abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105558218
Hallo,

Ik ben een 15 bijna 16 jarige jongen, maar voel me van binnen een meisje.
ik heb al zo'n beetje vanaf mijn zesde of achtste jaar het gevoel dat ik een meisje ben.
tegenwoordig krijg ik dat gevoel steeds vaker en steeds erger.
ik heb al op meerdere forums en topics hier over gelezen maar weet niet goed hoe en wat,
daarmee bedoel ik hoe alles in zijn werk gaat ( de transformatie ).
ik weet wel van de hormonen pillen slikken en alles, maar ook niet echt meer.
ik zie me zelf vaak in mijn gedachten als een meisje en heb soms stiekem ook wel meiden kleren aan gehad, ik voelde me daar om eerlijk te zijn prettiger in.
heb gister avond een soort gesprek met me moeder gehad en zij weet nu dat er iets met me is wat me heel gevoelig ligt, maar ik kon het haar niet vertellen want had het gevoel alsof er een barriere voor mijn mond zat, ik kreeg de woorden er gewoon niet uit.
ik ben ook bang hoe alle mensen in mijn omgeving zullen reageren als zij hier achter komen.
vooral voor mijn vader, ik ben bang dat hij zich dan gekwetst gaat voelen en in mij teleur gesteld zal raken, ik weet dat het om mij gaat en niet om hem dus dat zal me niet tegen houden maar ik ben er wel bang voor.
ik zou in gods naam (niet als vloek/scheld woord bedoeld) ook niet weten hoe het met school zou moeten gaan als ik me laat ombouwen.
en na de operatie, hou je littekens over? zoja, zijn die erg zichtbaar / groot?

Iemand eigen ervaringen / tips?

Btw: niet op mijn naam letten van mijn account, zo zou ik misschien willen heten als ik omgebouwt word.

M.v.g. van mij :D

[ Bericht 0% gewijzigd door vanessa1230 op 13-12-2011 23:26:20 (meningen verandert in ervaringen) ]
Be yourself ;)
pi_105558415
Vind het knap dat je al geprobeerd hebt met je moeder te praten, maar als het er niet uitkomt als je het wil zeggen, waarom schrijf je het dan niet op en geeft het aan haar als brief o.i.d.? Wat betreft ombouwen zou ik nog even wachten, ik weet er verder niks vanaf, maar ik denk dat de operatie beter gedaan kan worden als je lichaam volgroeid is. Pillen slikken zou wel kunnen denk ik al, maar opereren zou ik nog niet doen. Sowieso als je dat laat doen zou ik het in een zomervakantie doen van middelbare naar Uni bijv. omdat mensen dan niet weten dat je eerst een man was (scheelt een hoop gezeik). Heftig in ieder geval, dus succes!
pi_105558436
Sowieso eerst met hormonen pillen beginnen. En praat er met je ouders over anders zit je er later nog erger mee.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:12:38 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105558439
Echt waar? Vanessa zit wat mij betreft op hetzelfde niveau als Deborah en Priscilla. Allemaal camper aso namen.

Ik denk dat je nog eens goed moet nadenken voordat je je toelegt op z'n naam.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105558440
Vraag hier niet om 'eigen meningen', formuleer het wat anders. Ik weet niet of dit serieus is of niet, sorry komt door alle troll topics hier op FOK!
pi_105558545
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
Echt waar? Vanessa zit wat mij betreft op hetzelfde niveau als Deborah en Priscilla. Allemaal camper aso namen.

Ik denk dat je nog eens goed moet nadenken voordat je je toelegt op z'n naam.
ik vind het eerlijk gezegt geen camper naam, maarja, ik ken ook zo goed als geen campers. maarja, kzit beetje ideeloos anders, dan zou ik er nog wel even over denken ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef Sjapoela het volgende:
Vraag hier niet om 'eigen meningen', formuleer het wat anders. Ik weet niet of dit serieus is of niet, sorry komt door alle troll topics hier op FOK!
hoe moet ik het anders noemen? :$
Be yourself ;)
pi_105558622
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef Ms.Wiggles het volgende:
Vind het knap dat je al geprobeerd hebt met je moeder te praten, maar als het er niet uitkomt als je het wil zeggen, waarom schrijf je het dan niet op en geeft het aan haar als brief o.i.d.? Wat betreft ombouwen zou ik nog even wachten, ik weet er verder niks vanaf, maar ik denk dat de operatie beter gedaan kan worden als je lichaam volgroeid is. Pillen slikken zou wel kunnen denk ik al, maar opereren zou ik nog niet doen. Sowieso als je dat laat doen zou ik het in een zomervakantie doen van middelbare naar Uni bijv. omdat mensen dan niet weten dat je eerst een man was (scheelt een hoop gezeik). Heftig in ieder geval, dus succes!
dat van in de vakantie is inderdaag goed idee, zat ik al aan te denken van als ik 18 ben even jaartje pauze van school ( dan geen school verplichting meer) en dan doen, en als alles weer goed gaat naar hogere school, badankt van succes etc. ! :D
Be yourself ;)
pi_105558641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:12 schreef Sjapoela het volgende:
Je mag er ook wel bij zeggen dat er een paar mensen zijn op FOK! die wel serieus zijn ;)
Niet elke FOK!er is een baggeraar :)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_105558684
Hoi, als je het nog te moeilijk vindt om er met je ouders over te praten, wacht er dan gewoon nog even mee. Je hoeft het niet direct te vertellen, misschien is het voor jou wel veel fijner om er eerst eens met iemand anders over te praten (vrienden, vreemden, wat jij het fijnst vindt). Verder ben je zeker niet de enige op fok die zich inleest in dit proces. Kijk hier maar eens: Genderdysforie - deel 26 . Deze mensen maken allemaal hetzelfde mee als jij, denk dat je met al je vragen daar terecht kunt.

En verder wil ik zeggen: heel veel geluk en succes. Er zijn maar weinig doorsnee mensen die zich echt in kunnen leven hierin, jammer genoeg.
Resistance is futile.
pi_105558702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:14 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ik vind het eerlijk gezegt geen camper naam, maarja, ik ken ook zo goed als geen campers. maarja, kzit beetje ideeloos anders, dan zou ik er nog wel even over denken ;)

[..]

hoe moet ik het anders noemen? :$
Je moet het schrijven zoals jij het voelt, niet laten afschrikken door FOK!ers die baggeren.
Dan ben je ook niet jezelf.

