abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105564262
Leuke thread!

Zet me er maar bij, Utrecht-stad (vervoer alleen voor vergoeding, bespreekbaar). 12 jaar ervaring en een bult reserveonderdelen mocht er hardwarematig iets stuk zijn. Tegen onderdelen & verzendkosten kunnen eventuele nieuwe of gebruikte onderdelen of upgrades worden besteld. Zo nu en dan kun je ook bij terecht mocht je op zoek zijn naar een 2e hands goede computer. Wil je juist van je pc of laptop af, dan help ik je daar ook bij. Overgebleven data op de hardeschijf wordt professioneel gewist met een speciaal programma.

Heb ervaring met DOS, Windows (alle versies) & Mac OSX en tot een zekere hoogte ook Ubuntu/Debian-ervaring.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drommelsch85 op 14-12-2011 03:43:45 ]
url
pi_105565047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 03:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
Leuke thread!

Zet me er maar bij, Utrecht-stad (vervoer alleen voor vergoeding, bespreekbaar). 12 jaar ervaring en een bult reserveonderdelen mocht er hardwarematig iets stuk zijn. Tegen onderdelen & verzendkosten kunnen eventuele nieuwe of gebruikte onderdelen of upgrades worden besteld. Zo nu en dan kun je ook bij terecht mocht je op zoek zijn naar een 2e hands goede computer. Wil je juist van je pc of laptop af, dan help ik je daar ook bij. Overgebleven data op de hardeschijf wordt professioneel gewist met een speciaal programma.

Heb ervaring met DOS, Windows (alle versies) & Mac OSX en tot een zekere hoogte ook Ubuntu/Debian-ervaring.
*O* Je staat in de OP *O*

Waar blijven de computerproblemen? :D
pi_105568938
Great! Misschien kun je de thread sticky laten maken? Computerproblemen zijn van alle tijden.
url
pi_105569016
<< meldt zich omgeving goudswaard / oud beyerland

aantal jaren werkzaam in PC branche,
ervaring met alle windows systemen , beetje osx linux / ubuntu
hardware problemen zijn ook geen probleem , heb wat test apparatuur
evenals netwerk / bekabeling & advies.
pi_105569305
Zet mij maar neer voor West-Friesland trouwens, is wat breder dan "Regio Hoorn".
pi_105571447
:D

Ik heb een topic gemaakt die is uitgeroeid tot een algemeen topic :D___!!!
pi_105571523
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:39 schreef Computerfluisteraar het volgende:
:D

Ik heb een topic gemaakt die is uitgeroeid tot een algemeen topic :D___!!!
Uitgeroeid? Neuh. :P
Een algemeen topic is een prima idee, ik pas de TT aan en TS kan de OP nog wat verbouwen zodat ieders aanbod duidelijk is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105571976
OP is aangepast! :D
pi_105580137
Ik wil me ook wel aanmelden. Student ict-beheer.

Beschikbaar in omgeving Almere in de avonduren.

Vervoer: Week-OV en fiets
  donderdag 15 december 2011 @ 12:09:31 #40
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_105611420
Ook ik wil me aanmelden. Werkzaam als IT-Manager, en IT consultant
Ruim 12 jaar ervaring: werk in computer winkel, helpdesk systeembeheer.
Ervaring met hardware, netwerken/internet en dos/windows etc.

In bezit van eigen vervoer (Auto)
Regio Utrecht, maar uitzonderingen mogelijk
Voornamelijk avonduren / weekend
Here I Am !!!
pi_105611769
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:33 schreef palawan het volgende:
Ik wil me ook wel aanmelden. Student ict-beheer.

Beschikbaar in omgeving Almere in de avonduren.

Vervoer: Week-OV en fiets
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:09 schreef MikeGSM het volgende:
Ook ik wil me aanmelden. Werkzaam als IT-Manager, en IT consultant
Ruim 12 jaar ervaring: werk in computer winkel, helpdesk systeembeheer.
Ervaring met hardware, netwerken/internet en dos/windows etc.

In bezit van eigen vervoer (Auto)
Regio Utrecht, maar uitzonderingen mogelijk
Voornamelijk avonduren / weekend
^O^
pi_105676087
Waar blijven de FOK!kers met problemen? ;(
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:12:34 #43
357641 Vulcanic
Zeer weinig is zeker
pi_105677591
Mag ik hier ook geadvanceerde problemen en/of vragen neerzetten?
Zeer weinig is zeker, maar alles is mogelijk.
pi_105719273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:12 schreef Vulcanic het volgende:
Mag ik hier ook geadvanceerde problemen en/of vragen neerzetten?
graag zelfs :P
pi_105722714
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Waar blijven de FOK!kers met problemen? ;(
Die zullen zich niet snel melden denk ik vanwege wat in de openingspost staat onder het kopje let op .....komt nogal streng en totaal niet vriendelijk over + je geeft mensen het beeld hun totale hebben en houden op tafel moeten leggen om te bewijzen dat ze geen "klootzak" zijn.
Het zou kunnen dat het mensen tegen houd omdat mensen hun elende niet graag delen.....maar das puur mijn gedachten
pi_105746379
Leuk initiatief maar ik denk dat SoDimmetje ook wel 'n puntje heeft hier. Beetje meer van 't goede van de mens uitgaan misschien? ;)
Hallon!
  maandag 19 december 2011 @ 19:58:10 #47
357641 Vulcanic
Zeer weinig is zeker
pi_105785534
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 12:41 schreef kovenant het volgende:

[..]

