Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat je uit een aardappel of agave veel makkelijker alcohol kunt trekken dan een smaak, laat staan een diepe, verfijnde en gelaagde smaak. Daar is helemaal niks mis mee, want met alcohol is niks mis, niet met een prikkende warme gloed in je neus en brand in je keel, niet met een tinteling in je ruggengraat en ook niet met flink dronken worden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en een kers, een appel, aardbei, pruim, etc is weer wat anders, je kan de wiskey en cognac purist uit hangen, maar dan hou je alleen jezelf voor de gek.
Succes verder met je zelfgesprekquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat je uit een aardappel of agave veel makkelijker alcohol kunt trekken dan een smaak, laat staan een diepe, verfijnde en gelaagde smaak. Daar is helemaal niks mis mee, want met alcohol is niks mis, niet met een prikkende warme gloed in je neus en brand in je keel, niet met een tinteling in je ruggengraat en ook niet met flink dronken worden.
Maar doe daar dan ook niet moeilijk over. Ik ben veel mensen tegengekomen met een grote bek over het juiste merk wodka, maar nog geen een die ze blind kon onderscheiden van de wodka die ik bij de schoonmaakartikelen heb staan.
Nou zeg. Ik vind dat ie wel een punt heeft eigenlijk, iig als het gaat om wodka. Andere sterke dranken niet, tequila heeft zeker wel smaak (anders vond ik het niet zo smerig). Of er binnen de wereld van tequila (en de andere genoemde voorbeelden) veel onderlinge smaakverschillen zijn of juist weinig weet ik niet want ik zuip het spul niet, maar het zou me niet vreemd lijken als bij bepaalde sterke dranken het onderlinge verschil kleiner is dan bij andere.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes verder met je zelfgesprek
Nou, er is 1 vodka merk wat ik echt wel kan onderscheiden:quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat je uit een aardappel of agave veel makkelijker alcohol kunt trekken dan een smaak, laat staan een diepe, verfijnde en gelaagde smaak. Daar is helemaal niks mis mee, want met alcohol is niks mis, niet met een prikkende warme gloed in je neus en brand in je keel, niet met een tinteling in je ruggengraat en ook niet met flink dronken worden.
Maar doe daar dan ook niet moeilijk over. Ik ben veel mensen tegengekomen met een grote bek over het juiste merk wodka, maar nog geen een die ze blind kon onderscheiden van de wodka die ik bij de schoonmaakartikelen heb staan.
Na vier glazen neem ik die moeite ook niet meerquote:Op vrijdag 16 december 2011 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een goede Tequila hoor je niet met zout en citroensap te nuttigen
Zoals ik zei, ik had het niet over Vodka.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Nou zeg. Ik vind dat ie wel een punt heeft eigenlijk, iig als het gaat om wodka. Andere sterke dranken niet, tequila heeft zeker wel smaak (anders vond ik het niet zo smerig). Of er binnen de wereld van tequila (en de andere genoemde voorbeelden) veel onderlinge smaakverschillen zijn of juist weinig weet ik niet want ik zuip het spul niet, maar het zou me niet vreemd lijken als bij bepaalde sterke dranken het onderlinge verschil kleiner is dan bij andere.
Ben het niet vaak met PietVerdriet eens, maar in dit geval zeker wel!quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en een kers, een appel, aardbei, pruim, etc is weer wat anders, je kan de wiskey en cognac purist uit hangen, maar dan hou je alleen jezelf voor de gek.
Je bent opgehouden te doen alsof je wel eens leest wat er staat?quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes verder met je zelfgesprek
Ook vodka kent soorten/smaken, oa door de soort en het aantal keren filteren, nog afgezien van de varianten met toevoegingen in de fles, denk aan de schil van een vrucht, of een peper, en zo verder.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Nou zeg. Ik vind dat ie wel een punt heeft eigenlijk, iig als het gaat om wodka. Andere sterke dranken niet, tequila heeft zeker wel smaak (anders vond ik het niet zo smerig). Of er binnen de wereld van tequila (en de andere genoemde voorbeelden) veel onderlinge smaakverschillen zijn of juist weinig weet ik niet want ik zuip het spul niet, maar het zou me niet vreemd lijken als bij bepaalde sterke dranken het onderlinge verschil kleiner is dan bij andere.
Met cola?quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:03 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Puur? Brrrrr...
Met cola wel redelijk te doen. Je tanden zijn er minder gelukkig mee...
quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2011 01:42 schreef golfer het volgende:
Probeer eens Absint. Gegarandeerd dat je al die andere slappe drankjes en mixen niet meer hoeft.
Alcoholpercentage kan wel oplopen tot 70%.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |