abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106020813
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:

[..]

Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
Nee want ik heb nu een Alfa 156 en met een non turbo blok vind ik dat niet noodzakelijk.
Dan is het stoppen, frontje van de radio afhalen, sigaretten en aansteker pakken en dan de motor uitzetten.

Toen ik die Delta Turbo had liet ik hem altijd 2 minuten "nakoelen" ja. Altijd. En nee ik had geen turbotimer erop dus ik rookte dan gewoon nog even op mn gemak een sigaretje :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106020924
quote:
Met warmlopen bedoelt Vosss waarschijnlijk de eerste minuten rustig rijden, dus niet gelijk met 6000 toeren de straat uit vliegen. Is altijd verstandiger, maar met een turbo noodzaak.
Dat dus ja. Gewoon rustig warm rijden en niet de eerste paar minuten. Wel wat langer dan dat.

Sowieso eerst de olie warm rijden en niet het water. De meeste non turbo's hebben alleen een temp meter voor het water, maar dat boeit dus totaal niet; die is aan het einde van de straat bij wijze van al op temp. Olie duurt wel wat langer en onder de 90 graden gebruikte ik de turbo niet eens.

En als ik hem dan wel gebruikte dan was het ook niet meteen de eerste keer vol erin knallen, maar gewoon eerst een beetje optoeren en dan steeds verder erin laten komen bij het volgende stoplicht bv.

Iedereen die zegt dat het onzin is heeft of nooit turbo gereden, of heeft een leasebak met turbo en het boeit hem totaal niet als ie stuk gaat want dat hoeft ie toch niet zelf te betalen, of heeft wel ooit turbo gereden en nooit rustig warm gereden, rustig de turbo op laten komen en rustig uitrijden en nakoelen gedaan en heeft gewoon onwijs geluk gehad als de turbo er nooit tussen uit geklapt is.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 december 2011 @ 00:17:52 #48
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106021757
Dilemma met dat warmrijden vind ik altijd dat je regelmatig al binnen tien minuten (neem aan dat de olie daarna wel verwarmd is) de snelweg of een N-weg op moet, en dan moet je met name bij een korte snelwegoprit flink doorblazen. Of soms start je ergens waar je gewoon direct 60/80 moet aanhouden, daar is dan niks aan te doen.

Nu heeft de mijne geen turbo, maar toch ben ik altijd bang dat ik 'm te vroeg op z'n donder geef. :@ Het is toch al een wat ouder beestje met een vage geschiedenis van onderhoud.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106021814
Je hoeft niet per se in te voegen met 120 he. Dat kan ook prima met 100.

Buiten dat gedraagt een 2.0L turbo zich zonder gebruik te maken van de turbo gewoon als dezelfde auto met een 2.0L motor zonder turbo en dat is in verreweg de meeste gevallen meer dan zat om gewoon met een normale snelheid in te kunnen voegen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 december 2011 @ 00:20:48 #50
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106021826
Sorry, zat nog even te ninja-editten zoals zovaak. :')

quote:
7s.gif Op zondag 25 december 2011 00:20 schreef vosss het volgende:
Je hoeft niet per se in te voegen met 120 he. Dat kan ook prima met 100.

Buiten dat gedraagt een 2.0L turbo zich zonder gebruik te maken van de turbo gewoon als dezelfde auto met een 2.0L motor zonder turbo en dat is in verreweg de meeste gevallen meer dan zat om gewoon met een normale snelheid in te kunnen voegen.

:)
Begrijpelijk, maar momenteel neigt de trend natuurlijk eerder naar 1.2 en 1.4 dan tweeliter. Die auto's grijpen al veel eerder naar de turbo in veeleisende situaties, en dan is die bij velen ook nog zo ontwikkeld dat ie vrijwel meteen al meedoet, een echt turbogat zie je nog zelden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106024999
Een echte turbogat.

Reed vroeger altijd mee in snelle auto's toen ik mijn rijbewijs nog niet had.

De leukste vond ik de Nissan Silvia 1.8 turbo.

Wat een turbogat, maar als de turbo zijn werk deed, die heerlijke klap in je rug :-)

Maar nu al turbo's die bij 2000 a 2500 toeren inkomen, met kleine blokjes. :-(
  zondag 25 december 2011 @ 10:52:36 #52
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_106026981
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 02:50 schreef silenthill het volgende:
Een echte turbogat.

Reed vroeger altijd mee in snelle auto's toen ik mijn rijbewijs nog niet had.

De leukste vond ik de Nissan Silvia 1.8 turbo.

Wat een turbogat, maar als de turbo zijn werk deed, die heerlijke klap in je rug :-)

Maar nu al turbo's die bij 2000 a 2500 toeren inkomen, met kleine blokjes. :-(
Kleine blokjes met turbo kunnen ook heerlijk zijn!

Ik heb van 1991 tot 1994 in een Daihatsu Charade GTti gereden. Een 1 liter driecilinder met turbo, werkelijk een heerlijke auto en feitelijk redelijk onopvallend. Veel opvallender de verbaasde blikken van BMW 323i rijders die hun favoriete sprint bij het verkeerslicht verloren ;-)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_106027607
Het rijdt inderdaad erg lekker een turbo.

Toch wil ik weer 6 cilinder gaan rijden. En dan het liefst met automaat, want ik ben officieel een ouwe lul sinds eergisteren dus nu mag dat ~:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 december 2011 @ 16:49:24 #54
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_106033837
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2011 11:33 schreef vosss het volgende:
Het rijdt inderdaad erg lekker een turbo.

Toch wil ik weer 6 cilinder gaan rijden. En dan het liefst met automaat, want ik ben officieel een ouwe lul sinds eergisteren dus nu mag dat ~:)
Goede keuze :)
Ik heb ook nog geen moment spijt gehad van mijn overstap van 4 -> 6 cylinders en handbak naar automaat.
pi_106033883
Wat rij je nu als ik vragen mag? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')