quote:
De mijne wel, dus dan kon die van jou het ook. En mijn E71 en E61 konden het ook (logisch, was hetzelfde besturingssysteem als op de N95), afgezien van wat E-serie en N-serie verschillen aan de oppervlakte.
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Het OS is de beste verbetering, gevolgd door de integratie met Xbox Live (maar dat zit in het OS uiteraard). De N8 wint echter op het gebied van camera, FM transmitter en herkenning. Na jaren Symbian is elk OS wennen, wat je ook kiest.
Ligt er natuurlijk aan wat je een verbetering vind. Als je waarde hecht aan vrijheid om met je bestanden om te gaan, is Android wellicht een betere overstap als je van Symbian af wil. Ik vond WP7 in het begin wel erg fijn, maar merk toch dat ik steeds meer behoefte krijg om weer ala Android en zeker Symbian wat meer te kunnen. Gezien de beschikbarheid van apps, is Android dan toch de betere optie voor mij. Het ontbreken van de Opera Mobile browser voor WP7 is ook een groot gemis voor mij. Toch schrijf ik WP7 niet geheel af als optie. WP7 is gewoon mooi, gebruiksvriendelijk en zijn de meeste interessante apps beschikbaar. Dat is bij Symbian gewoon niet zo. De beschikbaarheid van een bepaald type apps is bij Android ook minder. Maar dat gaat vooral over spelletjes, die ik amper installeer. En hoewel die vrijheden niet zo belangrijk zijn, is het natuurlijk wel zo dat ik momenteel de vrijheid heb op mijn HD2, om gewoon over te schakelen naar Android. Op een nieuw toestel moet ik echt de keus gaan maken.
Inderdaad schijnt er een nieuwe Lumia aan te komen, de 900 waarvan de geruchten gaan dat deze de opvolger zou kunnen zijn van de N8. Of ze daarnaast ook nog een Symbian toestel gaan uitbrengen, waar de eerste berichten over spraken, laten ze ook als mogelijkheid open. De eerste berichten gaven aan dat het een Symbian toestel zou worden. Ik ben benieuwd of er op die 900, als het inderdaad een N8 opvolger zou moeten zijn, ook een Xenon-flitser toegepast zal worden. Zo niet, dan noem ik het geen waardige opvolger. Het wel of niet includeren van een FM-transmitter is nog tot daaraantoe.