abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105977266
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:02 schreef Rainesz het volgende:

[..]

99'er
Kleine beurt geen idee. Ligt ook erg aan de motorische aanpassingen al.
Kleine beurt doe ik vaak alleen olie en oliefilter. en dat is met garageloon 145euro.

Grote beurt ga maar je portemonnee trekken. Ligt bij de officiele dealer zo rond de 1000euro.
Zijn her en der vast nog wel goede versies te vinden,die niet afgeragd zijn.

Benzineverbruik ligt bij de mijne rond de 1:10. maar bij flink op zijn staart is 1 op 6 geen uitzondering. Helaas alles onder het genot van een glaasje Euro98. (Maar daar kies je voor)
Heb er zelf 6 jaar met plezier in gereden in Subaru's. Maar volgend jaar gaat hij weg,tijd voor wat anders.
Met zo een oudje ga je natuurlijk niet naar de officiele dealer. Er zijn genoeg specialisten te vinden. Bedankt voor de indicatie.
Vrij normale prijzen, alleen dat verbruik hé......zo! :D
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:24:49 #27
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_105979397
en verzekering voor zon bak?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_105979548
Dat varieert per persoon natuurlijk. Via http://www.independer.nl/autoverzekering kan je het laten berekenen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:00:46 #29
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_105981321
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:27 schreef Drifter__ het volgende:
Dat varieert per persoon natuurlijk. Via http://www.independer.nl/autoverzekering kan je het laten berekenen.
WA+beperkt casco = ong 100 euro per maand
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:04:46 #30
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_105981490
bedankt allen heb de antwoorden op me vragen, alleen nog af te vragen of ik hem ga kopen of niet.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:09:39 #31
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_105981721
Versnellingsbakken waren bij het vorige model nog een zwak punt. Weet niet of dat bij dit model nog zo is/was. Maar zo ja, kost je tegen de ¤4000 voor een nieuwe.

Een collega had hetzelfde, alleen bij hem was het gelukkig onder garantie.
pi_105984978
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Turbo's geven niet zomaar de geest. Als je gewoon netjes warm rijdt en altijd (lees: ALTIJD!!) de laatste paar km rustig aan rijdt en vervolgens 2 minuutjes stationair na laten lopen dan is er niet zo veel aan de hand.

:)
hoe vaak zie jij iemand in de straat sowieso een auto langer laten warmlopen dan 20 seconden?

in het koude weer moet ik mijn oude barrel wel laten warmlopen omdat de olie koud is en daardoor dikker waardoor ik niet voldoende vermogen heb.

Maar een ieder die zijn rijbewijs na 1990 heeft gehaald zie ik echt zijn auto niet meer laten warmlopen hoor
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_105985089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:15 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

hoe vaak zie jij iemand in de straat sowieso een auto langer laten warmlopen dan 20 seconden?

in het koude weer moet ik mijn oude barrel wel laten warmlopen omdat de olie koud is en daardoor dikker waardoor ik niet voldoende vermogen heb.

Maar een ieder die zijn rijbewijs na 1990 heeft gehaald zie ik echt zijn auto niet meer laten warmlopen hoor
Ik deed dat dus wel in normale omstandigheden en maakte er een rondje om heen om te kijken of er niets vanaf flikkerde :')
  zaterdag 24 december 2011 @ 08:23:49 #34
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_105993599
Model op de foto is de 2001 uitvoering inderdaad.

Ik heb zelf 9 jaar en 200.000 km hiermee gereden na 3 jaar in de GT van 1998.
Heerlijke auto om in te rijden maar inderdaad aan de prijs met onderhoud, ga maar uit van prijzen die je bij BMW en Honda bijvoorbeeld kwijt bent.

Over de hele periode zijn de grote beurten het duurst, zeker die van 100duizend en tweehonderd duizend km.
Daarbij rond de 120duizend remschijven vervangen en de stabilisatiestangen en rubbers voor.

Verbruik bij woonwerk verkeer over met name provinciale wegen en druk verkeer waarbij je netjes ind e massa meerijdt komt op ongeveer 1 op 10,5. Op de snelweg met een 1430 op de klok 1 op 11 en bij constante snelheden van boven de 160 gaat hij meer dan 1 op 10 gebruiken.

Op korte stukjes en volop gebruiken van het vermogen is 1 op 5 ook geen enkel probleem.

Benzein die er in gaat is euro 95, euro 98 is dikke flauwekul.

En inderdaad de machine netjes behandelen, netjes en kalm warmrijden en de turbo en het blok na een rit de tijd geven om af te koelen door de laatste kilometer langzaam te rijden en daarna nog een halve minuut stationair te laten draaien.

Als je het blok wilt tunen doe dat dan bij een goede tuner en niet bij de goedkoopste omdat die vaak maar een deel van de tuning doen en je daarmee de kans op schade groot maakt. En hoe dna ook, die extra 40 PK ben je na een paar dagen al aan gewend en heeft dan toch alleen maar een deuk in je uitgaven opgeleverd. Besteed dan liever geld aan goeie remmen en banden.

Over de hele 2honderduizend met de WRx geen mechanische storingen gehad, olieverbruik niet merkbaar tussen de beurten in en over de hele periode een gemiddeld verbruik van boven de 1 op 10.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaapB op 24-12-2011 14:31:00 ]
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_105994611
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:40 schreef GX3 het volgende:

[..]

Heb je hem weer met zn turbo-bullcrap :')
Dan doe jij het niet en trap je je turbo er gewoon lekker tussenuit. Wat jij wilt.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_105997406
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan doe jij het niet en trap je je turbo er gewoon lekker tussenuit. Wat jij wilt.

:)
Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:48:14 #37
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_105997508
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:

[..]

Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
Die Impreza van mijn collega bleef na het rijden ook zo`n 2 minuten "nablazen" Deed ie automatisch om de turbo te koelen
pi_105997699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:48 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Die Impreza van mijn collega bleef na het rijden ook zo`n 2 minuten "nablazen" Deed ie automatisch om de turbo te koelen
Ja maar dan zit die collega binnen al aan de koffie, die auto redt 'm wel. Volgens de methode van vosss moet je zelf 2 minuten in de auto blijven zitten om hem daarna uit te zetten. (ja of je laat de auto draaien, gaat naar binnen, drinkt een bak koffie, en je gaat dan weer naar buiten om de auto uit te zetten. Maar dat gaat wel heel ver... :6 )
pi_105998481
Dit soort auto's koopt men niet om lekker rustig te touren dus ze hebben vaak flink op hun donder gehad.
De andere kant van het verhaal is dan weer wel dat liefhebbende eigenaren zeer goed onderhoud laten doen.
Kortom, het is een beetje 50/50 maar reken maar op wat kosten.
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:31:32 #40
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_106000584
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:

[..]

Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
Turbo-timer erin en problem solved, kun je binnen aan de koffie en de auto doet 't allemaal zelf. Het gaat vooral om opgefokte turbo motoren, een standaard WRX blok hoef je echt geen 2 minuten na te laten draaien voor smering aan de turbo.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_106000752
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:53 schreef GX3 het volgende:

[..]

Ja maar dan zit die collega binnen al aan de koffie, die auto redt 'm wel. Volgens de methode van vosss moet je zelf 2 minuten in de auto blijven zitten om hem daarna uit te zetten. (ja of je laat de auto draaien, gaat naar binnen, drinkt een bak koffie, en je gaat dan weer naar buiten om de auto uit te zetten. Maar dat gaat wel heel ver... :6 )
of je bouwt een turbo timer in
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_106001401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 08:23 schreef JaapB het volgende:
.

Benzein die er in gaat is euro 95, euro 98 is dikke flauwekul.

Mijne staat afgesteld op 98 ;)
Laatst uit pure nood 95 moeten tanken,maar een wat een ellende.

Als je hem koopt en wilt ECUtekken. Ga naar Mark Verhoeven. _O_
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:06:22 #43
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_106001703
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:56 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Mijne staat afgesteld op 98 ;)
Laatst uit pure nood 95 moeten tanken,maar een wat een ellende.

Als je hem koopt en wilt ECUtekken. Ga naar Mark Verhoeven. _O_
Wouter Vreedijk is ook een goed adres ;) Maar Wouter is dan weer meer van de standalone ECU's zoals de Vi-Pec. Bij zo'n standalone zul je ook de mogelijkheid hebben om zowel high- als lowboost mappings te selecteren maar ook bijv aparte mappings voor euro 95, 98 of E85.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:18:16 #44
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106004135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:15 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

hoe vaak zie jij iemand in de straat sowieso een auto langer laten warmlopen dan 20 seconden?

in het koude weer moet ik mijn oude barrel wel laten warmlopen omdat de olie koud is en daardoor dikker waardoor ik niet voldoende vermogen heb.

Maar een ieder die zijn rijbewijs na 1990 heeft gehaald zie ik echt zijn auto niet meer laten warmlopen hoor
Met warmlopen bedoelt Vosss waarschijnlijk de eerste minuten rustig rijden, dus niet gelijk met 6000 toeren de straat uit vliegen. Is altijd verstandiger, maar met een turbo noodzaak. Je auto een tijdlang stationair laten draaien bij een koude start heeft volgens mij sowieso geen zin, sterker nog, het is zelfs slecht voor de motor. De boel warmt pas goed op zodra je rijdt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106014979
Turbotimer erop.

Ik laat ook altijd mijn oldtimer na het rijden stionair "afkoelen"

Geen turbo, maar hoogtoerig blok.

Wat ik dan doe voordat ik uitstap:

Tom Tom loshalen, Snooper Hawk loskoppelen, iphone los, alle zuignappen weg, frontje van radio loshalen, alles in rugzak pleuren. Zo ben ik dan ook 1,5 a 2 minuten bezig en dan stap ik uit de auto. :P
pi_106020813
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:45 schreef GX3 het volgende:

[..]

Jij laat de auto echt _elke_ keer 2 minuten stationair lopen? De motor warm laten worden door rustig te rijden en die laatste paar kilometers rustig aan doen ben ik met je eens hoor, maar ik zie mijzelf niet 2 minuten in de auto zitten te wachten om hem vervolgens achteruit in de garage te zetten...
Nee want ik heb nu een Alfa 156 en met een non turbo blok vind ik dat niet noodzakelijk.
Dan is het stoppen, frontje van de radio afhalen, sigaretten en aansteker pakken en dan de motor uitzetten.

Toen ik die Delta Turbo had liet ik hem altijd 2 minuten "nakoelen" ja. Altijd. En nee ik had geen turbotimer erop dus ik rookte dan gewoon nog even op mn gemak een sigaretje :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106020924
quote:
Met warmlopen bedoelt Vosss waarschijnlijk de eerste minuten rustig rijden, dus niet gelijk met 6000 toeren de straat uit vliegen. Is altijd verstandiger, maar met een turbo noodzaak.
Dat dus ja. Gewoon rustig warm rijden en niet de eerste paar minuten. Wel wat langer dan dat.

Sowieso eerst de olie warm rijden en niet het water. De meeste non turbo's hebben alleen een temp meter voor het water, maar dat boeit dus totaal niet; die is aan het einde van de straat bij wijze van al op temp. Olie duurt wel wat langer en onder de 90 graden gebruikte ik de turbo niet eens.

En als ik hem dan wel gebruikte dan was het ook niet meteen de eerste keer vol erin knallen, maar gewoon eerst een beetje optoeren en dan steeds verder erin laten komen bij het volgende stoplicht bv.

Iedereen die zegt dat het onzin is heeft of nooit turbo gereden, of heeft een leasebak met turbo en het boeit hem totaal niet als ie stuk gaat want dat hoeft ie toch niet zelf te betalen, of heeft wel ooit turbo gereden en nooit rustig warm gereden, rustig de turbo op laten komen en rustig uitrijden en nakoelen gedaan en heeft gewoon onwijs geluk gehad als de turbo er nooit tussen uit geklapt is.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 december 2011 @ 00:17:52 #48
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106021757
Dilemma met dat warmrijden vind ik altijd dat je regelmatig al binnen tien minuten (neem aan dat de olie daarna wel verwarmd is) de snelweg of een N-weg op moet, en dan moet je met name bij een korte snelwegoprit flink doorblazen. Of soms start je ergens waar je gewoon direct 60/80 moet aanhouden, daar is dan niks aan te doen.

Nu heeft de mijne geen turbo, maar toch ben ik altijd bang dat ik 'm te vroeg op z'n donder geef. :@ Het is toch al een wat ouder beestje met een vage geschiedenis van onderhoud.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106021814
Je hoeft niet per se in te voegen met 120 he. Dat kan ook prima met 100.

Buiten dat gedraagt een 2.0L turbo zich zonder gebruik te maken van de turbo gewoon als dezelfde auto met een 2.0L motor zonder turbo en dat is in verreweg de meeste gevallen meer dan zat om gewoon met een normale snelheid in te kunnen voegen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 december 2011 @ 00:20:48 #50
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106021826
Sorry, zat nog even te ninja-editten zoals zovaak. :')

quote:
7s.gif Op zondag 25 december 2011 00:20 schreef vosss het volgende:
Je hoeft niet per se in te voegen met 120 he. Dat kan ook prima met 100.

Buiten dat gedraagt een 2.0L turbo zich zonder gebruik te maken van de turbo gewoon als dezelfde auto met een 2.0L motor zonder turbo en dat is in verreweg de meeste gevallen meer dan zat om gewoon met een normale snelheid in te kunnen voegen.

:)
Begrijpelijk, maar momenteel neigt de trend natuurlijk eerder naar 1.2 en 1.4 dan tweeliter. Die auto's grijpen al veel eerder naar de turbo in veeleisende situaties, en dan is die bij velen ook nog zo ontwikkeld dat ie vrijwel meteen al meedoet, een echt turbogat zie je nog zelden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')