quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Boschker is nog geblesseerd volgens mij, dus Marsman keeptquote:Op maandag 12 december 2011 22:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Eens, wellicht dit opstellen:
John - Gouriye - Berghuis
Janssen - Fer - Leugers (is toch meer een middenvelder)
Buysse - Bengtsson - Douglas - Cornelisse
Boschker
Krijgt de elite (op John en Douglas na) mooi rust
quote:Eens, wellicht dit opstellen:
John - Gouriye - Berghuis
Janssen - Fer - Leugers (is toch meer een middenvelder)
Buysse - Bengtsson - Douglas - Cornelisse
Boschker
Krijgt de elite (op John en Douglas na) mooi rust
zie mijn post hierbovenquote:Op maandag 12 december 2011 22:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Laatste post uit vorig topic:
[..]
Ghehe, ja wilde m'n post nog aanpassen dmv "/Marsman" achter Boschker te zettenquote:Op maandag 12 december 2011 22:03 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
Boschker is nog geblesseerd volgens mij, dus Marsman keept
Ik zag hetquote:
Gooi het maar in de wikiquote:Op maandag 12 december 2011 22:04 schreef Mama_Mia het volgende:
Heuj nou dat je nog kan editten, prop es die waar zit iedereen in de veste in de OP
Boschker is inderdaad nog geblesseerd voor zover ik weet.
quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
ik weet niet hoe dat moet
vrouwen en technologie enzo
Ben druk bezig met Skyrimquote:
quote:Feyenoord – Twente komt eraan…
Twente thuis… nee, we gaan niet meer oproepen om er een gekkenhuis van te maken. De afgelopen jaren is deze wedstrijd namelijk uitgegroeid tot de Neo-Klassieker. Bij gebrek aan een tegenstander bij de echte klassieker is dit wellicht de meest sfervolle wedstrijd die er is dit jaar. Fervelend is dat allerminst, want de sfer in het stadion, dat is waarvoor we toch altijd nog naar het stadion komen! Natuurlijk worden her en fer wat spandoekjes ferwijderd die niet door de beugel kunnen. Maar dan toch alsnog heeft dat er de afgelopen jaren niet voor gezorgd dat de sfer minder werd bij deze match tussen twee voetbalferenigingen.
Nu we toch bezig zijn met dit ferhaaltje over aanstaande zondag als opmaat… het is ook de terugkeer van een speler die men kan omschrijven als één der rotte appels. Clubferrader pûr sang en een smerige negroferde lui donder die ons meerdere wedstrijden heeft gekost tegen de snavels. Inmiddels is hij dan wel tribuneferwarmer en zal hij ongetwijfeld niet eens in aanmerking komen voor de bank zondag maar dat doet er niet toe. Spelers die Feyenoord met problemen opzadelen zullen wij intens haten. Tot op het bot.
Want Fer. Waar sommige mensen nog sympathiek voor Wijnaldum hadden… echt iedereen heeft een gruwelijke hekel aan jouw! Kijk hem daar zitten dan, met zijn zakkie geld. Vuize smerige huichelaar. Strontjong. Zondag. 14:30. Feyenoord. Twente. JUDAS. NEGER!
Ja, want Feyenoord kon ook prima zonder die 5 miljoen.quote:Spelers die Feyenoord met problemen opzadelen zullen wij intens haten. Tot op het bot.
speculeren?quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En bij die liefdesverklaring hield het speculeren ook meteen op zo te zien
wat een matig stukje, damnquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:20 schreef Stienn het volgende:
Zal zondag een leuk middagje worden voor Fer.
[..]
En het moet toch ook wel heel veel pijn doen dat iemand die bij hun zo hard nodig was, bij Twente op de bank meer verdiend.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, want Feyenoord kon ook prima zonder die 5 miljoen.
nee, wij zijn gewoon blij met die 5,5 miljoen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En het moet toch ook wel heel veel pijn doen dat iemand die bij hun zo hard nodig was, bij Twente op de bank meer verdiend.
quote:Munsterman wil geen oordeel vellen over de handelwijze van PSV, dat deze maand een bedrag van liefst vijf miljoen euro betaalde voor Georginio Wijnaldum. "Wij gaan zulke bedragen voor een speler die nog een éénjarig contract heeft nooit betalen."
Daarom zit hij op de bank zeker. Nou wat missen we hem. Gaat nu beter dan in al die jaren dat hij er wel wasquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En het moet toch ook wel heel veel pijn doen dat iemand die bij hun zo hard nodig was, bij Twente op de bank meer verdiend.
mijn vriendinnetje staat achter de bar en is gewoon ingeplanned. Denk het wel dus!quote:Op woensdag 14 december 2011 11:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Is er IN de Grolsch Veste eigenlijk nog bier te krijgen? Ik lees her en der dat er rondom het stadion een alcoholverbod is.
als je het dan ook goed leest, is er een "een alcoholverbod in de openbare ruimte rond stadion De Grolsch Veste van FC Twente" dus is er in het stadion gewoon drank te verkrijgen lijkt me.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Is er IN de Grolsch Veste eigenlijk nog bier te krijgen? Ik lees her en der dat er rondom het stadion een alcoholverbod is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |