abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:13:15 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105551454
Voor in het ledikant had ik een klein dekbedje gekocht maar dat is natuurlijk te klein (lees: te smal) voor het peuterbed. Hij heeft er nu een groot dekbed opliggen (de andere helft van mijn dekbeddenset die ik nooit gebruik :D ), maar opeens vroeg ik me af of dat niet te groot was. Stom hè? :@

Ow en snoep: normaal hebben wij bijna niks in huis maar door de feestdagen wel. Dus nou snoept Harry behoorlijk mee. Maar als alles op is, dan gaan we weer over tot de orde van de dag en dat is bij hoge uitzondering ;)
pi_105554344
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef wickie het volgende:
Maar ik wil graag beginnen met oefenen met een dekbed in een ledikant, dan us dat veelste groot.
Daarna waarschijnlijk hetzelfde bed als Mignonne heeft voor haar grootste omdat deze mee kan groeien. Maar al we die op het kleinste formaat zouden hebben dan is een 1persoons dekbed toch nog steeds erg groot? Of valt dat wel mee?
niet helemaal bijgelezen, maar voor jouw beeldvorming:

dit is t bed met een ikea peuterdekbedje erop. Die kosten iets van 8 euro nog wat ofzo? Het past in elk geval prima, ik heb ruimte om het aan de achterkant er tussen te proppen en ik vind hem groot zat voor de kleinste stand. :)
:)
pi_105556576
Hmm ik kan alleen het babydekbed of een 1persoonsformaat vinden of kijk ik nu zo scheef?
Vind het zo'n leuk bedje O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105556715
Bij mijn weten heeft de Ikea alleen eenpersoonsdekbedden, ook voor op de juniorbedden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105556882
Ik verhuis het wel even naar het kinderkamertopic :)
Verhuizen jullie mee :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105556895
Ons peuterdekbed kwam van leen bakker geloof ik. De dekbedovertrekken van ikea zijn ook gewoon eenpersoons, die heb ik toen namelijk kleiner gemaakt.
pi_105557123
Hmmmm... ik weet vrij zeker dat hij van Ikea komt...
even zoeken.

Ja, het is deze, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60028510/
jullie hebben gelijk het is geen peuterdekbed maar een babydekbed. Maar zoals je ziet past hij op de kleinste stand van dat bed prima erop.

Overigens hebben we hier ook een wibra dekbed, gekregen van iemand, maar ik vind die van Ikea stukken prettiger aanvoelen eerlijk gezegd, die van wibra leek wel een boxkleed ofzo :D maar misschien is ie wel vaak gewassen, dat kan ook nog (t is een doorschuiver.)

anyroads, die van ikea is zn 9 euro helemaal waard, we hebben er ook dat kussentje bij en onze grote voelt zich helemaal het dametje met kussentje en zo erbij <3
:)
pi_105557245
Hier een peuterdekbed van de Hema, 15,- volgens mij.

Nog niet in gebruik genomen, schiet hier nog niet echt op met de verbouwing ;)
pi_105564887
Snoep: B. heeft zelfs op het kdv weleens een lolly gekregen in een traktatie. Toevallig hadden we vlak daarna een evaluatiegesprek, en toen heb ik toch maar gezegd dat ik daar niet zo blij was. Waren de leidsters met me eens, was ook niet de bedoeling, enz. In de nieuwsbrief daarop werden de ouders er nog even vriendelijk aan herinnerd dat dat niet de bedoeling was...

Thuis hebben we wel wat snoep in huis, maar daar kijkt ze niet naar om. Chocola vindt ze ook (nog?) niet lekker. Rozijntjes en ontbijtkoek wel, dus dat krijgt ze als lekkere tussendoortjes.

En ik heb in het peuterbed ook het dekbedje van de Hema liggen, die hebben ook leuke hoezen voor eromheen. Wel jammer dat ze alleen maar moltons hebben die waterdicht zijn, dat lijkt me zo warm (en voor een kind dat toch nog altijd een luier aanheeft ook niet echt nodig). Iemand tips waar ik nog meer zou kunnen kijken voor moltons van dat formaat?
pi_105567022
Leander had zijn broodje van vanmorgen nog op tafel liggen. Pakt ie hem net weer: Hee mama das tosti :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105606245
Ik heb gewoon een donzen éénpersoons dekbed op een IKEA peuterbed, dat gaat prima :)
En ik heb héél veel leuke hoezen :D OP de eén of andere manier krijg ik die van iedereen :P

Nuja, handig straks voor F-je :) Die krijgt binnenkort ook ergens een groot bed.

Over bedden gesproken, even advies.
Mijn peuter wil 's avonds niet naar bed, logisch, dat willen niet veel peuters ;) Als we hem er in leggen, slaapt hij zo. Das prettig (er moet wel iets van licht aanblijven, anders is het dikke paniek)

Hij wordt sinds een week of 3 tussen 4 en 6 wakker in plaats van tussen 7:00 en 7:30. Hij gaat huilen en schreeuwen, ga je erheen en vertel je dat het nog nacht is, wordt hij heel boos en verdrietig.
Uiteindelijk gaat hij dan nog wel even weer slapen. Om een uur of 7 staan we op (meestal issie dan al 3 of 4x woest wakker geweest)
Dan gaat hij witjes op de bank liggen en de rest van de dag (!!!!!) liggen jengelen dat hij zo moe is en tv wil kijken. Hij huilt en gilt dus ook om alles. Ik moet hem echt mee uit huis nemen om dat te doorbreken. En 's avonds helemaal bekaf.

Iemand tips? Hij wordt wakker en slaapt gewoon echt een paar uur per nacht te weinig die hij wel echt nodig heeft (en ik ook!!!!)
Normaal is hij heel erg voor rede en argumenten vatbaar, maar op dit gebied helemaal niet.

Als hij voor de verandering wel wat langer slaapt, is het een heerlijke, blije, eigenwijze peuter. Dat vindt iedereen, inclusief hijzelf, veel leuker.
pi_105606424
Wat rot, freecell. Kan het niet zijn dat hij ziekjes is? Ivan is al weken niet helemaal lekker, en ik ook niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 15 december 2011 @ 08:31:28 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105606489
Kan het honger zijn?
Oscar krijgt ook al weer een paar nachten een flesje brinta om een uur of 3-4. En daarna slaapt hij weer heerlijk verder. :Y
En in het begin (een tijdje terug hebben we ook eens zo'n periode gehad) kon hij ook niet zelf duidelijk maken wat hij nou wilde, alleen maar boos en huilen. Nu vraagt hij er gelukkig zelf om en slapen we allemaal in no time weer verder...
pi_105606717
Ziekjes kan hoor :Y We zijn hier allemaal ziek geweest, maar het duurt al even met dat wakker worden (aan de andere kant, ik kreeg vorige week zaterdag buikgriep en ben nog steeds net helemaal beter, dus het kan zeker wel)

Honger zou ook kunnen, mar lijkt me niet zo waarschijnlijk, hij eet ongeveer de helft van de keren redelijk normaal zijn ontbijt op en de andere keren wordt hij net zo goed vroeg wakker.

Daarbij eet hij al zeker een half jaar geen hap avondeten (gelukkig genoeg andere dingen om dat te compenseren ;) ) . Dat mag hij dan eerst wel eens gaan doen :P Behalve patatjes en dan wordt hij ook zo idioot vroeg wakker.

Ik zat al te denken aan zijn nachtlampje uitdoen als hij slaapt. Probleem is dat hij daar vaak wakker van wordt en wordt hij dat niet, dan is het paniek als hij 's nachts wel ergens wakker wordt... Maar ik heb het idee dat hij vaster slaapt zonder licht.
  donderdag 15 december 2011 @ 10:20:31 #115
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105608380
Een tijdklok op z'n lamp zetten? Zodat het uitgaat als hij slaapt en aangaat als hij naar bed gaat (of alleen het laatste). Eventueel een klein lichtje voor de nacht als hij wakker wordt, maar de grote lamp als hij uit bed mag.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105608442
een nachtlampje op een timer (die aangaat als het uit bed tijd is) combineren met een lampje wat hij zelf aan en uit kan doen misschien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 15 december 2011 @ 10:37:56 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105608818
Lampje op bewegingssensor?

(En als hij geen avondeten eet kan het toch best wel honger zijn? ;) )
Waarom niet eens proberen. Hij is hardstikke in de groei en spurtjes komen vanuit het niets opzetten toch?

[ Bericht 21% gewijzigd door BE op 15-12-2011 10:44:56 ]
  donderdag 15 december 2011 @ 10:43:42 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_105608971
Ik zou ook aan honger denken. Vooral omdat patatjes nou natuurlijk ook niet heel erg goed vullen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 december 2011 @ 10:57:28 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105609318
:o
Ik sluit me aan bij freecell. Mijn bijna-peuter gilt elke avond bij het naar bed gaan (niks huilen, gewoon alleen gillen van bozigheid). Hij ligt zeker nog uren wakker en als hij 's nachts wakker wordt, zet hij het ook op een gillen. Weer niks huilen, niks overstuur, maar hij houdt het wel heel erg lang vol (vannacht 3 kwartier en toen ging het wel over in huilen, maar dat was waarschijnlijk omdat ik gemopperd had).
Ik heb 4 uur slaap gehad vanacht en ook kindlief is kapot.
Ik vind het zo lastig om dit te doorbreken. En net als het een paar dagen wat beter lijkt te gaan, dan slaat hij bij opa en oma zijn middagslaapje over en dan begint het weer opnieuw... :X
pi_105609432
mee orde rust & regelmaat?

ik weet het, ik weet het. ieder zn ding en geen enkele 'methode' is magisch de juiste en ieder kind (en ouder) is anders. maar ik merk hier iig echt heel duidelijk dat als we afwijken van ***het heilige patroon*** dat vooral selene dat gewoon domweg niet trekt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 15 december 2011 @ 11:04:58 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105609532
Er is hier niks veranderd aan patronen of regelmaat.
Kind gaat altijd dezelfde dagen naar opa en oma. Hier is het ook altijd hetzelfde, in dezelfde volgorde. Het enige dat veranderd is, is zijn bedje. Maar dat is juist gedaan toen hij al een tijdje zo bezig was...
  donderdag 15 december 2011 @ 11:09:01 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_105609635
Tuurlijk zijn er hier nachten die niet zo lekker lopen, maar dat is meestal bij Ruben (veel nachtmerries, veel dingen te verwerken en heel veel verlatingsangst) en niet zozeer bij Jochem. Als Jochem een keer huilt is dat omdat hij het koud heeft (deken weer over hem heen). Als hij ziek is kunnen daar andere dingen bijkomen, maar dat is het over het algemeen.

Ruben heeft standaard een bidon met water naast zijn bed staan en die roept af en toe midden in de nacht dat zijn water op is. Vannacht deed hij dat ook en toen riep ik terug dat hij maar lekker moest gaan slapen met de verwachting dat hij nog wel een keer zou roepen. Niet dus :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105610048
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:43 schreef Troel het volgende:
Ik zou ook aan honger denken. Vooral omdat patatjes nou natuurlijk ook niet heel erg goed vullen :)
Wel in de hoeveelheden die hij eet ;)
Maargoed, hij houdt niet van melk, yoghurt of pap en als ik hem om 4:00 mee naar beneden neem om brood te eten gaat hij never nooit weer vrijwillig naar boven :P

Ik zou kunnen proberen om hem tijdens het avondeten gewoon brood te geven in plaats van avondeten, maar dat heb ik eigenlijk altijd geweigerd onder het mom van 'je eet wat iedereen eet, of niet, maar ik ga geen brood voor je smeren tijdens warm eten'

Rust en regelmaat zit er met bedrituelen eigenlijk juist wel in hier...
En hij wordt niet wakker van in zijn kamer lopen 's nachts (ik ka volgens mij met een knuffelbeer op zijn oor timmeren als ik wil :P ) hij wordt wakker van de lamp die uitgaat.

(en op het moment dat ik dit tik denk ik: Dimmer op de grote lamp! Dat gaan we doen *O*
  donderdag 15 december 2011 @ 11:29:03 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_105610225
En gewoon een bidon met water naast zijn bed zetten, dat kan ook honger stillen? Neem maar een slokje water en ga weer slapen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 december 2011 @ 11:29:09 #125
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_105610229
Kan dat gewoon? Een dimmer op de grote lamp? Wij hebben hetzelfde probleem met Lennon. Grote lamp moet aanblijven, nachtlampje mag niet aan en als ik s avonds de een aan en de ander uit wil doen, wordt hij wakker en wil bij ons in bed. Als de lamp aanblijft, wordt hij s nachts wakker en wil bij ons in bed. Wat we dan ook maar doen. Dat gaat redelijk, alleen is hij af en toe dan erg vroeg wakker. En we willen eigenlijk dat hij de nachten gewoon in zijn eigen bed slaapt.

Hij is nu ook n of verkouden en hoesterig, dat helpt ook niet mee.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')