abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 21:12:49 #201
5428 crew  miss_sly
pi_105742419
Haha slimme Esmee :D maar wel sneu voor het slapende zusje.

Rocka, tuurlijk mag je dat wel zeggen. Ik heb er maar een, die is ook nog gemakkelijk en ik kan haar ook aan papa overdragen als het moet, en ik kom ook wel eens behang tekort ;)

meimeltje gefeliciteerd met Dyon *O*

Ssserpente, in zo'n geval ga ik wel terug, omdat ik dan weet waar het vandaan komt. Ze krijgt dan wel even een beetje meer ruimte, aandacht en troost, ook om onzinnige dingen, omdat ik weet dat het een oorzaak heeft. Maar k heb ook de ervaring dat ze met die uitzondering om kan gaan en dus niet manipuleert of de volgende keer de grens niet accepteert.

Vandaag was zo lief. We hadden bezoek, vriendin van me met man en twee zoontjes (6 en 2,5) en we hebben echt eengezellige dag gehad. Ze hadden ook zo fijn gespeeld. Toen ze weggingen zei Senna " bedankt voor het spelen!". O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 december 2011 @ 21:40:40 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105744465
Faja nog van harte met je 4 jarige *O* en tot ziens :P

Dyon van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* Meimeltje ook van harte!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 18 december 2011 @ 21:41:43 #203
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105744533
Flip is een rasechte anarchist. Die accepteert en kent geen gezag en ook het woord nee is em vreemd.
Vanmiddag stond ie met een groot kussen in de kerstboom te meppen. Ik zei dat het niet mocht, uiteraard. Hij loopt naar me toe, wijst naar mij en trekt zijn ene oog een beetje dicht (je kent het wel, uit de cowboyfilms... zo turend naar de tegenpartij) en ik hoor hem zeggen 'Hoet is lief, mama is tout'
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 18 december 2011 @ 21:44:38 #204
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105744768
Och Rocka weet je ook zeker dat je Flip niet verward met Roy? 8-)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105745443
Oei Rocka :o Hier zegt ze soms ook "Emmee stout he, gang staan?" om vervolgens haar zus een slag te geven en meteen de daad bij het woord te voegen en naar de gang te lopen...

Hier gaan we de laatste dagen juist op de puppy-ogen en slijm toer... Esmee roept me ineens huilend vanuit bed dus ik denk dat er iets aan de hand is en ga kijken. Waarop er dus niks aan de hand blijkt. Dan aait ze met dat kleine friemelhandje mijn rug en zegt: "mamietje lekkeh zitten Emmee ruggie aaien? O+ Mamma Emmee binnen tillen en op de bank haaltje lezen? O+ " met een prachtige pruillip ter ondersteuning...
pi_105746329
Hihi die Flip en Esmee :D Dyon gaat eerst een aantal keer ondeugend kijken, lachen en iets gewoon doen ondanks dat we nee zeggen. Als we dan wat bozer worden kan hij heel zielig gaan huilen/jammeren.
pi_105760249
Dyon nog gefeliciteerd!

Als het hier weer zo 'gezellig' is geweest dan lees ik hier weer even. En dan ben ik blij :@ dat het hiet alleen hier zo is.
Maar gelukkig is het niet altijd zo en is Sten ook vaak een heerlijk mannetje :)
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_105761424
Nou, plaatsen op een ''normale'' peuterspeelzaal in de aangrenzende gemeente mag dus niet als je er niet woont :( :( :X :r POEPzooi!
Bah.
;(

*even bijlezen nu
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105762330
Poppejans ik vind het echt een belachelijke regeling, KDV is echt iets totaal anders dan peuterspeelzaal in mijn ogen. Ik begrijp je frustratie geloof ik wel :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 19 december 2011 @ 09:57:38 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105762363
Oscar heeft hier tegenwoordig als standaard weerwoord: Mij papa zegt mag wel! :o :X O+
En waar hij het vandaan heeft? :? Hij is nl helemaal niet zo heel erg van de papa. Behalve als het hem dus goed uit komt. ;)

Poppejans, je bent vast de enige niet. Kan je niet met een paar andere ouders eens oort van PSZ achtig iets opzetten zoals Oeke heeft?
pi_105762461
Ik zal toch ook echt niet de enige zijn die hier tegenaan loopt lijkt me.
Dan zoek ik gewoon vaker contact met Twinkly :P en 2 kinderen van de zwangerschapsgym destijds zien we ook nog wel eens.
Maar dan is het natuurlijk nog niet echt een voorbereiding op school, stilzitten op de stoel in de kring e.d maar wel beter dan niks, zou dan iig ook eens kunnen proberen hoe hij reageert als ik weg ga en hij daar een half uurtje speelt ofzoiets.

Heel misschien schrijf ik hem toch in zodat hij die 10 uur kan gaan zodra hij 3 jaar is, maar ik vond het nog behoorlijk prijzig (zeker tov peuterspeelzaal tarief), ook na aftrek van toeslag.
Dus denk niet dat ik dat doe
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105762487
Oscar :D geweldig!
BE, ik riep ook al meteen thuis dat ik dan mooi wel een eigen gezellige speelzaal zou gaan opzetten :D :P
  maandag 19 december 2011 @ 10:10:35 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105762677
Poppejans, hebben jullie niet binnen dezelfde gemeente nog ergens een psz (in een of ander kerkdorp)?

BE, dat is ook lekker bijdehand zeg! :D
  maandag 19 december 2011 @ 10:21:59 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_105762951
Waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met het terugtrekken van de subsidie van de gemeente en dan zullen er ook geen andere zalen meer zijn waarschijnlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105763111
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 10:21 schreef Troel het volgende:
Waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met het terugtrekken van de subsidie van de gemeente en dan zullen er ook geen andere zalen meer zijn waarschijnlijk ;)
Ik hoor hier helemaal niet, want heb een baby :D, maar dit klopt wel denk ik. In de gemeente Buren (ook in de buurt van Poppejans) hebben ze ook (een groot deel van) de subsidies voor psz ingetrokken, waardoor vlg mij alle psz in de gemeente moeten sluiten. Mijn moeder werkt op een psz en zij gaan nu na veel berekeningen en regelwerk toch zelf een doorstart maken, zonder subsidie, maar dat vraagt dan uiteraard financieel wel wat meer van de ouders. De ouders hebben hiermee ingestemd, zonder hen was de doorstart natuurlijk uberhaupt niet mogelijk. Het is wel belachelijk dat alle psz in een gemeente hun deuren moeten sluiten... :N
  maandag 19 december 2011 @ 10:27:52 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105763117
Kan, maar hoeft niet.
Als in dat kerkdorp geen kdv zit, hoe gaan ze dat dan oplossen?
Alsof een kdv opeens capaciteit heeft om álle peuters in de gemeente te huisvesten? (en reguliere opvang te doen)
En dat terwijl de wachtlijsten uitpuilen...

Hier heeft de gemeente maar 1 kdv (dat toevallig in ons dorp ligt) maar er zijn 6 kerkdorpen.
Het kdv heeft voor bepaalde dagen een wachtlijst. Stel je voor dat daar ook nog de peuters bij moeten van 6 kerkdorpen...
  maandag 19 december 2011 @ 10:30:52 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_105763190
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 10:27 schreef Asyniur het volgende:
Kan, maar hoeft niet.
Als in dat kerkdorp geen kdv zit, hoe gaan ze dat dan oplossen?
Alsof een kdv opeens capaciteit heeft om álle peuters in de gemeente te huisvesten? (en reguliere opvang te doen)
En dat terwijl de wachtlijsten uitpuilen...
Mensen die puur naar de psz gaan, hebben in principe enkel de behoefte om hun kind die uren onder te brengen, voor de ontwikkeling van het kind, niet zodat ze kunnen gaan werken. Daar hoeven dus geen extra plekken voor te komen. Hier in Haaksbergen gaat de psz gewoon verder als peuteropvang, dus evenveel kindplekken, maar dan ineens op opvang-basis in plaats van op subsidie-basis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105763381
Asy, helaas bestaat de gemeente hier uit echt maar 1 kleine stad waar dit dus overal op van toepassing is. Ik dacht dus dat een naastgelegen gemeente vast wel mocht, dat hij daar op een wachtlijst zou komen maar dat mag dus niet.
Oftewel, er is gewoon maar 1 keuze hier

Wat Troel zegt boven mij^ zo steekt het inderdaad in elkaar hier
  maandag 19 december 2011 @ 10:39:04 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105763397
Uhm maar Poppejans geeft juist aan dat haar kind wel een heel dagdeel zou moeten komen. Dus ipv 3 uurtjes opeens 5 uurtjes en dat op het kdv. Dan zou Wolf toch wel een kdv plek in beslag nemen?
Oke, ik snap het. Stom hoor!

Maar goed, ik weet het verder ook niet. Het klinkt mij gewoon vreemd in de oren.
Hier is het in elk geval (nog) niet van toepassing.
  maandag 19 december 2011 @ 10:39:14 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_105763400
Het mag waarschijnlijk niet omdat het dus op subsidiebasis is :) Maar het is erg rot inderdaad. Daarom ben ik zo blij dat hier het psz-programma gewoon op de opvang gedraaid wordt. Zo kan Jochem dus toch naar de peuterspeelzaal!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 december 2011 @ 10:39:48 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_105763413
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Uhm maar Poppejans geeft juist aan dat haar kind wel een heel dagdeel zou moeten komen. Dus ipv 3 uurtjes opeens 5 uurtjes en dat op het kdv. Dan zou Wolf toch wel een kdv plek in beslag nemen?

Maar goed, ik weet het verder ook niet. Het klinkt mij gewoon vreemd in de oren.
Hier is het in elk geval (nog) niet van toepassing.
Ja, maar wel op basis van een psz-plek ;) Die plekken worden gewoon omgezet in opvangplekken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105763476
Beetje jammer dat het gemeente gerelateerd is.
Hier valt de Peuterspeelzaal onder een gastouderbureau/kdv-opvang. Zij bieden dus alledrie aan, ze hebben ook meerdere peuterspeelzalen onder zich, alles uit de regio hier zeg maar en volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zou ik Jaël wel evnetueel naar de psz in naastgelegen dorp kunnen brengen. Gek eignelijk dat het per gemeente dus schijnbaar anders is en niet gewoon landelijk een lijn.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 19 december 2011 @ 10:43:14 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105763482
Ik mag voor Harry kiezen of ik hem 1,2 of 3 dagdelen naar psz breng. Ik betaal dan ¤25 per maand per dagdeel. Als Harry 3 wordt, dan valt het opeens onder VVE en dan mag hij 4 dagdelen en dan sponsort de gemeente de helft.
Maar de mevrouw van de psz zei er wel eerlijk bij: 'ik weet niet hoe lang die subsidie nog loopt'.
De groep 2 tot 3 jarigen is onder begeleiding van 1 professional en 1 vrijwilliger. De groep 3 tot 4 jarigen is onder begeleiding van 2 professionals.

Ow en misschien wel nog een andere kritische vraag: hoe doen ze dat dan met gediplomeerd personeel? Ik bedoel voor kinderopvang heb je een diploma nodig maar psz draait half op vrijwilligers zonder diploma. Hoe gaan ze dat dan opvangen?
pi_105764562
Ik heb me nooit zo verdiept in een psz maar wat is dan het verschil met een kdv? Behalve de prijs dan? :@ Bij ons moeten ze ook met zijn allen aan tafel zitten als er iets is en ze verven, knutselen en knippen, zingen liedjes, spelen buiten, er wordt voorgelezen, er komt een muziekmevrouw/meneer (steeds een andere) langs met een instrument en er is peutergym. Als ik zo op het bord met dagelijkse bezigheden van de psz bij Linde op school kijk, is dat niet zo heel verschillend volgens mij?
pi_105765124
Wat jij zegt, Stiem. Ik heb al vaak gehoord dat de psz een betere voorbereiding is op de basisschool dan het kdv. Maar wat dat in de praktijk dan precies betekent, weet ik nog steeds niet. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')