graag zelfs :P
Helemaal goed, ik heb een webradio doormiddel van icecast opgezet op mijn Linux server voor prive gebruik. Ik heb hiernaast een folder vol met muziek staan. Icecast heeft alleen een playlist tekst bestandje nodig in dit formaat om de liedjes af te spelen:

map/map/map/liedje1.mp3
map/map/map/liedje2.mp3
map/map/map/liedje3.mp3

Is er een programma wat een folder in kan scannen en hier zo'n playlist van kan maken, met eventueel een shuffle functie? Ik zou het in JAVA kunnen programmeren maar als het al gedaan is dan zou dat behoorlijk stom zijn.
pi_105786876
Ik zou het zelf doen. Is een eitje met Java.
  maandag 19 december 2011 @ 20:26:53 #49
357641 Vulcanic
Zeer weinig is zeker
pi_105787204
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou het zelf doen. Is een eitje met Java.
Moeilijk is het niet nee, ben alleen bang dat het me behoorlijk wat tijd gaat kosten als ik het wil doen i.c.m met een beetje deftige GUI.
pi_106106439
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:26 schreef Vulcanic het volgende:

[..]

Moeilijk is het niet nee, ben alleen bang dat het me behoorlijk wat tijd gaat kosten als ik het wil doen i.c.m met een beetje deftige GUI.
icegenerator een optie?

Ik heb er 0,0 ervaring mee. Ook niet met icacast.
pi_106112501
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:26 schreef Vulcanic het volgende:

[..]

Zelf heb ik geen ervaring met Java.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:20:14 #52
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106113255
Heb je misschien nog een hd liggen voor een fhf-ster?Ik heb wel maar het kost me wat tijd om het te regelen. :@
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_106113509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:20 schreef Rucky het volgende:
Heb je misschien nog een hd liggen voor een fhf-ster?Ik heb wel maar het kost me wat tijd om het te regelen. :@
Ik heb nog wel wat liggen, IDE of SATA? Het zal geen grote schijf zijn in dit geval trouwens.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:32:18 #54
154407 Rucky
pi_106113592
Geen idee ik vermoed ide. Ik heb het bericht per pm gekregen van iemand die een vervanging nodig heeft. Haar harde schijf (80 gig) heeft kuren.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_106113673
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:32 schreef Rucky het volgende:
Geen idee ik vermoed ide. Ik heb het bericht per pm gekregen van iemand die een vervanging nodig heeft. Haar harde schijf (80 gig) heeft kuren.
Helaas, ik heb alleen nog een kleine liggen van 20 GB :7
pi_106113693
Ik heb er geloof ik nog wel een liggen van die grootte (of groter), kan verstuurd worden per post, maar ik wel even zeker weten of het een IDE of SATA schijf betreft ;)
  woensdag 28 december 2011 @ 01:44:23 #57
154407 Rucky
pi_106113838
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:37 schreef LompeHork het volgende:
Ik heb er geloof ik nog wel een liggen van die grootte (of groter), kan verstuurd worden per post, maar ik wel even zeker weten of het een IDE of SATA schijf betreft ;)
Ik neem aan ide maar ik zal morgen vragen dat ze even met jou kontakt opneemt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 december 2011 @ 09:01:34 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106116654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:32 schreef Rucky het volgende:
ik zal het even toelichten. Ik had intussen ook al aan Cat gevraagd of ik een topic mocht openen omdat ik echt echt omhoog zit :@

Ik heb nu een 1 tb werkschijf in mijn pc zitten met een dataschijf van 500gb. De 500gb is vrijwel helemaal afgeladen met foto's filmpjes en dergelijke van zo'n zeven jaar uit het leven mijn dochter en zoons.
Gisteren kreeg ik de volgende melding:

klikbaar voor vergroting

Ik heb een schijfcontrole laten doen, maar hieruit kwam naar voren dat het volume geen fouten bevat. Een kennis van me gaf aan dat dit meestal betekent dat de harde schijf op z'n laatste tenen loopt.

Ik kan echt niet zonder mijn pc. Het behelst voor mij een groot deel van m'n sociale leven, ik regel er m'n bankzaken mee, onderhoud contact met m'n familie en vrienden etc. Verder gebruik ik hem dus ook grotendeels om de foto's van mijn kinderen op te slaan / bewerken etc. Ook speel ik, wanneer de situatie dat toelaat (alsin: wanneer ik een gamecard cadeau krijg voor m'n verjaardag bijvoorbeeld) World of Warcraft (ja ik weet :') )

Zelf "even" een nieuwe terabyte of 500gb hd aanschaffen zit er gewoon echt niet in. Details over mijn financiele situatie kunnen desgewenst per pm worden opgevraagd, dat hoef ik niet open en bloot op FOK! te hebben, dat snappen jullie hopelijk wel :@

Mocht deze hd het nu opgeven voor ik een (goede) vervanging heb, heb ik zelf nog een 80gb schijfje liggen, maar dat is bij lange na niet voldoende om alles te doen wat ik gewend ben om te doen. (met name dus die foto's opslaan)

Eigen topic had ik toestemming voor gevraagd, maar dit topic helpt me misschien verder dan een eigen topic zou doen, dus daarom plaats ik de vraag maar hier ;)

ps: mocht ik vandaag nou niet reageren; ik ben de derde verjaardag van m'n zoontje aan het vieren ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106117496
ik zou maar eerst zorgen voor een degelijke backup ook al zit je in een nare financiele situatie , denk dat de data meer waar is dan 30 - 40 euro voor een harde schijf.

ik zou echt direct een goede backup maken!
ziet er wel naar uit dat harde schijf aan begeven is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 december 2011 @ 10:00:13 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106117538
de programma's die ik draai kan ik zo downloaden, dat is (meest) allemaal freeware of open source. De foto's staan "veilig" op die data-schijf. Maar die zit dus vrijwel vol op 't moment. De aller-aller-aller belangrijkste foto's staan ook wel op photobucket of flickr, maar dat is natuurlijk ook een noodoplossing ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')