Hier staat een stukje over hoe en waaromquote:Op donderdag 15 december 2011 13:36 schreef okiokinl het volgende:
hoe komt die youhavedownloaded site aan die IP info?
Downloaden van content is nog steeds niet verboden in NL, van software wel. En niet traceerbaar zijn is erg lastig.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:31 schreef okiokinl het volgende:
okee dank..
maar wat ik dan denk, is dat legaal? en kan je ook torrents downloaden zonder dat het traceerbaar is?
niet dat het echt wat uitmaakt, maar met die kutwet op komst.. wordt toch wel wat belangrijker voor de gemiddelde nederlander, ineens..
Of dit legaal is wat ze doen verschilt per land. De meesten vinden het niet netjes van zequote:Op donderdag 15 december 2011 15:31 schreef okiokinl het volgende:
okee dank..
maar wat ik dan denk, is dat legaal? en kan je ook torrents downloaden zonder dat het traceerbaar is?
niet dat het echt wat uitmaakt, maar met die kutwet op komst.. wordt toch wel wat belangrijker voor de gemiddelde nederlander, ineens..
Nogmaalsquote:Op donderdag 15 december 2011 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Downloaden van content is nog steeds niet verboden in NL, van software wel. En niet traceerbaar zijn is erg lastig.
ja weet ik, maar: Het downloaden uit illegale bron wordt wordt binnen drie jaar onrechtmatig en strafbaar. De kopieerheffing op blanco cd's en dvd's wordt afgeschaft.http://webwereld.nl/nieuw(...)ml#source=newsletterquote:Op donderdag 15 december 2011 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Downloaden van content is nog steeds niet verboden in NL, van software wel. En niet traceerbaar zijn is erg lastig.
gratis gedistrubeerde software is wat anders, natuurlijk..quote:Op donderdag 15 december 2011 15:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Of dit legaal is wat ze doen verschilt per land. De meesten vinden het niet netjes van ze
Ja, kan met een proxy server: http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server bijvoorbeeld. Of een 'anonimizer': https://www.google.com/se(...)ial&client=firefox-a
Sommige torrent programma's hebben er ook een setting voor
[..]
Nogmaals.... Ubuntu is software. CentOS is software. Eternal lands is software (kan nog wel even doorgaan ...). Downloaden hiervan is illegaal? Dacht het niet
Zelfs Windows mag je legaal downloaden van een torrent. Het gebruiken ervan zonder een gekochte en unieke serial is illegaal (dubbel gebruiken van een serial mag niet).
Thank god is die site niet erg accuraat, misschien maar iets anders zoeken dan torrents.quote:Are you sure you and your friends don’t work for the RIAA? Maybe Sony or Universal? Maybe you’re both just really good at covering your tracks. Either way, congratulations, neither you or your friends and family returned any results from our crawlers.
En hoe gaat de consument onderzoeken of die bron legaal is?quote:Op donderdag 15 december 2011 16:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja weet ik, maar: Het downloaden uit illegale bron wordt wordt binnen drie jaar onrechtmatig en strafbaar. De kopieerheffing op blanco cd's en dvd's wordt afgeschaft.http://webwereld.nl/nieuw(...)ml#source=newsletter
en ik hoef ook niet niet-traceerbaar te zijn, maar t zou wel leuk zijn als een tracker niet mijn IP prijsgeeft..
"Alles is illegaal, tenzij de Buma/Stemra of Brein anders beslist".quote:Op donderdag 15 december 2011 18:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En hoe gaat de consument onderzoeken of die bron legaal is?
Neequote:Op donderdag 15 december 2011 18:18 schreef McWurth het volgende:
je mag toch alles downloaden in NL zolang je een origineel ervan hebt? dus ook software
bron?quote:
Jij moet het licht zijn op ieder feestje.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Nogmaals.... Ubuntu is software. CentOS is software. Eternal lands is software (kan nog wel even doorgaan ...). Downloaden hiervan is illegaal? Dacht het niet
Zelfs Windows mag je legaal downloaden van een torrent. Het gebruiken ervan zonder een gekochte en unieke serial is illegaal (dubbel gebruiken van een serial mag niet).
Het gaat om "thuissituaties" en "eigen gebruik". Dan mag je zelfs alcohol schenken aan je 8 jarige nichtje, om maar wat anders te noemen..quote:
Alles mag, als je niet gepakt wordt.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het gaat om "thuissituaties" en "eigen gebruik". Dan mag je zelfs alcohol schenken aan je 8 jarige nichtje, om maar wat anders te noemen..
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:53 schreef arucard het volgende:
[..]
Alles mag, als je niet gepakt wordt.
Fok is toch ook altijd druk onder werktijd, jij denkt dat facistische bedrijven anders zijn?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:12 schreef Kikkeren het volgende:
Het lijkt me veel meer dat Buma/Stemra getest heeft hoe het downloaden werkt of zoiets dergelijks.
Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat medewerkers daar op hun werk zitten te gamen, legaal of illegaal.
Maar je mag helemaal geen games of auteursrechtelijke software downloaden zonder toestemming van de rechthebbende, bijvoorbeeld bij steam heb je toestemming om games te downloaden maar via een illegale site niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:12 schreef Kikkeren het volgende:
Het lijkt me veel meer dat Buma/Stemra getest heeft hoe het downloaden werkt of zoiets dergelijks.
Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat medewerkers daar op hun werk zitten te gamen, legaal of illegaal.
Het artikel gaat verder.quote:RIAA and Homeland Security Caught Downloading Torrents
If there’s one organization known for its crusade against online piracy, it’s the RIAA. Nevertheless, even in the RIAA’s headquarters several people use BitTorrent to download pirated music, movies, TV-shows and software. And they are in good company. The Department of Homeland Security – known for seizing pirate domain names – also harbors hundreds of BitTorrent pirates.
Last week we wrote about a new website that exposes what people behind an IP-address have downloaded using BitTorrent. The Russian-based founders of the site gathered this data from public BitTorrent trackers, much like anti-piracy outfits do when they track down copyright infringers.
In response to the article many readers commented that they indeed saw a few familiar downloads, and they are not alone.
YouHaveDownloaded currently lists information on more than 50 million users. Although this is only a fraction of all public BitTorrent downloads, it shows that in pretty much every major organization people are pirating content.
Earlier this week we already showed that there are BitTorrent pirates at Sony, Universal and Fox. A few days later it was revealed that torrents are being downloaded in the palace of French President Nicholas Sarkozy, and today we can add the RIAA and the Department of Homeland Security to the list.
After carefully checking all the IP-addresses of the RIAA we found 6 unique addresses from where copyrighted material was shared. Aside from recent music albums from Jay-Z and Kanye West – which may have been downloaded for research purposes – RIAA staff also pirated the first five seasons of Dexter, an episode of Law and Order SVU, and a pirated audio converter and MP3 tagger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |