abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105545477
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.

Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?

Om een korte opsomming te geven:
• De buren hebben alle gordijnen dicht, altijd
• Er brand 's avonds (bijna) nooit licht
• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts
• Er is nooit bezoek of contact met de andere buren (met ons dus ook niet)

Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.

Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen. Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
pi_105545567
Buurvrouw wordt geneukt door 2 negroide mannen tegelijk.
Buurman wordt geneukt door blondje.
pi_105545607
Je zou je ook met je eigen zaken kunnen bemoeien?
pi_105545651
Waarom niet gewoon eens jezelf gaan voorstellen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_105545662
Je kan de wijkagent een keer aanspreken, maar zolang er geen klachten zijn, zal er niet zoveel mee gedaan worden. Ze hebben kennelijk een andere levensstijl dan jij.. kan toch?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105545728
quote:
Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.
bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:30:08 #7
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_105545910
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef Frishe het volgende:
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_105545911
Wietplantage?
pi_105545971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:21 schreef ejfaar het volgende:
Buurvrouw wordt geneukt door 2 negroide mannen tegelijk.
Buurman wordt geneukt door blondje.
Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGR :)
quote:
Dat spreekt voor zich, en dat is ook het hele uitgangspunt als je m'n bericht leest.
Echter, als daar bijv. wapens, vuurwerk of andere zaken worden opgeslagen vormt dat ook voor mij een risico. Hetzelfde met een wietplantage waarbij aan de elektrische installatie is gesleuteld.

Als ik me geen zorgen zou maken, zou ik me er niet eens mee willen bemoeien :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:23 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom niet gewoon eens jezelf gaan voorstellen?
Hebben we gedaan, toen ze er net kwamen wonen. Het gekke is dat toen die blonde vrouw samen met haar vriend aanwezig was, maar die hebben we daarna nooit meer gezien :') Ook met een van die jongens heb ik nog eens gepraat onder het genot van een kop koffie, maar sindsdien zie ik ze dus niet meer, behalve 's avonds héél laat
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bij deze zin had je het ook verder kunnen laten, dat zegt alles.
Nu ja, maar als er wél iets mis omdat wij deze signalen niet serieus hebben genomen, zou ik dat ook niet zo prettig vinden. Het advies om me nergens mee te bemoeien vind ik niet nuttig, dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan de wijkagent een keer aanspreken, maar zolang er geen klachten zijn, zal er niet zoveel mee gedaan worden. Ze hebben kennelijk een andere levensstijl dan jij.. kan toch?
Nouja, dat kan inderdaad. Dat het bijvoorbeeld mensen met een nachtelijk beroep zijn o.i.d. (nachtwaker, of ze werken bij de storingsdienst van nuon/woningbouw/waternet). Maar het lijkt me heel sterk dat het hele gezin / alle bewoners datzelfde werk hebben :P
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:31:41 #10
335452 cricket
cricket from space
pi_105545981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:19 schreef MWP het volgende:
Sinds ongeveer een jaar hebben wij nieuwe buren aan één kant naast ons wonen (rijtjeshuis, huurhuis). Nu zijn wij op zich heel tevreden met de buren want we hebben er compleet geen overlast van: ze zijn stil - muisstil.

Toch maken we ons zorgen over deze buren, want gedurende het jaar zijn ons een aantal dingen opgevallen waarvan we denken "hier is iets niet in de haak, maar wat"?

• Als de buren er een keer zijn en je kijkt naar binnen is het huis zeer spartaans ingericht
• Als we de buren zien, zijn het de ene keer een aantal (2 a 3) Negeroïde mannen (tussen de 18 en 30), de andere keer een blonde vrouw met een baby, maar ze zijn er nooit samen
• Als de buren er zijn maken ze op de bovenverdiepingen lawaai, vaak na 12h 's nachts

Al met al kan er dus net zo goed niets aan de hand zijn, maar voor hetzelfde is er wel iets aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen.

Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen. Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
Klinkt vooral alsof ze het als tweede/extra woning aanhouden maar er niet daadwerkelijk wonen.
pi_105546041
Ze zijn muisstil maar er is veel lawaai, de gordijnen zijn altijd dicht maar de inrichting is spartaans...?
pi_105546077
quote:
quote:

...
...
Ja wat is het nu?
Kan het trouwens niet zo zijn dat ze een ander leefritme hebben. Nachtwerk?

Om je nu zorgen te maken over "spullen die ook ons in gevaar brengen" is spijkers op laag water zoeken hoor. Je woont echt niet naast een bomgordel-naaiatelier :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:38:13 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105546285
Gewoon een keer met de wijkagent gaan praten. laat je even weten als je dat gesprek hebt gehad wat ie zei?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:38:49 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105546315
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.

Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105546396
quote:

Wat maakt het jou nu uit wat je buren doen, ooit gedacht dat ze helemaal niet zitten te wachten op dat nieuwsgierige gedoe van jou?
quote:
En de gordijnen zijn altijd dicht?
Je bent wel erg nieuwsgierig.
quote:
Wie weet vinden ze jouw smaak ook helemaal niets.
Maar je bent wel erg nieuwsgierig dat je gelijk naar binnen kijkt bij gelegenheid ervan.
quote:
Ja en?
Het zal pas verbazend zijn als je de negroïde man opeens als blanke ziet rondlopen.
Nogmaals wat interesseert jouw dat?
Behalve het voeden van je nieuwsgierigheid dan.
quote:
Bel de politie, hoe halen ze het in hun hoofd om door het huis te lopen en ook boven te komen, of hoort die ruimte toevallig bij het huis wat ze huren?
Boor een gaatje in de muur, kan je je nieuwsgierigheid voeden.
quote:
Vindt je het gek, ik zou ook geen contact met zulke buren als jou willen hebben.
quote:
Het enige wat hier aan de hand is dat jij verschrikkelijk nieuwsgierig bent, misschien moet je eens in therapie om te leren om je wat minder met anderen en wat meer met jezelf te bemoeien.
quote:
Mijn vraag is dus vooral of wij ergens terecht kunnen met deze zorgen.
Ja bij de eerstelijnspsycholoog
quote:
Het zijn namelijk niet meer dan vermoedens en onderbuikgevoelens. Ik wil niemand beschuldigen van criminele activiteiten o.i.d., maar voor hetzelfde geld worden er daar spullen opgeslagen die ook ons in gevaar brengen. Zijn dit zaken waar bijvoorbeeld de woningbouw of een wijkagent mee aan de slag kan en wil?
Nee maar de psycholoog wel. ( g ipv ch 8)7 )

[ Bericht 0% gewijzigd door klipper op 13-12-2011 19:50:48 ]
pi_105546443
Veroorzaak je geen overlast krijg je nog te maken met lastige bemoeizuchtige buren. :|W :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105546523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:31 schreef MWP het volgende:

[..]

Ik heb dit topic niet in ONZ of KLB geplaatst maar in WGR :)

Plaats dan ook geen onzin in WGR!
pi_105546565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Ja wat is het nu?
Kan het trouwens niet zo zijn dat ze een ander leefritme hebben. Nachtwerk?

Om je nu zorgen te maken over "spullen die ook ons in gevaar brengen" is spijkers op laag water zoeken hoor. Je woont echt niet naast een bomgordel-naaiatelier :P
:') Dat had ik wat duidelijk moeten formuleren. Als ze er zijn maken ze dus lawaai, verschuiven van dozen, hameren, boren enzovoorts. Maar als ze er niet zijn (en dat is vele malen vaker) dan heb je er dus geen last van :) Maar heel goed opgemerkt!

Ik snap ook wel dat m'n angst niet helemaal reëel is :P Maar vandaar ook mijn vraag of ik er iets mee kan - of moet doen. Uit de (serieuze) reacties hier krijg ik vooral het idee dat ik me inderdaad druk maak om niets, dat is ook fijn om te horen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Maanvis het volgende:
Gewoon een keer met de wijkagent gaan praten. laat je even weten als je dat gesprek hebt gehad wat ie zei?
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topic :) Dat ze er niets mee kunnen, behalve een keer een kop koffie met ze drinken :')

Maar ik vind het negeren ook zo wat, de signalen komen op mij over alsof er niet in dat huis wordt geleefd en dan vind ik de sprong naar criminele activiteiten op zich niet zo heel vreemd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe je komt van rustige buren die je nooit ziet naar wapens of andere criminele dingen.

Die aardige buurman aan de overkant heeft misschien wel 100 kilo lawinepijlen op zolder, want die gedraagt zich natuurlijk expres zo gewoon zodat je hem niet verdenkt.
:P De buurman hier tegenover had, voordat hij werd uitgezet, een wietplantage, geen lawinepijlen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:40 schreef klipper het volgende:
Nee maar de psygoloog wel.
:') Kom op, ik maak me enigszins zorgen en dan doe jij dat af met ziekelijke nieuwsgierigheid. Lekker handig. De "psygoloog" heb ik daarvoor niet nodig, maar jij wel een nieuwe spellingscontrole.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:41 schreef trovey het volgende:
Veroorzaak je geen overlast krijg je nog te maken met lastige bemoeizuchtige buren. :|W :')
En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensen :*
pi_105546619
quote:
De zon is vervelend op tv of computerscherm, daarom de gordijnen dicht.
quote:
Ze werken 's avonds.
quote:
Niet veel inkomen of houden van strakke, lege inrichting. Hoe kan je overigens naar binnen kijken als ze altijd de gordijnen dicht hebben.

quote:
Krijg jij nooit visite? En hoe weet je zo zeker dat ze er nooit samen zijn, sta je de hele dag te gluren wie er hoe laat het huis verlaat of inkomt?

quote:
Wat is daar vreemd aan?

quote:
Geen contact met je buren is tegenwoordig echt niet vreemd, jullie hadden je ook kunnen voorstellen hè. En nooit bezoek is ook niet echt verdacht oid. Al sik zo op fok rondlees zie ik regelmatig mensen posten dat ze geen vrienden hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:45:25 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_105546622
ja hebt zo'n gevoel ook niet zomaar voor niks hé. Naar de politie is natuurlijk overdreven, die kunnen verder ook weinig voor je doen. Maar ik zou het zeker in de gaten houden als ik jou was.
Zijn ze als ze er zijn lang binnen? 's avonds laat thuis komen, vroeg weg gaan is natuurlijk niet heel vreemd, zou ook best kunnen dat ze samen het huis hebben gekocht als collega's ofzo.
Maar als ze slechts af en toe er zijn, en niet voor een slaap periode zeg maar. Wordt het natuurlijk een ander verhaald.
Je zou een glas tegen de muur kunnen drukken als je iets hoort. Glas met de open kant tegen de muur en je oor tegen de bodem. Dan kun je door een muur heen luisteren!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:45:52 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105546647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:
Ik denk hetzelfde als het gros in dit topic :) Dat ze er niets mee kunnen, behalve een keer een kop koffie met ze drinken :')
Ja en!? Ga nou maar praten met die vent* want jij wilt dat er iets aan je probleem gedaan wordt. Dus krijg je de tip om met de wijkagent te praten. Misschien kan die idd niets doen maar dna heb je het tenminste geprobeerd. Maar als je niets wilt doen met de tips die je krijgt dan kun je net zo goed geen topique openen.

* man of vrouw, bij ons in de wijk is een vrouw als wijkagent!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105546650
quote:
Dit dus
Wat denk je nou TS.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105546830
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:44 schreef MWP het volgende:

En juist daarom vraag ik hier eerst om advies, voordat ik überhaupt me ermee ga bemoeien. Een fijnere buur kan je je niet wensen :*
Wil je een goede verstandhouding houden met je buren dan zou ik me er verder niet mee bemoeien. Blijkbaar leven ze anders dan jou en dat hoeft niet meteen te betekenen dat jij gevaar loopt. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105546928
I love backfire topics
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105547023
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dit dus
Wat denk je nou TS.
Wat ik denk heb ik al een aantal keer in dit topic aangegeven

Enfin, ik krijg aan de hand van dit topic het gevoel dat ik overdrijf en dat ik spoken zie. Het lijkt me daarom goed die waanideeën uit het hoofd te zetten :)

Dank aan diegenen die mij dit op een fatsoenlijke wijze hebben willen doen inzien :P

Ik wil overigens benadrukken dat ik niet de hele dag voor de geraniums uit het raam zit te kijken :') Maar patronen, ook die van deze buren vallen op den duur gewoon op :P Dat een aantal meteen hele theorieën ontwikkelen hoe ik de buren probeer weg te jagen door de politie op ze af te sturen is te absurd voor woorden :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')