De serieuze antwoorden komen meestal wel hoor :)
pi_105558730
quote:
Vind het knap dat je al geprobeerd hebt met je moeder te praten, maar als het er niet uitkomt als je het wil zeggen, waarom schrijf je het dan niet op en geeft het aan haar als brief o.i.d.?
ik weet niet, ik ben pas 15 en ben denk ik bang voor het gesprek wat volgt, of ze positief is of negatief etc. :@
Be yourself ;)
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:19:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105558759
quote:
Je weet er inderdaad niets vanaf. Hoe jonger je begint, hoe beter het resultaat. En zo'n proces duurt jaren, dat doe je niet even op 2 maanden.
Resistance is futile.
pi_105558863
quote:
Je weet er inderdaad niets vanaf. Hoe jonger je begint, hoe beter het resultaat. En zo'n proces duurt jaren, dat doe je niet even op 2 maanden.
ja dat kan idd waar zijn, maar hoe groot zouden de gevolgen zijn voor mijn sociale leven? ik weet niet of mijn (mannelijke) vrienden dan nog met me om willen gaan / accepteren.
Be yourself ;)
pi_105558903
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Je moet het schrijven zoals jij het voelt, niet laten afschrikken door FOK!ers die baggeren.

bedankt voor de tip :D
Be yourself ;)
pi_105558929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:19 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ik weet niet, ik ben pas 15 en ben denk ik bang voor het gesprek wat volgt, of ze positief is of negatief etc. :@
Als je het nooit zal proberen, zul je het ook nooit weten.
En het lijkt mij dat als je het nooit verteld je altijd met iets opgekropt blijft zitten.
Zijn je ouders rationeel ?
pi_105558983
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het jaren duurt met pillen slikken om die hormoonproductie om te zetten, maar een operatie ga je een kind van 15 toch niet laten doen? Ze zien hem komen met dubbel D die voorbereid is voor als hij 25 is.
pi_105558987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:21 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ja dat kan idd waar zijn, maar hoe groot zouden de gevolgen zijn voor mijn sociale leven? ik weet niet of mijn (mannelijke) vrienden dan nog met me om willen gaan / accepteren.
Als het echte vrienden zijn geven ze er niet om.
pi_105558989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:22 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Als je het nooit zal proberen, zul je het ook nooit weten.
En het lijkt mij dat als je het nooit verteld je altijd met iets opgekropt blijft zitten.
Zijn je ouders rationeel ?
ik heb geen idee wat rationeel betekent, sorry :P
Be yourself ;)
pi_105559015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik ben geen baggeraar :( Ik zou het alleen ' ervaring mee hebben' noemen. Een tip mag toch wel...?

Ik kan me er moeilijk inleven, maar dat betekend niet dat ik er geen respect voor heb. Als je er zelf van overtuigd ben dat je in het verkeerde lichaam geboren ben, zo noem je dat toch, prima, doe er wat aan.

Jammer dat het nog steeds een taboe is, mensen kiezen er zelf voor en daar hebben ze recht op.

Succes ermee!
pi_105559032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:23 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

ja snap ik, maar ja, iemand die je al bijna je hele leven kent als jongen zie je dan ineens als meisje, lijkt me wel beetje raar in hun ogen.
Be yourself ;)
pi_105559052
Vanessa klinkt als een aso die zware shag rookt, hese stem, gele vingers, een pittig kort kapsel met kuifje, scheuren in de spijkerbroek op de knie en een te kort naveltoptje. Dat moet je niet willen, TS.
pi_105559058
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:23 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

Dat ze over dingen nadenken, dat ze niet voor alles gelijk een oordeel hebben, in die trant.
pi_105559091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat ze over dingen nadenken, dat ze niet voor alles gelijk een oordeel hebben, in die trant.
Ik dacht al, hoe kan ik dit kort uitleggen.
Bijna al de wiki even voor hem/haar geplaatst.

Als nog dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationaliteit
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:27:42 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105559148
quote:

[..]

Dat ligt aan je vriendenkring natuurlijk. Ikzelf heb er geen moeite mee als iemand als transseksueel uit de kast komt, toen ik 14 was kwam een nichtje van mijn moeder uit de kast als neefje. Ik had daar geen moeite mee. Maar ik was geen puber met doorsnee denkbeelden. Veel mensen in je omgeving zullen er op zijn minst heel hard van schrikken.
Resistance is futile.
pi_105559162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:26 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik dacht al, hoe kan ik dit kort uitleggen.
Bijna al de wiki even voor hem/haar geplaatst.

Als nog dan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationaliteit
haha, eum, mijn vader meestal niet en mijn moeder denk ik wel
Be yourself ;)
pi_105559227
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat ligt aan je vriendenkring natuurlijk. Ikzelf heb er geen moeite mee als iemand als transseksueel uit de kast komt, toen ik 14 was kwam een nichtje van mijn moeder uit de kast als neefje. Ik had daar geen moeite mee. Maar ik was geen puber met doorsnee denkbeelden. Veel mensen in je omgeving zullen er op zijn minst heel hard van schrikken.
ja, daar ben ik dus bang voor, want ik heb goeie vrienden, en wil die het lieftst ook behouden.
ik denk persoonlijk dat de vriendinnen die ik heb er in iedergeval meer begrip voor hebben?
Be yourself ;)
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:29:25 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105559238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:23 schreef Ms.Wiggles het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het jaren duurt met pillen slikken om die hormoonproductie om te zetten, maar een operatie ga je een kind van 15 toch niet laten doen? Ze zien hem komen met dubbel D die voorbereid is voor als hij 25 is.
Er zijn kinderen van 12 die met de hormonen beginnen. Ik schat dat die zich nog voor hun twintigste laten ombouwen. Bovendien, ook dat gaat in fases. Grootste overgang zal tieten zijn, maar die kan Vanessa ook krijgen door de hormonen.
Resistance is futile.
pi_105559251
Was er niet zo'n transgender-forum op FOK!?
pi_105559333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:27 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

[..]

haha, eum, mijn vader meestal niet en mijn moeder denk ik wel
Probeer er dan met je moeder over te praten, en vraag of ze het niet tegen je vader wilt vertellen. Dat is als je het wilt vertellen natuurlijk :*
Als je er mee wilt beginnen, het 'transformeren' is het handig dat je de steun hebt van je ouders, of dat ze 't in iedergeval weten en het niet als een bom valt als je 'plotseling' een geslachtsoperatie ondergaat.
pi_105559366
Druk je piemel tussen je benen, dan is het net of je een plassertje hebt.
pi_105559464
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:32 schreef CaptainCookie het volgende:
Druk je piemel tussen je benen, dan is het net of je een plassertje hebt.
Haha i know, al paar keer gedaan :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:31 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Probeer er dan met je moeder over te praten, en vraag of ze het niet tegen je vader wilt vertellen. Dat is als je het wilt vertellen natuurlijk :*
Als je er mee wilt beginnen, het 'transformeren' is het handig dat je de steun hebt van je ouders, of dat ze 't in iedergeval weten en het niet als een bom valt als je 'plotseling' een geslachtsoperatie ondergaat.
ja, ik was al van plan om het eerst maar niet me vader te laten weten.
maar als ik nu hormonen ga slikken, dan loop ik binnenkort op school als een jongen met tieten? :S
Be yourself ;)
pi_105559552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:34 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

[..]

maar als ik nu hormonen ga slikken, dan loop ik binnenkort op school als een jongen met tieten? :S
Dat klopt, heb je misschien een vertrouwenspersoon op school die je het anders kan vertellen?
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:37:29 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105559593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:29 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ja, daar ben ik dus bang voor, want ik heb goeie vrienden, en wil die het lieftst ook behouden.
ik denk persoonlijk dat de vriendinnen die ik heb er in iedergeval meer begrip voor hebben?
Ik denk dat dat heel erg ligt aan persoonlijkheid. Allereerst is het heel erg moeilijk om dit uit te leggen aan anderen.. Ten tweede is het voor hen dan ook nog eens ontzettend moeilijk te begrijpen. Dan is er nog de kwestie van mensen die niets te maken willen hebben met alles dat niet hetero is. Je zult ze treffen, maar er zal maar een klein deel zeggen 'hey tof meid, ik steun je'.

Ik ben geen professional dus ik moet opletten met wat ik zeg hier. Maar in welke mate weet jij zeker dat je de geslachtsveranderingen wil ondergaan? Denk je niet dat je eerst heel goed over dat soort dingen na moet denken voor je iedereen in gaat lichten? Misschien is het een idee om eerst te zeggen dat je je meisje voelt, en de vraag of jij de geslachtsveranderingen wil ondergaan nog even te laten voor wat het is.

Verder: ga echt naar dat andere topic, daar zitten de mannen en vrouwen die het meemaken, zij kunnen je veel beter helpen dan de doorsnee hetero die hier komt posten.
Resistance is futile.
pi_105559661
In principe bestaat het traject uit psychologische gesprekken - hormonen - eventuele operaties.

Je moet het niet echt als ombouwen zien want het is ook niet een soort lijst van klussen die gedaan moeten worden die ze wel even afwerken in een jaar tussendoor.

In plaats daarvan wordt eerst goed gescreened of het niks anders is, of dit je inderdaad verder zou helpen en dan komen de hormonen pas.

Wat dat betreft: je begint niet met hormonen op je 12 zoals Seven zei, maar je moet het meer zo zien denk ik: in de puberteit ga je heel veel hormonen aanmaken, en die veranderen je lichaam. Wat ze vaak bij pubers doen, is puberteitsremmers geven. Ik denk dat dat ook nog wel kan op jouw leeftijd, maar dat weet ik niet zeker. Dat doen ze totdat de diagnose zeker is, en dan krijg je dus blockers voor je mannelijke hormonen, en vrouwelijke hormonen apart toegediend.

Bij erg jonge kinderen die nog niet in de puberteit zijn, kunnen ze hiermee dus de puberteit eerst uitstellen, en dan meteen switchen naar vrouwelijke hormonen, zodat je nooit last zal hebben gehad van mannelijke hormonen.

Verder verandert het niks aan je botgroei voorzover ik weet, maar hoe later je begint, hoe meer mannelijke hormoon 'schade' je moet inhalen en hoe minder het resultaat zijn.

Met andere woorden: het is een lang proces, het begint met psychologische diagnostiek, en daarvoor kan je je in Groningen en in Amsterdam aanmelden in Nederland. In amsterdam is dat bij het VU. http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentrum-voor-gender/ je kan je gewoon over de telefoon aanmelden, en dan wordt je vanzelf uitgenodigd voor een intake gesprek.

Verder zou ik wel echt zeker van jezelf zijn dat dit het is. Dat kan natuurlijk nooit helemaal, daar is die psychologie ook voor, maar als bevlieging is het best wat om zomaar aan te beginnen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:40:23 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105559703
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:34 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

[..]

Nee. Ik weet niet veel van het proces, maar het is wel de bedoeling dat je langere tijd als meisje door het leven gaat voor je dergelijke grote veranderingen fysiek mag ondergaan.

Maar goed, de mensen die het proces wel kennen, zitten hier: Genderdysforie - deel 26
Resistance is futile.
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:43:12 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105559801
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:39 schreef Maisnon het volgende:
Wat dat betreft: je begint niet met hormonen op je 12 zoals Seven zei, maar je moet het meer zo zien denk ik: in de puberteit ga je heel veel hormonen aanmaken, en die veranderen je lichaam. Wat ze vaak bij pubers doen, is puberteitsremmers geven. Ik denk dat dat ook nog wel kan op jouw leeftijd, maar dat weet ik niet zeker. Dat doen ze totdat de diagnose zeker is, en dan krijg je dus blockers voor je mannelijke hormonen, en vrouwelijke hormonen apart toegediend.

Bij erg jonge kinderen die nog niet in de puberteit zijn, kunnen ze hiermee dus de puberteit eerst uitstellen, en dan meteen switchen naar vrouwelijke hormonen, zodat je nooit last zal hebben gehad van mannelijke hormonen.

Thanks voor de verduidelijking.
Resistance is futile.
pi_105560099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:36 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat klopt, heb je misschien een vertrouwenspersoon op school die je het anders kan vertellen?
op school doe ik maar ff niet, straks lekt het uit en weet iedereen het, ik zal het er wel over hebben met een goeie vriendin ;)

quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat heel erg ligt aan persoonlijkheid. Allereerst is het heel erg moeilijk om dit uit te leggen aan anderen.. Ten tweede is het voor hen dan ook nog eens ontzettend moeilijk te begrijpen. Dan is er nog de kwestie van mensen die niets te maken willen hebben met alles dat niet hetero is. Je zult ze treffen, maar er zal maar een klein deel zeggen 'hey tof meid, ik steun je'.

Ik ben geen professional dus ik moet opletten met wat ik zeg hier. Maar in welke mate weet jij zeker dat je de geslachtsveranderingen wil ondergaan? Denk je niet dat je eerst heel goed over dat soort dingen na moet denken voor je iedereen in gaat lichten? Misschien is het een idee om eerst te zeggen dat je je meisje voelt, en de vraag of jij de geslachtsveranderingen wil ondergaan nog even te laten voor wat het is.

Verder: ga echt naar dat andere topic, daar zitten de mannen en vrouwen die het meemaken, zij kunnen je veel beter helpen dan de doorsnee hetero die hier komt posten.
ik heb er al goed over nagedacht en ben er bijna zeker van dat ik dit wil, ik zal natuurlijk eerst betere informatie voor ik echt een operatie onderga maar tog. ;p
Be yourself ;)
pi_105560230
quote:
In principe bestaat het traject uit psychologische gesprekken - hormonen - eventuele operaties.

Je moet het niet echt als ombouwen zien want het is ook niet een soort lijst van klussen die gedaan moeten worden die ze wel even afwerken in een jaar tussendoor.

In plaats daarvan wordt eerst goed gescreened of het niks anders is, of dit je inderdaad verder zou helpen en dan komen de hormonen pas.

Verder verandert het niks aan je botgroei voorzover ik weet, maar hoe later je begint, hoe meer mannelijke hormoon 'schade' je moet inhalen en hoe minder het resultaat zijn.

Met andere woorden: het is een lang proces, het begint met psychologische diagnostiek, en daarvoor kan je je in Groningen en in Amsterdam aanmelden in Nederland. In amsterdam is dat bij het VU. http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentrum-voor-gender/ je kan je gewoon over de telefoon aanmelden, en dan wordt je vanzelf uitgenodigd voor een intake gesprek.

Verder zou ik wel echt zeker van jezelf zijn dat dit het is. Dat kan natuurlijk nooit helemaal, daar is die psychologie ook voor, maar als bevlieging is het best wat om zomaar aan te beginnen.
Bedankt voor de info!
Be yourself ;)
pi_105560252
Dan ben je dus eigenlijk ook homoseksueel? Zit op jongens vallen ook in dat 'net een meisje voelen'?
pi_105560283
Ik vind het dapper van je dat je er over durft te praten en het aan je ouders wil gaan vertellen. Het zal waarschijnlijk wennen zijn voor je ouders maar uiteindelijk zullen ze het accepteren.

Toevallig ben ik net een boek aan het lezen waarin uitgelegd wordt hoe je brein werkt en daarin komt ook aan bod waarom iemand homo/bi/lesbisch of transsexueel is. Het komt erop neer dat niemand dit wordt maar dat je al van je geboorte zo bent. Tijdens de bevruchting van de eicel en het proces in de baarmoeder van de moeder wordt dit al vastgelegd in de hersens van het kind en kan hetgeen ontstaan wat bij jou het geval is.

Dit boek is geschreven door Dick Swaab en heet Wij zijn ons brein. Dick Swaab is professor in de hersenwetenschap en wordt wereldwijd gezien als een van de beste in zijn vak. Het boek is net uit en staat momenteel ook in de top 5 van best verkochte boeken.Ik kan me voorstellen dat dit boek je wellicht veel inzicht kan geven en ook je ouders.

In de wetenschap (ziekenhuizen, neurologen) wordt dit nu zo ook erkend en daar kunnen ze je goed adviseren. Persoonlijk denk ik dat je het beste nadat je het je ouders hebt verteld met ze naar de neuroloog kan gaan voor verder advies.

Heel veel succes
pi_105560380
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:56 schreef rumiii het volgende:
Dan ben je dus eigenlijk ook homoseksueel? Zit op jongens vallen ook in dat 'net een meisje voelen'?
nee, ik val wel gewoon op meiden ;)
Be yourself ;)
pi_105560425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:57 schreef By1 het volgende:
Ik vind het dapper van je dat je er over durft te praten en het aan je ouders wil gaan vertellen. Het zal waarschijnlijk wennen zijn voor je ouders maar uiteindelijk zullen ze het accepteren.

Toevallig ben ik net een boek aan het lezen waarin uitgelegd wordt hoe je brein werkt en daarin komt ook aan bod waarom iemand homo/bi/lesbisch of transsexueel is. Het komt erop neer dat niemand dit wordt maar dat je al van je geboorte zo bent. Tijdens de bevruchting van de eicel en het proces in de baarmoeder van de moeder wordt dit al vastgelegd in de hersens van het kind en kan hetgeen ontstaan wat bij jou het geval is.

Dit boek is geschreven door Dick Swaab en heet Wij zijn ons brein. Dick Swaab is professor in de hersenwetenschap en wordt wereldwijd gezien als een van de beste in zijn vak. Het boek is net uit en staat momenteel ook in de top 5 van best verkochte boeken.Ik kan me voorstellen dat dit boek je wellicht veel inzicht kan geven en ook je ouders.

In de wetenschap (ziekenhuizen, neurologen) wordt dit nu zo ook erkend en daar kunnen ze je goed adviseren. Persoonlijk denk ik dat je het beste nadat je het je ouders hebt verteld met ze naar de neuroloog kan gaan voor verder advies.

Heel veel succes
hartstikke bedankt :D
Be yourself ;)
pi_105560565
UPDATE : ik zit nu op me kamer in mijn bed, en was net even beneden en mijn moeder vroeg aan mij wat er nou met mij was, ik kreeg het er weer niet uit maar zit er nu aan te denken om haar een sms bericht te sturen zodat ik het niet hoef te zeggen, iemand een idee hoe? :@
Be yourself ;)
pi_105560695
Dat zou ik je niet adviseren. Ik denk dat je het ze het beste persoonlijk kan vertellen. Houd het desnoods zo kort mogelijk waardoor het makkelijker wordt en val met de deur in huis.

Bv. "Mam kom even zitten, ik wil je iets vertellen" als ze dan zit zeg je "ik weet al vanaf mijn geboorte dat ik een eigenlijk een meisje ben"

De rest gaat dan wel vanzelf
  woensdag 14 december 2011 @ 00:09:38 #45
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105560717
quote:

[..]

Mwah... Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Laatst een goede vriend van me uit de kast gekomen en daar heb ik geen problemen mee, maar als hij zich als een travestiet gaat gedragen zou het me zeker wel afschrikken.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_105560835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:09 schreef By1 het volgende:
Dat zou ik je niet adviseren. Ik denk dat je het ze het beste persoonlijk kan vertellen. Houd het desnoods zo kort mogelijk waardoor het makkelijker wordt en val met de deur in huis.

Bv. "Mam kom even zitten, ik wil je iets vertellen" als ze dan zit zeg je "ik weet al vanaf mijn geboorte dat ik een eigenlijk een meisje ben"

De rest gaat dan wel vanzelf
Ja weer ik, maar ik krijg de woorden er niet uit als ik het wil zeggen, dan lijkt mij dit de beste optie?
Be yourself ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 00:14:36 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105560867
quote:

[..]

Haha, geloof je het zelf? TS zit ook nog eens in een fase van zijn leven waar acceptatie door andere mensen ook nog eens de grootste rol speelt, dus reken wat dat betreft niet op steun.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:13 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

Ja weer ik, maar ik krijg de woorden er niet uit als ik het wil zeggen, dan lijkt mij dit de beste optie?
Hoe denk je dat je omgeving reageert?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105560875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Mwah... Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Laatst een goede vriend van me uit de kast gekomen en daar heb ik geen problemen mee, maar als hij zich als een travestiet gaat gedragen zou het me zeker wel afschrikken.
Ik denk niet dat TS zich gelijk flamboyant gaat gedragen.
pi_105560938
quote:

[..]

Als je dat het prettigst vind om te doen dan zou ik dat doen. Dan komt je moeder daarna wel naar je toe om er over te praten
pi_105560940
quote:
Hoe denk je dat je omgeving reageert?
weet niet, niet al te blij in iedergeval, al weet ik wel dat mijn moeder het zal accepteren
Be yourself ;)
pi_105560960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:16 schreef Elco.. het volgende:
Ik denk dat dit een troll is.
blijf maar denken, maar ik weet het zelf beter ;)
Be yourself ;)
pi_105560973
quote:

[..]

Je moet doen waar je zelf het best bij voelt.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:19:37 #53
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105560992
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:17 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

weet niet, niet al te blij in iedergeval, al weet ik wel dat mijn moeder het zal accepteren
Wat voor school zit je? Want ik vrees dat je onder het laagopgeleide deel van de bevolking weinig sympathie zult krijgen.

Kan je je moeder niet gewoon dit topic laten lezen :D?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105561016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat voor school zit je? Want ik vrees dat je onder het laagopgeleide deel van de bevolking weinig sympathie zult krijgen.

Kan je je moeder niet gewoon dit topic laten lezen :D?
ik zat eerst op havo, nu op kade omdat ik lui ben opschool :@,
zou kunnen, maar dan ziet ze dat ik zolaat nog stiekem op de pc zit terwijl ik een week pc verbod heb :@
Be yourself ;)
pi_105561028
wat betekent TS btw? :@
Be yourself ;)
pi_105561041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:21 schreef vanessa1230 het volgende:
wat betekent TS btw? :@
Topic Starter
pi_105561051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:21 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Topic Starter
ok thnx :D
Be yourself ;)
pi_105561110
Ey maar slaap er anders een nachtje over of je 't wilt zeggen ja of nee. En zo ja wil je dan de resultaten hier posten? Ik ben benieuwd.
pi_105561135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:25 schreef 2Happy4U het volgende:
Ey maar slaap er anders een nachtje over of je 't wilt zeggen ja of nee. En zo ja wil je dan de resultaten hier posten? Ik ben benieuwd.
is goed en, ja zal ik doen :)
Be yourself ;)
pi_105561172
Succes TS :*
  woensdag 14 december 2011 @ 00:30:29 #61
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105561228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:14 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik denk niet dat TS zich gelijk flamboyant gaat gedragen.
Nee, hij krijgt alleen maar tieten :') Het is gewoon naief om te denken dat je 'echte' vrienden het wel eventjes accepteren. De meeste mensen hebben sowieso bar weinig 'echte' vrienden. Dus je houdt dan soweiso weinig mensen over.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_105561261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:30 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Nee, hij krijgt alleen maar tieten :')
gedrag =/= geslacht
pi_105561265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:27 schreef 2Happy4U het volgende:
Succes TS :*
dankje :*
zal morgen weer verder typen :D
Be yourself ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 00:32:50 #64
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105561281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:32 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

gedrag =/= geslacht
Verklaar je nader.
pi_105561308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:32 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Iemand's geslacht hoeft toch niet iemand's gedrag te defineren?

En als je =/= bedoelt, dat betekent dat het niet hetzelfde is.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:36:44 #66
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105561393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:33 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Iemand's geslacht hoeft toch niet iemand's gedrag te defineren?

En als je =/= bedoelt, dat betekent dat het niet hetzelfde is.
Niet definieren, maar het heeft er zeker een grote invloed op.
pi_105561464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:36 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Niet definieren, maar het heeft er zeker een grote invloed op.
Geef ik je gelijk in. Maar dat hij liever een meisje wilt zijn betekent toch niet dat hij een echt meisjes-meisje is? Of een flamboyante homo.

Daarnaast, tjsa, je hebt wel gelijk dat het nog maar 15 jaar is en dat zijn leeftijdsgenoten het misschien eng en vreemd vinden, ongeacht zijn gedrag. Maar als TS dit wilt is het zijn keuze.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:48:14 #68
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105561648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Geef ik je gelijk in. Maar dat hij liever een meisje wilt zijn betekent toch niet dat hij een echt meisjes-meisje is? Of een flamboyante homo.

Daarnaast, tjsa, je hebt wel gelijk dat het nog maar 15 jaar is en dat zijn leeftijdsgenoten het misschien eng en vreemd vinden, ongeacht zijn gedrag. Maar als TS dit wilt is het zijn keuze.
Klopt.

Volgens mij is dit trouwens ook gewoon een troll, maar dat terzijde.
pi_105561655
Je typt al als een meisje, dus het zit wel degelijk in je!

Nee voor de rest niks nuttigs te melden, sterkte.
pi_105561671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:48 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Klopt.

Volgens mij is dit trouwens ook gewoon een troll, maar dat terzijde.
Hoezo dat? Genoeg mensen die zich zo voelen.
pi_105562521
Vanessa moet hier maar eens gaan kijken? Genderdysforie - deel 26
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  woensdag 14 december 2011 @ 03:44:20 #72
107792 Hexley
the Platypus
pi_105564355
quote:

Nou die pubertijdsremmers zouden best wel eens een aardig verschil in lengte kunnen veroorzaken. :)

Kwam zondag ditte tegen: "The Boston Globe - Led by the child who simply knew". Het stukje gaat over een eeneiige tweeling waarvan eentje aan de pubertijdsremmers zit, normaal gesproken zouden ze qua lengte redelijk het zelfde moeten zijn toch? Mooi niet de ene is 5 feet 1 en de ander 5 feet 6, dat is als ik het goed heb ongeveer 1,55 en 1,68.

Denk dat ze daar in Boson ook gelijk hadden van das een interessant kind, natuurlijk icm. het broertje dan hé,... ;) :)

quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:56 schreef rumiii het volgende:
Dat staat los van elkaar, al is het statisch gezien wel dat de gene die jonger beginnen vaker heteroseksueel eindigen.
pi_105564456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 03:44 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nou die pubertijdsremmers zouden best wel eens een aardig verschil in lengte kunnen veroorzaken. :)
Inderdaad, maar die uiteindelijke lengtes komen juist niet door puberteitremmers. Puberteitremmers remmen testosteron en oestrogeen. Oestrogenen spelen een belangrijke rol bij het (vervroegd) sluiten van de groeischijven en is direct een van de redenen waarom vrouwen gem. kleiner zijn dan mannen. Als je alleen puberteitremmers zou nemen, zou je hoogstwaarschijnlijk even lang of langer worden dan dat je normaal zou worden (en dit geldt zeker voor meiden die dit nemen).

De reden waarom Nicole in dit verhaal kleiner is dan haar/zijn broer, komt niet door de puberteitremmers, maar door toediening nadien van oestrogeen, dit zorgt voor de klein uitvallende lengte.
  woensdag 14 december 2011 @ 05:35:38 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_105564624
Stap een: huisarts voor een doorverwijzing naar de VU, of meteen zelf naar de VU. Je krijgt daat psychologische ondersteuning en hoewel ik er niet zelf ervaring mee heb, neem ik aan dat ze daar ook helpen met het aan je ouders en verdere omgeving vertellen, en hoe je met de weerstand van vrienden en familie (die je ongetwijfeld gaat krijgen, maar daardoor moet je je niet tegen laten houden - je leeft voor jezelf, niet voor anderen) moet omgaan.

Transvisie.nu is een handige site (maar nu even down).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_105564672
Chopchop.

Maar dan niet zeiken dat je niet meer staand kan pissen.

Alle sterkte van de wereld. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_105573061
Iedereen die uit de kast komt, in welke vorm dan ook, kijkt enorm tegen dat eerste gesprek op, vaak onterecht, want meestal is dan de reactie: Waar heb ik mij in hemelsnaam druk om gemaakt !

Als ik je een tipje mag geven, begin met je coming-out tegen wildvreemden ! Zo kwam ik er achter dat 9 van 8 reacties positief waren en was ik minder bang voor de reactie van mijn ouders.

Voorbeeld, ga eens shoppen in een vreemde stad/plaats (want stel je voor dat iemand je ziet...die angst zal je ook wel hebben?). Vraag om hulp als je dames/meisjes kleding wil passen bij bijvoorbeeld de H&M of Street-One, mijn favoriete winkel.

Ik beloof je, ik heb toen erg veel lol gehad met verkoopsters, ook van eigen leeftijd en die vinden het vaak erg indrukwekkend en je krijgt een enorme portie zelfvertrouwen van de complimentjes en respect betuigingen !! Het is even spannend... Maar ik zeg: Doen ^O^
pi_105573159
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:16 schreef Elco.. het volgende:
Ik denk dat dit een troll is.
Uiteraard. Je eerste post op fok met een debiel verhaal en meteen een pi erbij.

Dan gaan bij mij alle kloonalarmen af :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 14 december 2011 @ 13:40:37 #78
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_105573534
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:29 schreef vosss het volgende:

Ja, want als nog in de kast zittende transseksueel ga je natuurlijk gewoon je standaard account met misschien wel identificeerbare informatie gebruiken voor een post als deze :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 14 december 2011 @ 15:05:25 #79
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_105576682
My 2 cents: Neem je moeder in vertrouwen, die sms lijkt me een prima idee!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  woensdag 14 december 2011 @ 15:07:15 #80
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_105576754
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Ieder mens die voor zo'n topic niet een aparte kloon aanmaakt, is knettergek en moet tegen zichzelf beschermd worden. Wat een rare post van je, makker.
pi_105576900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:30 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Nee, hij krijgt alleen maar tieten :') Het is gewoon naief om te denken dat je 'echte' vrienden het wel eventjes accepteren. De meeste mensen hebben sowieso bar weinig 'echte' vrienden. Dus je houdt dan soweiso weinig mensen over.
Ze zullen het misschien niet allemaal even makkelijk vinden, maar het is naiever te denken dat je al je vrienden kwijtraakt, als dat al uberhaupt gebeurt
pi_105579087
ik heb die sms naar me ma gestuurd en ze begreep me dat ik het lastig vond ( kwa gevoelens etc. )
ze is niet teleur gestled of whatever dus ik maakte me inderdaad druk om niks. :D
Be yourself ;)
pi_105579193
Ik heb pas een boek gelezen van Carry Slee - Joel, daar ging dit ook over. Erg mooi verhaal
pi_105580163
me moeder vroeg net een paar dingen over dit, van hoe het is begonnen etc. en ik heb ook gepraat over die centrums zoals dat VU, dus ze wil wel een keer met mij naar zo'n iemand die er in gespecialiseerd is voor een gesprek :D
Be yourself ;)
pi_105581366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:34 schreef vanessa1230 het volgende:
me moeder vroeg net een paar dingen over dit, van hoe het is begonnen etc. en ik heb ook gepraat over die centrums zoals dat VU, dus ze wil wel een keer met mij naar zo'n iemand die er in gespecialiseerd is voor een gesprek :D
Dat lijkt me wel het beste, gewoon omdat daar zoveel professionaliteit op 1 plek verzameld is (en minstens zoveel wachtlijsten, haha) Dan kun je ook makkelijk met allerlei lotgenoten verenigingen komen (zo klinkt het dramatisch, maar van wat ik hoor is het juist ook gezellig en dus veel vrienden die in hetzelfde schuitje dan zitten)

Verder heb je nu misschien de neiging om met vanalles hard van stapel te gaan lopen, ook vanwege alle tips in dit topic, maar probeer er een beetje overzicht in te houden en er op een goeie manier mee om te gaan want voor je het weet vertel je het die en die en dan weet die het en boem :P

Er zijn ook een boel documentaires en dingen over kinderen met genderdysforie, en hoewel natuurlijk niemand hetzelfde is die dat heeft (net als mensen met een longontsteking niet allemaal hetzelfde zijn :') beetje domme vergelijking maarja) komt er toch wel veel in naar voren wat voor jou of je ouders misschien interessant kan zijn.

Bvb die over Valentijn, of Joppe, ik heb zo geen linkjes maar die vind je zo via google.
pi_105582071
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 17:01 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel het beste, gewoon omdat daar zoveel professionaliteit op 1 plek verzameld is (en minstens zoveel wachtlijsten, haha) Dan kun je ook makkelijk met allerlei lotgenoten verenigingen komen (zo klinkt het dramatisch, maar van wat ik hoor is het juist ook gezellig en dus veel vrienden die in hetzelfde schuitje dan zitten)

Verder heb je nu misschien de neiging om met vanalles hard van stapel te gaan lopen, ook vanwege alle tips in dit topic, maar probeer er een beetje overzicht in te houden en er op een goeie manier mee om te gaan want voor je het weet vertel je het die en die en dan weet die het en boem :P

Er zijn ook een boel documentaires en dingen over kinderen met genderdysforie, en hoewel natuurlijk niemand hetzelfde is die dat heeft (net als mensen met een longontsteking niet allemaal hetzelfde zijn :') beetje domme vergelijking maarja) komt er toch wel veel in naar voren wat voor jou of je ouders misschien interessant kan zijn.

Bvb die over Valentijn, of Joppe, ik heb zo geen linkjes maar die vind je zo via google.
bedankt, ik zal ff googlen ;)
Be yourself ;)
pi_105583955
Leuk dat je ons update. Respect dat je voor durf uit te komen ~:)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:16:08 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105584009
Ik zou denken dat dit topic wel dicht kan omdat je jouw plekje wel hebt gevonden in Genderdysforie - deel 26

Ben je het daar mee eens TS?
pi_105584073
Hallo Vanessa, als je wilt kun je je op dit forum aanmelden. Het is speciaal voor transgender jongeren, hier kun je veel advies en info van ze krijgen.

Docu's over transjongeren staan hier bij elkaar:
http://genderjongeren.nl/extra/video
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:20:48 #90
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_105584144
Is helemaal niet raar, koop een super push-up bij de Hema, daar krijgt zelfs een man een mooi decolleté van! ^O^
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:24:39 #91
71919 wonderer
pi_105584289
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik zou denken dat dit topic wel dicht kan omdat je jouw plekje wel hebt gevonden in Genderdysforie - deel 26

Ben je het daar mee eens TS?
Ik vind het voor de mensen die hier normaal niet mee bezig zijn en toevallig langs dit topic komen wel aardig om het open te houden... Het zorgt toch voor wat meer begrip en gooit misschien zelfs wat vooroordelen de deur uit als mensen kunnen zien hoe het er ECHT aan toegaaat...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_105590884
Ik ben blij dat je moeder het zo goed opvatte TS. Echt waar :)

Verder niet met je vader over gehad? Wat natuurlijk niet hoeft, maar ik vroeg het me af :D
pi_105591888
bedankt voor de steun allemaal!
ik heb het er nog niet met me pa erover gehad omdat mijn ouders zijn gescheiden en ik dus nu niet bij hem ben, maar eerlijk gezegd wacht ik daar ook maar even mee tot ik alles 100% weet ( kwa informatie en wat uiteindelijk mijn keuze word etc. ).
zoals wonderer al zegt, is het misschien wel goed om dit topic open te houden zodat meer mensen idd hier begrip voor krijgen.
venus-castina, ik zal daar ook eens even kijken voor handige informatie etc. ;).
hebben nog meer mensen net het VUmc in het nieuws op tv gezien wat niet zon goede recentie was? begin nu dus aardig te twijfelen van als ik het laat doen of ik het dan daar laat doen.
ben nu btw ook even een film kijken op sbs 6, Snow Dogs volgens mij, met mijn favourite acteur, weet zijn naam niet maar die getinte man met zon happy hoofd, dus als je niets te doen hebt, SBS6 HEEFT NU EEN GOEDE FILM! :D
Be yourself ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 21:00:17 #94
71919 wonderer
pi_105592178
Je hebt niet echt een keuze, het enige andere gendercentrum zit in groningen.

er zijn manieren om het buiten de VU om te doen, maar niet alle verzekeringsmaatschappijen accepteren dat en dan moet je of alles zelf betalen, of een heel lang en vermoeiend gevecht leveren met een onzekere uitkomst.
  woensdag 14 december 2011 @ 21:01:32 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_105592242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:23 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

Je bent inderdaad een meisje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105601694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:59 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

nee, ik val wel gewoon op meiden ;)
Met alle respect voor TS, maar dat is dan toch juist niet gewoon in jou geval? Want dan ben je ook lesbisch?

Het zou kunnen natuurlijk...
  donderdag 15 december 2011 @ 00:21:16 #97
71919 wonderer
pi_105602478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 00:00 schreef DZK het volgende:

[..]

Met alle respect voor TS, maar dat is dan toch juist niet gewoon in jou geval? Want dan ben je ook lesbisch?

Het zou kunnen natuurlijk...
Waarom zou dat niet kunnen? Geaardheid heeft niets met genderidentiteit te maken en ook onder transseksuelen komen alle soorten geaardheid (hetero, homo, bi, a en pan) voor.
  donderdag 15 december 2011 @ 01:54:48 #98
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_105604459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 00:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Geaardheid heeft niets met genderidentiteit te maken en ook onder transseksuelen komen alle soorten geaardheid (hetero, homo, bi, a en pan) voor.
Ik begreep zelfs vaker dan onder "normale" middenmoot mensen

Veel sterkte TS! Goede stap gemaakt met je moeder, zo kom je d'r! :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 15 december 2011 @ 13:47:18 #99
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_105614517
Tof man, die moeder van jou! O+

Dat zal een wereld van verschil maken, moeders steun, geweldig!

quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bent inderdaad een meisje.
:D _O-
pi_105614914
ben net weer wakker, lig de hele week al ziek thuis ( geen school :@).
bedankt voor alle steun en complimenten.
maar, als ik me een meisje voel, is het dan niet raar dat ik graag game? misschien wel klein beetje game verslaafd??
Be yourself ;)
pi_105614986
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:00 schreef vanessa1230 het volgende:
maar, als ik me een meisje voel, is het dan niet raar dat ik graag game? misschien wel klein beetje game verslaafd??
Zowel jongens als meisjes gamen :*
pi_105615083
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Zowel jongens als meisjes gamen :*
ja i know, maar omdat ik best veel game ;P
Be yourself ;)
pi_105615096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:07 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

ja i know, maar omdat ik best veel game ;P
Ik zeg, neem het advies aan wat in je signature staat.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:08:02 #104
313986 MaanSelene
To the moon and back again
pi_105615114
quote:

[..]

Indien nee, dan zijn het geen vrienden. Ik vind het heel dapper dat je het hier alvast zegt, stapje 1 is gezet"
Neem de eerste trede met vertrouwen, je hoeft niet de hele trap te zien.
Butterflies are free.....
pi_105615212
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:07 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik zeg, neem het advies aan wat in je signature staat.
nou, zal ik dat dan maar even doen? :D

quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:08 schreef MaanSelene het volgende:

[..]

Indien nee, dan zijn het geen vrienden. Ik vind het heel dapper dat je het hier alvast zegt, stapje 1 is gezet"
haha, thnx
Be yourself ;)
pi_105615249
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:12 schreef vanessa1230 het volgende:

[..]

nou, zal ik dat dan maar even doen? :D

[..]

haha, thnx
Altijd jezelf blijven :*
pi_105615308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Altijd jezelf blijven :*
klopt helemaal :D
Be yourself ;)
pi_105615703
quote:
Nee hoor, gedraag je lekker zoals je zelf wilt. Ik heb nooit echt begrepen waarom die gender stereotypes nu bestaan. Waarom zou een man niet van ballet mogen houden en een meisje niet van voetbal? Om maar wat te noemen.
Ik denk dat mensen in hun leven veel te veel bezig zijn met hoe ze denken dat ze moeten leven in plaats van echt hunzelf zijn en dat uiten. Je hebt nu heel dapper de stap genomen en voor jezelf uitgekomen. Er zijn maar heel weinig mensen die dat echt durven in hun leven. laat niemand je dan van de wijs brengen dat je geen meisje bent omdat je bepaalde dingen leuk vind.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:49:37 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_105616380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 00:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk prima, maar graag in meisjeskleding rondlopen zegt in principe ook niets over genderidentiteit, aangezien je meer dan genoeg travestieten hebt (wel meer dan transseksuelen ook). Heel gechargeerd gezegd, als vanessa123 zich prettig voelt in vrouwenkleding maar verder wel op vrouwen valt, dan kan het ook een seksuele behoefte zijn, meer dan genderdysforie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 15 december 2011 @ 16:05:56 #110
107792 Hexley
the Platypus
pi_105619052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk prima, maar graag in meisjeskleding rondlopen zegt in principe ook niets over genderidentiteit, aangezien je meer dan genoeg travestieten hebt (wel meer dan transseksuelen ook). Heel gechargeerd gezegd, als vanessa123 zich prettig voelt in vrouwenkleding maar verder wel op vrouwen valt, dan kan het ook een seksuele behoefte zijn, meer dan genderdysforie.
Nou in het Engels heb je crossdressers, wat in Nederland langzaam aan ook meer gebruikt wordt omdat het wat duidelijker is en transvestites. Het verschil tussen beide is dat het laatste gewoon fetish travestie is en het eerste is ergens een zwakere vorm van genderdysforie, al zijn ze beide in de meeste gevallen wel gewoon heteroseksueel.
pi_105619950
ik voel me dus totaal geen travestiet :/
Be yourself ;)
  donderdag 15 december 2011 @ 16:45:50 #112
71919 wonderer
pi_105620397
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen meisjesdingen leuk vinden als jongen, en je echt meisje voelen. Je voelt je geen meisje omdat je in meisjeskleren rondloopt en barbies leuker vindt dan autootjes, je vindt barbies en rokjes leuker omdat je je een meisje voelt. Of je vindt broeken en auto's toch leuker terwijl je je een meisje voelt.

Transseksuelen zijn net zo min genderstereotypen als cisseksuelen (=mensen die zich het geslacht voelen die ze bij hun geboorte aangemeten kregen).
  donderdag 15 december 2011 @ 20:48:37 #113
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105630933
Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die denken dat dit wel een troll moet zijn.

Er zijn genoeg mensen die zich zo voelen en die hoeven helemaal niet flamboyant te zijn.

En als je ooit naar Amsterdam gaat: mijn zus werkt daar in dat ziekenhuis (VU). Misschien zie je haar wel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 15 december 2011 @ 22:36:13 #114
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_105636368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:

Er zijn genoeg mensen die zich zo voelen en die hoeven helemaal niet flamboyant te zijn.

En als je ooit naar Amsterdam gaat: mijn zus werkt daar in dat ziekenhuis (VU). Misschien zie je haar wel.
Niemand weet zeker of dit een trol is of niet, maar dat boeit verder toch niet? We geven serieus antwoord en als ze een trol blijkt te zijn, dan heeft de volgende er wat aan :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_105640061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:

dat zou grappig zijn :P
Be yourself ;)
pi_105703167
quote:
Nee zo gek is dat niet. Dan ben je misschien een jongensachtig meisje. Ik game ook veel maar ben eigenlijk niet jongensachtig en voel me op en top vrouwelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')