Inderdaad, wanneer ik zou mogen kiezen zou ik juist bij witte meubels een mooie leem- grijs- of kiezelkleur nemen, combineert volgens mij heel erg mooi met je witte meubels. Desnoods heel erg fors afgezwakt tot een hele subtiele tint door veel delen wit erbij te mengen.quote:Op maandag 12 december 2011 19:28 schreef babipangang het volgende:
Je weet zeker dat je wit wil als je al witte meubels hebt?
Ah, je had al gereageerd zie ik terwijl ik m'n verhaal aan het typen was. Maar wanneer je bv de kleurcode van je huidige grijze wand hebt, zou je deze met een aantal delen wit kunnen mengen zodat hij in een lichtere tint op de andere muren komt. Kan heel fraai staanquote:Op maandag 12 december 2011 19:36 schreef m33 het volgende:
ik heb een lange wand grijs, de rest heb ik nu ivoorwit maar dit is behoorlijk geel geworden!
De vloer is donker en ik vind het mooi de wanden licht te houden, warm wit..
Flexa's RAL 9010. Maar onze meubels zijn kleurig, dus absoluut niet te vergelijken met jouw situatie. Bovendien hebben we een grenen vloer en veel paneeldeuren en balkenplafond met een lichte kleur. Dat breekt en dan is een geheel lichte wand wel zo rustig. Overigens is die RAL 9010 hier verre van grijs.quote:
Dat is wel een belangrijke opmerking ja, vergeten te vermelden.quote:Op maandag 12 december 2011 19:52 schreef blomke het volgende:Mengen moet je niet zelf doen, maar a.d.h.v. een staalnummer, laten mengen.
Kan wel hoor, als je dat wil.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:44 schreef m33 het volgende:
gelukt,..pfff wat een chaos is dat toch altijd weer...
2 daagjes boven geleefd, maar nu is alles weer super mooi!
Ik ben gegaan voor: RAL 9010 op 1/4 recept, dat is echt net van het wit af,
1 wand heb ik daarbij licht grijs gemaakt en deze wil ik misschien nog laten doortrekken in de keuken..
jammer dat ik geen foyos kan toevoegen..
Heb ik in mijn huis op de muren. Vind het zeker niet gelig, maar ook niet kil. Net iets warmer dan wit-wit voor mijn gevoel. Maar lichtinval en kleuren meubels hebben daar ook wat invloed op denk ik.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |