Ik heb gewoon een donzen éénpersoons dekbed op een IKEA peuterbed, dat gaat prima

En ik heb héél veel leuke hoezen

OP de eén of andere manier krijg ik die van iedereen

Nuja, handig straks voor F-je

Die krijgt binnenkort ook ergens een groot bed.
Over bedden gesproken, even advies.
Mijn peuter wil 's avonds niet naar bed, logisch, dat willen niet veel peuters

Als we hem er in leggen, slaapt hij zo. Das prettig (er moet wel iets van licht aanblijven, anders is het dikke paniek)
Hij wordt sinds een week of 3 tussen 4 en 6 wakker in plaats van tussen 7:00 en 7:30. Hij gaat huilen en schreeuwen, ga je erheen en vertel je dat het nog nacht is, wordt hij heel boos en verdrietig.
Uiteindelijk gaat hij dan nog wel even weer slapen. Om een uur of 7 staan we op (meestal issie dan al 3 of 4x woest wakker geweest)
Dan gaat hij witjes op de bank liggen en de rest van de dag (!!!!!) liggen jengelen dat hij zo moe is en tv wil kijken. Hij huilt en gilt dus ook om alles. Ik moet hem echt mee uit huis nemen om dat te doorbreken. En 's avonds helemaal bekaf.
Iemand tips? Hij wordt wakker en slaapt gewoon echt een paar uur per nacht te weinig die hij wel echt nodig heeft (en ik ook!!!!)
Normaal is hij heel erg voor rede en argumenten vatbaar, maar op dit gebied helemaal niet.
Als hij voor de verandering wel wat langer slaapt, is het een heerlijke, blije, eigenwijze peuter. Dat vindt iedereen, inclusief hijzelf, veel leuker.