hoort'... maar waarom niet, vraag ik me dan af.... (zo ken ik ook genoeg mensen die ervoor kiezen het niet te vertellen, maar het dan alsnog wel vertellen als het misgaat ;) dat snap ik dan niet zo...)
Vind ik inderdaad ook een apart gegeven, alsof het vervolgens als het mis gaat jouw schuld is dat je weer moet vertellen dat het mis is gegaan... Of van die mensen die dan overdreven voorzichtig doen omdat je al zo vroeg verteld.... Overigens ook bij het eerder vertellen van geslacht/naam krijg je die reactie vaak. Snap ik ook niet goed, moet ik toch allemaal zelf weten of ik dat wel/niet vertel??
pi_105612653
Ach ik heb ook genoeg mensen die me niet willen feliciteren tot de 12 weken :') alsof ik dan pas echt zwanger ben ofzo :?

Vroeger werd de 12 weken aangehouden omdat er tegen die tijd vaak pas een echo was om te zien of alles in orde was. Tegenwoordig zijn die echo's vaak ook al vroeger en als je rond de 8 weken een knippertje hebt en alles er goed uitziet, mag je er wel al een beetje vanuit gaan dat alles goed goed zal gaan..
  donderdag 15 december 2011 @ 13:10:25 #197
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105613194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:45 schreef Orea het volgende:

[..]

Maar van wie mag je het nu niet vertellen dan? :D als je het wilt vertellen dan moet je het gewoon doen!! Wij hebben vorige keer en deze keer nagenoeg direct na de positieve test verteld. Nou zou ik, mocht het misgaan, er ook heel open over zijn, dus voor ons heeft het niet zoveel nut om het stil te houden.

Ik ook, na mijn man meteen mijn moeder gebeld na de positieve test bij de eerste zwangerschap. Maar ze vond het maar vaag, zelf een testje doen, twee streepjes zien en dan weten dat je zwanger bent. Ze wilde me ook niet feliciteren maar wachten tot het echt (bevestigd) was :{ Deed me wel verdriet destijds.
pi_105613236
Hè gets Marrije. Wat een rare reactie. -O-.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:11:57 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105613257
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen het niet aan de grote klok willen hangen in een vroeg stadium. Maar als je ervoor kiest het wel te delen in kleine of grote kring, dan zou het ook fijn zijn als mensen je op zn minst feliciteren.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:16:42 #200
250838 Fee-nix
pi_105613440
Nou precies, wat vervelend dat je moeder destijds zo reageerde... Ik ga er maar vanuit dat het komt doordat er in haar tijd nog geen betrouwbare thuistests waren. Maar dan ben je helemaal blij en dan krijg je zo'n reactie -O- .

Wij hebben t beide keren ook heel snel (met 4 of 5 weken) aan ouders en schoonouders verteld. En beide keren zei mijn schoonmoeder er wel even bij van 'nou dat is wel heel pril hoor, in mijn tijd vertelden we het dan nog niet'. Sja...
  donderdag 15 december 2011 @ 13:18:53 #201
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105613532
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:11 schreef Kuukske het volgende:
Hè gets Marrije. Wat een rare reactie. -O-.
Dat had ze kunnen goed maken bij de tweede zwangerschap, maar toen kreeg ik ook weer een lauwe reactie. Ze schrok en vroeg of het wel de bedoeling was zo snel alweer. Maar dat bleek de standaardreactie van mensen te zijn. Ok ok, het was ook snel, binnen 3 maanden na de bevalling van de eerste zwanger van de tweede. Maar wel gepland :D
pi_105613605
Wat een bleh reactie marrije! -O-
Wij hebben het alle keren ook heel vroeg verteld en toen het dus inderdaad 2x mis ging vond ik het juist heel fijn dat mensen al op de hoogte waren en je alleen nog maar hoefde te zeggen 'het is mis'
  donderdag 15 december 2011 @ 13:21:27 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105613632
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:16 schreef Fee-nix het volgende:
Nou precies, wat vervelend dat je moeder destijds zo reageerde... Ik ga er maar vanuit dat het komt doordat er in haar tijd nog geen betrouwbare thuistests waren. Maar dan ben je helemaal blij en dan krijg je zo'n reactie -O- .

Wij hebben t beide keren ook heel snel (met 4 of 5 weken) aan ouders en schoonouders verteld. En beide keren zei mijn schoonmoeder er wel even bij van 'nou dat is wel heel pril hoor, in mijn tijd vertelden we het dan nog niet'. Sja...
Gezellig ja, dat dat bij de tweede keer ook weer even vermeld moet worden.
pi_105613724
Hee leuk! zoveel meiden in de buurt :)
Ik zit via mn telefoon, dus kan niet zo snel reageren :)

Mn ouders gaan volgende week voor twee weken op vakantie...ik zie ze vanavond en zondag, beide voor er een echo is geweest... Ze wonen niet echt in de buurt, maar denk toch dat ik nog even wacht met vertellen :)
Wil het ook graag aan ze vertellen samen met mijn vriend :)

Hoop dat mijn mama leuker reageert dan jouwes Marrije, inderdaad beetje rare reactie, jammer joh
pi_105613791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:20 schreef klavertje-4 het volgende:
Wat een bleh reactie marrije! -O-
Wij hebben het alle keren ook heel vroeg verteld en toen het dus inderdaad 2x mis ging vond ik het juist heel fijn dat mensen al op de hoogte waren en je alleen nog maar hoefde te zeggen 'het is mis'
Hier sluit ik me bij aan.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:27:40 #206
250838 Fee-nix
pi_105613890
Volgens mij gaan heel veel mensen uit van de 'standaard dingen'. Als je na 3 mnd weer zwanger bent , zal het wel een ongelukje zijn... Maar als je dan weer langer dan twee jaar (ofzoiets) wacht, dan worden mensen ongeduldig en gaan ze vragen of je al plannen hebt :P.

En ook met het geslacht. Sommige mensen aan wie we vertellen dat we nog een jongetje krijgen, zeggen serieus: maar hadden jullie dan niet liever een meisje gehad? Ik blijf dat toch vreemd vinden, ik kies voor nog een kindje...
pi_105614014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:27 schreef Fee-nix het volgende:
Volgens mij gaan heel veel mensen uit van de 'standaard dingen'. Als je na 3 mnd weer zwanger bent , zal het wel een ongelukje zijn... Maar als je dan weer langer dan twee jaar (ofzoiets) wacht, dan worden mensen ongeduldig en gaan ze vragen of je al plannen hebt :P.

En ook met het geslacht. Sommige mensen aan wie we vertellen dat we nog een jongetje krijgen, zeggen serieus: maar hadden jullie dan niet liever een meisje gehad? Ik blijf dat toch vreemd vinden, ik kies voor nog een kindje...
Ja, wat een vraag. Want dat heb je echt voor het kiezen ook.
pi_105614414
voor de koopziekehormonenmonsters.. ik heb een newbornset (kleertjes) in V&A gezet
pi_105614580
Ik heb het mijn ouders en zusje ook snel verteld, het 1e weekend na de positieve test. Mijn moeder reageerde wel erg behouden. maar die heeft zelf een geschiedenis met miskramen, dus dat was wel begrijpelijk. Na de 12 weken echo werd dat wel beter.
pi_105614590
Wij hebben het in elk geval iedereen voor de 12 weken verteld. Eerst fam, daarna vrienden en toen op het werk (alleen mijn afdeling en de rest ging via het roddelcircuit heb ik gemerkt) :')

Mijn schoonopa en oma (?) waren blij maar vonden het ook te vroeg, maarja oude stempel, en oma heeft vroeger 2 miskramen gehad bij 12 weken nog dus dat begrijp ik dan wel.

Ik zit wel raar in elkaar, iedereen mag alles van me weten als het toevallig ter sprake komt. Maar vertel niet echt uit mezelf iets. Mijn vriend die is juist een open boek en die gaat het liefst iedereen die hij een beetje kent persoonlijk langs om het goede nieuws te vertellen.
pi_105614643
Wat een vreemde en soms zelfs nare reacties zeg! Dat wil je op zo'n moment toch helemaal niet horen, dat het pril is of dat ze zelfs niet willen feliciteren... Je weet zelf ook wel dat er nog van alles mis kan gaan, maar dan zouden we beter onze buiken kunnen verbergen tot beeb tevoorschijn komt, want het kan altijd nog mis gaan!
Ik weet en wist het van een aantal mensen in mijn omgeving ook heel vroeg. Ik voelde me dan juist vereerd! Dat iemand dat al met mij wil delen, en dus ook als het mis gaat, dat vind ik heel bijzonder.

Wij hebben het onze ouders verteld met 6 weken, ik had bij 5 weken pas een test gedaan i.v.m. onregelmatige cyclus. En zo heel langzaam druppelsgewijs hebben we het meer mensen verteld.

Maar goed, dat is heel persoonlijk zoiets en ieder doet het wanneer ze zich er goed bij voelen.
pi_105614704
Het kan ook anders, mijn schoonzusje had het ook erg vroeg verteld en het ging mis. ;(
Omdat ze in het zomerseizoen zwanger was, kwamen de zomer erna nog heel veel vage bekenden (van het zomerwerk op festivals) vragen waar haar kindje was.
Dat vond ze best pijnlijk omdat het dus weer opgerakeld werd en ze ook niet weer zwanger was. Het is helaas niet meer gelukt.

Haar ervaring heeft ons wel doen besluiten om te wachten met het vertellen tot we echt een goede echo hadden gehad, met 10 weken geloof ik. Ook omdat ik zo aan het bloeden was bij beide zwangerschappen. Het voelde daardoor ook een beetje alsof ik mijn geluk vergooide als ik al heel blij erover was. Ik was voornamelijk bang. En bijgelovig. ;)

Hebben jullie dit artikel al gelezen in het Parool?
Het gaat over het troosten van je pasgeborene en de zogenaamde wekkermethode die vaak gehanteerd wordt op CB's. Ik vond het wel een fijn artikel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105614905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:27 schreef Fee-nix het volgende:

Gewoon zeggen dat je eigenlijk op een cavia gehoopt had en een beetje baalt dat het wéér niet gelukt is. Dan maar een kindje... :+

mijn schoonmoeder zei bij de eerste: "nou ik feliciteer nog niet hoor want ik vind het nog te vroeg"
op mijn vernietigende blik zei ze 'ja straks gaat het mis'. Ja en? Dat was bij 6 weken en een beetje. Bij de tweede zwangerschap vertelde we het met 11 weken en een beetje (overigens puur toevallig, dat verschil in vertel-tijden) en toen was ze beledigt dat ze het pas zo laat wisten.
Tsja :')
:)
pi_105614964
Mensen zeggen vaak maar wat, ze zijn het zelf zo vergeten en jij zit je er nog over op te fokken. Het is nooit goed, of je het vroeg of laat verteld.

Oeke, volgens mij zijn ze op het CB ook niet zo meer van het laten huilen hoor. En ook al zijn ze het wel, lekker je eigen ding doen.
pi_105615057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:02 schreef Troeta het volgende:
Mensen zeggen vaak maar wat, ze zijn het zelf zo vergeten en jij zit je er nog over op te fokken. Het is nooit goed, of je het vroeg of laat verteld.

Haha ja precies, dat inderdaad :D

wij kregen ook te horen van een oom en tante van jeetje nou dat is wel héél erg krap op elkaar... :X :{ blij dat die van ons niet zo vlot op elkaar zaten.
Eh... *rekent* 17 maanden... hun kinderen nr 1 en 2 11 maanden, nr 2 en 3 13 maanden. :D blijkbaar vergeet je dat ook :+
pi_105615193
haha, hun verschil is veel erger nog. Apart he dat mensen dingen er uit flappen wat nergens op slaat?

Mex heeft ook mijn kleur ogen bijv. maar volgens een vriendin van mijn vriend zijn moeder, zijn het de ogen van zijn oma. (die dus echt een andere kleur bruin heeft)

Ik luister gewoon niet meer :+
pi_105615268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:11 schreef Troeta het volgende:
haha, hun verschil is veel erger nog. Apart he dat mensen dingen er uit flappen wat nergens op slaat?

Mex heeft ook mijn kleur ogen bijv. maar volgens een vriendin van mijn vriend zijn moeder, zijn het de ogen van zijn oma. (die dus echt een andere kleur bruin heeft)

Ik luister gewoon niet meer :+
ohja das ook fijn :D

volgens mn schoonmoeder lijken allebei de meisjes sprekend op haar. Wat het ook is, ze hebben het van haar. De lange vingers van allebei de dames (zij heeft korte stompjes, ik heb lange vingers :') ) , de groene ogen van oudste (die ik wel heb en zij niet heeft :P ) de bruine haren (ze heeft gelijk... ik ben hoogblond. *kuch* ).
Ik zeg echt niet dat ze niets van haar hebben hoor! Maar ze gaat soms wel heel erg door haha
pi_105615334
hahaha, heel herkenbaar!

Aan de ene kant denk ik: laat gaan!! als hun daar gelukkig van worden, maar soms gaan mensen aan je voorbij en dat vind ik minder prettig.
pi_105615466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:15 schreef Troeta het volgende:
hahaha, heel herkenbaar!

Aan de ene kant denk ik: laat gaan!! als hun daar gelukkig van worden, maar soms gaan mensen aan je voorbij en dat vind ik minder prettig.
Ik laat het meestal ook gaan inderdaad, ze kletst maar een eind weg, het zal wel en als zij daar blij van wordt om dat te roepen.
Ik trek soms wel aan de rem, ze wil nog eens dingen roepen als 'nou er is echt niets van jou bij hè?' dat is gewoon dat stapje de grens over tussen "ach laat gaan - niet leuk meer".
Maar mn schoonmoeder moet wel vaker afgeremd worden, zo vindt ze ook dat ze recht heeft om mee te beslissen over zaken in de opvoeding. Tsja :') wij vinden van niet. :P
  donderdag 15 december 2011 @ 14:23:33 #220
348178 NotTheSame
pi_105615585
Korte update van mijn kant want ik heb m'n huis vol met volk zitten...

Ben net thuis van het zkh, Draak doet het nog goed maar omdat ze twijfelen over de buikomtrek en het vruchtwater verminderd is krijg ik (mits Draak zichzelf niet aankondigd) volgende week een keizersnede...
Tot nu toe staat deze gepland voor de 23ste, maar omdat ik aangegeven heb dat ik ivm privéomstandigheden liever begin volgende week geholpen wil worden, gaan ze proberen om me nog in te plannen voor de 20ste of de 21ste...
Pffff... dat moet je dan maar even allemaal in je eentje managen in zo'n ziekenhuis... Gelukkig zijn mijn ouders man (8> nu in huis dus ik ga effe bekomen van alle schrik...
pi_105615632
Wow NTS. Dat is geen informatie die je zo even in je opneemt inderdaad.
:*. Laat je even lekker vertroetelen en kom rustig bij.
pi_105615633
Oei, die gaat wel erg ver! Maar dan is afremmen ook echt wel nodig zeg! haha

Oh, even schrikken NTS, maar dat word dan de 1e kerst met je baby O+
  donderdag 15 december 2011 @ 14:27:55 #223
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105615730
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef NotTheSame het volgende:

Ben net thuis van het zkh, Draak doet het nog goed maar omdat ze twijfelen over de buikomtrek en het vruchtwater verminderd is krijg ik (mits Draak zichzelf niet aankondigd) volgende week een keizersnede...
Tot nu toe staat deze gepland voor de 23ste, maar omdat ik aangegeven heb dat ik ivm privéomstandigheden liever begin volgende week geholpen wil worden, gaan ze proberen om me nog in te plannen voor de 20ste of de 21ste...
Pffff... dat moet je dan maar even allemaal in je eentje managen in zo'n ziekenhuis... Gelukkig zijn mijn ouders man (8> nu in huis dus ik ga effe bekomen van alle schrik...
Adem in 2, 3, 4 en Uit, 2, 3, 4...

Dat is effe schrikken inderdaad, effe een flinke omschakeling zo... Maaaar, van de positieve kant bekeken, jullie vieren dit jaar wel de eerste kerst als gezinnetje zo O+
pi_105615937
Woo NTS dat is inderdaad even schrikken!
Na die CTG's van de laatste tijd had ik dit toch zo niet verwacht zeg...

Hoe denk je er zelf over eigenlijk dat het nu opeens toch echt een keizersnede wordt?
  donderdag 15 december 2011 @ 14:38:34 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105616044
NTS, oei, schrikken. Even laten bezinken maar.

Heeft Onverwacht haar echo al gehad?

Mignonne, gezellig, jij ook hier :)
Ik roep zelf wel eens over mn kinderen 'niks van mij bij', maar dat is anders he, als je het zelf zegt.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:41:57 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105616133
Oi NTS, dat is wel even schrikken. Maar wel lekker duidelijk.
Komt helemaal goed hoor :Y
pi_105616531
Jemig NTS, ik snap wel dat je het even moet laten bezinken :o Maarrrrr je hebt volgende week je kindje in je armen! *O*
Ik hoop dat er nu ook een last van je schouders valt nu je zelf niet meer hoeft te beslissen over stuitbevalling vs keizersnee. Ga nog maar lekker even hyperen hoor :Y
pi_105617535
Jeetje, NTS, dat is inderdaad schrikken en omschakelen. Aan de andere kant wordt er nu wel een moeilijke beslissing voor je genomen, hoop dat dat wat rust geeft (ipv het tegenovergestelde). En wil me graag aansluiten bij flugel: eerste kerst als gezinnetje. O+
pi_105617930
Ben trouwens weer goedgekeurd bij de VK. Mag ook gewoon thuis bevallen: glucose was netjes en m'n gewicht is geen probleem. :? *O* Heb ook weer heel wat info meegekregen, dus dat ga ik zo eens doornemen. Net als het artikel van Oeke.

En daarna nog de stad in geweest voor een badjas: knalroze met donkerroze streepjes. Dus ik zie er straks uit als een bolle zuurstok. :') Hormonen zijn toch gekke dingen. Nog een paar witte sloffen met konijnenoren en het plaatje is zo'n beetje compleet.
pi_105618027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:31 schreef Soempie het volgende:
Ben trouwens weer goedgekeurd bij de VK. Mag ook gewoon thuis bevallen: glucose was netjes en m'n gewicht is geen probleem. :? *O* Heb ook weer heel wat info meegekregen, dus dat ga ik zo eens doornemen. Net als het artikel van Oeke.

En daarna nog de stad in geweest voor een badjas: knalroze met donkerroze streepjes. Dus ik zie er straks uit als een bolle zuurstok. :') Hormonen zijn toch gekke dingen. Nog een paar witte sloffen met konijnenoren en het plaatje is zo'n beetje compleet.
Dat plaatje heeft zich in mijn inbeeldingsafdeling van m'n brein reeds gecompletteerd Soemp. Whehehe. :D.

Lekker dat je bent goedgekeurd en thuis mag bevallen!
pi_105618089
NTS :o Dat is schrikken!! En ook nog eens alleen... Wel fijn dat de beslissing jou uit handen is genomen, hopelijk geeft dat wat rust :*.

Soempie goedgekeurd!! *O* Fijn dat je thuis mag bevallen!

Meting 2.0 ging gelukkig *iets* beter. Ongeveer 1 seconde lag de beeb er goed voor, direct een foto gemaakt en daarna is het niet meer goedgekomen :P. Ik kon springer, van zij naar zij rollen, maar een tweede foto ter referentie zat er niet meer in. Gelukkig was de meting verder prima, 1,1 mm! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105618479
quote:
Ik heb hier aan mee gedaan. Stelde niet zoveel voor hoor. Gewoon inwendige echo, even meten en klaar. Bij mij was de de lengte 6 cm en dat was prima dus verder geen vervolg. Maar het telt wel mee in het onderzoek.
pi_105618512
Phaidra, fijn dat de meting goed is! Eigenwijze donders zitten er toch bij een aantal in de buiken hier. :D

Wat de VK bij mij nog aangaf, dat voorwerk wat ik voel, is dus om de baarmoedermond (oid) wat soepeler te maken.

En blijkbaar reageren baby's in de buik al erg sterk op suiker. Ik had eergister een gebakje (nouja, een heel groot stuk :@ of eigenlijk 2) gegeten en een enorme milkshake en vervolgens heb ik uren een stuiterbal gehad in m'n buik. Nog nooit zo gevoeld en nu is het gelukkig weer over. Maargoed, mocht iemand twijfelen over het voelen van de baby...is dit misschien een tip. :+
pi_105618584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:20 schreef Soempie het volgende:
Jeetje, NTS, dat is inderdaad schrikken en omschakelen. Aan de andere kant wordt er nu wel een moeilijke beslissing voor je genomen, hoop dat dat wat rust geeft (ipv het tegenovergestelde). En wil me graag aansluiten bij flugel: eerste kerst als gezinnetje. O+
Hier sluit ik me bij aan. :*
pi_105618676
Soempie, fijn dat je weer goedgekeurd bent! En dat je gewicht geen probleem is (zit je ook in de 3 cijfers dan?)

Borstvoedingscursus was leerzaam. Werd alleen wel weer een film getoond die ik al van mijn vk gekregen had en dus al gezien had. Maar wel weer extra informatie (met boekje over de voordelen). Soms vond ik het wel erg ver doorslaan maar al met al erg nuttig. Volgende week weer.

Oh ja, het is niet zo dat manlief het niks vind maar hij heeft meer zoiets van "we zijn allebei met de fles grootgebracht en doen het ook goed" en de praktische kant dat hij dan ook het flesje kan geven zodat ik mijn handen vrij heb. Maar we hebben in onze omgeving ook vooral veel negatieve ervaringen met borstvoeding (oa mijn schoonzusje) dus dat speelt misschien ook wel mee.
pi_105618794
Ik zit inderdaad net in de 3 cijfers. :Y En omdat we geen stromend water hebben boven hebben we nu een soort jerrycan aangeschaft met een kraantje. Ze zei dat ze niet veel water nodig zou hebben en dat dit wel een goede oplossing was.

Hoop dat je met de voordelen je man kunt overtuigen het toch te proberen. Mocht het dan niet lukken, dan is flesvoeding toch prima? Ik heb besloten er niet te moeilijk over te doen: lukt het niet, dan is dat jammer, maar ga me er echt niet heel druk om maken. Ben zelf ook met de fles grootgebracht en ook daar zijn voordelen aan. :Y Maar, borstvoeding is dan toch wat beter en het lijkt me erg bijzonder. O+
pi_105618856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:23 schreef NotTheSame het volgende:

oh lieverd snap dat je het even moet laten bezinken! maar ze letten wel erg goed op jullie daar in het zh! en draak komt heerlijk buiten spelen binnenkort!!! *O* *O* :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105619010
Soemp, wat raar dat het gewicht dan bij jou geen probleem is. Kreeg namelijk de indruk dat het om een landelijk protocol gaat. :?

Hoef manlief niet te overtuigen hoor. Die staat wel achter mijn keuze. Het is meer dat ik misschien wel zijn steun nodig heb om door te zetten als het even wat minder gaat en niet dat hij meteen al met een flesje klaar staat. Want ondanks dat ik er ook zo insta als jij (het moet geen gevecht worden om koste wat het kost maar bv te geven), wil ik ook niet bij de minste tegenslag stoppen en imo is dat in mijn omgeving wel een beetje zo gebeurd.
pi_105619101
Je moet je inderdaad inzetten wat bv betreft! het heeft hier echt veel tijd en moeite gekost maar het gaat nu eindelijk super met de productie en groei van de kleine ^O^
Ik vind wel dat je veel mee bezig bent, borstvoeding geven, hier tenminste omdat ze zo vaak veel eten en dan spuugt, en poept :P...maar ja een baby kost eenmaal zoveel tijd en energie :9
pi_105619130
NTS, het komt goed! :*

Soemp, wat fijn dat je thuis mag bevallen!

Phaidra, fijn dat de meting goed was, heb je ook de uitslagen van het bloed al? Of krijg je die nog?

Poe, ik zal blij zijn als ik straks uit het eerste trimester ben en (Hopelijk!!) wat meer energie krijg.. ik heb echt gewoon het energie-level van een zoutzak :') gelukkig neemt mijn meneer een hoop uit handen, dametje doet ontzettend goede nachten de laatste tijd, dus dat is fijn! Maar toch, ik wil weer eens meer doen dan alleen werken, slapen en op de bank hangen.... ;)
pi_105619189
Kyara, dan denken we er hetzelfde over. :Y

De VK vroeg nog wel naar de trap en ze keek ook naar m'n BMI voor de zwangerschap. :? Ze nam in elk geval verschillende dingen mee in haar overweging. En ik zit er net boven (met zware wandelschoenen, etc). Heb het juist nagevraagd, omdat het bij jou zo aangegeven werd. Vind het ook heel vreemd. Bijvoorbeeld met mn glucose hebben ze heel precies het protocol gevolgd en ook met het bepalen van de bloedgroep (protocol was nieuw, dus dat heeft ze nog uitgebreid besproken). :? Het is dus niet zo dat ze niet op de hoogte zijn, lijkt mij...
pi_105619345
Ach en anders met de brandweerwagen :')

Nee maar je zit er toch niet zó ver boven soemp?
Naakt en zonder vruchtwater ben je al een paar kilo's kwijt lijkt me.

Pfffff hier even stampotbuffetje voor 10 personen aan het maken.
Leuk hoor, maar ik neem geen 8 kinderen :{w
pi_105619581
een verse beed dus volgende week:D

zoe een meisje :D

Soempie een thuisbevalling:D

Vandaag 18 weken:D wat gaat dat snel... volgende week vk en over twee weken alweer de 20 weken echo en intake bij de gyneceloog.
We denken een jongetje (meisje is ook zeer welkom.) dit gevoel hebben we al vanaf dag 1 en ik krijg ook van iedereen jongens rompers lakentjes en zelf de zwangerschapsdoos was blauw en bevatte blauwe spulletje. (niemand vertelt wat we denken verder) dus allemaal vermoedens. we zullen het snel genoeg weten. Verder denk ik dat we toch naar flesvoeding terug krabbelen (zie borstvoeding niet zo zitten)

Verder een beetje in een beginnende depressei gevallen dus van het weekend maar even wat leuke dingen doen:) in de hoop er niet verder in te zakken ben er net uit.. Gelukkig komt de kleine meid wel weer morgen dus genoeg afleiding:D

Denk toch sirieus de kleine savonds en zmorgens echt te voelen. maar alleen wanneer ik wakker word en ga slapen. ook wanneer ik geen trui ofzo aanheb lijk ik meer te voelen misschien reactie op het licht ofzo..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 15 december 2011 @ 16:22:55 #244
250838 Fee-nix
pi_105619649
Oeh NTS wat een nieuws meis! Dat komt dan toch weer rauw op je dak. En krijg je t ook nog in je eentje te horen. Laat het maar even allemaal bezinken. Positieve kant is idd dat je nu zelf de knoop niet meer hoeft door te hakken. En een keizersnede is echt een heel veilig manier van ter wereld komen voor de baby :). En ik heb de ervaring dat het herstel ook echt voorspoedig kan gaan hoor! Dikke knuffel :* .

Soempie goedgekeurd *O* . En slim idee, zo'n jerrycan.

Haha covie, ga je niet eens voor een elftal? Tsss :P. Nee, ik vroeg me gisteren ook opeens af: hoe deden die moeders van vroeger dat in godsnaam met 10 of meer kids (zeg maar de moeder van m'n opa: 13 kids)? Wat aten die mensen? En dan ook nog zonder wasmachine, vaatwasser, magnetron... Pff petje af hoor.
  donderdag 15 december 2011 @ 16:25:57 #245
250838 Fee-nix
pi_105619746
Trouwens: heeft iemand nog een gouden tip voor het trainen van je bekkenbodemspieren? Ik vind dat echt zoooo moeilijk he. Volgens mij slaat het echt nergens op wat ik doe :@ .
  donderdag 15 december 2011 @ 16:27:20 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_105619779
Fee-nix, maar de oudste kinderen werkten toen gewoon mee in de huishouding he :) En de moeders werkten niet, die werkten thuis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105620243
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:08 schreef Orea het volgende:

Phaidra, fijn dat de meting goed was, heb je ook de uitslagen van het bloed al? Of krijg je die nog?
Die krijg ik nog idd :). En ik hoop dat je snel wat meer energie krijgt! Hier voelde ik me meer 'mezelf' vanaf ca. 11 weken. En ik hoef niet meer elke nacht eruit om te plassen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 december 2011 @ 16:43:45 #248
250838 Fee-nix
pi_105620320
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:27 schreef Troel het volgende:
Fee-nix, maar de oudste kinderen werkten toen gewoon mee in de huishouding he :) En de moeders werkten niet, die werkten thuis.
Ja ok... maar toch is dat nog keihard werken hoor. En veeeeeeel koken :).
pi_105620337
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:27 schreef Troel het volgende:
Dan nog!! Ik heb een gasfornuis met 5 pitten.
Vroegen ook een vriendinnetje gehad en daar waren ze ook met 11 in totaal thuis, en geen probleem als er vriendjes of vriendinnetjes bleven eten. _O_

(Ik was de hele dag thuis, en dacht dat ik het goed had voorbereid maar ben sowieso te laat :P )
pi_105620709
Onverwacht, hoe is de echo vandaag gegaan?
  donderdag 15 december 2011 @ 16:59:04 #251
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105620828
Ook erg benieuwd naar nieuws van Onverwacht....

Hier weer net wakker, darn zelfs de middagdutjes duren steeds langer :@
  donderdag 15 december 2011 @ 17:19:01 #252
348178 NotTheSame
pi_105621469
Nou, daar zijn we dan weer ff!

Kyara, hopelijk mag je gewoon lekker thuis bevallen meis! Beetje smokkelen met de kilo's ;) .

Covie, over je beste vriendin meenemen naar de SEO, ik weet het niet. Het is net wat een paar anderen ook zeggen, het is toch een medische echo. Met slecht nieuws is ze er dan ook bij en misschien wil je het toch eerst met je man/vriend verwerken dan?

Wie vroeg er over de Triple-P studie? Ik heb er ook aan meegedaan, uit m'n hoofd meen ik dat mijn bmm 4,5cm was, en in een kronkel lag, dus ik had theoretisch gezien al kans op een vroeggeboorte.

Marrije, wat een domme reactie van je moeder zeg... Als jij je er toch goed bij voelt om het te vertellen, moet jij dat toch zelf weten? Ik kreeg overigens bij 8wkn van schoonouders zelfs nog een lauwe reactie, ondanks dat we al een echo hadden gehad. Maar dat volk heb ik nu dus ook geen contact meer mee :r .

Soempie weer goedgekeurd *O* !

Phaidra wat fijn dat de tweede meting goed verliep *O* !

Flugel, lekker slapen meis, je hebt het gewoon nodig!

Hier zijn we inmiddels van de eerste 'schrik' bekomen. Het nieuws valt je toch nogal rauw op je dak, zeker als je te horen krijgt dat de CTG perfect was, de flowmetingen perfect en de groeiecho, op het meten van het buikje na, gewoon aangaf dat Draak wederom een groeispurt gehad heeft. Hij zou nou 2500gram wegen. Maar de meting van het buikje zou niet waarheidsgetrouw zijn omdat Draak zich nogal ineen gekrompen ligt, dus het zou ook nog wel eens meer kunnen zijn.
Maar omdat ze al twee keer met de buikmeting onder het gemiddelde zaten, en ze zagen dat mijn vruchtwater verminderd is, willen ze absoluut niet het risico nemen dat Draak straks geen reserves meer heeft. Als ie nou niet in een stuit had gelegen, hadden ze me zelfs vandaag nog ingeleid, maar dat durven ze niet aan bij een stuitekindje.

Hopelijk bellen ze morgen nog om de ks te verzetten naar dinsdag of woensdag, want ik wil dus echt niet 2 Kerstdagen in het zkh liggen :') . En daarbij vond de gyn dat eigenlijk ook veel te lang duren tot vrijdag.
pi_105621529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:11 schreef Soempie het volgende:
Kyara, dan denken we er hetzelfde over. :Y

De VK vroeg nog wel naar de trap en ze keek ook naar m'n BMI voor de zwangerschap. :? Ze nam in elk geval verschillende dingen mee in haar overweging. En ik zit er net boven (met zware wandelschoenen, etc). Heb het juist nagevraagd, omdat het bij jou zo aangegeven werd. Vind het ook heel vreemd. Bijvoorbeeld met mn glucose hebben ze heel precies het protocol gevolgd en ook met het bepalen van de bloedgroep (protocol was nieuw, dus dat heeft ze nog uitgebreid besproken). :? Het is dus niet zo dat ze niet op de hoogte zijn, lijkt mij...
Vreemd. Ik zit namelijk al 4 weken exact op de 100. Met 40 weken ga ik dus ook echt niet zover overheen. En inderdaad, gewogen met laarzen, winterkleding en eind van de dag. Ik geloof dat ze nu op 9 januari mijn 'geval' in de vergadering gaan bespreken om te kijken of er een 'uitzondering' gemaakt kan worden (als ik dan niet al bevallen ben :{ ).

Mijn nichtje zat bij d'r vorige zwangerschap echt ruim boven de 100 en die heeft het vertikt om naar het ziekenhuis te gaan toen het zover was. De vk vroeg toen nog wel of ze beneden een bed had (nee dus) maar heeft het uiteindelijk ook zo gelaten. Deze keer is ze medisch door overgewicht (meer kans op bloedverlies of zo). Had er nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel blij dat dat bij ons niet aan de orde is.

Ben ook benieuwd naar Onverwacht trouwens.
pi_105621575
En heeft iemand nog iets van Kersjes gehoord? :{
pi_105621669
NTS, hoop dat je inderdaad maandag of dinsdag op de planning kunt. Maar toch goed dat ze je zo in de gaten houden en het zekere voor het onzekere nemen. Zijn we straks toch nog een paar dagen samen LLM'ers. :*

Orea, volgens mij ligt Kersjes nog steeds in het ziekenhuis :{
  donderdag 15 december 2011 @ 17:35:10 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105622061
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:44 schreef covie het volgende:

[..]

Dan nog!! Ik heb een gasfornuis met 5 pitten.
Vroegen ook een vriendinnetje gehad en daar waren ze ook met 11 in totaal thuis, en geen probleem als er vriendjes of vriendinnetjes bleven eten. _O_

(Ik was de hele dag thuis, en dacht dat ik het goed had voorbereid maar ben sowieso te laat :P )
Maar als je voor 11 kookt, maakt het niet uit of er nog een 12e mee-eet :D
Wij waren thuis met 6 kinderen en er was altijd wat over dus als er iemand mee-eet is er niks aan de hand. Als je met 2 bent, kun je veel makkelijker goede hoeveelheden plannen ;)

Wij hadden hier kantenklaar pasta liggen maar daar had ik zóóóó geen zin in, dat ik met zoonlief in de auto ben gestapt en naar de versboerderij gereden. Hebben we zuurkoolstamppot gehaald en een rookworst :Y)

Ik ben ook benieuwd naar Onverwacht en Kersjes...
  donderdag 15 december 2011 @ 17:35:17 #257
348178 NotTheSame
pi_105622071
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Kersjes gaat!

En met Onverwacht, die kwam vandaag uit de kast geloof ik?

Kyara, geniet er nog maar van, m'n laatste daagjes als rebel-LLM hiero ;).
Als het goed is heb ik straks in het zkh ook gewoon WiFi dan kan ik jullie hier nog een beetje op de hoogte houden en natuurlijk voor jullie allemaal jompelen ;) .
Eigenlijk is het hier nogal krom geregeld... Ik heb gratis WiFi, maar voor TV moet ik betalen :{ . Afzetters ;) . Maarja ik mot natuurlijk wel TV hebben om Serious Request te kunnen volgen ;) .
pi_105622200
Oh, en dan kun je ons ook nog aanmoedigen als wij aan de beurt zijn! Is idd wel een beetje dubbel mbt wifi en tv.

Hier vanavond boerenkool :9 En komkomer om het vocht in de voetjes kwijt te raken (die beginnen nu namelijk flink zeer te doen :{ )
En zo een lekker glaasje versgeperste jus d'orange. Misschien nog een kiwi er doorheen voor extra veel vitamientjes. :9
pi_105622300
Hier Bloemkool, met rauwkost, aardappelpuree en een biefstukje :9

Ik heb treeeeeeeeeekkk!
pi_105622362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:41 schreef Orea het volgende:
Hier Bloemkool, met rauwkost, aardappelpuree en een biefstukje :9

Ik heb treeeeeeeeeekkk!
Eet je je biefstuk nu helemaal doorbakken? Ik vind een medium gebakken biefstukje wel heel lekker maar daar moet ik nog een paar weekjes op wachten....
pi_105622425
Nee, geen schoenzool, maar ook niet medium ;) hij is net niet helemaal gaar/schoenzool, maar nog een klein beetje rossig, wel goed warm geweest van binnen :) en goede biefstuk (van de slager ;)) dan is het zo prima te hakkelen :Y
pi_105622558
oh, zo'n goede kok ben ik niet geloof ik. Het is bij mij of medium of doorbakken....

maar die paar weekjes kan ik nog wel wachten. En dan ook weer lekker filet american :9
  donderdag 15 december 2011 @ 17:51:51 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105622765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:35 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Kersjes gaat!

En met Onverwacht, die kwam vandaag uit de kast geloof ik?
.
Volgens mij heb ik wel een idee wie het is.

Ja Kersjes, is ook zo, ben ik ook benieuwd naar.
  donderdag 15 december 2011 @ 17:53:25 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105622823
quote:
17s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:25 schreef Kyara het volgende:
*

Orea, volgens mij ligt Kersjes nog steeds in het ziekenhuis :{
Deze had ik even gemist.

NTS, ik hoop voor je dat ze morgen bellen.
  donderdag 15 december 2011 @ 18:19:57 #265
250838 Fee-nix
pi_105623669
NTS ik hoop dat ze nog bellen! Ook wel een beetje gek: als de gyn het te lang vindt duren tot vrijdag, waarom kunnen ze je dan niet eerder inplannen :-s. Voor dringende gevallen moet er toch gewoon ruimte gemaakt kunnen worden? En kerst in het ziekenhuis... ik zou me er niet al te druk om maken. Die eerste paar dagen ben je blij dat je helemaal verzorgd en vertroeteld wordt en kan je toch nog (bijna) niks.

Ben ook benieuwd naar Onverwacht.

Hier eten we lasagne vanavond. Jammie! Eet smakelijk allemaal!
  donderdag 15 december 2011 @ 18:40:54 #266
348178 NotTheSame
pi_105624387
Update!

Zojuist de gyn aan de lijn gehad. Ze vond het NIET kunnen dat ik volgende week pas geholpen ging worden...
Het word nu....
MORGEN :o !
Dat word dus m'n eigen gefabriceerde verjaardagscadeautje!

En nou ga ik weer even verder stuiteren door het huis, moet nog zoveel doen, zoveel regelen 8)7 !

Ow ja, een gelieve geen berichtjes op FB, ik wil het nog ff geheim houden voor iedereen...
pi_105624448
Ik denk dat in het ziekenhuis ook wel het algemene kerst-probleem is dat elke arts probeert zijn/haar patiënt nog even enkele dagen voor de kerst te laten inplannen zodat ze met kerst thuis zijn.

Maar lijkt me toch ook dat ze zoiets als een keizersnede wel voor laten gaan :?

WTF!!! :D :D :o

Dat is wel heeeeeeel erg snel opeens _O-
LAat je niet gek maken nu hoor! Succes dan maar!
pi_105624502
:o

NTS, ik stuiter hier achter de laptop met je mee. Wow, dit gaat snel. Morgen heb je je kindje. O+
pi_105624538
Wow, wow, wow!! NTS! :o Weer een omslag, succes meis!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 december 2011 @ 18:44:41 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105624542
Dat is niet alleen een telefoontje sneller dan verwacht, ook de ks :o
Wat zal er veel door je hoofd gaan!
pi_105624580
hoelaat dan?

Ik hieperdepieper helemaal mee.. sjongejonge je hebt opeens helemaal geen voorbereidingstijd meer :o
pi_105624622
Dit kloontje gaat weer terug in de kast na slecht nieuws vandaag tijdens de echo :'( toch bedankt allemaal dat dit kleine kloontje mee mocht posten afgelopen week... wie weet tot ooit! :*
pi_105624678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:46 schreef Onverwacht het volgende:
Dit kloontje gaat weer terug in de kast na slecht nieuws vandaag tijdens de echo :'( toch bedankt allemaal dat dit kleine kloontje mee mocht posten afgelopen week... wie weet tot ooit! :*
ohhh, wat verdrietig. ;(
pi_105624724
o nee onverwacht... :'(

Wat een tegenstrijdigheden weer hier, alweer...
pi_105624728
Ach Onverwacht. Wat ontzettend verdrietig ;(. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105624731
jemig NTS, daar kok ik ff voor uit de lurkmodus!! Je wordt gewoon morgen mama!!!! Alvast succes.

En lief kloontje, sterkte... hoop dat je snel weer een tweede streepje zal zien.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105624984
NTS, wow! Ben je er een beetje klaar voor? Morgen verse baby *O* *O* *O*
Weet je al een tijd?

Onverwacht, wat verdrietig :'( Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig wie je bent. Hopelijk kan je snel weer meeposten :*
pi_105625017
Wow nts succes!! Spannend!

Kloontje wat verdrietig :*

Hier net weer terug van nieuwe ctg, ctg goed maar tijdens de echo weer heel weinig beweging dus morgenochtend nog een x terug
pi_105625099
Wiehie ons durpke is morgen een baby rijker!
Jeej heel veel succes NTS!
  donderdag 15 december 2011 @ 18:58:46 #280
348178 NotTheSame
pi_105625130
Onverwacht, wat een verdrietig nieuws... Pffff dat brengt wel een beetje een domper op mijn 'feestvreugde'... Heel veel sterkte en hopelijk zien we je hier (snel) weer terug.

Klavertje, heel veel succes morgenvroeg!

Ik ben er eigenlijk heulemaal niet klaar voor, zo snel al :o . Zometeen weer effe de vluchttas nachecken en eventueel aanvullen en nog ff gauw een rondje huishouden doen, kan manlief moeilijk met de wasmand vol met was laten zitten hier... Want dan is het over 4 dagen nog niet gewassen _O- !
  donderdag 15 december 2011 @ 19:00:46 #281
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105625217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:46 schreef Onverwacht het volgende:
Wat enorm verdrietig. Ook al was het onverwacht, je was net aan het idee gaan wennen dus inderdaad, misschien tot ooit.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:02:14 #282
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105625282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:56 schreef klavertje-4 het volgende:

Hier net weer terug van nieuwe ctg, ctg goed maar tijdens de echo weer heel weinig beweging dus morgenochtend nog een x terug
Fijn dat ze het goed in de gaten houden, wel schrikken zeg.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:03:36 #283
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105625349
Succes morgen NTS! *O* Morgen heb je je jommetje! *O*
Zou je dat huishouden niet even laten voor wat het is? Dit is jullie laatste avond met z'n tweetjes! *O* :*
Protip: Heb je wat laagvallende of loszittende broeken? Die zijn wel relaxed voor wanneer je weer een broek aanwilt of aankunt. :*

Onverwacht, wat ontzettend verdrietig. Sterkte. :*

Klavertje, ook bij jou is het spannend. Hopelijk is het morgen al weer wat beter. :*
A grand adventure has begun.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:09:21 #284
250838 Fee-nix
pi_105625663
NTS!!! :o Je wordt morgen mama!! *O* Het gaat ook echt alle kanten op bij jou he! Jeumig wat een achtbaan, meid! Maar morgen je baby! In je armen! *O* Ik ook helemaal hieper, haha!

En Onverwacht:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Wat enorm verdrietig. Ook al was het onverwacht, je was net aan het idee gaan wennen dus inderdaad, misschien tot ooit.
Precies dit....

Klavertje succes morgenochtend!
pi_105625720
Klavertje succes morgen :*

NTS :o wauw.. Wat een heftig nieuws! Wel even schrikken lijkt me.. Maar..! Morgen mama! O+

Onverwacht: wat verdrietig :* .. Sterkte

Fee-nix: ik doe oefeningen waarbij ik de bekken moet kantelen (naar voor en achter) en je kunt ook je spieren aanspannen en ontspannen (die spieren die je ook ontspant als je gaat plassen geloof ik) :@
pi_105625754
NTS, vergeet niet nog een laatste buikfoto te maken. ;)
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 19:16:01 #287
309370 Nanadu
pi_105626057
Onverwacht wat jammer van het slechte nieuws :'( Veel sterkte met het verwerken.

NTS jeetje wat heftig, kan mij goed voorstellen dat je nu rond stuitert!

Verder niet bijgelezen, maar heb net een echo gehad en alles was goed!!! (beetje raar zo'n bericht na het bericht van onverwacht ;( )
Ik ben nu precies 7 weken en 1 augustus 2012 uitgerekend, dit mag nu ook in de op. Verder ook even kort een hartje gehoord *O* *O*
  donderdag 15 december 2011 @ 19:18:37 #288
250838 Fee-nix
pi_105626212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef Soempie het volgende:
NTS, vergeet niet nog een laatste buikfoto te maken. ;)
Ja! Goede tip :).

Zoë dank je :). Ik heb nu ook al iets op internet gevonden wat ik denk ik ga bestellen. Ik vind het gewoon supermoeilijk om de juiste spier te localiseren en te voelen of ik het echt goed doe. (En dat terwijl ik er ook al mee bij de fysio heb gelopen en toen ging het wel aardig, maar ik heb het weer laten verslonzen). En ik lees net dat van alle vrouwen die die spier trainen, zo'n 30% het verkeerd doet. Ik wil nou deze:
http://www.smartmama.nl/come-pelvic-wand/. Alleen nog ff aan de dokter vragen of je die al mag gebruiken tijdens de zwangerschap.

Nanadu wat fijn! *O*
pi_105626227
Nts woooow :o das even snel opeens. En mooi verjaardagskadootje :)
Spannend! *O*

Nanadu een goeie echo, wat fijn O+

Onverwacht wat jammer van t slechte bericht ;(
  donderdag 15 december 2011 @ 19:20:34 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105626325
Fijn Nanadu, geniet ervan.
En de eerste augustus mama in de lijst :)
pi_105626565
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:18 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja! Goede tip :).

Zoë dank je :). Ik heb nu ook al iets op internet gevonden wat ik denk ik ga bestellen. Ik vind het gewoon supermoeilijk om de juiste spier te localiseren en te voelen of ik het echt goed doe. (En dat terwijl ik er ook al mee bij de fysio heb gelopen en toen ging het wel aardig, maar ik heb het weer laten verslonzen). En ik lees net dat van alle vrouwen die die spier trainen, zo'n 30% het verkeerd doet. Ik wil nou deze:
http://www.smartmama.nl/come-pelvic-wand/. Alleen nog ff aan de dokter vragen of je die al mag gebruiken tijdens de zwangerschap.

Nanadu wat fijn! *O*
Nanadu *O* :* !!!

Ah dat ziet er handig uit fee-nix!
Opzich zou je dat ook kunnen oefenen met een tampon toch? Dat je je spieren aanspant en dan zou je dat ook als soortgelijk moeten voelen (of klinkt dat niet logisch?)
pi_105627093
Nanadu, fijn die goede echo. En inderdaad, de eerste augustusbaby. O+

Vind het altijd zo moeilijk: goed nieuws en slecht nieuws door elkaar...
Onverwacht, een hele dikke virtuele knuffel. En ik wil me graag aansluiten bij wat Marrije schreef. Je was al wat aan het idee gewend, dus wie weet, sluit je je hier later nog eens aan... :*
  donderdag 15 december 2011 @ 19:37:29 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_105627201
Onverwacht, wat jammer :*

NTS: spannend! Geniet nog even van het samenzijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105627267
waaaaaaaaaaaah NTS, morgen al!!!
Wasjes in de wasmachine en droger, maar laat het opvouwen aan oma's en de kraamverzorgster over he!
Heel veel succes morgen, ik wacht jullie mooie foto's af!

Onverwacht... :*
pi_105627333
NTS!!! ik ben zoooo benieuwd naar draak!!!! heeeel veel succes morgen! *O* *O* *O* *O* O+ O+ O+
pi_105627577
oooooh nts wat snel! Heel veel succes morgen en hou ons op de hoogte. Toch niet samen llm'en.

onverwacht, wat verdrietig :*
Sterkte....

Zit op tel dus als ik t topic sluit wil dan iemand anders een nieuwe aanmaken?
  donderdag 15 december 2011 @ 19:47:53 #297
250838 Fee-nix
pi_105627658
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:25 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nanadu *O* :* !!!

Ah dat ziet er handig uit fee-nix!
Opzich zou je dat ook kunnen oefenen met een tampon toch? Dat je je spieren aanspant en dan zou je dat ook als soortgelijk moeten voelen (of klinkt dat niet logisch?)
Ja misschien wel... Maar deze heeft een soort staafje wat beweegt tijdens de oefening en dan kan je dus ook echt zien of je het goed doet.
pi_105627723
wat is dat LLMen toch? :?
pi_105627812
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:49 schreef Troeta het volgende:
wat is dat LLMen toch? :?
laatste loodjes moeders
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105627835
Wow Nts morgen ben je mama *O* *O* *O*

Verse beeb in aantocht *O* *O* *O*

LLm is laatste loodjes moeders Troeta ;)

En een jompel voor de 1e augustus baby *O* Nanadu *O*

Onverwacht, sterkte ermee ;(
  donderdag 15 december 2011 @ 19:54:11 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105627954
Onverwacht, wat een rotnieuws zeg! Hopelijk kom je je over een tijdje weer melden, maar dan als het wél uitkomt :*

Nanadu, wat fijn dat alles goed is! *O*

:o NTS, morgen ben je mama! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')