bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.quote:Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Je zou je ook met je eigen zaken kunnen bemoeien?
Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGRquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:21 schreef ejfaar het volgende:
Buurvrouw wordt geneukt door 2 negroide mannen tegelijk.
Buurman wordt geneukt door blondje.
Dat spreekt voor zich, en dat is ook het hele uitgangspunt als je m'n bericht leest.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Hebben we gedaan, toen ze er net kwamen wonen. Het gekke is dat toen die blonde vrouw samen met haar vriend aanwezig was, maar die hebben we daarna nooit meer gezienquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:23 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom niet gewoon eens jezelf gaan voorstellen?
Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.
Nouja, dat kan inderdaad. Dat het bijvoorbeeld mensen met een nachtelijk beroep zijn o.i.d. (nachtwaker, of ze werken bij de storingsdienst van nuon/woningbouw/waternet). Maar het lijkt me heel sterk dat het hele gezin / alle bewoners datzelfde werk hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan de wijkagent een keer aanspreken, maar zolang er geen klachten zijn, zal er niet zoveel mee gedaan worden. Ze hebben kennelijk een andere levensstijl dan jij.. kan toch?
Klinkt vooral alsof ze het als tweede/extra woning aanhouden maar er niet daadwerkelijk wonen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?
Om een korte opsomming te geven:
• De buren hebben alle gordijnen dicht, altijd
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)
Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.
Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen. Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
Ja wat is het nu?quote:Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?
...
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
...
Wat maakt het jou nu uit wat je buren doen, ooit gedacht dat ze helemaal niet zitten te wachten op dat nieuwsgierige gedoe van jou?quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?
En de gordijnen zijn altijd dicht?quote:• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Wie weet vinden ze jouw smaak ook helemaal niets.quote:• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
Ja en?quote:• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
Bel de politie, hoe halen ze het in hun hoofd om door het huis te lopen en ook boven te komen, of hoort die ruimte toevallig bij het huis wat ze huren?quote:• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
Vindt je het gek, ik zou ook geen contact met zulke buren als jou willen hebben.quote:• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)
Het enige wat hier aan de hand is dat jij verschrikkelijk nieuwsgierig bent, misschien moet je eens in therapie om te leren om je wat minder met anderen en wat meer met jezelf te bemoeien.quote:Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.
Ja bij de eerstelijnspsycholoogquote:Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen.
Nee maar de psycholoog wel. ( g ipv chquote:Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
Plaats dan ook geen onzin in WGR!quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:
[..]
Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGR
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
Ja wat is het nu?
Kan het trouwens niet zo zijn dat ze een ander leefritme hebben. Nachtwerk?
Om je nu zorgen te maken over "spullen die ook ons in gevaar brengen" is spijkers op laag water zoeken hoor. Je woont echt niet naast een bomgordel-naaiatelier
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topicquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Maanvis het volgende:
Gewoon een keer met de wijkagent gaan praten. laat je even weten als je dat gesprek hebt gehad wat ie zei?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.
Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
quote:
En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensenquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:41 schreef trovey het volgende:
Veroorzaak je geen overlast krijg je nog te maken met lastige bemoeizuchtige buren.![]()
De zon is vervelend op tv of computerscherm, daarom de gordijnen dicht.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Ze werken 's avonds.quote:• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
Niet veel inkomen of houden van strakke, lege inrichting. Hoe kan je overigens naar binnen kijken als ze altijd de gordijnen dicht hebben.quote:• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
Krijg jij nooit visite? En hoe weet je zo zeker dat ze er nooit samen zijn, sta je de hele dag te gluren wie er hoe laat het huis verlaat of inkomt?quote:• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
Wat is daar vreemd aan?quote:• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
Geen contact met je buren is tegenwoordig echt niet vreemd, jullie hadden je ook kunnen voorstellen hè. En nooit bezoek is ook niet echt verdacht oid. Al sik zo op fok rondlees zie ik regelmatig mensen posten dat ze geen vrienden hebben.quote:• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)
Ja en!? Ga nou maar praten met die vent* want jij wilt dat er iets aan je probleem gedaan wordt. Dus krijg je de tip om met de wijkagent te praten. Misschien kan die idd niets doen maar dna heb je het tenminste geprobeerd. Maar als je niets wilt doen met de tips die je krijgt dan kun je net zo goed geen topique openen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topicDat ze er niets mee kunnen, behalve een keer een kop koffie met ze drinken
![]()
Dit dusquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Wil je een goede verstandhouding houden met je buren dan zou ik me er verder niet mee bemoeien. Blijkbaar leven ze anders dan jou en dat hoeft niet meteen te betekenen dat jij gevaar loopt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:
En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensen
Wat ik denk heb ik al een aantal keer in dit topic aangegevenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |