Met zo een oudje ga je natuurlijk niet naar de officiele dealer. Er zijn genoeg specialisten te vinden. Bedankt voor de indicatie.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:02 schreef Rainesz het volgende:
[..]
99'er
Kleine beurt geen idee. Ligt ook erg aan de motorische aanpassingen al.
Kleine beurt doe ik vaak alleen olie en oliefilter. en dat is met garageloon 145euro.
Grote beurt ga maar je portemonnee trekken. Ligt bij de officiele dealer zo rond de 1000euro.
Zijn her en der vast nog wel goede versies te vinden,die niet afgeragd zijn.
Benzineverbruik ligt bij de mijne rond de 1:10. maar bij flink op zijn staart is 1 op 6 geen uitzondering. Helaas alles onder het genot van een glaasje Euro98. (Maar daar kies je voor)
Heb er zelf 6 jaar met plezier in gereden in Subaru's. Maar volgend jaar gaat hij weg,tijd voor wat anders.
WA+beperkt casco = ong 100 euro per maandquote:Op vrijdag 23 december 2011 21:27 schreef Drifter__ het volgende:
Dat varieert per persoon natuurlijk. Via http://www.independer.nl/autoverzekering kan je het laten berekenen.
hoe vaak zie jij iemand in de straat sowieso een auto langer laten warmlopen dan 20 seconden?quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Turbo's geven niet zomaar de geest. Als je gewoon netjes warm rijdt en altijd (lees: ALTIJD!!) de laatste paar km rustig aan rijdt en vervolgens 2 minuutjes stationair na laten lopen dan is er niet zo veel aan de hand.
Ik deed dat dus wel in normale omstandigheden en maakte er een rondje om heen om te kijken of er niets vanaf flikkerdequote:Op vrijdag 23 december 2011 23:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
hoe vaak zie jij iemand in de straat sowieso een auto langer laten warmlopen dan 20 seconden?
in het koude weer moet ik mijn oude barrel wel laten warmlopen omdat de olie koud is en daardoor dikker waardoor ik niet voldoende vermogen heb.
Maar een ieder die zijn rijbewijs na 1990 heeft gehaald zie ik echt zijn auto niet meer laten warmlopen hoor
Dan doe jij het niet en trap je je turbo er gewoon lekker tussenuit. Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:40 schreef GX3 het volgende:
[..]
Heb je hem weer met zn turbo-bullcrap
Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan doe jij het niet en trap je je turbo er gewoon lekker tussenuit. Wat jij wilt.
Die Impreza van mijn collega bleef na het rijden ook zo`n 2 minuten "nablazen" Deed ie automatisch om de turbo te koelenquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:
[..]
Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
Ja maar dan zit die collega binnen al aan de koffie, die auto redt 'm wel. Volgens de methode van vosss moet je zelf 2 minuten in de auto blijven zitten om hem daarna uit te zetten. (ja of je laat de auto draaien, gaat naar binnen, drinkt een bak koffie, en je gaat dan weer naar buiten om de auto uit te zetten. Maar dat gaat wel heel ver...quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:48 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Die Impreza van mijn collega bleef na het rijden ook zo`n 2 minuten "nablazen" Deed ie automatisch om de turbo te koelen
Turbo-timer erin en problem solved, kun je binnen aan de koffie en de auto doet 't allemaal zelf. Het gaat vooral om opgefokte turbo motoren, een standaard WRX blok hoef je echt geen 2 minuten na te laten draaien voor smering aan de turbo.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:
[..]
Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
of je bouwt een turbo timer inquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:53 schreef GX3 het volgende:
[..]
Ja maar dan zit die collega binnen al aan de koffie, die auto redt 'm wel. Volgens de methode van vosss moet je zelf 2 minuten in de auto blijven zitten om hem daarna uit te zetten. (ja of je laat de auto draaien, gaat naar binnen, drinkt een bak koffie, en je gaat dan weer naar buiten om de auto uit te zetten. Maar dat gaat wel heel ver...)
Mijne staat afgesteld op 98quote:Op zaterdag 24 december 2011 08:23 schreef JaapB het volgende:
.
Benzein die er in gaat is euro 95, euro 98 is dikke flauwekul.
Wouter Vreedijk is ook een goed adresquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:56 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Mijne staat afgesteld op 98
Laatst uit pure nood 95 moeten tanken,maar een wat een ellende.
Als je hem koopt en wilt ECUtekken. Ga naar Mark Verhoeven.
Met warmlopen bedoelt Vosss waarschijnlijk de eerste minuten rustig rijden, dus niet gelijk met 6000 toeren de straat uit vliegen. Is altijd verstandiger, maar met een turbo noodzaak. Je auto een tijdlang stationair laten draaien bij een koude start heeft volgens mij sowieso geen zin, sterker nog, het is zelfs slecht voor de motor. De boel warmt pas goed op zodra je rijdt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
hoe vaak zie jij iemand in de straat sowieso een auto langer laten warmlopen dan 20 seconden?
in het koude weer moet ik mijn oude barrel wel laten warmlopen omdat de olie koud is en daardoor dikker waardoor ik niet voldoende vermogen heb.
Maar een ieder die zijn rijbewijs na 1990 heeft gehaald zie ik echt zijn auto niet meer laten warmlopen hoor
Nee want ik heb nu een Alfa 156 en met een non turbo blok vind ik dat niet noodzakelijk.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:
[..]
Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
Dat dus ja. Gewoon rustig warm rijden en niet de eerste paar minuten. Wel wat langer dan dat.quote:Met warmlopen bedoelt Vosss waarschijnlijk de eerste minuten rustig rijden, dus niet gelijk met 6000 toeren de straat uit vliegen. Is altijd verstandiger, maar met een turbo noodzaak.
Begrijpelijk, maar momenteel neigt de trend natuurlijk eerder naar 1.2 en 1.4 dan tweeliter. Die auto's grijpen al veel eerder naar de turbo in veeleisende situaties, en dan is die bij velen ook nog zo ontwikkeld dat ie vrijwel meteen al meedoet, een echt turbogat zie je nog zelden.quote:Op zondag 25 december 2011 00:20 schreef vosss het volgende:
Je hoeft niet per se in te voegen met 120 he. Dat kan ook prima met 100.
Buiten dat gedraagt een 2.0L turbo zich zonder gebruik te maken van de turbo gewoon als dezelfde auto met een 2.0L motor zonder turbo en dat is in verreweg de meeste gevallen meer dan zat om gewoon met een normale snelheid in te kunnen voegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |